|
|
|
|
1188
Na temelju članka 157. točka 10. Zakona o zračnom prometu (»Narodne novine«, broj 132/98 i 178/04), ministar mora, turizma, prometa i razvitka donosi
I.OPĆE ODREDBE
Područje primjene
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuje se način obavljanja poslova Hrvatskog zrakoplovnog saveza koji su mu kao javne ovlasti povjerene Zakonom o zračnom prometu.
Članak 2.
(1) Hrvatski zrakoplovni savez na temelju javnih ovlasti obavlja:
1. stručne poslove u postupku utvrđivanja propisanih uvjeta kojima moraju
udovoljavati pravne osobe za stručno osposobljavanje pilota zrakoplovno
sportskih letjelica;
2. utvrđivanje programa za stručno osposobljavanje pilota zrakoplovno-sportskih
letjelica;
3. praćenje i usklađivanje rada, usklađivanje kriterija te pružanje stručne i
druge pomoći pravnim osobama za osposobljavanje pilota zrakoplovno-sportskih
letjelica;
4. stručni nadzor nad pravnim osobama za stručno osposobljavanje pilota
zrakoplovno-sportskih letjelica.
5. poslove vezane za stručno osposobljavanje kandidata za stjecanje dozvola i
ovlaštenja pilota zrakoplovno-sportskih letjelica;
6. provjeru stručne osposobljenosti instruktora i osoba koje izvode teorijsku
nastavu;
7. imenovanje i organizaciju rada povjerenstva za provođenje ispita i provođenje
ispita;
8. izdavanje uvjerenja o položenom ispitu za stjecanje dozvola i ovlaštenja
pilota zrakoplovno-sportskih letjelica;
9. vođenje dokumentacije i evidencije u svezi s osposobljavanjem te zahtjevima i
ispitima kandidata za stjecanje dozvola i ovlaštenja pilota
zrakoplovno-sportskih letjelica;
(2) Hrvatski zrakoplovni savez posebno brine, unaprjeđuje i podupire razvitak
domaće i međunarodne zrakoplovno-sportske djelatnosti.
Članak 3.
U smislu ovoga Pravilnika zrakoplovno-sportskom letjelicom smatraju se:
1. balon,
2. padobran,
3. parajedrilica,
4. ovjesna jedrilica,
5. jedrilica,
6. mikrolaki avion.
Pojmovi
Članak 4.
Pojmovi koji se upotrebljavaju u ovom Pravilniku imaju sljedeće značenje:
1. Mikrolaki avion (microlight aeroplane): zrakoplov jednosjed ili dvosjed,
pokretan motorom, koji pri najvećoj dopuštenoj uzletnoj masi nije brži od 65
km/h, a kojim se upravlja premještanjem težine pilota i/ili aerodinamičkim
upravljačkim kormilom, a čija najveća dopuštena uzletna masa ne prelazi 300 kg
kod jednosjeda, 450 kg kod dvosjeda, odnosno, u amfibija i hidro izvedbi 10%
više od tih masa.
2. Ovjesna jedrilica (hang glider): zrakoplov jednosjed ili dvosjed, bez motora
te,
– polukrute osnovne konstrukcije, kojim se u pravilu upravlja premještanjem
težine pilota i koji može pokazati stalnu sposobnost sigurnog uzlijetanja i
slijetanja u uvjetima bez vjetra, koji se može nositi te kojim se može uzletjeti
i sletjeti samo snagom i uporabom nogu pilota;
– krute osnovne konstrukcije, kojim se u pravilu upravlja pomoću pokretnih
aerodinamičkih površina u najmanje dvije osi i koji može pokazati stalnu
sposobnost sigurnog uzlijetanja i slijetanja u uvjetima bez vjetra te kojim se
može uzletjeti i sletjeti samo snagom i uporabom nogu pilota.
– krute osnovne konstrukcije, kojim se u pravilu upravlja pomoću pokretnih
aerodinamičkih površina u najmanje dvije osi i koji ne može pokazati stalnu
sposobnost sigurnog uzlijetanja i slijetanja u uvjetima bez vjetra.
3. Parajedrilica (paraglider): zrakoplov jednosjed ili dvosjed, bez motora, koji
nema krutu osnovnu konstrukciju i koji može pokazati stalnu sposobnost sigurnog
uzlijetanja i slijetanja u uvjetima bez vjetra, a kojim se aerodinamički
upravlja oko sve tri osi pomoću lijeve i desne komande povezane za izlazne
krajeve krila, koji se može nositi te kojim se može uzletjeti i sletjeti samo
snagom i uporabom nogu pilota.
4. Padobran (parachute): tehničko sredstvo koje omogućuje sigurno spuštanje na
tlo usporenjem slobodnog pada.
5. Jedrilica (glider): zrakoplov teži od zraka, bez motora, koji uzgon u letu
dobiva poglavito zbog aerodinamičkih reakcija na površinama, koje u određenim
uvjetima leta ostaju nepokretne.
6. Balon (air balloon): zrakoplov lakši od zraka, bez motora.
7. Organizacija za obuku pilota (Facilities for Training): pravna osoba
ovlaštena za provođenje stručnog osposobljavanja za stjecanje dozvola i
ovlaštenja pilota zrakoplovno-sportske letjelice.
8. Hrvatski zrakoplovni savez (HZS): nacionalna udruga aeroklubova, koja kao
ovlaštena organizacija u skladu s važećim propisima, obavlja poslove iz područja
zrakoplovno-sportskog letenja.
II.
STRUČNO OSPOSOBLJAVANJE, STJECANJE, OBNAVLJANJE I PRODUŽENJE VALJANOSTI
DOZVOLE I/ILI OVLAŠTENJA PILOTA ZRAKOPLOVNO-SPORTSKE LETJELICE
Osposobljavanje
Članak 5.
(1) Stručno osposobljavanje kandidata za stjecanje dozvole i/ili ovlaštenja,
obnavljanje i produženje valjanosti dozvole i/ili ovlaštenja pilota zrakoplovno-
sportske letjelice, obavlja se u skladu s propisima kojima se reguliraju uvjeti
i način stjecanja, izdavanja, obnavljanja i produžavanja valjanosti dozvola i
ovlaštenja pilota zrakoplovno-sportske letjelice.
(2) Stručno osposobljavanja pilota zrakoplovno sportske letjelice može obavljati
pravna osoba koja udovoljava propisanim uvjetima i koju za to ovlasti
Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka (u daljnjem tekstu: Ministarstvo)
uz prethodno mišljenje Hrvatskog zrakoplovnog saveza.
(3) Pravne osobe za stručno osposobljavanje pilota zrakoplovno-sportskih
letjelica dužne su provoditi osposobljavanje po programima za stručno
osposobljavanje koje utvrđuje Hrvatski zrakoplovni savez.
(4) Programi za stručno osposobljavanje pilota zrakoplovno--sportske letjelice,
moraju biti izrađeni u skladu s preporučenim međunarodnim normama i moraju
osiguravati visok stupanj sigurnosti.
Pravne osobe za stručno osposobljavanje
Članak 6.
(1) Pravne osobe za stručno osposobljavanje pilota zrakoplovno--sportske
letjelice moraju udovoljavati uvjetima utvrđenim propisom o uvjetima kojima mora
udovoljavati pravne osobe za stručno osposobljavanje pilota zrakoplovno-sportske
letjelice.
(2) Zahtjev za odobrenje pravne osobe za stručno osposobljavanje pilota
zrakoplovno-sportske letjelice, podnosi se Ministarstvu na propisanom obrascu.
Ministarstvo, uz prethodno mišljenje Hrvatskog zrakoplovnog saveza, izdaje
odobrenje pravnoj osobi za stručno osposobljavanje pilota zrakoplovno-sportske
letjelice.
Potvrda o uspješno završenom osposobljavanju
Članak 7.
(1) Nakon uspješno završenog osposobljavanja, pravna osoba ovlaštena za
provođenje stručnog osposobljavanja za stjecanje dozvola i ovlaštenja pilota
zrakoplovno-sportske letjelice, izdaje potvrdu o uspješno završenom
osposobljavanju.
(2) Izgled i sadržaj potvrde iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje Hrvatski
zrakoplovni savez.
Zahtjev za polaganje ispita
Članak 8.
Zahtjev za polaganje ispita za stjecanje dozvola i ovlaštenja pilota
zrakoplovno-sportske letjelice, podnosi se na propisanom obrascu, uz koji se
prilaže:
1. potvrda iz članka 7. ovoga Pravilnika,
2. dokaz o uplaćenoj pristojbi i naknadi za ispit,
3. dokaz o naletu/skokovima.
(2) Izgled i sadržaj obrasca iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje Hrvatski
zrakoplovni savez.
Ispitni rokovi
Članak 9.
(1) Ispit se polaže u redovitim i izvanrednim ispitnim rokovima koje utvrđuje
Hrvatski zrakoplovni savez.
(2) Redoviti ispitni rokovi određuju se najmanje tri puta godišnje.
(3) Izvanredni ispitni rokovi određuju se ako se prijavi više od pet kandidata,
odnosno ako se za to ukaže osobita potreba.
Dopuštenje za ispitivača
Članak 10.
(1) Član ispitnog povjerenstva za polaganje ispita za stjecanje dozvola i
ovlaštenja pilota zrakoplovno-sportske letjelice, može biti samo osoba koja ima
dopuštenje (licenciju) za ispitivača koje izdaje Ministarstvo.
(2) Dopuštenje (licenciju) za ispitivača može dobiti samo osoba koja je uvrštena
na popis stručnjaka koji, u načelu, početkom svake kalendarske godine utvrđuje
ministar.
(3) Ispitivač praktične osposobljenosti može biti samo imatelj valjane dozvole i
ovlaštenja s kojim može obavljati osposobljavanje pilota zrakoplovno-sportskih
letjelica (učitelji, instruktori, nastavnici).
(4) Ministarstvo će oduzeti dopuštenje (licenciju) ovlaštenom ispitivaču ako
utvrdi da kao član ispitnog povjerenstva ne provodi ispite u skladu s propisima.
Banka pitanja
Članak 11.
(1) Teorijski ispit provodi se prema pitanjima iz banke pitanja.
(2) Banka pitanja izrađuje se na temelju sadržaja programa osposobljavanja
posebno za svaku vrstu ispita za stjecanje dozvole i/ili ovlaštenja.
(3) Banku pitanja utvrđuje Hrvatski zrakoplovni savez uz prethodnu suglasnost
Ministarstva.
Ispit i provjera
Članak 12.
(1) Ispit za stjecanje dozvole i/ili ovlaštenja pilota zrakoplovno--sportskih
letjelica i obnavljanje dozvole i/ili ovlaštenja, obavlja se pred ispitnim
povjerenstvom, kojeg imenuje Hrvatski zrakoplovni savez, s tim da u radu
ispitnog povjerenstva ne smiju sudjelovati osobe koje su osposobljavale
kandidata za stjecanje dozvole i/ili ovlaštenja.
(2) Ispitno povjerenstvo sastoji se od najmanje dva člana i predsjednika, a za
obavljanje administrativno-tehničkih poslova može se imenovati i tajnik
povjerenstva.
(3) Ispit se sastoji od teorijskog i praktičnog dijela.
(4) Poslije položenoga teorijskog ispita kandidat polaže praktični dio ispita.
Ocjena ispita i provjere
Člana 13.
(1) Ispitno povjerenstvo ocjenjuje ukupan uspjeh kandidata na ispitu ocjenom
»položio/la« ili »nije položio/la«.
(2) Teorijski ispit za stjecanje dozvole i/ili ovlaštenja smatra se položenim
ako kandidat u svakom dijelu teorijskog ispita postigne najmanje 75 % točnih
odgovora.
(3) Praktični ispit za stjecanje dozvole i/ili ovlaštenja smatra se položenim
ako kandidat pokaže sposobnost sigurnog upravljanja zrakoplovno-sportskom
letjelicom, uključujući, sve propisane postupke i provjere u letu određene od
strane ispitivača.
(4) Kandidat koji ne položi najviše dva predmeta iz teorijskog dijela ispita
može pristupiti popravnom ispitu iz tih predmeta, unutar roka kojeg odredi
predsjednik ispitnog povjerenstva, a koji ne smije biti kraći od 15 dana, a niti
dulji od 30 dana od dana prvog polaganja ispita.
(5) Kandidat, koji ne položi tri ili više predmeta iz teorijskog dijela ispita
ili ne položi praktični dio ispita, upućuje se na ponovni ispit.
(6) Rok za polaganje ponovnog ispita ne smije biti kraći od dva mjeseca,
računajući od dana prvog polaganja ispita.
Odustajanje od ispita ili provjere
Članak 14.
(1) Kandidat koji nije u mogućnosti pristupiti ispitu ili provjeri, dužan je
predsjedniku ispitnog povjerenstva neodložno, u pisanom obliku, obrazložiti
razloge za to. Ako predsjednik ispitnog povjerenstva odobri odgodu smatra se da
ispit ili njegov dio na koji se odgoda odnosi, odnosno provjera, nisu ni
započeti. Odgoda se može odobriti samo ako za to postoje važni opravdani
razlozi. Bolest kandidata mora se dokazati predočenjem liječničkog uvjerenja. U
takvom slučaju kandidat pristupa sljedećem ispitnom roku.
(2) Ako predsjednik ispitnog povjerenstva ne odobri odgodu, smatra se da ispit
ili njegov dio, odnosno provjera nisu položeni.
Kršenje discipline na ispitima i provjerama
Članak 15.
Ako kandidat tijekom trajanja ispita ili provjere svojim ponašanjem krši disciplinu, ometa druge kandidate ili samu provedbu ispita ili provjere, odnosno ako se služi prepisivanjem ili drugim nedozvoljenim sredstvima, može ga se udaljiti s ispita ili provjere, a smatra se da ispit ili provjeru kandidat nije položio/la.
Ispitna dokumentacija
Članak 16.
(1) Kandidatu se nakon završetka teorijskog ili praktičnog ispita, na njegov
zahtjev, mora dati na uvid njegova ispitna dokumentacija.
(2) Hrvatski zrakoplovni savez dužan je čuvati ispitnu dokumentaciju iz
teorijskog i praktičnog dijela ispita kao i drugu dokumentaciju vezanu za
obavljanje poslova iz članka 2. ovoga Pravilnika.
(3) Ispitna dokumentacija čuva se 5 godine.
Zapisnik o radu ispitnog povjerenstva
Članak 17.
(1) O radu ispitnog Povjerenstva vodi se zapisnik.
(2) Zapisnik potpisuju predsjednik i članovi Povjerenstva i dostavljaju ga,
zajedno sa izvješćem o rezultatu ispita, Hrvatskom zrakoplovnom savezu.
Uvjerenje o uspješno položenom ispitu
Članak 18.
(1) Kandidatu koji uspješno položi ispit Hrvatski zrakoplovni savez izdaje
uvjerenje o uspješno položenom ispitu.
(2) Izgled i sadržaj uvjerenja iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje Hrvatski
zrakoplovni savez.
Zahtjev za izdavanje dozvole i/ili ovlaštenja
Članak 19.
(1) Dozvole i/ili ovlaštenja pilota zrakoplovno-sportskih letjelica izdaje
Ministarstvo na zahtjev kandidata.
(2) Zahtjev se podnosi na propisanom obrascu, koji izdaje Ministarstvo.
(3) Zahtjevu za izdavanje dozvole mora se priložiti:
1. uvjerenje iz članka 18. ovoga Pravilnika,
2. liječnička svjedodžba,
3. naknada i pristojba za izdavanje dozvole.
(4) Zahtjevu za izdavanje ovlaštenja mora se priložiti:
1. uvjerenje iz članka 18. ovoga Pravilnika,
2. dozvola pilota zrakoplovno-sportske letjelice,
3. naknada i pristojba za izdavanje ovlaštenja.
III.NAKNADE
Članak 20.
(1) Visine naknada za provođenje ispita za stjecanje dozvola i ovlaštenja pilota
zrakoplovno-sportskih letjelica, odlukom utvrđuje Hrvatski zrakoplovni savez, uz
prethodnu suglasnost Ministarstva.
(2) Odluka iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u »Narodnim novinama».
IV.RJEŠAVANJE PO ŽALBAMA I NADZOR
Rješavanje po žalbama
Članak 21.
Po žalbi na upravne akte, koje Hrvatski zrakoplovni savez donosi u obavljanju povjerenih poslova, rješava Ministarstvo, u skladu sa Zakonom o općem upravnom postupku.
Nadzor
Članak 22.
Upravni i stručni nadzor nad radom Hrvatskog zrakoplovnog saveza obavlja Ministarstvo.
V.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 23.
(1) Hrvatski zrakoplovni savez će, radi obavljanja poslova koji su mu povjereni
kao javne ovlasti, uskladiti unutarnje ustrojstvo i opće akte s odredbama ovoga
Pravilnika u roku od šest mjeseci od dana njegova stupanja na snagu.
(2) Suglasnosti propisane odredbama članka 11. i 20. ovoga Pravilnika, Hrvatski
zrakoplovni savez, dužan je ishoditi u roku od šest mjeseci od dana stupanja na
snagu ovoga Pravilnika.
(3) Izgled i sadržaj potvrde iz članka 7., obrasca iz članka 8. te uvjerenja iz
članka 18. ovoga Pravilnika, Hrvatski zrakoplovni savez utvrdit će u roku od
šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak 24.
Odredbe ovoga Pravilnika primjenjuju se na sve postupke propisane ovim Pravilnikom koji su započeti, a nisu dovršeni prije početka primjene ovoga Pravilnika.
Članak 25.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a
primjenjuje se šest mjeseci od dana stupanja na snagu.
Klasa: 011-01/06-02/10
Urbroj: 530-09-06-4
Zagreb, 5. travnja 2006.
Ministar
mora, turizma, prometa i razvitka
Božidar Kalmeta, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |