POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKI ZAVOD ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANJE

909

Na osnovi članka 16. stavka 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju (»Narodne novine« broj 94/01., 88/02., 149/02., 117/03., 30/04., 177/04. i 90/05.) i članka 19. podstavka 11. Statuta Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (»Narodne novine« broj 16/02., 24/02. i 58/03.) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje na 29. sjednici održanoj 28. ožujka 2006. godine donijelo je
 

PRAVILNIK

O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA NA ORTOPEDSKA I DRUGA POMAGALA
 

Članak 1.

U Pravilniku o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na ortopedska i druga pomagala (»Narodne novine« broj 25/05., 41/05., 88/05., 125/05., 155/05. i 24/06. – u daljnjem tekstu: Pravilnik) u članku 1. u stavku 2. iza riječi: »proizvodima« dodaju se riječi: »u skladu s odred­bama Zakona o lijekovima i medicinskim proizvodima i propisima donesenim osnovom toga Zakona«.

Članak 2.

Članak 2. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 2.

Osigurana osoba u skladu s ovim Pravilnikom ostvaruje pravo na pomagalo, rezervni dio i potrošni materijal za pomagalo, te popravak pomagala kod pravnih i fizičkih osoba – proizvođača pomagala, odnosno drugih pravnih i fizičkih osoba koje imaju dozvolu za obavljanje prometa na malo medicinskim proizvodima, te ugovornim zdravstvenim ustanovama, odnosno ugovornim zdravstvenim radnicima privatne prakse uključenim u osnovnu mrežu zdravstvene djelatnosti (u daljnjem tekstu: isporučitelji pomagala).
Isporučitelji pomagala iz stavka 1. ovog članka moraju imati proizvodnu dozvolu i/ili dozvolu za obavljanje djelatnosti prometa na malo medicinskim proizvodima u skladu sa Zakonom o lijekovima i medicinskim proizvodima i Pravilnikom o dobroj praksi i uvjetima za davanje dozvole za promet medicinskim proizvodima, osim zdravstvenih ustanova i zdravstvenih radnika privatne prakse koji izradu, odnosno promet pomagalima na malo obavljaju u skladu s posebnim propisima.
Pomagala koja se ovim Pravilnikom osiguravaju osiguranim osobama moraju biti proizvedena, održavana i upotrijebljena prema propisanim uvjetima i za namjenu za koju su proizvedena tako da ne ugrožavaju zdravlje korisnika pomagala. Proizvodnja pomagala provodi se uz primjenu odgovarajućeg sustava osiguranja kakvoće u skladu s Pravilnikom o razvrstavanju, izdavanju, zahtjevima, ocjeni sukladnosti i očevidniku medicinskih proizvoda.
Pomagala koja se ovim Pravilnikom osiguravaju osiguranim osobama moraju biti upisana u očevidnik Agencije za lijekove i medicinske proizvode (u daljnjem tekstu: Agencija), a pomagala za koja ne postoji obveza upisa u očevidnik Agencije moraju ispunjavati druge uvjete propisane Pravilnikom o dobroj praksi i uvjetima za davanje dozvole za promet medicinskim proizvodima.«

Članak 3.

U članku 3. Pravilnika iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»Pod pomagalima utvrđenim Popisom pomagala podrazumijevaju se pomagala izrađena po mjeri osigurane osobe i serijski proizvedena pomagala.«
U dosadašnjem stavku 3. koji postaje stavak 4. iza riječi: »ugradbeni« dodaje se riječ: »medicinski«.

Članak 4.

U članku 4. Pravilnika stavku 1. u podstavcima 5. i 6. brišu se riječi: »popravak pomagala«, iza podstavka 11. dodaje se novi podstavak 12. koji glasi:
»– način proizvodnje pomagala (individualno ili serijski)«, a u podstavku 12. koji postaje podstavak 13. riječ: »kriterij« zamjenjuje se riječju: »uvjete«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Vrijednost pomagala, rezervnog dijela i potrošnog materijala u Popisu pomagala iskazana je u kunama bez uračunatog poreza na dodanu vrijednost. Pomagalo, rezervni dio i potrošni materijal koji prema posebnom propisu podliježe porezu na dodanu vrijednost i na čiju se iskazanu vrijednost mora zaračunati porez na dodanu vrijednost u Popisu pomagala označeni su oznakom (**).«

Članak 5.

Članak 5. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 5.

Osigurana osoba obvezna je Zavodu vratiti pomagalo za koje je ovim Pravilnikom propisana obveza vraćanja, kao i svako drugo pomagalo kada je iz bilo kojeg razloga prestala potreba za njegovim korištenjem.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, osigurana osoba nema obvezu vraćanja pomagala koja se izrađuju po mjeri i koja kao cjelovita pomagala, kao i njihovi sastavni dijelovi, ne mogu biti predmet ponovne uporabe.
Osigurana osoba ili osoba koja o njoj skrbi, odnosno osoba koja je na potvrdi o pomagalu svojim potpisom potvrdila preuzimanje pomagala, obvezna je u skladu sa stavkom 1. ovog članka vratiti pomagalo u roku od 30 dana od dana prestanka potrebe za pomagalom.
Osigurana osoba koja pod uvjetima utvrđenim ovim Pravilnikom ostvari pravo na novo istovrsno pomagalo obvezna je ranije odobreno pomagalo, koje podliježe obvezi vraćanja, vratiti Zavodu u roku od 15 dana od dana preuzimanja novog istovrsnog pomagala.
Osigurana osoba koja ne vrati Zavodu pomagalo za koje je u Popisu pomagala utvrđena obveza vraćanja, obvezna je Zavodu naknaditi štetu u visini 20% vrijednosti novog istovrsnog pomagala utvrđene u Popisu pomagala.«

Članak 6.

Iza članka 5. Pravilnika dodaju se novi članci 5.a. i 5.b. koji glase:

»Članak 5.a.

Osiguranoj osobi kojoj je odobreno pomagalo za koje je u Popisu pomagala utvrđena obveza vraćanja, prilikom njegove ovjere izdaje se kartica o povratu pomagala (u daljnjem tekstu: kartica) koja osiguranoj osobi služi kao evidencija o pomagalima koja podliježu obvezi vraćanja, te evidencija o vraćenim pomagalima.
Kartica iz stavka 1. ovog članka izrađena je od tvrdog kartona bijele boje, te veličine 85,6 mm × 53,98 mm, a oblik i sadržaj otisnuti su na tiskanici koja je sastavni dio ovog Pravilnika.«

Članak 5.b.

Osigurana osoba obvezna je karticu iz članka 5.a. ovog Pravilnika predočiti na zahtjev ovlaštenog radnika Zavoda, te prilikom povrata pomagala kako bi se podatak o povratu pomagala evidentirao u kartici.
Zavod će osiguranoj osobi izdati novu karticu u slučaju njezina oštećenja ili gubitka.«

Članak 7.

U članku 7. Pravilnika stavak 2. mijenja se i glasi:
»Iznimno od stavka 1. ovog članka osiguranoj osobi odobrava se već korišteno, ali obnovljeno i servisirano pomagalo (u daljnjem tekstu: obnovljeno pomagalo) koje ima sve odlike funkcionalnosti i kakvoće kao novo pomagalo i to:
1. koncentrator kisika
2. invalidska kolica kada se u skladu s člankom 43. stavkom 2. ovog Pravilnika koriste za privremenu uporabu
3. štake i hodalice kada se koriste za privremenu uporabu
4. Brailleov pisaći uređaj
5. kasetofon – četverokanalni za slijepe osobe
6. čitač ekrana s govornom jedinicom
7. Brailleova elektronička bilježnica za slijepe.«
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»Invalidska kolica koja osigurana osoba ostvaruje u skladu s stavkom 2. točkom 2. ovog članka su: invalidska kolica standardne izrade za odrasle, invalidska kolica standardne izrade za djecu, invalidska kolica za odrasle – pogon polugom, invalidska kolica za odrasle – pogon jednom rukom i invalidska kolica s težištem pomaknutim unazad.«
Dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 4. i 5.

Članak 8.

U članku 8. Pravilnika stavak 3. mijenja se i glasi:
»Potvrde iz stavka 2. podstavka 1. do 4. i 6. ovoga članka ujedno su i računi za isporučeno pomagalo, odnosno popravak pomagala koje ugovorni isporučitelji dostavljaju Zavodu na naplatu.«

Članak 9.

Članak 9. Pravilnika mijenja se glasi:

»Članak 9.

Na tiskanici potvrde o ortopedskim i drugim pomagalima i tiskanici potvrde o popravku pomagala može se propisati samo jedno pomagalo, odnosno popravak jednog pomagala ako se radi o pomagalu koje prema ovom Pravilniku podliježe obvezi vraćanja.«

Članak 10.

Članak 11. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 11.

Osiguranoj osobi Zavod osigurava pomagalo odgovarajućeg standarda i kvalitete u skladu s člankom 2. stavkom 3. ovog Pravilnika u vrijednosti propisanoj u Popisu pomagala.
Ako osigurana osoba pri ugovornom isporučitelju nabavi pomagalo veće vrijednosti od vrijednosti utvrđene u skladu sa stavkom 1. ovog članka, razliku u cijeni pomagala kao i cijeni popravka tog pomagala snosi osobno.
Za popravak pomagala iz stavka 2. ovog članka, uključujući i rezervne dijelove za to pomagalo, Zavod snosi troškove u visini troškova popravka standardnog pomagala iz stavka 1. ovog članka, a troškove rezervnog dijela za pomagalo veće vrijednosti, koje ne sadržava pomagalo utvrđeno u stavku 1. ovog članka kao i troškove zamjene tog dijela, snosi osigurana osoba u cijelosti.«

Članak 11.

U članku 12. Pravilnika u stavku 2. na kraju teksta briše se točka i dodaju riječi: »participacije za novo pomagalo.«

Članak 12.

U članku 13. Pravilnika stavci 5. i 6. mijenjaju se i glase:
»Pomagalo je dotrajalo kada trošak njegovog popravka iznosi više od 50% cijene novog pomagala, što utvrđuje posebno povjerenstvo koje imenuje rukovoditelj područnog ureda Zavoda, u čijem radu sudjeluju dva radnika Zavoda od kojih je jedan doktor medicine i ugovorni isporučitelj koji isporučuje tu vrstu pomagala.
Rok uporabe pomagala računa se od dana preuzimanja odobrenog pomagala od ugovornog isporučitelja.«

Članak 13.

Iza članka 13. Pravilnika dodaje se novi članak 13.a. koji glasi:

»Članak 13.a.

Osiguranoj osobi može se iznimno, unutar propisanog roka uporabe pomagala, odobriti nabava novoga istovrsnog pomagala ili njegovog dijela ako je pomagalo prema nalazu ugovornog doktora iz članka 14. stavka 1. ovog Pravilnika postalo neuporabljivo za osiguranu osobu zbog nastalih anatomskih, fizioloških te funkcionalnih promjena, a koje nisu posljedica nekorištenja pomagala, odnosno korištenja pomagala na nepropisan način.
Odobrenje za nabavu novog istovrsnog pomagala ili njegovog dijela iz stavka 1. ovog članka daje liječničko povjerenstvo Zavoda koje je prema ovom Pravilniku ovlašteno za davanje odobrenja za to pomagalo, a ako pomagalo prema Popisu pomagala ne podliježe prethodnom odobrenju nadležnog liječničkog povjerenstva odobrenje daje liječničko povjerenstvo područnog ureda Zavoda.«

Članak 14.

U članku 14. Pravilnika stavak 2. briše se.
U stavku 3. koji postaje stavak 2. brišu se riječi: »kao i doktoru ovlaštene zdravstvene ustanove«.
U stavku 4. koji postaje stavak 3. broj: »3.« zamjenjuje se brojem: »2.«.

Članak 15.

Članak 15. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 15.

Izdavanjem potvrde o pomagalu iz članka 8. ovog Pravilnika ugovorni doktor potvrđuje potrebu osigurane osobe za pomagalom prema medicinskoj indikaciji u skladu s odredbama ovog Pravilnika za ostvarivanje prava na propisano pomagalo.«
 

Članak 16.


U članku 16. Pravilnika u stavku 1. brišu se riječi: »odnosno ovlaštene zdravstvene ustanove«.
Stavak 7. mijenja se i glasi:
»Popis ugovornih isporučitelja iz stavka 6. ovog članka sadržava sljedeće podatke:
– naziv, adresu i šifru ugovornog isporučitelja
– telefon, telefaks i e-mail isporučitelja
– ime i prezime odgovorne osobe isporučitelja
– redni broj, grupu, naziv, šifru i jediničnu cijenu pomagala iz Popisa pomagala
– naziv proizvođača i zemlje podrijetla pomagala.«
U stavku 9. brišu se riječi: »odnosno doktora ovlaštene zdravstvene ustanove«.
U stavku 10. iza riječi: »kojeg« dodaje se riječ: »drugog«.

Članak 17.

Članak 17. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 17.

Osiguranoj osobi koja se nalazi na bolničkom liječenju ili bolničkoj medicinskoj rehabilitaciji, zdravstvena ustanova obvezna je osigurati sva potrebna pomagala i potrošne materijale u skladu s ugovorenim standardom zdravstvene zaštite iz osnovnog zdravstvenog osiguranja.
Doktor odgovarajuće specijalnosti u nadležnoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi obvezan je najmanje 7 dana prije otpusta s bolnič­kog liječenja osiguranoj osobi prema medicinskoj indikaciji utvrđenoj ovim Pravilnikom propisati sva potrebna pomagala koja će koristiti nakon izlaska iz bolničke zdravstvene ustanove.
Kod ozljede ili bolesti nakon kojih je potrebno provesti prvu bolničku medicinsku rehabilitaciju osiguranu osobu je prema kliničkom statusu i medicinskoj indikaciji u skladu s ovim Pravilnikom potrebno opskrbiti u najkraćemu mogućem roku pomagalima radi provođenja postupka medicinske rehabilitacije, a ugovorni isporučitelj obvezan je isporučiti pomagala kako bi se postupak rehabilitacije u zdravstvenoj ustanovi mogao provesti.
Pomagala iz stavka 3. ovog članka obvezan je propisati doktor odgovarajuće specijalnosti iz ugovorne bolničke zdravstvene ustanove u kojoj se provodi prva bolnička medicinska rehabilitacija.
Potvrdu o pomagalu propisanu u skladu sa stavkom 2. i 4. ovog članka ovjerit će područni ured Zavoda nadležan prema sjedištu bolničke zdravstvene ustanove i vratiti bolničkoj zdravstvenoj ustanovi najkasnije u roku 3 dana nakon primitka potvrde, kako bi ugovorni isporučitelj mogao osiguranoj osobi isporučiti odobreno pomagalo za potrebe provođenja bolničke medicinske rehabilitacije iz stavka 3. ovog članka, odnosno prije otpusta iz bolničke zdravstvene ustanove iz stavka 2. ovog članka.
Propisana pomagala iz stavka 2. ovog članka obvezno se navode u otpusnom pismu, kako bi doktor primarne zdravstvene zaštite nastavio propisivati pomagala za koja je prema Popisu pomagala ovlašten.«

Članak 18.

Članak 18. Pravilnika mijenja se i glase:

»Članak 18.

Individualno izrađena pomagala:
– proteze
– ortoproteze
– invalidska kolica za odrasle osobe, aktivna
– invalidska kolica za djecu, aktivna
– invalidska kolica za djecu sa posebnom prilagodbom
– invalidska kolica sa težištem pomaknutim unazad i
– elektromotorna invalidska kolica
obvezno se prvi put propisuju i primjenjuju osiguranoj osobi u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi kod prve bolničke medicinske rehabilitacije.
Svako sljedeće propisivanje pomagala iz stavka 1. ovog članka obavlja doktor odgovarajuće specijalnosti u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi ili u ugovornoj specijalističkoj ordinaciji privatne prakse.
Pomagala koja se indiciraju i propisuju za vrijeme trajanja prve bolničke medicinske rehabilitacije ili za vrijeme trajanja bolničkog liječenja, propisuje nadležni doktor iz ugovorne zdravstvene ustanove, a ugovorni isporučitelj obvezan je isporučiti osiguranoj osobi funkcionalno zadovoljavajuće pomagalo. Provjeru funkcionalnosti pomagala obavlja nadležni doktor ugovorne zdravstvene ustanove koji je pomagalo propisao uz nazočnost ugovornog isporučitelja i osigurane osobe.
Prigovor na funkcionalnu ispravnost pomagala iz stavka 2. ovog članka ima pravo uložiti osigurana osoba ili doktor koji je pomagalo propisao, najduže u roku od 60 dana od dana isporuke pomagala.
Ocjenu funkcionalnosti pomagala prema prigovoru iz stavka 4. ovoga članka daje posebno povjerenstvo iz članka 24. ovog Pravilnika. Funkcionalnost pomagala povjerenstvo će ocjenjivati uz nazočnost osigurane osobe.
Ugovorni isporučitelj obvezan je postupiti prema nalazu povjerenstva iz stavka 5. ovoga članka.«

Članak 19.

U članku 20. Pravilnika u stavku 1. podstavku 1. riječi: »prema europskim standardima« zamjenjuju se riječima: »u skladu s člankom 2. stavkom 3. ovog Pravilnika«.

Članak 20.

Članak 23. Pravilnika briše se.

Članak 21.

Članak 25. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 25.

Iznimno, osigurana osoba može na prijedlog ugovornog doktora ostvariti pravo na pomagalo koje nije utvrđeno u Popisu pomagala.
Prijedlog za pomagalo iz stavka 1. ovog članka, koje ugovorni doktor daje na odgovarajućoj tiskanici potvrde o pomagalu iz članka 8. ovog Pravilnika, zajedno s medicinskom dokumentacijom i potankim obrazloženjem medicinske indikacije za pomagalo, te teh­ničkom dokumentacijom osigurana osoba dostavlja na odobrenje liječničkom povjerenstvu za ortopedska i druga pomagala Direkcije Zavoda (u daljnjem tekstu: liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije), neposredno ili putem područnog ureda, odnosno ispostave područnog ureda Zavoda.
Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije prije donošenja nalaza, mišljenja i ocjene obvezno po službenoj dužnosti pribavlja, u pravilu, tri ponude isporučitelja za pomagala iz stavka 1. ovog članka.
Ponuda iz stavka 3. ovoga članka obvezno sadrži naziv isporučitelja pomagala, naziv pomagala, oznaku proizvođača/zemlje podrijetla, jediničnu cijenu pomagala bez poreza na dodanu vrijednost, rok isporuke pomagala, dužinu trajanja jamstvenog roka, rok popravka unutar jamstvenog roka i nakon isteka jamstvenog roka, dužinu trajanja jamstvenog roka popravljenog pomagala, te izjavu o osiguranju zamjenskog pomagala za vrijeme popravka pomagala, kao i rok valjanosti ponude.
Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije kada daje odobrenje za pomagalo iz stavka 2. ovog članka obvezno u nalazu, mišljenju i ocjeni navodi prema kojoj ponudi i po kojoj cijeni odobrava pomagalo, jamstveni rok pomagala i rok uporabe pomagala.
Potrebu za većom količinom pomagala od propisane ovim Pravilnikom utvrđuje i propisuje uz potanko obrazloženje potrebe za povećanom količinom pomagala ugovorni doktor nadležan za propisivanje tog pomagala u skladu s ovim Pravilnikom, a odobrenje daje liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije.
Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije nakon donošenja nalaza, mišljenja i ocjene kojom odobrava, odnosno ne odobrava pomagalo iz stavka 2. i 6. ovog članka dostavlja cjelokupnu dokumentaciju nadležnom područnom uredu Zavoda radi ovjere potvrde o pomagalu, odnosno radi izdavanja prvostupanjskog rješenja u upravnom postupku.
Za isporučeno pomagalo iz stavka 2. ovog članka Zavod snosi troškove isporučitelju pomagala, prema čijoj ponudi je pomagalo odobreno, u roku od 30 dana od dana zaprimanja ovjerene potvrde/računa o pomagalu na kojoj je osigurana osoba svojim potpisom potvrdila preuzimanje pomagala.«

Članak 22.

U članku 26. Pravilnika brišu se riječi: »odnosno jedanput za petogodišnje razdoblje,«.

Članak 23.

U članku 27. Pravilnika u stavku 1. riječi: »izgubljeni ud« zamjenjuju se riječima: »izgubljenu ruku«, a riječ: »njegov« zamjenjuje se riječju: »njezin«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»Prva primjena proteze obavlja se tijekom prve bolničke medicinske rehabilitacije u ugovornoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi radi protetičke opskrbe osigurane osobe nakon amputacije ruke, a svaka sljedeća protetička opskrba ili zamjena ležišta proteze obavlja se u ugovornoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi ili u ugovornoj specijalističkoj ordinaciji.«
Stavak 7. mijenja se i glasi:
»Osigurana osoba s amputiranom jednom podlakticom može ostvariti pravo na mioelektroničku protezu podlaktice ako joj je prema medicinskoj indikaciji i preporuci ugovornog doktora određene specijalnosti nužna za neovisno funkcioniranje u redovnom školovanju i aktivnom radu, a što se dokazuje potvrdom nadležne ustanove.«

Članak 24.

U članku 28. u stavku 1. riječi: »izgubljeni ud« zamjenjuju se riječima: »izgubljenu nogu«, a riječ: »njegov« zamjenjuje se riječju: »njezin«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»Prva primjena proteze obavlja se tijekom prve bolničke medicinske rehabilitacije u ugovornoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi radi protetičke opskrbe osigurane osobe nakon amputacije noge, a svaka sljedeća protetička opskrba ili zamjena ležišta proteze obavlja se u ugovornoj bolničkoj zdravstvenoj ustanovi ili u ugovornoj specijalističkoj ordinaciji.«
U stavku 7. riječi: »doktor specijalist iz ovlaštene zdravstvene ustanove« zamjenjuju se riječima: »ugovorni doktor određene specijalnosti«.

Članak 25.

U članku 29. Pravilnika u stavku 1. briše se riječ: »velikih«.
U stavku 2. riječ: »ovlaštenim« zamjenjuje se riječju: »ugovornim«.

Članak 26.

U članku 31. Pravilnika u stavku 2. riječi: »Statičke ortoze koriste« zamjenjuju se riječima: »Na statičke ortoze imaju pravo«.
U stavku 4. u podstavku 1. riječ: »mitelu« zamjenjuje se riječju: »ortozu«, a u podstavku 3. brišu se riječi: »(latissimus dorsi, pectoralis major)«.

Članak 27.

U članku 33. Pravilnika briše se podstavak 3.
Dosadašnji podstavci 4., 5. i 6. postaju podstavci 3., 4. i 5.

Članak 28.

U članku 34. Pravilnika u podstavku 3. briše se riječ: »iznimno,«.

Članak 29.

U članku 36. Pravilnika u stavku 2. u petom retku broj: »45« zamjenjuje se brojem: »50«, iza riječi: »kralježnicu« dodaju se riječi: »propisuju se i«, a iza riječi: »primjenjuju« briše se riječ: »se«.
U stavku 3. briše se riječ: »(krute)«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»Potporno-rasteretne ortoze za kralježnicu (elastične) primjenjuju se kod učestalih bolnih sindroma kralježnice (evidentiranih u povijesti bolesti osigurane osobe od strane izabranog doktora i ugovornog doktora specijalista ortopeda ili fizijatra), nakon ponovljenih operativnih zahvata zbog diskus hernije kada postoji instabilitet i neurološki deficit, spondilolisteza stupanj 2, te kod denzitometrijski dokazane osteoporoze koja se tretira i medikamentozno.«

Članak 30.

U članku 37. Pravilnika u stavku 1. riječi: »po mjeri ili po« zamjenjuju se riječju: »prema«.
U stavku 2. u točki 12. iza riječi: »stopala« dodaju se riječi: »ako postoji kontraindikacija za operativno liječenje«.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
»Iznimno od stavka 2. ovog članka osigurana osoba koja prema funkcionalnom statusu otežano hoda i koristi invalidska kolica za kretanje na prijedlog doktora specijalista i uz obrazloženje medicinske indikacije, ima pravo na ortopedsku cipelu ako zbog deformacije stopala iz točke 1., 2., 3., 9., 10. i 13. istog stavka ne može koristiti konfekcijsku obuću.«

Članak 31.

Članak 39. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 39.

U slučaju ozljede ili bolesti, ovisno o funkcionalnom statusu osigurana osoba ima pravo na sljedeća pomagala za omogućavanje samostalnog kretanja:
– jednu ili dvije štake
– hodalicu s dvije, tri ili četiri nožice sa ili bez kotača, s rukohvatima
– štap s četiri nožice kod hemipareze.«

Članak 32.

Članak 40. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 40.

Osigurana osoba ima pravo na invalidska kolica na ručni ili elektromotorni pogon, koja su utvrđena u Popisu pomagala, a vrsta invalidskih kolica propisuje se ovisno o funkcionalnom statusu i razini svakodnevne fizičke aktivnosti osigurane osobe.
Invalidska kolica propisuju se i primjenjuju za vrijeme prve bolničke medicinske rehabilitacije u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi, a nakon utvrđene trajne onesposobljenosti sustava za kretanje. Medicinska indikacija za invalidska kolica utvrđuje se timski i interdisciplinarno (doktor specijalist ortoped ili fizijatar, radni terapeut ili fizioterapeut).
Uz medicinsku dokumentaciju potrebno je priložiti nalaz Barthel indeksa, tehničko-mjerni list u kojem se navodi širina sjedala kolica, dubina i visina naslona, te visina potkoljenica.
Svako sljedeće propisivanje invalidskih kolica i primjena obnovljenih invalidskih kolica prema članku 7. stavku 2. točki 2. ovoga Pravilnika može se obavljati i u specijalističkoj ordinaciji ugovorne zdravstvene ustanove.«

Članak 33.

U članku 41. Pravilnika u stavku 2. iza riječi: »ostvaruje« dodaje se riječ: »redovnim«.

Članak 34.

Članak 42. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 42.

Osigurana osoba kod koje se prema kliničkom statusu, stupnju onesposobljenosti i tjelesnim mjerama ne mogu primijeniti odgovarajuća standardizirana invalidska kolica, kao i osigurana osoba čiji biološki rast ne prati kronološku dob ima pravo na invalidska kolica s posebnom prilagodbom i nužnim dodacima u skladu s odredbom članka 40. stavka 2. i 3. ovog Pravilnika.«

Članak 35.

U članku 43. Pravilnika u stavku 1. točki 1. brišu se riječi: »izvan stana«, a iza riječi: »uporabe« dodaje se riječ: »invalidskih«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Obnovljena invalidska kolica iz članka 7. stavka 2. točke 2. ovog Pravilnika propisuju se za privremenu uporabu osiguranoj osobi kada joj je zbog funkcionalnog statusa onemogućeno kretanje i ne može koristiti štake ili hodalicu, zatim u slučaju terminalnog stanja kod malignih bolesti, nesraslog prijeloma kuka ili koljena i nakon amputacije noge, a do primjene proteze.«

Članak 36.

Članak 44. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 44.

Osiguranoj osobi koja ispunjava uvjete za odobrenje invalidskih kolica iz Popisa pomagala propisuju se sljedeće vrste invalidskih kolica:
– odrasloj osobi potpuno ovisnoj o tuđoj pomoći s niskom razinom svakodnevne aktivnosti propisuju se invalidska kolica standardne izrade
– odrasloj osobi i djeci s visokom razinom aktivnosti u svakodnevnom životu koja samostalno mogu upravljati invalidskim kolicima, propisuju se kolica za aktivne osobe
– osobi s hemiplegijom koja invalidska kolica može pokretati pomoću jedne ruke propisuju se kolica na pogon jednom rukom ili pogon polugom
– osobi s obostranom amputacijom nogu propisuju se invalidska kolica s težištem pomaknutim unazad
– odrasloj osobi i djeci, koja zbog svoga kliničkog statusa i deformacija koštanozglobnog sustava ne mogu samostalno upravljati kolicima niti pravilno sjediti u kolicima, propisuju se kolica s posebnom prilagodbom za odrasle, odnosno posebnom prilagodbom za djecu
– djeci s niskom razinom aktivnosti ili nemogućnošću samostalnog upravljanja invalidskim kolicima propisuju se kolica za djecu standardne izrade.
Pod pojmom osobe s niskom razinom aktivnosti u svakodnev­nom životu, u skladu sa stavkom 1. podstavkom 1. ovog članka podrazumijeva se osoba koja u svladavanju svakodnevnih radnih, osobnih i rekreacijskih aktivnosti ovisi o pomoći druge osobe, te kojoj je potrebna pomoć pri upravljanju invalidskim kolicima i svladavanju arhitektonskih prepreka (Barthel indeks vožnje kolicima = 2 – 4 boda).
Pod pojmom osobe s visokom razinom aktivnosti u svakodnev­nom životu, u skladu sa stavkom 1. podstavkom 2. ovog članka podrazumijeva se onesposobljena osoba, ali koja je u tolikom stupnju rehabilitirana da redovito i potpuno samostalno savladava svoje radne, osobne i rekreacijske aktivnosti, a koje uključuju potpuno samostalno upravljanje invalidskim kolicima uz savladavanje arhitektonskih barijera (Barthel indeks vožnje kolicima = 5 bodova).«

Članak 37.

Članak 45. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 45.

Osiguranoj osobi s najvećim stupnjem onesposobljenosti sustava za kretanje mogu se propisati invalidska kolica na elektromotorni pogon, kada zbog kljenuti ili deformacije ruku i nogu ne može aktiv­no pokretati kolica na ručni pogon, ali pokretom prstiju ili glavom može sigurno upravljati elektromotornim kolicima.
Medicinska indikacija za invalidska kolica na elektromotorni pogon utvrđuje se timski i interdisciplinarno (doktor specijalist ortoped ili fizijatar, radni terapeut ili fizioterapeut).
Uz medicinsku dokumnetaciju potrebno je priložiti nalaz Barthel indeksa, tehničko-mjerni list u kojem se navodi širina sjedala kolica, dubina i visina naslona te visina potkoljenica.
Prva primjena kolica na elektromotorni pogon obavlja se timski u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi uz obvezno testiranje vožnje.
Svako sljedeće propisivanje invalidskih kolica na elektromotorni pogon može se obavljati i u specijalističkoj ordinaciji ugovorne zdravstvene ustanove.
Uz potvrdu o pomagalu kod prve i svake sljedeće primjene, Zavodu se za osiguranu osobu dostavlja: medicinska dokumnetacija, nalaz i mišljenje psihologa o sposobnosti sigurnog upravljanja kolicima, te kod neuromuskularnih bolesti nalaz neurologa.
Invalidska kolica iz stavka 1. ovog članka mogu se propisati osiguranoj osobi najranije od navršene 12. godine života, s time da je za osigurane osobe od 12. do navršene 18. godine života potrebna prethodna pisana suglasnost roditelja, skrbnika ili osobe kojoj je dijete povjereno na čuvanje i odgoj.«

Članak 38.

U poglavlju III. Pravilnika pod A. ORTOPEDSKA POMAGALA naslov pod točkom 9. i članak 46. brišu se.

Članak 39.

U poglavlju III. Pravilnika pod A. ORTOPEDSKA POMAGALA naslov pod točkom 10. i članak 47. brišu se.

Članak 40.

U članku 50. Pravilnika u stavku 1. briše se riječ: »opsežne«.

Članak 41.

U članku 52. Pravilnika u podstavku 2. riječi: »veći dio dana provodi u krevetu, sa ili bez dekubitalnih ulceracija kože« zamjenjuju se riječima: »te kada osigurana osoba veći dio dana provodi u krevetu s dekubitalnom ulceracijom kože«, a podstavak 4. mijenja se i glasi:
»– jastuk za kolica, kod svih osiguranih osoba koje trajno koriste invalidska kolica zbog hemiplegie, hemipareze, parapareze, tetrapareze, te kod amputacije donjih ekstremiteta.«

Članak 42.

U članku 53. Pravilnika u stavku 1. iza riječi: »kirurga« dodaju se riječi: »i dermatovenerologa«, a u podstavku 5. iza riječi: »epidermolize« upisuje se točka i briše ostali tekst.
U stavku 2. riječ: »kraće« zamjenjuje se riječju: »duže«.

Članak 43.

U članku 54. Pravilnika u stavku 1. podstavku 1. riječ: »prilagođavajuću« zamjenjuje se riječju: »privremenu«, a u podstavku 2. brišu se riječi: »cjelovitu ili djelomičnu«, a riječ: »prilagođavajuće« zamjenjuje se riječju: »privremene«.
U stavku 2. brišu se riječi: »cjelovitu ili djelomičnu«.

Članak 44.

U članku 56. Pravilnika u stavku 1. točki 2. podtočkama 5. i 6. na kraju upisuje se zarez i dodaju riječi: »za oštećenu kožu kod stome«.
U stavku 2. riječ: »ili« zamjenjuje se slovom: »i«, a riječ: »preostane« zamjenjuje se riječju: »ponestane«.

Članak 45.

U članku 59. Pravilnika u stavku 1. u podstavku 3. briše se zagrada i riječi: »(sadržaj gela: anestetik, sredstvo za podmazivanje i dezinficijens u sterilnom pakiranju)« i briše se podstavak 5.
U stavku 2. brišu se riječi: »Ako osigurana osoba koristi gumeni receptakulum sa spremnikom za urin (urinar), nema pravo na katetere.«

Članak 46.

Članak 60. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 60.

Osigurana osoba starija od 3 godine zbog medicinskih indikacija iz stavka 2. i 3. ovog članka, te koja za trajnu posljedicu ima inkontinenciju urina i/ili stolice uz odobrenje liječničkog povjerenstva za pomagala ima pravo na sljedeća pomagala:
– pelene obične u količini utvrđenoj u Popisu pomagala
– pelene u spoju s gaćicama u količini i veličini utvrđenoj u Popisu pomagala
– pelene u spoju s gaćicama, visokoupijajuće za noć u količini i veličini utvrđenoj u Popisu pomagala
– anatomske uloške po mjeri u količini i veličini utvrđenoj u Popisu pomagala
– gaćice mrežaste elastične prema tjelesnoj težini u količini utvrđenoj u Popisu pomagala
– zaštitni podložak za krevet za jednokratnu uporabu različite veličine (prema veličini osobe), kada postoji inkontinencija urina i stolice.
Osigurana osoba ostvaruje pravo na pomagalo iz stavka 1. ovog članka:
– zbog prirođene mane i/ili bolesti urogenitalnog ili probavnog sustava, a posljedica je trajna inkontinencija urina i/ili stolice
– zbog bolesti i/ili ozljeda živčanog sustava, a posljedica je trajna inkontinencija urina i/ili stolice
– zbog smetnje svijesti prema »Glasgow coma scale« od 0 – 8
– zbog mentalne retardacije osoba starijih od 3 godine, a posljedica je inkontinencija urina i/ili stolice.
U slučaju inkontinencije urina i/ili stolice osigurana osoba ima pravo na kombinaciju pelena u spoju s gaćicama za dan i visokoupijajućih pelena u spoju s gaćicama za noć, u količini i veličini utvrđenoj u Popisu pomagala.
Ugovorni doktor koji propisuje pelene obvezan je navesti koju vrstu i koju veličinu pelena utvrđenih u Popisu pomagala propisuje osiguranoj osobi.
Osigurana osoba ima pravo koristiti pomagala u kombinaciji kako je navedeno u Popisu pomagala.«

Članak 47.

Članak 61. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 61.

Osigurana osoba ima pravo na sljedeća pomagala za disanje na prijedlog doktora specijalista internista, pulmologa ili pedijatra za potrebe liječenja u kući:
– endotrahealnu kanilu s priborom
– koncentrator kisika, kada osigurana osoba boluje od teškog spastičnog bronhitisa, kronične opstruktivne bolesti pluća težega stupnja s posljedičnom kroničnom, globalnom respiratornom insuficijencijom a kada je nužno dugotrajno liječenje kisikom u kući
– inhalator kod kroničnih opstruktivnih bolesti dišnih putova težeg stupnja u kojih je nužna dugotrajna uporaba
– aspirator i aspiracijske katetere kod traheotomiranih osiguranih osoba koje imaju pojačanu sekreciju.
Za pomagalo iz stavka 1. podstavka 2. ovog članka prethodno je potrebno provesti dijagnostičke postupke u ugovornim zdravstvenim ustanovama.
Osigurane osobe koje imaju spinalnu mišićnu atrofiju i nalaze se na kućnom liječenju, imaju pravo na prijedlog specijalista pedijatra kliničke ustanove na:
– ovlaživač za kisik
– raspršivač (za inhalator)
– podloške za endotrahealnu kanilu
– fiksacijske trake za endotrahealnu kanilu – male
– endotrahealnu kanilu bez poklopca s korekcijom
– endotrahealnu masku.«

Članak 48.

U članku 62. Pravilnika u stavku 1. mijenjaju se podstavci 1. i 2. i glase:
»– štrcaljke za inzulin s integriranom iglom (za davanje inzulina koji je pakiran u bočici)
– inzulinski injektor u obliku olovke za davanje inzulina za terapiju humanim inzulinom (za davanje humanog inzulina koji je pakiran u staklenom ulošku koji se umeće u injektor)«.

Članak 49.

U članku 63. Pravilnika u stavku 2. podstavku 4. iza riječi: »hemodijalizom« dodaju se riječi: »u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi«.

Članak 50.

U članku 64. u stavku 1. točki 1. po b. briše se podtočka 7., u točki 2. podtočka 4. mijenja se i glasi: »– terapeutske leće«, a u točki 3. u podtočki 1. iza riječi: »pune« te u podtočki 2. iza riječi: »ljuskaste« dodaju se riječi: »po mjeri (plastične, staklene)«.

Članak 51.

U članku 73. Pravilnika briše se stavak 4.

Članak 52.

U članku 74. Pravilnika u stavku 2. iza riječi: »propisao« dodaje se riječ: »specijalist«, a iza riječi: »klinike« upisuje se točka i briše se ostali tekst.
U stavku 3. iza riječi: »obrazloženju« dodaje se riječ: »specijalista« i brišu se riječi: »ili zavoda za očne bolesti«.

Članak 53.

U članku 75. Pravilnika brišu se stavci 3. i 4.

Članak 54.

U članku 76. Pravilnika u stavku 1. u točki 3. riječ: »Braillov« zamjenjuje se riječju: »Brailleov«, a u točki 6. riječ: »Braillevu« zamjenjuje se riječju: »Brailleovu«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Pomagala iz stavka 1. ovog članka odobravaju se:
1. iz točke 1. i 2. osiguranoj osobi od navršene 6. godine života
2. iz točke 3. osiguranoj osobi za vrijeme dok se nalazi na redovnom školovanju, te svakoj drugoj osiguranoj osobi koja se služi Brailleovim pismom, a o čemu je obvezna priložiti potvrdu koju izdaje Hrvatski savez slijepih, uz obvezu vraćanja Zavodu
3. iz točke 4. osiguranoj osobi od navršene 6. godine života koja se koristi zvučnim fondom Hrvatske knjižnice za slijepe o čemu je obvezna priložiti potvrdu koju izdaje Hrvatska knjižnica za slijepe, uz obvezu vraćanja Zavodu
4. iz točke 5. osiguranoj osobi za vrijeme redovnog školovanja i koja je osposobljena za rad tim pomagalom o čemu je obvezna priložiti potvrdu koju izdaje Hrvatski savez slijepih i potvrdu obrazovne ustanove o redovnom školovanju, uz obvezu vraćanja Zavodu
5. iz točke 6. osiguranoj osobi za vrijeme dok se nalazi na redovnom školovanju, te za vrijeme prekvalifikacije, o čemu je obvezna priložiti potvrdu obrazovne ustanove i preporuku Hrvatskog saveza slijepih, uz obvezu vraćanja Zavodu.«

Članak 55.

Iza članka 77. dodaje se novi članak 77.a. koji glasi:

»Članak 77. a.

Osigurana osoba koja ima obostrani trajni gubitak sluha u skladu s člankom 77. stavkom 1. ovog Pravilnika i koja je na redovnom školovanju, uz predočenje potvrde o redovnom školovanju ostvaruje pravo na pomagala za poboljšanje komunikacije, predajnik i prijamnik.
Pomagala iz stavka 1. ovog članka propisuje specijalist otorinolaringolog ugovorne kliničke zdravstvene ustanove.«

Članak 56.

U poglavlju III. Pravilnika pod E. SLUŠNA POMAGALA naslov iznad članka 78. mijenja se i glasi:

»Potrošni materijali za ugradbeno slušno pomagalo«

Članak 57.

Članak 78. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 78.

Osigurana osoba kojoj je zbog gluhoće ugrađena umjetna pužnica ima pravo na baterije za govorni procesor.«

Članak 58.

U članku 79. Pravilnika u stavku 1. točke 1., 2. i 3. mijenjaju se i glase:
»1. svjetlosni signalizator plača djeteta
2. svjetlosna ili vibracijska budilica
3. telefaks uređaj.«
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Ako u zajedničkom kućanstvu živi više osoba s potpunim gubitkom sluha, pravo na pomagalo iz stavka 1. točke 3. ovog članka ostvaruje samo jedna osigurana osoba u zajedničkom kućanstvu s navršenih 7 godina života.«
U stavku 3. riječ: »pomagala« zamjenjuje se riječju: »pomagalo«.

Članak 59.

U poglavlju III. Pravilnika naslov »H. DODIRNA POMAGALA« i članak 81. brišu se.

Članak 60.

U članku 82. Pravilnika u stavku 1. pod a) briše se podstavak 1., a dosadašnji podstavci 2. i 3. postaju podstavci 1. i 2.

Članak 61.

U članku 88. Pravilnika u stavku 2. iza riječi: »sustava« upisuje se točka i briše ostali tekst.
Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:
»Akrilatna grizna ploča u inicijalnoj protetskoj terapiji (maksilarna i mandibularna) odobrava se osiguranoj osobi u terapijskom postupku liječenja disfunkcija stomatognatog sustava (poremećaji okluzije, funkcije čeljusnog zgloba i žvačnih mišića) radi vraćanja normalnih međučeljusnih odnosa, uspostavljanja normalnih intrakapsularnih odnosa, terapiju boli i zvukova u zglobu, te vraćanja normalne funkcije žvačnih mišića bez ograničavanja pokreta.«

Članak 62.

U članku 91. Pravilnika stavci 1. i 2. mijenjaju se i glase:
»Osigurana osoba koja je ostvarila pravo na pomagalo navedeno u Popisu pomagala, odnosno na pomagalo na osnovi odobrenja liječničkog povjerenstva za pomagala Direkcije u skladu s člankom 25. stavkom 1. ovog Pravilnika ima pravo na popravak pomagala te na rezervne dijelove i potrošni materijal za to pomagalo prema odredbama ovog Pravilnika.
Potrebu popravka pomagala iz medicinskih razloga propisuje nadležni ugovorni doktor na potvrdi o popravku pomagala.«
Stavci 4. i 5. mijenjaju se i glase:
»Potvrde iz stavka 2. i 3. ovog članka ovjerava ovlašteni radnik Zavoda uz prethodno odobrenje nadležnoga liječničkog povjerenstva Zavoda.
Odobrenje iz stavka 4. ovog članka daje liječničko povjerenstvo koje je u skladu s ovim Pravilnikom nadležno za odobrenje pomagala, za koje je utvrđena potreba popravka.«
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
»Za pomagala koja ne podliježu obvezi prethodnog odobrenja nadležnog liječničkog povjerenstva Zavoda odobrenje iz stavka 4. ovog članka daje liječničko povjerenstvo područnog ureda Zavoda.«

Članak 63.

Članak 98. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 98.

Liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije provodi medicinsku provjeru opravdanosti prijedloga i daje odobrenje u prvom stupnju za pomagala za koja je to određeno u Popisu pomagala, odnosno popravak tih pomagala, rezervne dijelove i potrošne materijale i to:
– mioelektronsku protezu za ruke i dijelove za protezu
– dijelove proteze za nogu za visokoaktivne osigurane osobe: stopalo, koljeno i kuk
– ortoprotezu i dijelove ortoproteze
– invalidska kolica za odrasle osobe i djecu s visokom razinom aktivnosti
– invalidska kolica na elektromotorni pogon, upravljačku kutiju i akumulator za invalidska kolica na elektromotorni pogon
– antidekubitalni madrac
– koncentrator kisika
– inhalator
– aspirator i aspiracijski kateteri
– potrošni materijal za uređaje koje upotrebljavaju u kućnom liječenju osigurane osobe sa spinalnom mišićnom atrofijom
– potrošni materijal za inzulinsku crpku
– potrošni materijal za automatiziranu peritonejsku dijalizu i kontinuiranu ambulatornu peritonejsku dijalizu
– teleskopske leće
– očne proteze
– tiflotehnička pomagala, osim sata za slijepe i bijelog štapa
– pomagala za poboljšanje komunikacije (prijamnik i predajnik)
– telefaks uređaj
– stomatološka pomagala: djelomičnu metalnu lijevanu protezu i totalnu zubnu protezu s metalnom bazom
– pomagala iz članka 25. ovog Pravilnika.
Nalaz, mišljenje i ocjenu o opravdanosti prijedloga za propisano pomagalo, veću količinu pomagala od propisane u Popisu pomagala, popravak pomagala, rezervni dio i potrošni materijal za pomagalo utvrđeno u stavku 1. ovog članka, liječničko povjerenstvo za pomagala Direkcije daje na potvrdi o pomagalu.«

Članak 64.

Članak 102. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 102.

Radi utvrđivanja cijena pomagala Zavod provodi postupak jav­nog prikupljanja ponuda za utvrđivanje najniže cijene za svako pojedino pomagalo, osim za stomatološka pomagala za koja se cijene uređuju drugim općim aktima Zavoda.
U postupku javnog prikupljanja ponuda iz stavka 1. ovog članka mogu sudjelovati pravne i fizičke osobe iz članka 2. stavka 1. ovog Pravilnika koje osiguravaju izradu, isporuku i popravak pomagala, standarda i kvalitete utvrđene u skladu s odredbama stavka 3. istog članka i koje ispunjavaju uvjete za promet pomagalima utvrđene u Pravilniku o dobroj praksi i uvjetima za davanje dozvole za promet medicinskim proizvodima i Pravilniku o razvrstavanju, izdavanju, zahtjevima, ocjeni sukladnosti i očevidniku medicinskih proizvoda.
Iznimno, Zavod može u postupku javnog prikupljanja ponuda za utvrđivanje najniže cijene za pojedinu grupu ili vrstu pomagala utvrditi i posebne uvjete koje moraju ispunjavati pravne i fizičke osobe iz stavka 2. ovog članka.
Nakon utvrđivanja najniže cijene za svako pojedino pomagalo Zavod će pristupiti sklapanju ugovora prema utvrđenim najnižim cijenama sa sposobnim ponuditeljima čije su ponude bile prihvatljive i prema ostalim uvjetima utvrđenim ovim Pravilnikom i u dokumentaciji za javno prikupljanje ponuda.
Zavod će sklopiti ugovore s ponuditeljima iz stavka 4. ovog članka nakon što Zavodu dostave izjavu o prihvaćanju utvrđene najniže cijene za pomagalo za koje su podnijeli ponudu.
Ponuditelji iz stavka 4. ovog članka obvezni su uz ponudu za sklapanje ugovora priložiti katalog pomagala za koja podnose ponudu, a koji obvezno sadrži: fotografiju ili skicu pomagala s naznakom sastavnih i rezervnih dijelova, te opis materijala od kojeg je pomagalo izrađeno. Uz katalog pomagala potrebno je dostaviti potvrdu o kvaliteti, odnosno standardu ponuđenog pomagala u skladu s člankom 2. ovog Pravilnika.
Nakon dostave izjava o prihvaćanju utvrđenih najnižih cijena pomagala iz stavka 5. ovog članka Zavod će u »Narodnim novinama« objaviti Popis pomagala s cijenama pomagala.«

Članak 65.

Iza članka 102. Pravilnika dodaje se novi članak 102.a. koji glasi:

»Članak 102.a.

Za isporuku pojedinih grupa i vrsta pomagala iz Popisa pomagala Zavod sklapa ugovore s ugovornim zdravstvenim ustanovama, odnosno ugovornim zdravstvenim radnicima privatne prakse iz članka 2. stavka 1. ovog Pravilnika pod uvjetima i na način utvrđen općim aktima Zavoda o ugovoranju zdravstvene zaštite sa zdravstvenim ustanovama i ugovornim zdravstvenim radnicima privatne prakse uvrštenim u osnovnu mrežu zdravstvene djelatnosti, a prema cijenama utvrđenim u skladu s člankom 102. ovog Pravilnika.«

Članak 66.

Članak 103. Pravilnika mijenja se i glasi:

»Članak 103.

Zavod u postupku javnog prikupljanja ponuda za utvrđivanje cijena pomagala i sklapanja ugovora utvrđuje uvjete koje moraju ispunjavati isporučitelji pomagala i to posebice:
– vrstu, kakvoću, količinu i vrijednost (cijena) pomagala
– rokove isporuke pomagala, način isporuke pomagala, jamstvene rokove pomagala, jamstvene rokove za gotove dijelove i za dijelove izrađene po isporučitelju pomagala navedene u jamstvenom listu u kojem je utvrđena i odgovornost isporučitelja pomagala za ispravnost, funkcionalnost i kakvoću pomagala
– sposobnost isporučitelja pomagala da osigura dostupnost opskrbe pomagalima pod jednakim uvjetima osiguranim osobama
– osiguranje servisa, popravka pomagala i rezervnih dijelova s jamstvenim rokom, s cijenama rezervnih dijelova pomagala i cijenom sata rada za popravak i servisiranje pomagala
– uvjete glede poslovnog prostora isporučitelja pomagala od značaja za ispunjavanje obveze isporuke odnosno popravka pomagala, te uvjete glede potrebne opreme i zaposlenih radnika.
Prije sklapanja ugovora iz članka 102. ovog Pravilnika ovlaštene osobe Zavoda izvršit će provjeru ispunjenja uvjeta iz stavka 1. ovog članka, a posebno uvjete glede prostora, opreme i kadrova isporučitelja, osiguranja dostupnosti opskrbe pomagalima, te kvalitete pomagala za koja je podnesena ponuda radi usporedbe i provjere točnosti podataka navedenih u dokumentaciji ponuditelja koji su podnijeli ponudu na javno prikupljanje ponuda za utvrđivanje cijena pomagala.
Ugovorom iz članka 102. stavka 5. ovog Pravilnika, osim uvjeta iz ovog članka uređuju se i sljedeći uvjeti:
– rok na koji se ugovor sklapa
– način i rokove plaćanja za isporučeno pomagalo
– način obavljanja nadzora i kontrole izvršenja ugovornih obveza
– odgovornost za štetu nastalu zbog neizvršavanja, odnosno nepravodobnog izvršavanja ugovornih obveza.
Sastavni dio ugovora je popis pomagala i katalog pomagala za koje se sklapa ugovor, te popis lokacija na kojima osigurana osoba može ostvariti pravo na pomagalo iz ugovora.«

Članak 67.

Iza članka 103. Pravilnika dodaje se novi članak 103.a. koji glasi:

»Članak 103.a.

Radi osiguranja dostupnosti i ostvarivanja prava osiguranih osoba na pomagala pod jednakim uvjetima, Zavod može tijekom važenja ovog Pravilnika i cijena utvrđenih u Popisu pomagala donijeti odluku kojom će utvrditi postupak prikupljanja ponuda za sklapanje ugovora za pojedine grupe ili vrste pomagala za koje nema dostatnog broja ugovornih isporučitelja.
Pravo sudjelovanja u postupku iz stavka 1. ovog članka imaju ponuditelji koji ispunjavaju uvjete utvrđene u članku 2., 102. i 103. ovog Pravilnika i koji prihvaćaju cijene pomagala utvrđene u Popisu pomagala.«

Članak 68.

U članku 104. Pravilnika u stavku 1. iza podstavka 3. briše se točka i dodaje se nova podstavka 4. koja glasi:
»– osigurane osobe koja Zavodu ne vrati pomagalo u skladu s člankom 5. stavkom 3. i 4. ovog Pravilnika (članak 5. stavak 5.).«
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»Odštetni zahtjev, osim u slučaju iz stavka 1. podstavka 4. ovog članka, Zavod utvrđuje najmanje u visini vrijednosti pomagala koju je Zavod platio ugovornom isporučitelju sa svim zavisnim troškovima.«

Članak 69.

U članku 105. Pravilnika iza podstavka 1. dodaje se novi podstavak 2. koji glasi:
»– naknaditi od ugovornog isporučitelja iznos koji je osiguranoj osobi neopravdano naplatio za isporučeno pomagalo«.

Članak 70.

U članku 106. Pravilnika briše se stavak 1.
U stavku 2. brišu se riječi: »stavka 2.«.

Članak 71.

U članku 107. Pravilnika brišu se riječi: »stavka 2.«.

Članak 72.

U članku 108. Pravilnika u stavku 1. brišu se riječi: »stavka 2.«.
U stavku 2. u trećem retku iza riječi: »pomagala« upisuje se točka i briše se ostali tekst.

Članak 73.

Popis pomagala iz članka 3. Pravilnika s utvrđenim cijenama pomagala sastavni je dio ovog Pravilnika.

Članak 74.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. svibnja 2006. godine.

Klasa: 025-04/06-01/119
Urbroj: 338-01-01-06-1
Zagreb, 28. ožujka 2006.
 

Predsjednik
Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje
prim. Stjepan Bačić, dr. med., v. r.

Napomena: prilozi i dodaci ispušteni su u ovom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga