|
|
|
|
355
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na temelju članka 5. i članka 13. stavka 4. Zakona o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05), u upravnom postupku donošenja odobrenja na Prijedlog za odobrenje državnog jamstva u korist Bayerische Landesbank i Privredne banke Zagreb d.d. za kreditno zaduženje poduzetnika Croatia Airlines d.d., pokrenutom na temelju zahtjeva Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Republike Hrvatske, Uprave zračnog prometa, sa sjedištem u Zagrebu, na temelju odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, sa 72. sjednice održane 23. studenoga 2006., donosi
I. Utvrđuje se da se Prijedlog za odobrenje državnog jamstva u korist Bayerische
Landesbank i Privredne banke Zagreb d.d. za kreditno zaduženje poduzetnika
Croatia Airlines d.d. ne odnosi na potporu u smislu odredbi Zakona o državnim
potporama.
II. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. ZAHTJEV ZA POKRETANJE POSTUPKA
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je 10.
studenoga 2006., od Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Republike
Hrvatske, Uprave zračnog prometa (dalje: Ministarstvo), sa sjedištem u Zagrebu,
Prisavlje 14, Prijedlog odluke o davanju državnog jamstva u korist Bayerische
Landesbank i Privredne banke Zagreb d.d. za kreditno zaduženje poduzetnika
Croatia Airlines d.d., od 8. studenoga 2006., klasa: 400-01/05-01/76, urbroj:
530-09-06-02.
Osim navedenog, poduzetnik Croatia Airlines d.d. dostavio je i rezultate
poslovanja te izvješća Uprave o poslovanju za 2003., 2004. i 2005., te za
razdoblje od 1. siječnja do 31. svibnja 2006., Mandatno pismo Bayerische
Landesbank i Privredne banke d.d. Zagreb s uvjetima kreditiranja, pregled
državnih potpora dodijeljenih poduzetniku Croatia Airlines d.d. za razdoblje od
2003. do 2006., te uvjete kredita iz 1998.
Ministarstvo je 16. studenoga 2006. svojim dopisom klasa:400-01/05-01/76, urbroj:
530-09-06-03/NB od 13. studenoga 2006., dostavilo izmijenjene uvjete
kreditiranja poduzetnika Croatia Airlines d.d. kojim je kreditno zaduženje
poduzetnika s početnih187.500.000,00 Eura umanjujeno na 168.750.000,00 Eura, a
državno jamstvo umjesto 150.000.000,00 Eura iznosi 135.000.000,00 Eura kreditnog
zaduženja.
Slijedom navedenog, Ministarstvo je 23. studenoga 2006. dostavilo i izmijenjeni
Prijedlog Odluke o davanju državnog jamstva u korist Bayerische Landesbank i
Privredne banke Zagreb d.d. za kreditno zaduženje poduzetnika Croatia Airlines
d.d. (dalje: Prijedlog Odluke) s izmijenjenim iznosima visine kredita i državnog
jamstva.
2. UTVRĐIVANJE ČINJENICA
Na temelju dostavljenih podataka i provedenih pravnih i ekonomskih analiza, te nakon uvida u službenu web stranicu poduzetnika Croatia Airlines d.d. (www.croatiaairlines.hr) posjećenu 9. studenoga 2006., utvrđene su sljedeće činjenice:
2.1.Prijedlog Odluke Vlade Republike Hrvatske o davanju državnog jamstva Bayerische Landesbank i Privredne banke Zagreb d.d.
Prijedlogom Odluke, dostavljenim 10. studenoga 2006., zatraženo je davanje
državnog jamstva u korist Bayerische Landesbank i Privredne banke d.d. Zagreb za
kreditiranje poduzetnika Croatia Airlines d.d., na cjelokupni iznos kredita u
iznosu od 135.000.000,00 Eura u kunskoj protuvrijednosti.
Kredit se odobrava na osam godina uz dvije godine počeka, a otplata kredita
započinje dvije godine nakon potpisa ugovora u 13 jednakih polugodišnjih rata.
Kredit će biti aktiviran kroz dvije tranše, A i B. Kamatna stopa je promjenjiva,
te iznosi za tranšu A (na iznos od 135.000.000,00 Eura) 6-mjesečni Euribor
uvećan za margin od 0,50 posto (efektivna godišnja kamatna stopa 6-mjesečni
Euribor + 0,69 posto), a za tranšu B (na iznos od 33.750.000,00 Eura) 3-mjesečni
Euribor uvećan za margin od 0,20 posto (efektivna godišnja kamatna stopa
3-mjesečni Euribor + 0,24 posto).
S obzirom da je predviđeno državno jamstvo pokrivalo 100 posto iznosa iz tranše
A, Agenciji je dostavljen Prijedlog Odluke u kojem državno jamstvo u iznosu od
135.000.000,00 Eura pokriva 80 posto ukupne kreditne obveze u iznosu od
168.750.000,00 Eura.
Naime jedan od uvjeta, prilikom ocjene predstavlja li državno jamstvo državnu
potporu, sukladno članku 74. stavku 1. alineji 4 Uredbe o državnim potporama
(»Narodne novine« broj 121/03; dalje: Uredba), je i uvjet da državno jamstvo ne
pokriva više od 80 posto određene financijske obveze. Uredba se primjenjuje
temeljem članka 10. Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/06),
koja je stupila na snagu 13. svibnja 2006.
Ostali uvjeti određeni člankom 74. stavkom 1. Uredbe jesu:
– da korisnik zajma nije u financijskim teškoćama,
– da korisnik zajma može na financijskom tržištu dobiti zajam po tržišnim
uvjetima bez posredovanja države,
– da je državno jamstvo povezano s određenom financijskom transakcijom,
ograničeno po visini i po vremenu trajanja,
– da se za državno jamstvo zaračunava tržišna cijena.
2.2. Poduzetnik Croatia Airlines d.d.
Poduzetnik Croatia Airlines d.d. upisan je u registru Trgovačkog suda u Zagrebu
s matičnim brojem subjekta upisa 080037012, sa sjedištem poduzetnika u Zagrebu,
Savska cesta 41.
Sukladno Pravilniku o razvrstavanju poslovnih subjekata prema Nacionalnoj
klasifikaciji djelatnosti (»Narodne novine« broj 52/03) osnovna djelatnost
poduzetnika je redovan i izvanredan zračni prijevoz.
Temeljni kapital poduzetnika iznosi 989.975.500,00 kn podijeljen je na ukupno
4.975.476 dionica na ime, od čega je 51.197 povlaštenih dionica nominalnog
iznosa 100,00 kuna, te 4.924.279 redovitih dionica nominalnog iznosa 200,00
kuna.
Poduzetnik Croatia Airlines d.d. je na dan 31. prosinca 2005. zapošljavao 1.038
djelatnika. S obzirom na to da poduzetnik Croatia Airlines d.d. zapošljava više
od 250 djelatnika, da ostvaruje ukupni godišnji prihod veći od 60.000.000,00
kuna te da mu je vrijednost Bilance veća od 30.000.000,00 kuna, isti sukladno
članku 2. stavak 1. Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva (»Narodne
novine«, broj 29/2005) te članku 16. Zakona o računovodstvu (»Narodne novine«
broj 90/92) pripada kategoriji velikih poduzetnika.
Flotu poduzetnika sačinjava 4 Airbusa A320, 4 Airbusa A319, te 3 ATR 42.
Dana 1. siječnja 1998. poduzetnik Croatia Airlines d.d. postaje članicom Udruge
europskih zrakoplovnih tvrtki (AEA, Association of European Airlines), a od 15.
prosinca 2004. regionalni je član Udruge Star Alliance. Udruga Star Alliace
osnovana je 1997. kao prva globalna zrakoplovna udruga koja putnicima omogućuje
pristup odredištima u cijelom svijetu.
Najveći broj dionica poduzetnika Croatia Airlines d.d. u vlasništvu je Republike
Hrvatske (oko 95 posto), dok je preostali dio u vlasništvu privatnih dioničara,
kako je prikazano u Tablici 1.
Tablica 1. STRUKTURA VLASNIŠTVA PODUZETNIKA CROATIA AIRLINES d.d. U 2004.
Dioničari |
Kapital (kune) |
Postoci |
Adriatic Croatia International Club d.d. |
9.700,00 |
0,001 |
HTP Matija Gubec d.d. |
9.200,00 |
0,001 |
Turističko rekreacijski centar Mihanović d.d. |
9.200,00 |
0,001 |
Astra International d.d. |
368.200,00 |
0,037 |
Coning Inženjering d.d. |
521.400,00 |
0,053 |
Enikon d.d. |
735.600,00 |
0,074 |
Hrvatska pošta |
275.000,00 |
0,028 |
Hrvatski Fond za privatizaciju |
14.413.600,00 |
1,456 |
Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka |
21.315.200,00 |
2,153 |
Jadranski naftovod d.d. |
2.200,00 |
0,222 |
Varteks-Denim proizvodi d.o.o. |
5.900,00 |
0,001 |
Lutrija Hrvatske |
400.000,00 |
0,040 |
Ratko Žurić |
676.200,00 |
0,068 |
Tankerkomerc d.d. |
209.000,00 |
0,021 |
Nauta Lamjana d.d. |
19.400,00 |
0,002 |
Turisthotel d.d. |
209.000,00 |
0,021 |
Privatne osobe |
7.860.800,00 |
0,794 |
Croatia Loyd d.d. |
1.027.000,00 |
0,104 |
Tankerska plovidba d.d. |
209.000,00 |
0,021 |
Vigo d.d. u stečaju |
5.200,00 |
0,001 |
Zračna luka Osijek s p.o. |
19.400,00 |
0,002 |
Zračna luka Zagreb d.o.o. |
1.302.500,00 |
0,132 |
Republika Hrvatska |
938.175.000,00 |
94,767 |
UKUPNO |
989.975.500,00 |
100,00 |
Izvor: dopis poduzetnik Croatia Airlines d.d.
Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja
Poduzetnik Croatia Airlines d.d. ima udjele u temeljnom kapitalu sljedećih
poduzetnika:
– Amadeus Croatia d.d. Zagreb (95 posto udjela u temeljnom kapitalu);
– Hrvatska poštanska banka d.d. Zagreb (0,29 posto udjela u temeljnom kapitalu);
– Obzor putovanja d.o.o. Zagreb (100 posto udjela u temeljnom kapitalu),
– Pleso prijevoz d.o.o. (50 posto udjela u temeljnom kapitalu).
2.3. Analiza poslovanja poduzetnika Croatia Airlines d.d.
Sukladno podacima iz financijskih izvješća poduzetnika Croatia Airlines d.d. za
2003. i 2004. utvrđeno je da je poduzetnik poslovao s dobiti koja je u 2003.
iznosila 15.134.501.00 kuna, a u 2004. 37.698.484,00 kuna, što je vidljivo iz
Tablice 2.
Tablica 2. Prikaz poslovanja poduzetnika u razdoblju od 2003. do I – VI.2006.
Rb. |
Opis |
31. 12. 2003. |
31. 12. 2004. |
31. 12. 2005. |
I – VI. 2006. |
1. |
Ukupni prihodi |
1.423.347.678 |
1.429.347.523 |
1.465.003.088 |
729.300.584 |
2. |
Ukupni rashodi |
1.408.213.177 |
1.391.649.039 |
1.487.778.905 |
708.916.021 |
|
Dobit/gubitak |
15.134.501 |
37.698.484 |
-22.775.817 |
20.384.563 |
Izvor: Croatia Airlines d.d.
Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja
U 2005., poduzetnik je ostvario gubitak u poslovanju u iznosu od 22.775.817,00
kuna, zbog većeg porasta ukupnih rashoda u odnosu na porast ukupnog prihoda.
Iako poduzetnik Croatia Airlines d.d. u 2005. u odnosu na 2004. ostvaruje veće
ukupne prihode, poslovnu godinu zaključuje s gubitkom u poslovanju. Glavni
razlog negativnog poslovanja uvjetovan je krizom na naftnom tržištu koju
poduzetnik nije mogao unaprijed predvidjeti te na iste pravovremeno reagirati.
Cijena sirove nafte na američkom tržištu dosegla je 70 USD po barelu, te se
tijekom godine postepeno stabilizirala, da bi na kraju 2005. dostigla cijenu od
58 USD po barelu.
Nestabilnost naftnog tržišta tijekom 2005. utjecala je na troškove goriva koji
su u strukturi troškova poslovanja iznosili 17 posto što je posljedica visoke
ostvarene prosječne cijene goriva od 607 USD/t. Navedena cijena goriva je za 39
posto veća nego u 2004.
Prema dostavljenim podacima poduzetnika Croatia Airlines d.d. poslovanje u 2006.
pokazuje ostvarenu dobit koja iznosi20.384.563,00 kuna. Pozitivno poslovanje
poduzetnika Croatia Airlines d.d. u prvih šest mjeseci 2006. ukazuje kako će
ovaj poduzetnik u 2006. ostvariti pozitivan rezultat.
U Tablici 3. prikazana je struktura ostvarenih ukupnih prihoda poduzetnika
Croatia Airlines d.d. u razdoblju od 2003. do 2005., te je vidljivo kako
poslovni prihodi u strukturi ukupnog prihoda sudjeluju s 94 posto u 2003. i
2004., te s 92 posto u 2005. Ostali dio ukupnih prihoda odnosi se na udio
financijskih i izvanrednih prihoda poduzetnika.
Tabica 3. STRUKTURA UKUPNOG PRIHODA ZA RAZDOBLJE 2003. – 2005. U KUNAMA
Rb. |
Opis |
2003. |
2004. |
2005. |
1. |
Poslovni prihodi |
1.334.027.107 |
1.345.753.799 |
1.352.423.940 |
2. |
Financijski prihodi |
87.795.753 |
82.187.510 |
62.405.796 |
3. |
Izvanredni prihodi |
1.524.818 |
1.406.214 |
50.173.352 |
|
Ukupni prihodi |
1.423.347.678 |
1.429.347.523 |
1.465.003.088 |
Izvor: Croatia Airlines d.d.
Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja
Poduzetnik Croatia Airlines d.d. za financiranje, osim vlastitih sredstava,
koristi i tuđe izvore u obliku kratkoročnih i dugoročnih kredita poslovnih
banaka. Na dan 31. prosinca 2005. ukupni dugoročni krediti banaka iznose
1.129.277.636,13 kuna, a kratkoročni krediti banaka iznose 44.253.756,00 kuna,
kao što je prikazano u Tablici 4.
Tablica 4. PRIKAZ DUGOROČNIH I KRATKOROČNIH KREDITA PODUZETNIKA CROATIA AIRLINES
d.d. NA DAN 31. PROSINCA 2005.
Opis/valuta |
USD |
EUR |
CAD |
GPB |
Ukupno u kunama na dan 31. 12. 2005. |
Dugoročni krediti prema inozemnim bankama |
100.329.524,22 |
63.932.467,88 |
– |
– |
1.096.958.703,09 |
Dugoročni krediti prema bankama u Hrvatskoj |
4.986.851,02 |
85.852,18 |
2.469,83 |
54.524,08 |
32.318.933,04 |
Kratkoročni krediti |
- |
6.000.000,00 |
– |
– |
44.253.756,00 |
Izvor: Croatia Airlines d.d.
Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja
(Napomena: iznos u kunama izračunat je prema srednjem tečaju Hrvatske narodne
banke na dan 31. prosinca 2005., koji za 1 Eur iznosi 7,375626 kn, za 1 USD
iznosi 6,233626 kn, za 1 GBP iznosi 10,753209, a za 1 CAD iznosi 5,363312 kuna)
U Tablici 5. prikazani su krediti poduzetnika odobreni bez državnih jamstava,
što upućuje na činjenicu da poduzetnik može na financijskom tržištu realizirati
kredite putem komercijalnih banaka bez državnih jamstva. Poduzetnik je većinu
kredita otplatio, što ukazuje na činjenicu da uredno podmiruje svoje kreditne
obveze.
Tablica 5. FINANCIJSKI KREDITI BEZ DRŽAVNOG JAMSTVA
Rb. |
Banka kreditor |
Iznos u valuti |
Kamatna stopa |
1. |
Hrvatska banka za obnovu i razvitak |
2.500.000 DEM |
9,5 posto |
2. |
Privredna banka Zagreb d.d. |
4.000.000 Eura |
3M LIBOR + 1,5 p.p. |
3. |
Zagrebačka banka d.d. |
6.000.000 Eura |
3M LIBOR + 1,5 p.p. |
Izvor: Croatia Airlines d.d.
Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja
2.4. Nabava flote srednjeg doleta
Vlada Republike Hrvatske (dalje: Vlada RH) na svojoj sjednici održanoj 14.
siječnja 1998. donijela Odluku o davanju jamstva Vlade RH u korist Bayerische
Landesbank Girozentrale iz Münchena po ugovoru o najmu šest zrakoplova A 319/320
i rezervnih dijelova od tvrtke Airbus te za izgradnju poslovnog centra po
ugovoru o zajmu za tvrtku Croatia Airlines (dalje: Odluka o davanju jamstva).
Riječ je o kreditu u ukupnom okvirnom iznosu od 313 milijuna USD, od kojih se
288 milijuna USD odnosi na kupnju šest zrakoplova.
Isporukom zrakoplova Airbus A319 u 1998. započelo je ostvarivanje projekta
obnove i modernizacije flote poduzetnika Croatia Airlines d.d. Nabavkom šest
zrakoplova, poduzetnik je potpuno zamijenio dotadašnju flotu zrakoplova Boing
737-200.
Pošto je poduzetnik Croatia Airlines d.d. praktički jedini nacionalni
avioprijevoznik u Republici Hrvatskoj, Republika Hrvatska je sklopila s ovim
poduzetnikom niz ugovora kojim su proračunska sredstva Republike Hrvatske
uložena u poduzetnika radi njegovog lakšeg izvršenja obveza preuzetih ugovorom o
najmu i ugovorima o zajmu, a temeljem kojih je Republika Hrvatska dodatno
uložila u temeljni kapital poduzetnika Croatia Airlines d.d. iznos
od938.175.000,00 kuna, te stekla 4.690.875 redovitih dionica nominalne
vrijednosti 200 kuna.
Ugovor o ulaganju u dioničko društvo Croatia Airlines d.d. od 27. svibnja 2004.
posljednji je takav ugovor sklopljen između Republike Hrvatske kao ulagatelja i
poduzetnika Croatia Airlines d.d.
Zbog otežanih uvjeta poslovanja, uzrokovanih općom globalnom krizom te sve većom
konkurencijom, poduzetnik Croatia Airlines d.d., Bayerische Landesbank i
Privredna banka Zagreb d.d. potpisali su 13. studenoga 2006. Mandatno pismo
kojim je započeo postupak ugovaranja novog kredita u svrhu otplate već
postojećeg. Ukupan iznos novog kredita iznosi 168.750.000,00 Eura koji će se
koristiti za zatvaranje postojećih obveza kredita i plaćanja svih troškova koji
proizlaze iz aktiviranja novog kredita, te za financiranje dijela troškova
restrukturiranja flote koje predstoje u poduzetniku Croatia Airlines d.d. Kao
instrument osiguranja plaćanja kredita, zatraženo je državno jamstvo Vlade RH u
iznosu od 80 posto ukupnog iznosa kredita.
3. ODLUKA VIJEĆA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
3.1. Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (u daljnjem tekstu: Vijeće)
razmatralo je zahtjev Ministarstva na svojoj 72. sjednici, održanoj 23.
studenoga 2006.
Pri donošenju odluke, Vijeće je uzelo u obzir sve dostavljene isprave i podatke,
te rezultate provedenih pravnih i ekonomskih analiza.
Vijeće je u konkretnom slučaju najprije trebalo utvrditi predstavlja li državno
jamstvo iz Prijedloga Odluke Vlade RH državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a,
odnosno je li u konkretnom slučaju riječ o transferu ili smanjenju državnih
sredstava; daje li predloženo državno jamstvo poduzetniku potporu koja donosi
ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno
poslovanje; dodjeljuje li se državno jamstvo korisniku na selektivnoj osnovi, te
postoji li time mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na
tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na
ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz
Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (»Narodne novine – Međunarodni
ugovori« broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje SSP).
U većini slučajeva davanje državnog jamstva predstavlja potporu korisniku
državnog jamstva, jer je na taj način korisnik kredita na financijskom tržištu u
mogućnosti pribaviti financijska sredstva pod uvjetima koji su povoljniji od
uobičajenih (niža kamatna stopa, smanjen iznos danih instrumenata za osiguranje
otplate kredita itd.).
3.2. Vijeće je u konkretnom predmetu prilikom ocjene predstavlja li državno
jamstvo poduzetniku Croatia Airlines d.d. državnu potporu, primijenilo članak
74. stavak 1. Uredbe, temeljem kojeg se, ukoliko su kumulativno ispunjeni svi
uvjeti iz navedenog članka, državno jamstvo ne smatra državnom potporom.
Temeljem navedenog, Vijeće je utvrdilo sljedeće:
3.2.1. Croatia Airlines d.d. u ovom trenutku nije poduzetnik u financijskim
teškoćama. Naime, poduzetnikom u teškoćama iz članka 16. stavak 2. smatra se
poduzetnik koji nije sposoban vlastitim sredstvima ili sredstvima koje može
pribaviti od svojih vlasnika ili vjerovnika zaustaviti negativna kretanja
poslovanja.
Prema dostavljenom financijskom izvješću o poslovanju utvrđeno je kako je
poduzetnik Croatia Airlines d.d. u 2003. i 2004. ostvario dobit iz poslovanja.
Gubitak u poslovanju iz 2005. nastao je kao posljedica znatnog povećanja
troškova proizvodnje u odnosu na kalkulativne troškove do kojih je došlo radi
naglog povećanja cijene nafte.
Bez obzira na navođenje uzroka iskazanog gubitka u 2005. od strane poduzetnika,
a koji se mogu smatrati rizikom poslovanja na tržištu, uvidom u dostavljenu
dokumentaciju utvrđeno je kako korisnik državnog jamstva, poduzetnik Croatia
Airlines d.d., uredno posluje i izvršava sve svoje ugovorne obveze, te da
ostvareni gubitak iz 2005. ne znači da se poduzetnik smatra poduzetnikom u
teškoćama u smislu članka 16. stavak 2. Uredbe, te je ispunjen uvjet iz članka
74. stavka 1. alineje 1. Uredbe.
3.2.2. Prema podacima iz dostavljene dokumentacije proizlazi kako poduzetnik
Croatia Airlines d.d. može samostalno i bez posredovanja države osigurati znatan
dio obrtnih sredstava putem poslovnih banaka. Poduzetnik stabilno posluje,
njegova realizacija poslovanja je u okviru planiranih veličina, te poduzetnik
udovoljava kriterijima poslovne i kreditne sposobnosti.
U svojem dosadašnjem poslovanju poduzetnik je koristio i kredite poslovnih
banaka koji nisu bili uvjetovani izdavanjem državnog jamstva.
Stoga je Vijeće zaključilo kako bi poduzetnik na financijskom tržištu mogao
dobiti zajam (kredit) po tržišnim uvjetima bez posredovanja države, te da je
ispunjen uvjet iz članka 74. stavka 2. alineje 2. Uredbe.
3.2.3. Nadalje Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju državno jamstvo
povezano s određenom financijskom transakcijom (ugovorom o kreditu s Bayerische
Landesbank i Privrednom bankom Zagreb d.d.), opisanom u točki 2.1. obrazloženja
ovog rješenja), te da je ograničeno po visini i vremenu trajanja, te je
zaključeno da je ispunjen uvjet iz članka 74. stavak 2. alineje 3. Uredbe.
3.2.4. Uvidom u Prijedlog Odluke, iznosom državnog jamstva od 135.000.000 Eura
pokriveno je 80 posto ukupne kreditne obveze (168.750.000,00 Eura), pa je Vijeće
zaključilo je da je ispunjen uvjet iz članka 74. stavka 1. alineje 4. Uredbe.
3.2.5. Tržišna cijena jamstva predstavlja rizik Republike Hrvatske prilikom
dodjele državnog jamstva, te za takav rizik normalno se obračunava odgovarajuća
premija.
Prilikom dodjele financijskih državnih jamstava Republika Hrvatska obračunava,
temeljem članka 27. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske
za 2006. godinu (»Narodne novine« broj 148/05) jedinstvenu premiju od 0,5 posto
na ukupnu vrijednost jamstva.
S obzirom da u Republici Hrvatskoj tržišna cijena jamstva ovisi o bonitetu
klijenta, utvrđeno je da obračunata premija od 0,5 posto na ukupnu vrijednost
državnog jamstva, vjerojatno, ne predstavlja u potpunosti i tržišnu cijenu
jamstva, ali zbog nepostojanja stvarnih podataka o procjeni rizika prilikom
dodjele državnog jamstva Vijeće je zaključilo da je uvjet iz članka 74. stavak
1. alineje 5. Uredbe ispunjen.
Sukladno svemu navedenom, Vijeće je zaključilo kako se, u konkretnom slučaju,
državno jamstvo iz Prijedloga Odluke o davanju državnog jamstva Bayerische
Landesbank i Privrednoj banci Zagreb d.d. za kreditiranje poduzetnika Croatia
Airlines d.d. ne odnosi na potporu u smislu ZDP-a, jer ispunjava sve uvjete iz
članka 74. stavak 1. Uredbe, te je odlučeno kao u izreci ovog rješenja.
Međutim, ovim putem Vijeće želi skrenuti pozornost kako će se sva državna
sredstva koja ubuduće budu dodijeljena poduzetniku Croatia Airlines d.d.
sagledati u kontekstu ZDP-a i Uredbe, te da će Ministarstvo biti u obvezi iste
prijaviti Agenciji radi ocjenjivanja njihove usklađenosti s navedenim propisima.
Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a u svezi s člankom 13. stavak 4. ZDP-a, ovo
rješenje Agencije objavit će se u »Narodnim novinama«.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU
Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije
dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim
sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog
rješenja.
Klasa: UP/I 430-01/2006-04/54
Urbroj: 580-03-06-54-6
Zagreb, 23. studenoga 2006.
Predsjednica Vijeća
za zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |