POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

AGENCIJA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

1878

Dana 29. svibnja 2006. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je dopis Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Republike Hrvatske (dalje: Ministarstvo), u čijem je privitku dostavljen Nacrt prijedloga Zakona o potvrđivanju Ugovora o jamstvu između Republike Hrvatske i Europske investicijske banke za financiranje projekta »Dovršenje autoceste Rijeka – Zagreb«. Temeljem navedenog dopisa, Ministarstvo je od Agencije zatražilo davanje prethodnog obvezujućeg mišljenja sukladno odredbi članka 10. stavka 1. Zakona o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05, dalje: ZDP).

S obzirom na navedeno, Agencija sukladno članku 10. stavku 1. ZDP-a, na temelju odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja sa 64. sjednice, održane 3. srpnja 2006., daje sljedeće

PRETHODNO OBVEZUJUĆE MIŠLJENJE

Nacrt prijedloga Zakona o potvrđivanju Ugovora o jamstvu između Republike Hrvatske i Europske investicijske banke za financiranje projekta »Dovršenje autoceste Rijeka – Zagreb« ne sadrži potpore koje se u smislu ZDP-a smatraju državnom potporom.

 

Obrazloženje

 

Ugovor o jamstvu između Republike Hrvatske i Europske investicijske banke za financiranje projekta »Dovršenje autoceste Rijeka – Zagreb« potpisan je 9. ožujka 2006. Na temelju rečenog Ugovora o jamstvu, Republika Hrvatska, kao glavni obveznik a ne samo jamac, jamči za potpuno i pravodobno podmirivanje svih obveza koje ima poduzetnik Autoceste Rijeka – Zagreb d.d. na temelju Ugovora o financiranju pod nazivom »Dovršenje Autoceste Rijeka – Zagreb«.

Na temelju rečenog Ugovora o financiranju poduzetniku Autoceste Rijeka – Zagreb d.d. odobren je zajam u ukupnom iznosu od 210.000.000,00 eura koji će se koristiti za djelomično financiranje dovršenja autoceste Rijeka – Zagreb dodavanjem drugog kolnika na preostalih 44 km polu-autoceste između Kikovice i Vrbovskog.

Radi utvrđivanja je li se u konkretnom slučaju radi o državnoj potpori, odnosno je li financiranje izgradnje cestovne infrastrukture u ovom projektu predstavlja državnu potporu u smislu ZDP-a, Vijeće je razmatralo jesu li ispunjena sva četiri osnovna uvjeta iz članka 3. stavka 1. ZDP-a koje je potrebno ispuniti da bi se predmetna sredstva smatrala državnom potporom.

Potrebno je stoga utvrditi da se predviđenim sredstvima financira poduzetnik iz državnog proračuna, odnosno da je riječ o transferu državnih sredstava, da sredstva predstavljaju potporu koja korisnicima potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje, da se predložena sredstva dodjeljuju pojedinim korisnicima na selektivnoj osnovi, da dodjelom predloženih sredstava postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja, davanjem prednosti na tržištu korisniku države potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetnih obveza Republike Hrvatske koja proizlaze iz Sporazuma o stabilnosti i pridruživanju (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« br. 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje: SSP).

Primjenom navedenih uvjeta na konkretni predmet utvrđeno je da državno jamstvo za dovršenje Autoceste Zagreb – Rijeka predstavlja mogući rashod na strani države, te da isto predstavlja prednost za poduzetnika Autocesta Rijeka – Zagreb d.d. obzirom da bez rečenog jamstva ne bi moglo redovnim putem ostvariti zajam kod Europske investicijske banke.

Prometni značaj Autocesta Rijeka – Zagreb proizlazi iz činjenice da je ista dio paneuropskog prometnog koridora broj V (ogranak b) te dio europskog cestovnog pravca E-65 Budimpešta – Varaždin – Zagreb – Rijeka, koji povezuje zemlje srednje Europe s lukom Rijeka, a preko nje sa zemljama Mediterana i Bliskog Istoka, te da je ista također dio Strategije prometnog razvitka Republike Hrvatske.

Polazeći od činjenice da je poduzetnik i koncesionar Autocesta Rijeka – Zagreb d.d. u cijelosti u vlasništvu Republike Hrvatske i koristi navedeni zajam u svrhu gradnje odnosno dovršetka punog profila autoceste te da se u konkretnom predmetu radi o javnoj cestovnoj infrastrukturi kojoj je otvoren pristup svim korisnicima, potencijalnim i stvarnim, na nediskriminirajućoj osnovi, jamstvo države za investiranje u rečenu infrastrukturu predstavlja mjeru u okviru državne nadležnosti koja je usmjena na planiranje i razvoj prometnog sustava u javnom interesu.

Polazeći od postojećeg sustava građenja i gospodarenja autocestama na području Republike Hrvatske na način kako je to uređeno Zakonom o javnim cestama (»Narodne novine« br. 180/04), utvrđeno je da se u ovom trenutku i na postojećoj razini razvoja pojedinih prometnih infrastruktura na području Republike Hrvatske ne bi moglo raditi o narušavanju tržišnog natjecanja između pojedinih vrsta prijevoza odnosno poduzetnika koji obavljaju prijevoz na istim zemljopisnim pravcima kao ni mogućeg narušavanjem tržišnog natjecanja između postojećih koncesionara autocesta u Republici Hrvatskoj.

Građenje i održavanje autocesta u Republici Hrvatskoj u bitnome je riješeno kao i u pojedinim zemljama Europske unije na način da pojedine državne ceste za koje se plaća posebna naknada (autoceste) grade poduzetnik Hrvatske autoceste d.o.o. ili društva s koncesijom u vlasništvu države dok pojedine autoceste grade poduzetnici s koncesijom u mješovitom vlasništvu države i privatnog ulagača.

Gradnja i gospodarenje autocestom djelatnost je profitnog karaktera, te koncesionari u vremenu trajanja dodijeljene koncesije ostvaruju u pravilu povrat uloženog kapitala uz odgovarajuću dobit.

Praksa Europske komisije1 vezana za djelatnost gradnje i gospodarenja cestovnom infrastrukturom. odnosi se ponajprije na poduzetnike koncesionare u mješovitom vlasništvu države i privatnih ulagača, te je obavljanje poslova građenja i gospodarenja autocestama u pravilu tumačeno kao usluga od općeg javnog interesa koje uživa odgovarajuće izuzeće od primjene propisa o zaštiti tržišnog natjecanja odnosno dodjele i nadzora državnih potpora. Drugim riječima, potpore dodijeljene poduzetnicima koncesionarima u svrhu osiguravanja kvalitetnog i kontinuiranog obavljanja usluga od općeg javnog interesa uz naplatu smatraju se državnim potporama sukladnim članku 86. stavku 2. ili članku 87. stavak 3. c) Sporazuma o osnivanju Europske zajednice.

Praksa Europske komisije u bitnome ukazuju da je otvaranje tržišta gradnje i gospodarenja autocesta u Europskoj uniji u usponu, da se isto u pravilu odvija putem sustava javnih poziva i odabira najpovoljnijih ponuda za zaključivanje ugovora o koncesijama odnosno obnovu istih, jasnog utvrđivanja obveza koncesionara kao i izračuna razdoblja trajanja koncesija unutar kojih je moguće ostvariti povrat investicije te odgovarajuću dobit. Ulogu države u pogledu osiguravanja financiranja poduzetnika koncesionara potrebno je stoga razmatrati u svijetlu jačanja tržišnog natjecanja između poduzetnika kako u pogledu gradnje tako i kasnijeg gospodarenja izgrađenim autocestama.

Polazeći od dostupne prakse Europske komisije u području gradnje i gospodarenja cestovnom infrastrukturom, različitosti sustava gradnje i gospodarenja autocestama u pojedinim zemljama Europske unije te planu razvoja politike prometa u Europskoj uniji (Bijela knjiga – razvoj prometne politike do 2010. u EU), Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja zaključilo je sukladno svemu navedenom da državno jamstvo u ovom predmetu ne predstavlja državnu potporu u smislu odredbi ZDP-a, obzirom da nije utvrđena mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske.

Sukladno odredbi članka 10. stavka 2. ZDP-a, ovo prethodno obvezujuće mišljenje dostavit će se Vladi Republike Hrvatske i Hrvatskom saboru zajedno s Nacrtom prijedloga Zakona o potvrđivanju Ugovora o jamstvu između Republike Hrvatske i Europske investicijske banke za financiranje projekta »Dovršenje autoceste Rijeka – Zagreb«, te će se isto, sukladno odredbi članka 18. Zakona o državnim potporama, objaviti u »Narodnim novinama«.

Klasa: 430-01/2006-02/16

Urbroj: 580-03-05-43-02

Zagreb, 3. srpnja 2006.

Predsjednica Vijeća

za zaštitu tržišnog natjecanja

Olgica Spevec, v. r.

 

______
1Primjerice, odluke Europske komisije br. 540/2000 i 420/2005




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga