|
|
|
|
1940
Na temelju članka 20. stavka 2. Zakona o
željeznici (»Narodne novine«, br. 123/2003 i 30/2004)
i članka 30. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i 30/2004), Vlada
Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 12. srpnja 2006. godine donijela
I.
(1) Željezničke pruge u Republici Hrvatskoj, u
svrhu određivanja načina upravljanja i gospodarenja željezničkom
infrastrukturom te planiranja njezinoga razvoja, u skladu sa člankom 20.
stavkom 1. Zakona o željeznici, razvrstavaju se na:
– pruge od značaja za međunarodni promet,
– pruge od značaja za regionalni promet,
– pruge od značaja za lokalni promet.
(2) Razvrstavanje pruga iz stavka 1. osnova je
za određivanje načina njihove uporabe, te skladnoga i učinkovitoga planiranja
izgradnje, osuvremenjivanja i održavanja željezničke infrastrukture u Republici
Hrvatskoj, prema Nacionalnom programu željezničke infrastrukture iz članka 29.
Zakona o željeznici.
II.
(1) Željezničke pruge od značaja za međunarodni
promet jesu pruge koje:
– se nalaze na paneuropskim koridorima i
njihovim ograncima,
– povezuju željezničke pruge na paneuropskim
koridorima i njihovim ograncima s međunarodnim pomorskim i riječnim lukama i
terminalima u Republici Hrvatskoj,
– unutar željezničkih čvorišta i izvan njih
povezuju međusobno željezničke pruge na paneuropskim koridorima i njihovim
ograncima.
(2) Željezničke pruge od značaja za regionalni
promet jesu pruge koje u smislu daljinskoga prometa povezuju:
– željezničke prometne regije u Republici
Hrvatskoj,
– željezničke prometne regije u Republici
Hrvatskoj sa željezničkim prugama od značaja za
međunarodni promet,
– željezničke prometne regije susjednih država
sa željezničkim prometnim regijama u Republici Hrvatskoj ili sa željezničkim
prugama od značaja za međunarodni promet u Republici Hrvatskoj,
– luke i terminale koji nisu od međunarodnoga
značaja sa željezničkim prugama od značaja za međunarodni promet.
(3) Željezničke pruge od značaja za lokalni
promet jesu:
– željezničke pruge koje u smislu lokalnoga
prometa unutar pojedine prometne regije međusobno povezuju željezničke pruge od
značaja za međunarodni promet i željezničke pruge od značaja za regionalni
promet,
– željezničke pruge koje luke i terminale koji
nisu od međunarodnoga značaja te industrijske zone i gospodarske subjekte
povezuju sa željezničkim prugama od značaja za regionalni promet,
– željezničke pruge koje unutar pojedine
željezničke prometne regije u smislu lokalnoga prometa međusobno povezuju
pojedina područja ili administrativno-gospodarske centre, ili ih priključuju na
željezničke pruge od značaja za međunarodni promet ili na željezničke pruge od
značaja za regionalni promet,
– željezničke pruge u funkciji gradskoga i
prigradskoga željezničkog prometa, ukoliko istovremeno nisu željezničke pruge
od značaja za međunarodni promet ili željezničke pruge od značaja za regionalni
promet,
– željezničke pruge koje u smislu lokalnoga
prometa spajaju pojedina lokalna područja u Republici Hrvatskoj s lokalnim područjima susjednih država,
– željezničke pruge za lokalno povezivanje
unutar željezničkih čvorišta.
III.
(1) Željezničke pruge označene su oznakom koja
se sastoji od oznake velikoga slova koje označava pripadnost kategoriji:
M – pruge od značaja za međunarodni promet,
R – pruge od značaja za regionalni promet,
L – pruge od značaja za lokalni promet,
te troznamenkastoga broja gdje prva znamenka
označava pripadnost skupini unutar svake kategorije, a druga i treća znamenka
označavaju redni broj pruge unutar svake skupine.
(2) Željezničke pruge od značaja za međunarodni
promet razvrstane su po skupinama na glavne (koridorske), spojne i priključne
pruge.
Željezničke pruge od značaja za regionalni
promet i željezničke pruge od značaja za lokalni promet razvrstavane su po
skupinama na željezničke pruge koje se nastavljaju na željezničke pruge u
susjednim državama i na one koje se ne nastavljaju na željezničke pruge u
susjednim državama.
IV.
Razvrstanost željezničkih pruga u Republici
Hrvatskoj na pruge od značaja za međunarodni promet, pruge od značaja za
regionalni promet i pruge od značaja za lokalni promet prikazana je u tablicama
1., 2. i 3., koje su sastavni dio ove Odluke.
V.
Tehnički uvjeti i opremljenost, te način regulacije
prometa za pojedine kategorije pruga određeni su odgovarajućim zakonskim, podzakonskim i drugim propisima željezničkoga sustava
Republike Hrvatske.
VI.
(1) Oznake u stupcu 2. u tablicama iz članka IV.
ove Odluke propisane su odlukama koje se temelje na odredbama članka 8. Zakona
o sigurnosti u željezničkom prometu (»Narodne novine«, br.
77/92, 26/93 i 29/94).
(2) Odluka o razvrstavanju magistralnih
željezničkih pruga (»Narodne novine«, broj 64/93) i Odluka o razvrstavanju
željezničkih pruga I. i II. reda (»Narodne novine«, br.
64/93, 92/95 i 49/03), u tehničkom i sigurnosnom pogledu ostaju na snazi do
donošenja Zakona, kojim će se urediti sigurnost željezničkog prometa.
VII.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a
objavit će se u »Narodnim novinama«.
Klasa: 341-01/06-01/01
Urbroj: 5030114-06-1
Zagreb, 12. srpnja 2006.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur.,
v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |