|
|
|
|
3110
Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
Proglašavam Zakon o poticanju ulaganja, kojega je Hrvatski sabor donio na
sjednici 8. prosinca 2006. godine.
Klasa: 011-01/06-01/83
Urbroj: 71-05-03/1-06-2
Zagreb, 13. prosinca 2006.
Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v. r.
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim se Zakonom uređuje poticanje ulaganja domaćih i stranih pravnih ili
fizičkih osoba, koje obavljaju gospodarsku djelatnost i sudjeluju u prometu roba
i usluga, a u cilju poticanja gospodarskog rasta, razvitka i ostvarenja
gospodarske politike Republike Hrvatske, njezinog uključivanja u tokove
međunarodne razmjene i jačanja konkurentne sposobnosti hrvatskoga gospodarstva.
(2) Poticanje ulaganja u smislu ovoga Zakona predstavlja sustav poticajnih mjera
za ulaganja u gospodarske aktivnosti na području Republike Hrvatske i otvaranje
novih radnih mjesta povezanih s tim ulaganjima.
(3) Poticajne mjere uređene ovim Zakonom odnose se na projekte ulaganja u:
A. proizvodno-prerađivačke gospodarske aktivnosti,
B. tehnološke razvojno-inovacijske centre,
C. strateške aktivnosti poslovne podrške.
(4) Poticajne mjere uređene ovim Zakonom odnose se na projekte ulaganja kojima
se osigurava ekološki sigurna gospodarska aktivnost i jedan ili više od
sljedećih ciljeva:
– unos nove opreme i suvremenih tehnologija,
– uvođenje novih proizvodnih postupaka i novih proizvoda,
– veća zaposlenost i izobrazba zaposlenika,
– modernizacija i unapređenje poslovanja,
– razvoj proizvodnji s višim stupnjem prerade,
– povećanje međunarodnih gospodarskih aktivnosti,
– povećanje gospodarske aktivnosti u dijelovima Republike Hrvatske u kojima
gospodarski rast i zaposlenost zaostaju za državnim prosjekom, a u skladu s
kartom regionalnih državnih potpora,
– razvoj nove ponude usluga,
– ušteda energije,
– jačanje informatičke djelatnosti,
– suradnja s financijskim institucijama izvan zemlje,
– prilagodba hrvatskoga gospodarstva europskim standardima.
Članak 2.
Pojedini izrazi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeća značenja:
1. Ulaganje odnosno početno ulaganje: ulaganje u dugotrajnu imovinu unesenu u
vlasništvo nositelja poticajnih mjera, u minimalnom iznosu protuvrijednosti kuna
od 300.000 eura, a odnosi se na osnivanje novoga trgovačkog društva, proširenje
postojećega trgovačkog društva, ili pokretanje aktivnosti koja obilježava
temeljitu promjenu u proizvodu ili proizvodnom procesu postojećega trgovačkog
društva (kroz racionalizaciju, diverzifikaciju ili modernizaciju). Zamjensko
ulaganje je isključeno iz ove definicije, te se ne uračunava u iznos početnog
ulaganja. Regionalne državne potpore, u skladu s ovim Zakonom, ne mogu se
dodijeliti trgovačkim društvima u teškoćama, kao i trgovačkim društvima u
industriji čelika i industriji sintetičkih vlakana.
2. Dugotrajna imovina – materijalna i nematerijalna imovina unesena u vlasništvo
nositelja poticajnih mjera, iskazana u bilanci nositelja poticajnih mjera.
3. Nositelj poticajnih mjera: trgovačko društvo registrirano na području
Republike Hrvatske koje koristi poticajne mjere, odnosno kojem se odobravaju
potpore za početna ulaganja. Trgovačko društvo koje namjerava koristiti potporu
za početno ulaganje, zahtjev za dodjelu poticajnih mjera podnosi Ministarstvu
gospodarstva, rada i poduzetništva prije početka projekta ulaganja.
4. Potpora za početna ulaganja: ukupno dodijeljene poticajne mjere koje se
izračunavaju kao postotak vrijednosti ulaganja. Ta se vrijednost utvrđuje na
temelju opravdanih troškova ulaganja.
5. Opravdani troškovi ulaganja:
A. Vrijednost nekretnina/zgrada i opreme/strojeva (standardna osnovica). U
sektoru prometa troškovi kupnje transportne opreme (pokretna imovina) ne mogu
biti uključeni u opravdane troškove ulaganja (standardnu osnovicu).
B. Opravdani troškovi ulaganja mogu uključivati određene kategorije
nematerijalnih ulaganja (patenti, licencije, know-how) do graničnog iznosa od
50% standardne osnovice u slučaju velikih poduzetnika. Nematerijalna imovina
koja predstavlja opravdane troškove ulaganja mora zadovoljavati sljedeće uvjete:
– mora se koristiti isključivo u nositelju poticajnih mjera,
– mora se smatrati imovinom s mogućnošću otpisa (amortizirajuća imovina),
– mora biti kupljena od trećih strana po tržišnim uvjetima,
– mora biti uključena u imovinu nositelja poticajnih mjera, odnosno biti
iskazana u bilanci nositelja poticajnih mjera najmanje pet godina.
C. Opravdani troškovi otvaranja novih radnih mjesta povezanih s ulaganjem
izračunavaju se kao postotak bruto plaće u dvogodišnjem razdoblju.
6. Intenzitet potpore: iznos opsega potpore izražen kao postotak opravdanih
troškova ulaganja, odnosno kao postotak opravdanih troškova za otvaranje novih
radnih mjesta povezanih s ulaganjem.
Minimalno 25% visine opravdanih troškova ulaganja mora biti osigurano od strane
nositelja poticajnih mjera i ne smije sadržavati nikakvu državnu potporu u
smislu Zakona o državnim potporama.
7. Bruto ekvivalent potpore (BEP): svi intenziteti potpore moraju se
izračunavati kao bruto ekvivalent potpore (BEP) u smislu iznosa krajnje koristi
koju ostvaruje nositelj poticajnih mjera od potpore prije odbitka poreza na
dobit.
8. Maksimalni intenzitet potpore: predstavlja bruto ekvivalent do 50% opravdanih
troškova ulaganja, uvećan za 10 bruto postotnih bodova u slučajevima poticanja
ulaganja srednjih poduzetnika, odnosno uvećan za 20 bruto postotnih bodova u
slučajevima poticanja malih poduzetnika, a sukladno karti regionalnih državnih
potpora, te predstavlja gornji prag ukupnih, kumulativnih potpora, odnosno zbroj
opravdanih poticajnih mjera iz članka 4., 6., 7., 8., 11. i 12. ovoga Zakona,
uključujući i potpore iz drugih izvora. Maksimalni intenzitet potpore ne smije
prelaziti iznos gornje granice dopuštenog intenziteta utvrđenog kartom
regionalnih državnih potpora.
9. Ministarstvo: Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva kao nadležno
ministarstvo za poslove poticanja ulaganja.
II. POTICAJNE MJERE
Poticajne mjere
Članak 3.
Poticajne mjere jesu:
1. porezne povlastice,
2. carinske povlastice,
3. potpora za opravdane troškove otvaranja novih radnih mjesta povezanih s
ulaganjem,
4. potpora za opravdane troškove usavršavanja povezanih s ulaganjem,
5. poticajne mjere za osnivanje i razvoj:
A. tehnoloških razvojno-inovacijskih centara i
B. strateških aktivnosti poslovne podrške,
6. poticajne mjere za velike projekte ulaganja – projekti ulaganja od značajnoga
gospodarskog interesa.
Porezne povlastice
Članak 4.
(1) Za ulaganja u visini protuvrijednosti kuna do 1,5 milijuna eura, nositelju
poticajnih mjera, stopa poreza na dobit umanjuje se za 50% od propisane stope
poreza na dobit u razdoblju do 10 godina od godine početka ulaganja, uz uvjet
otvaranja najmanje 10 novih radnih mjesta povezanih s ulaganjem, i to unutar
razdoblja od tri godine nakon stjecanja statusa nositelja poticajnih mjera,
odnosno početka ulaganja.
(2) Za ulaganja u visini protuvrijednosti kuna od 1,5 do 4 milijuna eura,
nositelju poticajnih mjera, stopa poreza na dobit umanjuje se za 65% od
propisane stope poreza na dobit u razdoblju do 10 godina od godine početka
ulaganja, uz uvjet otvaranja najmanje 30 novih radnih mjesta povezanih s
ulaganjem, i to unutar razdoblja od tri godine nakon stjecanja statusa nositelja
poticajnih mjera, odnosno početka ulaganja.
(3) Za ulaganja u visini protuvrijednosti kuna od 4 do 8 milijuna eura,
nositelju poticajnih mjera, stopa poreza na dobit umanjuje se za 85% od
propisane stope poreza na dobit u razdoblju do 10 godina od godine početka
ulaganja, uz uvjet otvaranja najmanje 50 novih radnih mjesta povezanih s
ulaganjem, i to unutar razdoblja od tri godine nakon stjecanja statusa nositelja
poticajnih mjera, odnosno početka ulaganja.
(4) Za ulaganja u visini protuvrijednosti kuna preko 8 milijuna eura, nositelju
poticajnih mjera, stopa poreza na dobit umanjuje se za 100% od propisane stope
poreza na dobit u razdoblju do 10 godina od godine početka ulaganja, uz uvjet
otvaranja najmanje 75 novih radnih mjesta povezanih s ulaganjem, i to unutar
razdoblja od tri godine nakon stjecanja statusa nositelja poticajnih mjera,
odnosno početka ulaganja.
(5) Ukupan iznos porezne povlastice koju nositelj poticajnih mjera može
iskoristiti tijekom razdoblja korištenja porezne povlastice, određuje se u
apsolutnom iznosu razlike obračuna dužnog iznosa poreza na dobit izračunatog na
temelju Zakona o porezu na dobit i iznosa izračunatog na temelju ovoga Zakona, a
uzimajući u izračun maksimalni dopušteni iznos ukupnih poticaja navedenih u
članku 2. točki 8. ovoga Zakona.
(6) Ako nositelj poticajnih mjera ne ispuni uvjet otvaranja novih radnih mjesta,
određen odredbama ovoga članka, odnosno smanji broj novih radnih mjesta
utvrđenih odredbama ovoga članka prestaje mu pravo korištenja poreznih
povlastica za čitavo razdoblje za koja su odobrena uz obvezu povrata sredstava
ostvarenih korištenjem odobrenih povlastica uvećanih za iznos zakonske zatezne
kamate.
(7) Minimalno razdoblje trajanja nositelja poticajnih mjera, odnosno očuvanja
predmetnog ulaganja i otvorenih novih radnih mjesta povezanih s tim ulaganjem
iznosi 5 godina, ali ne kraće od razdoblja korištenja poticajnih mjera.
Struktura ulaganja
Članak 5.
U iznos opravdanih troškova ulaganja iz članka 2. točke 5. i članka 4. ovoga Zakona, neće se uračunavati iznos dijela ulaganja kojeg čine zemljišta, postojeće, ranije izgrađene zgrade/građevine i ranije korištena oprema/strojevi, koji se unose kao ulog.
Carinske povlastice
Članak 6.
(1) Prilikom uvoza opreme koja čini ulaganje ne plaća se carina na robu iz
poglavlja Carinske tarife 84., 85., 86., 87. (osim osobnih vozila sa zapreminom
motora većom od 1500 kubičnih centimetara), 88., 89. i 90. Zakona o carinskoj
tarifi.
(2) Carinske povlastice za ulaganja iz ovoga Zakona prestaju važiti danom
pristupanja Republike Hrvatske u članstvo Europske unije.
Potpora za opravdane troškove otvaranja novih radnih mjesta povezanih s ulaganjem
Članak 7.
(1) Nositelju poticajnih mjera koji osigura otvaranje novih radnih mjesta
povezanih s ulaganjem u područjima (županijama) Republike Hrvatske gdje
registrirana stopa nezaposlenosti iznosi do 10%, prema podacima Državnog zavoda
za statistiku za proteklu godinu, odobrit će se bespovratna novčana potpora za
opravdane troškove otvaranja novih radnih mjesta povezanih s ulaganjem u visini
do 10% opravdanih troškova za otvaranje novog radnog mjesta, a u maksimalnom
iznosu protuvrijednosti kuna do 1.500 eura po novootvorenom radnom mjestu.
(2) Nositelju poticajnih mjera koji osigura otvaranje novih radnih mjesta
povezanih s ulaganjem u područjima (županijama) Republike Hrvatske gdje
registrirana stopa nezaposlenosti iznosi od 10% do 20%, prema podacima Državnog
zavoda za statistiku za proteklu godinu, odobrit će se bespovratna novčana
potpora za opravdane troškove otvaranja novih radnih mjesta povezanih s
ulaganjem u visini do 15% opravdanih troškova za otvaranje novog radnog mjesta,
a u maksimalnom iznosu protuvrijednosti kuna do 2.000 eura po novootvorenom
radnom mjestu.
(3) Nositelju poticajnih mjera koji osigura otvaranje novih radnih mjesta
povezanih s ulaganjem u područjima (županijama) Republike Hrvatske gdje
registrirana stopa nezaposlenosti iznosi preko 20%, prema podacima Državnog
zavoda za statistiku za proteklu godinu, odobrit će se bespovratna novčana
potpora za opravdane troškove otvaranja novih radnih mjesta povezanih s
ulaganjem u visini do 20% opravdanih troškova za otvaranje novog radnog mjesta,
u maksimalnom iznosu protuvrijednosti kuna do 3.000 eura po novootvorenom radnom
mjestu.
Potpora za opravdane troškove usavršavanja povezane s ulaganjem
Članak 8.
(1) Nositelju poticajnih mjera koji osigura otvaranje novih radnih mjesta
povezanih s ulaganjem odobrit će se bespovratna novčana potpora za usavršavanje
radnika na novim radnim mjestima povezanim s ulaganjem.
(2) Potpora za opravdane troškove usavršavanja povezane s ulaganjem može biti
dodijeljena u obliku:
a. potpore u slučaju općeg usavršavanja: opće usavršavanje namijenjeno je
stjecanju općega znanja koje se koristi na sadašnjem, odnosno budućem radnom
mjestu kod nositelja poticajnih mjera koji je korisnik državne potpore,
prenosivo je kod drugih poduzetnika ili djelatnosti i koje znatno poboljšava
mogućnost zapošljavanja radnika. Usavršavanje se smatra općim usavršavanjem:
– ako je zajednički organizirano od strane više neovisnih različitih poduzetnika
ili se radnici različitih poduzetnika mogu koristiti tim usavršavanjem
– ako je priznato, ovlašteno te certificirano od strane tijela državne uprave
ili drugih ovlaštenih tijela i institucija Republike Hrvatske,
b. potpore u slučaju posebnog usavršavanja: posebno usavršavanje namijenjeno je
stjecanju teoretskog i praktičnog znanja upotrebljivog na sadašnjem, odnosno
budućem radnom mjestu kod nositelja poticajnih mjera koji je korisnik državne
potpore, koje je neprenosivo ili ograničeno prenosivo kod drugih poduzetnika ili
djelatnosti.
(3) Potpora za opravdane troškove usavršavanja ne može prelaziti maksimalne
intenzitete kako slijedi:
a. za potporu u slučaju posebnog usavršavanja, intenzitet potpore ne može
prelaziti 35% za velike poduzetnike, odnosno 45% za male i srednje poduzetnike,
b. za potporu u slučaju općeg usavršavanja, intenzitet potpore ne može prelaziti
60% za velika poduzeća, odnosno 80% za mala i srednja poduzeća,
c. u slučajevima gdje potpora uključuje oba oblika usavršavanja; posebno i opće
– a koji ne mogu biti raščlanjeni u smislu izračuna intenziteta potpore, odnosno
u slučajevima gdje se ne može posebno ustvrditi i razdvojiti poseban ili opći
karakter usavršavanja, tada primjenjujemo obračun maksimalnog intenziteta za
posebno usavršavanje.
(4) Opravdani troškovi u svrhu usavršavanja jesu:
a. troškovi za instruktora,
b. putni troškovi instruktora i osoba koje se usavršavaju,
c. ostali tekući troškovi,
d. troškovi otpisa uređaja i opreme u skladu s opsegom njihova korištenja u
svrhu usavršavanja,
e. troškovi savjetovanja u vezi s projektom usavršavanja,
f. troškovi sudionika usavršavanja do visine svih opravdanih troškova iz
prethodnih podstavaka naznačenih od a) do e). U obračun se uključuju samo radni
sati aktivnog sudjelovanja u usavršavanju, i to nakon odbitka produktivnih
radnih sati ili njihovog ekvivalenta.
Članak 9.
Pri utvrđivanju opravdanosti potpora iz članka 7. i članka 8. ovoga Zakona,
posebno se uzimaju u obzir sljedeći uvjeti:
– novo radno mjesto, kao i usavršavanje mora biti povezano s provedbom projekta
početnog ulaganja, odnosno radno mjesto mora biti otvoreno kao posljedica
povećane učinkovitosti kapaciteta stvorenih ulaganjem, te mora biti otvoreno
tijekom razdoblja korištenja statusa nositelja poticajnih mjera, i sačuvano pet
godina nakon njegova otvaranja,
– potpora za nova radna mjesta i usavršavanje povezano s početnim ulaganjem
odobrava se za nova radna mjesta otvorena u razdoblju od tri godine od početka
ulaganja, odnosno od stjecanja statusa nositelja poticajnih mjera,
– ako nositelj poticajnih mjera ne zadrži nova radna mjesta utvrđena odredbama
ovoga članka najmanje pet godina od njihovog otvaranja, prestaje mu pravo
korištenja potpora za novo radno mjesto, kao i usavršavanje uz obvezu povrata
sredstava ostvarenih korištenjem odobrenih potpora uvećanih za iznos zakonske
zatezne kamate,
– projekt početnog ulaganja mora voditi prema povećanju broja radnika kod
nositelja poticajnih mjera u usporedbi s prosjekom zaposlenih u proteklih
dvanaest mjeseci, odnosno od bruto otvorenih radnih mjesta određenog razdoblja,
treba oduzeti broj izgubljenih radnih mjesta u istom razdoblju.
Sredstva za poticaje
Članak 10.
(1) Bespovratna novčana potpora za poticaje iz članka 7. i 8. ovoga Zakona
osigurava se u državnom proračunu na poziciji Ministarstva.
(2) Ministarstvo je dužno voditi evidenciju odobrenih novčanih potpora iz članka
7. i 8. ovoga Zakona.
Poticajne mjere za osnivanje tehnološko-inovacijskih centara i strateških
aktivnosti poslovne podrške
Članak 11.
(1) U slučaju projekata osnivanja i razvoja tehnološko-inovacijskih centara i
osnivanja i razvoja strateških aktivnosti poslovne podrške, poticajne mjere
odobravat će se za sljedeće tipove projekata:
A. TEHNOLOŠKI RAZVOJNO-INOVACIJSKI CENTRI – razvoj i inoviranje visoko
tehnoloških proizvoda i proizvodnih procesa, koji omogućuju da te
razvojno-inovacijske aktivnosti budu korištene i unapređuju proizvodnju na način
da utječu na:
– promjenu proizvoda,
– proizvodnih serija,
– proizvodnih procesa i
– proizvodnih tehnologija
B. STRATEŠKE AKTIVNOSTI POSLOVNE PODRŠKE
1. Centri za odnose s kupcima/korisnicima
svi oblici pozivnih centara, multimedijskih kontaktnih centara i drugi tipovi
kontaktnih centara s kupcima/klijentima usmjerenih na tehničku podršku i
rješavanje problema kupaca/klijenata.
2. Centri zajedničkih aktivnosti
usmjereni na izdvajanje i koncentraciju korporativnih aktivnosti
multinacionalnih kompanija, kao što su: financije, računovodstvo, marketing,
razvoj ljudskih potencijala i razvoj informacijske tehnologije.
3. Logistički i distribucijski centri
usmjereni na osnivanje i izgradnju logističko-distribucijskih centara visoke
tehnologije koji omogućavaju; intermodalni transport robe, skladištenje robe,
pakiranje i manipuliranje robom s ciljem značajnog unapređenja logističkih i
distribucijskih operacija unutar poslovnih procesa, te isporuku dobara domaćim i
međunarodnim kupcima/klijentima.
4. Informacijsko-komunikacijski centri
– razvoj i primjena informacijskih sustava na korporativnoj razini,
– izdvajanje upravljanja informacijskim sustavima,
– razvoj telekomunikacijsko-mrežnih operacijskih centara.
5. Centri za razvoj softvera
– razvoj i primjena novih softverskih rješenja za domaće i inozemne korisnike.
(2) Za projekte osnivanja i razvoja tehnoloških razvojno-inovacijskih centara uz
predviđene poticajne mjere iz ovoga Zakona nositelju poticajnih mjera, odobrit
će se povećanje potpore za troškove otvaranja novih radnih mjesta povezanih s
ulaganjem, i to za iznos od 50% od iznosa propisanih u članku 7. ovoga Zakona.
(3) Za projekte osnivanja i razvoja strateških aktivnosti poslovne podrške, uz
predviđene poticajne mjere iz ovoga Zakona nositelju poticajnih mjera, odobrit
će se povećanje potpore za troškove otvaranja novih radnih mjesta povezanih s
ulaganjem, i to za iznos od 25% od iznosa propisanih u članku 7. stavku 1., 2. i
3. ovoga Zakona.
(4) Za projekte osnivanja i razvoja tehnoloških razvojno-inovacijskih centara,
odobrit će se bespovratna novčana potpora za dugotrajnu imovinu, odnosno za
kupnju opreme tehnološkog razvojno-inovacijskog centra u visini do 5% stvarnih
opravdanih troškova kupnje opreme, a u maksimalnom iznosu protuvrijednosti kuna
do 0,5 milijuna eura, uz uvjet da kupljena oprema tehnološkoga
razvojno-inovacijskog centra mora biti oprema visoke tehnologije (high-tech).
(5) Bespovratna novčana potpora iz stavka 4. ovoga članka osigurava se u
državnom proračunu na poziciji Ministarstva.
Poticajne mjere za velike projekte ulaganja – projekti ulaganja od značajnoga gospodarskog interesa
Članak 12.
(1) U slučaju velikih projekata ulaganja od značajnoga gospodarskog interesa,
uzima se u obzir:
– visina i značaj ulaganja za ukupan gospodarski razvoj i zapošljavanje,
– ravnomjerni regionalni razvoj,
– razvoj područja u kojima registrirana stopa nezaposlenosti prelazi nacionalni
prosjek,
– razvoj same gospodarske grane u koju se ulaže.
(2) Velikim projektom ulaganja, odnosno projektom ulaganja od značajnoga
gospodarskog interesa smatraju se projekti ulaganja koji predstavljaju veliku
gospodarsku aktivnost, kao što je izgradnja nove tvornice ili industrijskog
postrojenja, pokretanje nove gospodarske djelatnosti, kao i razvoj novih
tehnologija, te kojima vrijednost ulaganja u dugotrajnu imovinu nositelja
poticajnih mjera iznosi u protuvrijednosti kuna najmanje 15 milijuna eura uz
uvjet otvaranja najmanje 100 novih radnih mjesta povezanih s ulaganjem,
otpočevši od isteka prve godine ulaganja.
(3) Za velike projekte ulaganja u područjima (županijama) Republike Hrvatske
gdje registrirana stopa nezaposlenosti iznosi preko 20%, prema podacima Državnog
zavoda za statistiku za proteklu godinu, uz predviđene poticajne mjere iz ovoga
Zakona nositelju poticajnih mjera odobrit će se bespovratna novčana potpora u
iznosu do 5% stvarnih opravdanih troškova ulaganja u dugotrajnu imovinu i to za:
• troškove izgradnje nove tvornice ili industrijskog postrojenja,
• troškove kupnje novih strojeva, odnosno proizvodne opreme,
u ukupnom maksimalnom iznosu protuvrijednosti kuna do1 milijun eura, uz uvjet da
udio ulaganja u strojevima, odnosno proizvodnoj opremi iznosi minimalno 40% od
ukupne vrijednosti ulaganja, a minimalno 50% od kupljenih strojeva, odnosno
proizvodne opreme mora biti visoke tehnologije.
(4) Za velike projekte ulaganja iz stavka 2. ovoga članka, čija realizacija
pretpostavlja izgradnju novih, dogradnju ili proširenje postojećih
infrastrukturnih objekata i priključaka, povezanih s ulaganjem, odobrit će se
bespovratna novčana potpora i to u iznosu do 5% stvarnih troškova izgradnje
novih, dogradnje ili proširenja postojećih infrastrukturnih objekata i
priključaka u maksimalnom iznosu protuvrijednosti kuna do 0,5 milijuna eura.
(5) Bespovratne novčane potpore iz stavaka 3. i 4. ovoga članka osiguravaju se u
državnom proračunu na poziciji Ministarstva.
(6) Maksimalni intenziteti ukupne potpore za velike projekte ulaganja, ovisno o
visini ulaganja iznose:
– za dio ulaganja u visini protuvrijednosti kuna do 50 milijuna eura, maksimalni
intenzitet ukupne potpore iznosi 100% gornje granice opravdanih troškova
utvrđenih kartom regionalnih državnih potpora,
– za dio ulaganja u visini protuvrijednosti kuna od 50 do 100 milijuna eura,
maksimalni intenzitet ukupne potpore iznosi 50% gornje granice opravdanih
troškova utvrđenih kartom regionalnih državnih potpora,
– za dio ulaganja u visini protuvrijednosti kuna iznad 100 milijuna eura,
maksimalni intenzitet ukupne potpore iznosi 34% gornje granice opravdanih
troškova utvrđenih kartom regionalnih državnih potpora.
Odobrenje i nadzor
Članak 13.
(1) Pravne osobe koje namjeravaju koristiti poticajne mjere na temelju ovoga
Zakona podnose prijavu za odobrenje statusa nositelja poticajnih mjera, odnosno
prijavu za korištenje poticajnih mjera. Predmetnu prijavu podnose Ministarstvu i
to prije početka ulaganja.
(2) Na temelju podnesene prijave Ministarstvo će, u suradnji s Ministarstvom
financija, drugim nadležnim ministarstvima u čiji djelokrug spada predviđeno
ulaganje i drugim tijelima nadležnim za poslove poticanja ulaganja, utvrditi je
li podnesena prijava sukladna s odredbama ovoga Zakona, te će o tome izvijestiti
podnositelja prijave, odnosno izdati mu potvrdu o statusu nositelja poticajnih
mjera najkasnije u roku od 60 dana od primitka prijave.
(3) Agencija za promicanje izvoza i ulaganja u okvirima svojih nadležnosti, kao
i druge pravne osobe nadležne za poslove promocije i poticanja ulaganja u
jedinicama lokalne samouprave, na temelju ovoga Zakona, pružaju administrativnu,
stručnu i tehničku pomoć pri izradi prijave iz točke 1. ovoga članka, pravnim
osobama koje namjeravaju koristiti poticajne mjere na temelju ovoga Zakona.
(4) U cilju praćenja i utvrđivanja maksimalnog intenziteta dodijeljenih potpora
Ministarstvo je ovlašteno tražiti od nadležnih ministarstava i drugih tijela
nadležnih za odobravanje potpora, podatke o svim dodijeljenim državnim potporama
u smislu Zakona o državnim potporama.
(5) Nositelji poticajnih mjera, dužni su tijekom razdoblja korištenja poticajnih
mjera podnositi godišnje pisano izvješće o korištenju poticajnih mjera,
Ministarstvu i Ministarstvu financija – Poreznoj upravi.
(6) Godišnja izvješća iz stavka 5. ovoga članka podnose se uz prijavu poreza na
dobit, u skladu s rokovima propisanim u Zakonu o porezu na dobit.
(7) Ako nositelj poticajnih mjera, poreznih i carinskih povlastica ne podnese
izvješće u roku iz stavka 6. ovoga članka prestaje mu pravo korištenja odobrenih
poticajnih mjera te gubi status nositelja poticajnih mjera.
(8) Obvezni sadržaj prijave za odobrenje statusa nositelja poticajnih mjera, s
pripadajućim standardiziranim obrascima, proceduru prijave, odobravanja i
korištenja poticajnih mjera iz ovoga Zakona, kao i sadržaj izvješća o korištenju
poticajnih mjera, iz stavaka 1. i 5. ovoga članka uredbom propisuje Vlada
Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva.
(9) Ministarstvo u suradnji s Ministarstvom financija i ostalim nadležnim
ministarstvima, provodi nadzor nad korištenjem poticajnih mjera kod nositelja
poticajnih mjera radi otkrivanja i sankcioniranja eventualnih nepravilnosti i
nezakonitosti.
(10) Ministarstvo je nadležno za nadzor korištenja poticajnih mjera iz članaka
7., 8., 11. i 12. ovoga Zakona, a za nadzor korištenja poticajnih mjera iz
članka 4. i članka 6. ovoga Zakona nadležno je Ministarstvo financija.
III. KAZNENE ODREDBE
Kaznene odredbe
Članak 14.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 100.000,00 do 1.000.000,00 kuna kaznit će se za
prekršaj nositelj poticajnih mjera ako:
– sredstva poticajnih mjera ne koristi sukladno odredbama članka 4., 6., 7., 8.,
9., 11. i 12. ovoga Zakona,
– ne podnese godišnje pisano izvješće o korištenju poticajnih mjera,
Ministarstvu i Ministarstvu financija – Poreznoj upravi, sukladno odredbama
članka 13. stavka 4. i 5. ovoga Zakona.
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba
nositelja poticajnih mjera novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 100.000,00
kuna.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 15.
(1) Obvezuje se Vlada Republike Hrvatske da uredbu iz članka 13. stavka 8. ovoga
Zakona donese u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Stupanjem na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o poticanju ulaganja
(»Narodne novine«, br. 73/00.).
(3) Trgovačka društva koja koriste poticajne mjere, porezne i carinske
povlastice za ulaganje, na temelju Zakona o poticanju ulaganja (»Narodne
novine«, br. 73/00.), zadržavaju pravo korištenja odobrenih poticajnih mjera,
poreznih i carinskih povlastica do isteka razdoblja za koje su odobrene.
Članak 16.
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama« a stupa na snagu 1. siječnja
2007.
Klasa: 404-01/06-01/01
Zagreb, 8. prosinca 2006.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Vladimir Šeks, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |