POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODNOGA GOSPODARSTVA

2362

Na temelju članka 41. stavka 6. Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva donosi

PRAVILNIK

ZA KONTROLU SALMONELA I DRUGIH ODREĐENIH UZROČNIKA ZOONOZA KOJI SE PRENOSE HRANOM

POGLAVLJE I.TEMELJNE ODREDBE

Područje primjene

Članak 1.

1) Ovaj Pravilnik određuje način provedbe prikladnih i učinkovitih mjera radi otkrivanja i kontrole salmonela i drugih uzročnika zoonoza u svim relevantnim fazama proizvodnje, prerade i distribucije, a posebno na razini primarne proizvodnje, uključujući hranu za životinje, kako bi se smanjila njihova raširenost i rizik koji predstavljaju za javno zdravstvo.
2) Ovim se Pravilnikom propisuje:
(a) usvajanje ciljeva za smanjenje raširenosti određenih zoonoza u populacijama životinja:
– na razini primarne proizvodnje; i
– ukoliko je potrebno, za zoonoze i uzročnike zoonoza u drugim fazama prehrambenog lanca, uključujući hranu i hranu za životinje;
(b) odobravanje posebnih programa kontrole koje određuje nadležno tijelo i subjekti u poslovanju s hranom i hranom za životinje;
(c) posebna pravila za određene načine kontrole koje se primjenjuju radi smanjivanja proširenosti zoonoza i uzročnika zoonoza;
(d) pravila koja se odnose na promet unutar zemlje te uvoz određenih životinja i njihovih proizvoda iz drugih zemalja.
3) Ovaj se Pravilnik ne primjenjuje na primarnu proizvodnju:
(a) za vlastitu potrošnju u domaćinstvu; ili
(b) u slučaju izravne opskrbe malim količinama primarnih proizvoda krajnjih potrošača ili lokalnih maloprodajnih mjesta koja izravno opskrbljuju krajnje potrošače.
4) Izravna opskrba iz stavka 3. točke (b) ovoga članka uređena je posebnim propisom.
5) Primjena ovoga Pravilnika ne dovodi u pitanje odredbe posebnih propisa o zdravlju i hranidbi životinja, higijeni hrane, prenosivim bolestima u ljudi, zdravlju i zaštiti na radu, genskoj tehnologiji i transmisivnim spongiformnim encefalopatijama.

Pojmovnik

Članak 2.

Za potrebe ovoga Pravilnika primjenjuju se:
1. pojmovi propisani odredbama Zakona o hrani (»Narodne novine«, broj 117/03, 130/03 i 48/04);
2. pojmovi propisani odredbama Pravilnika o načinu praćenja zoonoza i uzročnika zoonoza (»Narodne novine«, broj 52/05); i
3. sljedeći pojmovi:
(a) »stado« označava životinju ili skupinu životinja koje se uzgajaju na gospodarstvu kao epidemiološka jedinica;
(b) »jato« označava svu perad istog zdravstvenog statusa koja se uzgaja u istoj nastambi ili u istom ograđenom prostoru i predstavlja jednu epidemiološku jedinicu; u slučaju peradi u zatvorenim nastambama uključuju se sve ptice u istom zračnom prostoru.

Nadležna tijela

Članak 3.

1) Za provedbu ovoga Pravilnika nadležno tijelo je Uprava za veterinarstvo Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva (u daljnjem tekstu: nadležno tijelo).
2) Nadležno tijelo odgovorno je za:
(a) izradu programa iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika te predlaganje njihovih izmjena i dopuna koje se pokažu nužnima, posebice na temelju dobivenih podataka i rezultata;
(b) prikupljanje podataka koji su potrebni za ocjenu upotrijebljenih sredstava i rezultata dobivenih tijekom provedbe programa kontrole navedenih u članku 5. ovoga Pravilnika, te izradu godišnjeg izvješća u skladu s člankom 9. Pravilnika o načinu praćenja zoonoza i uzročnika zoonoza (»Narodne novine«, broj 52/05);
(c) provođenje redovitih kontrola i nadzora nad subjektima u poslovanju s hranom i, ako je potrebno, subjektima u poslovanju s hranom za životinje.

POGLAVLJE
II.CILJEVI

Ciljevi za smanjenje proširenosti zoonoza i uzročnika zoonoza

Članak 4.

1) Utvrđuju se ciljevi radi smanjenja proširenosti zoonoza i uzročnika zoonoza, navedenih u Dodatku I. stupcu 1. ovoga Pravilnika u populacijama životinja koje su navedene u Dodatku I. stupcu 2. ovoga Pravilnika, a posebno uzimajući u obzir:
(a) iskustvo stečeno u primjeni postojećih mjera; i
(b) informacije koje su prikupljene provedbom Pravilnika o načinu praćenja zoonoza i uzročnika zoonoza (»Narodne novine«, broj 52/05);
2) Ciljevi navedeni u stavku 1. ovoga članka obuhvaćaju najmanje sljedeće:
(a) brojčani prikaz:
– maksimalnog postotka epidemioloških jedinica koje ostaju pozitivne; i/ili
– minimalnog postotka smanjivanja broja epidemioloških jedinica koje ostaju pozitivne;
(b) maksimalni rok za postizanje cilja;
(c) definiciju epidemiološke jedinice iz točke (a) ovoga stavka;
(d) definiciju shema testiranja koje su potrebne za provjeru ostvarenosti cilja; i
(e) definiciju, ako je potrebno, serotipova od značaja za javno zdravlje ili ostalih podvrsta zoonoza ili uzročnika zoonoza navedenih u Dodatku I. stupcu 1. ovoga Pravilnika, uzimajući u obzir opće kriterije određene u stavku 4. točki (c) ovoga članka te sve posebne kriterije određene u Dodatku III. ovoga Pravilnika.
3) Iznimno od stavka 2. točke (e) ovoga članka u prijelaznom se razdoblju na perad primjenjuju sljedeće odredbe:
– Cilj utvrđen za rasplodna jata vrste Gallus gallus za ovo prijelazno razdoblje obuhvaća pet najčešćih serotipova salmonela kod salmoneloza u ljudi, koji se određuju na temelju podataka prikupljenih kroz sustave praćenja. Ciljevi utvrđeni za kokoši nesilice, perad u tovu i purane za ovo prijelazno razdoblje obuhvaćaju bakterije Salmonella Enteritidis i Salmonella typhimurium. Međutim, ovi se ciljevi mogu po potrebi proširiti na ostale serotipove.
– Prijelazno se razdoblje primjenjuje na svaki cilj za smanjenje proširenosti salmonela u peradi. U svakome slučaju, ovo razdoblje traje tri godine počevši od datuma navedenog u stupcu 5. Dodatka I. ovoga Pravilnika.
4) Odredbe iz Dodatka I. ovoga Pravilnika mogu se izmijeniti i dopuniti pod sljedećim uvjetima:
(a) U svrhe navedene u točki (b) ovoga stavka, nakon što se posebno razmotre kriteriji iz točke (c) ovoga stavka;
(b) Izmjene i dopune Dodatka I. ovoga Pravilnika mogu izmijeniti opseg zahtjeva u odnosu na uspostavu ciljeva, dopunom, ograničenjem ili promjenom:
– zoonoza ili uzročnika zoonoza;
– faza u prehrambenome lancu; i/ili
– navedenih populacija životinja;
(c) Kriteriji koji se trebaju uzeti u obzir prije izmjena i dopuna Dodatka I. ovoga Pravilnika uključuju s obzirom na navedenu zoonozu ili uzročnika zoonoza sljedeće:
– njihovu učestalost u životinja, ljudi, hrani i hrani za životinje;
– značaj njihovih učinaka na ljude;
– ekonomske posljedice na zdravstvenu zaštitu životinja i ljudi te na poslovanje s hranom i hranom za životinje;
– epidemiološke trendove u životinja i ljudi, hrani i hrani za životinje;
– znanstveno mišljenje;
– tehnološki napredak, koji se posebice odnosi na praktičnost mogućih mjera kontrole; i
– zahtjeve i trendove u odnosu na sustave uzgoja i proizvodne metode.
5) Dodatak III. ovoga Pravilnika može se izmijeniti ili dopuniti.
6) Mjere poduzete radi smanjenja raširenosti zoonoza i uzroč­nika zoonoza iz Dodatka I. ovoga Pravilnika provode se u skladu s odredbama ovoga Pravilnika i posebnim propisima koji uređuju područje kontrole salmonela i drugih određenih uzročnika zoonoza koje se prenose hranom.

POGLAVLJE
III.PROGRAMI KONTROLE

Programi kontrole

Članak 5.

1) Nadležno tijelo uspostavlja programe kontrole za svaku zoonozu i svakog uzročnika zoonoze iz Priloga I. ovoga Pravilnika. Programi kontrole uzimaju u obzir geografsku rasprostranjenost zoonoza u zemlji i financijski učinak koje uspostava učinkovitog nadzora predstavlja za primarne proizvođače i subjekte u poslovanju s hranom i hranom za životinje.
2) Programi kontrole moraju se u kontinuirano provoditi i moraju obuhvaćati razdoblje od najmanje tri uzastopne godine.
3) Programi kontrole:
(a) određuju otkrivanje zoonoza i uzročnika zoonoza u skladu s odredbama i minimalnim pravilima o uzimanju uzoraka kako je određeno u Dodatku II. ovoga Pravilnika;
(b) definiraju odgovornost nadležnog tijela i subjekata u poslovanju s hranom i hranom za životinje;
(c) određuju mjere koje se poduzimaju nakon otkrivanja zo­onoza i uzročnika zoonoza u skladu s posebnim propisima, posebice radi zaštite javnog zdravlja, uključujući provedbu posebnih mjera iz Dodatka II. ovoga Pravilnika;
(d) omogućavaju ocjenu rezultata i preispitivanje samih programa, posebice rezultata dobivenih otkrivanjem zoonoza i uzročnika zoonoza u svrhu izmjena i dopuna istih.
4) Programi kontrole obuhvaćaju najmanje sljedeće faze u prehrambenom lancu:
(a) proizvodnju hrane za životinje;
(b) uzgoj i proizvodnju životinja;
(c) preradu i pripremu hrane životinjskog podrijetla.
5) Programi kontrole sadrže, ako je potrebno, odredbe o metodama laboratorijskih testiranja i kriterijima za ocjenjivanje rezultata laboratorijskih testiranja, za testiranje životinja i rasplodnih jaja koja se stavljaju u promet, kao dio službenog nadzora koji je određen u Dodatku II. dijelu A. ovoga Pravilnika.
6) Zahtjevi i minimalna pravila o uzimanju uzoraka iz Dodatka II. ovoga Pravilnika mogu se izmijeniti, prilagoditi ili dopuniti nakon što se posebno razmotre kriteriji iz članka 4. stavka 4. točke (c) ovoga Pravilnika.

Programi kontrole subjekata u poslovanju s hranom i hranom za životinje

Članak 6.

1) Subjekti u poslovanju s hranom i hranom za životinje ili društva koja zastupaju navedene subjekte mogu uspostaviti programe kontrole koji u najvećoj mogućoj mjeri obuhvaćaju sve faze proizvodnje, prerade i distribucije.
2) Ukoliko žele svoje programe kontrole uključiti u nacionalni program kontrole kako je određeno u članku 5. ovoga Pravilnika, subjekti u poslovanju s hranom i hranom za životinje ili njihovi zastupnici moraju dostaviti, radi odobrenja, svoje programe kontrole te sve njihove izmjene i dopune nadležnom tijelu.
3) Nadležno tijelo može odobriti dostavljene programe kontrole iz stavka 2. ovoga članka ako utvrdi da su ispunjeni zahtjevi iz Priloga II. ovoga Pravilnika i ciljevi nacionalnog programa kontrole.
4) Nadležno tijelo vodi evidenciju odobrenih programa kontrole iz stavka 3. ovoga članka.
5) Subjekti u poslovanju s hranom i hranom za životinje ili njihovi zastupnici redovito izvještavaju nadležno tijelo o rezultatima svojih programa kontrole.

POGLAVLJE
IV.NAČINI KONTROLE

Posebni načine kontrole

Članak 7.

1) Nadležno tijelo može:
(a) odrediti primjenu posebnih načina kontrole radi smanjenja proširenosti zoonoza ili uzročnika zoonoza u fazi primarnog uzgoja i proizvodnje životinja i ostalim fazama u prehrambenom lancu;
(b) odrediti uvjete za provođenje odredbi iz točke (a) ovoga stavka;
(c) odrediti pravila u vezi s potrebnom dokumentacijom, postupcima i minimalnim zahtjevima za načine iz točke (a) ovoga stavka; i
(d) odrediti da posebni načini kontrole iz točke (a) ovoga stavka ne čine sastavni dio nacionalnog programa kontrole.
2) Odredbe iz stavka 1. točke (a), (b) i (c) ovoga članka ne primjenjuju se na načine kontrole u kojima se upotrebljavaju tvari ili tehnike koje su određene posebnim propisima o hranidbi životinja, dodataka u hrani ili veterinarsko-medicinskim proizvodima.

POGLAVLJE
V.STAVLJANJE U PROMET

Promet

Članak 8.

Najkasnije od rokova određenih u Dodatku I. stupcu 5. ovoga Pravilnka, jata i stada podrijetlom od vrsta navedenih u stupcu 2. istoga Dodatka, moraju se testirati na zoonoze i uzročnike zoonoza iz stupca 1. prije stavljanja u promet živih životinja ili rasplodnih jaja iz objekata iz kojih potječu. Datum i rezultat testiranja upisuju se u propisane veterinarsko-zdravstvene svjedodžbe o zdravlju i podrijetlu životinja.
 

Članak 9.

Uvoz iz drugih zemalja

1) Počevši od datuma navedenih u Dodatku I. stupcu 5. ovoga Pravilnika za uvoz i unošenje na područje RH životinja ili rasplodnih jaja na koje se odnosi ovaj Pravilnik, država podrijetla mora nadležnom tijelu dostaviti program koji je sukladan onom iz članka 5. ovoga Pravilnika i koji nadležno tijelo mora prihvatiti u skladu s ovim člankom. Program navodi detaljna jamstva koja dotična država podrijetla daje u pogledu inspekcija i nadzora zoonoza i uzročnika zoonoza. Ova jamstva moraju biti barem jednakovrijedna jamstvima koja su predviđena ovim Pravilnikom.
2) Pri prihvaćanju Programa iz stavka 1. ovoga članka nadležno tijelo može prihvatiti i alternativna jamstva u odnosu na jamstva predviđena u ovom Pravilniku pod uvjetom da nisu povoljnija od onih koja se primjenjuju na području RH.
3) Mišljenja na dostavljene Programe nadležno tijelo mora dostaviti zainteresiranoj državi u roku od 2 mjeseca od datuma zaprimanja programa.
4) Testiranja na jatima i stadima podrijetlom od vrsta navedenih u Dodatku I. stupcu 2. ovoga Pravilnika obavljaju se prije nego što se žive životinje ili rasplodna jaja otpreme iz objekata iz kojih potječu. Jata i stada moraju se testirati na zoonoze i uzročnike zoonoza nevedene u Dodatku I. stupcu 1. ovoga Pravilnika ili, ako je potrebno ostvariti cilj istovjetnih jamstava iz stavka 1. ovoga članka taj popis zoonoza i uzročnika zoonoza može biti proširen. Datum i rezultat testiranja moraju biti upisani u odgovarajuće međunarodne veterinarske certifikate kojih su obrasci određeni posebnim propisima.

POGLAVLJE
VI.LABORATORIJI

Referentni laboratorij

Članak 10.

1) Nacionalni referentni laboratorij za analiziranje i testiranje zoonoza i uzročnika zoonoza iz Dodatka I. stupca 1. ovoga Pravilnika je Hrvatski veterinarski institut, Zagreb.
2) Nacionalni referentni laboratorij iz članka stavka 1. ovoga članka za analiziranje i testiranje zoonoza i uzročnika zoonoza iz Dodatka I. stupca 1. u životinja iz Dodatka I. stupca 2. ovoga Pravilnika mora primjenjivati sustave kvalitete koji ispunjavaju zahtjeve važeće norme HRN EN/ISO.

Odobravanje laboratorija, zahtjevi vezani uz kakvoću i odobrene metode testiranja

Članak 11.

1) U svrhu analize uzoraka radi testiranja na prisutnost zoonoza i uzročnika zoonoza iz Dodatka I. stupca 1. ovoga Pravilnika, laboratoriji koji sudjeluju u programima kontrole u skladu s odredbama iz članaka 5. i 7. ovoga Pravilnika:
(a) moraju biti ovlašteni od nadležnog tijela; i
(b) moraju primjenjivati sustave kvalitete koji ispunjavaju zahtjeve važeće norme HRN EN/ISO.
2) Laboratoriji iz stavka 1. ovoga članka moraju redovito sudjelovati u međulaboratorijskim testiranjima koja organizira ili koordinira nacionalni referentni laboratorij.
3) Testiranja na prisutnost zoonoza i uzročnika zoonoza iz Dodatka I. stupca 1. ovoga Pravilnika provode se prema metodama i protokolima koje međunarodna tijela za standardizaciju preporučuju kao referentne metode. Alternativne se metode mogu upotrebljavati ukoliko su odobrene u skladu s međunarodno priznatim pravilima i daju rezultate koji su istovjetni onima dobivenima odgovarajućom referentnom metodom.

POGLAVLJE
VII.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 12.

1) Nacionalni program kontrole iz članka 5. ovoga Pravilnika mora biti donesen u roku od 6 mjeseci od datuma stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
2) Za uvoz i unošenje na područje RH životinja ili rasplodnih jaja na koje se odnosi ovaj Pravilnik, država podrijetla mora nadležnom tijelu dostaviti program iz članka 9. stavka 1. ovoga Pravilnika u roku od 12 mjeseci od datuma stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
3) Nacionalni referentni laboratorij iz članka 10. stavka 1. ovoga Pravilnika za analiziranje i testiranje zoonoza i uzročnika zoonoza iz Dodatka I. stupca 1. u životinja iz Dodatka I. stupca 2. ovoga Pravilnika mora primjenjivati sustave kvalitete koji ispunjavaju zahtjeve važeće norme HRN EN/ISO iz stavka 2. istoga članka najkasnije u roku od 24 mjeseca od stupanja na snagu ovoga Pravilnika ili u roku od 24 mjeseca od dodavanja novih zoonoza ili uzročnika zoonoza u Dodatak I. stupac 1. ovoga Pravilnika.
4) Laboratoriji iz članka 11. ovoga Pravilnika koji sudjeluju u programima kontrole u skladu s odredbama iz članaka 5. i 7. ovoga Pravilnika moraju primjenjivati sustave kvalitete koji ispunjavaju zahtjeve važeće norme HRN EN/ISO iz stavka 1. točke (b) istoga članka najkasnije u roku od 36 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika ili u roku od 24 mjeseca od dodavanja novih zoonoza ili uzročnika zoonoza u Dodatak I. stupac 1. ovoga Pravilnika.

Stupanje na snagu

Članak 13.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu šest mjeseci od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 322-01/06-01/431
Urbroj: 525-6-06-1
Zagreb, 15. rujna 2006.

Ministar
Petar Čobanković, v. r.

DODATAK I.

ODREĐENE ZOONOZE I UZROČNICI ZOONOZA ZA KOJE SE U SKLADU S ČLANKOM 4. OVOGA PRAVILNIKA UTVRĐUJU CILJEVI ZA SMANJENJE PROŠIRENOSTI

1. Zoonoza ili uzročnik zoonoze

2. Populacija životinja

3. Faza u prehrambenome lancu

4. Krajnji rok do kojeg cilj mora biti utvrđen*

5. Krajnji rok za početak testiranja

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

rasplodna jata vrste Gallus gallus

primarna proizvodnja

12 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika

12 mjeseci od datuma iz stupca 4.

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

konzumne nesilice

primarna proizvodnja

12 mjeseca od stupanja na snagu ovoga Pravilnika

18 mjeseci od datuma iz stupca 4.

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

tovni pilići

primarna proizvodnja

24 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika

18 mjeseci od datuma iz stupca 4.

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

purani

primarna proizvodnja

36 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika

18 mjeseci od datuma iz stupca 4.

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

svinje za klanje

klanje

36 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika

18 mjeseci od datuma iz stupca 4.

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

rasplodne svinje

primarna proizvodnja

48 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika

18 mjeseci od datuma iz stupca 4.

* Ovi se datumi temelje na pretpostavci da su usporedivi podaci o proširenosti dostupni najmanje šest mjeseci prije utvrđivanja cilja. Ukoliko spomenuti podaci nisu dostupni, datum za utvrđivanje cilja sukladno se odgađa.

DODATAK II.

KONTROLA ZOONOZA I UZROČNIKA ZOONOZA NAVEDENIH U DODATKU I.

A. Opći zahtjevi za programe kontrole

Program mora uzeti u obzir vrstu zoonoze i/ili pripadajućeg uzročnika zoonoze i specifično stanje na području zemlje. On mora:
(a) navesti cilj programa uzimajući u obzir važnost zoonoze ili pripadajućeg uzročnika zoonoze;
(b) zadovoljiti minimalne zahtjeve za uzimanje uzoraka koji su utvrđeni u dijelu B. ovoga Dodatka;
(c) po potrebi, zadovoljiti posebne zahtjeve koji su utvrđeni u dijelovima C – E. ovoga Dodatka; i
(d) sadržavati sljedeće podatke:

1. Općenito

1.1. Pojava zoonoze ili uzročnika zoonoze u zemlji, u odnosu na rezultate dobivene u okviru provođenja Pravilnika o načinu praćenja zoonoza i uzročnika zoonoza (»Narodne novine«, broj 52/05);
1.2. Geografsko područje ili, po potrebi, epidemiološke jedinice u kojima se program provodi.
1.3. Struktura i organizacija relevantnih nadležnih tijela.
1.4. Odobreni laboratoriji za analiziranje prikupljenih uzoraka u skladu s programom.
1.5. Metode koje su primijenjene za dokazivanje zoonoze ili uzročnika zoonoze.
1.6. Službene kontrole (uključujući sheme uzimanja uzoraka) hrane za životinje, jata i/ili stada.
1.7. Službene kontrole (uključujući sheme uzimanja uzoraka) u ostalim fazama prehrambenoga lanca.
1.8. Mjere nadležnih tijela provedene na životinjama ili proizvodima u kojima su otkrivene zoonoze ili uzročnici zoonoza, posebice radi zaštite zdravlja ljudi; poduzete preventivne mjere, kao što je cijepljenje.
1.9. Relevantne propise, uključujući i druge propise u vezi s aktivnostima iz članka 1. stavka 3. točke (b) ovoga Pravilnika.
1.10. Financijska potpora dodijeljena subjektima u poslovanju s hranom i hranom za životinje u okviru nacionalnog programa kontrole.

2. Subjekti u poslovanju hranom i hranom za životinje obuhvaćeni programom

2.1. Organizacija i način proizvodnje navedenih vrsta životinja i njihovih proizvoda.
2.2. Organizacija i način proizvodnje hrane za životinje.
2.3. Relevantne smjernice dobre stočarske prakse ili druge smjernice (obvezatne ili neobvezatne) koje definiraju najmanje:
– upravljanje higijenom na gospodarstvima,
– mjere za sprječavanje unosa zaraze putem životinja, hrane za životinje, vode za piće, djelatnika na gospodarstvima, i
– higijenu kod prijevoza životinja na ili s gospodarstava.
2.4. Redoviti veterinarski nadzor gospodarstava.
2.5. Registracija gospodarstava.
2.6. Evidencija na gospodarstvima.
2.7. Dokumentacija koja prati životinje kod stavljanja u promet.
2.8. Ostale odgovarajuće mjere kojima se osigurava mogućnost utvrđivanja sljedivosti životinja.

B. Minimalni zahtjevi za uzimanje uzoraka

1. Nakon odobrenja relevantnih programa kontrole iz članka 5. ovoga Pravilnika, subjekti u poslovanju s hranom moraju imati uzete i testirane uzorke na zoonoze i uzročnike zoonoza iz Dodatka I. stupca 1. ovoga Pravilnika poštujući minimalne zahtjeve za uzimanje uzoraka koji su navedeni u sljedećoj tablici.

1. Zoonoza ili uzročnik zoonoze

2. Populacija životinja

3. Faza proizvodnje na koju se odnosi uzimanje uzorka

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

rasplodna jata vrste Gallus gallus:

 

– rasplodna jata u uzgoju

– jednodnevni pilići

– perad stara četiri tjedna

– dva tjedna prije početka nesivosti ili premještanja u nastambu za nesilice

– rasplodna jata u proizvodnji

– svaka dva tjedna tijekom razdoblja nesivosti

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

Nesilice konzumnih jaja:

 

– jata konzumnih nesilica u uzgoju

– jednodnevni pilići

– pilenke dva tjedna prije početka nesivosti ili premještanja u nastambu za nesilice

– jata konzumnih nesilica u proizvodnji

– svakih 15 tjedana tijekom razdoblja nesivosti

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

tovni pilići

– perad koja se otprema u klaonicu najranije 14 dana prije klanja*

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

purani

– perad koja se otprema u klaonicu najranije 14 dana prije klanja*

svi serotipovi salmonele od značaja za javno zdravstvo

stada svinja:

 

– rasplodne svinje

– svinje za klanje

– životinje koje se otpremaju u klaonicu ili trupovi u klaonici

– životinje koje se otpremaju u klaonicu ili trupovi u klaonici

* Rezultati analize uzoraka moraju biti poznati prije otpremanja životinja na klanje.

2. Zahtjevi iz točke 1. ovoga Dodatka ne isključuju posebne propise koji se odnose na ante mortem preglede i kontrole.
3. Rezultati analize evidentiraju se zajedno sa sljedećim podacima:
(a) datumom i mjestom uzimanja uzoraka; i
(b) označavanjem jata/stada.
4. Imunološka testiranja ne provode se ukoliko su životinje cijepljene, osim ako se dokaže da upotrijebljeno cjepivo nema utjecaja na primijenjenu metodu imunološkog testiranja.

C. Posebni zahtjevi za rasplodna jata vrste Gallus gallus

1. Mjere utvrđene u točkama 3. do 5. ovoga Dijela, poduzimaju se svaki put kada rezultat analize uzoraka koja se provodi u skladu s dijelom B. ovoga Dodatka upućuje na prisutnost Salmonella Enteritidis ili Salmonella Typhimurium u rasplodnome jatu vrste Gallus gallus u slučajevima navedenima u točki 2. ovoga Dijela.
2. (a) Kada je nadležno tijelo odobrilo metodu testiranja uzoraka uzetih u skladu s dijelom B. ovoga Dodatka, može zatražiti poduzimanje mjera iz točaka 3. do 5. ovoga Dijela ukoliko navedeno testiranje ukaže na sumnju na prisutnost Salmonella Enteritidis ili Salmonella Typhimurium.
(b) Ukoliko nadležno tijelo potvrdi sumnju na prisutnost Salmonella Enteritidis i Salmonella Typhimurium temeljem rezultata testiranja uzoraka kako je određeno u Dijelu B. ovoga Dodatka, moraju se poduzeti mjere kako je određeno u točkama 3 – 5. ovoga Dijela. U suprotnom, moraju se provesti mjere iz točaka 3 – 5. ovoga Dijela kada god nadležno tijelo potvrdi sumnju u pojavu Salmonella Enteritidis ili Salmonella Typhimurium, koja potječe iz analize uzoraka provedene u skladu s dijelom B.
3. Neinkubirana jaja iz takvog jata moraju se uništiti.
Iznimno, ova se jaja mogu upotrijebiti za prehranu ljudi ako su tretirana na način kojim se jamči uklanjanje Salmonella Enteritidis ili Salmonella Typhimurium u skladu s posebnim propisima.
4. Sva perad u jatu, uključujući jednodnevne piliće, mora biti zaklana ili uništena kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri smanjio rizik od širenja salmonele. Klanje se mora provesti u skladu s posebnim propisima. Proizvodi koji potječu od ove peradi mogu se staviti na tržište u svrhu prehrane ljudi u skladu s posebnim propisima i dijelom E. ovoga Dodatka. Ukoliko nisu namijenjeni prehrani ljudi, ovi se proizvodi moraju upotrijebiti ili uništiti u skladu s Pravilnikom o načinu postupanja s nusproizvodima životinjskog podrijetla koji nisu za prehranu ljudi (»Narodne novine«, broj 56/2006).
5. Ako se rasplodna jaja podrijetlom od jata u kojima je prisutna Salmonella Enteritidis ili Salmonella Typhimurium još uvijek nalaze u valionici, moraju se uništiti ili obraditi u skladu s Pravilnikom o načinu postupanja s nusproizvodima životinjskog podrijetla koji nisu za prehranu ljudi (»Narodne novine«, broj 56/2006).

D. Posebni zahtjevi za jata konzumnih nesilica

1. Počevši od 36 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika, za izravnu prehranu ljudi konzumnim jajima smiju se upotrebljavati samo ona jaja koja potječu od komercijalnog jata konzumnih nesilica koje je uključeno u nacionalni program kako je određeno u članku 5. ovoga Pravilnika i ne podliježe službenom ograničenju.
2. Jaja podrijetlom iz jata nepoznatog zdravstvenog statusa za koja se sumnja da su zaražena ili da potječu od zaraženih jata mogu se upotrebljavati za prehranu ljudi ako su obrađena na način kojim se jamči uništavanje svih serotipova salmonele od značaja za javno zdravstvo u skladu s posebnim propisima.
3. Kod klanja ili uništavanja zaraženih jata moraju se poduzeti potrebne mjere kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri smanjio rizik od širenja zoonoza. Klanje se mora provesti u skladu s posebnim propisima. Proizvodi koji potječu od ove peradi mogu se staviti na tržište u svrhu prehrane ljudi u skladu s posebnim propisima i dijelom E. ovoga Dodatka. Ukoliko nisu namijenjeni prehrani ljudi, ovi se proizvodi moraju upotrijebiti ili uništiti u skladu s Pravilnikom o načinu postupanja s nusproizvodima životinjskog podrijetla koji nisu za prehranu ljudi (»Narodne novine«, broj 56/2006).

E. Posebni zahtjevi za svježe meso

1. Počevši od 48 mjeseci od stupanja na snagu ovog Pravilnika, svježe meso peradi od životinja iz Dodatka I. ovoga Pravilnika smije se staviti na tržište a namijenjeno za prehranu ljudi jedino ako udovoljava sljedeći uvjet:
»Salmonela: odsutnost u 25 grama«.
2. Detaljna pravila za kriterij iz točke 1. ovoga Dijela, a posebno sheme uzimanja uzoraka i analitičke metode utvrđuju se posebnim propisima.
3. Kriterij iz točke 1. ovoga Dijela ne primjenjuje se na svježe meso peradi koje je namijenjeno industrijskoj toplinskoj obradi ili drugoj obradi za uništavanje salmonele u skladu s posebnim propisima.

DODATAK III.

POSEBNI KRITERIJI ZA ODREĐIVANJE SEROTIPOVA SALMONELE OD ZNAČAJA ZA JAVNO ZDRAVSTVO

Prilikom određivanja serotipova salmonele od značaja za javno zdravstvo na koje se primjenjuju ciljevi iz članka 4. ovoga Pravilnika, moraju se uzeti u obzir sljedeći kriteriji:
1. najčešći serotipovi salmonela kod salmoneloze u ljudi na temelju podataka prikupljenih putem propisanih programa praćenja (monitoring);
2. izvor infekcije (tj. prisutstvo serotipova u relevantnim populacijama životinja i hrani za životinje);
3. pokazuje li neki serotip brzo i novo svojstvo širenja i izazivanja bolesti u ljudi i životinja;
4. pokazuje li neki serotip povećanu virulenciju, primjerice u pogledu invazivnosti, ili otpornost na odgovarajuće terapije kod infekcija ljudi.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga