|
|
|
|
1550
Na temelju članka 12. stavka 2. Zakona o ustanovama (»Narodne novine«, br. 76/93, 29/97 i 47/99), a u vezi s člankom 68. stavkom 2. Zakona o šumama (»Narodne novine«, broj 140/2005), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 2. lipnja 2006. godine donijela
Članak 1.
(1) Ovom se Uredbom osniva Šumarska savjetodavna služba (u daljnjem tekstu:
Služba) kao specijalizirana javna ustanova za obavljanje poslova dijela javnih
ovlasti te unapređenja gospodarenja šumama i šumskim zemljištima u šumama
šumoposjednika.
(2) Služba iz stavka 1. ovoga članka posluje pod nazivom »Šumarska savjetodavna
služba«, i djeluje putem podružnica koje će se osnovati statutom Službe.
(3) Sjedište Službe je u Zagrebu.
Članak 2.
(1) Osnivač Službe je Republika Hrvatska, a prava i dužnosti osnivača obavljat
će Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva (u daljnjem
tekstu: Ministarstvo).
(2) Služba ima svojstvo pravne osobe, s pravima i obvezama propisanim ovom
Uredbom, drugim zakonima i statutom Službe.
(3) Služba se upisuje u sudski registar ustanova.
Članak 3.
(1) Djelatnost Službe čine sljedeći poslovi i zadaci:
1. vođenje evidencije o šumama šumoposjednika i o poslovima iz djelatnosti;
2. provođenje javnih natječaja za izradu programa gospodarenja šumama;
3. predlaganje Ministarstvu odobrenja programa gospodarenja šumoposjednika;
4. sudjelovanje u izradi akata zaštite od požara šuma i šumskog zemljišta
šumoposjednika;
5. izrada operativnih i godišnjih planova sanacije i biološke obnove šuma
šumoposjednika;
6. predlaganje smjernica gospodarenja i praćenje provedbe programa gospodarenja
šumoposjednika;
7. za šumoposjednike organiziranje izvođenja šumarskih radova putem licenciranih
izvođača, ako ih šumoposjednik sam ne obavlja;
8. nakon izvođenja šumarskih radova skrb o provedbi šumskoga reda;
9. organiziranje nabave šumskih sadnica i sjemena za obnovu šuma i
pošumljavanje;
10. pripremanje stručnih podloga za izgradnju šumske infrastrukture te
protupožarnih prosjeka za šume šumoposjednika;
11. planiranje i praćenje održavanja šumskih prometnica u šumama šumoposjednika;
12. izvješćivanje Instituta o pojavi štetnih organizama te na temelju naredbe
organiziranje provođenja mjera zaštite šuma putem ovlaštenih osoba;
13. organiziranje osposobljavanja šumoposjednika za izvođenje jednostavnijih
šumarskih radova;
14. organiziranje i pripremanje šumoposjednika za korištenje sredstava iz
međunarodnih fondova namijenjenih razvoju šumarstva i ruralnom razvitku;
15. izrada prijedloga opsega nužne doznake stabala u šumama šumoposjednika za
koje nisu izrađeni programi gospodarenja;
16. neposredno ili putem licenciranih osoba izvođenje doznake stabala u šumama
šumoposjednika, obilježba drveta i ostalih šumskih proizvoda te izdavanje
popratnice, u postupku izdavanja lokacijske dozvole utvrđivanje posebnih uvjeta
za izgradnju šumske infrastrukture i/ili građevina planiranih dokumentom
prostornog uređenja, to jest odlučivanje o upravnim stvarima iz članka 30.
stavka 3., članka 31. stavka 4. i članka 37. stavka 5. Zakona o šumama;
17. izrada i predlaganje Ministarstvu na odobrenje Operativnog godišnjeg plana
za šume šumoposjednika;
18. davanje savjeta o gospodarenju šumama, te organiziranje stručnih edukacija,
radionica i seminara iz područja šumarstva za šumoposjednike;
19. prikupljanje podataka o šumskim požarima u šumama šumoposjednika i
dostavljanje Ministarstvu;
20. planiranje korištenja i vođenje postupka ostvarivanja prava na sredstva iz
naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma za izvršene radove u šumama
šumoposjednika;
21. na zahtjev šumoposjednika organiziranje prodaje njihovih šumskih proizvoda;
22. sudjelovanje u izradi i provođenju projekata ruralnog razvitka iz područja
šumarstva za jedinice regionalne, odnosno lokalne samouprave.
23. obavljanje i drugih poslova utvrđenih Zakonom o šumama.
(2) Služba ne može mijenjati djelatnost bez suglasnosti osnivača.
Članak 4.
Tijela Službe su: Upravno vijeće, ravnatelj i Stručno vijeće.
Članak 5.
(1) Radom Službe upravlja Upravno vijeće Službe.
(2) Upravno vijeće Službe čine predsjednik i dva člana.
(3) Predsjednika i članove Upravnog vijeća Službe imenuje i razrješava Vlada
Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) iz redova istaknutih stručnjaka iz
područja šumarstva, na prijedlog Ministarstva.
(4) Predsjednik i članovi Upravnog vijeća Službe imenuju se na četiri godine.
(5) Predsjednik i članovi Upravnog vijeća Službe mogu biti razriješeni i prije
isteka mandata na prijedlog Ministarstva.
Članak 6.
(1) Upravno vijeće donosi statut kojega potvrđuje Ministarstvo.
(2) Upravno vijeće Službe donosi godišnji program rada i prati njegovo
izvršenje, akt o unutarnjem ustroju i načinu rada, akt o plaćama i naknadama
zaposlenika, proračun prihoda i rashoda službe, program rada i razvoja Službe,
odlučuje o kupnji, prodaji ili terećenju nekretnina u vlasništvu Službe,
odlučuje o zaduživanju Službe, te odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim statutom
Službe.
Članak 7.
(1) Radom Službe rukovodi ravnatelj, kojeg imenuje i razrješava Vlada na
prijedlog Ministarstva.
(2) Ravnatelj Službe imenuje se na vrijeme od četiri godine.
(3) Ravnatelj Službe može biti razriješen i prije isteka mandata, na prijedlog
Ministarstva.
Članak 8.
Ravnatelj Službe rukovodi Službom, zastupa i predstavlja Službu i odgovoran je za njezin rad, te u sklopu prava i dužnosti utvrđenih ovom Uredbom organizira i osigurava zakonito i učinkovito obavljanje poslova iz djelokruga Službe, predlaže Upravnom vijeću Službe donošenje akata iz njegove nadležnosti, izvršava odluke Upravnog vijeća Službe, te obavlja i druge poslove koji su mu statutom i drugim aktom stavljeni u nadležnost.
Članak 9.
Ravnatelj Službe ima jednog ili više pomoćnika koje imenuje i razrješava Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Članak 10.
(1) Stručno vijeće Službe čini devet članova i to: dva predstavnika
Ministarstva, jedan predstavnik Šumarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, jedan
predstavnik Šumarskog instituta, Jastrebarsko, jedan predstavnik trgovačkog
društva Hrvatske šume d.o.o., dva predstavnika udruga šumovlasnika i dva
predstavnika Službe.
(2) Članovi Stručnog vijeća Službe ne mogu biti članovi Upravnog vijeća Službe.
(3) Imenovanje, zadaće i način rada Stručnog vijeća Službe utvrđuju se statutom
Službe.
Članak 11.
(1) Sredstva za osnivanje i početak rada Službe osigurana su u Državnom
proračunu Republike Hrvatske za 2006. godinu, u iznosu od 1.500.000 kuna, na
poziciji Ministarstva.
(2) Sredstva za poslovanje i rad Službe, Služba pribavlja iz državnog proračuna
i obavljanjem vlastite djelatnosti.
(3) Služba može stjecati sredstva i iz drugih izvora, donacijom, pomoći i na
drugi način, sukladno propisima i aktima Službe.
Članak 12.
Služba je obveznik primjene propisa koji uređuju područje proračunskog računovodstva i financijskog izvješćivanja u proračunskom računovodstvu.
Članak 13.
(1) Služba ne može bez suglasnosti Ministarstva steći, opteretiti ili otuđiti
nekretnine ili drugu imovinu, čija je pojedinačna vrijednost veća od iznosa
utvrđenog statutom Službe.
(2) Služba ne može bez suglasnosti Ministarstva ugovoriti niti druge poslove,
čija vrijednost prelazi iznos određen statutom Službe.
(3) Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Službe.
Članak 14.
(1) U roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, Vlada će imenovati
članove Upravnog vijeća Službe.
(2) Upravno vijeće Službe dužno je u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu
ove Uredbe, donijeti Statut i opće akte za rad Službe.
Članak 15.
Do imenovanja ravnatelja iz članka 7. stavka 1. ove Uredbe, poslove s ovlastima privremenog ravnatelja, obavljat će osoba koju će imenovati Vlada u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 16.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 321-01/06-01/02
Urbroj: 5030122-06-1
Zagreb, 2. lipnja 2006.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja
i međugeneracijske
solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |