POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

DRŽAVNI ZAVOD ZA MJERITELJSTVO

161

Na temelju članka 5. Zakona o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjeni sukladnosti (»Narodne novine«, 158/03) ravnatelj Državnog zavoda za mjeriteljstvo donosi

PRAVILNIK

O TEHNIČKIM I MJERITELJSKIM ZAHTJEVIMA KOJI SE ODNOSE NA MJERILA

Članak 1.

PODRUČJE PRIMJENE

Ovim se pravilnikom propisuju tehnički i mjeriteljski zahtjevi koje moraju zadovoljavati uređaji i sustavi s mjernom funkcijom (u daljnjemu tekstu: mjerila) koji se stavljaju na tržište i/ili u uporabu, prava i obveze pravnih i fizičkih osoba koje mjerila stavljaju na tržište i/ili u uporabu, postupci ocjene sukladnosti mjerila s propisanim zahtjevima, kriteriji za ovlašćivanje tijela za ocjenu sukladnosti mjerila, zahtjevi za dokumente koji moraju biti dostupni mjerodavnim tijelima prije stavljanja mjerila na tržište i/ili u uporabu, način označivanja mjerila te nadzor nad ispunjavanjem propisanih zahtjeva.

Članak 2.

Odredbe ovoga pravilnika primjenjuju se na mjerila navedena u posebnim dodatcima specifičnim za pojedina mjerila koji su sastavni dio ovoga pravilnika i koji se odnose na:
– vodomjere (MI-001)
– plinomjere i uređaje za pretvorbu obujma (MI-002)
– brojila djelatne električne energije (MI-003)
– mjerila toplinske energije (MI-004)
– mjerne sustave za neprekidno i dinamičko mjerenje količina kapljevina različitih od vode (MI-005)
– automatske vage (MI-006)
– taksimetre (MI-007)
– tvarne mjere (MI-008)
– dimenzijska mjerila (MI-009) i
– analizatore ispušnih plinova (MI-010).
Naredbom o vrstama mjerila nad kojima se provodi mjeriteljski nadzor (»Narodne novine« br. 103/03) opisuju se svrhe za koje se mogu upotrebljavati mjerila iz stavka 1. ovog članka.

Članak 3.

PREDMET

(1.) Ovaj pravilnik utvrđuje zahtjeve koje uređaji i sustavi iz članka 1. i 2. ovoga pravilnika trebaju zadovoljavati sa stajališta njihova stavljanja na tržište i/ili u uporabu. Ostala pitanja povezana s uporabom mjerila koja nisu uređena ovim pravilnikom uređuju se posebnim zakonom i propisima za njegovu provedbu.
(2.) Na uređaje iz članka 1. ne primjenjuju se odredbe Pravilni­ka o elektromagnetskoj kompatibilnosti (»Narodne novine« 16/05) osim odredaba koje se odnose na zračenja, koje se i dalje primjenju­ju.

Članak 4.

POJMOVI I ZNAČENJA

U smislu odredaba ovoga pravilnika:
(a) Mjerilo je svaki uređaj ili sustav s mjernom funkcijom koji je obuhvaćen člankom 2. stavkom 1. i člankom 3. ovoga pravilnika.
(b) Podsklop je sklopovski uređaj naveden kao takav u posebnim dodatcima čije su funkcije neovisne i čine mjerilo zajedno
– s drugim podsklopovima s kojima je spojiv ili
– s mjerilom s kojim je spojiv;
(c) Zakonski mjeriteljski nadzor je nadzor mjernih zadaća u području primjene mjerila utvrđenih Zakonom o mjeriteljstvu (»Narodne novine«, 163/03) i propisima za njegovo provođenje s razloga zaštite javnog interesa, javnog zdravlja, javne sigurnosti i javnog reda, zaštite okoliša i potrošača, ubiranja poreza i doprinosa te poštene trgovine.
(d) Proizvođač je fizička ili pravna osoba odgovorna za sukladnost mjerila s ovim pravilnikom u smislu stavljanja mjerila na tržište pod svojim imenom i/ili stavljanja mjerila u uporabu za vlastite potrebe.
(e) Stavljanje na tržište prvo je stavljanje na raspolaganje u Republici Hrvatskoj mjerila uz naplatu ili besplatno, namijenjena krajnjemu korisniku.
(f) Stavljanje u uporabu prva je uporaba mjerila za krajnjega korisnika u skladu s njegovom namjenom.
(g) Ovlašteni zastupnik svaka je fizička ili pravna osoba registrirana u Republici Hrvatskoj koju je proizvođač pismeno ovlastio da djeluje umjesto njega za posebne zadatke u smislu ovoga pravilnika.
(h) Usklađena norma tehnička je specifikacija koja služi kao potpora za zadovoljavanje temeljnih zahtjeva smjernica novoga pristupa, a koju su prihvatile europske normirne organizacije na temelju ovlaštenja koje im je dalo Europsko povjerenstvo (u daljnjemu tekstu: Povjerenstvo).
(i) Normativni dokument je dokument koji sadržava tehničke specifikacije koje je prihvatila Međunarodna organizacija za zakonsko mjeriteljstvo (u daljnjemu tekstu: OIML) i čiji je naziv objavljen u Službenome listu Europske unije.

Članak 5.

PRIMJENJIVOST NA PODSKLOPOVE

(1.) Kad postoje posebni dodatci koji utvrđuju bitne zahtjeve za podsklopove, na takve se podsklopove moraju primjenjivati odredbe ovoga pravilnika.
(2.) Podsklopovi i mjerila mogu se u svrhu utvrđivanja sukladnosti ocjenjivati neovisno i odvojeno.

Članak 6.

BITNI ZAHTJEVI I OCJENA SUKLADNOSTI

(1.) Mjerilo mora zadovoljavati bitne zahtjeve utvrđene u dodatku I. i u odgovarajućem posebnom dodatku za to mjerilo koji su sastavni dio ovoga pravilnika.
(2.) Proizvođač, odnosno pravna i fizička osoba koja stavlja mjerila na tržište i/ili uporabu odgovoran je za stavljanje na tržište mjerila koja zadovoljavaju bitne zahtjeve iz stavka 1. ovog članka.
(3.) Proizvođač je obvezan osigurati podatke u skladu s odredbom članka 10. ovoga pravilnika.
(4.) Sukladnost mjerila s bitnim zahtjevima mora se ocjenjivati u skladu s člankom 9. ovoga pravilnika.

Članak 7.

OZNAČIVANJE SUKLADNOSTI

(1.) Sukladnost mjerila sa svim odredbama ovoga pravilnika mora se označiti stavljanjem na njega oznake sukladnosti i dopunskih mjeriteljskih oznaka, kako je specificirano u članku 16. ovoga pravilnika.
(2.) Oznaku sukladnosti i dopunsku mjeriteljsku oznaku mora staviti proizvođač ili netko drugi, ali uvijek s odgovornošću proizvođača. Ako je to opravdano, te se oznake mogu stavljati na mjerila tijekom procesa proizvodnje.
(3.) Zabranjeno je stavljanje oznaka na mjerilo koje mogu obmanuti treće strane značenjem i/ili oblikom oznake sukladnosti te dopunske mjeriteljske oznake. Sve druge oznake mogu se stavljati na mjerilo pod uvjetom da se time ne smanjuje vidljivost i čitljivost oznake sukladnosti i dopunske mjeriteljske oznake.
(4.) Kad se na mjerilo primjenjuju i drugi propisi koji obuhvaćaju druge aspekte koji zahtijevaju stavljanje oznake sukladnosti, oznaka sukladnosti mora označivati da se za to mjerilo također pretpostavlja da zadovoljava zahtjeve tih drugih propisa. U tome se slučaju u dokumentima ili uputama koje se zahtijevaju tim propisima i koje prate mjerilo navode ti propisi s naznakom Narodnih novina u kojima su objavljeni.
(5.) Odredbe čl. 1. do 4. ovoga članka primjenjuju se od dana ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju ili od dana potpisa odgovarajućih sporazuma s Europskom unijom o priznavanju ispitnih izvještaja i postupaka ocjene sukladnosti.

Članak 8.

STAVLJANJE NA TRŽIŠTE I/ILI U UPORABU

(1.) Mjerilo se može staviti na tržište ili u uporabu jedino ako zadovoljava zahtjeve ovoga pravilnika.
(2.) Stavljanje na tržište ili uporabu mjerila koje nose oznaku sukladnosti ne smije se sprečavati.
(3.) Na trgovačkim sajmovima, izložbama, javnim prezentacijama itd. mogu se pokazivati mjerila koja nisu u skladu s odredbama ovoga pravilnika pod uvjetom da se vidljivom oznakom jasno označi njihova nesukladnost i nedostupnost za stavljanje na tržište i/ili u uporabu sve dok se ne usklade sa zahtjevima ovoga pravilnika.

Članak 9.

OCJENA SUKLADNOSTI

(1.) Ocjena sukladnosti mjerila s odgovarajućim bitnim zahtjevima mora se po izboru proizvođača provoditi primjenom jednog od postupaka ocjene sukladnosti koji su navedeni u posebnom dodatku za to mjerilo. Proizvođač mora tijelu za ocjenu sukladnosti izraditi tehničku dokumentaciju iz članka 10. ovoga pravilnika i osigurati druge zahtijevane podatke bitne za odgovarajuće postupke ocjene sukladnosti ako se u postupku zahtijeva sudjelovanje toga tijela.
(2.) Module ocjene sukladnosti čine postupci opisani u dodatcima A do H1 koji su sastavni dio ovoga pravilnika.
(3.) Zapisi i prepiska o provedenim postupcima ocjene sukladnosti mogu biti na jeziku različitom od hrvatskoga koje tijelo za ocjenu sukladnosti prihvaća.

Članak 10.

TEHNIČKA DOKUMENTACIJA

(1.) Tehnička dokumentacija mora sadržavati oblikovno i tehničko rješenje, proizvodnju i rad mjerila na razumljiv način te mora omogućiti ocjenu sukladnosti s odgovarajućim zahtjevima ovoga pravilnika.
(2.) Tehničku dokumentaciju iz prethodnog stavka proizvođač mora čuvati na raspolaganju Državnomu zavodu za mjeriteljstvo, koji provodi nadzor nad tržištem, u razdoblju od 10 godina od prestanka proizvodnje svakoga pojedinog mjerila.
(3.) Tehnička dokumentacija mora biti dostatno podrobna kako bi osigurala:
– definiranje mjeriteljskih značajka
– obnovljivost mjeriteljskih značajka proizvedenog mjerila kad se ono ispravno ugodi uporabom propisanih sredstava i
– cjelovitost mjerila.
(4.) Tehnička dokumentacija u mjeri u kojoj je to bitno za ocjenu i identifikaciju tipa i/ili mjerila mora sadržavati:
(a) opći opis mjerila
(b) oblikovno i tehničko rješenje na razini zamisli i crteže za proizvodnju te planove sastavnica, podsklopova, krugova itd.
(c) proizvodne postupke kako bi se osigurala konzistentna proizvodnja
(d) ako je to primjenjivo, opis elektroničkih uređaja s crtežima, shemama, dijagramima tijeka, podatcima o logici i općoj programskoj podršci kojima se objašnjavaju njihove značajke i rad
(e) opise i objašnjenja nužna za razumijevanje točaka (b), (c) i (d) ovoga članka, uključujući rad mjerila
(f) popis norma i/ili normativnih dokumenata iz članka 13. ovoga pravilnika, primijenjenih u cijelosti ili djelomično
(g) opise rješenja prihvaćenih za zadovoljavanje bitnih zahtjeva kad norme i/ili normativni dokumenti iz članka 13. ovog pravilnika nisu primijenjeni
(h) rezultate proračuna za oblikovanje, ispitivanja itd.
(i) kad je to potrebno, odgovarajuće rezultate kako bi se dokazalo da tip i/ili mjerila zadovoljavaju:
– zahtjeve ovoga pravilnika pod utvrđenim nazivnim radnim uvjetima i pod posebnim okolišnim smetnjama
– specifikacije o trajnosti za plinomjere, vodomjere, mjerila toplinske energije te za mjerila kapljevina različitih od vode.
(j) potvrde o ispitivanju tipa ili potvrde o europskom ispitivanju (u daljnjemu tekstu: EZ ispitivanju) oblikovnog i tehničkog rješenja mjerila koja sadržavaju dijelove istovjetne dijelovima iz oblikovnog i tehničkog rješenja.
(5.) Proizvođač mora specificirati mjesta za plombiranje i oznake.
(6.) Proizvođač mora označiti uvjete za spojivost sa sučeljima i podsklopovima kad je to bitno.

Članak 11.

OBAVJEŠĆIVANJE O TIJELIMA ZA OCJENU SUKLADNOSTI

(1.) Državni zavod za mjeriteljstvo mora službeno obavijestiti druge države članice i Povjerenstvo o tijelima za čiji je rad odgovoran, koja je imenovao za provedbu zadataka koji se odnose na module ocjene sukladnosti u smislu odredaba ovoga pravilnika zajedno s identifikacijskim brojevima koje im je dodijelilo Povjerenstvo, vrsti mjerila za koje je svako tijelo imenovano te osim toga, kad je to bitno, o razredima točnosti mjerila, mjernome području, mjernoj tehnologiji i svim drugim značajkama mjerila kojima se ograničuje opseg prijavljivanja.
(2.) Za imenovanje tijela iz stavka 1. ovoga članka primjenjivat će se kriteriji utvrđeni člankom 12. ovoga pravilnika. Za tijela koja zadovoljavaju kriterije utvrđene u nacionalnim normama kojima se preuzimaju odgovarajuće usklađene europske norme, čiji su bibliografski podaci objavljeni u »Narodnim novinama«, smatra se da zadovoljavaju odgovarajuće kriterije. Bibliografske podatke o tim nacionalnim normama objavljivat će Državni zavod za mjeriteljstvo.
(3.) Državni zavod za mjeriteljstvo mora:
– osigurati da tijelo za ocjenu sukladnosti zadovoljava kriterije utvrđene u članku 12. ovoga pravilnika za vrijeme trajanja ovlaštenja
– ako utvrdi da tijelo za ocjenu sukladnosti tijekom trajanja ovlaštenja ne zadovoljava propisane zahtjeve, donijet će rješenje o ukidanju ovlaštenja
– o ukinutome ovlaštenju Državni zavod za mjeriteljstvo obavijestit će Povjerenstvo i druge države članice Europske unije.
Tijelo za ocjenu sukladnosti mora utvrditi način obavješćivanja Državnog zavoda za mjeriteljstvo o izdanim certifikatima i njihovu povlačenju, o sustavu kvalitete i ocjeni sukladnosti.

Članak 12.

KRITERIJI KOJE MORAJU ZADOVOLJAVATI TIJELA ZA OCJENU SUKLADNOSTI

Za imenovanje tijela za ocjenu sukladnosti moraju se primjenjivati sljedeći kriteriji:
(1.) Tijelo, njegov ravnatelj i osoblje odgovorno za provedbu ispitivanja za ovjeravanje ne smije biti projektant, proizvođač, dobavljač, montažer ili korisnik mjerila koje pregledavaju ni ovlašteni zastupnik bilo koje od tih strana. Oni ne smiju biti izravno uključeni u oblikovanje, izradbu, stavljanje na tržište ili održavanje mjerila ni predstavljati strane uključene u te djelatnosti. To ne isključuje mogućnost razmjene tehničkih podataka između proizvođača i tijela u svrhu ocjene sukladnosti.
(2.) Tijelo, njegov ravnatelj i osoblje uključeni u poslove na ocjeni sukladnosti moraju biti oslobođeni svih pritisaka i poticaja, posebno financijskih, koji bi mogli utjecati na njihovu prosudbu ili na rezultate pregleda, posebno od strane osoba ili skupina osoba koje su zainteresirane za rezultate ovjeravanja.
(3.) Ocjena sukladnosti mora se provoditi u skladu s propisima i zahtijevano osposobljenosti u području mjeriteljstva. Ako tijelo podugovori posebne zadatke, mora najprije osigurati da podugovaratelj zadovoljava zahtjeve ovoga pravilnika, a posebno ovoga članka. Tijelo mora staviti na raspolaganje Državnomu zavodu za mjeriteljstvo dokumente kojima se ocjenjuje sposobnost (kvalifikacije) podugovaratelja i posao koji ono obavlja prema odredbama ovoga pravilnika.
(4.) Tijelo mora biti sposobno obavljati sve zadatke na ocjeni sukladnosti za koje je imenovano bez obzira na to obavlja li te zadatke samo ili se obavljaju u njegovo ime s njegovom odgovornošću. Ono mora imati na raspolaganju potrebno osoblje i posjedovati potrebna sredstva koja mu omogućuju da ispravno obavlja administrativne i tehničke zadatke povezane s ocjenom sukladnosti.
(5.) Osoblje tijela mora imati:
– tehničko i stručno obrazovanje koje obuhvaća sve zadatke na ocjeni sukladnosti za koje je tijelo imenovano
– zadovoljavajuće znanje o pravilima kojima se ravnaju pri obavljanju zadataka i odgovarajuće iskustvo za takve zadatke
– sposobnost sastavljanja potvrda, zapisa i izvještaja koji se zahtijevaju za dokazivanje da su zadatci ispravno obavljeni.
(6.) Nepristranost tijela, njegova ravnatelja i osoblja mora biti zajamčena. Zarade tijela ne smiju ovisiti o broju provedenih ispitivanja ni o rezultatima zadataka koje ono obavlja. Zarade ravnatelja tijela i osoblja ne smiju ovisiti o broju zadataka koje obavljaju ili o rezultatima takvih zadataka.
(7.) Tijelo se mora osigurati od odgovornosti.
(8.) Ravnatelj i osoblje tijela obvezni su čuvati poslovnu tajnu koja se odnosi na sve podatake koje mogu prikupiti pri obavljanju zadataka prema odredbama ovoga pravilnika, osim prema Državnomu zavodu za mjeriteljstvo.

Članak 13.

USKLAĐENE NORME I NORMATIVNI DOKUMENTI

(1.) Pretpostavlja se sukladnost mjerila s bitnim zahtjevima iz dodatka I. i iz odgovarajućih dodataka posebnih za to mjerilo ako zadovoljavaju elemente hrvatskih norma kojima se primjenjuju usklađene europske norme za to mjerilo, a čiji su bibliografski podatci objavljeni u »Narodnim novinama«.
Kad mjerilo samo dijelom zadovoljava elemente nacionalne norme iz prvoga podstavka ovog stavka, pretpostavlja se sukladnost s bitnim zahtjevima koji odgovaraju onim elementima nacionalnih norma koje mjerilo zadovoljava.
Državni zavod za mjeriteljstvo objavit će bibliografske podatke o nacionalnim normama iz prvoga podstavka ovog stavka u »Narod­nim novinama«.
(2.) Pretpostavlja se sukladnost s bitnim zahtjevima iz dodatka I. i iz odgovarajućih dodataka posebnih za određena mjerila ako zadovoljavaju normativne dokumente čiji su bibliografski podatci objavljeni u »Narodnim novinama«.
Kad mjerilo zadovoljava samo dijelom normativne dokumente iz prvoga podstavka ovog stavka, pretpostavlja se sukladnost s temeljnim zahtjevima koji odgovaraju normativnim elementima koje mjerilo zadovoljava.
Državni zavod za mjeriteljstvo objavit će u »Narodnim novinama« bibliografske podatke o normativnim dokumentima iz prvoga podstavka ovog stavka.
Bibliografski podatci o normativnim dokumentima iz prethodnog članka preuzimaju se iz odgovarajućih objava Povjerenstva u Službenome listu Europske unije.
(3.) U slučaju da proizvođač ne primjenjuje ili djelomično primjenjuje norme ili normativne dokumente, može izabrati bilo koje tehničko rješenje koje zadovoljava bitne zahtjeve iz dodatka I. ovoga pravilnika i odgovarajućih dodataka (od MI – 001 do MI – 009) posebnih za određena mjerila.
Proizvođač mora pružiti dokaz tijelu za ocjenu sukladnosti o tome da odabrano tehničko rješenje zadovoljava bitne zahtjeve.
(4.) Pretpostavlja se sukladnost s odgovarajućim ispitivanjima navedenim u točki (i) stavak 4. članka 10. ako je proveden program ispitivanja u skladu s dokumentima navedenim u stavcima 1. do 3. ovog članka i ako ispitni rezultati osiguravaju sukladnost s bitnim zahtjevima.

Članak 14.

POVLAČENJE USKLAĐENE NORME

(1.) Kad Državni zavod za mjeriteljstvo smatra da usklađene norme iz članka 13. stavka 1. ovoga pravilnika ne zadovoljavaju u potpunosti bitne zahtjeve iz dodatka I. i odgovarajućih dodataka ovoga pravilnika posebnih za određena mjerila, mora o tome obavijestiti informacijsko središte osnovano prema Uredbi o postupcima službenog obavješćivanja u području norma, tehničkih propisa i postupaka ocjene sukladnosti u skladu s odredbama te uredbe (»Narodne novine«)
(2.) Ako Povjerenstvo obavijesti informacijsko središte da navedena nacionalna norma kojom je preuzeta usklađena norma u potpunosti ne zadovoljava bitne zahtjeve iz poglavlja II. dodatka I. ovoga pravilnika, Državni zavod za mjeriteljstvo objavit će povlačenje te nacionalne norme s popisa norma u »Narodnim novinama«.

Članak 15.

POVLAČENJE NORMATIVNOGA DOKUMENTA

(1.) Kad Državni zavod za mjeriteljstvo smatra da normativni dokumenti iz članka 13. stavka 2. ovoga pravilnika ne zadovoljavaju u potpunosti bitne zahtjeve iz dodatka I. i iz odgovarajućih dodataka ovoga pravilnika posebnih za određena mjerila, on to pitanje mora iznijeti pred Odbor za mjerila, uz odgovarajuće obrazloženje.
(2.) Ako Povjerenstvo obavijestiti države članice da je potrebno povući upućivanja na dotični normativni dokument iz objave u Službenome listu Europske Unije, ravnatelj Državnog zavoda za mjeriteljstvo objavit će u Narodnim novinama povlačenje upućivanja na dotični normativni dokument.
(3.) Državni zavod za mjeriteljstvo osigurati će suradnju na nacionalnoj razini sa zainteresiranim stranama o radu OIML-a koji se odnosi na područje primjene ovoga pravilnika.

Članak 16.

OZNAČIVANJE

(1.) Oznaka CE sastoji se od znaka CE u skladu s oblikovnim rješenjem utvrđenim posebnim propisom. Oznaka CE mora imati visinu od najmanje 5 mm.
(2.) Dopunska mjeriteljska oznaka sastoji se od velikog slova M i dviju posljednjih znamenaka godine njezina stavljanja uokvirenih u pravokutnik. Visina pravokutnika mora biti jednaka visini oznake CE. Dopunska mjeriteljska oznaka mora se staviti neposredno iza oznake CE.
(3.) Broj za identifikaciju imenovanoga tijela iz članka 11. ovoga pravilnika, ako je to propisano postupkom ocjene sukladnosti, mora se nalaziti iza oznake CE i dopunske mjeriteljske oznake.
(4.) Kad se mjerilo sastoji od skupa uređaja koji nisu podsklopovi koji rade zajedno, te se oznake moraju stavljati na glavni uređaj mjerila.
(5.) Kad je mjerilo premaleno ili preosjetljivo za nošenje oznake CE i dopunske mjeriteljske oznake, te se oznake moraju staviti na njegovu ambalažu, ako postoji, i popratne dokumente koji se zahtijevaju ovim pravilnikom.
(6.) Oznaka CE i dopunske mjeriteljske oznake moraju biti neizbrisive. Identifikacijski broj uključenoga imenovanog tijela mora biti neizbrisiv ili samouništiv pri pokušaju uklanjanja. Sve oznake moraju biti jasno vidljive ili lako dostupne.

Članak 17.

NADZOR NAD TRŽIŠTEM I UPRAVNA SURADNJA

(1.) Nadzor nad odredbama ovoga pravilnika provodi Državni zavod za mjeriteljstvo i tijela za ocjenu sukladnosti.
(2.) Državni zavod za mjeriteljstvo vrši nadzor nad tijelima za ocjenu sukladnosti i nadzor nad stavljanjem mjerila na tržište i uporabu, a tijela za ocjenu sukladnosti vrše nadzor u smislu odredaba ovoga pravilnika o postupcima za ocjenu sukladnosti.
(3.) Mjerila koja podliježu mjeriteljskomu nadzoru, ali ne zadovoljavaju odredbe ovoga pravilnika koje se na njih primjenjuju ne smiju se stavljati na tržište i/ili u uporabu.
(4.) Državni zavod za mjeriteljstvo mora surađivati s drugim mjerodavnim tijelima država članica Europske unije i Europskog povjerenstva u ispunjavanju njihovih obveza na obavljanju nadzora nad tržištem.
(5.) Državni zavod za mjeriteljstvo mora posebno razmjenjivati:
– podatke koji se odnose na opseg u kojemu mjerila koja ispituje zadovoljavaju odredbe ovoga pravilnika i rezultate takvih ispitivanja
– potvrde o EC tipnome ispitivanju i ispitivanju oblikovanog i tehničkog rješenja i njihovim dodatcima koje izdaju imenovana tijela i dodatcima, izmjenama i dopunama i povlačenjima već izdanih potvrda
– odobrenja sustava kakvoće koja su izdala prijavljena tijela i podatcima o sustavima kakvoće koji su odbijeni ili povučeni
– izvještaje o vrednovanju kojim su uspostavljena imenovana tijela kad to traže druge vlasti.
(6.) Državni zavod za mjeriteljstvo mora osigurati da svi potrebni podatci koji se odnose na potvrde i odobrenja sustava kakvoće budu dostupni tijelima koja je prijavio.
(7.) Vlada Republike Hrvatske obavijestit će druge države članice i Povjerenstvo da je Državni zavod za mjeriteljstvo mjerodavan za razmjenu takvih obavijesti.

Članak 18.

ZAŠTITNA ODREDBA

(1.) Kad Državni zavod za mjeriteljstvo utvrdi da svi dijelovi ili dio mjerila posebnog modela koji nose oznaku sukladnosti i dopunsku mjeriteljsku oznaku ne zadovoljavaju bitne zahtjeve koji se odnose na mjeriteljske značajke utvrđene ovim pravilnikom kad su ispravno ugrađeni i kad se upotrebljavaju u skladu s uputama proizvođača, mora povući ta mjerila s tržišta, zabraniti ili ograničiti njihovo daljnje stavljanje na tržište te zabraniti ili ograničiti njihovu daljnju uporabu.
(2.) Kad o tome odlučuje, Zavod mora utvrditi radi li se o sustavnoj ili slučajnoj naravi nesukladnosti. Ako se utvrdi da je nesukladnost sustavne naravi, Zavod mora odmah obavijestiti Europsko povjerenstvo o poduzetim mjerama, naznačujući razloge za svoju odluku.
(3.) Državni zavod za mjeriteljstvo mora poduzeti mjere propisane Zakonom o tehničkim zahtjevima za proizvode (»Narodne novine« 158/03) i Zakonom o mjeriteljstvu (»Narodne novine« 163/03) protiv svake osobe koja stavlja oznake suprotno odredbama ovoga pravilnika te o tome mora obavijestiti Europsko povjerenstvo i druge države članice Europske unije.

Članak 19.

NEPROPISNO STAVLJENE OZNAKE

(1.) Kad Državni zavod za mjeriteljstvo utvrdi da su oznaka CE i dopunska mjeriteljska oznaka neovlašteno stavljene, proizvođač ili njegov zastupnik, odnosno pravna ili fizička osoba koja stavlja proizvod na tržište i/ili u uporabu, obvezan je uskladiti mjerilo s odredbama koje se odnose na oznaku CE i dopunsku mjeriteljsku oznaku, a koje nisu obuhvaćene člankom 18. stavkom 1. ovoga pravilnika
(2.) Državni će zavod za mjeriteljstvo protiv proizvođača, njegova zastupnika, odnosno pravne ili fizičke osobe koja stavlja proizvod na tržište i/ili uporabu, pokrenuti prekršajni postupak u skladu s odredbama Zakona o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjeni sukladnosti i Zakona o mjeriteljstvu.
(3.) Kada se prekršaj iz stavka 1. ovog članka ponavlja, Državni će zavod za mjeriteljstvo ograničiti i zabraniti stavljanje takvog mjerila na tržište ili osigurati povlačenje takvog mjerila s tržišta, ili zabraniti ili ograničiti njegovu daljnju uporabu u skladu s postupcima utvrđenim u članku 18. ovog pravilnika.
(4.) Rješenje iz stavka 2. ovog članka dostavlja se stranci, koja može protiv rješenja pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dostave rješenja.

Članak 20.

DUŽNOST PRIJAVLJIVANJA STAVLJANJA MJERILA U UPORABU

(1.) Svaka pravna i fizička osoba koja na teritoriju Republike Hrvatske stavlja mjerilo na koje se primjenjuju zahtjevi ovoga pravilnika prvi put u uporabu ili ima pripremljeno mjerilo za stavljanje u prvu uporabu mora o tome obavijestiti Državi zavod za mjeriteljstvo.
(2.) Obavijest iz prethodnog stavka mora sadržavati barem sljedeće podatke:
– ime/naziv i adresu korisnika mjerila
– vrstu, namjenu i mjesto uporabe mjerila
– ime proizvođača mjerila i njegovih dijelova
– broj tipnog odobrenja ili podatke o dokumentaciji iz članka 10. ovoga pravilnika koja prati mjerilo
– datum nabave i početka uporabe mjerila.
(3.) Odredba iz stavka 1. ovoga članka ne primjenjuje se na prvu uporabu plinomjera, brojila električne energije, vodomjera i mjerila toplinske energije. Za ta mjerila vlasnik mjerila mora Zavodu na kraju kalendarske godine dostaviti popis mjerila koja će biti ugrađena ili zamijenjena iduće godine. Ta obavijest mora sadržavati sljedeće podatke:
– ime proizvođača mjerila i dijelova mjerila te broj odobrenja uzorka mjerila
– broj mjerila koja će biti ugrađena
– vrijeme u kojemu će se odvijati ugradba mjerila.

Članak 21.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

(1.) Danom stupanja na snagu ovoga pravilnika, a do ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju ili potpisivanja Sporazuma o ocjeni sukladnosti i prihvaćanju industrijskih proizvoda (ACAA) u Republici Hrvatskoj prihvaćaju se rezultati ocjene sukladnosti koje provode tijela za ocjenu sukladnosti koja su imenovale članice Europske unije i čiji popis je objavljen u »Službenome listu Europske unije«.
(2.) Do ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju ili potpisivanja Sporazuma o ocjeni sukladnosti i prihvaćanju industrijskih proizvoda (ACAA) Državni će zavod za mjeriteljstvo popis iz stavka 1. ovog članka objavljivati u »Narodnim novinama«.
(3.) Prije ulaska Republike Hrvatske u EU ili potpisa sporazuma o ocjeni sukladnosti i prihvaćanja industrijskih proizvoda (ACAA) proizvođač ili njegov zastupnik kad stavlja proizvod na hrvatsko tržište mora Državnom zavodu za mjeriteljstvo osigurati primjerak izjave o sukladnosti.

Članak 22.

Danom stupanja na snagu ovoga pravilnika prestaju važiti sljedeći propisi:
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za taksimetre (»Narodne novine« broj 13/96, 163/98, 58/00, 57/01)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila duljine opće namjene (»Narodne novine« broj 69/97)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za vodomjere za hladnu vodu (»Narodne novine« broj 91/97, 56/98)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za uređaje kojima se mjeri koncentracija ispušnih plinova benzinskih oto motora s unutrašnjim izgaranjem (»Narodne novine« broj 115/97)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za vodomjere za toplu vodu (»Narodne novine« broj 17/00)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila toplinske energije (»Narodne novine« broj 25/00)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za bačve, kante i balone (»Narodne novine« broj 35/01, 18/02)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za protočna mjerila obujma za tekućine osim vode (»Narodne novine« broj 52/01)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za uređaje za mjerenje duljine (Narodne novine br. 18/02)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za laboratorijska mjerila – staklene odmjerne tikvice s jednom mjernom crtom (»Narodne novine« broj 51/02)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za protočna mjerila obujma plina (»Narodne novine« broj 53/02)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila kojima se ispravlja obujam plina (»Narodne novine« broj 127/02)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za kućišta cestovnih i željezničkih vaga (»Narodne novine« broj 24/03)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za automatske vage (»Narodne novine« broj 189/03)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za indukcijska brojila električne energije (»Narodne novine« broj 81/05)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za statička brojila električne energije razreda točnosti 1. i 2 (»Narodne novine« broj 81/05)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila mase – vage za vaganje vozila u pokretu (»Službeni list« broj 33/84 - 884)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za elektromehaničke mjerne pretvarače za mjerila mase (Službeni list, 5/85)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila mase – vage sa zbrajanjem isprekidanih rezultata (»Službeni list« broj 59/87)
Pravilnik o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila mase automatske vage na transportnoj traci (»Službeni list« broj 64/89)
Naputak o ispitivanju statičkih brojila električne energije razreda točnosti (»Narodne novine« broj 11/06)
Naputak o ispitivanju taksimetara na uređaju s valjcima (»Narodne novine« broj 11/06)
Naputak o ispitivanju indukcijskih brojila električne energije (»Narodne novine« broj 11/06)

Članak 23.

(1.) Mjerila koja su u skladu s odredbama ovoga pravilnika mogu se staviti na tržište i/ili uporabu u Republici Hrvatskoj danom stupanja na snagu ovoga pravilnika.
(2.) Mjerila proizvedena prema propisima koja su na snazi na dan stupanja na snagu ovoga pravilnika mogu se stavljati na tržište i/ili uporabu u Republici Hrvatskoj do isteka njihovog tipnog odobrenja, odnosno najdulje do 30. listopada 2016. godine.

Članak 24.

Do ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, odnosno do sklapanja odgovarajućih sporazuma s Europskom unijom neće se primjenjivati odredbe ovoga pravilnika koje se odnose na obveze Republike Hrvatske prema Europskomu povjerenstvu i državama članicama Europske unije iz članka 11. stavka 1., 15. i 16. te članka 18.stavak 2. ovog pravilnika.

Članak 25.

Mjerila koja su na dan stupanja na snagu ovoga pravilnika u uporabi i imaju valjanu prvu ovjeru na temelju propisa iz članka 24. ovoga pravilnika koji su bili na snazi do stupanja ovoga pravilnika na snagu i ispunjavaju zahtjeve tih propisa mogu se podnositi na redovito ili izvanredno ovjeravanje u skladu s tim propisima do isteka valjanosti njihova tipnog odobrenja donesena prema tim propisima, odnosno dok zadovoljavaju zahtjeve iz propisa na temelju kojih se stavljaju u uporabu.

Članak 26.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/06-04/3
Urbroj: 558-04/1-06-1
Zagreb, 21. prosinca 2006.

Ravnatelj
Mirko Vuković, dipl. ing., v. r.

Napomena: prilozi i dodaci su ispušteni u ovom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga