POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

AGENCIJA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

2326

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, temeljem članka 34., članka 55. i članka 57. točke 5. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03), u upravnom postupku ocjene sukladnosti s odred­bama Zakona o zaštiti tržišnoga natjecanja, Okvirnog ugovora o pružanju telekomunikacijskih usluga broj C4/805-005/2003 s Prilogom 1. i 2. od 13. studenoga 2003., sklopljenog između poduzet­nika HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. iz Zagreba, Savska cesta 32 i poduzet­nika T-Mobile Hrvatska d.o.o. iz Zagreba, Ulica grada Vukovara 23 s poduzetnikom Plovput d.o.o. iz Splita, Obala Lazareta 1, pokrenutog po zahtjevu poduzet­nika VIPnet d.o.o., iz Zagreba, Vrtni put 1, temeljem odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja sa 67. sjednice, održane 7. rujna 2006., donosi sljedeće

RJEŠENJE O PRIVREMENOJ MJERI

1. Nalaže se poduzet­niku HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. iz Zagreba, Savska cesta 32, poduzet­niku T-Mobile Hrvatska d.o.o. iz Zagreba, Ulica grada Vukovara 23 (u Okvirnom ugovoru, zajednički nazvani: HT) i poduzet­niku Plovput d.o.o. iz u Splita, Put Lazareta 1, (dalje: Plovput d.o.o.), bez odgode, a najkasnije u roku od osam (8) dana, od dana dostave ovog rješenja, obustava primjene odreda­ba Okvirnog ugovora o pružanju telekomunikacijskih usluga broj C4/805-005/2003 s Prilogom 1. i 2. od 13. studenoga 2003. (dalje: Okvirni ugovor) i to kako slijedi:
– članka 2. stavka 2.2. Okvirnog ugovora, koji glasi:
»Ugovorne strane su suglasne da će HT za vrijeme trajanja ovog ugovora pružati poduzet­niku PLOVPUT, u skladu sa svojim moguć­nostima, sve telekomunikacijske usluge koje se trenut­no nude ili će se nuditi na tržištu, a poduzetnik PLOVPUT će koristiti, u skladu sa svojim potrebama i odred­bama ovog ugovora, sve telekomunikacijske usluge koje HT trenut­no nudi ili će nuditi.«
– članka 2. stavka 2.3. Okvirnog ugovora, koji glasi:
»Ako neki drugi davatelj usluga poduzet­niku PLOVPUT ponudi specifične nove usluge, koje nisu obuhvaćene ovim Ugovorom, poduzetnik PLOVPUT će u roku od tjedan dana od primitka takve ponude zatražiti od HT ponudu istih ili usporedivih usluga prije no što prihvati ponudu drugog davatelja usluga. HT se obvezuje svoju ponudu dostaviti poduzet­niku PLOVPUT u roku od 15 dana od zaprimanja obavijesti. Poduzetnik PLOVPUT se obvezuje prihvatiti ponudu HT, ako cijena koju ponudi HT bude jednaka ili niža od cijene koju je ponudio drugi davatelj usluga, i ako kvaliteta usluge koju ponudi HT bude jednaka ili bolja od one koju je ponudio drugi davatelj usluga. Ako HT ne dostavi svoju ponudu u roku od 15 dana od dana obavijesti poduzet­nika PLOVPUT, poduzetnik PLOVPUT može prihvatiti ponudu drugog davatelja usluge bez ikakvih daljih privola od strane HT.«
– članka 2. stavka 2.8. Okvirnog ugovora, koji glasi:
PLOVPUT ima pravo, radi poslovnih ili sigurnosnih razloga, koristiti telekomunikacijske usluge ograničenog opsega i od drugih davatelja telekomunikacijskih usluga, bez štete za ovaj Ugovor i pod uvjetom da se ne krše ostale odredbe ovog Ugovora. Za potrebe ovog Ugovora, termin »telekomunikacijske usluge ograničenog opsega» znači telekomunikacijske usluge za čije pružanje PLOVPUT-u, HT konkurent ostvaruje godišnji prihod koji ne prelazi 5% od godišnjeg prihoda što ga je HT ostvario od PLOVPUT-a tijekom prethodne godine od svake telekomunikacijske usluge navedene u članku 2.1. ovog Ugovora kao ni više od 10% od ukupnog iznosa kojeg PLOVPUT plaća za telekomunikacijske usluge u dotičnoj godini.
PLOVPUT se temeljem ovog Ugovora obvezuje obavijestiti HT o korištenju svake telekomunikacijske usluge koju mu pružaju HT d.d. konkurenti.
2. Nalaže se poduzet­niku HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. iz Zagreba, Savska cesta 32, poduzet­niku T-Mobile Hrvatska d.o.o. iz Zagreba, Ulica grada Vukovara 23 i poduzet­niku Plovput d.o.o. iz Splita, Obale Lazareta 1 da ne sklapaju nove Okvirne ugovore i anekse ugovora za vrijeme trajanja ove privremene mjere, a koji su u suprotnosti s nalozima iz točke 1. izreke ovog rješenja.
3. Nalaže se poduzet­niku HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. iz Zagrebu, Savska cesta 32, poduzet­niku T-Mobile Hrvatska d.o.o. iz Zagreba, Ulica grada Vukovara 23 da ne sklapaju s trećima nove Okvirne ugovore i anekse ugovora za vrijeme trajanja ove privremene mjere, a koji su u suprotnosti s nalozima iz točke 1. izreke ovog rješenja.
4. Privremena mjera iz točke 1., točke 2. i točke 3. izreke ovog rješenja određuje se do dana donošenja konačnog rješenja u ovom postupku.
5. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.

Obrazloženje

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je 16. studenoga 2005. zahtjev poduzet­nika VIPnet d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Vrtni put 1, (dalje: VIPnet d.o.o.) protiv poduzet­nika HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. sa sjedištem u Zagrebu, Savska cesta 32 (dalje: T-HT d.d.) i poduzet­nika T-Mobile Hrvatska d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Ulica grada Vukovara 23 (dalje: T-Mobile d.o.o.).
U zahtjevu poduzet­nika VIPnet d.o.o., u bitnome se navodi da poduzetnici T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. zlouporabljuju vladajući položaj i to T-HT d.d. na tržištu javne govorne usluge u nepokret­nim mrežama i na tržištu iznajmljivanja vodova na području Repub­like Hrvatske, a T-Mobile d.o.o. na tržištu javne govorne usluge u pokretnim mrežama na području Repub­like Hrvatske, na način da sklapaju Okvirne ugovore kojima se, na štetu potrošača, ograničava tržište i to uvjetovanjem sklapanja ugovora prihvaćanjem od drugih ugovornih stranaka dodatnih obveza, koje po svojoj prirodi ili običajima u trgovini nisu u svezi s predmetom tih ugovora, što predstavlja zabranjene sporazume u smislu članka 9. stavka 1. točke 5. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03; dalje: ZZTN).
U smislu odredbe članka 37. točke 8. i 9. ZZTN, Agencija je prije pokretanja postupka zatražila od poduzet­nika T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. pisano očitovanje s dokumentacijom na navode iz zah­tjeva poduzet­nika VIPnet d.o.o., koji su isti dostavili Agenciji dana 25. prosinca 2005. i 27. prosinca 2005.
Temeljem podataka kojima je Agencija raspolagala iz dostavljene dokumentacije, Agencija je 2. ožujka 2006., u smislu članka 46. ZZTN, donijela zaključak o pokretanju postupka ocjene sukladnosti s odred­bama ZZTN, Okvirnih ugovora s dodacima i prilozima, sklop­ljenih između poduzet­nika T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. s ključ­nim poslovnim korisnicima, koji se u Agenciji vodi pod klasom: UP/I 030-02/2005-01/50.
Agencija nije postupala u dijelu zah­tjeva poduzet­nika VIPnet d.o.o., a koji se odnosi na zlouporabu vladajućeg položaja, budući da temeljem članka 5. stavka 1. točke 7. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj: 122/03, 158/03, 177/03, 60/04 i 70/05), Hrvatska agencija za telekomunikacije obavlja regulatorne poslove s ciljem onemogućavanja zlouporabe nadmoćnog položaja na telekomunikacijskom tržištu.
Agencija je predmetni zaključak u smislu članka 47. ZZTN dostavila na očitovanje strankama u postupku. Rečenom odredbom ZZTN, propisano je da će Agencija u postupku u kojem sudjeluju stranke sa suprotnim interesima dostaviti po jedan primjerak zaključka o pokretanju postupka strankama, a na koji je stranka protiv koje je postupak pokrenut dužna dostaviti odgovor i traženu dokumentaciju.
Traženo očitovanje i preslike Okvirnih ugovora s pripadajućim dodacima i prilozima poduzetnici T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. dostavili su Agenciji dana 28. travnja 2006., kojima se u bitnome navodi kako predmetni Okvirni ugovor s dodacima i prilozima nije zabranjen sporazum u smislu odredaba ZZTN.
Uvidom u dvadeset četiri (24) dostavljena Okvirna ugovora s dodacima i prilozima, Agencija je utvrdila da su iste, poduzetnici T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. sklapali s različitim poduzetnicima – ključ­nim poslovnim korisnicima te da nije riječ o tipskim ugovorima.
Stoga je Agencija, iz predmeta pod klasom: UP/I 030-02/2005-01/50, izdvojila predmetne Okvirne ugovore, koje vodi u zasebnim upravnim postupcima ocjene sporazuma.
Upravni postupak ocjene sukladnosti Okvirnog ugovora s odred­bama ZZTN, sklopljen između poduzet­nika T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. s poduzetnikom Plovput d.o.o. vodi se u Agenciji pod klasom 030-02/2006-01/43.
Uvidom u dostavljeni Okvirni ugovor koji su poduzetnici T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. sklopili s poduzetnikom Plovput d.o.o., Agencija je kao sporne, u smislu članka 9. stavka 1. točke 5. ZZTN, utvrdila odredbe članka 2. stavka 2.2., stavka 2.3. i stavka 2.8. Okvirnog ugovora.
Naime, Agencija je utvrdila da se spornim odred­bama Okvirnog ugovora određuje:
a. da će poduzetnici T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. pružati poduzet­niku Plovput d.o.o. sve telekomunikacijske usluge koje se trenut­no nude ili će se nuditi na tržištu, a poduzetnik Plovput d.o.o. će koristiti sve telekomunikacijske usluge koje poduzetnici T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. trenut­no nude ili će nuditi;
Iz izričaja sporne odredbe ugovora, proizlazi da će poduzetnik Plovput d.o.o. biti obvezan koristiti sve telekomunikacijske usluge koje nudi ili će nuditi poduzetnik T-HT d.d. i poduzetnik T-Mobile d.o.o. (u Okvirnom ugovoru, zajednički nazvani: HT d.d.). Imajući u vidu činjenicu da je poduzetnik T-HT d.d. operator sa znatnijom tržišnom snagom na tržištu usluge nepokretnih javnih telefonskih mreža (na tržištu javnih govornih usluga i na tržištu prijenosa govora, zvuka, podataka, dokumenata, slika i drugog u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži) na području Repub­like Hrvatske, a poduzetnik T-Mobile d.o.o. na tržištu javne govorne usluge u pokretnim telekomunikacijskim mrežama na području Repub­like Hrvatske, može se razumno pretpostaviti da je cilj gore navedene ugovorne odredbe jačanje postojećeg položaja na mjerodav­nim tržištima poduzet­nika T-HT d.d. i poduzet­nika T-Mobile d.o.o. (u Okvirnom ugovoru, zajednički nazvani: HT) odnosno sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja na navedenim mjerodav­nim tržištima, na način da se značajnom dijelu konkurencije sprječava odnosno ograničava pristup mjerodav­nim tržištima, a korisnike upućuje i vezuje samo za poduzetnike T-HT d.d. i T- Mobile d.o.o.
b. da ako neki drugi davatelj usluga poduzet­niku Plovput d.o.o. ponudi specifične nove usluge, poduzetnik Plovput d.o.o. će zatražiti od poduzet­nika T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. ponudu istih ili usporedivih usluga prije no što prihvati ponudu drugog davatelja usluga. Poduzetnik Plovput d.o.o. se obvezuje prihvatiti ponudu poduzet­nika T-HT d.d. odnosno T-Mobile d.o.o., ako cijena koju ponude poduzetnici T-HT d.d. odnosno T-Mobile d.o.o. bude jednaka ili niža od cijene koju je ponudio drugi davatelj usluga, i ako kvaliteta usluge koju ponudi poduzetnici T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o. bude jednaka ili bolja od one koju je ponudio drugi davatelj usluga;
c. da se poduzetnik Plovput d.o.o. obavezuje obavijestiti poduzetnike T-HT d.d. odnosno T-Mobile d.o.o. o korištenju svake telekomunikacijske usluge koju mu pružaju njegovi konkurenti. Riječ je o telekomunikacijskim uslugama (u Okvirnom ugovoru tzv. »telekomunikacijske usluge ograničenog opsega»), za koje konkurent poduzet­nika T-HT d.d. odnosno T-Mobile d.o.o. ostvaruje godišnji prihod koji ne prelazi 5% od godišnjeg prihoda što ga je T-HT d.d odnosno T-Mobile d.o.o. ostvario od poduzet­nika Plovput d.o.o. tijekom prethodne godine kao ni više od 10% od ukupnog iznosa kojeg poduzetnik Plovput d.o.o. plaća za telekomunikacijske usluge u dotičnoj godini.
Agencija je pored odredbi ZZTN podredno, na odgovarajući način, u konkretnom slučaju primjenjivala u smislu članka 35. stavka 3. ZZTN, kriterije i standarde poredbenog prava Europske zajednice odnosno Obavijest Komisije – Smjernice za vertikalna ograničenja broj 032000Y1013(01), Službeni list C 291, 13/10/2000 str. 0001 – 0044, 2000/C 291/01.
Ugovorne odredbe, opisane pod točkama b. i c. upućuju na primjenu tzv. »engleske klauzule«.
Riječ je o odredbi koja obvezuje kupca (poduzet­nika Plovput d.o.o.) da izvijesti o bilo kojoj ponudi koju pod povoljnijim uvjetima nude drugi dobavljači (konkurenti poduzet­nika T-HT d.d. i poduzet­nika T-Mobile d.o.o.) i kojom mu se dopušta (poduzet­niku Plovput d.o.o.) da prihvati tu ponudu samo ako mu dobavljač (poduzetnik T-HT d.d. i poduzetnik T-Mobile d.o.o.) odbije prodavati robu/pružati usluge pod tim povoljnijim uvjetima.
Razumno je za očekivati da takva odredba ima isti učinak kao i obveza nenatjecanja, osobito kada kupac (poduzetnik Plovput d.o.o.) mora svom dobavljaču (poduzetnik T-HT d.d. i poduztenik T-Mobile d.o.o.) otkriti podatke o alternativnom izvoru nabave.
Engleska klauzula također može djelovati kao odredba o nametanju određene količine robe/usluge kupcu od strane dobavljača. Nametanje određene količine robe kupcu ima slične, ali slabije učinke isključenja s tržišta od obveze nenatjecanja. Poduzetnicima u vladajućem položaju izričito se zabranjuje primjena engleske klauzule.
Je li u konkretnom slučaju riječ o zabranjenom sporazumu u cijelosti ili djelomično, u smislu članka 9. stavka 1. točke 5. ZZTN odnosno, može li se u konkretnom slučaju primijeniti članak 10. ZZTN o izuzeću sporazuma, Agencija će nesporno moći utvrditi tek na temelju provedene detaljne ekonomske analize mjerodavnih tržišta na kojima predmetni sporazumi imaju učinke.
Na temelju ovlasti iz članka 55. stavka 1. ZZTN, Agencija može donijeti rješenje o privremenoj mjeri kada smatra da pojedine radnje sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja, u smislu odredaba ZZTN, prijete nastankom izravnoga značajnoga štetnog učinka za poduzetnike, odnosno pojedina područja gospodarstva ili interese potrošača.
Uzimajući u obzir sve pravne i činjenične okolnosti koje su Agenciji poznate, Agencija je kao ograničavajuće ocijenila gore navedene odredbe Okvirnog ugovora budući da se istima uvjetuje sklapanje ugovora prihvaćanjem od drugih ugovornih stranaka dodatnih obveza, koje po svojoj prirodi ili običajima u trgovini nisu u svezi predmeta tih ugovora, što predstavlja zabranjene sporazume u smislu članka 9. stavka 1. točke 5. ZZTN.
U konkretnom slučaju, može se razumno pretpostaviti kako gore navedene odredbe Okvirnog ugovora imaju za cilj sprječavanje, ograničavanje odnosno narušavanje tržišnog natjecanja na mjerodav­nim tržištima pa je nepotrebno dokazivati i njihove stvarne učinke na tržištu.
Agencija smatra da daljnja primjena gore navedenih odredaba Okvirnog ugovora, istovremeno prijeti nastanku izravnog, značajnog štetnog učinka za konkurente poduzet­nika T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o., koji su znatno nepovoljnijem položaju na tržištu od poduzet­nika T-HT d.d. i T-Mobile d.o.o., te za krajnje korisnike telekomunikacijskih usluga na mjerodav­nim tržištima, koje se upućuje i vezuje samo za poduzetnike T-HT d.d. i T- Mobile d.o.o.
Stoga, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja je na 67. sjednici, održanoj 7. rujna 2006. temeljem članka 34., 35. stavak 1. točka 2., 55. i 57. točka 5. ZZTN, donijelo odluku o izricanju privremene mjere poduzetnicima T-HT d.d., T-Mobile d.o.o. i Plovput d.o.o.
Odredbom članka 59. stavka 1. ZZTN, a u smislu članka 57. stavka 5. ZZTN, rješenje Agencije, objavljuje se u »Narodnim novinama«.
Ukoliko poduzetnici T-HT d.d., T-Mobile d.o.o. i Plovput d.o.o. ne postupe u skladu s ovim rješenjem, Agencija će, sukladno članku 60. ZZTN, podnijeti nadležnom prekršajnom sudu zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka protiv poduzet­nika T-HT d.d., T-Mobile d.o.o. i Plovput d.o.o. te odgovornih osoba u istima, a u svezi članka 61. stavka 1. točka 4. i stavka 2. ZZTN.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali nezadovoljna stran­ka može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Repub­li­ke Hrvatske, u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog rješenja.

Klasa: UP/I 030-02/2006-01/43
Urbroj: 580-05-06-26-1
Zagreb, 7. rujna 2006.

Predsjednica Vijeća za
zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga