|
|
|
|
1128
Na temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 92/96, 48/99, 15/2000, 127/2000, 59/2001 i 199/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 20. travnja 2006. godine donijela
Članak 1.
U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva pravosuđa (»Narodne novine«, br.
35/2004, 92/2004, 187/2004 i 65/2005) u članku 3. točka 10. mijenja se i glasi:
»10. Uprava za zastupanje pred Europskim sudom za ljudska prava.«
U istom članku dodaje se točka 14. koja glasi:
»14. Samostalni odjel za strateški razvoj.«
Članak 2.
Članak 5. mijenja se i glasi:
»Tajništvo Ministarstva je posebna ustrojstvena jedinica koja obavlja pravne,
administrativne i stručne poslove za potrebe Ministarstva, a osobito: poduzima
mjere za osiguranje učinkovitosti u radu, organizacijski usklađuje rad
unutarnjih ustrojstvenih jedinica i upravnih organizacija u sastavu
Ministarstva, brine o planiranju, razvoju i upravljanju kadrovima, izrađuje
rješenja i obavlja druge stručne poslove iz područja službeničkih odnosa, brine
o stručnom osposobljavanju i usavršavanju državnih službenika i namještenika u
tijeku službe, brine o urednom i pravilnom korištenju imovine i sredstava za
rad, utvrđuje i razvija metodologiju financijskog upravljanja i sustava
unutarnjeg nadzora i kontrole u Ministarstvu, pravosudnim i kaznenim tijelima,
obavlja obrambeno sigurnosne poslove, te i druge poslove iz svog djelokruga i
poslove koje mu povjeri ministar.
Za obavljanje poslova Tajništva Ministarstva ustrojavaju se:
a. Sektor za pravne poslove, planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima
a.1) Odjel za pravne poslove
a.2) Odjel za planiranje, razvoj, upravljanje kadrovima i opće poslove
a.2)1. Odsjek za planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima
a.2)2. Odsjek za opće, tehničke i pomoćne poslove
b. Odjel za metodologiju i koordinaciju financijskog upravljanja, unutarnji
nadzor i kontrolu.«
Članak 3.
Naslov iznad članka 6. i članak 6. mijenjaju se i glase:
»a) Sektor za pravne poslove, planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima
Članak 6.
Sektor za pravne poslove, planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima obavlja pravne i stručne poslove u svezi s provedbom zakona i drugih propisa iz područja radnopravnih odnosa: izrađuje naputke radi provođenja zakona, daje stručna mišljenja i objašnjenja u svezi s primjenom i provedbom zakona, prati i osigurava primjenu zakona i drugih propisa iz iste oblasti, daje stručna mišljenja i objašnjenja u svezi s primjenom i provedbom zakona iz drugih oblasti. Obavlja poslove vezane za status stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo, upravlja, brine i vodi evidenciju o stanovima u vlasništvu Republike Hrvatske kojima upravlja Ministarstvo pravosuđa. Obavlja poslove planiranja i upravljanja kadrovima u državnoj službi, obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na planiranje i zapošljavanje, praćenje stanja i predlaganje mjera za unapređenje upravljanja kadrovima u državnoj službi, obavlja upravnopravne poslove u svezi prijama u državnu službu, rasporeda na radna mjesta, vodi osobni očevidnik državnih službenika i namještenika, sudjeluje u izradi i realizaciji programa stručnog usavršavanja i osposobljavanja službenika i namještenika, obavlja poslove pisarnice, druge upravnostručne i uredske poslove, poslove zaštite na radu, te i druge poslove koje mu povjeri tajnik ministarstva.«
Članak 4.
Naslov iznad članka 6a. i članak 6a. mijenjaju se i glase:
»a.1) Odjel za pravne poslove
Članak 6a.
Odjel za pravne poslove Tajništva Ministarstva obavlja pravne i stručne poslove
u svezi s provedbom zakona i drugih propisa iz područja radnopravnih odnosa:
izrađuje naputke radi provođenja zakona, daje stručna mišljenja i objašnjenja u
svezi s primjenom i provedbom zakona, prati i osigurava primjenu zakona i drugih
propisa iz iste oblasti i daje stručna mišljenja i objašnjenja u svezi s
primjenom i provedbom zakona iz drugih oblasti.
aU mjerodavnosti Odjela je i provođenje postupaka u svezi s rješavanjem predmeta
utvrđivanja odgovornosti zbog lake povrede službene dužnosti za službenike i
namještenike, priprema zahtjeve i potrebne materijale za pokretanje postupaka
zbog teške povrede službene dužnosti nadležnom službeničkom sudu, sastavlja
podneske u svezi sa sporovima kod nadležnih sudova povodom tužbi glede
radnopravnih sporova.
Obavlja poslove vezane za status stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo:
ugovorno regulira status korisnika stanova, izdaje suglasnosti kada novi vlasnik
preuzima obročnu otplatu ugovorene cijene stana, izdaje brisovno očitovanje kada
je zaključen aneks osnovnog ugovora, te vodi evidenciju o nastalim promjenama
vezano za korisnika stana. Upravlja, brine, te vodi evidenciju o stanovima u
vlasništvu RH kojima upravlja Ministarstvo pravosuđa, regulira njihov status,
surađuje sa Središnjim državnim uredom za upravljanje državnom imovinom i
Državnim odvjetništvom RH. Daje mišljenja na očitovanja općinskog državnog
odvjetništva u svezi sa sporovima koji se vode oko stanova kojima upravlja ovo
Ministarstvo. Obavlja poslove prikupljanja i unosa podataka o imovini u
vlasništvu Republike Hrvatske, koju posjeduje, uporabljuje i koristi
Ministarstvo pravosuđa, a za potrebe Očevidnika državne imovine. Obavlja i
obrambeno sigurnosne poslove i druge poslove po nalogu načelnika Sektora.«
Članak 5.
Naslov iznad članka 7. i članak 7. mijenjaju se i glase:
»a.2) Odjel za planiranje, razvoj, upravljanje kadrovima i opće poslove
Članak 7.
Odjel za planiranje, razvoj, upravljanje kadrovima i opće poslove obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na planiranje zapošljavanja, praćenje stanja i predlaganje mjera za unapređenje upravljanja i razvoja kadrovima u Ministarstvu, savjetovanje i usmjeravanje unutarnjih ustrojstvenih jedinica Ministarstva u vezi s planiranjem, upravljanjem i razvojem kadrova, izradu planova za zapošljavanje u Ministarstvu, pružanje stručne pomoći u provođenju postupaka prijama u državnu službu, sudjelovanje u postupku odabira kandidata za državnu službu, vođenje osobnog očevidnika državnih službenika i namještenika, praćenje rezultata rada i analiziranje potreba za izobrazbom u državnoj službi. Provodi analizu troškova i koristi provedene izobrazbe, odobrava programe studijskog dopusta za osposobljavanje i usavršavanje državnih službenika kao i druge poslove koji se odnose na razvoj ljudskih resursa u državnoj službi. Obavlja poslove pisarnice, druge upravno-stručne i uredske poslove, poslove zaštite na radu, te druge poslove iz svoje nadležnosti i poslove po nalogu načelnika Sektora.«
Članak 6.
Iza članka 7. dodaju se novi članci 7a. i 7b. koji glase:
»a.2)1. Odsjek za planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima
Članak 7a.
Odsjek za planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima u Ministarstvu obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na planiranje, razvoj i zapošljavanje, praćenje stanja i predlaganje mjera za unapređenje upravljanja i razvoja kadrovima u državnoj službi, savjetovanje i usmjeravanje unutarnjih ustrojstvenih jedinica u svezi s planiranjem i upravljanjem kadrovima, izradu planova za zapošljavanje u državnoj službi u suradnji sa Središnjim državnim uredom za upravu, pružanje stručne pomoći u provođenju postupaka prijama u državnu službu, te sudjelovanje u postupku odabira kandidata, osiguravanje primjene standarda opisa radnog mjesta, vođenje osobnog očevidnika državnih službenika i namještenika, provedba procjene učinkovitosti u državnoj službi, nadzor provedbe utvrđenih metoda i postupaka, te praćenje rezultata rada. Obavlja i druge poslove koji se odnose na planiranje i upravljanje kadrovima u državnoj službi, te i druge poslove po nalogu načelnika Odjela.
a.2)2. Odsjek za opće, tehničke i pomoćne poslove
Članak 7b.
Odsjek za opće, tehničke i pomoćne poslove obavlja administrativne, tehničke i
pomoćne poslove Ministarstva: stručne i administrativne poslove koji se odnose
na prijam i otpremu pošte, razvrstavanje i upisivanje iste u propisane
očevidnike, raspoređivanje i dostavu akata, arhiviranje i čuvanje registraturne
građe koja nastaje radom Ministarstva, poslove dostave, fotokopiranja,
umnožavanja i prijepisa, poslove u svezi tekućeg redovitog održavanja zgrade i
okoliša, poslove vezane uz telefonsku centralu, poslove čišćenja, te ostale
poslove po nalogu voditelja Odsjeka.
Za obavljanje poslova Odsjeka ustrojavaju se sljedeći pododsjeci:
1. Pododsjek općih poslova
2. Pododsjek tehničkih i pomoćnih poslova.«
Članak 7.
U članku 8. stavku 1. riječi: »poslove vođenja evidencije o nekretninama kojima upravlja Ministarstvo« brišu se.
Članak 8.
Naslov iznad članka 12. i članak 12. mijenjaju se i glase:
»b. Odjel za metodologiju i koordinaciju financijskog upravljanja, unutarnji nadzor i kontrolu
Članak 12.
Odjel za metodologiju i koordinaciju financijskog upravljanja, unutarnji nadzor
i kontrolu utvrđuje i razvija metodologiju financijskog upravljanja i sustava
unutarnjeg nadzora i kontrola u Ministarstvu, pravosudnim i kaznenim tijelima, a
koje se primarno odnose na neovisne funkcije prethodne i naknadne financijske
kontrole, funkcije računovodstva i financijskog izvještavanja. Sudjeluje i
pomaže čelnicima upravnih organizacija i ustrojstvenih jedinica Ministarstva, te
u pravosudnim i kaznenim tijelima u uspostavljanju procedura i postupaka u svezi
s pripremom, obradom, tijekom i pohranom financijskih i drugih dokumenata u svim
segmentima poslovanja.
Rad Odjela usmjeren je na uspostavljanje unutarnjih kontrola i analizu rizika u
dijelu sustavnog praćenja prihoda/primitaka, izvršavanja rashoda/izdataka,
praćenje imovine i obveza te odgovarajuće provjere sigurnosti i zaštite
financijske i nefinancijske imovine, a u cilju pravodobnog poduzimanja svih
radnji i učinkovitog odvijanja poslova iz nadležnosti Ministarstva, pravosudnih
i kaznenih tijela.
Odjel sastavlja izvješća o uspostavljenim sustavima unutarnjih kontrola, kao i
izvješća o obavljenim poslovima nadzora pravilnog, pravodobnog i zakonitog rada
upravnih organizacija i ustrojstvenih jedinica Ministarstva, pravosudnih i
kaznenih tijela, provodi nadzor u pojedinim predmetima po pravu nadzora, provodi
postupak za utvrđivanje činjenica (materijalno-financijskih) i okolnosti
mjerodavnih za ocjenu zakonitosti postupanja državnih službenika i namještenika,
odnosno za ocjenu postojanja povreda službene dužnosti, priprema stručne podloge
nadležnim službama za podnošenje prijava ili zahtjeva za pokretanje prekršajnih,
kaznenih i disciplinskih postupaka zbog nepravilnog i nezakonitog rada.
Dostavlja propisana godišnja izvješća i traženu dokumentaciju Upravi za
harmonizaciju unutarnje revizije i financijske kontrole Ministarstva financija
(Središnja harmonizacijska jedinica), te obavlja i druge poslove po nalogu
tajnika ministarstva i ministra.«
Članak 9.
Članak 34. mijenja se i glasi:
»Odjel za projekte tehničke pomoći obavlja poslove vezane uz korištenje
sredstava i provedbu aktivnosti projekata Europske zajednice (CARDS, PHARE i dr.):
osigurava tehnički nadzor nad provedbom projekata; sudjeluje u pripremi
natječajne dokumentacije, objavi i provedbi natječaja za izvođenje radova,
nabavu roba i pružanje usluga, uključujući ugovor o partnerstvu sa zemljom
Europske unije, kao i odabir ugovornog partnera ili stranog savjetnika;
koordinira rad ustrojstvenih jedinica Ministarstva pravosuđa i ostalih
pravosudnih tijela uključenih u provedbu projekata Europske unije; surađuje s
Delegacijom Europske komisije u Republici Hrvatskoj, Ministarstvom vanjskih
poslova i europskih integracija, te s Ministarstvom financija, Središnjom
jedinicom za financiranje i ugovaranje (SJFU); obavlja poslove koordinacije
izrade konačnih projekata; kontrolira izvješća ugovaratelja, radne naloge
stručnjaka, račune ugovaratelja, privremene i okončane situacije, te izvješća
plaćanja; ažurira logičke matrice pri daljnjoj razradi projektne dokumentacije,
razrađuje odgovarajuće kontrolne liste i detaljne planove provedbe; osigurava
pravovremene i učinkovite provedbe korektivnih upravljačkih radnji na temelju
praćenja projekata, te obavlja i druge poslove po nalogu načelnika Sektora.«
Članak 10.
Naslov iznad članka 125. i članak 125. mijenjaju se i glase:
»10. UPRAVA ZA ZASTUPANJE PRED EUROPSKIM SUDOM ZA LJUDSKA PRAVA
Članak 125.
Uprava za zastupanje pred Europskim sudom za ljudska prava obavlja stručne i
administrativne poslove zastupanja Republike Hrvatske pred Europskim sudom za
ljudska prava i izvršenja presuda Europskog suda za ljudska prava.
Za obavljanje ovih poslova ustrojavaju se:
1. Odjel za pripremu predmeta i zastupanje pred Europskim sudom za ljudska prava
2. Odjel za izvršenje presuda Europskog suda za ljudska prava.«
Članak 11.
Naslov iznad članka 126. i članak 126. mijenjaju se i glase:
»Odjel za pripremu predmeta i zastupanje pred Europskim sudom za ljudska prava
Članak 126.
Odjel za pripremu predmeta i zastupanje pred Europskim sudom za ljudska prava, radi zastupanja Vlade Republike Hrvatske pred Europskim sudom za ljudska prava, prati sve mjerodavne domaće propise i međunarodne ugovore koji mogu biti od značaja za zaštitu ljudskih prava, te prati i analizira praksu Europskog suda za ljudska prava i domaćih sudova i upravnih tijela.«
Članak 12.
U članku 131. stavku 2. u točki b.1) dodaju se nove točke koje glase:
»b.1)1. Regionalni centar u Zagrebu
b.2)2. Regionalni centar u Osijeku
b.2)3. Regionalni centar u Varaždinu
b.2)4. Regionalni centar u Rijeci
b.2)5. Regionalni centar u Splitu.«
Članak 13.
U članku 134. dodaju se novi stavci 2. i 3. koji glase:
»Regionalni centri u Zagrebu, Osijeku, Varaždinu, Rijeci i Splitu ustrojavaju se
kao odsjeci koji provode stručno usavršavanje i organiziraju sljedeće
aktivnosti: provode analizu obrazovnih potreba za stručnim usavršavanjem na svom
području, pripremaju prijedlog plana i programa aktivnosti za područje
djelovanja, provode i prate provedbu programa stručnog usavršavanja i o tome
obavještavaju načelnika odjela, pripremaju nacrt proračuna, vode knjižnicu,
održavaju baze podataka, provode sve organizacijsko-tehničke i logističke
postupke potrebne za provedbu aktivnosti, te obavljaju i druge poslove po nalogu
načelnika Odjela.
Regionalni centri Pravosudne akademije (PA) osnivaju se pri županijskim sudovima
u Zagrebu, Osijeku, Varaždinu, Rijeci i Splitu. Regionalni centar PA u Zagrebu
osniva se za područje županijskih sudova u Karlovcu, Sisku, Velikoj Gorici i
Zagrebu. Regionalni centar PA u Osijeku osniva se za područje županijskih sudova
u Požegi, Slavonskom Brodu, Vukovaru, Virovitici i Osijeku. Regionalni centar PA
u Varaždinu osniva za za područje županijskih sudova u Bjelovaru, Koprivnici,
Čakovcu, Zlataru i Varaždinu. Regionalni centar PA u Rijeci osniva se za
područje županijskih sudova u Gospiću, Puli i Rijeci. Regionalni centar PA u
Splitu osniva se za područje županijskih sudova u Dubrovniku, Šibeniku, Zadru i
Splitu.«
Članak 14.
Iza članka 138b. dodaje se naslov i novi članak 138c. koji glase:
»14. Samostalni odjel za strateški razvoj
Članak 138c.
Samostalni odjel za strateški razvoj obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na utvrđivanje prijedloga i provedbu strategije razvitka pravosuđa, prikuplja i analizira podatke vezane uz provedbu strategije, obavlja koordinaciju s drugim pravosudnim tijelima vezano uz prijedlog strategije i ostvarenje ciljeva strategije, obavlja poslove izrade dugoročnih i kratkoročnih mjera za provedbu strategije razvitka pravosuđa, predlaže dopune ili izmjene utvrđenih strateških pravaca, te obavlja i druge poslove iz svog djelokruga i poslove koje mu odredi ministar.«
Članak 15.
U članku 139. dodaje se stavak 9. koji glasi:
»Radom Samostalnog odjela za strateški razvoj upravlja načelnik Odjela.«
Članak 16.
U članku 141. dodaje se stavak 15. koji glasi:
»Načelnik Samostalnog odjela za strateški razvoj za svoj rad odgovoran je
ministru.«
Članak 17.
Novi okvirni broj državnih službenika i namještenika nalazi se u tabelarnom prikazu koji je sastavni dio ove Uredbe i koji se ne objavljuje u »Narodnim novinama«.
Članak 18.
Ministar pravosuđa uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva pravosuđa s odredbama ove Uredbe, u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak 19.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/06-01/12
Urbroj: 5030109-06-1
Zagreb, 20. travnja 2006.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |