|
|
|
|
1520
Na temelju članka 35., članka 38. stavka 1. točke 1. Zakona o reviziji (»Narodne novine« broj 146/05), uz suglasnost Ministarstva financija, klasa: 043-01/06-01/99; urbroj: 513-10/06-27 od 8. svibnja 2006., Skupština Hrvatske revizorske komore, na sjednici održanoj dana 20. svibnja 2006., usvojila je
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom uređuju: ustrojstvo, sastav, način izbora, nadležnost, prava i dužnosti tijela Hrvatske revizorske komore (dalje u tekstu: Komora), prava i dužnosti revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora prema Komori, stegovni postupak za utvrđivanje povreda dužnosti i ugleda revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora, tijela za vođenje stegovnog postupka, te druga pitanja značajna za uređivanje revizorske struke, organizaciju i djelovanje Komore.
Članak 2.
1) Komora je strukovna organizacija svih revizorskih društava, samostalnih
revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora koji posluju na
teritoriju Republike Hrvatske.
2) Komora je samostalna i neovisna u svom radu. Komora je podvrgnuta javnom
nadzoru na način i pod uvjetima određenim Zakonom o reviziji.
3) Revizorska društva, samostalni revizori, zajednički revizorski uredi i
ovlašteni revizori na području Republike Hrvatske obvezatno se učlanjuju u
Komoru.
4) Sjedište Komore je u Zagrebu.
5) Komora ima svoj znak, pečat i žig.
6) Naziv Komore na engleskom jeziku je: Croatian Audit Chamber.
Članak 3.
Članovi Komore dužni su čuvati i unapređivati ugled revizorske struke i Komore, savjesno i profesionalno postupati u izvršenju svojih ovlaštenja propisanih zakonom, te izvršavati svoje obveze prema Komori i njenim tijelima.
Članak 4.
Komora:
1. prevodi i objavljuje Međunarodne revizijske standarde (International
Standards on Auditing (ISAs) i daje mišljenja u vezi s njima;
2. prevodi i objavljuje Smjernice međunarodne revizijske prakse (International
Auditing Practice Statements (IAPSs) i daje mišljenja u vezi s njima;
3. prevodi i objavljuje Međunarodne standarde za izražavanje uvjerenja (International
Standards on Assurance Engagements (ISAE) i daje mišljenja u vezi s njima;
4. prevodi i objavljuje Međunarodne standarde kontrole kvalitete (International
Standard on Quality Control (ICQC) i daje mišljenja u vezi s njima;
5. prevodi i objavljuje Međunarodne standarde za obavljanje uvida (International
Standards on Review Engagements (ISREs) i daje mišljenja u vezi s njima;
6. prevodi i objavljuje Međunarodne standarde za povezane usluge (International
Standards on Related Services (ISRSs) i daje mišljenja u vezi s njima;
7. prevodi i objavljuje odnosno donosi Etički kodeks;
8. utvrđuje jedinstvena stajališta i objavljuje tumačenja u vezi s primjenom
propisa o reviziji;
9. daje stručna mišljenja i obrazloženja članovima Komore i trećim osobama na
njihov zahtjev;
10. donosi tarifu revizorskih usluga;
11. donosi programe, te organizira i provodi stručno osposobljavanje ovlaštenih
revizora te stalno stručno usavršavanje;
12. utvrđuje program revizorskih ispita;
13. utvrđuje širi program obrazovanja za osobe koje nemaju visoko stručno
obrazovanje ekonomske struke, a žele steći certifikat ovlaštenog revizora;
14. utvrđuje program provjere poznavanja zakonodavstva Republike Hrvatske
stranih državljana koji podnose zahtjeve za nostrifikaciju isprave;
15. organizira i provodi ispite za stjecanje zvanja ovlaštenog revizora;
16. izdaje certifikat ovlaštenog revizora;
17. propisuje uvjete i provodi nostrifikaciju stranih isprava – certifikata
ovlaštenih revizora;
18. vodi registre ovlaštenih revizora, samostalnih revizora, zajedničkih
revizorskih ureda i revizorskih društava;
19. daje prethodnu dozvolu za upis osnivanja revizorskih društava u sudski
registar i upis promjena u vezi s tim društvima u sudski registar;
20. odlučuje o zahtjevu za osnivanje zajedničkog revizorskog ureda;
21. izdaje i oduzima dozvolu za rad revizorskom društvu, zajedničkom revizorskom
uredu i samostalnom revizoru;
22. utvrđuje visinu doprinosa i članarine;
23. utvrđuje naknadu koju plaćaju kandidati za stjecanje zvanja ovlaštenog
revizora za provedbu stručnog obrazovanja i polaganje ispita za ovlaštenog
revizora;
24. utvrđuje naknadu za organiziranje i provedbu postupka nostrifikacije
isprave;
25. utvrđuje iznos pretplate na glasilo Komore;
26. utvrđuje naknade kojima se ostvaruju drugi prihodi;
27. objavljuje u Narodnim novinama: Statut, Međunarodne revizijske standarde,
Tarifu revizorskih usluga, odluku o stopi doprinosa i članarini;
28. objavljuje u glasilu Komore i na internetskoj stranici Komore opće akte i
druge dokumente koje donosi u skladu sa Statutom;
29. objavljuje jednom godišnje u glasilu Komore i na internetskoj stranici
Komore sveukupne rezultate provjere kvalitete rada;
30. objavljuje u glasilu Komore i na internetskoj stranici Komore: Registar
samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i revizorskih društava
odnosno ovlaštenih revizora, podatke o članovima uprave i članovima odnosno
dioničarima revizorskih društava;
31. utvrđuje minimalnu metodologiju obavljanja provjere kvalitete rada
revizorskih društava, samostalnih revizora i ovlaštenih revizora;
32. provjerava kvalitetu rada revizorskih društava, zajedničkih revizorskih
ureda, samostalnih revizora i ovlaštenih revizora kako je određeno čl. 44. st.
1. Zakona o reviziji;
33. određuje oblik i sadržaj radne dokumentacije i način njezina pregleda;
34. vodi stegovne postupke;
35. prati provedbu propisa, predlaže izmjenu propisa i sudjeluje u postupku
donošenja ili izmjene propisa;
36. poduzima mjere u slučaju kada primi, od predstavnika pravne osobe kod koje
se obavlja revizija ili revizorskog društva odnosno samostalnog revizora,
obavijest o neopravdanom raskidu ugovora;
37. poduzima mjere u slučaju kada primi obavijest da pravna osoba onemogućava
obavljanje revizije u skladu s odredbama čl. 14. st. 1. do 3. Zakona o reviziji;
38. prati i proučava odnose i pojave koji su od interesa za uređenje, položaj i
rad te unapređenje revizorske struke i djelatnosti;
39. promiče materijalne, strukovne i druge interese revizorske struke;
40. brine o ugledu revizijske profesije;
41. uspostavlja i razvija suradnju s drugim revizorskim komorama i međunarodnim
organizacijama revizora, te domaćim i stranim organizacijama računovođa i
drugima srodnim organizacijama;
42. obavlja druge poslove utvrđene zakonom, podzakonskim propisom, ovim Statutom
ili drugim općim aktom Komore.
Članak 5.
1) Tijela Komore su:
1. Skupština,
2. Upravno vijeće,
3. Predsjednik,
4. Odbor za nadzor financijskog poslovanja,
5. Stegovno vijeće,
2) Statutom i drugim općim aktom Komore mogu se osnovati i druga tijela Komore,
te utvrditi njihova nadležnost, sastav i način rada.
3) Članovi izbornih tijela Komore biraju se na razdoblje od četiri godine te se
mogu ponovno birati samo na još jedno mandatno razdoblje.
4) Članovi tijela Komore biraju se po regionalnom načelu.
5) Komora ima stručnu službu.
Članak 6.
Drugi opći akti Komore moraju biti u skladu s ovim Statutom.
II. TIJELA KOMORE
1. Skupština
Članak 7.
Skupštinu čine sva revizorska društva, samostalni revizori odnosno zajednički revozorski uredi upisani u registre Komore.
Članak 8.
1) Skupštinu saziva Upravno vijeće.
2) Redovna Skupština održava se jednom godišnje, a najkasnije do kraja veljače.
3) Upravno vijeće može sazvati izvanrednu Skupštinu prema svojoj odluci, a dužno
ju je sazvati na zahtjev više od polovine članova Upravnog vijeća ili najmanje
1/5 članova Skupštine.
4) Članovi Upravnog vijeća odnosno Skupštine koji zahtijevaju sazivanje
izvanredne Skupštine dužni su obrazloženi zahtjev s prijedlogom dnevnog reda
dostaviti Upravnom vijeću. Upravno vijeće je dužno u roku od 15 dana odlučiti o
zahtjevu i izvanrednu skupštinu sazvati najkasnije u roku od mjesec dana od
primitka zahtjeva za sazivanje.
5) Ukoliko Upravno vijeće ne sazove izvanrednu Skupštinu prema odredbi
prethodnoga stavka ovoga članka, Skupštinu su ovlašteni sazvati članovi koji su
postavili zahtjev za sazivanje.
6) Upravno vijeće dužno je sazvati izvanrednu Skupštinu i u sljedećim
slučajevima:
1. kada je u Upravnom vijeću nepopunjeno mjesto člana;
2. kada je u Odboru za nadzor financijskog poslovanja ili Stegovnog vijeća
nepopunjeno mjesto člana, zbog čega bi rad odbora bio onemogućen;
3. kada predsjednik da ostavku i ne iskoristi pravo da sam sazove izvanrednu
Skupštinu.
7) Predsjednik može sazvati izvanrednu Skupštinu prema svojoj odluci, ali je
dužan Upravnom vijeću obrazložiti svoju odluku.
Članak 9.
Sjednice Skupštine održavaju se, u pravilu, u Zagrebu, ako Upravno vijeće ne odredi da se sjednica održi u kojem drugom mjestu.
Članak 10.
1) Poziv za sjednicu Skupštine upućuje se članovima Skupštine najkasnije
petnaest dana prije dana održavanja sjednice, javnom objavom u glasilu Komore,
na internetskoj stranici Komore i dostavom na adrese elektroničke pošte.
2) U pozivu za sjednicu Skupštine treba naznačiti prijedlog dnevnog reda
sjednice, mjesto njena održavanja i vrijeme početka rada.
3) Uz poziv za sjednicu Skupštine članovima se dostavljaju prijedlozi odluka
odnosno drugi materijali pripremljeni za skupštinu, ako Poslovnikom o radu
Skupštine nije drugačije određeno.
Članak 11.
1) Članovi Skupštine sami snose troškove svog sudjelovanja u radu Skupštine.
2) Troškove sudjelovanja počasnih članova snosi Komora.
Članak 12.
1) Članovi skupštine: revizorska društva, samostalni revizori odnosno zajednički
revizorski uredi imaju u Skupštini po jedan glas.
2) Skupština se može održati i donositi pravovaljane odluke ako u njenom radu
sudjeluje većina članova.
3) Ako verifikacijsko povjerenstvo utvrdi da Skupštini ne prisustvuje većina
članova, Skupština se odgađa na pola sata. Nakon toga, Skupština pravomoćno
odlučuje s nazočnim članovima.
4) Skupština donosi odluke običnom većinom prisutnih članova.
5) Način glasovanja određuje se Poslovnikom o radu Skupštine.
Članak 13.
1) Skupština:
1. donosi Statut i druge opće akte Komore;
2. utvrđuje tarifu revizorskih usluga;
3. donosi odluku o stopi doprinosa i iznosu članarine;
4. utvrđuje cijene usluga koje obavlja Komora;
5. donosi Etički kodeks;
6. utvrđuje pravila nadzornog i arbitražnog postupka;
7. bira članove Upravnog vijeća, predsjednika Komore, Odbora za nadzor
financijskog poslovanja i Stegovnog vijeća;
8. utvrđuje program i plan rada, financijski plan i usvaja godišnje izvješće o
radu Komore te financijske izvještaje.
2) Skupština donosi:
1. Poslovnik o radu Skupštine;
2. Pravilnik o naknadi odnosno troškovima članovima tijela Komore koje bira
Skupština;
3. Pravilnik o stručnom osposobljavanju i trajnom stručnom usavršavanju;
4. Pravilnik o nadzoru i provjeri kvalitete rada;
5. Pravilnik o počasnom članstvu.
3) Skupština donosi odluku o stopi doprinosa i visini članarine za tekuću
godinu, na svojoj redovnoj sjednici.
4) Skupština može donijeti Pravilnik o nagradama i priznanjima, u kojem slučaju
donosi i odluke o dodjeli nagrada i priznanja.
5) Po potrebi, Skupština može donijeti i druge opće akte u skladu sa Zakonom i
ovim Statutom.
6) Skupština može razmatrati i svako drugo pitanje iz nadležnosti Komore i o
njemu donositi odluke.
7) Skupština može i prije isteka razdoblja na koje su izabrani, opozvati članove
tijela koje je birala i umjesto njih izabrati nove članove. Kad netko od članova
tijela Komore podnese ostavku, Skupština će na njegovo mjesto na prvoj idućoj
sjednici izabrati drugog člana.
Članak 14.
1) Rad Skupštine odvija se prema Poslovniku o radu skupštine.
2) Radom Skupštine upravlja predsjednik kojeg Skupština bira na svakoj sjednici.
2. Upravno vijeće
Članak 15.
1) Upravno vijeće čini 11 članova i to: predsjednik Komore, koji je član
Upravnog vijeća po funkciji, i deset članova, od kojih jednog imenuje
Ministarstvo financija, a devet bira Skupština.
2) Birani članovi Upravnog vijeća biraju se po regionalnom načelu, iz pet regija
i to:
1. Grad Zagreb i Zagrebačka županija
2. Sjeverna i središnja Hrvatska, u koju ulaze:
– Krapinsko-zagorska županija,
– Varaždinska županija,
– Međimurska županija,
– Koprivničko-križevačka županija,
– Sisačko-moslavačka županija.
3. Jugozapadna Hrvatska i Istra, u koju ulaze:
– Istarska županija,
– Primorsko-goranska županija,
– Ličko-senjska županija,
– Karlovačka županija.
4. Južna Hrvatska i Dalmacija, u koju ulaze:
– Zadarska županija,
– Šibensko-kninska županija,
– Splitsko-dalmatinska županija,
– Dubrovačko-neretvanska županija.
5. Istočna Hrvatska i Slavonija, u koju ulaze:
– Bjelovarsko-bilogorska županija,
– Virovitičko-podravska županija,
– Požeško-slavonska županija,
– Brodsko-posavska županija,
– Osječko-baranjska županija,
– Vukovarsko-srijemska županija.
Iz svake regije biraju se dva člana, osim za regiju sjeverne i središnje
Hrvatske iz koje se bira jedan član.
3) Za izbor se predlaže više kandidata od broja koji se bira. Izabran je onaj
kandidat koji dobije veći broj glasova.
4) Članovi Upravnog vijeća odgovorni su i upravljaju sljedećim temeljnim
funkcijama: registri, edukacija, certifikacija, Međunarodni standardi (IFRS,
ISA, Etika, ISQC), nadzor i provjera kvalitete rada revizorskih tvrtki, odnosi s
međunarodnim institucijama, odnosi s javnošću, riznica, statistika.
Članak 16.
Upravno vijeće:
1. predlaže programe rada i razvoja Komore te prati njihovo provođenje;
2. predlaže tarifu revizorskih usluga;
3. predlaže stopu doprinosa i iznos članarine;
4. predlaže cijene usluga koje obavlja Komora;
5. utvrđuje minimalni oblik i sadržaj radne dokumentacije obavljanja revizije;
6. utvrđuje minimalnu metodologiju obavljanja provjere kvalitete rada;
7. odlučuje o izdavanju certifikata ovlaštenog revizora i o oduzimanju prava na
obavljanje revizije;
8. prevodi i objavljuje Međunarodne revizijske standarde i druga pravila
revizorske struke;
9. obavlja druge stručne zadaće povezane s razvojem revizorske struke u skladu
sa Statutom Komore;
10. daje članovima Komore stručna mišljenja i obrazloženja;
11. izdaje i oduzima dozvole za rad;
12. daje odobrenje za osnivanje zajedničkog revizorskog ureda;
13. odlučuje o udruživanju Komore u međunarodne udruge revizora, te druge srodne
strukovne domaće i međunarodne organizacije;
14. bira članove Odbora za revizorske standarde i etiku, Odbora za stručno
osposobljavanje i trajno stručno usavršavanje, Odbora za međunarodnu suradnju i
Odbora za pritužbe;
15. imenuje predstavnike Komore u udruge odnosno organizacije iz točke 13. ovog
članka;
16. predlaže Skupštini donošenje godišnjeg izvještaja o radu Komore;
17. sastavlja druga izvješća i dostavlja druge podatke Ministarstvu financija
radi provedbe javnog nadzora sukladno članku 42. stavku 5. Zakona o reviziji:
18. može odlučiti o sklapanju ugovora o osiguranju za članove Komore (članak 19.
stavak 5. Zakona o reviziji);
19. odlučuje u drugom stupnju o pojedinačnim aktima tijela Komore;
20. daje prethodno odobrenje predsjedniku za kupnju, prodaju, opterećenje i
zakup nekretnina, te za sklapanje pravnih poslova čija vrijednost premašuje
iznos od 20.000 kuna;
21. donosi Pravilnik o unutarnjoj organizaciji Komore;
22. donosi opće akte iz područja radnih odnosa;
23. donosi druge opće akte koji nisu u nadležnosti Skupštine;
24. donosi druge odluke određene Zakonom i ovim Statutom.
Članak 17.
1) Upravno vijeće sastaje se na poziv predsjednika Komore na redovite sjednice
najmanje šest puta godišnje. U slučaju potrebe može se zakazati i izvanredna
sjednica.
2) Izvanredna sjednica mora se zakazati na zahtjev više od polovine članova
Upravnog vijeća.
3) Sjednice Upravnog vijeća su javne, osim u slučaju onih točaka dnevnog reda na
koje se odnosi Zakon o zaštiti tajnosti podataka.
4) Upravnom vijeću predsjedava predsjednik Komore koji i potpisuje sve njegove
akte.
5) Članovi Upravnog vijeća koji najmanje dva dana prije sjednice pisanim putem
ne jave svoju spriječenost prisustvovanja sjednici te uzrokuju neodržavanje
sjednice zbog nepostojanja kvoruma, snose troškove koji su nastali u vezi s tom
sjednicom.
6) Odluke Upravnog vijeća objavljuju se na internetskoj stranici Komore i
glasilu Komore.
Članak 18.
Upravno vijeće odlučuje većinom svih članova.
3. Predsjednik Komore
Članak 19.
Predsjednik Komore:
1. zastupa i predstavlja Komoru;
2. vodi poslovanje Komore;
3. saziva i predsjeda sjednicama Upravnog vijeća, priprema prijedloge odluka
Upravnog vijeća i odgovoran je za njihovo izvršenje;
4. odgovara za rad stručne službe Komore te u sklopu toga daje naloge tajniku
Komore i nadzire njegov rad;
5. donosi odluke u ostvarivanju pojedinačnih prava i obveza članova Komore za
koje nije nadležno Upravno vijeće ili drugo tijelo;
6. potpisuje rješenja, odluke i druge akte koje donosi Komora iz svoje
nadležnosti;
7. predlaže Upravnom vijeću poduzimanje određenih akcija koje su u skladu s
razvojnom strategijom Komore, te sklapa poslove u interesu i za dobrobit Komore;
8. imenuje Komisije i slična tijela prema potrebi, te im dodjeljuje zadatke;
9. daje priopćenja za javnost ili za to ovlašćuje određenu osobu;
10. obavlja i druge poslove određene ovim Statutom ili drugim općim aktom Komore
odnosno druge poslove koje mu povjere Skupština ili Upravno vijeće.
Članak 20.
1) Za izbor predsjednika predlaže se više kandidata, a izabran je onaj koji
dobije veći broj glasova.
2) Ako za izbor predsjednika bude kandidiran samo jedan kandidat, glasuje se
samo o tom kandidatu.
Članak 21.
1) Predsjednik za svoj rad odgovara Skupštini.
2) Predsjednik na svakoj redovnoj sjednici Upravnog vijeća izvještava o svom
radu u vremenu od prethodne sjednice.
Članak 22.
Spriječenog predsjednika zamjenjuje, s istim ovlastima, zamjenik predsjednika kojeg između sebe biraju članovi Upravnog vijeća.
Članak 23.
Prijedlog za opoziv predsjednika može Skupštini podnijeti najmanje polovina članova Upravnog vijeća ili 1/5 članova Skupštine.
4. Odbor za nadzor financijskog poslovanja
Članak 24.
1) Odbor za nadzor financijskog poslovanja sastoji se od tri člana, koji između
sebe biraju predsjednika.
2) Odbor za nadzor financijskog poslovanja dužan je najmanje jednom polugodišnje
pregledati novčano poslovanje Komore i financijske izvještaje, te o tome
podnijeti izvješće Upravnom vijeću. O svom radu Odbor podnosi izvještaj svake
godine Skupštini Komore.
3) Upravno vijeće, predsjednik, tajnik i druga tijela Komore dužni su Odboru za
nadzor financijskog poslovanja dati potrebne podatke radi vršenja nadzora.
5. Stegovno vijeće
Članak 25.
1) Stegovno vijeće sastoji se od tri člana, koji između sebe biraju
predsjednika.
2) Stegovno vijeće provodi stegovni postupak u skladu sa Zakonom, ovim Statutom
i posebnim općim aktom.
ODBORI UPRAVNOG VIJEĆA
Članak 26.
1) Za izvršenje poslova iz svoje nadležnosti, Upravno vijeće imenuje sljedeća
radna tijela:
1. Odbor za revizorske standarde i etiku,
2. Odbor za stručno osposobljavanje i trajno stručno usavršavanje,
3. Odbor za međunarodnu suradnju,
4. Odbor za pritužbe.
1. Odbor za revizorske standarde i etiku
Članak 27.
1) Odbor za revizorske standarde i etiku sastoji se od tri člana, koji između sebe biraju predsjednika.
6. Odbor za revizorske standarde i etiku:
– prevodi i objavljuje Code of Etics, usvojen od strane IFAC odnosno predlaže
donošenje Etičkog kodeksa;
– prati stanje u primjeni pravila profesionalne etike i utvrđuje prijedloge
mjera za unapređenje profesionalne etike revizora;
– prati stanje u primjeni Međunarodnih revizijskih standarda i utvrđuje
prijedloge mjera za unapređenje primjene standarda;
– organizira, samostalno ili u suradnji s Upravnim vijećem i Odborom za stručno
osposobljavanje i trajno stručno usavršavanje, odnosno s drugim mjerodavnim
institucijama razne oblike stručnog, obrazovnog i znanstvenog rada
(savjetovanja, seminare, tribine, okrugle stolove i sl.) s područja, revizijskih
standarda, profesionalne etike i računovodstva, u skladu s godišnjim programom
rada;
– obavlja druge poslove u skladu s odlukama i preporukama Skupštine i Upravnog
vijeća.
2. Odbor za stručno osposobljavanje i trajno stručno usavršavanje
Članak 28.
1) Odbor za stručno osposobljavanje i stalno stručno usavršavanje sastoji se od
tri člana, koji između sebe biraju predsjednika.
2) Odbor za stručno osposobljavanje i stalno stručno usavršavanje:
– predlaže donošenje Pravilnika o stručnom osposobljavanju i stalnom stručnom
usavršavanju;
– zajedno s Upravnim vijećem donosi program revizorskog ispita i program
poznavanja zakonodavstva Republike Hrvatske odnosno druge programe
osposobljavanja, usavršavanja i provjere znanja;
– skrbi o stručnom osposobljavanju za stjecanje zvanja ovlaštenog revizora i o
trajnom stručnom usavršavanju ovlaštenih revizora;
– organizira i razvija razne oblike stručnog i znanstvenog usavršavanja,
samostalno ili u suradnji sa srodnim strukovnim organizacijama, upravnim
tijelima, fakultetima, te stranim i međunarodnim revizorskim i drugim srodnim
organizacijama;
– organizira i provodi izdavačku djelatnost Komore;
– obavlja druge poslove u skladu s odlukama i preporukama Skupštine i Upravnog
vijeća.
3. Odbor za međunarodnu suradnju
Članak 29.
1) Odbor za međunarodnu suradnju sastoji se od tri člana, koji između sebe
biraju predsjednika.
2) Odbor za međunarodnu suradnju:
– organizira i provodi suradnju s inozemnim revizorskim komorama i
organizacijama te drugim srodnim strukovnim međunarodnim organizacijama;
– predlaže učlanjenje ili izlazak iz članstva međunarodnih strukovnih
organizacija.
4. Odbor za pritužbe
Članak 30.
1) Odbor za pritužbe sastoji se od tri člana, koji između sebe biraju
predsjednika.
2) Odbor prima od predstavnika pravne osobe kod koje se obavlja revizija ili
revizorskog društva odnosno samostalnog revizora obavijesti o neopravdanom
raskidu ugovora o reviziji, razmatra ih te daje Upravnom vijeću prijedlog za
poduzimanje mjera za otklanjanje nepravilnosti.
3) Odbor prima od revizorskog društva odnosno samostalnog revizora obavijesti o
onemogućavanju obavljanja revizije (članak 14. stavak 4. Zakona o revizji) te o
tome obavještava Komoru.
4) Odbor razmatra pritužbe na rad revizorskih društava, zajedničkih revizorskih
ureda i samostalnih revizora odnosno na rad stručnih službi Komore te drugih
tijela Komore.
5. Posebne obveze predsjednika odbora
Članak 31.
1) Predsjednici odbora u suradnji s Upravnim vijećem sastavljaju godišnji
program rada.
2) Predsjednici odbora tromjesečno izvještavaju Upravno vijeće o provedbi
godišnjeg programa rada i podnose godišnje izvješće o radu.
III. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA PREMA KOMORI
Članak 32.
1) Članovi Komore imaju pravo sudjelovati u radu Komore, njenih tijela,
predlagati, birati i biti birani u tijela Komore.
2) Članovi Komore imaju pravo Komori davati prijedloge za unapređenja njezina
rada, davati inicijative za donošenje odluka iz nadležnosti Komore, predlagati
mjere i radnje za unapređenje položaja i ugleda revizorske struke.
3) Dužnost je člana Komore čuvati i unapređivati ugled Komore.
4) Dužnost je člana Komore izvršavati odluke tijela Komore donijete u skladu sa
zakonom i ovim Statutom, te obveze koje su određene Zakonom i ovim Statutom.
Članak 33.
1) Revizorsko društvo, samostalni revizor i zajednički revizorski ured plaćaju
Komori članarinu i doprinos.
2) Članarinu za ovlaštene revizore zaposlene u revizorskim društvima,
zajedničkim revizorskim uredima ili kao samostalne revizore plaćaju Komori
navedeni subjekti kod kojih su zaposleni.
Članak 34.
Članovi tijela Komore dužni su uredno, savjesno i aktivno izvršavati svoje obveze člana tijela.
IV. STRUČNO OSPOSOBLJAVANJE I STALNO STRUČNO USAVRŠAVANJE
Članak 35.
1) Komora organizira i provodi stručno osposobljavanje radi stjecanja zvanja
ovlaštenog revizora.
3) Stalno stručno usavršavanje ovlaštenih revizora je obvezatno, a provodi se
prema programu u trajanju najmanje 24 sata godišnje odnosno 72 sata trogodišnje.
3) Komora organizira i provodi stalno stručno usavršavanje. Komora je dužna
organizirati godišnje najmanje jedno stručno savjetovanje za sve ovlaštene
revizore.
4) Organizacija i provedba stručnog osposobljavanja i stalnog stručnog
usavršavanja te prava i obveze članova Komore uredit će se posebnim pravilnikom.
5) U stalno stručno usavršavanje priznaju se seminari drugih strukovnih
organizacija koje odobri Upravno vijeće.
Članak 36.
1) Stručno osposobljavanje za stjecanje zvanja ovlašteni revizor sastoji se od
teoretskog i praktičnog dijela.
2) Ispit za stjecanje zvanja ovlaštenog revizora uključuje sljedeće predmete:
1. opća računovodstvena teorija i načela,
2. pravni zahtjevi i standardi vezani uz pripremu godišnjih financijskih i
konsolidiranih izvještaja,
3. međunarodni računovodstveni standardi, odnosno međunarodni standardi
financijskog izvještavanja;
4. financijska analiza,
5. troškovno i upravljačko računovodstvo,
6. upravljanje rizikom i unutarnja kontrola,
7. revizija,
8. pravni zahtjevi i profesionalni standardi vezani uz reviziju i revizore,
9. međunarodni revizijski standardi,
10. stručne vještine,
11. profesionalna etika i neovisnost.
3) Osim područja iz prethodnoga stavka, ispit uključuje, u dijelu koji se odnosi
na reviziju, sljedeće predmete:
1. pravo trgovačkih društava i korporativno upravljanje,
2. stečajno pravo i slični postupci,
3. porezno pravo,
4. građansko i trgovačko pravo,
5. pravo socijalnog osiguranja i zapošljavanja,
6. sustavi informacijske tehnologije i računarstva,
7. poslovna, opća i financijska ekonomija,
8. matematika i statistika,
9. osnovna načela financijskog upravljanja poduzetnika.
4) Iznimno, kandidat za stjecanje zvanja ovlaštenog revizora koji ima
sveučilišnu diplomu ili odgovarajuću kvalifikaciju u jednom ili više predmeta,
može se izuzeti od testa teoretskog znanja u dijelu koji je obuhvaćen diplomom
ili ispitom.
5) Kandidat za stjecanje zvanja ovlaštenog revizora mora provesti najmanje tri
godine u praktičnoj izobrazi u reviziji godišnjih financijskih izvješća,
konsolidiranih izvješća odnosno sličnih financijskih izvješća.
Članak 37.
1) Osoba koja nakon stjecanja certifikata ovlaštenog revizora nije obavljala
djelatnost revizije duže od 5 godina, dužna je prije zapošljavanja na poslovima
ovlaštenog revizora dokazati da se trajno stručno usavršavala prema programu
Komore.
2) Ukoliko se osoba iz stavka 1. ovoga članka nije usavršavala na propisan
način, obvezna je prije zapošljavanja pristupiti posebnoj provjeri znanja prema
programu Komore.
3) Odredba ovoga članka primjenjuje se od 1.1.2007. godine.
V. PROVEDBA NADZORA I PROVJERE KVALITETE RADA
Članak 38.
1) Nadzor i provjeru kvalitete rada revizorskih društava, samostalnih revizora,
zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora, u skladu sa Zakonom o
reviziji, te prema metodologiji i planu koje utvrđuje Upravno vijeće, obavlja
nadležni organizacijski dio stručne službe Komore.
2) Organizacijski dio stručne službe nadležan za nadzor i provjeru kvalitete
rada izdaje nalog za otklanjanje nepravilnosti (članak 49. Zakona o reviziji) te
nalaže provedbu dodatnih mjera (članak 53. Zakona o reviziji).
3) Revizorsko društvo, samostalni revizor odnosno zajednički revizorski ured
kojemu je izdan nalog za otklanjanje nepravilnosti odnosno nalog za provedbu
dodatnih mjera, može u roku od 15 dana od njihova primitka, uložiti prigovor
Upravnom vijeću.
4) Upravno vijeće odlučuje o prigovoru u roku od tri od dana primitka prigovora.
5) Odlučujući o prigovoru, Upravno vijeće može naloge iz stavka 2. ovoga članka,
potvrditi, izmijeniti ili ukinuti.
VI. STEGOVNI POSTUPAK
Članak 39.
Stegovni postupak za utvrđivanje povreda dužnosti i ugleda revizorskih društava, samostalnih revizora i ovlaštenih revizora, tijela za pokretanje i vođenje stegovnih postupaka urediti će se Zakonom o reviziji i drugim aktima Komore.
VII. REGISTRI KOMORE
Članak 40.
1) Komora vodi sljedeće registre:
1. Registar revizorskih društava;
2. Registar samostalnih revizora;
3. Registar zajedničkih revizorskih ureda;
4. Registar ovlaštenih revizora.
Članak 41.
Registar revizorskih društava sadrži:
1. tvrtku, adresu i registarski broj;
2. pravni oblik;
3. kontakt podatke, kontakt osobu i, ako je primjenjivo, internet-adresu;
4. adresu svih ureda u državi;
5. ime i prezime te registarski broj svih ovlaštenih revizora koji su zaposleni
u revizorskom društvu, ili su s njime povezani kao partneri ili na drugi način;
6. imena i poslovne adrese svih članova/dioničara;
7. imena i poslovne adrese svih članova uprave odnosno nadzornog odbora;
8. članstvo u mreži i nazive i adrese društava članica i povezanih društava,
odnosno uputa o mjestu gdje je takav podatak javno dostupan.
Članak 42.
Registar samostalnih revizora/zajedničkih revizorskih ureda sadrži:
1. tvrtku, adresu i registarski broj;
2. pravni oblik;
3. kontakt podatke, kontakt osobu i, ako je primjenjivo, internet-adresu;
4. ime i prezime te registarski broj svih ovlaštenih revizora koji su zaposleni
kod samostalnog revizora ili u zajedničkom revizorskom uredu.
Članak 43.
Registar ovlaštenih revizora sadrži:
1. ime i prezime, adresu i registarski broj;
2. tvrtku i adresu revizorskog društva, odnosno ime i prezime, te adresu
samostalnog revizora/zajedničkog revizorskog ureda gdje je ovlašteni revizor
zaposlen, odnosno s kojim je povezan kao partner ili na drugi način.
Članak 44.
1) Za vođenje registara odgovoran je predsjednik Komore koji odobrava sve vrste
upisa i brisanja u registrima. Registre Komore vodi tajnik Komore odnosno druga
ovlaštena osoba.
2) Registri se mogu voditi i na računalu;
3) Vođenje registara uredit će se posebnim pravilnikom Upravnog vijeća.
Članak 45.
Ovlašteni revizori, revizorska društva, samostalni revizori te zajednički revizorski uredi dužni su obavijestiti Komoru o svakoj promjeni podataka sadržanih u registrima Komore u roku osam dana od dana promjene.
Članak 46.
1) Registri komore su javne knjige. Svatko može zatražiti uvid u registre
komore.
2) Registri se objavljuju u glasilu Komore i dostupni su na internetskoj
stranici Komore.
VIII. NAGRADE I PRIZNANJA
Članak 47.
Za zasluge i rad na razvitku i promicanju revizorske struke te za značajni doprinos u radu Komore, Komora može dodjeljivati nagrade i priznanja, u skladu s posebnim pravilnikom.
IX. STRUČNA SLUŽBA
Članak 48.
1) Za obavljanje stručnih, administrativnih, pomoćnih i drugih poslova Komora
ima stručnu službu.
2) U stručnoj službi organiziraju se odjeli i odsjeci na način da se osigura
efikasno i stalno izvršavanje funkcija Komore.
3) Stručnu službu čini tajnik i drugo stručno osoblje koji su zaposlenici
Komore.
4) O potrebi zapošljavanja osoblja i njihovom broju odlučuje Upravno vijeće.
Članak 49.
1) Tajnik Komore je osoba s visokom stručnom spremom – diplomirani pravnik ili
ekonomist i aktivnim znanjem najmanje engleskog jezika.
2) Tajnika Komore temeljem natječaja izabire Upravno vijeće.
3) Tajnik upravlja stručnom službom. Tajnik organizira obavljanje tehničkih i
stručnih poslova u Komori i dužan je redovito o obavljanju poslova iz svoje
nadležnosti izvještavati predsjednika Komore i Upravno vijeće.
4) Tajnik Komore surađuje s odborima Komore, priprema sastanke odbora i
obvezatno im prisustvuje, sudjeluje u organizaciji stručnih savjetovanja,
priprema sjednice Upravnog vijeća i Skupštine.
5) Za svoj rad odgovara predsjedniku Komore i Upravnom vijeću.
Članak 50.
Unutarnja organizacija stručne službe, kvalifikacije, uvjeti i opis poslova osoblja u stručnoj službi utvrđuju se posebnim pravilnikom koji donosi Upravno vijeće.
X. GLASILO KOMORE
Članak 51.
1) Glasilo Komore je časopis »REVIZIJA«.
2) U glasilu se objavljuju akti, odluke, obavijesti tijela Komore, te stručni i
znanstveni radovi iz područja revizije i drugih srodnih područja.
3) Glasilo izlazi, u pravilu, dvomjesečno. Primaju ga besplatno svi ovlašteni
revizori.
Članak 52.
1) Glavni urednik časopisa je po funkciji predsjednik Komore. Urednik časopisa
je tajnik Komore. Članovi uredništva su po funkciji članovi Upravnog vijeća
nadležni za odnose s javnošću, za registre te za stegovni postupak. Ostale
članove uredništva imenuje Upravno vijeće na prijedlog predsjednika Komore.
2) Članovi uredništva, glavni i odgovorni urednik te urednik odgovaraju za svoj
rad Upravnom vijeću.
XI. FINANCIJSKO POSLOVANJE KOMORE
Članak 53.
1) Financijsko poslovanje Komore obavlja se na osnovi godišnjeg financijskog
plana.
2) Redovni prihodi Komore jesu:
1. doprinosi i članarine revizorskih društava, zajedničkih revizorskih ureda i
samostalnih revizora;
2. članarina ovlaštenih revizora;
3. naknade za provedbu stručnog osposobljavanja i polaganje ispita za ovlaštenog
revizora i druge naknade za usluge koje obavlja Komora;
4. pretplate na časopis »Revizija«;
3) Ostali prihodi Komore jesu:
1. novčane kazne;
2. drugi prihodi.
Članak 54.
1) Komora koristi svoja sredstva za ostvarivanje zadataka Komore utvrđenih
Zakonom o reviziji i ovim Statutom, u skladu s godišnjim financijskim planom.
2) Upravno vijeće može odobriti uporabu sredstava Komore i za druge opravdane
svrhe ili potrebe. Odluka o takvoj uporabi sredstava donosi se većinom od 8
glasova.
Članak 55.
1) Za financijsko poslovanje Komore odgovorni su predsjednik i tajnik.
2) Predsjednik i tajnik Komore, zajednički su ovlašteni za raspolaganje
sredstvima na računu Komore. Predsjednik komore može za raspolaganje sredstvima
ovlastiti još jednu osobu zaposlenu u Komori.
3) Tajnik Komore:
1. brine o urednosti naplate doprinosa i članarina;
2. brine o ažurnosti i urednosti evidencije financijskog poslovanja Komore;
3. kontrolira točnost i urednost vođenja prihoda i rashoda Komore;
4. odobrava i potpisuje narudžbenice, račune i isplate do visine od 5.000,00
kuna;
5. vodi brigu o financijskom stanju Komore i o tome izvještava predsjednika i
Upravno vijeće;
6. odgovoran je za sastavljanje godišnjih financijskih izvještaja.
XII. ZNAK, PEČAT I ŽIG KOMORE
Članak 56.
1) Komora ima svoj znak, koji utvrđuje Skupština.
2) Pečat i žig Komore su okruglog oblika, promjera 38 mm, s natpisom: »Hrvatska
revizorska komora – Zagreb«.
3) Pečat za tintu može se otiskivati u crnoj, tamnoplavoj ili ljubičastoj tinti.
4) Žig izrađen od metala otiskuje se u crvenom vosku.
5) Komora ima i suhi žig.
XIII. POHRANA SPISA
Članak 57.
1) Registri i spisi koji se odnose na pojedine članove Komore čuvaju se trajno,
dok se ostali spisi čuvaju deset godina.
2) Upravno vijeće može donijeti posebnu odluku o pohrani spisa Komore.
XIV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 58.
1) Skupština će u roku od 60 dana od održavanja konstituirajuće sjednice
donijeti: Program i plan rada za 2006. godinu, Financijski plan, Tarifu, Odluku
o stopi doprinosa i članarini te cijeni usluga.
2) Skupština će najdulje u roku od godine dana od dana osnivanja Komore donijeti
provedbene akte određene Zakonom i ovim Statutom.
Članak 59.
Tumačenje pojedinih odredaba ovog Statuta daje Skupština Komore.
Članak 60.
Ovaj Statut stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Predsjednik
Hrvatske revizorske komore
Ana Krivičić, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |