POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA NARODNA BANKA

1258

Na temelju članka 39. stavka 2. pod i) Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci (»Narodne novine«, br. 36/2001.), a u vezi s člankom 40. Zakona o bankama (»Narodne novine«, br. 84/2002.) i točkom 9.1.1. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora (»Narodne novine«, br. 48/2003.), odlučujući povodom prijave namjere provedbe koncentracije koju su podnijela društva iz koncerna Agram: Euroherc osiguranje d.d., Zagreb, Jadransko osiguranje d.d., Split, Agram životno osiguranje d.d., Zagreb i Sunce osiguranje d.d., Zagreb, guverner Hrvatske narodne banke donosi sljedeće

RJEŠENJE

I. Ocjenjuje se dopuštenom provedba koncentracije koja će nastati stjecanjem kontrole ili prevladavajućeg utjecaja od strane društava iz koncerna Agram: Euroherc osiguranje d.d., Zagreb, Jadransko osiguranje d.d., Split, Agram životno osiguranje d.d., Zagreb i Sunce osiguranje d.d., Zagreb, stjecanjem većine dionica i većinskog prava glasa u Nava banci d.d., sa sjedištem u Zagrebu, Tratinska 27.
II. Ovo je rješenje konačno u upravnom postupku.
III. Ovo će rješenje biti objavljeno u »Narodnim novinama«.

Obrazloženje

Dana 21. veljače 2006. Hrvatska narodna banka zaprimila je podnesak društava iz koncerna Agram: Euroherc osiguranje d.d., Zagreb, Jadransko osiguranje d.d., Split, Agram životno osiguranje d.d., Zagreb i Sunce osiguranje d.d., Zagreb, kojim je podnesena prijava namjere provedbe koncentracije navedenih društava iz koncerna Agram i Nava banke d.d., sa sjedištem u Zagrebu, Tratinska 27 (u nastavku teksta: Nava banka), na temelju odredbi točke 7. Odluke, a u skladu s odredbama točke 8. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora (»Narodne novine«, br. 48/2003.; u nastavku teksta: Odluka). Dana 23. veljače 2006. Hrvatska narodna banka izdala je podnositeljima prijave Potvrdu kojom se potvrđuje da je 21. veljače 2006. Hrvatska narodna banka zaprimila potpunu prijavu namjere provedbe predmetne koncentracije, pa se stoga 21. veljače 2006. smatra danom podnošenja predmetne prijave.
II. Razmatrajući podatke dostavljene u prijavi namjere provedbe koncentracije te druge podatke kojima je Hrvatska narodna banka raspolagala u postupku ispitivanja prijave namjere provedbe koncentracije, utvrđeno je sljedeće:

1. Sudionici koncentracije

Sudionici predmetne koncentracije su četiri (4) društva iz koncerna Agram: Euroherc osiguranje d.d., Zagreb, Jadransko osiguranje d.d., Split, Agram životno osiguranje d.d., Zagreb, Sunce osiguranje d.d., Zagreb (u nastavku teksta: društva iz koncerna Agram) i Nava banka d.d., sa sjedištem u Zagrebu, Tratinska 27.
a) Koncern Agram
Koncern Agram je, izuzevši koncentraciju s Kreditnom bankom Zagreb d.d., Zagreb (u nastavku teksta: Kreditna banka), asocijacija društava za osiguranje i tvrtki koje se bave poslovima usko povezanim s osiguranjem automobila. Cilj njihova povezivanja jest bolje i djelotvornije korištenje stručnih, tehnoloških i financijskih resursa, a sva društva zadržavaju potpunu samostalnost u poslovanju. Koncern djeluje kroz dvije grupacije trgovačkih društava (grupacija Osiguranje i grupacija Portfelj). Dok se grupacija Osiguranje bavi isključivo poslovima osiguranja, grupacija Portfelj bavi se poslovima prodaje, održavanja i popravka vozila, upravljanja stanicama za tehnički pregled vozila, financiranjem kupnje vozila putem leasinga ili zajma, izgradnjom objekata, davanjem u zakup vlastitih objekata i zdravstvenim uslugama.
Sjedište koncerna Agram nalazi se u Zagrebu, a društva iz koncerna Agram posluju osim u Hrvatskoj i u Bosni i Hercegovini. Koncern Agram trenutačno zapošljava 2.500 radnika.
Početkom 2006. godine društva iz koncerna Agram stekla su većinski udio u Kreditnoj banci te je tako koncern Agram započeo djelovati i u sektoru bankarstva.
Od društava iz koncerna Agram u predmetnoj koncentraciji sudjeluju četiri (4) gospodarski najjača društva koncerna. Sva četiri (4) društva ubrajaju se u grupaciju Osiguranje: Euroherc osiguranje d.d., Zagreb, Jadransko osiguranje d.d., Split, Agram životno osiguranje d.d., Zagreb i Sunce osiguranje d.d., Zagreb.
aa) Euroherc osiguranje d.d., Zagreb
Društvo Euroherc osiguranje d.d. osnovano je krajem 1992. godine. U svojoj ponudi Euroherc osiguranje d.d. ima široku paletu neživotnih osiguranja – od osiguranja motornih vozila, osoba i imovine do osiguranja transporta itd. Euroherc osiguranje d.d. tržišno je poznato i priznato društvo specijalizirano u području osiguranja motornih vozila.
ab) Jadransko osiguranje d.d., Split
Osnovna djelatnost Jadranskog osiguranja d.d. jest osiguranje motornih vozila, pri čemu dominiraju poslovi autoodgovornosti te poslovi automobilskoga kaska. Jadransko osiguranje d.d. osnovano je sredinom 1991. godine, a kasnije su mu pripojena još dva (2) osiguravatelja iz sastava koncerna Agram. Naime, 2001. godine Jadranskom osiguranju d.d. pripojeno je društvo Mediteran osiguranje d.d., a krajem 2004. godine društvo Atlas osiguranje d.d.
ac) Agram životno osiguranje d.d., Zagreb
Društvo koje se danas naziva Agram životno osiguranje d.d. osnovano je 1997. godine, a prva promjena naziva toga društva, u Euroherc životno osiguranje d.d., zbila se 1998. godine. Rješenjem Trgovačkog suda od 30. prosinca 2005. društvo mijenja naziv u Agram životno osiguranje d.d. Društvo je registrirano za obavljanje svih vrsta životnih osiguranja.
ad) Sunce osiguranje d.d., Zagreb
Sunce osiguranje d.d. osnovano je 1996. godine, a s radom je za­počelo početkom 1997. godine. Društvo je registrirano za obav­ljanje svih poslova životnih i neživotnih osiguranja. Društvo nastoji zadržati ravnomjernu raspodjelu portfelja životnih i neživotnih osiguranja. U neživotnim se osiguranjima ističu tri (3) podjednako velike cjeline: imovinsko osiguranje, osiguranje od automobilske odgovornosti i osiguranje osoba (zdravstvena osiguranja i osiguranja od nezgoda).
b) Nava banka
Nava banka osnovana je 1995. godine kao potpuno privatna ban­ka. Svoj razvoj veže uz malo i srednje poduzetništvo, kojemu nudi proizvode privatnog bankarstva. Banka je ovlaštena za obavljanje bankovnih poslova i pružanje ostalih financijskih usluga. Posluje isključivo na adresi sjedišta Društva, koje ujedno obavlja funkciju poslovnice.

2. Pravni oblik koncentracije

Pravni oblik predmetne koncentracije je stjecanje kontrole ili prevladavajućeg utjecaja od strane društava iz koncerna Agram stjecanjem većine dionica i većinskog prava glasa u Nava banci.
 

3. Pravni temelj koncentracije

Pravni temelj predmetne koncentracije jest Rješenje Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga o odobrenju Prospekta o izdavanju dionica privatnom ponudom klasa: UP/I-450-08/06-11/01,urbr.: 326-101/06-5 od 9. veljače 2006. te javna ponuda društava iz koncerna Agram, koju su dužni objaviti u skladu s člankom 4. stavkom 1. Zakona o preuzimanju dioničkih društava (»Narodne novine«, br. 84/2002., 87/2002. i 120/2002.).
Društva iz koncerna Agram pripremila su Pismo namjere za stjecanje dionica Nava banke, koje je potpisano 25. studenoga 2005., a kojem je prethodio dogovor s Nava bankom o svim bitnim elementima transakcije. U sladu s navedenim, društva iz koncerna Agram stekla su 32,98% udjela u temeljnom kapitalu Nava banke kupnjom 50.000 redovnih dionica serije A2 nominalne vrijednosti 400 kuna po dionici. Predmetna kupnja temelji se na Prospektu Nava banke – Privatna ponuda na upis i kupnju 50.000 redovnih dionica odobrenom Rješenjem Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga o odobrenju Prospekta o izdavanju dionica privatnom ponudom klasa: UP/I-450-08/06-11/01, urbr.: 326-101/06-5 od 9. veljače 2006. Pri stjecanju navedenih dionica društva iz koncerna Agram obvezala su se, u navedenom Pismu namjere, zajednički objaviti ponudu za preuzimanje preostalih dionica Nava banke.
Nadalje, u Pismu namjere navodi se da će po okončanju postupka preuzimanja Nava banke otpočeti postupak pripajanja Nava banke Kreditnoj banci, eventualno pod drugim nazivom.

4. Izvješće društava iz koncerna Agram o gospodarskoj i pravnoj opravdanosti predmetne koncentracije

U prijavi namjere provedbe predmetne koncentracije društva iz koncerna Agram navode kao razlog namjere stjecanja dionica Nava banke planirani ulazak koncerna Agram u bankarski sektor vlasničkim povezivanjem s jednom ili više manjih poslovnih banaka i njihovim objedinjavanjem u jednu srednje veliku banku. Time će se omogućiti početak realizacije razvojne strategije koncerna Agram u pravcu stvaranja grupe društava koja će kreirati i tržištu nuditi kompletne financijske usluge (osiguranje, bankarski poslovi, fondovi itd.). Pritom se žele postići dva osnovna cilja. Kao primarni cilj navodi se bolja priprema za značajniji dolazak stranih osiguravatelja iz Europske unije, tržišni razlog i uspješniji razvoj svojih osnov­nih djelatnosti. Kao drugi cilj, društva iz koncerna Agram navode iskorištavanje golemih depozitnih, prodajnih, prostornih i ukupnih poslovnih potencijala Koncerna kao dobru osnovu za svoj uspješan razvoj u bankarskoj djelatnosti. Dosadašnji uspješan razvoj vodećih tvrtki Koncerna daje jamstvo da će one biti pouzdani dioničari Nava banke, koji će osigurati odlučivanje i upravljanje tom bankom tako da njezino poslovanje bude zakonito, bankarski zdravo, stabilno i sigurno.

5. Mjerodavno tržište

Odredbe točke 1. Odluke propisuju da se, za potrebe te odluke, na odgovarajući način primjenjuje definicija pojma mjerodavno tržište iz propisa koji reguliraju zaštitu tržišnog natjecanja. U skladu s Uredbom o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta (»Narodne novine«, br. 51/2004.) mjerodavno tržište, u smislu članka 7. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, br. 122/2003.) određuje se kao tržište određenih proizvoda koji su predmet obavljanja djelatnosti poduzetnika na određenom zemljopisnom području.
U konkretnom predmetu, društva iz koncerna Agram ne posluju unutar bankarskog sektora Republike Hrvatske, ali je koncern Agram stjecanjem dionica Kreditne banke u međuvremenu postao aktivan i na bankarskom tržištu. Slijedom iznesenoga, mjerodavno tržište u ovom ispitnom postupku određeno je kao tržište korporacijskog bankarstva na području Republike Hrvatske.
Mjerodavno tržište u svojoj proizvodnoj dimenziji određeno je na osnovi proizvoda i usluga koje pruža Nava banka.
Zemljopisna dimenzija mjerodavnog tržišta određena je na osnovi rasprostranjenosti poslovne mreže Nava banke, njezinih tržišnih udjela u pojedinim županijama i na osnovi koncepcije njezina poslovanja. Naime, Nava banka posjeduje samo jednu poslovnicu u sjedištu Banke, i to na području Grada Zagreba. Zastupljenost je Nava banke po županijama, i prema kriteriju depozita i prema kriteriju kredita, minorna. S obzirom na geografsku rasprostranjenost najbolje rezultate prema kriteriju prikupljenih depozita Nava banka postigla je kod komitenata s područja Istarske županije (0,45% tržišnog udjela) te Ličko-senjske županije (0,40% tržišnog udjela). Prema kriteriju odobrenih kredita Nava banka ostvarila je najbolje rezultate kod komitenata s područja Grada Zagreba (0,33% tržišnog udjela), zatim u Požeško-slavonskoj županiji (0,20% tržišnog udjela) i u Osječko-baranjskoj županiji (0,18% tržišnog udjela). S obzirom na to da je Nava banka usmjerena na poslovanje s malim i srednjim poduzetnicima, a da je riječ o korporacijskim komitentima koji su rasprostranjeni na području Republike Hrvatske, mjerodavno tržište određeno je kao tržište Republike Hrvatske.

a) Analiza mjerodavnog tržišta na osnovi tržišnih udjela

U konkretnom predmetu društva iz koncerna Agram, stječu dionice Nava banke. Analizom mjerodavnog tržišta obuhvaćeni su tržišni udjeli koje zauzimaju Kreditna banka (sada u sastavu koncerna Agram) i Nava banka na tržištu korporacijskog bankarstva na području Republike Hrvatske, i to prema aktivi, ukupno odobrenim kreditima i prema odobrenim kreditima na mjerodavnom tržištu.
aa) Tržišni udjel Nava banke i Kreditne banke prema aktivi, ukupno odobrenim kreditima i prema odobrenim kreditima namjero­davnom tržištu
Nava banka i Kreditna banka su prema kriteriju aktive zauzimale na hrvatskom bankarskom tržištu male tržišne udjele. Tako se tržišni udio Kreditne banke na dan 31. prosinca 2003. i na dan 31. prosinca 2005. kretao oko 0,35%, dok je Nava banka zauzimala oko 0,15% tržišnog udjela pa će nakon provedene predmetne koncentracije dvije banke iz sastava koncerna Agram zauzimati oko 0,50% udjela na tržištu Republike Hrvatske prema kriteriju aktive.
Prema kriteriju ukupno odobrenih kredita, bez obzira na vrstu komitenta, Kreditna banka i Nava banka također su ostvarile male tržišne udjele na nacionalnoj razini. Tako je Kreditna banka na kraju 2005. godine na tržištu ukupno odobrenih kredita ostvarila 0,40% udjela, dok je Nava banka na kraju istog razdoblja postigla 0,17% tržišnog udjela. Krediti koje su odobrile dvije vodeće banke u bankarskom sustavu u segmentu odobrenih kredita činili su na dan 31. prosinca 2005. 24,02% odnosno 18,53% ukupno odobrenih kredita.
Mjerodavno tržište, određeno u svojoj proizvodnoj dimenziji kao tržište korporacijskog bankarstva, promatrano je na osnovi kredita odobrenih ostalim trgovačkim društvima. Prema podacima u posljednje dvije godine Kreditna banka i Nava banka su u segmentu kredita odobrenih ostalim trgovačkim društvima na nacionalnoj razini zauzimale male tržišne udjele. Na kraju promatranih razdoblja Kreditna banka imala je prema tom kriteriju između 0,72% i 0,80% tržišnog udjela, dok je Nava banka zauzela između 0,34% i 0,38% udjela na tržištu. Banke s najvećim tržišnim udjelima u segmentu kredita odobrenih ostalim trgovačkim društvima imale su 18,89% odnosno 15,67% udjela na tržištu, međutim koncentracijska stopa najvećih banaka je u ovom dijelu poslovanja znatno manja. Kumulativno će promatrane banke nakon provedene koncentracije i dalje zauzimati mali tržišni udio od otprilike 1,1%.
ab) Analiza mjerodavnog tržišta na osnovi kanala distribucije
Prema podacima dostavljenim u prijavi namjere provedbe koncentracije od 20. veljače 2006. Nava banka u svom sastavu nema podružnica i poslovnica te svoje poslovanje obavlja isključivo preko poslovnice u sjedištu društva. Navedena poslovnica Nava banke, čini samo 0,09% ukupnog broja poslovnica i podružnica svih banaka u Republici Hrvatskoj.
Poslovnu mrežu Kreditne banke čine sljedeće podružnice i poslovnice:
1. Poslovnica Banke u Zagrebu, Ulica grada Vukovara 74,
2. Ispostava Zvijezda u Zagrebu, Marijana Čavića 1a,
3. Podružnica u Splitu, Dubrovačka ulica 15,
4. Poslovnica u Splitu, Domovinskog rata 60,
5. Podružnica u Sinju, Splitska 1,
6. Podružnica u Opuzenu, Tisno bb,
7. Podružnica u Vinkovcima, Ulica bana Jelačića 6,
8. Podružnica u Jastrebarskom, Šetalište braće Kazić 2 i
9. Podružnica u Poreču, Mate Vlašića 20.
S navedenih devet poslovnih jedinica Kreditna banka je na dan 30. lipnja 2004. obuhvaćala 0,87% poslovne mreže banaka u Republici Hrvatskoj, a na dan 31. prosinca 2005. s istim brojem poslovnica obuhvaćala je 0,86% poslovne mreže banaka u Hrvatskoj. Broj poslovnica u navedenom je razdoblju ostao isti, međutim jedna je poslovnica s područja Grada Zagreba zatvorena, a istodobno je otvorena nova podružnica u Poreču.
Društva za osiguranje iz koncerna Agram prodaju svoje osigurateljne proizvode i usluge posredstvom gotovo 1.000 zastupnika i povjerenika diljem Republike Hrvatske, a imaju zaključene ugovore o zastupanju u prodaji osiguranja i s tri banke: HVB Splitska banka d.d., Erste & Steiermärkische Bank d.d. i Croatia banka d.d.
Nakon provođenja ove koncentracije društva iz koncerna Agram imat će ukupno 10 poslovnica, što prema stanju na dan 31. prosinca 2005. čini 0,81% ukupnog broja poslovnica svih banaka koje posluju u Hrvatskoj.
Nadalje, Nava banka nema alternativnih kanala distribucije, a prema podacima iz Prijave namjere provedbe koncentracije društava iz koncerna Agram i Kreditne banke, Kreditna banka ima ukupno 42 bankomata, od toga: 27 u Zagrebu, 4 u Splitu, 3 u Jastrebarskom, 2 u Poreču te po 1 bankomat u Rijeci, Šibeniku, Sinju, Makarskoj, Vinkovcima i Slavonskom Brodu.
Slijedom iznesenoga, provođenjem koncentracije tržišni udjeli prema kriteriju broja poslovnica dviju promatranih banaka na mjerodavnom tržištu kretat će se oko 1%.
b) Analiza mjerodavnog tržišta s obzirom na koncept poslova­nja Nava banke i Kreditne banke
Na osnovi podataka iz statističkog izvješća o kreditnom portfelju Nava banke te Kreditne banke, analizirano je prema kojoj grupi komitenata svaka od tih dviju banaka usmjerava najviše svojih plas­mana. Utvrđeno je da, u obje banke, krediti odobreni ostalim trgovačkim društvima čine najveći dio njihova ukupnoga kreditnog port­felja. Tako je Nava banka na kraju 2005. godine gotovo tri četvrtine ukupno odobrenih kredita usmjerila prema trgovačkim društvima, dok je Kreditna banka gotovo dvije trećine svoga kreditnog portfelja odobrila trgovačkim društvima. Takva usmjerenost Nava banke i Kreditne banke svrstava obje banke u sam vrh banaka prema kriteriju kredita odobrenih ostalim trgovačkim društvima u odnosu na ukupno odobrene kredite. Najveći udio kredita trgovačkim društvima u svim kreditima na kraju 2005. godine ostvarila je jedna banka s udjelom od 89,49%, dok je najmanji udio iznosio 4,19%.

6. Udjeli sudionika koncentracije u drugim poduzetnicima

Hrvatska narodna banka istražila je i kapitalnu i personalnu po­vezanost sudionika predmetne koncentracije, te je utvrđeno sljede­će:
a) Kapitalna povezanost
Kapitalna povezanost društava iz koncerna Agram koja u drugim poduzetnicima imaju udjele jednake ili veće od 10% u temeljnom kapitalu jest kako slijedi (podaci izostavljani jer predstavljaju poslovnu tajnu).
Nava banka nije izravno ili neizravno povezana ni s jednim poduzetnikom ili osobom, odnosno nema 10% ili više udjela u temeljnom kapitalu niti jednog društva.
Navedene kapitalne veze s obzirom na karakteristike predmet­ne koncentracije ne otvaraju pitanje mogućih negativnih učinaka pred­metne koncentracije na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu.
b) Personalna povezanost
Što se tiče društva koncerna Agram, postoje sljedeće personalne povezanosti:
(podaci izostavljani jer predstavljaju poslovnu tajnu).
Navedene personalne povezanosti društava iz koncerna Agram u kontekstu predmetne koncentracije nisu ograničenje tržišnom natjecanju, s obzirom na to da je riječ o povezanosti unutar društava već povezanih u koncernu Agram. Osim toga, članovi uprava i nadzornih odbora društava iz koncerna Agram nisu u upravama i/ili nadzornim odborima bilo kojeg društva izvan koncerna Agram.
Nadalje, članovi Uprave i Nadzornog odbora Nava banke nisu članovi uprave ili nadzornog odbora nijednoga drugog poduzetnika, osim (podaci izostavljani jer predstavljaju poslovnu tajnu).

7. Opis i obrazloženje očekivanih pogodnosti predmetne koncentracije za potrošače

Što se tiče očekivanih pogodnosti predmetne koncentracije za potrošače, društva iz koncerna Agram navode da će ona pozitivno utjecati na zahtjeve i potrebe potrošača. Naime, koristeći se postojećom prodajnom mrežom i infrastrukturom koncerna Agram, bankovni proizvodi i usluge bit će još dostupniji neposrednim potrošačima, odnosno korisnicima. Štoviše, navodi se dalje u prijavi, financijski i tržišni potencijal koncerna Agram omogućit će da se još više potrošača može koristiti suvremenim bankarskim proizvodima kao i proizvodima osiguranja koje će Nava banka nuditi na hrvatskom tržištu. Osim toga, Nava banka će u sastavu koncerna Agram nakon provedbe predmetne koncentracije biti prisutna u svim većim mjestima Republike Hrvatske. Time će se pridonijeti zadovoljenju potreba potrošača, ali i razvoju tehnike i tehnologije bankarskog poslovanja te ukupnom gospodarskom napretku u Republici Hrvatskoj.
Nakon provođenja predmetne koncentracije koncern Agram planira širenje prodajne mreže i poslovnica Kreditne banke kroz opremanje postojećih poslovnih prostora koncerna Agram, edukaciju kadrova banke za obavljanje svih vrsta bankarskih poslova kao i poslova osiguranja te poboljšanje informatičke infrastrukture banaka.
Društva iz koncerna Agram u prijavi nadalje navode da će namjeravano ulaganje u razvoj imati pozitivan utjecaj na potrošače, a osim toga razvoj tzv. bankinsurance modela imat će pozitivan učinak na razvoj financijskih usluga na hrvatskom bankarskom tržištu.
III. Razmatranjem navedenih činjenica vezanih uz analizu pred­metne koncentracije utvrđeno je sljedeće:
Nakon provedbe predmetne koncentracije i izvršenja obveze objavljivanja javne ponude za preuzimanje preostalih dionica Nava banke, društva iz koncerna Agram steći će, uz navedenih 32,98% udjela u temeljnom kapitalu Nava banke, stjecanjem većine dionica i većinskog prava glasa u Nava banci, u skladu s člankom 4. stavkom 1. Zakona o preuzimanju dioničkih društava, kontrolu ili prevladavajući utjecaj u Nava banci.
Razlog zbog kojeg dolazi do predmetne koncentracije jest ulazak koncerna Agram u bankarski sektor vlasničkim povezivanjem s jednom ili više manjih poslovnih banaka i njihovim objedinjavanjem u jednu srednje veliku banku. Time će se omogućiti početak realizacije razvojne strategije koncerna Agram u pravcu stvaranja grupe društava koja će kreirati i tržištu nuditi kompletne financijske usluge (osiguranje, bankarski poslovi, fondovi itd.).
Mjerodavno tržište u ovom postupku određeno je kao tržište korporacijskog bankarstva na području Republike Hrvatske. U analizi mjerodavnog tržišta promatrani su i tržišni udjeli koje zauzima Kreditna banka, s obzirom na to da je i ona u sastavu koncerna Agram, i tržišni udjeli Nava banke, te je utvrđeno da navedene banke imaju relativno male tržišne udjele. Nakon provedbe predmetne koncentracije neće doći do stvaranja ili jačanja vladajućeg položaja dviju promatranih banaka na mjerodavnom tržištu niti do sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu.
Namjeravana koncentracija pozitivno će utjecati na zahtjeve i potrebe potrošača. Naime, koristeći se postojećom prodajnom mrežom i infrastrukturom koncerna Agram, bankovni proizvodi i usluge bit će još dostupniji neposrednim potrošačima, odnosno korisnicima. Osim toga, sudionici koncentracije u sljedećem razdob­lju planiraju provesti znatna ulaganja u razvoj širenjem prodajne mreže i poslovnica Kreditne banke kroz opremanje postojećih poslovnih prostora koncerna Agram, edukaciju kadrova Nava banke, obavljanje svih vrsta bankarskih poslova kao i poslova osiguranja te poboljšanje informatičke infrastrukture banaka.
Slijedom iznesenoga, Hrvatska narodna banka je predmetnu koncentraciju ocijenila dopuštenom, kako je odlučeno u točki I. izreke ovog rješenja.

POUKA O PRAVNOM LIJEKU

Ovo je rješenje konačno u upravnom postupku i protiv njega nije dopuštena žalba, već se može pokrenuti upravni spor tužbom neposredno kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave ovog rješenja.

Urbroj: 237-020/04-06/ŽR
Zagreb, 4. travnja 2006.

Guverner
Hrvatske narodne banke
dr. sc. Željko Rohatinski, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga