|
|
|
|
284
Na temelju članka 14. stavka 4. Zakona o tržištu nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, broj 57/2006) i Odluke Vlade Republike Hrvatske o davanju prethodne suglasnosti na Statut Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, broj 138/2006), Upravno vijeće Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, na sjednici održanoj 27. prosinca 2006. godine, donijelo je
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom pobliže se uređuje naziv i sjedište, djelatnost, unutarnji ustroj, upravljanje, načela rada i poslovanja, ovlasti i način odlučivanja, predstavljanje i zastupanje, opći akti, tajnost podataka, javnost rada, financiranje te druga pitanja od značaja za rad Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (dalje u tekstu: Agencija).
Članak 2.
(1) Agencija je samostalna, neovisna i neprofitna javna ustanova s javnim
ovlastima osnovana Zakonom o tržištu nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«,
broj 57/2006) (dalje u tekstu: Zakon), koja obavlja poslove u okviru djelokruga
i nadležnosti utvrđenih Zakonom.
(2) Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruje Vlada
Republike Hrvatske.
(3) Poslovi Agencije od interesa su za Republiku Hrvatsku, a Agencija ih obavlja
na temelju javnih ovlasti.
(4) Gradnja energetskih građevina za potrebe obveznih zaliha nafte i naftnih
derivata od interesa je za Republiku Hrvatsku.
(5) Za obavljanje poslova određenih Zakonom i ovim Statutom, Agencija odgovara
Vladi Republike Hrvatske.
(6) Agencija je pravna osoba i upisuje se u sudski registar.
Naziv Agencije
Članak 3.
(1) Naziv Agencije je: HRVATSKA AGENCIJA ZA OBVEZNE ZALIHE NAFTE I NAFTNIH
DERIVATA.
(2) Skraćeni naziv Agencije je: HANDA.
(3) Naziv Agencije na engleskom jeziku je: CROATIAN COMPULSORY OIL STOCKS AGENCY.
(4) Skraćeni naziv Agencije na engleskom jeziku je: HANDA.
(5) Naziv Agencije mora biti istaknut na pročelju zgrade u kojoj se nalazi njeno
sjedište.
Sjedište Agencije
Članak 4.
(1) Sjedište Agencije je u Zagrebu.
(2) Poslovnu adresu Agencije određuje Upravno vijeće.
Pečat, štambilj i zaštitni znak
Članak 5.
(1) Agencija ima pečat okruglog oblika promjera 38 mm, na kojem je polukružno
upisano: »REPUBLIKA HRVATSKA – HRVATSKA AGENCIJA ZA OBVEZNE ZALIHE NAFTE I
NAFTNIH DERIVATA – ZAGREB«, a u sredini se nalazi grb Republike Hrvatske.
(2) Pečat s grbom Republike Hrvatske iz stavka 1. ovoga članka stavlja se samo
na akte koje Agencija donosi na temelju javnih ovlasti utvrđenih Zakonom.
(3) U redovnom poslovanju, izuzev poslova iz stavka 2. ovoga članka, Agencija
koristi štambilj pravokutnog oblika.
(4) Izgled, sadržaj, dimenzije, broj, način uporabe u pravnom prometu,
evidencija, način čuvanja i zamjene, te odgovorne osobe za čuvanje pečata i
štambilja Agencije regulira se Pravilnikom o pečatu i štambilju Agencije, koji
donosi Upravno vijeće.
Članak 6.
(1) Agencija u svom poslovanju upotrebljava zaštitni znak i/ili logotip.
(2) Sadržaj, oblik i uporabu zaštitnog znaka i/ili logotipa Agencije utvrđuje
Upravno vijeće, na prijedlog ravnatelja Agencije.
II. DJELATNOST AGENCIJE
Članak 7.
(1) Agencija obavlja djelatnosti i poslove u okviru djelokruga i nadležnosti
određenih Zakonom i sve poslove nužne za obavljanje zadataka propisanih zakonima
i drugim aktima, a osobito sljedeće:
– prikupljanje naknade za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata,
– kupovina i prodaja nafte i naftnih derivata radi formiranja i zanavljanja
zaliha,
– organizacija, nadzor i upravljanje obveznim zalihama nafte i naftnih derivata,
– namjensko trošenje sredstava za formiranje i skladištenje obveznih zaliha
nafte i naftnih derivata,
– utvrđivanje uvjeta za skladištenje obveznih zaliha nafte i naftnih derivata.
(2) Pored djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka, Agencija obavlja i druge
poslove koji su u svezi s djelatnostima iz stavka 1. ovoga članka, a osobito
sljedeće:
– kupovina i/ili gradnja spremnika, pripadajućih postrojenja te upravljanje
istima,
– nadzor količine i kakvoće nafte, naftnih derivata i usluga u svezi s
djelatnošću,
– sudjelovanje u definiranju energetske politike,
– suradnja s ministarstvima i nadležnim inspekcijama sukladno posebnim
zakonima,
– suradnja s inozemnim agencijama za obvezne zalihe kao i međunarodnim udrugama
agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata.
Obvezne zalihe
Članak 8.
(1) Agencija je obveznik osiguranja obveznih zaliha nafte i naftnih derivata,
sukladno odredbama Zakona.
(2) Obvezne zalihe nafte i naftnih derivata formiraju se za osiguranje opskrbe
naftom i naftnim derivatima u slučaju prijetnje energetskoj sigurnosti države,
zbog izvanrednih poremećaja opskrbe.
(3) Obvezne zalihe nafte i naftnih derivata formiraju se u visini 90-dnevne
prosječne potrošnje naftnih derivata u prethodnoj kalendarskoj godini do 31.
srpnja tekuće godine.
(4) Obvezne zalihe uključuju sljedeće skupine naftnih derivata:
I. motorne benzine i benzine za zrakoplove,
II. dizelska goriva, plinska ulja i gorivo za mlazne motore,
III. loživa ulja (lako, srednje i teško).
(5) Dio obveznih zaliha iz stavka 1. ovoga članka može se čuvati u sirovoj nafti
i poluproizvodima, sukladno Zakonu.
(6) Količina i struktura obveznih zaliha nafte i naftnih derivata; način
osiguranja, dinamika formiranja i zanavljanja obveznih zaliha te organizacija
skladištenja i regionalni raspored, određuje se sukladno Zakonu.
Poslovanje i načela rada Agencije
Članak 9.
(1) Poslovanje Agencije treba voditi pažnjom dobrog gospodarstvenika, nastojeći
da se obvezne zalihe nafte i naftnih derivata formiraju i zanavljaju uz
optimiziranje pripadajućih troškova.
(2) Poslovanje Agencije treba biti otvoreno, nepristrano, poticati konkurentnost
i pritom ne smije utjecati na tržište nafte i naftnih derivata.
(3) Agencija nabavlja robu, radove i usluge dokumentirano i u skladu s
pozitivnim propisima Republike Hrvatske.
(4) Naftni derivati koji se skladište za potrebe obveznih zaliha moraju, zbog
prirode zanavljanja zaliha, biti najviših standarda kakvoće koji se u trenutku
nabave prodaju na globalnom tržištu kao standardna roba.
(5) Agencija može skladištiti obvezne zalihe nafte i naftnih derivata u
Hrvatskoj i u inozemstvu. Čuvanje obveznih zaliha u inozemstvu moguće je u
zemljama s kojima Republika Hrvatska ima bilateralni međudržavni sporazum o
skladištenju obveznih zaliha nafte i naftnih derivata.
(6) Dio obveznih zaliha, Agencija može čuvati i u nematerijalnom obliku (»tickets«
i sl.).
(7) Agencija može s pravnim osobama koje prerađuju sirovu naftu zaključiti
ugovore o uslužnoj preradi obveznih zaliha koje čuva u sirovoj nafti.
(8) Obvezne zalihe smiju se skladištiti samo u spremnicima koji imaju
odgovarajuće dozvole, udovoljavaju najvišim tehničkim i sigurnosnim zahtjevima
te zahtjevima zaštite od požara i zaštite okoliša.
(9) U slučaju da Agencija posjeduje vlastita skladišta u kojima čuva obvezne
zalihe nafte i naftnih derivata, tada djelatnost skladištenja obavlja isključivo
za vlastite potrebe.
(10) Zbog potrebe manipulacije robe i tehnološkog minimuma spremnika, Agencija
može ugovoriti i/ili posjedovati zapreminu skladišta do 10% veću od zapremine
obveznih zaliha.
(11) Agencija redovito provjerava kakvoću i količinu obveznih zaliha. Provjeru
provode ovlaštene osobe i institucije.
(12) Obvezne zalihe trebaju biti osigurane od uobičajenih vrsta rizika tijekom
transporta i skladištenja. Instalacije u kojima se skladište obvezne zalihe
moraju biti osigurane.
(13) Agencija će posebnim pravilnicima urediti pitanja organizacije, nadzora i
upravljanja obveznim zalihama nafte i naftnih derivata; pitanja tehničkih i
ostalih uvjeta za skladištenje i kontrolu kakvoće i količine obveznih zaliha
nafte i naftnih derivata, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za
zaštitu okoliša, prostorno uređenje i graditeljstvo.
(14) Pravilnici iz stavka 13. ovoga članka kojima se uređuju pitanja tehničkih i
ostalih uvjeta za skladištenje i kontrolu kakvoće i količine obveznih zaliha
nafte i naftnih derivata donose se uz prethodnu suglasnost ministarstva
nadležnog za zaštitu okoliša, prostorno uređenje i graditeljstvo.
Trošenje obveznih zaliha u slučaju poremećaja na tržištu
Članak 10.
(1) O izdavanju obveznih zaliha sa skladišta na tržište u slučaju poremećaja na
tržištu, odlučuje Vlada Republike Hrvatske, sukladno Zakonu i propisanim
postupcima.
(2) Ravnatelj Agencije ne smije sa skladišta izdati obvezne zalihe nafte i
naftnih derivata bez dostavljene mu Odluke Vlade Republike Hrvatske.
Godišnje izvješće
Članak 11.
(1) Agencija podnosi Vladi Republike Hrvatske godišnje izvješće o svome radu,
uključujući financijska izvješća. Izvješće se podnosi najkasnije do kraja
travnja za prethodnu kalendarsku godinu.
(2) Agencija je dužna Vladi Republike Hrvatske na njen zahtjev podnijeti
izvješća i o svom stručnom i financijskom poslovanju te izvješća o pojedinim
specifičnim pitanjima iz svoga djelokruga rada i za razdoblja kraća od godinu
dana.
(3) Izvješća trebaju biti cjelovita i sadržavati objektivnu ocjenu stanja.
III. UNUTARNJI USTROJ AGENCIJE
Članak 12.
(1) Poslovi i zadaci iz djelatnosti Agencije obavljaju se u sjedištu Agencije.
(2) Agencija može imati jednu ili više podružnica za obavljanje dijela
djelatnosti Agencije iz članka 7. ovoga Statuta.
(3) Agencija može osnivati pravne osobe. Odluku o osnivanju donosi Upravno
vijeće, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
(4) Agencija je samostalna u poduzimanju svih organizacijskih i drugih mjera
potrebnih za neometano obavljanje funkcija i ispunjavanje obveza u skladu sa
zakonima.
(5) Opis poslova, radnih mjesta, način rada Agencije te dio djelatnosti koje
obavljaju podružnice iz stavka 2. ovoga članka, uređuje se pravilnikom o
unutarnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta.
(6) Na radno-pravni status zaposlenika Agencije, odnosno na postupak
ostvarivanja njihovih prava i obveza iz radnog odnosa primjenjuju se opći
propisi o radu i opći akti Agencije.
Članak 13.
(1) Stručne i administrativne poslove u okviru rada i poslovanja Agencije
obavljaju njezini radnici.
(2) Za pojedine vrste poslova, ravnatelj Agencije može sklopiti ugovore za
obavljanje određenih poslova i s drugim fizičkim i pravnim osobama.
IV. UPRAVLJANJE I VOĐENJE AGENCIJE
Članak 14.
Tijela Agencije su Upravno vijeće i ravnatelj Agencije.
Upravno vijeće
Članak 15.
(1) Upravno vijeće sastoji se od pet članova, od kojih je jedan predsjednik
Upravnog vijeća, a jedan njegov zamjenik.
(2) Članove Upravnog vijeća imenuje Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog
ministarstva nadležnog za energetiku.
(3) Upravno vijeće čine po jedan predstavnik ministarstva nadležnog za
energetiku i ministarstva nadležnog za financije te tri neovisna stručnjaka.
(4) Predsjednik Upravnog vijeća je predstavnik ministarstva nadležnog za
energetiku.
(5) Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća je predstavnik ministarstva nadležnog
za financije.
(6) Mandat članova Upravnog vijeća je pet godina, a članovi mogu biti ponovno
imenovani.
Uvjeti za imenovanje članova Upravnog vijeća te prava i obveze članova Upravnog vijeća
Članak 16.
(1) Članovi Upravnog vijeća su hrvatski državljani s prebivalištem u Republici
Hrvatskoj, koji imaju najmanje visoku stručnu spremu tehničke, ekonomske ili
pravne struke, imaju najmanje deset godina radnog iskustva i dostojni su biti
članovima Upravnog vijeća.
(2) Članovi Upravnog vijeća ne mogu biti članovi uprava, nadzornih odbora te
upravnih vijeća poduzetnika, ili biti u članstvima bilo kojih drugih oblika
udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi mogli dovesti do sukoba interesa.
(3) Članovi Upravnog vijeća nisu zaposlenici Agencije.
(4) Članovi Upravnog vijeća za svoj rad imaju pravo na mjesečnu naknadu od
Agencije, u visini jedne prosječne neto-plaće isplaćene u Agenciji za prethodni
mjesec.
(5) Članovi Upravnog vijeća obvezni su ponašati se tako da ne umanjuju svoj
ugled ili ugled Agencije te da ne dovode u pitanje svoju samostalnost i
neovisnost pri obnašanju svoje dužnosti te samostalnost i neovisnost Agencije.
(6) Članovi Upravnog vijeća obvezni su u obavljanju svojih poslova određenih
Zakonom i ovim Statutom postupati savjesno, u skladu s propisima Republike
Hrvatske, pravilima struke i moralnim načelima.
(7) Zabranjen je svaki oblik utjecaja na rad Upravnog vijeća koji bi mogao
dovesti u pitanje neovisnost Agencije, a osobito uporaba sredstava javnog
priopćavanja te uopće javnog istupanja u namjeri da se utječe na rad Upravnog
vijeća i ravnatelja Agencije.
(8) Članovi Upravnog vijeća ostvaruju sva prava i obveze danom imenovanja.
Razrješenje članova Upravnog vijeća
Članak 17.
(1) Vlada Republike Hrvatske razriješit će člana Upravnog vijeća, prije isteka
razdoblja za koje je imenovan, u slučaju:
1. ako to član Upravnog vijeća sam zatraži,
2. ako bez obrazloženja kontinuirano ne sudjeluje u radu Upravnog vijeća,
3. teže povrede dužnosti utvrđene Statutom Agencije,
4. nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci,
5. trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti,
6. pravomoćne presude za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja
dužnosti,
7. nastupa okolnosti iz članka 16. stavka 2. i stavka 7. ovoga Statuta.
(2) O postojanju razloga za razrješenje člana Upravnog vijeća prije isteka
razdoblja na koje je imenovan, Upravno vijeće dužno je izvijestiti Vladu
Republike Hrvatske.
(3) Prije donošenja odluke o razrješenju, članu Upravnog vijeća mora se
omogućiti izjašnjavanje o razlozima razrješenja.
(4) Ako neki od članova Upravnog vijeća prestane obnašati dužnost člana Upravnog
vijeća prije isteka mandata, na njegovo mjesto imenuje se novi član na način i
po postupku određenom Zakonom, a do isteka mandata člana koga zamjenjuje.
(5) Upravno vijeće može biti razriješeno ako uzastopno i višekratno bez
opravdanog i važnog razloga ne donese godišnji Program rada, Financijski plan i
Financijsko izvješće, koje predlaže ravnatelj Agencije.
Teže povrede dužnosti članova Upravnog vijeća
Članak 18.
Pod težom povredom dužnosti člana Upravnog vijeća smatra se:
1. ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled
Agencije,
2. ako pri obavljanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i
neovisnost ili samostalnost i neovisnost Agencije,
3. ako oda poslovnu ili službenu tajnu Agencije.
Djelokrug rada Upravnog vijeća
Članak 19.
(1) Upravno vijeće upravlja Agencijom.
(2) Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:
1. nadzire poslovanje Agencije,
2. donosi, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske, Statut Agencije,
3. donosi opće akte Agencije,
4. donosi godišnji program rada i financijski plan,
5. donosi financijsko izvješće,
6. donosi odluku o imenovanju i razrješenju ravnatelja i zamjenika ravnatelja
Agencije,
7. donosi odluku o odabiru revizora,
8. daje suglasnosti, očitovanja i preporuke u svezi s poslovanjem Agencije,
utvrđene ovim Statutom ili drugim općim aktom Agencije.
Predsjednik Upravnog vijeća
Članak 20.
Predsjednik Upravnog vijeća Agencije obavlja sljedeće poslove:
1. rukovodi radom Upravnog vijeća,
2. vodi sjednice i potpisuje zapisnike sa sjednica Upravnog vijeća,
3. potpisuje odluke Upravnog vijeća,
4. u ime Agencije sklapa i raskida ugovor o radu s ravnateljem i zamjenikom
ravnatelja Agencije,
5. predlaže mjere za unapređenje rada Upravnog vijeća,
6. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom ili drugim općim
aktom te odlukama Upravnog vijeća.
Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća
Članak 21.
Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća zamjenjuje predsjednika u slučaju njegova izbivanja ili spriječenosti, sa svim pravima i dužnostima predsjednika Upravnog vijeća.
Rad Upravnog vijeća
Članak 22.
(1) Upravno vijeće poslove iz svoga djelokruga obavlja na sjednicama.
(2) Sjednice Upravnog vijeća saziva i vodi predsjednik Upravnog vijeća.
(3) Sjednice Upravnog vijeća održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u šest
mjeseci.
(4) Sjednica Upravnog vijeća može se održati ako su prisutna najmanje tri člana
Upravnog vijeća, a svakoj sjednici obvezno prisustvuje predsjednik Upravnog
vijeća odnosno, zamjenik.
(5) Odluke o poslovima iz članka 19. ovoga Statuta, Upravno vijeće donosi na
sjednicama većinom glasova svih članova Upravnog vijeća, a glasuje se
pojedinačnim izjašnjavanjem.
(6) Valjanom odlukom smatra se odluka za koju se izjasnilo najmanje tri člana
Upravnog vijeća. Odluke se upisuju u Knjigu odluka.
(7) O svakoj sjednici Upravnog vijeća vodi se zapisnik, koji potpisuje
predsjednik Upravnog vijeća.
(8) Iznimno i u hitnim slučajevima Upravno vijeće može donositi odluke i pisanim
putem (pismom, telefaksom ili elektronskom poštom).
(9) U radu sjednice Upravnog vijeća sudjeluje i ravnatelj Agencije, bez prava
glasa.
(10) Na sjednicama Upravnog vijeća mogu biti prisutne i druge osobe po pozivu
predsjednika Upravnog vijeća, ravnatelja Agencije ili su pozvane po zaključku
Upravnog vijeća. Druge osobe ne sudjeluju u radu sjednice, kada Upravno vijeće
donosi odluke.
(11) Sjednicu Upravnog vijeća može predložiti i ravnatelj Agencije ili najmanje
dva člana Upravnog vijeća pisanim putem. Predsjednik Upravnog vijeća dužan je u
tom slučaju sazvati sjednicu Upravnog vijeća u roku od 15 dana. Ukoliko
predsjednik Upravnog vijeća iz bilo kojeg razloga ne sazove sjednicu Upravnog
vijeća, tada sjednicu Upravnog vijeća saziva predlagatelj.
Ravnatelj Agencije
Članak 23.
(1) Ravnatelja Agencije bira Upravno vijeće na temelju javnog natječaja.
(2) Mandat ravnatelja Agencije je četiri godine, s mogućnošću ponovnog izbora.
(3) Ravnatelj Agencije dužnost obnaša profesionalno, kao jedino zanimanje.
(4) Ravnatelj Agencije zaključuje ugovor o radu s Agencijom. Ugovorom se
podrobnije određuju prava i obveze ravnatelja Agencije po osnovi rada, kao i
druga prava za vrijeme trajanja ugovora o radu.
(5) Za svoj rad, ravnatelj Agencije odgovara Upravnom vijeću.
Uvjeti za izbor ravnatelja Agencije te prava i obveze ravnatelja Agencije
Članak 24.
(1) Ravnatelj Agencije je osoba koja je hrvatski državljanin s prebivalištem u
Republici Hrvatskoj, koja ima najmanje visoku stručnu spremu, najmanje pet
godina radnog iskustva u djelatnosti naftnog gospodarstva od čega najmanje tri
godine radnog iskustva na izvršnim rukovodećim poslovima, aktivno govori
engleski jezik, ima dokazane stručne, radne i organizacijske sposobnosti i koja
je dostojna biti ravnatelj Agencije.
(2) Ravnatelj Agencije ne može biti: osoba koja je pravomoćno osuđena za kazneno
djelo koje je čini nedostojnom obavljanja dužnosti ravnatelja Agencije; član
uprave, nadzornog odbora te upravnog vijeća poduzetnika; u članstvima bilo kojih
drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi ga mogli dovesti u
sukob interesa.
(3) Ravnatelj Agencije i članovi njegove uže obitelji ne mogu biti: vlasnici,
dioničari ili imatelji udjela u energetskim subjektima više od 0,5% temeljnog
kapitala; član/ovi uprave ili nadzornih odbora ili bilo kojih drugih tijela u
energetskim subjektima te mu/im nije dopušteno imati materijalni interes u
području energetskih djelatnosti i nije mu/im dopušteno obavljati druge poslove
u energetskom subjektu na kojega se primjenjuju odredbe Zakona, zbog čega bi
ravnatelj Agencije mogao doći u sukob interesa.
(4) Ravnatelj Agencije obvezan je u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom
i ovim Statutom postupati kao dobar gospodar, savjesno, u skladu s pravilima
struke i moralnim načelima.
(5) Nakon razrješenja s dužnosti, ravnatelj Agencije ima pravo nastaviti s radom
u Agenciji, osim u slučajevima razrješenja s dužnosti zbog teže povrede dužnosti
utvrđene ovim Statutom, zbog pravomoćne osude za kazneno djelo koje ga čini
nedostojnim obavljanja dužnosti ili zbog nastupa okolnosti sukoba interesa.
Razrješenje ravnatelja Agencije
Članak 25.
(1) Upravno vijeće razriješit će ravnatelja Agencije s dužnosti prije isteka
razdoblja na koje je imenovan, u slučaju da:
1. to sam zatraži,
2. počini težu povredu dužnosti opisanu u članku 18. ovoga Statuta,
3. nije u mogućnosti uredno obavljati dužnost dulje od šest mjeseci,
4. trajno izgubi sposobnost obavljanja dužnosti,
5. nastupe okolnosti iz članka 24. stavka 2. i 3. ovoga Statuta.
(2) Upravno vijeće razriješit će ravnatelja Agencije u slučajevima i po postupku
propisanim Zakonom o ustanovama i o tome u roku od 15 dana od razrješenja
obavijestiti Vladu Republike Hrvatske.
Djelokrug ravnatelja Agencije
Članak 26.
(1) Ravnatelj Agencije:
– rukovodi radom Agencije,
– organizira i odgovoran je za stručni rad Agencije,
– odgovara za zakonitost rada Agencije,
– zastupa Agenciju samostalno i neograničeno,
– poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Agencije,
– predlaže Vladi Republike Hrvatske iznos naknade koja se za financiranje rada
Agencije izdvaja iz cijene naftnih derivata, uz prethodnu suglasnost Upravnog
vijeća,
– podnosi Upravnom vijeću prijedloge općih akata Agencije na donošenje,
– podnosi Upravnom vijeću prijedloge godišnjeg Programa rada i Financijskog
plana na donošenje,
– odgovara za realizaciju odobrenog godišnjeg Programa rada i Financijskog
plana,
– sklapa ugovore s domaćim ili stranim pravnim ili fizičkim osobama, s ciljem
realizacije odobrenog godišnjeg Programa rada i Financijskog plana,
– podnosi izvješća o realizaciji godišnjeg Programa rada i Financijskog plana,
– provodi odluke Upravnog vijeća,
– podnosi Upravnom vijeću prijedlog Financijskog izvješća na donošenje,
– predlaže Upravnom vijeću mjere za poboljšanje rada Agencije,
– sklapa i raskida ugovore o radu s radnicima Agencije,
– odlučuje o pravima i obvezama iz radnog odnosa u skladu s općim propisima o
radu i općim aktima Agencije,
– donosi odluke o raspoređivanju radnika u Agenciji na određene poslove,
– brine se o stručnom osposobljavanju radnika Agencije,
– surađuje u razmjeni informacija i iskustava s inozemnim agencijama za obvezne
zalihe kao i s međunarodnim udrugama agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih
derivata,
– obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom i općim aktima
Agencije.
(2) Ravnatelj Agencije može svojom odlukom dio svojih ovlasti i poslova,
utvrđenih Zakonom i ovim Statutom, prenijeti na drugu osobu.
Članak 27.
(1) Ravnatelj Agencije ne može bez suglasnosti Upravnog vijeća sklapati pravne
poslove otuđenja ili opterećenja nekretnina Agencije.
(2) Ravnatelj Agencije ovlašten je sklapati pravne poslove s ciljem realizacije
odobrenog godišnjeg Programa rada i Financijskog plana.
(3) Ravnatelj Agencije može u granicama svojih ovlasti dati punomoć drugoj osobi
da zastupa Agenciju u pravnom prometu.
Zamjenik ravnatelja Agencije
Članak 28.
(1) Zamjenika ravnatelja Agencije bira Upravno vijeće na temelju javnog
natječaja.
(2) Mandat zamjenika ravnatelja Agencije je četiri godine, s mogućnošću ponovnog
izbora.
(3) Zamjenik ravnatelja Agencije dužnost obavlja profesionalno, kao jedino
zanimanje.
(4) Zamjenik ravnatelja Agencije zaključuje ugovor o radu s Agencijom. Ugovorom
se podrobnije određuju prava i obveze zamjenika ravnatelja Agencije po osnovi
rada, kao i druga prava za vrijeme trajanja ugovora o radu.
(5) Za svoj rad, zamjenik ravnatelja Agencije odgovara ravnatelju Agencije.
(6) Zamjenik ravnatelja Agencije je osoba koja je hrvatski državljanin s
prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koja ima najmanje visoku stručnu spremu,
najmanje pet godina radnog iskustva u djelatnosti naftnog gospodarstva, aktivno
govori engleski jezik, ima dokazane stručne, radne i organizacijske sposobnosti
i koja je dostojna biti zamjenik ravnatelja Agencije.
(7) Na uvjete za izbor zamjenika ravnatelja Agencije, njegova prava i obveze te
razloge razrješenja primjenjuju se odredbe članka 24. (izuzev stavka 1.) i 25.
ovoga Statuta.
Djelokrug zamjenika ravnatelja Agencije
Članak 29.
(1) Zamjenik ravnatelja Agencije zamjenjuje ravnatelja Agencije u slučaju
njegove spriječenosti, temeljem ovlaštenja ravnatelja Agencije ili Upravnog
vijeća Agencije.
(2) Zamjenik ravnatelja Agencije obavlja i druge poslove i zadatke koji su mu
Statutom, općim aktima Agencije ili odlukom ravnatelja Agencije stavljeni u
nadležnost.
V. OPĆI AKTI AGENCIJE
Članak 30.
(1) Statut je najviši opći akt Agencije.
(2) Statut donosi Upravno vijeće, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike
Hrvatske.
(3) Statut se objavljuje u Narodnim novinama.
Članak 31.
(1) Ostali opći akti Agencije su pravilnici, poslovnici i odluke kojima se na
opći način uređuju pitanja djelatnosti Agencije.
(2) Opći akti, uključuju najmanje sljedeće:
– pravilnik o unutarnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta,
– pravilnik o plaćama i drugim materijalnim pravima radnika,
– pravilnik o poslovnoj ili službenoj tajni,
– pravilnike o organizaciji, nadzoru i upravljanju obveznim zalihama nafte i
naftnih derivata,
– pravilnik o organizaciji, nadzoru i prikupljanju naknade za obvezne zalihe
nafte i naftnih derivata (sukladno alineji 1. članka 16. Zakona),
– pravilnike o uvjetima skladištenja obveznih zaliha nafte i naftnih derivata,
– pravilnike o kontroli količine i kakvoće obveznih zaliha nafte i naftnih
derivata,
– pravilnik o pečatu i štambilju,
– i druge opće akte u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
(3) Pravilnici iz stavka 2. alineja 6. i 7. ovoga članka donose se uz prethodnu
suglasnost ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša, prostorno uređenje i
graditeljstvo.
Članak 32.
(1) Opće akte Agencije iz članka 31. ovoga Statuta donosi Upravno vijeće na
prijedlog ravnatelja Agencije.
(2) Upravno vijeće može svojom odlukom ovlastiti ravnatelja Agencije da donese
pojedine opće akte Agencije.
(3) Opći akti objavljuju se na oglasnoj ploči Agencije i stupaju na snagu osmog
dana od dana njihove objave.
(4) Odlukom Upravnog vijeća pojedini akti Agencije objavit će se i u »Narodnim
novinama«.
VI. IMOVINA AGENCIJE I ODGOVORNOST ZA NJENE OBVEZE
Financiranje rada
Članak 33.
(1) Sredstva za obavljanje poslova Agencije osiguravaju se iz naknade za obvezne
zalihe nafte i naftnih derivata koja se, sukladno Zakonu, uplaćuje na poseban
račun Agencije, iz cijene naftnih derivata.
(2) Obveznici uplate naknade iz stavka 1. ovoga članka su proizvođači i uvoznici
naftnih derivata, sukladno Zakonu. Ako se naftni derivati uvoze u svoje ime, a
za tuđi račun tada je korisnik uvoza obveznik uplaćivanja naknade iz stavka 1.
ovoga članka.
(3) Obveza obračunavanja naknade za obvezne zalihe nastaje:
i. u trenutku isporuke derivata iz skladišta proizvođača, odnosno iz
veleprodajnog skladišta poreznog obveznika,
ii. u trenutku nastanka carinskog duga, ako se naftni derivati isporučuju
izravno krajnjim potrošačima,
iii. u trenutku utvrđivanja gubitka.
(4) Gubitak (rastep, rashod, kalo) naftnih derivata iz članka 8. stavka 4. ovoga
Statuta koji je nastao u skladištima derivata kod proizvođača i uvoznika smatra
se količinom na koju se obračunava naknada iz stavka 1. ovoga članka, osim
gubitka koji je nastao djelovanjem više sile.
(5) Agencija nije dužna uplaćivati naknadu iz stavka 1. ovoga članka kada kupuje
naftu i naftne derivate u svrhu formiranja i zanavljanja obveznih zaliha.
(6) Sredstva Agencije koriste se isključivo za podmirenje troškova kupovine
obveznih zaliha; troškova osiguranja, skladištenja i zanavljanja obveznih
zaliha; troškova kontrole količine i kakvoće obveznih zaliha; troškova kapitala;
troškova stvaranja uvjeta za skladištenje obveznih zaliha; operativnih troškova
rada Agencije i drugih troškova vezanih za pitanja obveznih zaliha koja
proizlaze iz prirode robe, tržišta, Zakona i ovoga Statuta.
(7) U cilju podmirenja troškova rada Agencije iz stavka 2. ovoga članka,
Agencija se može zaduživati na financijskom tržištu.
(8) Imovinu Agencije čine stvari, roba, prava i novčana sredstva koja su
pribavljena od osnivača te stečena radom i poslovanjem Agencije, ili su
pribavljena iz drugih izvora.
Program rada i Financijski plan
Članak 34.
(1) Programom rada Agencije utvrđuju se ciljevi i poslovne aktivnosti Agencije u
određenom vremenskom razdoblju uz detaljnu raščlambu relevantnih elemenata kao
što su: tržište, prihodi, nabava robe, financiranje, zaduživanja, ulaganja,
skladištenje, kadrovi i sl.
(2) Financijskim planom utvrđuju se procijenjena sredstva za rad Agencije u
određenom vremenskom razdoblju.
(3) Program rada i Financijski plan mogu biti sadržani u jedinstvenom dokumentu.
(4) Upravno vijeće donosi Program rada i Financijski plan Agencije za sljedeću
poslovnu godinu najkasnije trideset dana prije završetka tekuće poslovne godine.
Usvojeni planovi služe za pripremu nabave roba, usluga i sredstava za
financiranje aktivnosti u idućoj poslovnoj godini.
(5) Program rada i Financijski plan Agencije mogu se tijekom godine mijenjati,
uz suglasnost Upravnog vijeća.
(6) Agencija obvezno usklađuje usvojeni Financijski plan i Program rada s Robnim
planom utvrđen Zakonom. Usklađeni planovi služe za provedbu nabava u cilju
stvaranja obveznih zaliha, dinamikom zadanom Zakonom.
(7) Nalogodavac za izvršenje Financijskog plana je ravnatelj Agencije.
Odgovornost za obveze
Članak 35.
(1) Agencija odgovara za vlastite obveze cjelokupnom svojom imovinom.
(2) Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Agencije.
(3) Obveze Agencije u prvom se redu podmiruju iz njezine imovine.
Vođenje poslovnih knjiga
Članak 36.
(1) Agencija vodi poslovne knjige i sastavlja financijska izvješća sukladno
propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
(2) Novčana sredstva Agencije vode se sukladno propisima o platnom prometu.
(3) Ako u obavljanju svoje djelatnosti Agencija u obračunskom razdoblju ostvari
višak prihoda nad rashodima, razlika će se zadržati u Agenciji i upotrijebiti
isključivo za obavljanje i unapređenje djelatnosti Agencije, u skladu sa Zakonom
i ovim Statutom.
VII. JAVNOST RADA
Članak 37.
(1) Rad Agencije je javan.
(2) Javnost rada Agencije osigurava se suradnjom Agencije sa sredstvima javnog
priopćavanja te izvješćivanjem drugih institucija o radu i poslovanju Agencije,
a sukladno Pravilniku o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije.
(3) Obavijesti i informacije o radu Agencije trebaju biti objektivne, a daje ih
ravnatelj Agencije ili osoba koju je on ovlastio.
VIII. SLUŽBENA I POSLOVNA TAJNA
Članak 38.
(1) Službenom tajnom smatraju se isprave, podaci, zapisi i dokumenti koji su
Pravilnikom o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije utvrđeni kao službena
tajna, čije priopćavanje, prenošenje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama
nije dopušteno, osim na način propisan Zakonom o zaštiti tajnosti podataka ili
navedenim Pravilnikom Agencije.
(2) Isprave, podaci, zapisi i dokumenti, koji se smatraju tajnom, moraju biti
obilježeni kao službena tajna, u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnosti podataka.
(3) Poslovnom tajnom smatraju se:
i. dokumenti koji nose oznaku tajnosti,
ii. podaci koji su priopćeni kao tajni,
iii. poslovni podaci čijim bi se otkrivanjem nanijela šteta poslovnom partneru,
iv. podaci čijim bi se priopćavanjem i javnim objavljivanjem mogla nanijeti
šteta Agenciji.
(4) Iznimno, neće se smatrati službenom tajnom podaci i dokumenti koji su na
bilo koji način bili javno dostupni, odnosno, koji se javno objavljuju na
temelju posebnih propisa ili odluka tijela upravljanja te vođenja poslova
poduzetnika.
(5) Pravilnik o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije o određivanju isprava,
podataka, zapisa i dokumenata, koji se smatraju službenom tajnom te o načinu
čuvanja službene tajne, donosi Upravno vijeće, u skladu sa Zakonom o zaštiti
tajnosti podataka i ovim Statutom, na prijedlog ravnatelja Agencije.
(6) Isprave i podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu drugim osobama mogu
prenositi ravnatelj Agencije i osoba koju on za to ovlasti.
(7) Članovi Upravnog vijeća, ravnatelj Agencije, zamjenik ravnatelja Agencije i
svi radnici Agencije i druge pravne i fizičke osobe kojima je Agencija povjerila
obavljanje određenih poslova, dužni su čuvati službenu tajnu koja je određena
Pravilnikom o poslovnoj ili službenoj tajni i bez obzira na način na koji su je
doznali. Obveza čuvanja službene tajne prestaje nakon isteka roka od pet godina:
od dana razrješenja s dužnosti člana Upravnog vijeća, od dana razrješenja s
dužnosti ravnatelja i zamjenika ravnatelja Agencije, od dana prestanka radnog
odnosa radniku Agencije, od dana primopredaje posla za pravne i fizičke osobe.
IX. NADZOR POSLOVANJA AGENCIJE
Članak 39.
(1) Nadzor poslovanja Agencije obavljaju ovlaštena tijela.
(2) Nadzor poslovanja Agencije obavlja se i putem neovisnih ovlaštenih
revizorskih tvrtki.
(3) Agencija je dužna osigurati revizorski nadzor u kontinuitetu.
Članak 40.
Ovlaštena revizorska tvrtka s kojom Agencija sklopi ugovor o obavljanju revizorskih poslova dužna je primjenjivati propise Republike Hrvatske i europske standarde uobičajene u postupku obavljanja revizije.
X. IZMJENE, DOPUNE I TUMAČENJA STATUTA
Članak 41.
(1) Izmjene i dopune Statuta može predložiti Vlada Republike Hrvatske, svaki
član Upravnog vijeća te ravnatelj Agencije.
(2) Izmjene i dopune Statuta donose se na način i po postupku propisanom za
njegovo donošenje.
Tumačenje Statuta
Članak 42.
U slučaju nejasnoća ili nesuglasnosti u primjeni odredaba ovoga Statuta, za njihovo je tumačenje mjerodavno Upravno vijeće.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 43.
(1) Upravno vijeće donijet će opće akte iz članka 31. ovoga Statuta u roku od
godinu dana od dana stupanja na snagu ovoga Statuta.
(2) Do donošenja akata iz stavka 1. ovoga članka pojedina pitanja koja se
uređuje tim aktima može privremeno svojom odlukom urediti ravnatelj Agencije.
Članak 44.
Ovaj Statut stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Zagreb, 27. prosinca 2006.
Predsjednik
Upravnog vijeća Hrvatske agencije
za obvezne zalihe nafte i naftnih
derivata
Miljenko Pavlaković, dipl. oec., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |