|
|
|
|
2608
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na temelju članka 5. i članka 13. stavak 2. Zakona o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05), u upravnom postupku davanja odobrenja na Prijedlog Ugovora o ustupanju prava korištenja vršnog opterećenja iz TS 10(20)/0,4 kV »Podrute« u gospodarskoj zoni u Podrutama, pokrenutom na temelju zahtjeva Grada Novog Marofa, sa sjedištem u Novom Marofu, Trg hrvatske državnosti 1, na temelju odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, sa 66. sjednice održane 27. srpnja 2006, donosi sljedeće
I. Utvrđuje se da ustupanje prava korištenja vršnog opterećenja iz TS 10(20)/0,4
kV »Podrute« u gospodarskoj zoni u Podrutama predstavlja državnu potporu iz
članka 4. stavak 3. točka d) Zakona o državnim potporama.
II. Daje se odobrenje na Prijedlog Ugovora o ustupanju prava korištenja vršnog
opterećenja iz TS 10(20)/0,4 kV »Podrute« u gospodarskoj zoni u Podrutama.
III. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. ZAHTJEV ZA POKRETANJE POSTUPKA
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je dana 8.
svibnja 2006. od Grada Novog Marofa, sa sjedištem u Novom Marofu, Trg hrvatske
državnosti 1 (dalje: Grad Novi Marof) Prijedlog Ugovora o ustupanju prava
korištenja vršnog opterećenja iz TS 10(20)/0,4 kV »Podrute« u gospodarskoj zoni
u Podrutama (dalje: Prijedlog Ugovora). U prilogu Prijedloga dostavljen je
Obrazac prijave državne potpore (dalje: Obrazac) ovjeren od podnositelja
prijave.
Prijedlogom Ugovora ustupa se pravo korištenja vršnog opterećenja iz TS
10(20)/0,4 kV »Podrute« u gospodarskoj zoni u Podrutama poduzetniku BBS d.o.o.
iz Zagreba, Frane Petrića 3 (dalje: BBS d.o.o.), za potrebe tvornice za
skladištenje, uporabu i proizvodnju PET ambalaže izgrađenu na k.č.br. 1720 u
k.o. Kamena Gorica u naselju Podrute. Vrijednost prava korištenja ustupljenoga
vršnog opterećenja iznosi *** kuna.
S obzirom da predmetni prijedlog sadržava elemente državne potpore isti je
podnesen sukladno odredbi članka 12. stavak 1. Zakona o državnim potporama
(»Narodne novine«, broj 140/05; dalje: ZDP-a).
Kako zaprimljena dokumentacija nije bila dovoljna za donošenje rješenja,
Agencija je, sukladno članku 9. stavku 1. i 2. ZDP-a, dopisom od 23. svibnja
2006., klasa: UP/I 430-01/2006-18/24, urbroj: 580-03-06-54-02, od Grada Novog
Marofa zatražila sljedeće: Račun dobiti i gubitka i Bilancu poduzetnika BBS
d.o.o. za 2003., 2004. i 2005., popis deset najvećih dužnika i vjerovnika
poduzetnika BBS d.o.o.; izračun troškova bruto plaća za novootvorena radna
mjesta povezana s ulaganjem za dvogodišnje razdoblje; iznos investicije koja je
potrebna za izgradnju tvornice za proizvodnju i skladištenje PET ambalaže;
podatak ima li poduzetnik BBS d.o.o. uredno podmirene sve obveze prema Republici
Hrvatskoj; iznos svih dosadašnjih državnih potpora koje je poduzetnik BBS d.o.o.
eventualno primio, te podatak je li u konkretnom slučaju riječ o početnim
ulaganjima poduzetnika ili je riječ o proširenju poslovanja.
Grad Novi Marof dostavio je dio tražene dokumentacije podneskom od 6. lipnja
2006., dok je preostali dio dokumentacije dostavljen podneskom od 21. lipnja
2006.
2. UTVRĐIVANJE ČINJENICA
Na temelju dostavljenih podataka utvrđeno je sljedeće:
2.1. Grad Novi Marof donio je 15. prosinca 2005. Zaključak o uvjetima i načinu
ustupanja prava korištenja vršnog opterećenja kojim raspolaže Grad Novi Marof,
klasa: 310-02/05-01/10, urbroj: 2186/022-02-05-20 (dalje: Zaključak).
Rečenim Zaključkom određeni su uvjeti i način ustupanja prava korištenja vršnog
opterećenja kojim Grad Novi Marof raspolaže temeljem Ugovora o priključenju
gospodarskih zona na području Grada Novog Marofa (Zona Podrute, Zona »prema
Ključu« i Zona Možđenec), broj 050515, zaključenog dana 5. rujna 2005. s HEP –
Distribucijom d.o.o., DP »Elektra« Varaždin, Kratka 3 – ukupno 1800 kW, te
Ugovora o priključenju ulice u zoni za razvoj malog i srednjeg poduzetništva u
Novom Marofu (iza autobusne stanice), broj: 010026, zaključenog dana 26.
kolovoza 2002. godine s HEP – Distribucijom d.o.o., DP »Elektra« Varaždin,
Kratka 3 – ukupno preostalih 514 kW. Na temelju rečenih ugovora, Grad Novi Marof
raspolaže s ukupno 2314 kW.
Temeljem Zaključka, Grad Novi Marof ustupit će pravo korištenja vršnog
opterećenja kojim raspolaže isključivo fizičkim i pravnim osobama koje se bave
proizvodnim ili drugim gospodarskim djelatnostima, i to prilikom priključenja u
električnu mrežu građevina odnosno objekata koji služe obavljanju tih
djelatnosti.
Zaključkom su određeni kriteriji koje, u svrhu poticanja razvoja gospodarstva,
malog i srednjeg poduzetništva, korisnici moraju ispuniti da bi ostvarili popust
pri korištenju vršnog opterećenja.
Točkom III. Zaključka utvrđeno je kako će poduzetnik ostvariti popust od 70
posto u slučaju da zaposli više od sto novih radnika. Dodatnih 20 posto popusta
ostvarit će u slučaju ako najmanje 60 posto novozaposlenih ima prebivalište na
području Grada Novog Marofa, a 10 posto u slučaju da proizvodni program
poduzetnika značajnije doprinosi očuvanju i zaštiti okoliša.
Agencija je 30. studenoga 2005. donijela mišljenje klasa:430-02/2005-18/35,
urbroj: 580-03-05-17-02 od 30. studenoga 2005., kojim je navedeno da je riječ,
ukoliko vrijednost ustupljenog prava korištenje vršnog opterećenja pojedinom
korisniku u razdoblju od tri godine od dana potpisivanja ugovora o ustupanju
vršnog opterećenja ne prijeđe iznos od 750.000,00 kuna, o državnoj potpori male
vrijednosti iz odredbe članka 5. stavak 1. Uredbe o državnim potporama (»Narodne
novine« 121/03; dalje: Uredba) za koju nije potrebno odobrenje Agencije. U
rečenom Mišljenju također je navedeno da je, ukoliko iznos državne potpore po
pojedinom poduzetniku prijeđe iznos od 750.000,00 kuna, Grad Novi Marof dužan
Agenciji podnijeti zahtjev na ocjenu, odnosno prijedlog akta o odobravanju
odnosno davanju takve pojedinačne državne potpore, sukladno članku 12. stavak 1.
ZDP-a.
Poduzetnik BBS d.o.o. investiranjem u tvornicu plastične ambalaže planira
otvoriti najmanje sto novih radnih mjesta te stoga ostvaruje pravo na popust od
70 posto. Kako će 60 posto od novozaposlenih imati prebivalište na području
Grada Novog Marofa poduzetnik ostvaruje dodatnih 20 posto popusta. Novootvorena
radna mjesta bit će sačuvana najmanje sljedeće tri godine, te stoga poduzetnik
BBS d.o.o. ostvaruje popust kod obračuna naknade u iznosu od 90 posto.
S obzirom da je Gradsko poglavarstvo Grada Novog Marofa na temelju Elaborata
zaštite okoliša ocijenilo da proizvodnih program poduzetnika BBS d.o.o.
značajnije doprinosi očuvanju i zaštiti okliša, isti ostvaruje dodatnih 10 posto
popusta.
Sukladno točki III. Zaključka, poduzetnik BBS d.o.o. prilikom obračuna naknade
za korištenje vršnog opterećenja ostvaruje popust od ukupno 100 posto. Naknada
za pravo korištenja vršnog opterećenja od *** kW iznosi *** kuna.
S obzirom da poduzetnik iz navedenih razloga ostvaruje pravo na 100 posto
popusta prilikom obračuna naknade, Grad Novi Marof planira sklopiti s
poduzetnikom Ugovor o ustupanju prava korištenja vršnog opterećenja od *** kW iz
TS 10(20)/0,4 kV »Podrute« u gospodarskoj zoni u Podrutama bez naknade.
Kako ukupan iznos od *** kuna predstavlja državnu potporu koja prelazi iznos
državne potpore male vrijednosti, za dodjelu takve potpore potrebno je odobrenje
Agencije kako je navedeno u Mišljenju Agencije od 30. studenoga 2005.
2.2. Poduzetnik BBS d.o.o. upisan je u registar Trgovačkog suda u Zagrebu, s
temeljnim kapitalom od 100.000,00 kuna. Poduzetnik je registriran za sljedeće
djelatnosti: prijevoz robe cestom; prateće i pomoćne djelatnosti u prometu;
prijevoz robe i putnika u domaćem i međunarodnom cestovnom prometu; kupnju i
prodaju robe; obavljanju trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom
tržištu; poljoprivredu, lov i usluge povezane s njima; proizvodnju mliječnih
proizvoda, proizvodnju tekstila; proizvodnju odjeće, doradu i bojenje krzna;
poslovanje nekretninama; građenje, projektiranje i nadzor nad gradnjom;
financijsko davanje u zakup; ostalo financijsko posredovanje; proizvodnju
plastičnih masa u primarnim oblicima; proizvodnju ostalih kemijskih proizvoda;
proizvodnju ambalaže od plastike; proizvodnju proizvoda od plastike za
građevinarstvo; proizvodnju ostalih proizvoda od plastike; postupanje s otpadom
– skupljanje, prijevoz, privremeno skladištenje, oporaba, zbirnjavanje otpada,
uvoz, izvoz i provoz otpada, zatvaranje i saniranje građevina namijenjenih
odlaganju otpada i drugih otpadom onečišćenih površina te nadzor.
U postupku je utvrđeno da poduzetnik BBS d.o.o. pripada kategoriji malih
poduzetnika, jer ispunjava uvjete iz članka 3. stavak 3. Zakona o poticanju
razvoja malog gospodarstva (»Narodne novine« 29/02) u kojem je propisano da je
mali poduzetnik onaj poduzetnik koji je u poslovanju neovisan, zapošljava manje
od 50 zaposlenika, ima ukupni godišnji promet do 16.000.000,00 kuna, te zbroj
bilance do 8.000.000,00 kuna.
U konkretnom slučaju poduzetnik BBS d.o.o. u 2005. ima 33 zaposlena djelatnika,
te je ostvario ukupni godišnji promet od14.129.259,15 kuna, a zbroj bilance
iznosi 92.711.829,48 kuna. S obzirom da poduzetnik ispunjava dva od ukupno tri
navedena kriterija, smatra se malim poduzetnikom.
2.3. Namjera poduzetnika BBS d.o.o. je revitalizirati pogon bivše ciglane u
Podrutama, te obnoviti i prilagoditi potrebama tvornice plastične ambalaže
uključujući i reciklažu poliesterskih boca. Lokacija planirane građevine za
reciklažu PET ambalaže nalazi se na katastarskoj čestici broj 1720 k.o. Kamena
Gorica. Za navedene radove, poduzetnik BBS d.o.o. ishodio je potrebne
građevinske dozvole od Ureda državne uprave u Varaždinskoj županiji, Pododsjeka
za gospodarstvo, prostorno uređenje, graditeljstvo i imovinsko-pravne poslove,
Ispostava Novi Marof.
Ukupno ulaganje u osnovna sredstva (zgrada i oprema) u tvornicu za oporabu PET
ambalaže iznosi 11.700.000,00 EUR-a(87.750.000,00 kuna). Izvori sredstava za
investiciju su osigurani kreditima Fonda za razvoj i zapošljavanje, učešćem
Credo banke, leasingom te vlastitim učešćem poduzetnika.
Tablica 1. STRUKTURA INVESTICIJSKOG ULAGANJA
Struktura |
Kune |
EUR |
Postoci |
|
Osnovna sredstva |
87.750.000 |
11.700.000 |
92,13 |
|
A. |
Građevine |
22.500.000 |
3.000.000 |
23,62 |
B. |
oprema |
50.250.000 |
6.700.000 |
52,76 |
C. |
Vlastito tehničko znanje – usluge |
7.500.000 |
1.000.000 |
7,87 |
D. |
Vlastiti radovi – usluge |
7.500.000 |
1.000.000 |
7,87 |
|
|
|
|
|
Obrtna sredstva |
7.500.000 |
1.000.000 |
7,87 |
|
|
|
|
|
|
Ukupno |
92.250.000 |
12.700.000 |
100,00 |
Tablica 2. IZVOR FINANCIRANJA PROJEKTA
Struktura |
Kune |
EUR |
Postoci |
Kredit Fonda za razvoj i zapošljavanje |
30.000.000 |
4.000.000 |
31,50 |
Leasing |
42.750.000 |
5.700.000 |
44,88 |
Učešće Credo banke |
7.500.000 |
1.000.000 |
7,87 |
Vlastito učešće |
15.000.000 |
2.000.000 |
15,75 |
|
|
|
|
Ukupno |
92.250.000 |
12.700.000 |
100,00 |
3. ODLUKA VIJEĆA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (u daljnjem tekstu: Vijeće) razmatralo je
Prijedlog Ugovora Grada Novog Marofa na svojoj 66. sjednici, održanoj 27. srpnja
2006.
Prilikom donošenja odluke, Vijeće je uzelo u obzir sve činjenice iz Prijedloga
ugovora i ostale dostavljene dokumentacije.
Vijeće je u konkretnom slučaju utvrdilo da ustupanje prava korištenja vršnog
opterećenja bez naknade predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavak 1. ZDP-a.
Pojam državne potpore određen je člankom 3. stavkom 1. ZDP-a.Vijeće je utvrdilo
da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama, jer se ustupanjem prava
korištenja vršnog opterećenja bez naknade predviđenim u navedenom Prijedlogu
Ugovora radi o smanjenju priliva državnih sredstava, odnosno sredstava proračuna
lokalne samouprave; utvrđeno je kako ustupanjem prava korištenja vršnog
opterećenja bez naknade predstavlja potporu koja korisniku potpore donosi
ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno
poslovanje; utvrđeno je kako se u konkretnom slučaju takvo ustupanje dodjeljuje
korisniku na selektivnoj osnovi, te kako postoji mogućnost narušavanja tržišnog
natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u
mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza
Republike Hrvatske koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju
(»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje
SSP).
Člankom 4. stavak 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora
koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na
tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u
kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike
Hrvatske iz SSP-a. Izuzeća od opće zabrane propisana su člankom 4. stavkom 2. i
3. ZDP-a.
Međutim, s obzirom na to da se u konkretnom slučaju radi o malom poduzetniku, te
da se ustupanje prava korištenja vršnog opterećenja koje predstavlja državnu
potporu odnosi na malog poduzetnika, Vijeće je moralo utvrditi je li na takvu
potporu moguće primijeniti izuzeće iz članka 4. stavak 3. točka d) ZDP-a,
odnosno je li riječ o potpori namijenjenoj poticanju određenih gospodarskih
djelatnosti ili određenih gospodarskih područja.
Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavak 3. točka d) ZDP-a,
koje se odnosi na državne potpore za male i srednje poduzetnike, rečena državna
potpora predviđena Prijedlogom Ugovora mora biti sukladna s odredbama Uredbe
koje se odnose na kategoriju potpora za male i srednje poduzetnike.
Člankom 22. Uredbe, koji se primjenjuje temeljem članka 10. Uredbe o državnim
potporama (»Narodne novine« 50/06), određeno je da se državna potpora malim
poduzetnicima može dodijeliti u iznosu do 15 posto opravdanih troškova.
Opravdane troškove čine troškovi početnih ulaganja (zemljište, zgrada i oprema),
troškovi za nematerijalna ulaganja (nabava patenata, licenci, posebnih znanja i
vještina ili nepatentiranog tehničkog znanja) te troškovi otvaranja novih radnih
mjesta. U konkretnom slučaju utvrđeno je da se radi o početnim ulaganjima
poduzetnika.
S obzirom da je u postupku utvrđeno da ukupna vrijednost početnih ulaganja u
zgradu i opremu, koja se smatraju opravdanim troškovima, iznosi 87.750.000,00
kuna (11.700.000,00 EUR-a), iznos državne potpore od *** kuna predstavlja manje
od 15 posto opravdanih troškova početnih ulaganja određenih člankom 22. stavak
1. alineja 1. Uredbe, te je Vijeće odlučilo kao u točki I. izreke ovog rješenja.
Nadalje, kako je državna potpora u obliku korištenja vršnog opterećenja sadržana
u Prijedlogu Ugovora sukladna s odredbama Uredbe, Vijeće je zaključilo kao u
točki II. izreke rješenja.
Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a u svezi s člankom 13. stavak 1. i 2. ZDP-a,
rješenja Agencije kojima se odobrava prijedlog koji sadrži državnu potporu,
objavljuju se u »Narodnim novinama«.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU
Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije
dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim
sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog
rješenja.
Klasa: UP/I 430-01/2006-18/24
Urbroj: 580-03-06-54-6
Zagreb, 27. srpnja 2006.
Predsjednica Vijeća
za zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |