|
|
|
|
909
Na osnovi članka 16. stavka 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju (»Narodne
novine« broj 94/01., 88/02., 149/02., 117/03., 30/04., 177/04. i 90/05.) i
članka 19. podstavka 11. Statuta Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje
(»Narodne novine« broj 16/02., 24/02. i 58/03.) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda
za zdravstveno osiguranje na 29. sjednici održanoj 28. ožujka 2006. godine
donijelo je
Članak 1.
U Pravilniku o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na ortopedska i druga pomagala (»Narodne novine« broj 25/05., 41/05., 88/05., 125/05., 155/05. i 24/06. – u daljnjem tekstu: Pravilnik) u članku 1. u stavku 2. iza riječi: »proizvodima« dodaju se riječi: »u skladu s odredbama Zakona o lijekovima i medicinskim proizvodima i propisima donesenim osnovom toga Zakona«.
Članak 2.
Članak 2. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 2.
Osigurana osoba u skladu s ovim Pravilnikom ostvaruje pravo na pomagalo,
rezervni dio i potrošni materijal za pomagalo, te popravak pomagala kod pravnih
i fizičkih osoba – proizvođača pomagala, odnosno drugih pravnih i fizičkih osoba
koje imaju dozvolu za obavljanje prometa na malo medicinskim proizvodima, te
ugovornim zdravstvenim ustanovama, odnosno ugovornim zdravstvenim radnicima
privatne prakse uključenim u osnovnu mrežu zdravstvene djelatnosti (u daljnjem
tekstu: isporučitelji pomagala).
Isporučitelji pomagala iz stavka 1. ovog članka moraju imati proizvodnu dozvolu
i/ili dozvolu za obavljanje djelatnosti prometa na malo medicinskim proizvodima
u skladu sa Zakonom o lijekovima i medicinskim proizvodima i Pravilnikom o
dobroj praksi i uvjetima za davanje dozvole za promet medicinskim proizvodima,
osim zdravstvenih ustanova i zdravstvenih radnika privatne prakse koji izradu,
odnosno promet pomagalima na malo obavljaju u skladu s posebnim propisima.
Pomagala koja se ovim Pravilnikom osiguravaju osiguranim osobama moraju biti
proizvedena, održavana i upotrijebljena prema propisanim uvjetima i za namjenu
za koju su proizvedena tako da ne ugrožavaju zdravlje korisnika pomagala.
Proizvodnja pomagala provodi se uz primjenu odgovarajućeg sustava osiguranja
kakvoće u skladu s Pravilnikom o razvrstavanju, izdavanju, zahtjevima, ocjeni
sukladnosti i očevidniku medicinskih proizvoda.
Pomagala koja se ovim Pravilnikom osiguravaju osiguranim osobama moraju biti
upisana u očevidnik Agencije za lijekove i medicinske proizvode (u daljnjem
tekstu: Agencija), a pomagala za koja ne postoji obveza upisa u očevidnik
Agencije moraju ispunjavati druge uvjete propisane Pravilnikom o dobroj praksi i
uvjetima za davanje dozvole za promet medicinskim proizvodima.«
Članak 3.
U članku 3. Pravilnika iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»Pod pomagalima utvrđenim Popisom pomagala podrazumijevaju se pomagala izrađena
po mjeri osigurane osobe i serijski proizvedena pomagala.«
U dosadašnjem stavku 3. koji postaje stavak 4. iza riječi: »ugradbeni« dodaje
se riječ: »medicinski«.
Članak 4.
U članku 4. Pravilnika stavku 1. u podstavcima 5. i 6. brišu se riječi:
»popravak pomagala«, iza podstavka 11. dodaje se novi podstavak 12. koji glasi:
»– način proizvodnje pomagala (individualno ili serijski)«, a u podstavku 12.
koji postaje podstavak 13. riječ: »kriterij« zamjenjuje se riječju: »uvjete«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Vrijednost pomagala, rezervnog dijela i potrošnog materijala u Popisu pomagala
iskazana je u kunama bez uračunatog poreza na dodanu vrijednost. Pomagalo,
rezervni dio i potrošni materijal koji prema posebnom propisu podliježe porezu
na dodanu vrijednost i na čiju se iskazanu vrijednost mora zaračunati porez na
dodanu vrijednost u Popisu pomagala označeni su oznakom (**).«
Članak 5.
Članak 5. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 5.
Osigurana osoba obvezna je Zavodu vratiti pomagalo za koje je ovim Pravilnikom
propisana obveza vraćanja, kao i svako drugo pomagalo kada je iz bilo kojeg
razloga prestala potreba za njegovim korištenjem.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, osigurana osoba nema obvezu vraćanja pomagala
koja se izrađuju po mjeri i koja kao cjelovita pomagala, kao i njihovi sastavni
dijelovi, ne mogu biti predmet ponovne uporabe.
Osigurana osoba ili osoba koja o njoj skrbi, odnosno osoba koja je na potvrdi o
pomagalu svojim potpisom potvrdila preuzimanje pomagala, obvezna je u skladu sa
stavkom 1. ovog članka vratiti pomagalo u roku od 30 dana od dana prestanka
potrebe za pomagalom.
Osigurana osoba koja pod uvjetima utvrđenim ovim Pravilnikom ostvari pravo na
novo istovrsno pomagalo obvezna je ranije odobreno pomagalo, koje podliježe
obvezi vraćanja, vratiti Zavodu u roku od 15 dana od dana preuzimanja novog
istovrsnog pomagala.
Osigurana osoba koja ne vrati Zavodu pomagalo za koje je u Popisu pomagala
utvrđena obveza vraćanja, obvezna je Zavodu naknaditi štetu u visini 20%
vrijednosti novog istovrsnog pomagala utvrđene u Popisu pomagala.«
Članak 6.
Iza članka 5. Pravilnika dodaju se novi članci 5.a. i 5.b. koji glase:
»Članak 5.a.
Osiguranoj osobi kojoj je odobreno pomagalo za koje je u Popisu pomagala
utvrđena obveza vraćanja, prilikom njegove ovjere izdaje se kartica o povratu
pomagala (u daljnjem tekstu: kartica) koja osiguranoj osobi služi kao evidencija
o pomagalima koja podliježu obvezi vraćanja, te evidencija o vraćenim
pomagalima.
Kartica iz stavka 1. ovog članka izrađena je od tvrdog kartona bijele boje, te
veličine 85,6 mm × 53,98 mm, a oblik i sadržaj otisnuti su na tiskanici koja je
sastavni dio ovog Pravilnika.«
Članak 5.b.
Osigurana osoba obvezna je karticu iz članka 5.a. ovog Pravilnika predočiti na
zahtjev ovlaštenog radnika Zavoda, te prilikom povrata pomagala kako bi se
podatak o povratu pomagala evidentirao u kartici.
Zavod će osiguranoj osobi izdati novu karticu u slučaju njezina oštećenja ili
gubitka.«
Članak 7.
U članku 7. Pravilnika stavak 2. mijenja se i glasi:
»Iznimno od stavka 1. ovog članka osiguranoj osobi odobrava se već korišteno,
ali obnovljeno i servisirano pomagalo (u daljnjem tekstu: obnovljeno pomagalo)
koje ima sve odlike funkcionalnosti i kakvoće kao novo pomagalo i to:
1. koncentrator kisika
2. invalidska kolica kada se u skladu s člankom 43. stavkom 2. ovog Pravilnika
koriste za privremenu uporabu
3. štake i hodalice kada se koriste za privremenu uporabu
4. Brailleov pisaći uređaj
5. kasetofon – četverokanalni za slijepe osobe
6. čitač ekrana s govornom jedinicom
7. Brailleova elektronička bilježnica za slijepe.«
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»Invalidska kolica koja osigurana osoba ostvaruje u skladu s stavkom 2. točkom
2. ovog članka su: invalidska kolica standardne izrade za odrasle, invalidska
kolica standardne izrade za djecu, invalidska kolica za odrasle – pogon polugom,
invalidska kolica za odrasle – pogon jednom rukom i invalidska kolica s težištem
pomaknutim unazad.«
Dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 4. i 5.
Članak 8.
U članku 8. Pravilnika stavak 3. mijenja se i glasi:
»Potvrde iz stavka 2. podstavka 1. do 4. i 6. ovoga članka ujedno su i računi za
isporučeno pomagalo, odnosno popravak pomagala koje ugovorni isporučitelji
dostavljaju Zavodu na naplatu.«
Članak 9.
Članak 9. Pravilnika mijenja se glasi:
»Članak 9.
Na tiskanici potvrde o ortopedskim i drugim pomagalima i tiskanici potvrde o popravku pomagala može se propisati samo jedno pomagalo, odnosno popravak jednog pomagala ako se radi o pomagalu koje prema ovom Pravilniku podliježe obvezi vraćanja.«
Članak 10.
Članak 11. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 11.
Osiguranoj osobi Zavod osigurava pomagalo odgovarajućeg standarda i kvalitete u
skladu s člankom 2. stavkom 3. ovog Pravilnika u vrijednosti propisanoj u Popisu
pomagala.
Ako osigurana osoba pri ugovornom isporučitelju nabavi pomagalo veće vrijednosti
od vrijednosti utvrđene u skladu sa stavkom 1. ovog članka, razliku u cijeni
pomagala kao i cijeni popravka tog pomagala snosi osobno.
Za popravak pomagala iz stavka 2. ovog članka, uključujući i rezervne dijelove
za to pomagalo, Zavod snosi troškove u visini troškova popravka standardnog
pomagala iz stavka 1. ovog članka, a troškove rezervnog dijela za pomagalo veće
vrijednosti, koje ne sadržava pomagalo utvrđeno u stavku 1. ovog članka kao i
troškove zamjene tog dijela, snosi osigurana osoba u cijelosti.«
Članak 11.
U članku 12. Pravilnika u stavku 2. na kraju teksta briše se točka i dodaju riječi: »participacije za novo pomagalo.«
Članak 12.
U članku 13. Pravilnika stavci 5. i 6. mijenjaju se i glase:
»Pomagalo je dotrajalo kada trošak njegovog popravka iznosi više od 50% cijene
novog pomagala, što utvrđuje posebno povjerenstvo koje imenuje rukovoditelj
područnog ureda Zavoda, u čijem radu sudjeluju dva radnika Zavoda od kojih je
jedan doktor medicine i ugovorni isporučitelj koji isporučuje tu vrstu pomagala.
Rok uporabe pomagala računa se od dana preuzimanja odobrenog pomagala od
ugovornog isporučitelja.«
Članak 13.
Iza članka 13. Pravilnika dodaje se novi članak 13.a. koji glasi:
»Članak 13.a.
Osiguranoj osobi može se iznimno, unutar propisanog roka uporabe pomagala,
odobriti nabava novoga istovrsnog pomagala ili njegovog dijela ako je pomagalo
prema nalazu ugovornog doktora iz članka 14. stavka 1. ovog Pravilnika postalo
neuporabljivo za osiguranu osobu zbog nastalih anatomskih, fizioloških te
funkcionalnih promjena, a koje nisu posljedica nekorištenja pomagala, odnosno
korištenja pomagala na nepropisan način.
Odobrenje za nabavu novog istovrsnog pomagala ili njegovog dijela iz stavka 1.
ovog članka daje liječničko povjerenstvo Zavoda koje je prema ovom Pravilniku
ovlašteno za davanje odobrenja za to pomagalo, a ako pomagalo prema Popisu
pomagala ne podliježe prethodnom odobrenju nadležnog liječničkog povjerenstva
odobrenje daje liječničko povjerenstvo područnog ureda Zavoda.«
Članak 14.
U članku 14. Pravilnika stavak 2. briše se.
U stavku 3. koji postaje stavak 2. brišu se riječi: »kao i doktoru ovlaštene
zdravstvene ustanove«.
U stavku 4. koji postaje stavak 3. broj: »3.« zamjenjuje se brojem: »2.«.
Članak 15.
Članak 15. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 15.
Izdavanjem potvrde o pomagalu iz članka 8. ovog Pravilnika ugovorni doktor
potvrđuje potrebu osigurane osobe za pomagalom prema medicinskoj indikaciji u
skladu s odredbama ovog Pravilnika za ostvarivanje prava na propisano pomagalo.«
Članak 16.
U članku 16. Pravilnika u stavku 1. brišu se riječi: »odnosno ovlaštene
zdravstvene ustanove«.
Stavak 7. mijenja se i glasi:
»Popis ugovornih isporučitelja iz stavka 6. ovog članka sadržava sljedeće
podatke:
– naziv, adresu i šifru ugovornog isporučitelja
– telefon, telefaks i e-mail isporučitelja
– ime i prezime odgovorne osobe isporučitelja
– redni broj, grupu, naziv, šifru i jediničnu cijenu pomagala iz Popisa pomagala
– naziv proizvođača i zemlje podrijetla pomagala.«
U stavku 9. brišu se riječi: »odnosno doktora ovlaštene zdravstvene ustanove«.
U stavku 10. iza riječi: »kojeg« dodaje se riječ: »drugog«.
Članak 17.
Članak 17. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 17.
Osiguranoj osobi koja se nalazi na bolničkom liječenju ili bolničkoj medicinskoj
rehabilitaciji, zdravstvena ustanova obvezna je osigurati sva potrebna pomagala
i potrošne materijale u skladu s ugovorenim standardom zdravstvene zaštite iz
osnovnog zdravstvenog osiguranja.
Doktor odgovarajuće specijalnosti u nadležnoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi
obvezan je najmanje 7 dana prije otpusta s bolničkog liječenja osiguranoj osobi
prema medicinskoj indikaciji utvrđenoj ovim Pravilnikom propisati sva potrebna
pomagala koja će koristiti nakon izlaska iz bolničke zdravstvene ustanove.
Kod ozljede ili bolesti nakon kojih je potrebno provesti prvu bolničku
medicinsku rehabilitaciju osiguranu osobu je prema kliničkom statusu i
medicinskoj indikaciji u skladu s ovim Pravilnikom potrebno opskrbiti u
najkraćemu mogućem roku pomagalima radi provođenja postupka medicinske
rehabilitacije, a ugovorni isporučitelj obvezan je isporučiti pomagala kako bi
se postupak rehabilitacije u zdravstvenoj ustanovi mogao provesti.
Pomagala iz stavka 3. ovog članka obvezan je propisati doktor odgovarajuće
specijalnosti iz ugovorne bolničke zdravstvene ustanove u kojoj se provodi prva
bolnička medicinska rehabilitacija.
Potvrdu o pomagalu propisanu u skladu sa stavkom 2. i 4. ovog članka ovjerit će
područni ured Zavoda nadležan prema sjedištu bolničke zdravstvene ustanove i
vratiti bolničkoj zdravstvenoj ustanovi najkasnije u roku 3 dana nakon primitka
potvrde, kako bi ugovorni isporučitelj mogao osiguranoj osobi isporučiti
odobreno pomagalo za potrebe provođenja bolničke medicinske rehabilitacije iz
stavka 3. ovog članka, odnosno prije otpusta iz bolničke zdravstvene ustanove iz
stavka 2. ovog članka.
Propisana pomagala iz stavka 2. ovog članka obvezno se navode u otpusnom pismu,
kako bi doktor primarne zdravstvene zaštite nastavio propisivati pomagala za
koja je prema Popisu pomagala ovlašten.«
Članak 18.
Članak 18. Pravilnika mijenja se i glase:
»Članak 18.
Individualno izrađena pomagala:
– proteze
– ortoproteze
– invalidska kolica za odrasle osobe, aktivna
– invalidska kolica za djecu, aktivna
– invalidska kolica za djecu sa posebnom prilagodbom
– invalidska kolica sa težištem pomaknutim unazad i
– elektromotorna invalidska kolica
obvezno se prvi put propisuju i primjenjuju osiguranoj osobi u ugovornoj
zdravstvenoj ustanovi kod prve bolničke medicinske rehabilitacije.
Svako sljedeće propisivanje pomagala iz stavka 1. ovog članka obavlja doktor
odgovarajuće specijalnosti u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi ili u ugovornoj
specijalističkoj ordinaciji privatne prakse.
Pomagala koja se indiciraju i propisuju za vrijeme trajanja prve bolničke
medicinske rehabilitacije ili za vrijeme trajanja bolničkog liječenja, propisuje
nadležni doktor iz ugovorne zdravstvene ustanove, a ugovorni isporučitelj
obvezan je isporučiti osiguranoj osobi funkcionalno zadovoljavajuće pomagalo.
Provjeru funkcionalnosti pomagala obavlja nadležni doktor ugovorne zdravstvene
ustanove koji je pomagalo propisao uz nazočnost ugovornog isporučitelja i
osigurane osobe.
Prigovor na funkcionalnu ispravnost pomagala iz stavka 2. ovog članka ima pravo
uložiti osigurana osoba ili doktor koji je pomagalo propisao, najduže u roku od
60 dana od dana isporuke pomagala.
Ocjenu funkcionalnosti pomagala prema prigovoru iz stavka 4. ovoga članka daje
posebno povjerenstvo iz članka 24. ovog Pravilnika. Funkcionalnost pomagala
povjerenstvo će ocjenjivati uz nazočnost osigurane osobe.
Ugovorni isporučitelj obvezan je postupiti prema nalazu povjerenstva iz stavka
5. ovoga članka.«
Članak 19.
U članku 20. Pravilnika u stavku 1. podstavku 1. riječi: »prema europskim standardima« zamjenjuju se riječima: »u skladu s člankom 2. stavkom 3. ovog Pravilnika«.
Članak 20.
Članak 23. Pravilnika briše se.
Članak 21.
Članak 25. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 25.
Iznimno, osigurana osoba može na prijedlog ugovornog doktora ostvariti pravo na
pomagalo koje nije utvrđeno u Popisu pomagala.
Prijedlog za pomagalo iz stavka 1. ovog članka, koje ugovorni doktor daje na
odgovarajućoj tiskanici potvrde o pomagalu iz članka 8. ovog Pravilnika, zajedno
s medicinskom dokumentacijom i potankim obrazloženjem medicinske indikacije za
pomagalo, te tehničkom dokumentacijom osigurana osoba dostavlja na odobrenje
liječničkom povjerenstvu za ortopedska i druga pomagala Direkcije Zavoda (u
daljnjem tekstu: liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije), neposredno ili
putem područnog ureda, odnosno ispostave područnog ureda Zavoda.
Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije prije donošenja nalaza, mišljenja
i ocjene obvezno po službenoj dužnosti pribavlja, u pravilu, tri ponude
isporučitelja za pomagala iz stavka 1. ovog članka.
Ponuda iz stavka 3. ovoga članka obvezno sadrži naziv isporučitelja pomagala,
naziv pomagala, oznaku proizvođača/zemlje podrijetla, jediničnu cijenu pomagala
bez poreza na dodanu vrijednost, rok isporuke pomagala, dužinu trajanja
jamstvenog roka, rok popravka unutar jamstvenog roka i nakon isteka jamstvenog
roka, dužinu trajanja jamstvenog roka popravljenog pomagala, te izjavu o
osiguranju zamjenskog pomagala za vrijeme popravka pomagala, kao i rok
valjanosti ponude.
Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije kada daje odobrenje za pomagalo iz
stavka 2. ovog članka obvezno u nalazu, mišljenju i ocjeni navodi prema kojoj
ponudi i po kojoj cijeni odobrava pomagalo, jamstveni rok pomagala i rok uporabe
pomagala.
Potrebu za većom količinom pomagala od propisane ovim Pravilnikom utvrđuje i
propisuje uz potanko obrazloženje potrebe za povećanom količinom pomagala
ugovorni doktor nadležan za propisivanje tog pomagala u skladu s ovim
Pravilnikom, a odobrenje daje liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije.
Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije nakon donošenja nalaza, mišljenja
i ocjene kojom odobrava, odnosno ne odobrava pomagalo iz stavka 2. i 6. ovog
članka dostavlja cjelokupnu dokumentaciju nadležnom područnom uredu Zavoda radi
ovjere potvrde o pomagalu, odnosno radi izdavanja prvostupanjskog rješenja u
upravnom postupku.
Za isporučeno pomagalo iz stavka 2. ovog članka Zavod snosi troškove
isporučitelju pomagala, prema čijoj ponudi je pomagalo odobreno, u roku od 30
dana od dana zaprimanja ovjerene potvrde/računa o pomagalu na kojoj je osigurana
osoba svojim potpisom potvrdila preuzimanje pomagala.«
Članak 22.
U članku 26. Pravilnika brišu se riječi: »odnosno jedanput za petogodišnje razdoblje,«.
Članak 23.
U članku 27. Pravilnika u stavku 1. riječi: »izgubljeni ud« zamjenjuju se
riječima: »izgubljenu ruku«, a riječ: »njegov« zamjenjuje se riječju: »njezin«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»Prva primjena proteze obavlja se tijekom prve bolničke medicinske
rehabilitacije u ugovornoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi radi protetičke
opskrbe osigurane osobe nakon amputacije ruke, a svaka sljedeća protetička
opskrba ili zamjena ležišta proteze obavlja se u ugovornoj bolničkoj
zdravstvenoj ustanovi ili u ugovornoj specijalističkoj ordinaciji.«
Stavak 7. mijenja se i glasi:
»Osigurana osoba s amputiranom jednom podlakticom može ostvariti pravo na
mioelektroničku protezu podlaktice ako joj je prema medicinskoj indikaciji i
preporuci ugovornog doktora određene specijalnosti nužna za neovisno
funkcioniranje u redovnom školovanju i aktivnom radu, a što se dokazuje potvrdom
nadležne ustanove.«
Članak 24.
U članku 28. u stavku 1. riječi: »izgubljeni ud« zamjenjuju se riječima:
»izgubljenu nogu«, a riječ: »njegov« zamjenjuje se riječju: »njezin«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»Prva primjena proteze obavlja se tijekom prve bolničke medicinske
rehabilitacije u ugovornoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi radi protetičke
opskrbe osigurane osobe nakon amputacije noge, a svaka sljedeća protetička
opskrba ili zamjena ležišta proteze obavlja se u ugovornoj bolničkoj
zdravstvenoj ustanovi ili u ugovornoj specijalističkoj ordinaciji.«
U stavku 7. riječi: »doktor specijalist iz ovlaštene zdravstvene ustanove«
zamjenjuju se riječima: »ugovorni doktor određene specijalnosti«.
Članak 25.
U članku 29. Pravilnika u stavku 1. briše se riječ: »velikih«.
U stavku 2. riječ: »ovlaštenim« zamjenjuje se riječju: »ugovornim«.
Članak 26.
U članku 31. Pravilnika u stavku 2. riječi: »Statičke ortoze koriste« zamjenjuju
se riječima: »Na statičke ortoze imaju pravo«.
U stavku 4. u podstavku 1. riječ: »mitelu« zamjenjuje se riječju: »ortozu«, a u
podstavku 3. brišu se riječi: »(latissimus dorsi, pectoralis major)«.
Članak 27.
U članku 33. Pravilnika briše se podstavak 3.
Dosadašnji podstavci 4., 5. i 6. postaju podstavci 3., 4. i 5.
Članak 28.
U članku 34. Pravilnika u podstavku 3. briše se riječ: »iznimno,«.
Članak 29.
U članku 36. Pravilnika u stavku 2. u petom retku broj: »45« zamjenjuje se
brojem: »50«, iza riječi: »kralježnicu« dodaju se riječi: »propisuju se i«, a
iza riječi: »primjenjuju« briše se riječ: »se«.
U stavku 3. briše se riječ: »(krute)«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»Potporno-rasteretne ortoze za kralježnicu (elastične) primjenjuju se kod
učestalih bolnih sindroma kralježnice (evidentiranih u povijesti bolesti
osigurane osobe od strane izabranog doktora i ugovornog doktora specijalista
ortopeda ili fizijatra), nakon ponovljenih operativnih zahvata zbog diskus
hernije kada postoji instabilitet i neurološki deficit, spondilolisteza stupanj
2, te kod denzitometrijski dokazane osteoporoze koja se tretira i medikamentozno.«
Članak 30.
U članku 37. Pravilnika u stavku 1. riječi: »po mjeri ili po« zamjenjuju se
riječju: »prema«.
U stavku 2. u točki 12. iza riječi: »stopala« dodaju se riječi: »ako postoji
kontraindikacija za operativno liječenje«.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
»Iznimno od stavka 2. ovog članka osigurana osoba koja prema funkcionalnom
statusu otežano hoda i koristi invalidska kolica za kretanje na prijedlog
doktora specijalista i uz obrazloženje medicinske indikacije, ima pravo na
ortopedsku cipelu ako zbog deformacije stopala iz točke 1., 2., 3., 9., 10. i
13. istog stavka ne može koristiti konfekcijsku obuću.«
Članak 31.
Članak 39. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 39.
U slučaju ozljede ili bolesti, ovisno o funkcionalnom statusu osigurana osoba
ima pravo na sljedeća pomagala za omogućavanje samostalnog kretanja:
– jednu ili dvije štake
– hodalicu s dvije, tri ili četiri nožice sa ili bez kotača, s rukohvatima
– štap s četiri nožice kod hemipareze.«
Članak 32.
Članak 40. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 40.
Osigurana osoba ima pravo na invalidska kolica na ručni ili elektromotorni
pogon, koja su utvrđena u Popisu pomagala, a vrsta invalidskih kolica propisuje
se ovisno o funkcionalnom statusu i razini svakodnevne fizičke aktivnosti
osigurane osobe.
Invalidska kolica propisuju se i primjenjuju za vrijeme prve bolničke medicinske
rehabilitacije u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi, a nakon utvrđene trajne
onesposobljenosti sustava za kretanje. Medicinska indikacija za invalidska
kolica utvrđuje se timski i interdisciplinarno (doktor specijalist ortoped ili
fizijatar, radni terapeut ili fizioterapeut).
Uz medicinsku dokumentaciju potrebno je priložiti nalaz Barthel indeksa,
tehničko-mjerni list u kojem se navodi širina sjedala kolica, dubina i visina
naslona, te visina potkoljenica.
Svako sljedeće propisivanje invalidskih kolica i primjena obnovljenih
invalidskih kolica prema članku 7. stavku 2. točki 2. ovoga Pravilnika može se
obavljati i u specijalističkoj ordinaciji ugovorne zdravstvene ustanove.«
Članak 33.
U članku 41. Pravilnika u stavku 2. iza riječi: »ostvaruje« dodaje se riječ: »redovnim«.
Članak 34.
Članak 42. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 42.
Osigurana osoba kod koje se prema kliničkom statusu, stupnju onesposobljenosti i tjelesnim mjerama ne mogu primijeniti odgovarajuća standardizirana invalidska kolica, kao i osigurana osoba čiji biološki rast ne prati kronološku dob ima pravo na invalidska kolica s posebnom prilagodbom i nužnim dodacima u skladu s odredbom članka 40. stavka 2. i 3. ovog Pravilnika.«
Članak 35.
U članku 43. Pravilnika u stavku 1. točki 1. brišu se riječi: »izvan stana«, a
iza riječi: »uporabe« dodaje se riječ: »invalidskih«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Obnovljena invalidska kolica iz članka 7. stavka 2. točke 2. ovog Pravilnika
propisuju se za privremenu uporabu osiguranoj osobi kada joj je zbog
funkcionalnog statusa onemogućeno kretanje i ne može koristiti štake ili
hodalicu, zatim u slučaju terminalnog stanja kod malignih bolesti, nesraslog
prijeloma kuka ili koljena i nakon amputacije noge, a do primjene proteze.«
Članak 36.
Članak 44. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 44.
Osiguranoj osobi koja ispunjava uvjete za odobrenje invalidskih kolica iz Popisa
pomagala propisuju se sljedeće vrste invalidskih kolica:
– odrasloj osobi potpuno ovisnoj o tuđoj pomoći s niskom razinom svakodnevne
aktivnosti propisuju se invalidska kolica standardne izrade
– odrasloj osobi i djeci s visokom razinom aktivnosti u svakodnevnom životu koja
samostalno mogu upravljati invalidskim kolicima, propisuju se kolica za aktivne
osobe
– osobi s hemiplegijom koja invalidska kolica može pokretati pomoću jedne ruke
propisuju se kolica na pogon jednom rukom ili pogon polugom
– osobi s obostranom amputacijom nogu propisuju se invalidska kolica s težištem
pomaknutim unazad
– odrasloj osobi i djeci, koja zbog svoga kliničkog statusa i deformacija
koštanozglobnog sustava ne mogu samostalno upravljati kolicima niti pravilno
sjediti u kolicima, propisuju se kolica s posebnom prilagodbom za odrasle,
odnosno posebnom prilagodbom za djecu
– djeci s niskom razinom aktivnosti ili nemogućnošću samostalnog upravljanja
invalidskim kolicima propisuju se kolica za djecu standardne izrade.
Pod pojmom osobe s niskom razinom aktivnosti u svakodnevnom životu, u skladu sa
stavkom 1. podstavkom 1. ovog članka podrazumijeva se osoba koja u svladavanju
svakodnevnih radnih, osobnih i rekreacijskih aktivnosti ovisi o pomoći druge
osobe, te kojoj je potrebna pomoć pri upravljanju invalidskim kolicima i
svladavanju arhitektonskih prepreka (Barthel indeks vožnje kolicima = 2 – 4
boda).
Pod pojmom osobe s visokom razinom aktivnosti u svakodnevnom životu, u skladu
sa stavkom 1. podstavkom 2. ovog članka podrazumijeva se onesposobljena osoba,
ali koja je u tolikom stupnju rehabilitirana da redovito i potpuno samostalno
savladava svoje radne, osobne i rekreacijske aktivnosti, a koje uključuju
potpuno samostalno upravljanje invalidskim kolicima uz savladavanje
arhitektonskih barijera (Barthel indeks vožnje kolicima = 5 bodova).«
Članak 37.
Članak 45. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 45.
Osiguranoj osobi s najvećim stupnjem onesposobljenosti sustava za kretanje mogu
se propisati invalidska kolica na elektromotorni pogon, kada zbog kljenuti ili
deformacije ruku i nogu ne može aktivno pokretati kolica na ručni pogon, ali
pokretom prstiju ili glavom može sigurno upravljati elektromotornim kolicima.
Medicinska indikacija za invalidska kolica na elektromotorni pogon utvrđuje se
timski i interdisciplinarno (doktor specijalist ortoped ili fizijatar, radni
terapeut ili fizioterapeut).
Uz medicinsku dokumnetaciju potrebno je priložiti nalaz Barthel indeksa,
tehničko-mjerni list u kojem se navodi širina sjedala kolica, dubina i visina
naslona te visina potkoljenica.
Prva primjena kolica na elektromotorni pogon obavlja se timski u ugovornoj
zdravstvenoj ustanovi uz obvezno testiranje vožnje.
Svako sljedeće propisivanje invalidskih kolica na elektromotorni pogon može se
obavljati i u specijalističkoj ordinaciji ugovorne zdravstvene ustanove.
Uz potvrdu o pomagalu kod prve i svake sljedeće primjene, Zavodu se za osiguranu
osobu dostavlja: medicinska dokumnetacija, nalaz i mišljenje psihologa o
sposobnosti sigurnog upravljanja kolicima, te kod neuromuskularnih bolesti nalaz
neurologa.
Invalidska kolica iz stavka 1. ovog članka mogu se propisati osiguranoj osobi
najranije od navršene 12. godine života, s time da je za osigurane osobe od 12.
do navršene 18. godine života potrebna prethodna pisana suglasnost roditelja,
skrbnika ili osobe kojoj je dijete povjereno na čuvanje i odgoj.«
Članak 38.
U poglavlju III. Pravilnika pod A. ORTOPEDSKA POMAGALA naslov pod točkom 9. i članak 46. brišu se.
Članak 39.
U poglavlju III. Pravilnika pod A. ORTOPEDSKA POMAGALA naslov pod točkom 10. i članak 47. brišu se.
Članak 40.
U članku 50. Pravilnika u stavku 1. briše se riječ: »opsežne«.
Članak 41.
U članku 52. Pravilnika u podstavku 2. riječi: »veći dio dana provodi u krevetu,
sa ili bez dekubitalnih ulceracija kože« zamjenjuju se riječima: »te kada
osigurana osoba veći dio dana provodi u krevetu s dekubitalnom ulceracijom
kože«, a podstavak 4. mijenja se i glasi:
»– jastuk za kolica, kod svih osiguranih osoba koje trajno koriste invalidska
kolica zbog hemiplegie, hemipareze, parapareze, tetrapareze, te kod amputacije
donjih ekstremiteta.«
Članak 42.
U članku 53. Pravilnika u stavku 1. iza riječi: »kirurga« dodaju se riječi: »i
dermatovenerologa«, a u podstavku 5. iza riječi: »epidermolize« upisuje se točka
i briše ostali tekst.
U stavku 2. riječ: »kraće« zamjenjuje se riječju: »duže«.
Članak 43.
U članku 54. Pravilnika u stavku 1. podstavku 1. riječ: »prilagođavajuću«
zamjenjuje se riječju: »privremenu«, a u podstavku 2. brišu se riječi:
»cjelovitu ili djelomičnu«, a riječ: »prilagođavajuće« zamjenjuje se riječju:
»privremene«.
U stavku 2. brišu se riječi: »cjelovitu ili djelomičnu«.
Članak 44.
U članku 56. Pravilnika u stavku 1. točki 2. podtočkama 5. i 6. na kraju upisuje
se zarez i dodaju riječi: »za oštećenu kožu kod stome«.
U stavku 2. riječ: »ili« zamjenjuje se slovom: »i«, a riječ: »preostane«
zamjenjuje se riječju: »ponestane«.
Članak 45.
U članku 59. Pravilnika u stavku 1. u podstavku 3. briše se zagrada i riječi:
»(sadržaj gela: anestetik, sredstvo za podmazivanje i dezinficijens u sterilnom
pakiranju)« i briše se podstavak 5.
U stavku 2. brišu se riječi: »Ako osigurana osoba koristi gumeni receptakulum sa
spremnikom za urin (urinar), nema pravo na katetere.«
Članak 46.
Članak 60. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 60.
Osigurana osoba starija od 3 godine zbog medicinskih indikacija iz stavka 2. i
3. ovog članka, te koja za trajnu posljedicu ima inkontinenciju urina i/ili
stolice uz odobrenje liječničkog povjerenstva za pomagala ima pravo na sljedeća
pomagala:
– pelene obične u količini utvrđenoj u Popisu pomagala
– pelene u spoju s gaćicama u količini i veličini utvrđenoj u Popisu pomagala
– pelene u spoju s gaćicama, visokoupijajuće za noć u količini i veličini
utvrđenoj u Popisu pomagala
– anatomske uloške po mjeri u količini i veličini utvrđenoj u Popisu pomagala
– gaćice mrežaste elastične prema tjelesnoj težini u količini utvrđenoj u Popisu
pomagala
– zaštitni podložak za krevet za jednokratnu uporabu različite veličine (prema
veličini osobe), kada postoji inkontinencija urina i stolice.
Osigurana osoba ostvaruje pravo na pomagalo iz stavka 1. ovog članka:
– zbog prirođene mane i/ili bolesti urogenitalnog ili probavnog sustava, a
posljedica je trajna inkontinencija urina i/ili stolice
– zbog bolesti i/ili ozljeda živčanog sustava, a posljedica je trajna
inkontinencija urina i/ili stolice
– zbog smetnje svijesti prema »Glasgow coma scale« od 0 – 8
– zbog mentalne retardacije osoba starijih od 3 godine, a posljedica je
inkontinencija urina i/ili stolice.
U slučaju inkontinencije urina i/ili stolice osigurana osoba ima pravo na
kombinaciju pelena u spoju s gaćicama za dan i visokoupijajućih pelena u spoju s
gaćicama za noć, u količini i veličini utvrđenoj u Popisu pomagala.
Ugovorni doktor koji propisuje pelene obvezan je navesti koju vrstu i koju
veličinu pelena utvrđenih u Popisu pomagala propisuje osiguranoj osobi.
Osigurana osoba ima pravo koristiti pomagala u kombinaciji kako je navedeno u
Popisu pomagala.«
Članak 47.
Članak 61. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 61.
Osigurana osoba ima pravo na sljedeća pomagala za disanje na prijedlog doktora
specijalista internista, pulmologa ili pedijatra za potrebe liječenja u kući:
– endotrahealnu kanilu s priborom
– koncentrator kisika, kada osigurana osoba boluje od teškog spastičnog
bronhitisa, kronične opstruktivne bolesti pluća težega stupnja s posljedičnom
kroničnom, globalnom respiratornom insuficijencijom a kada je nužno dugotrajno
liječenje kisikom u kući
– inhalator kod kroničnih opstruktivnih bolesti dišnih putova težeg stupnja u
kojih je nužna dugotrajna uporaba
– aspirator i aspiracijske katetere kod traheotomiranih osiguranih osoba koje
imaju pojačanu sekreciju.
Za pomagalo iz stavka 1. podstavka 2. ovog članka prethodno je potrebno provesti
dijagnostičke postupke u ugovornim zdravstvenim ustanovama.
Osigurane osobe koje imaju spinalnu mišićnu atrofiju i nalaze se na kućnom
liječenju, imaju pravo na prijedlog specijalista pedijatra kliničke ustanove na:
– ovlaživač za kisik
– raspršivač (za inhalator)
– podloške za endotrahealnu kanilu
– fiksacijske trake za endotrahealnu kanilu – male
– endotrahealnu kanilu bez poklopca s korekcijom
– endotrahealnu masku.«
Članak 48.
U članku 62. Pravilnika u stavku 1. mijenjaju se podstavci 1. i 2. i glase:
»– štrcaljke za inzulin s integriranom iglom (za davanje inzulina koji je
pakiran u bočici)
– inzulinski injektor u obliku olovke za davanje inzulina za terapiju humanim
inzulinom (za davanje humanog inzulina koji je pakiran u staklenom ulošku koji
se umeće u injektor)«.
Članak 49.
U članku 63. Pravilnika u stavku 2. podstavku 4. iza riječi: »hemodijalizom« dodaju se riječi: »u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi«.
Članak 50.
U članku 64. u stavku 1. točki 1. po b. briše se podtočka 7., u točki 2. podtočka 4. mijenja se i glasi: »– terapeutske leće«, a u točki 3. u podtočki 1. iza riječi: »pune« te u podtočki 2. iza riječi: »ljuskaste« dodaju se riječi: »po mjeri (plastične, staklene)«.
Članak 51.
U članku 73. Pravilnika briše se stavak 4.
Članak 52.
U članku 74. Pravilnika u stavku 2. iza riječi: »propisao« dodaje se riječ:
»specijalist«, a iza riječi: »klinike« upisuje se točka i briše se ostali tekst.
U stavku 3. iza riječi: »obrazloženju« dodaje se riječ: »specijalista« i brišu
se riječi: »ili zavoda za očne bolesti«.
Članak 53.
U članku 75. Pravilnika brišu se stavci 3. i 4.
Članak 54.
U članku 76. Pravilnika u stavku 1. u točki 3. riječ: »Braillov« zamjenjuje se
riječju: »Brailleov«, a u točki 6. riječ: »Braillevu« zamjenjuje se riječju:
»Brailleovu«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Pomagala iz stavka 1. ovog članka odobravaju se:
1. iz točke 1. i 2. osiguranoj osobi od navršene 6. godine života
2. iz točke 3. osiguranoj osobi za vrijeme dok se nalazi na redovnom školovanju,
te svakoj drugoj osiguranoj osobi koja se služi Brailleovim pismom, a o čemu je
obvezna priložiti potvrdu koju izdaje Hrvatski savez slijepih, uz obvezu
vraćanja Zavodu
3. iz točke 4. osiguranoj osobi od navršene 6. godine života koja se koristi
zvučnim fondom Hrvatske knjižnice za slijepe o čemu je obvezna priložiti potvrdu
koju izdaje Hrvatska knjižnica za slijepe, uz obvezu vraćanja Zavodu
4. iz točke 5. osiguranoj osobi za vrijeme redovnog školovanja i koja je
osposobljena za rad tim pomagalom o čemu je obvezna priložiti potvrdu koju
izdaje Hrvatski savez slijepih i potvrdu obrazovne ustanove o redovnom
školovanju, uz obvezu vraćanja Zavodu
5. iz točke 6. osiguranoj osobi za vrijeme dok se nalazi na redovnom školovanju,
te za vrijeme prekvalifikacije, o čemu je obvezna priložiti potvrdu obrazovne
ustanove i preporuku Hrvatskog saveza slijepih, uz obvezu vraćanja Zavodu.«
Članak 55.
Iza članka 77. dodaje se novi članak 77.a. koji glasi:
»Članak 77. a.
Osigurana osoba koja ima obostrani trajni gubitak sluha u skladu s člankom 77.
stavkom 1. ovog Pravilnika i koja je na redovnom školovanju, uz predočenje
potvrde o redovnom školovanju ostvaruje pravo na pomagala za poboljšanje
komunikacije, predajnik i prijamnik.
Pomagala iz stavka 1. ovog članka propisuje specijalist otorinolaringolog
ugovorne kliničke zdravstvene ustanove.«
Članak 56.
U poglavlju III. Pravilnika pod E. SLUŠNA POMAGALA naslov iznad članka 78. mijenja se i glasi:
»Potrošni materijali za ugradbeno slušno pomagalo«
Članak 57.
Članak 78. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 78.
Osigurana osoba kojoj je zbog gluhoće ugrađena umjetna pužnica ima pravo na baterije za govorni procesor.«
Članak 58.
U članku 79. Pravilnika u stavku 1. točke 1., 2. i 3. mijenjaju se i glase:
»1. svjetlosni signalizator plača djeteta
2. svjetlosna ili vibracijska budilica
3. telefaks uređaj.«
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Ako u zajedničkom kućanstvu živi više osoba s potpunim gubitkom sluha, pravo na
pomagalo iz stavka 1. točke 3. ovog članka ostvaruje samo jedna osigurana osoba
u zajedničkom kućanstvu s navršenih 7 godina života.«
U stavku 3. riječ: »pomagala« zamjenjuje se riječju: »pomagalo«.
Članak 59.
U poglavlju III. Pravilnika naslov »H. DODIRNA POMAGALA« i članak 81. brišu se.
Članak 60.
U članku 82. Pravilnika u stavku 1. pod a) briše se podstavak 1., a dosadašnji podstavci 2. i 3. postaju podstavci 1. i 2.
Članak 61.
U članku 88. Pravilnika u stavku 2. iza riječi: »sustava« upisuje se točka i
briše ostali tekst.
Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:
»Akrilatna grizna ploča u inicijalnoj protetskoj terapiji (maksilarna i
mandibularna) odobrava se osiguranoj osobi u terapijskom postupku liječenja
disfunkcija stomatognatog sustava (poremećaji okluzije, funkcije čeljusnog
zgloba i žvačnih mišića) radi vraćanja normalnih međučeljusnih odnosa,
uspostavljanja normalnih intrakapsularnih odnosa, terapiju boli i zvukova u
zglobu, te vraćanja normalne funkcije žvačnih mišića bez ograničavanja pokreta.«
Članak 62.
U članku 91. Pravilnika stavci 1. i 2. mijenjaju se i glase:
»Osigurana osoba koja je ostvarila pravo na pomagalo navedeno u Popisu pomagala,
odnosno na pomagalo na osnovi odobrenja liječničkog povjerenstva za pomagala
Direkcije u skladu s člankom 25. stavkom 1. ovog Pravilnika ima pravo na
popravak pomagala te na rezervne dijelove i potrošni materijal za to pomagalo
prema odredbama ovog Pravilnika.
Potrebu popravka pomagala iz medicinskih razloga propisuje nadležni ugovorni
doktor na potvrdi o popravku pomagala.«
Stavci 4. i 5. mijenjaju se i glase:
»Potvrde iz stavka 2. i 3. ovog članka ovjerava ovlašteni radnik Zavoda uz
prethodno odobrenje nadležnoga liječničkog povjerenstva Zavoda.
Odobrenje iz stavka 4. ovog članka daje liječničko povjerenstvo koje je u skladu
s ovim Pravilnikom nadležno za odobrenje pomagala, za koje je utvrđena potreba
popravka.«
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
»Za pomagala koja ne podliježu obvezi prethodnog odobrenja nadležnog liječničkog
povjerenstva Zavoda odobrenje iz stavka 4. ovog članka daje liječničko
povjerenstvo područnog ureda Zavoda.«
Članak 63.
Članak 98. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 98.
Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije provodi medicinsku provjeru
opravdanosti prijedloga i daje odobrenje u prvom stupnju za pomagala za koja je
to određeno u Popisu pomagala, odnosno popravak tih pomagala, rezervne dijelove
i potrošne materijale i to:
– mioelektronsku protezu za ruke i dijelove za protezu
– dijelove proteze za nogu za visokoaktivne osigurane osobe: stopalo, koljeno i
kuk
– ortoprotezu i dijelove ortoproteze
– invalidska kolica za odrasle osobe i djecu s visokom razinom aktivnosti
– invalidska kolica na elektromotorni pogon, upravljačku kutiju i akumulator za
invalidska kolica na elektromotorni pogon
– antidekubitalni madrac
– koncentrator kisika
– inhalator
– aspirator i aspiracijski kateteri
– potrošni materijal za uređaje koje upotrebljavaju u kućnom liječenju osigurane
osobe sa spinalnom mišićnom atrofijom
– potrošni materijal za inzulinsku crpku
– potrošni materijal za automatiziranu peritonejsku dijalizu i kontinuiranu
ambulatornu peritonejsku dijalizu
– teleskopske leće
– očne proteze
– tiflotehnička pomagala, osim sata za slijepe i bijelog štapa
– pomagala za poboljšanje komunikacije (prijamnik i predajnik)
– telefaks uređaj
– stomatološka pomagala: djelomičnu metalnu lijevanu protezu i totalnu zubnu
protezu s metalnom bazom
– pomagala iz članka 25. ovog Pravilnika.
Nalaz, mišljenje i ocjenu o opravdanosti prijedloga za propisano pomagalo, veću
količinu pomagala od propisane u Popisu pomagala, popravak pomagala, rezervni
dio i potrošni materijal za pomagalo utvrđeno u stavku 1. ovog članka,
liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije daje na potvrdi o pomagalu.«
Članak 64.
Članak 102. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 102.
Radi utvrđivanja cijena pomagala Zavod provodi postupak javnog prikupljanja
ponuda za utvrđivanje najniže cijene za svako pojedino pomagalo, osim za
stomatološka pomagala za koja se cijene uređuju drugim općim aktima Zavoda.
U postupku javnog prikupljanja ponuda iz stavka 1. ovog članka mogu sudjelovati
pravne i fizičke osobe iz članka 2. stavka 1. ovog Pravilnika koje osiguravaju
izradu, isporuku i popravak pomagala, standarda i kvalitete utvrđene u skladu s
odredbama stavka 3. istog članka i koje ispunjavaju uvjete za promet pomagalima
utvrđene u Pravilniku o dobroj praksi i uvjetima za davanje dozvole za promet
medicinskim proizvodima i Pravilniku o razvrstavanju, izdavanju, zahtjevima,
ocjeni sukladnosti i očevidniku medicinskih proizvoda.
Iznimno, Zavod može u postupku javnog prikupljanja ponuda za utvrđivanje najniže
cijene za pojedinu grupu ili vrstu pomagala utvrditi i posebne uvjete koje
moraju ispunjavati pravne i fizičke osobe iz stavka 2. ovog članka.
Nakon utvrđivanja najniže cijene za svako pojedino pomagalo Zavod će pristupiti
sklapanju ugovora prema utvrđenim najnižim cijenama sa sposobnim ponuditeljima
čije su ponude bile prihvatljive i prema ostalim uvjetima utvrđenim ovim
Pravilnikom i u dokumentaciji za javno prikupljanje ponuda.
Zavod će sklopiti ugovore s ponuditeljima iz stavka 4. ovog članka nakon što
Zavodu dostave izjavu o prihvaćanju utvrđene najniže cijene za pomagalo za koje
su podnijeli ponudu.
Ponuditelji iz stavka 4. ovog članka obvezni su uz ponudu za sklapanje ugovora
priložiti katalog pomagala za koja podnose ponudu, a koji obvezno sadrži:
fotografiju ili skicu pomagala s naznakom sastavnih i rezervnih dijelova, te
opis materijala od kojeg je pomagalo izrađeno. Uz katalog pomagala potrebno je
dostaviti potvrdu o kvaliteti, odnosno standardu ponuđenog pomagala u skladu s
člankom 2. ovog Pravilnika.
Nakon dostave izjava o prihvaćanju utvrđenih najnižih cijena pomagala iz stavka
5. ovog članka Zavod će u »Narodnim novinama« objaviti Popis pomagala s cijenama
pomagala.«
Članak 65.
Iza članka 102. Pravilnika dodaje se novi članak 102.a. koji glasi:
»Članak 102.a.
Za isporuku pojedinih grupa i vrsta pomagala iz Popisa pomagala Zavod sklapa ugovore s ugovornim zdravstvenim ustanovama, odnosno ugovornim zdravstvenim radnicima privatne prakse iz članka 2. stavka 1. ovog Pravilnika pod uvjetima i na način utvrđen općim aktima Zavoda o ugovoranju zdravstvene zaštite sa zdravstvenim ustanovama i ugovornim zdravstvenim radnicima privatne prakse uvrštenim u osnovnu mrežu zdravstvene djelatnosti, a prema cijenama utvrđenim u skladu s člankom 102. ovog Pravilnika.«
Članak 66.
Članak 103. Pravilnika mijenja se i glasi:
»Članak 103.
Zavod u postupku javnog prikupljanja ponuda za utvrđivanje cijena pomagala i
sklapanja ugovora utvrđuje uvjete koje moraju ispunjavati isporučitelji pomagala
i to posebice:
– vrstu, kakvoću, količinu i vrijednost (cijena) pomagala
– rokove isporuke pomagala, način isporuke pomagala, jamstvene rokove pomagala,
jamstvene rokove za gotove dijelove i za dijelove izrađene po isporučitelju
pomagala navedene u jamstvenom listu u kojem je utvrđena i odgovornost
isporučitelja pomagala za ispravnost, funkcionalnost i kakvoću pomagala
– sposobnost isporučitelja pomagala da osigura dostupnost opskrbe pomagalima pod
jednakim uvjetima osiguranim osobama
– osiguranje servisa, popravka pomagala i rezervnih dijelova s jamstvenim rokom,
s cijenama rezervnih dijelova pomagala i cijenom sata rada za popravak i
servisiranje pomagala
– uvjete glede poslovnog prostora isporučitelja pomagala od značaja za
ispunjavanje obveze isporuke odnosno popravka pomagala, te uvjete glede potrebne
opreme i zaposlenih radnika.
Prije sklapanja ugovora iz članka 102. ovog Pravilnika ovlaštene osobe Zavoda
izvršit će provjeru ispunjenja uvjeta iz stavka 1. ovog članka, a posebno uvjete
glede prostora, opreme i kadrova isporučitelja, osiguranja dostupnosti opskrbe
pomagalima, te kvalitete pomagala za koja je podnesena ponuda radi usporedbe i
provjere točnosti podataka navedenih u dokumentaciji ponuditelja koji su
podnijeli ponudu na javno prikupljanje ponuda za utvrđivanje cijena pomagala.
Ugovorom iz članka 102. stavka 5. ovog Pravilnika, osim uvjeta iz ovog članka
uređuju se i sljedeći uvjeti:
– rok na koji se ugovor sklapa
– način i rokove plaćanja za isporučeno pomagalo
– način obavljanja nadzora i kontrole izvršenja ugovornih obveza
– odgovornost za štetu nastalu zbog neizvršavanja, odnosno nepravodobnog
izvršavanja ugovornih obveza.
Sastavni dio ugovora je popis pomagala i katalog pomagala za koje se sklapa
ugovor, te popis lokacija na kojima osigurana osoba može ostvariti pravo na
pomagalo iz ugovora.«
Članak 67.
Iza članka 103. Pravilnika dodaje se novi članak 103.a. koji glasi:
»Članak 103.a.
Radi osiguranja dostupnosti i ostvarivanja prava osiguranih osoba na pomagala
pod jednakim uvjetima, Zavod može tijekom važenja ovog Pravilnika i cijena
utvrđenih u Popisu pomagala donijeti odluku kojom će utvrditi postupak
prikupljanja ponuda za sklapanje ugovora za pojedine grupe ili vrste pomagala za
koje nema dostatnog broja ugovornih isporučitelja.
Pravo sudjelovanja u postupku iz stavka 1. ovog članka imaju ponuditelji koji
ispunjavaju uvjete utvrđene u članku 2., 102. i 103. ovog Pravilnika i koji
prihvaćaju cijene pomagala utvrđene u Popisu pomagala.«
Članak 68.
U članku 104. Pravilnika u stavku 1. iza podstavka 3. briše se točka i dodaje se
nova podstavka 4. koja glasi:
»– osigurane osobe koja Zavodu ne vrati pomagalo u skladu s člankom 5. stavkom
3. i 4. ovog Pravilnika (članak 5. stavak 5.).«
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Odštetni zahtjev, osim u slučaju iz stavka 1. podstavka 4. ovog članka, Zavod
utvrđuje najmanje u visini vrijednosti pomagala koju je Zavod platio ugovornom
isporučitelju sa svim zavisnim troškovima.«
Članak 69.
U članku 105. Pravilnika iza podstavka 1. dodaje se novi podstavak 2. koji
glasi:
»– naknaditi od ugovornog isporučitelja iznos koji je osiguranoj osobi
neopravdano naplatio za isporučeno pomagalo«.
Članak 70.
U članku 106. Pravilnika briše se stavak 1.
U stavku 2. brišu se riječi: »stavka 2.«.
Članak 71.
U članku 107. Pravilnika brišu se riječi: »stavka 2.«.
Članak 72.
U članku 108. Pravilnika u stavku 1. brišu se riječi: »stavka 2.«.
U stavku 2. u trećem retku iza riječi: »pomagala« upisuje se točka i briše se
ostali tekst.
Članak 73.
Popis pomagala iz članka 3. Pravilnika s utvrđenim cijenama pomagala sastavni je dio ovog Pravilnika.
Članak 74.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«,
a primjenjuje se od 1. svibnja 2006. godine.
Klasa: 025-04/06-01/119
Urbroj: 338-01-01-06-1
Zagreb, 28. ožujka 2006.
Predsjednik
Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda
za zdravstveno osiguranje
prim.
Stjepan Bačić, dr. med., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |