POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA AGENCIJA ZA OBVEZNE ZALIHE NAFTE I NAFTNIH DERIVATA

284

Na temelju članka 14. stavka 4. Zakona o tržištu nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, broj 57/2006) i Odluke Vlade Republike Hrvatske o davanju prethodne suglasnosti na Statut Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, broj 138/2006), Upravno vijeće Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, na sjednici održanoj 27. prosinca 2006. godine, donijelo je

STATUT

HRVATSKE AGENCIJE ZA OBVEZNE ZALIHE NAFTE I NAFTNIH DERIVATA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Statutom pobliže se uređuje naziv i sjedište, djelatnost, unutarnji ustroj, upravljanje, načela rada i poslovanja, ovlasti i način odlučivanja, predstavljanje i zastupanje, opći akti, tajnost podataka, javnost rada, financiranje te druga pitanja od značaja za rad Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (dalje u tekstu: Agencija).

Članak 2.

(1) Agencija je samostalna, neovisna i neprofitna javna ustanova s javnim ovlastima osnovana Zakonom o tržištu nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, broj 57/2006) (dalje u tekstu: Zakon), koja obavlja poslove u okviru djelokruga i nadležnosti utvrđenih Zakonom.
(2) Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruje Vlada Republike Hrvatske.
(3) Poslovi Agencije od interesa su za Republiku Hrvatsku, a Agencija ih obavlja na temelju javnih ovlasti.
(4) Gradnja energetskih građevina za potrebe obveznih zaliha nafte i naftnih derivata od interesa je za Republiku Hrvatsku.
(5) Za obavljanje poslova određenih Zakonom i ovim Statutom, Agencija odgovara Vladi Republike Hrvatske.
(6) Agencija je pravna osoba i upisuje se u sudski registar.

Naziv Agencije

Članak 3.

(1) Naziv Agencije je: HRVATSKA AGENCIJA ZA OBVEZNE ZALIHE NAFTE I NAFTNIH DERIVATA.
(2) Skraćeni naziv Agencije je: HANDA.
(3) Naziv Agencije na engleskom jeziku je: CROATIAN COMPULSORY OIL STOCKS AGENCY.
(4) Skraćeni naziv Agencije na engleskom jeziku je: HANDA.
(5) Naziv Agencije mora biti istaknut na pročelju zgrade u kojoj se nalazi njeno sjedište.

Sjedište Agencije

Članak 4.

(1) Sjedište Agencije je u Zagrebu.
(2) Poslovnu adresu Agencije određuje Upravno vijeće.

Pečat, štambilj i zaštitni znak

Članak 5.

(1) Agencija ima pečat okruglog oblika promjera 38 mm, na kojem je polukružno upisano: »REPUBLIKA HRVATSKA – HRVATSKA AGENCIJA ZA OBVEZNE ZALIHE NAFTE I NAFTNIH DERIVATA – ZAGREB«, a u sredini se nalazi grb Republike Hrvatske.
(2) Pečat s grbom Republike Hrvatske iz stavka 1. ovoga članka stavlja se samo na akte koje Agencija donosi na temelju javnih ovlasti utvrđenih Zakonom.
(3) U redovnom poslovanju, izuzev poslova iz stavka 2. ovoga članka, Agencija koristi štambilj pravokutnog oblika.
(4) Izgled, sadržaj, dimenzije, broj, način uporabe u pravnom prometu, evidencija, način čuvanja i zamjene, te odgovorne osobe za čuvanje pečata i štambilja Agencije regulira se Pravilnikom o pečatu i štambilju Agencije, koji donosi Upravno vijeće.
Članak 6.
(1) Agencija u svom poslovanju upotrebljava zaštitni znak i/ili logotip.
(2) Sadržaj, oblik i uporabu zaštitnog znaka i/ili logotipa Agencije utvrđuje Upravno vijeće, na prijedlog ravnatelja Agencije.

II. DJELATNOST AGENCIJE

Članak 7.

(1) Agencija obavlja djelatnosti i poslove u okviru djelokruga i nadležnosti određenih Zakonom i sve poslove nužne za obavljanje zadataka propisanih zakonima i drugim aktima, a osobito sljedeće:
– prikupljanje naknade za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata,
– kupovina i prodaja nafte i naftnih derivata radi formiranja i zanavljanja zaliha,
– organizacija, nadzor i upravljanje obveznim zalihama nafte i naftnih derivata,
– namjensko trošenje sredstava za formiranje i skladištenje obveznih zaliha nafte i naftnih derivata,
– utvrđivanje uvjeta za skladištenje obveznih zaliha nafte i naftnih derivata.
(2) Pored djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka, Agencija obavlja i druge poslove koji su u svezi s djelatnostima iz stavka 1. ovoga članka, a osobito sljedeće:
– kupovina i/ili gradnja spremnika, pripadajućih postrojenja te upravljanje istima,
– nadzor količine i kakvoće nafte, naftnih derivata i usluga u svezi s djelatnošću,
– sudjelovanje u definiranju energetske politike,
– suradnja s ministarstvima i nadležnim inspekcijama suklad­no posebnim zakonima,
– suradnja s inozemnim agencijama za obvezne zalihe kao i međunarodnim udrugama agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata.

Obvezne zalihe

Članak 8.

(1) Agencija je obveznik osiguranja obveznih zaliha nafte i naftnih derivata, sukladno odredbama Zakona.
(2) Obvezne zalihe nafte i naftnih derivata formiraju se za osiguranje opskrbe naftom i naftnim derivatima u slučaju prijetnje energetskoj sigurnosti države, zbog izvanrednih poremećaja opskrbe.
(3) Obvezne zalihe nafte i naftnih derivata formiraju se u visini 90-dnevne prosječne potrošnje naftnih derivata u prethodnoj kalendarskoj godini do 31. srpnja tekuće godine.
(4) Obvezne zalihe uključuju sljedeće skupine naftnih derivata:
I. motorne benzine i benzine za zrakoplove,
II. dizelska goriva, plinska ulja i gorivo za mlazne motore,
III. loživa ulja (lako, srednje i teško).
(5) Dio obveznih zaliha iz stavka 1. ovoga članka može se čuvati u sirovoj nafti i poluproizvodima, sukladno Zakonu.
(6) Količina i struktura obveznih zaliha nafte i naftnih derivata; način osiguranja, dinamika formiranja i zanavljanja obveznih zaliha te organizacija skladištenja i regionalni raspored, određuje se sukladno Zakonu.

Poslovanje i načela rada Agencije

Članak 9.

(1) Poslovanje Agencije treba voditi pažnjom dobrog gospodarstvenika, nastojeći da se obvezne zalihe nafte i naftnih derivata formiraju i zanavljaju uz optimiziranje pripadajućih troškova.
(2) Poslovanje Agencije treba biti otvoreno, nepristrano, poticati konkurentnost i pritom ne smije utjecati na tržište nafte i naftnih derivata.
(3) Agencija nabavlja robu, radove i usluge dokumentirano i u skladu s pozitivnim propisima Republike Hrvatske.
(4) Naftni derivati koji se skladište za potrebe obveznih zaliha moraju, zbog prirode zanavljanja zaliha, biti najviših standarda kakvoće koji se u trenutku nabave prodaju na globalnom tržištu kao standardna roba.
(5) Agencija može skladištiti obvezne zalihe nafte i naftnih derivata u Hrvatskoj i u inozemstvu. Čuvanje obveznih zaliha u inozemstvu moguće je u zemljama s kojima Republika Hrvatska ima bilateralni međudržavni sporazum o skladištenju obveznih zaliha nafte i naftnih derivata.
(6) Dio obveznih zaliha, Agencija može čuvati i u nematerijalnom obliku (»tickets« i sl.).
(7) Agencija može s pravnim osobama koje prerađuju sirovu naftu zaključiti ugovore o uslužnoj preradi obveznih zaliha koje čuva u sirovoj nafti.
(8) Obvezne zalihe smiju se skladištiti samo u spremnicima koji imaju odgovarajuće dozvole, udovoljavaju najvišim tehničkim i sigurnosnim zahtjevima te zahtjevima zaštite od požara i zaštite okoliša.
(9) U slučaju da Agencija posjeduje vlastita skladišta u kojima čuva obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, tada djelatnost skladištenja obavlja isključivo za vlastite potrebe.
(10) Zbog potrebe manipulacije robe i tehnološkog minimuma spremnika, Agencija može ugovoriti i/ili posjedovati zapreminu skladišta do 10% veću od zapremine obveznih zaliha.
(11) Agencija redovito provjerava kakvoću i količinu obveznih zaliha. Provjeru provode ovlaštene osobe i institucije.
(12) Obvezne zalihe trebaju biti osigurane od uobičajenih vrsta rizika tijekom transporta i skladištenja. Instalacije u kojima se skladište obvezne zalihe moraju biti osigurane.
(13) Agencija će posebnim pravilnicima urediti pitanja organizacije, nadzora i upravljanja obveznim zalihama nafte i naftnih derivata; pitanja tehničkih i ostalih uvjeta za skladištenje i kontrolu kakvoće i količine obveznih zaliha nafte i naftnih derivata, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša, prostorno uređenje i graditeljstvo.
(14) Pravilnici iz stavka 13. ovoga članka kojima se uređuju pitanja tehničkih i ostalih uvjeta za skladištenje i kontrolu kakvoće i količine obveznih zaliha nafte i naftnih derivata donose se uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša, prostorno uređenje i graditeljstvo.

Trošenje obveznih zaliha u slučaju poremećaja na tržištu

Članak 10.

(1) O izdavanju obveznih zaliha sa skladišta na tržište u slučaju poremećaja na tržištu, odlučuje Vlada Republike Hrvatske, sukladno Zakonu i propisanim postupcima.
(2) Ravnatelj Agencije ne smije sa skladišta izdati obvezne zalihe nafte i naftnih derivata bez dostavljene mu Odluke Vlade Republike Hrvatske.

Godišnje izvješće

Članak 11.

(1) Agencija podnosi Vladi Republike Hrvatske godišnje izvješće o svome radu, uključujući financijska izvješća. Izvješće se podnosi najkasnije do kraja travnja za prethodnu kalendarsku godinu.
(2) Agencija je dužna Vladi Republike Hrvatske na njen zahtjev podnijeti izvješća i o svom stručnom i financijskom poslovanju te izvješća o pojedinim specifičnim pitanjima iz svoga djelokruga rada i za razdoblja kraća od godinu dana.
(3) Izvješća trebaju biti cjelovita i sadržavati objektivnu ocjenu stanja.

III. UNUTARNJI USTROJ AGENCIJE

Članak 12.

(1) Poslovi i zadaci iz djelatnosti Agencije obavljaju se u sjedištu Agencije.
(2) Agencija može imati jednu ili više podružnica za obavljanje dijela djelatnosti Agencije iz članka 7. ovoga Statuta.
(3) Agencija može osnivati pravne osobe. Odluku o osnivanju donosi Upravno vijeće, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
(4) Agencija je samostalna u poduzimanju svih organizacijskih i drugih mjera potrebnih za neometano obavljanje funkcija i ispunjavanje obveza u skladu sa zakonima.
(5) Opis poslova, radnih mjesta, način rada Agencije te dio djelatnosti koje obavljaju podružnice iz stavka 2. ovoga članka, uređuje se pravilnikom o unutarnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta.
(6) Na radno-pravni status zaposlenika Agencije, odnosno na postupak ostvarivanja njihovih prava i obveza iz radnog odnosa primjenjuju se opći propisi o radu i opći akti Agencije.

Članak 13.

(1) Stručne i administrativne poslove u okviru rada i poslovanja Agencije obavljaju njezini radnici.
(2) Za pojedine vrste poslova, ravnatelj Agencije može sklopiti ugovore za obavljanje određenih poslova i s drugim fizičkim i pravnim osobama.

IV. UPRAVLJANJE I VOĐENJE AGENCIJE

Članak 14.

Tijela Agencije su Upravno vijeće i ravnatelj Agencije.

Upravno vijeće

Članak 15.

(1) Upravno vijeće sastoji se od pet članova, od kojih je jedan predsjednik Upravnog vijeća, a jedan njegov zamjenik.
(2) Članove Upravnog vijeća imenuje Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ministarstva nadležnog za energetiku.
(3) Upravno vijeće čine po jedan predstavnik ministarstva nadležnog za energetiku i ministarstva nadležnog za financije te tri neovisna stručnjaka.
(4) Predsjednik Upravnog vijeća je predstavnik ministarstva nadležnog za energetiku.
(5) Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća je predstavnik ministarstva nadležnog za financije.
(6) Mandat članova Upravnog vijeća je pet godina, a članovi mogu biti ponovno imenovani.

Uvjeti za imenovanje članova Upravnog vijeća te prava i obveze članova Upravnog vijeća

Članak 16.

(1) Članovi Upravnog vijeća su hrvatski državljani s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koji imaju najmanje visoku stručnu spremu tehničke, ekonomske ili pravne struke, imaju najmanje deset godina radnog iskustva i dostojni su biti članovima Upravnog vijeća.
(2) Članovi Upravnog vijeća ne mogu biti članovi uprava, nadzornih odbora te upravnih vijeća poduzetnika, ili biti u članstvima bilo kojih drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi mogli dovesti do sukoba interesa.
(3) Članovi Upravnog vijeća nisu zaposlenici Agencije.
(4) Članovi Upravnog vijeća za svoj rad imaju pravo na mjesečnu naknadu od Agencije, u visini jedne prosječne neto-plaće isplaćene u Agenciji za prethodni mjesec.
(5) Članovi Upravnog vijeća obvezni su ponašati se tako da ne umanjuju svoj ugled ili ugled Agencije te da ne dovode u pitanje svoju samostalnost i neovisnost pri obnašanju svoje dužnosti te samostalnost i neovisnost Agencije.
(6) Članovi Upravnog vijeća obvezni su u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovim Statutom postupati savjesno, u skladu s propisima Republike Hrvatske, pravilima struke i moralnim načelima.
(7) Zabranjen je svaki oblik utjecaja na rad Upravnog vijeća koji bi mogao dovesti u pitanje neovisnost Agencije, a osobito uporaba sredstava javnog priopćavanja te uopće javnog istupanja u namjeri da se utječe na rad Upravnog vijeća i ravnatelja Agencije.
(8) Članovi Upravnog vijeća ostvaruju sva prava i obveze danom imenovanja.

Razrješenje članova Upravnog vijeća

Članak 17.

(1) Vlada Republike Hrvatske razriješit će člana Upravnog vijeća, prije isteka razdoblja za koje je imenovan, u slučaju:
1. ako to član Upravnog vijeća sam zatraži,
2. ako bez obrazloženja kontinuirano ne sudjeluje u radu Upravnog vijeća,
3. teže povrede dužnosti utvrđene Statutom Agencije,
4. nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci,
5. trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti,
6. pravomoćne presude za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja dužnosti,
7. nastupa okolnosti iz članka 16. stavka 2. i stavka 7. ovoga Statuta.
(2) O postojanju razloga za razrješenje člana Upravnog vijeća prije isteka razdoblja na koje je imenovan, Upravno vijeće dužno je izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
(3) Prije donošenja odluke o razrješenju, članu Upravnog vijeća mora se omogućiti izjašnjavanje o razlozima razrješenja.
(4) Ako neki od članova Upravnog vijeća prestane obnašati dužnost člana Upravnog vijeća prije isteka mandata, na njegovo mjesto imenuje se novi član na način i po postupku određenom Zakonom, a do isteka mandata člana koga zamjenjuje.
(5) Upravno vijeće može biti razriješeno ako uzastopno i višekratno bez opravdanog i važnog razloga ne donese godišnji Program rada, Financijski plan i Financijsko izvješće, koje predlaže ravnatelj Agencije.

Teže povrede dužnosti članova Upravnog vijeća

Članak 18.

Pod težom povredom dužnosti člana Upravnog vijeća smatra se:
1. ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled Agencije,
2. ako pri obavljanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i neovisnost ili samostalnost i neovisnost Agencije,
3. ako oda poslovnu ili službenu tajnu Agencije.

Djelokrug rada Upravnog vijeća

Članak 19.

(1) Upravno vijeće upravlja Agencijom.
(2) Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:
1. nadzire poslovanje Agencije,
2. donosi, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske, Statut Agencije,
3. donosi opće akte Agencije,
4. donosi godišnji program rada i financijski plan,
5. donosi financijsko izvješće,
6. donosi odluku o imenovanju i razrješenju ravnatelja i zamjenika ravnatelja Agencije,
7. donosi odluku o odabiru revizora,
8. daje suglasnosti, očitovanja i preporuke u svezi s poslovanjem Agencije, utvrđene ovim Statutom ili drugim općim aktom Agencije.

Predsjednik Upravnog vijeća

Članak 20.

Predsjednik Upravnog vijeća Agencije obavlja sljedeće poslove:
1. rukovodi radom Upravnog vijeća,
2. vodi sjednice i potpisuje zapisnike sa sjednica Upravnog vijeća,
3. potpisuje odluke Upravnog vijeća,
4. u ime Agencije sklapa i raskida ugovor o radu s ravnateljem i zamjenikom ravnatelja Agencije,
5. predlaže mjere za unapređenje rada Upravnog vijeća,
6. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom ili drugim općim aktom te odlukama Upravnog vijeća.

Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća

Članak 21.

Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća zamjenjuje predsjednika u slučaju njegova izbivanja ili spriječenosti, sa svim pravima i dužnostima predsjednika Upravnog vijeća.

Rad Upravnog vijeća

Članak 22.

(1) Upravno vijeće poslove iz svoga djelokruga obavlja na sjednicama.
(2) Sjednice Upravnog vijeća saziva i vodi predsjednik Upravnog vijeća.
(3) Sjednice Upravnog vijeća održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u šest mjeseci.
(4) Sjednica Upravnog vijeća može se održati ako su prisutna najmanje tri člana Upravnog vijeća, a svakoj sjednici obvezno prisustvuje predsjednik Upravnog vijeća odnosno, zamjenik.
(5) Odluke o poslovima iz članka 19. ovoga Statuta, Upravno vijeće donosi na sjednicama većinom glasova svih članova Upravnog vijeća, a glasuje se pojedinačnim izjašnjavanjem.
(6) Valjanom odlukom smatra se odluka za koju se izjasnilo najmanje tri člana Upravnog vijeća. Odluke se upisuju u Knjigu odluka.
(7) O svakoj sjednici Upravnog vijeća vodi se zapisnik, koji pot­pisuje predsjednik Upravnog vijeća.
(8) Iznimno i u hitnim slučajevima Upravno vijeće može donositi odluke i pisanim putem (pismom, telefaksom ili elektronskom poštom).
(9) U radu sjednice Upravnog vijeća sudjeluje i ravnatelj Agencije, bez prava glasa.
(10) Na sjednicama Upravnog vijeća mogu biti prisutne i druge osobe po pozivu predsjednika Upravnog vijeća, ravnatelja Agencije ili su pozvane po zaključku Upravnog vijeća. Druge osobe ne sudjeluju u radu sjednice, kada Upravno vijeće donosi odluke.
(11) Sjednicu Upravnog vijeća može predložiti i ravnatelj Agencije ili najmanje dva člana Upravnog vijeća pisanim putem. Predsjednik Upravnog vijeća dužan je u tom slučaju sazvati sjednicu Upravnog vijeća u roku od 15 dana. Ukoliko predsjednik Upravnog vijeća iz bilo kojeg razloga ne sazove sjednicu Upravnog vijeća, tada sjednicu Upravnog vijeća saziva predlagatelj.

Ravnatelj Agencije

Članak 23.

(1) Ravnatelja Agencije bira Upravno vijeće na temelju javnog natječaja.
(2) Mandat ravnatelja Agencije je četiri godine, s mogućnošću ponovnog izbora.
(3) Ravnatelj Agencije dužnost obnaša profesionalno, kao jedino zanimanje.
(4) Ravnatelj Agencije zaključuje ugovor o radu s Agencijom. Ugovorom se podrobnije određuju prava i obveze ravnatelja Agencije po osnovi rada, kao i druga prava za vrijeme trajanja ugovora o radu.
(5) Za svoj rad, ravnatelj Agencije odgovara Upravnom vijeću.

Uvjeti za izbor ravnatelja Agencije te prava i obveze ravnatelja Agencije

Članak 24.

(1) Ravnatelj Agencije je osoba koja je hrvatski državljanin s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koja ima najmanje visoku stručnu spremu, najmanje pet godina radnog iskustva u djelatnosti naftnog gospodarstva od čega najmanje tri godine radnog iskustva na izvršnim rukovodećim poslovima, aktivno govori engleski jezik, ima dokazane stručne, radne i organizacijske sposobnosti i koja je dostojna biti ravnatelj Agencije.
(2) Ravnatelj Agencije ne može biti: osoba koja je pravomoćno osuđena za kazneno djelo koje je čini nedostojnom obavljanja dužnosti ravnatelja Agencije; član uprave, nadzornog odbora te upravnog vijeća poduzetnika; u članstvima bilo kojih drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi ga mogli dovesti u sukob interesa.
(3) Ravnatelj Agencije i članovi njegove uže obitelji ne mogu biti: vlasnici, dioničari ili imatelji udjela u energetskim subjektima više od 0,5% temeljnog kapitala; član/ovi uprave ili nadzornih odbora ili bilo kojih drugih tijela u energetskim subjektima te mu/im nije dopušteno imati materijalni interes u području energetskih djelatnosti i nije mu/im dopušteno obavljati druge poslove u energetskom subjektu na kojega se primjenjuju odredbe Zakona, zbog čega bi ravnatelj Agencije mogao doći u sukob interesa.
(4) Ravnatelj Agencije obvezan je u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovim Statutom postupati kao dobar gospodar, savjesno, u skladu s pravilima struke i moralnim načelima.
(5) Nakon razrješenja s dužnosti, ravnatelj Agencije ima pravo nastaviti s radom u Agenciji, osim u slučajevima razrješenja s dužnosti zbog teže povrede dužnosti utvrđene ovim Statutom, zbog pravomoćne osude za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja dužnosti ili zbog nastupa okolnosti sukoba interesa.

Razrješenje ravnatelja Agencije

Članak 25.

(1) Upravno vijeće razriješit će ravnatelja Agencije s dužnosti prije isteka razdoblja na koje je imenovan, u slučaju da:
1. to sam zatraži,
2. počini težu povredu dužnosti opisanu u članku 18. ovoga Statuta,
3. nije u mogućnosti uredno obavljati dužnost dulje od šest mjeseci,
4. trajno izgubi sposobnost obavljanja dužnosti,
5. nastupe okolnosti iz članka 24. stavka 2. i 3. ovoga Statuta.
(2) Upravno vijeće razriješit će ravnatelja Agencije u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom o ustanovama i o tome u roku od 15 dana od razrješenja obavijestiti Vladu Republike Hrvatske.

Djelokrug ravnatelja Agencije

Članak 26.

(1) Ravnatelj Agencije:
– rukovodi radom Agencije,
– organizira i odgovoran je za stručni rad Agencije,
– odgovara za zakonitost rada Agencije,
– zastupa Agenciju samostalno i neograničeno,
– poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Agencije,
– predlaže Vladi Republike Hrvatske iznos naknade koja se za financiranje rada Agencije izdvaja iz cijene naftnih derivata, uz prethodnu suglasnost Upravnog vijeća,
– podnosi Upravnom vijeću prijedloge općih akata Agencije na donošenje,
– podnosi Upravnom vijeću prijedloge godišnjeg Programa rada i Financijskog plana na donošenje,
– odgovara za realizaciju odobrenog godišnjeg Programa rada i Financijskog plana,
– sklapa ugovore s domaćim ili stranim pravnim ili fizičkim osobama, s ciljem realizacije odobrenog godišnjeg Programa rada i Financijskog plana,
– podnosi izvješća o realizaciji godišnjeg Programa rada i Financijskog plana,
– provodi odluke Upravnog vijeća,
– podnosi Upravnom vijeću prijedlog Financijskog izvješća na donošenje,
– predlaže Upravnom vijeću mjere za poboljšanje rada Agencije,
– sklapa i raskida ugovore o radu s radnicima Agencije,
– odlučuje o pravima i obvezama iz radnog odnosa u skladu s općim propisima o radu i općim aktima Agencije,
– donosi odluke o raspoređivanju radnika u Agenciji na određene poslove,
– brine se o stručnom osposobljavanju radnika Agencije,
– surađuje u razmjeni informacija i iskustava s inozemnim agencijama za obvezne zalihe kao i s međunarodnim udrugama agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata,
– obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom i općim aktima Agencije.
(2) Ravnatelj Agencije može svojom odlukom dio svojih ovlasti i poslova, utvrđenih Zakonom i ovim Statutom, prenijeti na drugu osobu.

Članak 27.

(1) Ravnatelj Agencije ne može bez suglasnosti Upravnog vijeća sklapati pravne poslove otuđenja ili opterećenja nekretnina Agencije.
(2) Ravnatelj Agencije ovlašten je sklapati pravne poslove s ciljem realizacije odobrenog godišnjeg Programa rada i Financijskog plana.
(3) Ravnatelj Agencije može u granicama svojih ovlasti dati punomoć drugoj osobi da zastupa Agenciju u pravnom prometu.

Zamjenik ravnatelja Agencije

Članak 28.

(1) Zamjenika ravnatelja Agencije bira Upravno vijeće na temelju javnog natječaja.
(2) Mandat zamjenika ravnatelja Agencije je četiri godine, s mogućnošću ponovnog izbora.
(3) Zamjenik ravnatelja Agencije dužnost obavlja profesionalno, kao jedino zanimanje.
(4) Zamjenik ravnatelja Agencije zaključuje ugovor o radu s Agencijom. Ugovorom se podrobnije određuju prava i obveze zamjenika ravnatelja Agencije po osnovi rada, kao i druga prava za vrijeme trajanja ugovora o radu.
(5) Za svoj rad, zamjenik ravnatelja Agencije odgovara ravnatelju Agencije.
(6) Zamjenik ravnatelja Agencije je osoba koja je hrvatski državljanin s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koja ima najmanje visoku stručnu spremu, najmanje pet godina radnog iskustva u djelatnosti naftnog gospodarstva, aktivno govori engleski jezik, ima dokazane stručne, radne i organizacijske sposobnosti i koja je dostojna biti zamjenik ravnatelja Agencije.
(7) Na uvjete za izbor zamjenika ravnatelja Agencije, njegova prava i obveze te razloge razrješenja primjenjuju se odredbe članka 24. (izuzev stavka 1.) i 25. ovoga Statuta.

Djelokrug zamjenika ravnatelja Agencije

Članak 29.

(1) Zamjenik ravnatelja Agencije zamjenjuje ravnatelja Agencije u slučaju njegove spriječenosti, temeljem ovlaštenja ravnatelja Agencije ili Upravnog vijeća Agencije.
(2) Zamjenik ravnatelja Agencije obavlja i druge poslove i zadatke koji su mu Statutom, općim aktima Agencije ili odlukom ravnatelja Agencije stavljeni u nadležnost.

V. OPĆI AKTI AGENCIJE

Članak 30.

(1) Statut je najviši opći akt Agencije.
(2) Statut donosi Upravno vijeće, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
(3) Statut se objavljuje u Narodnim novinama.

Članak 31.

(1) Ostali opći akti Agencije su pravilnici, poslovnici i odluke kojima se na opći način uređuju pitanja djelatnosti Agencije.
(2) Opći akti, uključuju najmanje sljedeće:
– pravilnik o unutarnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta,
– pravilnik o plaćama i drugim materijalnim pravima radnika,
– pravilnik o poslovnoj ili službenoj tajni,
– pravilnike o organizaciji, nadzoru i upravljanju obveznim zalihama nafte i naftnih derivata,
– pravilnik o organizaciji, nadzoru i prikupljanju naknade za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (sukladno alineji 1. članka 16. Zakona),
– pravilnike o uvjetima skladištenja obveznih zaliha nafte i naftnih derivata,
– pravilnike o kontroli količine i kakvoće obveznih zaliha nafte i naftnih derivata,
– pravilnik o pečatu i štambilju,
– i druge opće akte u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
(3) Pravilnici iz stavka 2. alineja 6. i 7. ovoga članka donose se uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša, prostorno uređenje i graditeljstvo.

Članak 32.

(1) Opće akte Agencije iz članka 31. ovoga Statuta donosi Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja Agencije.
(2) Upravno vijeće može svojom odlukom ovlastiti ravnatelja Agencije da donese pojedine opće akte Agencije.
(3) Opći akti objavljuju se na oglasnoj ploči Agencije i stupaju na snagu osmog dana od dana njihove objave.
(4) Odlukom Upravnog vijeća pojedini akti Agencije objavit će se i u »Narodnim novinama«.

VI. IMOVINA AGENCIJE I ODGOVORNOST ZA NJENE OBVEZE

Financiranje rada

Članak 33.

(1) Sredstva za obavljanje poslova Agencije osiguravaju se iz naknade za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata koja se, sukladno Zakonu, uplaćuje na poseban račun Agencije, iz cijene naftnih derivata.
(2) Obveznici uplate naknade iz stavka 1. ovoga članka su proizvođači i uvoznici naftnih derivata, sukladno Zakonu. Ako se naftni derivati uvoze u svoje ime, a za tuđi račun tada je korisnik uvoza obveznik uplaćivanja naknade iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Obveza obračunavanja naknade za obvezne zalihe nastaje:
i. u trenutku isporuke derivata iz skladišta proizvođača, odnosno iz veleprodajnog skladišta poreznog obveznika,
ii. u trenutku nastanka carinskog duga, ako se naftni derivati isporučuju izravno krajnjim potrošačima,
iii. u trenutku utvrđivanja gubitka.
(4) Gubitak (rastep, rashod, kalo) naftnih derivata iz članka 8. stavka 4. ovoga Statuta koji je nastao u skladištima derivata kod proizvođača i uvoznika smatra se količinom na koju se obračunava naknada iz stavka 1. ovoga članka, osim gubitka koji je nastao djelovanjem više sile.
(5) Agencija nije dužna uplaćivati naknadu iz stavka 1. ovoga članka kada kupuje naftu i naftne derivate u svrhu formiranja i zanavljanja obveznih zaliha.
(6) Sredstva Agencije koriste se isključivo za podmirenje troškova kupovine obveznih zaliha; troškova osiguranja, skladištenja i zanavljanja obveznih zaliha; troškova kontrole količine i kakvoće obveznih zaliha; troškova kapitala; troškova stvaranja uvjeta za skladištenje obveznih zaliha; operativnih troškova rada Agencije i drugih troškova vezanih za pitanja obveznih zaliha koja proizlaze iz prirode robe, tržišta, Zakona i ovoga Statuta.
(7) U cilju podmirenja troškova rada Agencije iz stavka 2. ovoga članka, Agencija se može zaduživati na financijskom tržištu.
(8) Imovinu Agencije čine stvari, roba, prava i novčana sredstva koja su pribavljena od osnivača te stečena radom i poslovanjem Agencije, ili su pribavljena iz drugih izvora.

Program rada i Financijski plan

Članak 34.

(1) Programom rada Agencije utvrđuju se ciljevi i poslovne aktivnosti Agencije u određenom vremenskom razdoblju uz detaljnu raščlambu relevantnih elemenata kao što su: tržište, prihodi, nabava robe, financiranje, zaduživanja, ulaganja, skladištenje, kadrovi i sl.
(2) Financijskim planom utvrđuju se procijenjena sredstva za rad Agencije u određenom vremenskom razdoblju.
(3) Program rada i Financijski plan mogu biti sadržani u jedinstvenom dokumentu.
(4) Upravno vijeće donosi Program rada i Financijski plan Agencije za sljedeću poslovnu godinu najkasnije trideset dana prije završetka tekuće poslovne godine. Usvojeni planovi služe za pripremu nabave roba, usluga i sredstava za financiranje aktivnosti u idućoj poslovnoj godini.
(5) Program rada i Financijski plan Agencije mogu se tijekom godine mijenjati, uz suglasnost Upravnog vijeća.
(6) Agencija obvezno usklađuje usvojeni Financijski plan i Program rada s Robnim planom utvrđen Zakonom. Usklađeni planovi služe za provedbu nabava u cilju stvaranja obveznih zaliha, dinamikom zadanom Zakonom.
(7) Nalogodavac za izvršenje Financijskog plana je ravnatelj Agencije.

Odgovornost za obveze

Članak 35.

(1) Agencija odgovara za vlastite obveze cjelokupnom svojom imovinom.
(2) Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Agencije.
(3) Obveze Agencije u prvom se redu podmiruju iz njezine imovine.

Vođenje poslovnih knjiga

Članak 36.

(1) Agencija vodi poslovne knjige i sastavlja financijska izvješća sukladno propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
(2) Novčana sredstva Agencije vode se sukladno propisima o platnom prometu.
(3) Ako u obavljanju svoje djelatnosti Agencija u obračunskom razdoblju ostvari višak prihoda nad rashodima, razlika će se zadržati u Agenciji i upotrijebiti isključivo za obavljanje i unapređenje djelatnosti Agencije, u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

VII. JAVNOST RADA

Članak 37.

(1) Rad Agencije je javan.
(2) Javnost rada Agencije osigurava se suradnjom Agencije sa sredstvima javnog priopćavanja te izvješćivanjem drugih institucija o radu i poslovanju Agencije, a sukladno Pravilniku o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije.
(3) Obavijesti i informacije o radu Agencije trebaju biti objektivne, a daje ih ravnatelj Agencije ili osoba koju je on ovlastio.

VIII. SLUŽBENA I POSLOVNA TAJNA

Članak 38.

(1) Službenom tajnom smatraju se isprave, podaci, zapisi i dokumenti koji su Pravilnikom o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije utvrđeni kao službena tajna, čije priopćavanje, prenošenje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama nije dopušteno, osim na način propisan Zakonom o zaštiti tajnosti podataka ili navedenim Pravilnikom Agencije.
(2) Isprave, podaci, zapisi i dokumenti, koji se smatraju tajnom, moraju biti obilježeni kao službena tajna, u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnosti podataka.
(3) Poslovnom tajnom smatraju se:
i. dokumenti koji nose oznaku tajnosti,
ii. podaci koji su priopćeni kao tajni,
iii. poslovni podaci čijim bi se otkrivanjem nanijela šteta poslovnom partneru,
iv. podaci čijim bi se priopćavanjem i javnim objavljivanjem mogla nanijeti šteta Agenciji.
(4) Iznimno, neće se smatrati službenom tajnom podaci i dokumenti koji su na bilo koji način bili javno dostupni, odnosno, koji se javno objavljuju na temelju posebnih propisa ili odluka tijela upravljanja te vođenja poslova poduzetnika.
(5) Pravilnik o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije o određivanju isprava, podataka, zapisa i dokumenata, koji se smatraju službenom tajnom te o načinu čuvanja službene tajne, donosi Upravno vijeće, u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnosti podataka i ovim Statutom, na prijedlog ravnatelja Agencije.
(6) Isprave i podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu drugim osobama mogu prenositi ravnatelj Agencije i osoba koju on za to ovlasti.
(7) Članovi Upravnog vijeća, ravnatelj Agencije, zamjenik ravnatelja Agencije i svi radnici Agencije i druge pravne i fizičke osobe kojima je Agencija povjerila obavljanje određenih poslova, dužni su čuvati službenu tajnu koja je određena Pravilnikom o poslovnoj ili službenoj tajni i bez obzira na način na koji su je doznali. Obveza čuvanja službene tajne prestaje nakon isteka roka od pet godina: od dana razrješenja s dužnosti člana Upravnog vijeća, od dana razrješenja s dužnosti ravnatelja i zamjenika ravnatelja Agencije, od dana prestanka radnog odnosa radniku Agencije, od dana primopredaje posla za pravne i fizičke osobe.

IX. NADZOR POSLOVANJA AGENCIJE

Članak 39.

(1) Nadzor poslovanja Agencije obavljaju ovlaštena tijela.
(2) Nadzor poslovanja Agencije obavlja se i putem neovisnih ovlaštenih revizorskih tvrtki.
(3) Agencija je dužna osigurati revizorski nadzor u kontinuitetu.

Članak 40.

Ovlaštena revizorska tvrtka s kojom Agencija sklopi ugovor o obavljanju revizorskih poslova dužna je primjenjivati propise Republike Hrvatske i europske standarde uobičajene u postupku obavljanja revizije.

X. IZMJENE, DOPUNE I TUMAČENJA STATUTA

Članak 41.

(1) Izmjene i dopune Statuta može predložiti Vlada Republike Hrvatske, svaki član Upravnog vijeća te ravnatelj Agencije.
(2) Izmjene i dopune Statuta donose se na način i po postupku propisanom za njegovo donošenje.

Tumačenje Statuta

Članak 42.

U slučaju nejasnoća ili nesuglasnosti u primjeni odredaba ovoga Statuta, za njihovo je tumačenje mjerodavno Upravno vijeće.

XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 43.

(1) Upravno vijeće donijet će opće akte iz članka 31. ovoga Statuta u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovoga Statuta.
(2) Do donošenja akata iz stavka 1. ovoga članka pojedina pitanja koja se uređuje tim aktima može privremeno svojom odlukom urediti ravnatelj Agencije.

Članak 44.

Ovaj Statut stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Zagreb, 27. prosinca 2006.

Predsjednik
Upravnog vijeća Hrvatske agencije
za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata
Miljenko Pavlaković, dipl. oec., v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga