POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

UPRAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

287

PRESUDA

Upravni sud Republike Hrvatske u Vijeću sastavljenom od sudaca Silve Rulic Hren, kao predsjednice Vijeća, Jasminke Jenjić i Lidije Rostaš Beroš, kao članica vijeća, te više sudske savjetnice Blanše Turić, kao zapisničarke, u upravnom sporu tužitelja Perutnina Ptuj, PIPO d.o.o. za proizvodnju i trgovinu iz Čakovca, kojeg zastupa Tea Gattering, odvjetnica iz Odvjetničkog društva Porobija i Špoljarić iz Varaždina, protiv rješenja tužene Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja iz Zagreba, klasa: UP/I-030-02/99-01/140, urbroj: 580-02-01-10-52 od 3. srpnja 2001, radi tržišnog natjecanja, u nejavnoj sjednici Vijeća održanoj dana 14. rujna 2006.,

presudio je

Tužba se odbija.
Ova presuda objavit će se u »Narodnim novinama«.

Obrazloženje

Osporenim rješenjem tuženog tijela, odbijen je zahtjev poduzet­nika Pipo VS d.o.o. iz Čakovca, sada Perutnina Ptuj, Pipo d.o.o. za proizvodnju i trgovinu, za utvrđivanje narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja od strane poduzetnika Koka d.d., Koka d.o.o. i Vindija d.d., kao na zakonu neosnovan, te zahtjev za naknadu troš­kova postupka u iznosu od 491.159,80 kn, uz što je obvezan na plaćanje upravne pristojbe u iznosu od 5.000,00 kn, u roku od 15 dana od dostave rješenja.
Točkom 2. izreke izdvojen je zahtjev za ocjenu dopuštenosti koncentracije poduzetnika nastale stjecanjem većinskog udjela i većinskog prava odlučivanja u poduzetniku Koka d.d. od strane poduzetnika Vindija d.d. kao predmet posebnog postupka.
Pravovremenom tužbom spori tužitelj navedeno rješenje iz svih razloga propisanih odredbom članka 10., stavka 1., točaka 1. i 3. Zakona o upravnim sporovima.
U tužbi navodi kako je uslijed pogrešno utvrđenih bitnih činjenica pogrešno primijenjen propis i povrijeđeno njegovo Ustavom zaštićeno pravo poduzetnika da posluje po principu slobodnog tržišnog natjecanja. Opširno iznosi podatke i pokazatelje koje drži relevantnim za dokazivanje iznesenih tvrdnji, obrazlažući počinjene procesne povrede tijekom upravnog postupka, kao i povrede mjerodavnog materijalnog propisa – Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.
Pogrešnom primjenom Zakona o općem upravnom postupku propušteno je utvrditi relevantne činjenice i okolnosti za rješenje stvari, dakle da je Koka d.o.o., zajedno s povezanim trgovačkim društvima Koka d.d. i Vindija d.d. nedopušteno zlorabila vladajući položaj na tržištu utvrđujući privremeno prodajne cijene pilećeg mesa ispod cijena koštanja odnosno troškova proizvodnje. Iznosi kalkulacije cijena proizvodnje pilećeg mesa za ožujak, srpanj i rujan 1998. dokazujući kako je niska prodajna cijena Koke d.o.o neodrživa na tržištu te da je dovela do eliminacije konkurencije.
Nerealnost prodajne cijene pilećeg mesa, navodi tužitelj, potvrđuju podaci o gubicima u poslovanju trgovačkog društva Koka d.o.o. što se prikriva kroz poslovanje s povezanim društvima i odgovarajućim knjiženjima.
Tuženi je propustio ocijeniti sve prikupljene dokaze, nije omogućio tužitelju uvid u sve isprave, propustio je sazvati javnu raspravu radi ocjene novih dokaza, pa su nejasne osnove za odluku o pred­metnoj stvari.
Obrazloženje rješenja ne sadržava neophodne elemente određene zakonom pa su odlučujući zaključci u odnosu na meritum stvari nejasni i neargumentirani. Iz tih razloga se zakonitost rješenja ne može ispitati.
Uslijed svega navedenog pogrešno je primijenjeno materijalno pravo, pa tužitelj drži da rezultati provedenog postupka jasno pokazuju da je Koka d.o.o. zlorabila svoj vladajući položaj u proizvodnji i prodaji pilećeg mesa.
Tužitelj predlaže da sud tužbu uvaži i poništi osporeni akt u dijelu točaka 1. i 3. izreke te predmet vrati na ponovni postupak, odnosno da rješenje poništi i sam riješi upravnu stvar.
Tuženo tijelo u odgovoru na tužbu osporava osnovanost svih njenih navoda i predlaže da Sud tužbu odbije kao neosnovanu.

Tužba nije osnovana.

Iz spisa predmeta razvidno je da je tužitelj 28. rujna 1999. pod­nio tuženome zahtjev za pokretanje postupka utvrđivanja narušavanja slobode tržišnog natjecanja protiv poduzetnika Koka d.o.o., koji posluje u okviru Koka d.d. te u odnosu na Vindija d.d. kao većinskog vlasnika prethodnog poduzetnika, navodeći da su zlorabili svoj vladajući položaj na tržištu određivanjem privremeno niskih prodajnih cijena, ispod jedinične cijene koštanja i uvjetujući sklapanje ugovora s komitentima prihvaćanjem dodatnih obveza koje po svojoj prirodi nisu u vezi s predmetom ugovora, kojima se ostvaruju pogodnosti i povlašteni položaj za njih na štetu poslovanja i gospodarskog opstanka poduzetnika koji se bave istovrsnom djelatnošću.
Po zaprimljenom zahtjevu, tuženo tijelo je pokrenulo poseban ispitni postupak u kojem je prikupilo potrebne podatke i odgovarajuću dokumentaciju od podnositelja zahtjeva – ovdje tužitelja, Koke d.o.o., Koke d.d., s očitovanjima navedenih upoznalo podnositelja zahtjeva kako proizlazi iz odgovarajućih podnesaka kojima reagira na dostavljene podatke, kontaktiralo s Hrvatskom gospodarskom komorom i prikupilo relevantne podatke o drugim gospodarskim subjekatima koji obavljaju istu djelatnost i pribavilo revizijska izvješća o poslovanju poduzetnika u odnosu na koje je postupak pokrenut.
Usmena rasprava održana je 10. svibnja 2001. u nazočnosti predsjednika Uprave tužitelja i njegovih punomoćnika te člana Uprave, izvršnog direktora i voditelja pravnih poslova Koke d.o.o.
Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja na svojoj 47. sjednici održanoj 3. srpnja 2001. odbio je zahtjev.
Odredba članka 15., stavka 1. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine« 48/95, 52/97 i 89/98 - dalje u tekstu: ZZTN) brani zlouporabu vladajućeg položaja poduzetnika na tržištu ili njegovom dijelu, definirajući u stavku 2. istog članka pojam vladajućeg položaja, da bi ga dalje u članku 16. odredio postotkom većim od 30% udjela s obzirom na njegovu tržišnu snagu.
Članak 19. ZZTN–a određuje pojam mjerodavnog tržišta te je pravilno osporenim aktom ocijenjen udio poduzetnika Koke d.o.o. odnosno Koka GRUPE na tržištu proizvodnje i prodaje pilećeg mesa na području Republike Hrvatske.
Prema sadržaju spisa proizlazi da sam vladajući položaj grupe u okviru koje konkretni poduzetnik posluje nije sporan pa propust tuženog da u osporenom rješenju uvrsti tužiteljsku tvrtku u relevantne podatke nije od utjecaja na položaj Koke d.o.o. u odnosu na mjerodavno tržište, a time ni na zakonitost odluke s tog aspekta.
Odredba članka 20. ZZTN-a u točkama 1. – 9. propisuje koji postupci poduzetnika dovode do zloporabe monopolističkog i vladajućeg položaja na tržištu, pa s obzirom na sadržaj zahtjeva proizlazi upitnim da li se ostvaruju razlozi iz točaka 1. i 8. navedenog članka.
Radi utvrđivanja da li je poduzetnik Koka d.o.o., zajedno s imateljem većinskog udjela Vindija d.d. zloporabio vladajući položaj na mjerodavnom tržištu namjernim ili neizravnim utvrđivanjem privremeno niskih cijena ispod jedinične cijene koštanja, u upravnom postupku je utvrđena cijena proizvodnje u odnosu na prodajnu cijenu pilećeg mesa. Prema kalkulacijama koje je predočio poduzet­nik o kojem je riječ te odgovarajućim ugovorima s kooperantima i priloženom dokumentacijom o njihovom međusobnom poslovanju proizlazi da je cijena proizvodnje utovljenog brojlera po kilogramu i tovu žive težine pilećeg 5,34 kn (mjesec ožujak i rujan 1998.) što zajedno s troškovima klanja i ambalažiranja za iste mjesece daje cijenu od 11,93 odnosno 10,64 kn. S obzirom na prodajnu cijenu od 12,90 kn po kilogramu proizlazi da je cijena proizvodnje niža od prodajne, pa se opravdano zaključuje da Koka d.o.o. nije privremeno utvrdila niske cijene pilećeg mesa ispod cijene koštanja čime nije ostvaren zakonom propisan razlog osnovom kojeg nastaje zlouporaba vladajućeg položaja iz članka 20. točke 1. ZZTN-a.
Spisi predmeta, priloženi ugovori s kooperantima i dokumentacija o njihovom poslovanju daju odgovore zašto se ugovorena cijena živog brojlera od 8,26 kuna po kilogramu ne uzima u cijelosti u izračun cijene proizvodnje pilećeg mesa. To iz razloga što se sporazumom stranaka (članak 9., primjer ugovori Martinec i Brezovec), ugovoreni iznos od 8,26 kn po kilogramu umanjuje za troškove jednodnevnog pileta i stočne hrane, koji terete uslužnog tovitelja. Prihvaćanjem ugovora kooperanti su pristali na navedeni način plaćanja ocijenivši ga ekonomski isplativim, pa Sud cijeni da takav način distribucije troška proizvodnje nije neprihvatljiv s aspekta primjene mjerodavnog materijalnog propisa.
Navedeni sadržaj ugovora bio je poznat tužitelju u tijeku upravnog postupka što proizlazi iz spisa predmeta i navoda stranke, a razlozi rješenja se zasnivaju na pravilno interpretiranim ispravama u spisu, što otklanja osnovanost navoda tužbe o onemogućavanju uvida u relevantne spise, potrebu dodatne javne rasprave te proturječju razloga rješenja u odnosu na sadržaj spisa i isprava u njemu.
Nije osnovan ni razlog tužbe kojim se zloporaba vladajućeg položaja provodi sklapanjem ugovora s nedopuštenim uvjetima, prema točki 8. članka 20. ZZTN-a.
Sporno je, naime, da li je većinski vlasnik Vindija d.d. sklapao ugovore s određenim poduzetnicima u trgovinskoj mreži pod uvjetom da prihvate dodatne obveze koje po svojoj prirodi nisu u svezi s predmetom ugovora, konkretno uvjetujući prodaju pilećeg mesa prodajom mlijeka i mliječnih proizvoda.
Prema spisima predmeta, ugovor o poslovnoj suradnji između Vindije d.d. i Koke d.o.o. ugovor je o trgovinskom zastupanju na koji se po osnovi članka 5. stavka 1. ZZTN ne primjenjuje, tako da nema povrede Zakona iz članka 20. točke 8.
Na osnovi izloženog, Sud ne nalazi osnovanom tužbu već pri­hvaća osporeno rješenje pravilnim i zakonitim, a tužbu odbija primjenom odredbe članka 42., stavka 2. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« 53/91, 9/92 i 77/92).

Broj: Us-976/2002-7
Zagreb, 14. rujna 2006.

Predsjednica Vijeća
Silva Rulic Hren, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga