POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA ENERGETSKA REGULATORNA AGENCIJA

3257

Na temelju članka 11. stavka 1. podstavka 1. Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (»Narodne novine«, broj 177/04), Hrvatska energetska regulatorna agencija temeljem odluke Upravnog vijeća na sjednici održanoj 19. prosinca 2006. donosi

TARIFNI SUSTAV

ZA DISTRIBUCIJU ELEKTRIČNE ENERGIJE, BEZ VISINE TARIFNIH STAVKI

I. OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovim Tarifnim sustavom za distribuciju električne energije, bez visine tarifnih stavki (u daljnjem tekstu: Tarifni sustav) odnosno metodologijom za utvrđivanje tarifnih stavki za distribuciju električ­ne energije određuju se:

– ciljevi i načela ovoga Tarifnog sustava,

– način i kriteriji za utvrđivanje tarifnih stavki za distribuciju električne energije,

– značajke metodologije,

– kategorije kupaca,

– podaci i dokumenti koji se koriste za utvrđivanje troškova distribucije električne energije,

– struktura tarifnih stavki i

– način utvrđivanja prijedloga za promjenu visine tarifnih stavki.

 

Članak 2.

 

Izrazi koji se koriste u ovom Tarifnom sustavu imaju značenja utvrđena Zakonom o energiji (»Narodne novine«, broj 68/01 i 177/04), Zakonom o tržištu električne energije (»Narodne novine«, broj 177/04), Općim uvjetima za opskrbu električnom energijom (»Narodne novine«, broj 14/06) i Mrežnim pravilima elektroenergetskog sustava (»Narodne novine«, broj 36/06).

 

Članak 3.

 

U ovom Tarifnom sustavu koriste se i izrazi koji u smislu ovoga Tarifnog sustava imaju sljedeća značenja:

a) regulacijski period – razdoblje tijekom kojega se primjenjuju jednaki utjecajni parametri za određivanje priznatih troškova poslovanja energetskog subjekta;

b) regulacijska godina – dio regulacijskog perioda koji odgovara razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca kalendarske godine;

c) prethodna regulacijska godina – regulacijska godina koja neposredno prethodi sadašnjoj regulacijskoj godini;

d) sadašnja regulacijska godina – tekuća godina u kojoj se pod­nosi prijedlog promjene visine tarifnih stavki za buduću regulacijsku godinu;

e) buduća regulacijska godina – regulacijska godina koja neposredno slijedi iza sadašnje regulacijske godine;

f) regulirana imovina – imovina koja se koristi za obavljanje regulirane djelatnosti, a čine je dugotrajna materijalna i nematerijalna imovina te trajna obrtna sredstva;

g) priznati troškovi poslovanja – opravdani troškovi poslovanja koji uključuju i razumne troškove kapitala;

h) kategorija kupaca – grupa kupaca s istim značajkama s obzirom na naponsku razinu na kojoj preuzimaju električnu energiju te na svrhu, količinu, dinamiku i druge karakteristike potrošnje električne energije;

i) tarifni elementi – elementi tarifnog sustava za koje se određuju tarifne stavke;

j) tarifne stavke – komponente tarifnog sustava koje omogućuju obračun;

k) tarifni modeli – određene kombinacije tarifnih elemenata i pripadajućih tarifnih stavki.

 

II. CILJEVI I NAČELA

 

Članak 4.

 

Ovaj Tarifni sustav utvrđuje tarifne stavke za distribuciju električne energije i postupak izračuna njihovog iznosa, kako bi se ostvarili sljedeći ciljevi:

– razvoj distribucijske mreže,

– održanje dostatne razine sigurnosti distribucijskog sustava,

– osiguranje standardne razine kvalitete isporuke električne energije,

– poticanje učinkovitosti poslovanja operatora distribucijskog sustava,

– poticanje korisnika distribucijske mreže na učinkovito korištenje mreže te snage i energije,

– omogućavanje stabilnih odnosa na tržištu električne energije te

– omogućavanje stabilnih i predvidivih uvjeta poslovanja operatora distribucijskog sustava.

 

Članak 5.

 

Ovaj Tarifni sustav zasniva se na sljedećim načelima i pravilima:

– troškovi poslovanja moraju biti opravdani, a rok povrata uloženih sredstava razuman,

– troškovi distribucije električne energije moraju biti nepristrani i razvidni,

– tarifne stavke određuju se prema kategoriji kupaca odnosno tarifnom modelu,

– tarifne stavke za pojedini tarifni model na cijelom području Republike Hrvatske su jednake,

– visina tarifne stavke za korištenje mreže za pojedini tarifni model određuje se na način da što više odgovara troškovima koje operator distribucijskog sustava ima za taj tarifni model,

– obračun tarifnih elemenata za distribuciju električne energije vrši se za svako obračunsko mjerno mjesto,

– jednake kategorije kupaca i jednaki tarifni modeli primjenjuju se za tarifne i povlaštene kupce,

– tarifne stavke za prijenos i za distribuciju električne energije utvrđuju se odvojeno,

– tarifna stavka koja se odnosi na troškove standardnih mjernih usluga neovisna je o isporučenoj energiji i snazi,

– tarifne stavke za distribuciju električne energije obuhvaćaju troškove energije uravnoteženja unutar granica dopuštenog odstupanja od rasporeda,

– tarifne stavke za distribuciju električne energije za vlastitu potrošnju plaćaju proizvođači električne energije, kao kupci, a za standardnu mjernu uslugu kao proizvođači,

– za prekomjerno preuzetu jalovu energiju utvrđuje se posebna tarifna stavka,

– tarifne stavke za distribuciju električne energije plaćaju kup­ci,

– usklađeno financiranje razvoja distribucijske mreže iz cijene za korištenje mreže i naknade za priključenje na elektroenergetsku mrežu i za povećanje priključne snage,

– omjer više dnevne tarifne stavke (VT) i niže dnevne tarifne stavke (NT) za preuzetu električnu energiju za kategorije kupaca s dvotarifnim mjerenjem je približno 2:1 te

– postojanost visine tarifnih stavki za distribuciju električne energije.

 

Članak 6.

 

(1) Metoda regulacije koja se primjenjuje u ovome Tarifnom sustavu je metoda priznatih troškova poslovanja.

(2) Mišljenje o priznatim troškovima poslovanja uključujući i stopu povrata kapitala daje Hrvatska energetska regulatorna agencija (u daljnjem tekstu: Agencija).

(3) Regulacijski period jednak je regulacijskoj godini.

(4) Određivanje visine tarifnih stavki za buduću regulacijsku godinu zasniva se na priznatim ostvarenim troškovima poslovanja iz prethodne regulacijske godine, ostvarenim i procijenjenim troškovima poslovanja za sadašnju regulacijsku godinu te prihvaćenim planskim vrijednostima troškova za razmatranu buduću regulacijsku godinu.

 

III. ZNAČAJKE OVOGA TARIFNOG SUSTAVA

 

Članak 7.

 

Primjena tarifnih stavki za distribuciju električne energije za sve naponske razine i za sve vrste korisnika zasniva se na sustavu jedinstvenog obračunavanja korištenja mreža bez obzira na duljinu distribucijskog puta (princip poštanske marke).

 

Članak 8.

 

Korisnici mreže koji su priključeni na prijenosnu mrežu plaćaju samo cijenu za korištenje prijenosne mreže primjenom tarifnih stavki za prijenos električne energije.

 

Članak 9.

 

Korisnici mreže koji su priključeni na distribucijsku mrežu plaćaju cijenu za korištenje distribucijske mreže primjenom tarif­nih stavki za distribuciju električne energije i cijenu za korištenje prijenosne mreže primjenom tarifnih stavki za prijenos električne energije.

 

Članak 10.

 

Ovisno o kategoriji kupaca i tarifnom modelu, za utvrđivanje cijene za korištenje distribucijske mreže primjenjuju se tarifne stavke za sljedeće tarifne elemente:

– naknada za mjernu uslugu (kn),

– radna snaga (kn/kW),

– radna energija (kn/kWh) i

– prekomjerno preuzeta jalova energija (kn/kvarh).

 

Članak 11.

 

(1) Naknada za mjernu uslugu odnosi se na standardnu mjernu uslugu utvrđenu Mrežnim pravilima elektroenergetskog sustava i Općim uvjetima za opskrbu električnom energijom.

(2) Naknada za mjernu uslugu iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se prema kategoriji kupaca i standardu opremljenosti obračunskog mjernog mjesta, a plaća se mjesečno.

 

Članak 12.

 

(1) Ovim Tarifnim sustavom propisuju se potrebni podaci i postupak za utvrđivanje troškova distribucije električne energije.

(2) Podaci potrebni za utvrđivanje troškova distribucije električne energije iz stavka 1. ovoga članka nalaze se u Prilogu 1. ovoga Tarifnog sustava i čine njegov sastavni dio.

 

Članak 13.

 

(1) Prihod ostvaren primjenom tarifnih stavki treba pokriti priznate ukupne troškove distribucije električne energije.

(2) Agencija sadašnjoj regulacijskoj godini, na temelju podataka o poslovanju iz Priloga 1. ovoga Tarifnog sustava, utvrđuje za prethodnu regulacijsku godinu priznate ukupne troškove poslovanja, ostvareni prihod prema tarifnim stavkama i vrijednost njihove razlike DUTPpret.

(3) Razlika između ostvarenog prihoda primjenom tarifnih stavki i priznatih ukupnih troškova poslovanja iz prethodne regulacijske godine DUTPpret te procjena razlike za sadašnju regulacijsku godinu DUTPsad uzimaju se u obzir pri određivanju iznosa tarifnih stavki za distribuciju električne energije za razmatranu buduću regulacijsku godinu.

 

Članak 14.

 

(1) Ukupni troškovi poslovanja i razvoja operatora distribucijskog sustava temelje se na planovima poslovanja te planovima razvoja i izgradnje pripremljenim, usklađenim i prihvaćenim za svaku godinu na osnovi trogodišnjeg plana uz suglasnost Agencije.

(2) Operator distribucijskog sustava je dužan izraditi plan poslovanja te plan razvoja i izgradnje za buduću regulacijsku godinu tako da Agencija može razvidno pratiti podatke o osnovnim i obrt­nim sredstvima, kapitalu, prihodima i rashodima s naslova obavljanja regulirane djelatnosti, financijskim tijekovima i investicijama.

(3) Obveza je operatora distribucijskog sustava da najkasnije do 31. svibnja sadašnje regulacijske godine dostavi Agenciji financijski izvještaj za prethodnu regulacijsku godinu potvrđen od ovlaštenog neovisnog revizora, a najkasnije do 30. studenoga sadašnje regulacijske godine planove iz stavka 2. ovoga članka.

 

Članak 15.

 

Planirani trošak pokrića gubitaka električne energije utvrđuje se na temelju gubitaka planiranih u elektroenergetskoj bilanci primjenjujući cijene nabave prema tržišnim načelima.

 

Članak 16.

 

Tarifne stavke za distribuciju električne energije ne pokrivaju troškove:

– priključenja na mrežu ili povećanja priključne snage,

– drugih djelatnosti,

– nestandardnih usluga i

– drugih naknada koje su prema Zakonu o energiji dužni plaćati kupci električne energije.


Cijeli dokument dostupan je na upit

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga