POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

1651

Na temelju članka 4. Zakona o potvrđivanju (ratifikaciji) Konvencije o nadzoru prekograničnog prometa opasnog otpada i njegovu odlaganju (»Narodne novine – međunarodni ugovori«, broj 3/94) i članka 103. podstavka 3. Zakona o otpadu (»Narodne novine«, br. 178/2004 i 153/2005) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 14. lipnja 2006. donijela

UREDBU

O NADZORU PREKOGRANIČNOG PROMETA OTPADOM

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se Uredbom uređuje način i postupci nadzora prekograničnog prometa otpadom na graničnim prijelazima, granični prijelazi otvoreni za prekogranični promet otpadom i ovlaštenja inspektora zaštite okoliša u prekograničnom prometu otpadom na području Republike Hrvatske.

Članak 2.

Prekogranični promet otpadom obuhvaća uvoz, izvoz i provoz otpada na području Republike Hrvatske.

Članak 3.

U smislu ove Uredbe razumijeva se:
1. država polazišta je država iz koje se pošiljka otpada namjerava otpremiti ili je otpremljena.
2. država odredišta je država u koju se pošiljka otpada namjerava otpremiti ili je otpremljena radi zbrinjavanja i/ili oporabe.
3. država provoza je država kroz koju se otpad namjerava provesti ili je provezen osim države polazišta odnosno odredišta.
4. nadležna tijela jesu:
– nadležno tijelo polazišta je tijelo koje određuje država polazišta,
– nadležno tijelo odredišta je tijelo koje određuje država odredišta,
– nadležno tijelo provoza je tijelo koje određuje država provoza.
5. pošiljatelj otpada je pravna ili fizička osoba koja izvozi otpad radi oporabe i/ili zbrinjavanja, odnosno:
– proizvođač otpada,
– posjednik otpada,
– skupljač otpada kojeg za tu svrhu ovlašćuje proizvođač ili posjednik,
– posrednik koji organizira oporabu i/ili zbrinjavanje otpada u ime drugih.
6. primatelj otpada je pravna ili fizička osoba kojoj se otpad otprema radi oporabe i/ili zbrinjavanja.
7. pošiljka otpada je količina otpada koju pošiljatelj otpada šalje primatelju radi oporabe i/ili zbrinjavanja i uključuje propisane posude i/ili spremnike u kojima se otpad nalazi.
8. Baselska konvencija je konvencija o nadzoru prekograničnog prometa opasnog otpada i njegovu odlaganju.
9. Obavijesti o prekograničnom prometu – Notifikacija je obrazac OPP kojeg ispunjava pošiljatelj opasnog otpada.
10. Dokument o prometu je obrazac DPO kojeg ispunjava pošiljatelj i primatelj opasnog otpada.
11. Prateći list o prekograničnom prometu neopasnim otpadom je obrazac PLPPNO kojeg ispunjava pošiljatelj odnosno primatelj otpada.

II. PREKOGRANIČNI PROMET OTPADOM NA PODRUČJU REPUBLIKE HRVATSKE

Članak 4.

Nadzor nad provedbom ove Uredbe u okviru svojih nadležnosti obavlja Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), Ministarstvo financija – Carinska uprava (u daljnjem tekstu: Carinska uprava) i Ministarstvo unutarnjih poslova, koji će zajednički uskladiti aktivnosti i međusobno obavještavanje u nadzoru prekograničnog prometa otpadom.

Članak 5.

(1) Pošiljku otpada u prekograničnom prometu na području Republike Hrvatske moraju pratiti dokumenti određeni Baselskom konvencijom, Zakonom o otpadu i ovom Uredbom, koji prate pošiljku otpada od stavljanja u promet u državi polazišta, kroz države provoza do konačnog zbrinjavanja ili oporabe otpada u državi odredišta.
(2) Na temelju podataka iz dokumenata iz stavka 1. ovog članka Ministarstvo vodi evidenciju o otpisu količina otpada koji je bio u prekograničnom prometu.

Prekogranični promet neopasnim otpadom

Članak 6.

(1) Svaku pošiljku neopasnog otpada koja se uvozi u Republiku Hrvatsku mora pratiti pravomoćno rješenje Ministarstva o dozvoli uvoza i prateći list na obrascu PLPPNO.
(2) U prateći list iz stavka 1. ovog članka unose se podaci o osobama odgovornim za pošiljku otpada, ključnom broju otpada iz Kataloga otpada i djelatnosti u kojoj je nastao, oznaci, vrsti i količini otpada u pošiljci, datumu slanja pošiljke, postupku oporabe i/ili zbrinjavanja, datumu primitka otpada od strane uvoznika/primatelja otpada, te količini i datumu primitka otpada u postrojenju za oporabu i/ili zbrinjavanje otpada.
(3) Svaku pošiljku neopasnog otpada koji se izvozi iz Republike Hrvatske mora pratiti potvrda o upisu u Očevidnik izvoznika neopasnog otpada koje vodi Ministarstvo i prateći list iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Svaka pošiljka neopasnog otpada koja se provozi područjem Republike Hrvatske mora biti popraćena dokumentom o prekograničnom prometu otpadom države polazišta.

Prekogranični promet opasnim otpadom

Članak 7.

(1) Svaku pošiljku opasnog otpada koja se izvozi ili provozi područjem Republike Hrvatske mora pratiti pravomoćno rješenje Ministarstva o dozvoli izvoza ili provoza opasnog otpada, Obavijest o prekograničnom prometu – Notifikacija na obrascu OPP i Dokument o prometu na obrascu DOP.
(2) U Obavijest o prekograničnom prometu – Notifikacija iz stavka 1. ovoga članka unose se podaci određeni u Dodatku VA Baselske konvencije i dostavlja se na obrascu OPP u izvorniku s četiri preslike.
(3) U Dokument o prometu iz stavka 1. ovoga članka unose se podaci određeni u Dodatku VB Baselske konvencije i dostavlja se na obrascu DOP u izvorniku s dvije preslike.

Članak 8.

Pošiljatelj ili provoznik otpada dužan je najaviti svaku pošiljku opasnog otpada tri dana prije otpremanja Ministarstvu i Carinskoj upravi na graničnom prijelazu preko kojeg će se obaviti izvoz opasnog otpada.

Članak 9.

(1) Primatelj opasnog otpada mora u roku od tri dana od preuzimanja opasnog otpada potvrditi primitak opasnog otpada na Dokumentu o prometu, čiju presliku dostavlja Ministarstvu i pošiljatelju opasnog otpada.
(2) Pošiljatelj otpada dužan je osigurati da primatelj otpada potvrdi primitak otpada na obrascu Dokumenta o prometu.

Članak 10.

Pošiljatelj opasnog otpada dužan je osigurati da primatelj otpada u najkraćem roku, a ne dužem od 180 dana po primitku otpada dostavi Ministarstvu presliku ovjerenog Dokumenta o prometu s ovjerenim podacima o obavljenom zbrinjavanju i/ili oporabi.

Granični prijelazi otvoreni za prekogranični promet otpadom

Članak 11.

Prekogranični promet otpadom dopušten je preko graničnih prijelaza:
Granični prijelazi između Republike Hrvatske i Republike Mađarske
Cestovni granični prijelazi: Goričan, Dubrava Križovljanska i Donji Miholjac
Željeznički granični prijelazi: Murakeresztúr, Gyékenyés, Beli Manastir
Granični prijelazi između Republike Hrvatske i Republike Slovenije
Cestovni granični prijelazi: Bregana, Macelj i Rupa
Željeznički granični prijelazi: Šapjane, Čakovec, Ranžirni kolodvor-Zagreb
Granični prijelazi između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine
Cestovni granični prijelazi: Županja, Stara Gradiška, Ličko Petrovo Selo, Kamensko
Željeznički granični prijelazi: Metković, Slavonski Šamac
Granični prijelaz između Republike Hrvatske, Srbije i Republike Crne Gore
Cestovni granični prijelaz: Bajakovo, Karasovići
Željeznički granični prijelaz: Tovarnik
Riječni granični prijelaz: Vukovar, Osijek
Pomorski granični prijelazi
Pula, Rijeka, Zadar, Šibenik, Split, Ploče, Dubrovnik.

Carinska uprava

Članak 12.

(1) Ako prilikom carinskog nadzora na graničnom prijelazu ili carinarnici službenik Carinske uprave utvrdi da postoji osnovana sumnja da roba navedena u pratećem dokumentu ne odgovara vrsti robe koja se nalazi u pošiljci, odnosno da postoji sumnja o nezakonitom prometu otpadom, o tome će odmah obavijestiti odjel inspekcijskog nadzora nadležne područne jedinice Ministarstva i zadržati spornu pošiljku do dolaska inspektora radi utvrđivanja činjeničnog stanja.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovog članka službenik Carinske uprave poduzet će i druge mjere iz svoje nadležnosti.

III. INSPEKCIJSKI NADZOR

Ovlaštenja inspektora zaštite okoliša u prekograničnom prometu otpadom

Članak 13.

(1) U slučaju uvoza i provoza otpada pregled pošiljke otpada obavlja se na graničnom prijelazu.
(2) U slučaju izvoza otpada pregled pošiljke otpada obavlja se u nadležnoj carinarnici.
(3) U nadzoru prekograničnog prometa otpadom inspektor zaštite okoliša ovlašten je pregledati i svaku pošiljku robe za koju postoji osnovana sumnja da sadrži tvari ili predmete koji se prema odredbama Zakona o otpadu i propisima donesenim na temelju tog zakona svrstavaju u kategoriju otpada.

Članak 14.

(1) U nadzoru prekograničnog prometa otpadom inspektor zaštite okoliša obavlja pregled pošiljke otpada tako da provjerava dokumente koji prate pošiljku otpada, njihovu usklađenost s pošiljkom otpada te vozila i druga prijevozna sredstva.
(2) Ako prilikom nadzora prekograničnog prometa otpadom inspektor zaštite okoliša utvrdi da postoji osnovana sumnja da vrsta otpada navedena u dokumentima koji prate pošiljku otpada ne odgovara vrsti otpada koja se nalazi u pošiljci otpada, ovlašten je zatražiti ispitivanje fizikalnih i kemijskih svojstava otpada putem ovlaštene osobe.

Članak 15.

(1) Inspektor zaštite okoliša naredit će mjeru privremenog zadržavanja prijevoznog sredstva i pošiljke otpada do završetka ispitivanja fizikalnih i kemijskih svojstava otpada iz članka 14. ove Uredbe u privremenom carinskom skladištu.
(2) Privremeno carinsko skladište iz stavka 1. ovog članka čini skladišni prostor pravne ili fizičke osobe ovlaštene od Ministarstva za djelatnost skladištenja opasnog otpada i koji je nadležna carinarnica odobrila kao skladište za privremeni smještaj robe.
(3) Ako se pošiljka otpada zadržava u privremenom carinskom skladištu, inspektor zaštite okoliša će na teretni list ili carinsku deklaraciju staviti klauzulu »Odobrava se prijevoz pod carinskim nadzorom do skladišta u _______«, te o tome uputiti pisanu obavijest nadležnoj carinarnici i Ministarstvu.

Članak 16.

(1) Troškovi ispitivanja uzoraka otpada iz članka 14. ove Uredbe podmiruju se iz državnog proračuna.
(2) Ako sastav otpada ne odgovara vrsti otpada navedenoj u dokumentu Ministarstva, troškove iz stavka 1. ovog članka podmiruje pošiljatelj otpada.

Nadzor prekograničnog prometa neopasnim otpadom

Članak 17.

U nadzoru izvoza, uvoza i provoza neopasnog otpada, inspektor zaštite okoliša nadzire osobito da:
– pošiljku otpada prate dokumenti iz članka 6. ove Uredbe,
– otpad koji je predmet prekograničnog prometa odgovara popisu iz Priloga III Uredbe o kategorijama, vrstama i klasifikaciji otpada s katalogom otpada i listom opasnog otpada (Zeleni popis otpada),
– vrsta i količina otpada koja se nalazi u pošiljci otpada odgovara podacima pratećih dokumenata iz članka 6. ove Uredbe.

Nadzor prekograničnog prometa opasnim otpadom

Članak 18.

U provedbi nadzora izvoza i provoza opasnog otpada, inspektor zaštite okoliša nadzire da:
– pošiljku otpada prate dokumenti iz članka 7. stavka 1. ove Uredbe,
– vrsta i količina opasnog otpada u pošiljci odgovara podacima pratećih dokumenta iz članka 7. ove Uredbe.

Mjere inspekcije zaštite okoliša

Članak 19.

(1) U nadzoru prekograničnog prometa otpadom na graničnom prijelazu inspektor zaštite okoliša ovlašten je prijevozniku pošiljke otpada:
– zabraniti izvoz neopasnog i opasnog otpada usmenim rješenjem na zapisnik, ako utvrdi da nisu ispunjeni uvjeti propisani Zakonom o otpadu i uvjeti iz članaka 6. i 7. ove Uredbe te narediti da pošiljku otpada preveze u privremeno carinsko skladište, te o tome obavijestiti nadležnu carinarnicu u kojoj je obavljeno izvozno carinjenje.
– zabraniti uvoz i provoz pošiljke neopasnog otpada ili provoz pošiljke opasnog otpada usmenim rješenjem na zapisnik, ako utvrdi da nisu ispunjeni uvjeti propisani Zakonom o otpadu i uvjeti iz članka 7. ove Uredbe te narediti da pošiljku otpada vrati pošiljatelju otpada u državu polazišta na granični prijelaz ulaza pošiljke otpada u Republiku Hrvatsku i o tome obavijestiti odgovarajuću carinsku ispostavu.
(2) U nadzoru prometa otpadom u carinarnici inspektor zaštite okoliša će prijevozniku pošiljke otpada narediti da pošiljku vrati pošiljatelju otpada usmenim rješenjem na zapisnik, ako utvrdi da nisu ispunjeni uvjeti za izvoz neopasnog ili opasnog otpada propisani Zakonom o otpadu i uvjeti iz članaka 6. i 7. ove Uredbe.

Članak 20.

(1) U slučaju izrečene mjere iz članka 19. ove Uredbe inspektor zaštite okoliša na teretni list ili carinsku deklaraciju koja prati pošiljku otpada stavlja oznaku koja glasi: »Zabranjuje se uvoz« ili »Zabranjuje se izvoz«. U oznaku se unosi podatak o mjestu i danu obavljenog nadzora pošiljke otpada.
(2) Oznaku iz stavka 1. ovog članka potpisuje inspektor zaštite okoliša i ovjerava pečatom Ministarstva.

Članak 21.

Inspektor zaštite okoliša je u slučajevima nezakonitog postupanja osobe odgovorne za prekogranični promet otpadom obvezan poduzeti i druge mjere propisane Zakonom o otpadu.

Izvanredni događaj

Članak 22.

(1) Ako se zbog izvanrednog događaja tijekom provoza otpada područjem Republike Hrvatske onečisti okoliš, inspektor zaštite okoliša će u svrhu uklanjanja nastalih posljedica i sprječavanja daljnjih šteta u okolišu poduzeti mjere zaštite okoliša utvrđene planom intervencija te o tome obavijestiti Carinsku upravu.
(2) Carinska uprava će u slučaju događaja iz stavka 1. ovog članka poništiti carinsku deklaraciju za pošiljku otpada.

Prijelazne i završne odredbe

Članak 23.

Obrasci OPP i DOP s propisanim sadržajem i uputom o popunjavanju tiskani su na hrvatskom i engleskom jeziku, a obrazac PLPPNO, s propisanim sadržajem i uputom o popunjavanju tiskan je na hrvatskom jeziku i čine sastavni dio ove Uredbe.

Članak 24.

Ova Uredba objavljuje se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. rujna 2006. godine.

Klasa: 310-33/06-01/03
Urbroj: 5030122-06-1
Zagreb, 14. lipnja 2006.

Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.

Napomena: prilozi su ispušteni u ovom neslužbenom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga