|
|
|
|
439
Na temelju članka 93. stavka 3. Zakona o državnim službenicima (»Narodne novine«, br. 92/2005 i 142/2006) Vlada Republike Hrvatske je, na sjednici održanoj 25. siječnja 2007. godine, donijela
I. dio
OPĆE ODREDBE
Svrha
Članak 1.
Ovom se Uredbom uređuju oblici, načini i uvjeti izobrazbe državnih službenika u svrhu općeg povećanja razine znanja, vještina, sposobnosti i kvalifikacija državnih službenika na svim razinama kako bi se time pridonijelo njihovoj neovisnosti, stručnoj sposobnosti, učinkovitosti i djelotvornosti, horizontalnoj i vertikalnoj mobilnosti i motivaciji, a time i ukupnom povećanju uspješnosti državne uprave u cjelini.
Pojmovi
Članak 2.
Pojmovi korišteni u ovoj Uredbi imaju sljedeće značenje:
1. Razvoj ljudskih potencijala – strukturirani proces koji se sastoji od studija
i analiza znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za pravilno i učinkovito
obavljanje trenutnih i budućih relevantnih funkcija i zadataka u nadležnosti
pojedinih institucija odnosno sektora te razvoja i primjene mjera kojima se
državnim službenicima omogućava održavanje postojećih sposobnosti i vještina te
stjecanje i razvijanje novih znanja, vještina i sposobnosti sukladno osobnoj
motivaciji, interesima i potrebama institucije odnosno državne službe.
2. Politika razvoja ljudskih potencijala u državnoj službi – dokument Vlade
Republike Hrvatske kojim se postavljaju sveobuhvatni ciljevi aktivnosti razvoja
ljudskih potencijala u državnoj službi kao i osnovni vrijednosni sustav i uvjeti
za implementaciju mjera razvoja ljudskih potencijala, uključujući
institucionalni, financijski i organizacijski okvir.
3. Strategija izobrazbe državnih službenika – dokument Vlade Republike Hrvatske
kojim se uspostavljaju srednjoročni operativni prioriteti za primjenu politike
razvoja ljudskih potencijala putem izobrazbe državnih službenika. Strategija se
sastoji od prioritetnih programa i aktivnosti izobrazbe na temelju prioritetno
traženih znanja, vještina i sposobnosti prikladnih ciljanih grupa, institucija
ili sektora.
4. Planiranje razvoja ljudskih potencijala – proces koji uključuje kvantitativne
i kvalitativne specifikacije trenutnih i procjene budućih potreba za određenim
sposobnostima i rezultira operativnim dokumentom koji sadrži godišnje i
višegodišnje planove razvoja i provedbe aktivnosti razvoja ljudskih potencijala
potrebnih za postizanje ciljeva postavljenih u Politici razvoja ljudskih
potencijala i Strategiji izobrazbe državnih službenika. Postupak planiranja
razvoja ljudskih potencijala uključuje osiguranje odgovarajućih, dostatnih
financijskih sredstava potrebnih za osiguranje pravovremene i učinkovite
primjene Strategije razvoja ljudskih potencijala. Plan razvoja ljudskih
potencijala određuje tijela nadležna za provođenje pojedinih mjera te navodi
predviđene odnosno planirane rezultate za svaki pojedini sektor, instituciju
odnosno područje izobrazbe.
5. Stručno osposobljavanje – aktivnosti koje se obavljaju s ciljem pripreme
državnih službenika za obavljanje novih zadaća na istom ili na drugom radnom
mjestu.
6. Stručno usavršavanje – aktivnosti koje se obavljaju s ciljem kontinuiranog
unapređenja stručnosti državnih službenika u toku rada. Može biti organizirano
na radnom mjestu ili putem aktivnosti raznih udruga, društava, organizacija ili
institucija koji predstavljaju dodatak formalnom obrazovnom sustavu.
7. Učenje – kognitivan proces usvajanja znanja i vještina putem jednog ili više
oblika učenja (obrazovanjem, treningom ili podučavanjem).
8. Obrazovanje – organiziran, uređen način prenošenja znanja i vještina te
pružanja mogućnosti jačanja sposobnosti potrebnih za uspješno obavljanje poslova
određene struke odnosno radnog mjesta.
9. Trening – aktivnosti osmišljene s ciljem da krajnje korisnike osposobi za
učinkovito primjenjivanje odnosno korištenje novih procesa, postupaka, sustava i
drugih sredstava u svakodnevnom obavljanju poslova na njihovim radnim mjestima.
10. Podučavanje – postupak kojim se pojedincu pruža stručna pomoć, vođenje te
povratne informacije o njegovoj radnoj izvedbi s ciljem omogućavanja potpunog
iskorištavanja njegovih potencijala.
11. Plan izobrazbe državnih službenika – dokument Vlade Republike Hrvatske kojim
se utvrđuju ciljevi izobrazbe u jednoj kalendarskoj godini, popis svih
aktivnosti i programa izobrazbe, s procjenom potrebnih sredstava za njihovu
provedbu.
12. Osobni plan izobrazbe – individualni plan koji donosi čelnik tijela i kojim
se uspostavlja slijed i vrijeme trajanja svih aktivnosti izobrazbe o kojima je
postignut dogovor između unutarnje ustrojstvene jedinice nadležne za razvoj i
upravljanje kadrovima (u daljnjem tekstu: »jedinica za službeničke odnose«),
državnog službenika i njegovog nadređenog.
13. Znanje – poznavanje činjenica i odgovarajućih metodologija, posjedovanje
relevantnog iskustva te analitičko razumijevanje potrebno za shvaćanje svih
relevantnih aspekata pojedine, specifične teme.
14. Vještina – izvrsnost i sposobnost pravilne primjene određenih radnih metoda
u cilju djelotvornog i učinkovitog obavljanja poslova, funkcija odnosno
zadataka.
15. Sposobnosti – skup znanja, vještina i mogućnosti potrebnih za obavljanje
određene funkcije odnosno zadatka.
16. Jačanje sposobnosti – opsežan niz aktivnosti sa svrhom omogućavanja
institucionalnog razvoja kojima se promiče učinkovita i uspješna radna izvedba
dodijeljenih zadataka.
17. Procjena potreba izobrazbe – proces koji obuhvaća provođenje svih potrebnih
aktivnosti u cilju procjene ukupnih potreba izobrazbe državnih službenika,
uključujući opće potrebe izobrazbe zajedničke svim državnim službenicima i
specifične potrebama izobrazbe svojstvene državnim službenicima u pojedinom
državnom tijelu odnosno pojedinom upravnom resoru.
18. Program izobrazbe – dokument koji navodi svrhu, sadržaj, modalitete,
trajanje i ključne ciljane grupe za aktivnosti izobrazbe namijenjene državnim
službenicima.
Plan izobrazbe državnih službenika
Članak 3.
Programe izobrazbe u državnoj službi za svaku kalendarsku godinu utvrđuje Vlada
Republike Hrvatske Planom izobrazbe državnih službenika.
Plan izobrazbe državnih službenika sastoji se od:
a) ciljeva izobrazbe;
b) popisa svih pojedinih programa izobrazbe državnih službenika, državnim
tijelima zaduženim za organizaciju provedbe, načinima te rokovima provedbe;
c) pregleda ključnih ciljanih skupina;
d) procjene sredstava koje je potrebno osigurati u državnom proračunu za
provedbu svih planiranih programa izobrazbe.
Prijedlozi za izradu Plana izobrazbe državnih službenika
Članak 4.
Prijedlog Plana izobrazbe državnih službenika za sljedeću kalendarsku godinu za
Vladu Republike Hrvatske priprema središnje tijelo državne uprave nadležno za
službeničke odnose u suradnji s odjelima za ljudske potencijale u tijelima
državne uprave sukladno politici razvoja ljudskih potencijala u državnoj službi,
strategiji izobrazbe državnih službenika te procjenama potreba izobrazbe.
Prijedlog Plana iz stavka 1. ovog članka priprema se u vrijeme kada se priprema
nacrt državnog proračuna za sljedeću kalendarsku godinu, i to tako da s njim
bude usklađen.
Sva državna tijela obvezna su, u svrhu pripreme prijedloga Plana iz stavka 1.
ovoga članka, dostaviti svoje prijedloge programa izobrazbe državnih službenika
koji u tim tijelima rade središnjem tijelu državne uprave nadležnom za
službeničke odnose, na propisanom obrascu, do kraja svibnja tekuće godine.
Svaki pojedini prijedlog iz stavka 3. ovog članka, prije uvrštenja u prijedlog
Plana izobrazbe državnih službenika za sljedeću godinu, podliježe odobrenju
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.
Oblik i sadržaj standardnog obrasca prijedloga programa izobrazbe državnih
službenika iz stavka 1. ovog članka utvrđuje središnje tijelo državne uprave
nadležno za službeničke odnose.
Izmjene i dopune Plana izobrazbe državnih službenika
Članak 5.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose može, po reviziji
godišnjih planova izobrazbe državnih službenika ili po naknadnom zahtjevu
pojedinog državnog tijela, odobriti odgovarajuće potrebne izmjene i dopune
usvojenog Plana izobrazbe državnih službenika.
Sukladno izmjenama i dopunama Plana izobrazbe državnih službenika obavit će se
odgovarajuća usklađivanja općih odnosno posebnih provedbenih planova izobrazbe.
Provedbeni planovi izobrazbe državnih službenika
Članak 6.
Temeljem usvojenog godišnjeg Plana izobrazbe državnih službenika, središnje
tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose izradit će Opći godišnji
provedbeni plan izobrazbe za programe izobrazbe zajedničke svim državnim
službenicima, neovisno u kojem su državnom tijelu zaposleni.
Temeljem usvojenog godišnjeg Plana izobrazbe državnih službenika, svako pojedino
državno tijelo izradit će Poseban godišnji provedbeni plan za posebne
specijalističke programe izobrazbe koje samostalno provodi.
Godišnji provedbeni planovi izobrazbe sadrže:
a) raspored održavanja pojedinih programa izobrazbe;
b) popis naknadno odobrenih programa izobrazbe;
c) dinamiku razvoja naknadno odobrenih programa izobrazbe i vremenski raspored
njihove provedbe;
d) specifikacije posebnih uvjeta vezanih uz pojedine programe;
e) rokove za podnošenje prijava za pohađanje pojedinih programa;
f) detaljan pregled dodijeljenih proračunskih sredstava državnim tijelima
zaduženim za organizaciju provedbe programa.
Provedbeni planovi moraju biti izrađeni do kraja kalendarske godine koja
prethodi godini na koju se odnose.
Svako državno tijelo dostavit će jedan primjerak Posebnog provedbenog plana
središnjem tijelu državne uprave nadležnom za službeničke odnose najkasnije u
roku od 15 dana od dana donošenja.
Opći provedbeni plan i posebni provedbeni planovi objavit će se na web-stranici
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, a posebni
provedbeni planovi i na web-stranicama tijela koja su ih donijela.
Osobni plan izobrazbe
Članak 7.
Neposredno po objavi godišnjih provedbenih planova izobrazbe državnih
službenika, jedinice za službeničke odnose državnih tijela izradit će osobni
plan izobrazbe za svakog pojedinog državnog službenika za kojeg su nadležne.
U postupak izrade mora biti uključen državni službenik koji je neposredno
nadređen državnom službeniku čiji se osobni plan izobrazbe izrađuje.
Osobni plan izobrazbe navodi svrhu, naziv, vrijeme održavanja i redoslijed
obveznih i dobrovoljnih aktivnosti izobrazbe te pojašnjava uvjete izobrazbe.
Osobni plan izobrazbe donosi čelnik tijela ili osoba koju on ovlasti.
Standardni obrazac Osobnog plana izobrazbe državnog službenika izradit će
središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Procjena potreba izobrazbe
Članak 8.
Sveobuhvatnu Procjenu potreba izobrazbe s ciljem određivanja potreba izobrazbe u
državnoj službi provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke
odnose u suradnji s jedinicama za službeničke odnose u državnim tijelima.
Radi procjene potreba izobrazbe, središnje tijelo državne uprave nadležno za
službeničke odnose, najmanje jednom u četiri godine provodi sveobuhvatno
istraživanje o potrebama izobrazbe državnih službenika.
Po provedbi sveobuhvatnog istraživanja o potrebama izobrazbe, središnje tijelo
državne uprave nadležno za službeničke odnose izradit će odgovarajuće izvješće
koje će sadržavati pregled očekivanih općih potreba izobrazbe državnih
službenika u državnoj službi te posebnih potreba izobrazbe u pojedinim državnim
tijelima odnosno upravnim resorima za razdoblje od četiri godine.
Izvješće iz stavka 3. ovog članka će se, odmah po izradi, objaviti na
web-stranicama središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.
Godišnja revizija procjene potreba izobrazbe
Članak 9.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose će, u suradnji s jedinicama za službeničke odnose u državnim tijelima, do kraja travnja tekuće godine revidirati opće procjene potrebe izobrazbe te posebne potrebe izobrazbe u pojedinim državnim tijelima odnosno upravnim resorima u svrhu izrade godišnjih planova izobrazbe i izrade prijedloga dodjeljivanja potrebnih financijskih sredstava za njihovu provedbu.
II. dio
OBLICI IZOBRAZBE
1. odjeljak
VRSTE IZOBRAZBE
Vrste izobrazbe
Članak 10.
Izobrazba državnih službenika može biti za potrebe državne službe i za vlastite potrebe.
Izobrazba za potrebe državne službe
Članak 11.
Izobrazba za potrebe državne službe može biti obvezna i dobrovoljna.
Obvezna izobrazba
Članak 12.
Državni službenici dužni su sudjelovati u programu izobrazbe na koji ih uputi
nadležno državno tijelo.
Troškovi izobrazbe iz stavka 1. ovog članka u cijelosti se pokrivaju iz državnog
proračuna.
Dobrovoljna izobrazba
Članak 13.
Državnom službeniku koji od strane nadležnog državnog tijela nije upućen na neki
od programa izobrazbe predviđenih Planom izobrazbe državnih službenika, a želi
pohađati neki od tih programa, odobrit će se, na njegov zahtjev, pohađanje
izabranog programa, ukoliko postoje raspoloživa sredstva za izobrazbu ili je sam
voljan snositi troškove izobrazbe, ukoliko to bitno ne utječe na uredno
obavljanje poslova u tom državnom tijelu i ukoliko postoji slobodno mjesto u
izabranom programu izobrazbe.
Ukoliko postoje raspoloživa sredstva za izobrazbu u slučaju iz stavka 1. ovog
članka, ne smije se od državnog službenika zahtijevati da sam snosi troškove
izabranog programa izobrazbe.
Izobrazba za vlastite potrebe
Članak 14.
Ako to dopuštaju okolnosti konkretnog radnog mjesta, državnom službeniku
omogućit će se, na njegov zahtjev, pohađanje pojedinog programa izobrazbe koji
nije namijenjen državnoj službi, u trajanju koje bitno ne utječe na uredno
obavljanje poslova u tom državnom tijelu.
Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka podnosi se jedinici za službeničke odnose
državnog tijela u kojem je državni službenik zaposlen, najkasnije tri mjeseca
prije predviđenog početka programa izobrazbe.
Sve troškove pohađanja pojedinog programa izobrazbe koji nije namijenjen
državnoj službi u pravilu snosi sam državni službenik.
Odluku o zahtjevu za pohađanje pojedinog programa izobrazbe koji nije namijenjen
državnoj službi donosi čelnik državnog tijela u kojem je zaposlen državni
službenik koji je podnio zahtjev.
2. Odjeljak
PROGRAMI IZOBRAZBE
Kategorije programa izobrazbe
Članak 15.
Programi izobrazbe državnih službenika dijele se na sljedeće kategorije:
1. uvodni programi;
2. specijalizirani programi namijenjeni pojedinim grupama državnih službenika;
3. programi osobnog usavršavanja;
4. programi usavršavanja namijenjeni državnim službenicima koji žele napredovati
u višu kategoriju državnih službenika;
5. programi izobrazbe rukovodećih državnih službenika;
6. ostali programi.
Uvodni programi
Članak 16.
Uvodni programi su obvezni programi upoznavanja novih državnih službenika
primljenih u državnu službu redovitim ili izvanrednim postupkom, koji se nalaze
na obveznom probnom radu u državnom tijelu, s osnovnim znanjima i vještinama
potrebnim za uspješno obavljanje poslova određene struke ili vrste radnih
mjesta.
Vrste uvodnih programa su:
1. Vježbenički program
1.1. Opći dio;
1.2. Posebni dio;
2. Prilagodbeni programi
2.1. Opći dio;
2.2. Posebni dio.
Vježbenički program
Članak 17.
Za vrijeme vježbeničkog staža vježbenik se nalazi na stručnoj i praktičnoj
izobrazbi, u okviru koje se, po posebno utvrđenom programu izobrazbe (u daljnjem
tekstu: »Vježbenički program«) i pod nadzorom Komisije za praćenje rada
vježbenika (u daljnjem tekstu: »Komisija«), uz neposredno vodstvo stručne osobe
(u daljnjem tekstu: »Mentor«), kroz praktičan rad i učenje, stručno osposobljava
za samostalno obavljanje poslova određene struke odnosno radnog mjesta.
Čelnik državnoga tijela u koje je vježbenik primljen dužan je osigurati
vježbeniku uvjete za uspješno obavljanje vježbeničke prakse i pripremu za
polaganje državnoga stručnog ispita.
Opći dio Vježbeničkog programa
Članak 18.
Opći dio Vježbeničkog programa jednak je za sve vježbenike istog stupnja stručne
spreme, a sastoji se od:
1. Uvoda u državnu službu;
2. Pripreme za polaganje općeg dijela državnog stručnog ispita.
Sadržaj i trajanje Općeg dijela Vježbeničkog programa utvrđuje središnje tijelo
državne uprave odgovorno za službeničke odnose.
Uvod u državnu službu
Članak 19.
Uvod u državnu službu sadržava osnove ustavnog uređenja, sustava državne uprave,
službeničkih odnosa, sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave,
upravnog postupka i upravnih sporova, uredskog poslovanja, Europske unije te
etiku državne službe.
Ovaj dio može imati i druge sadržaje koje, sukladno potrebama državne službe,
utvrđuje središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Svakom vježbeniku mora biti omogućeno da najkasnije u roku od mjesec dana od
dana početka rada u državnoj službi započne s pohađanjem ovoga dijela programa.
Priprema za polaganje državnog stručnog ispita
Članak 20.
Priprema za polaganje općeg dijela državnog stručnog ispita mora sadržavati
objašnjenje metodologije polaganja državnog stručnog ispita te teoretsku i
praktičnu izobrazbu iz predmeta propisanih općim dijelom programa državnog
stručnog ispita.
Svakom vježbeniku mora biti omogućeno da započne s pohađanjem ovoga dijela
programa najkasnije dva mjeseca prije isteka vježbeničkog staža.
Ovaj dio Vježbeničkog programa može se, osim za državne službenike, organizirati
i za druge osobe koje imaju obvezu polaganja državnog stručnog ispita.
Posebni dio Vježbeničkog programa
Članak 21.
Posebni dio Vježbeničkog programa sastoji se od:
1. upoznavanja vježbenika s djelokrugom državnog tijela u kojem je zaposlen te
propisima koje moraju poznavati svi državni službenici u tom državnom tijelu,
sukladno djelokrugu toga tijela kao i propisima koje moraju poznavati pojedine
grupe državnih službenika u tom tijelu s obzirom na struku odnosno vrstu poslova
koje obavljaju,
2. praktičnog rada,
3. pripreme vježbenika za polaganje posebnog dijela državnog stručnog ispita.
Sadržaj i trajanje Posebnog dijela Vježbeničkog programa izrađuje jedinica za
službeničke odnose državnog tijela u kojem je vježbenik zaposlen.
Kontrola kvalitete i međusobne usklađenosti posebnih dijelova Vježbeničkog
programa
Članak 22.
Državna tijela dužna su, u roku od 15 dana od dana donošenja, dostaviti posebni
dio Vježbeničkog programa središnjem tijelu državne uprave nadležnom za
službeničke odnose, koje je ovlašteno i dužno utvrditi zadovoljavaju li posebni
dijelovi Vježbeničkog programa minimalne standarde izobrazbe vježbenika odnosno
jesu li međusobno usklađeni.
Ukoliko pojedini prijedlog posebnog dijela Vježbeničkog programa ne zadovoljava
minimalne standarde odnosno nije usklađen s ostalim posebnim programima,
središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose izdat će upute na
koji ga je način potrebno promijeniti.
Prilagodbeni programi
Članak 23.
Prilagodbeni programi namijenjeni su državnim službenicima koji su primljeni u
službu izvanrednim postupkom i nalaze se na probnom radu.
Prilagodbeni programi razlikuju se s obzirom na to imaju li državni službenici
kojima su namijenjeni obvezu polaganja državnog stručnog ispita ili ne.
Prilagodbeni program za državne službenike koji imaju obvezu polaganja državnog
stručnog ispita
Članak 24.
Prilagodbeni program za državne službenike koji imaju obvezu polaganja državnog
stručnog ispita sastoji se od Općeg dijela zajedničkog za sve državne službenike
primljene u službu izvanrednim postupkom i nalaze se na probnom radu i Posebnog
dijela koji obuhvaća aktivnosti izobrazbe potrebne za djelotvorno i učinkovito
obavljanje poslova radnog mjesta na koje je državni službenik primljen te
njegovu pripremu za državni stručni ispit.
Opći dio prilagodbenog programa te dio Posebnog dijela koji se odnosi na
pripreme za polaganje općeg dijela državnog stručnog ispita utvrđuje i
organizira provedbu središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke
odnose.
Posebni dio prilagodbenog programa, osim dijela koji se odnosi na pripreme za
polaganje općeg dijela državnog stručnog ispita, utvrđuje te organizira provedbu
jedinica za službeničke odnose državnog tijela u koje je državni službenik
primljen, temeljem rezultata procjene znanja, vještina i sposobnosti državnog
službenika i zahtjeva njegovog radnog mjesta.
Plan provedbe Prilagodbenog programa za svakog pojedinog državnog službenika iz
ovog članka izrađuje jedinica za službeničke odnose.
Plan iz stavka 4. ovoga članka mora biti uručen državnom službeniku najkasnije
prilikom uručenja rješenja o rasporedu na radno mjesto.
Kontrola kvalitete i međusobne usklađenosti posebnih dijelova Prilagodbenih
programa
Članak 25.
Državna tijela dužna su, u roku od 15 dana od dana donošenja, dostaviti posebni
dio Prilagodbenog programa iz članka 24. stavak 3. ove Uredbe središnjem tijelu
državne uprave nadležnom za službeničke odnose, koje je ovlašteno i dužno
utvrditi zadovoljavaju li posebni dijelovi Prilagodbenog programa minimalne
standarde izobrazbe državnih službenika odnosno jesu li međusobno usklađeni.
Ukoliko pojedini posebni dio Prilagodbenog programa ne zadovoljava minimalne
standarde odnosno nije usklađen s ostalim posebnim programima, središnje tijelo
državne uprave nadležno za službeničke odnose izdat će upute na koji ga je način
potrebno promijeniti.
Prilagodbeni program za državne službenike koji nemaju obvezu polaganja državnog
stručnog ispita
Članak 26.
Prilagodbeni program za državne službenike koji nemaju obvezu polaganja državnog
stručnog ispita sadrži pregled aktualnog stanja državne službe i trendova
njezinog razvoja.
Sadržaj i trajanje programa iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje, organizira i
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Sredstva za provedbu prilagodbenih programa
Članak 27.
Sredstva za provedbu programa izobrazbe iz članka 24. stavak 2. te članka 26.
stavak 1., osim sredstava za troškove polaznika (putni troškovi, dnevnice,
smještaj i sl.), planira, osigurava i snosi središnje tijelo državne uprave
nadležno za službeničke odnose.
Sredstva za troškove polaznika programa (putni troškovi, dnevnice, smještaj i sl.),
u slučajevima iz članka 24. stavak. 2. i članka 26. stavak 1., te sredstva za
provedbu programa izobrazbe iz članka 24. stavak 3. planira, osigurava i snosi
državno tijelo u kojem je državni službenik zaposlen.
Specijalizirani programi namijenjeni pojedinim grupama državnih službenika
Članak 28.
Specijalizirani programi namijenjeni pojedinim grupama državnih službenika su
programi koji omogućavaju kontinuirano stručno usavršavanje državnih službenika,
a državnim službenicima koji ih pohađaju omogućavaju stjecanje novih znanja
potrebnih za uspješno obavljanje povjerenih zadaća.
Programi iz stavka 1. ovog članka mogu se provoditi na osnovnom i naprednom
stupnju te obuhvaćaju opće i posebne teme iz oblasti javne uprave, poput
strateškog planiranja i vođenja projekata; planiranja, upravljanja i razvoja
ljudskih potencijala; upravnog prava, upravnog postupka i izrade pravnih akata;
financijskog upravljanja; teme povezane s ulaskom Republike Hrvatske u Europsku
uniju i drugim područjima iz djelokruga pojedinih državnih tijela.
Programi osobnog usavršavanja
Članak 29.
Programi osobnog usavršavanja su programi izobrazbe koji pružaju mogućnosti za
stručno usavršavanje službenika, a unapređuju vještine kojima se povećavaju
mogućnosti korištenja odnosno primjene znanja te učinkovitog obavljanja
postavljenih zadaća.
Programi osobnog usavršavanja, između ostalih, obuhvaćaju ovladavanje vještinama
komuniciranja i učinkovitog predstavljanja, korištenje informatičkih tehnologija
i učenje stranih jezika.
Programi usavršavanja namijenjeni državnim službenicima koji žele napredovati u
višu kategoriju radnih mjesta
Članak 30.
Programi usavršavanja namijenjeni državnim službenicima koji žele napredovati u
višu kategoriju radnih mjesta državnih službenika su programi namijenjeni
stručnom osposobljavanju državnih službenika kako bi stekli znanja, vještine i
sposobnosti potrebne za djelotvorno i učinkovito obavljanje složenijih poslova
više kategorije radnih mjesta.
Programi usavršavanja za napredovanje u višu kategoriju radnih mjesta državnih
službenika su:
1. Program usavršavanja namijenjen državnim službenicima koji žele napredovati u
kategoriju radnih mjesta viših državnih službenika;
2. Program usavršavanja namijenjen državnim službenicima koji žele napredovati u
kategoriju radnih mjesta rukovodećih državnih službenika.
Programe usavršavanja za napredovanje u višu kategoriju radnih mjesta izrađuje
središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Program izobrazbe državnih službenika u kategoriji rukovodećih radnih mjesta
Članak 31.
Program izobrazbe državnih službenika u kategoriji rukovodećih radnih mjesta je
program kojem je cilj stručno usavršavanje državnih službenika koji se već
nalaze na rukovodećim radnim mjestima, a državnim službenicima koji ih pohađaju
omogućavaju stjecanje novih znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za
djelotvorno i učinkovito obavljanje rukovodećih dužnosti.
Program izobrazbe državnih službenika u kategoriji rukovodećih radnih mjesta
izrađuje središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Ostali programi
Članak 32.
Ostali programi obuhvaćaju niz programa i aktivnosti izobrazbe državnih
službenika, neovisno o zvanju, tituli ili položaju, koji se ne mogu uvrstiti
niti u jednu od ovom Uredbom navedenih kategorija programa.
Pod ostalim programima podrazumijevaju se, između ostalih:
1. programi priprema za polaganje ispita za stjecanje zvanja;
2. formalno obrazovanje bilo koje vrste (srednjoškolsko, stjecanja
kvalifikacija, stručni, preddiplomski, diplomski i poslijediplomski studiji), u
zemlji i/ili inozemstvu;
3. specijalizirani studiji ili posebni programi ponuđeni od strane domaćih ili
inozemnih institucija i organizacija;
4. stažiranje odnosno stručnu praksu u zemlji i/ili inozemstvu;
5. studijska putovanja.
III. dio
NAČINI PROVEDBE IZOBRAZBE
1. odjeljak
OPĆE ODREDBE
Organizacija i provedba izobrazbe
Članak 33.
Programe opće izobrazbe namijenjene državnim službenicima zaposlenima u više od
jednog državnog tijela (u daljnjem tekstu: »opći programi izobrazbe«) te
specijalističke programe izobrazbe namijenjene državnim službenicima iz dva ili
više državnih tijela (u daljnjem tekstu: »opći specijalistički programi
izobrazbe«) organizira posebna ustrojstvena jedinica u središnjem tijelu državne
uprave nadležnom za službeničke odnose.
Specijalističke programe izobrazbe namijenjene državnim službenicima zaposlenima
u jednom državnom tijelu (u daljnjem tekstu: »posebni specijalistički programi
izobrazbe«) organiziraju središnja tijela državne uprave.
Neposredna provedba programa izobrazbe državnih službenika može se, pod uvjetima
propisanim ovom Uredbom, povjeriti i odgovarajućim domaćim i stranim državnim,
javnim i privatnim, prosvjetnim, znanstvenim ili drugim organizacijama,
institucijama ili tvrtkama koje se bave izobrazbom ili zapošljavaju osobe s
potrebnim posebnim znanjima, vještinama i sposobnostima za provedbu pojedinih
programa izobrazbe ili njihovih dijelova.
Prije povjeravanja provedbe posebnih specijalističkih programa izobrazbe
državnih službenika organizacijama, institucijama ili tvrtkama iz stavka 2.
ovoga članka, državno tijelo koje to namjerava učiniti, dužno je provjeriti može
li to organizirati ili provesti posebna ustrojstvena jedinica u središnjem
tijelu državne uprave nadležnom za službeničke odnose.
Načini provedbe izobrazbe
Članak 34.
Izobrazba državnih službenika može se organizirati i provoditi, u zemlji ili u
inozemstvu, putem:
1. predavanja,
2. seminara,
3. tečajeva,
4. radionica,
5. studija,
6. okruglih stolova,
7. konferencija,
8. vježbi,
9. stručne prakse.
te drugih odgovarajućih načina kojima se najbolje mogu ostvariti postavljeni
ciljevi pojedine vrste izobrazbe.
Didaktička i pedagoška načela
Članak 35.
Izobrazba državnih službenika temeljit će se na općim načelima obrazovanja
odraslih i metodama koje osiguravaju njihovo aktivno sudjelovanje u izobrazbi.
Sadržaji izobrazbe i pripadajući materijali moraju biti ažurirani te moraju
odražavati najnovije razvojne trendove u domaćoj i stranoj praksi.
Svi davatelji usluga uključeni u provedbu aktivnosti izobrazbe uzet će u obzir
mogućnosti primjene raznih metoda poput studija slučajeva, vježbanja uloga,
metoda iskustvenog učenja te korištenja moderne tehnološke opreme – posebno
informatičke opreme i interneta.
Provedba aktivnosti izobrazbe mora biti organizirana na način koji osigurava
odgovarajuće promoviranje etičkih vrijednosti državne službe te isticanje
važnosti kulture učenja.
Ocjena uspješnosti provedenih programa izobrazbe
Članak 36.
Neposrednu ocjenu uspješnosti provedbe pojedinog programa izobrazbe izrađuje
državno tijelo nadležno za organizaciju njegove provedbe temeljem ocjene
polaznika o sadržaju programa; osobi koja provodi izobrazbu; načinu provedbe;
organizaciji provedbe i drugim potrebnim podacima te ocjene osoba koje su
provele program izobrazbe o sadržaju programa; zainteresiranosti polaznika za
sadržaj; organizaciji provedbe programa i drugim potrebnim podacima.
Naknadnu ocjenu uspješnosti pojedinog programa izobrazbe provodi nadređeni
državni službenik u suradnji s unutarnjom ustrojstvenom jedinicom za službeničke
odnose, temeljem prikupljenih informacija o primjeni stečenih znanja i vještina
na radnom mjestu te utjecaju provedenih programa na njegov radni učinak.
O naknadnoj ocjeni uspješnosti državno tijelo koje ju je provelo dužno je
izvijestiti državno tijelo koje je bilo nadležno za organizaciju programa
izobrazbe na koji se ocjena odnosi.
Ocjene uspješnosti provedenih programa izobrazbe unose se u Očevidnik izobrazbe.
Izdavanje potvrda i obavijesti
Članak 37.
Po uspješnom završetku svakog programa izobrazbe, polaznicima se mora izdati
odgovarajuća potvrda. Organizator provedbe programa izobrazbe dužan je jedan
primjerak izdane potvrde dostaviti državnom tijelu koje je polaznika uputilo na
program izobrazbe.
O tome da polaznik nije uspješno završio pojedini program izobrazbe, organizator
izobrazbe mora državnom tijelu koje je polaznika uputilo na taj program
izobrazbe dostaviti pisanu obavijest.
Potvrde i obavijesti unose se u Osobni očevidnik državnih službenika, a ako to
nije moguće, potrebno je o toj nemogućnosti i razlozima izvijestiti pošiljatelja
i središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Očevidnik izobrazbe
Članak 38.
O svim predloženim i odobrenim programima izobrazbe vodi se Očevidnik izobrazbe.
Očevidnik izobrazbe je sastavni dio Osobnog očevidnika državnih službenika i
namještenika odnosno Središnjeg popisa državnih službenika i namještenika.
Očevidnik izobrazbe sadrži: podatke o predloženim, odobrenim i provedenim
programima izobrazbe; podatke o polaznicima pojedinih programa izobrazbe;
podatke o osobama koje su sudjelovale u provedbi pojedinog programa izobrazbe,
podatke o organizacijama, institucijama ili tvrtkama koje su neposredno
provodile programe izobrazbe te ocjene o uspješnosti provedenih programa
izobrazbe.
Nakon upisa u očevidnik izobrazbe, svaki program izobrazbe dobit će jedinstvenu
šifru koja će se koristiti za identifikaciju predmetnog programa u svim
komunikacijama koje se odnose na taj program.
2. odjeljak
POSEBNE ODREDBE O PROVEDBI VJEŽBENIČKOG PROGRAMA
Operativni plan provedbe Vježbeničkog programa
Članak 39.
Na temelju usvojenog Vježbeničkog programa, jedinica za službeničke odnose
izradit će Operativni plan provedbe tog programa za svakog pojedinog vježbenika
primljenog u državnu službu, koji vježbeniku mora biti uručen najkasnije s
uručenjem rješenja o rasporedu na radno mjesto.
Operativni plan provedbe Vježbeničkog programa mora sadržavati:
– popis poslova što ih je vježbenik u tijeku vježbeničke prakse dužan obavljati;
– popis unutarnjih ustrojstvenih jedinica istog ili drugog državnog tijela u
kojima je vježbenik dužan obavljati vježbeničku praksu;
– način praćenja rada vježbenika za vrijeme trajanja vježbeničke prakse;
– programe izobrazbe vježbenika za vrijeme trajanja vježbeničke prakse s
rasporedom njihovog pohađanja;
– imena i prezimena te zvanja članova Komisije za praćenje vježbenika i njihove
kontakt podatke;
– ime i prezime te zvanje mentora i njegove kontakt podatke;
– obrasce dnevnika vježbeničke prakse koji je vježbenik dužan voditi za vrijeme
vježbeničke prakse;
– obrazac za konačnu ocjenu mentora;
– obrazac primjedbe na rad ili postupanje mentora za vrijeme trajanja
vježbeničke prakse.
Tijela zadužena za provedbu Vježbeničkog programa
Članak 40.
Provedbu Općeg dijela Vježbeničkog programa organizira središnje tijelo državne
uprave nadležno za službeničke odnose.
Provedbu pojedinih dijelova Posebnog dijela Vježbeničkog programa organiziraju,
svako u svom djelokrugu, državna tijela za vježbenike koji u tom državnom tijelu
obavljaju vježbeničku praksu.
Svako državno tijelo koje je zaduženo za organizaciju i provedbu pojedinog
dijela Posebnog dijela Vježbeničkog programa, može organizaciju i/ili provedbu
pojedinog njegovog dijela koji se ne odnosi na neposredno obavljanje poslova
radnog mjesta na koje je vježbenik raspoređen, povjeriti središnjem tijelu
državne uprave nadležnom za službeničke odnose ili drugom državnom tijelu koje
raspolaže odgovarajućim resursima.
O povjeravanju organizacije i provedbe posebnih dijelova Vježbeničkog programa
zaključuje se poseban sporazum kojim se uređuje opseg provedbe posebnog dijela
Vježbeničkog programa.
Komisija za praćenje rada vježbenika
Članak 41.
Komisiju za praćenje rada vježbenika koja prati i ocjenjuje rad vježbenika
imenuje čelnik svakog pojedinog državnog tijela u kojem vježbenici provode
vježbenički staž, za to tijelo.
Komisija ima neparan broj članova, najmanje tri. Obvezni član Komisije je
voditelj jedinice za službeničke odnose.
Predsjednika Komisije među sobom biraju članovi Komisije.
Komisija odluke donosi većinom glasova članova.
Mentor
Članak 42.
Komisija svakom pojedinom vježbeniku određuje za mentora jednog od državnih
službenika toga tijela.
Za mentora može biti određen samo državni službenik koji ima najmanje istu
stručnu spremu, pet godina državne službe, istaknute rezultate u službi, nije
kažnjavan za povrede službene dužnosti i u svakoj od posljednje je dvije godine
ocijenjen ocjenom izvanredan ili odličan.
Mentor može biti određen za najviše pet vježbenika srednje stručne spreme te 2
vježbenika više ili visoke stručne spreme osim u slučaju kada u državnom tijelu
zbog objektivnih razloga nije moguće organizirati potreban broj mentora, ali ne
za više od dvostruko predviđenog broja vježbenika.
Komisija može u svakom trenutku razriješiti pojedinog državnog službenika
dužnosti mentora kada utvrdi da na zadovoljavajući način ne obavlja svoje obveze
ili mu prestane radni odnos u tom tijelu.
Obveze mentora
Članak 43.
Mentor, sukladno Vježbeničkom programu, neposredno zadaje vježbeniku sva
zaduženja i daje potrebne smjernice i objašnjenja u vezi s poslom koji je dužan
obaviti ili izobrazbom koju je dužan pohađati i pomaže mu u pripremama za
polaganje državnoga stručnog ispita te o rezultatima izvješćuje Komisiju.
Mentor je dužan Komisiji najaviti svoju odsutnost s radnog mjesta u trajanju
duljem od 30 dana. U tom slučaju Komisija će vježbeniku odrediti novog mentora,
do povratka odsutnog mentora.
Ukoliko je mentor zbog okolnosti koje nije mogao predvidjeti odsutan s radnog
mjesta dulje od 30 dana, Komisija će odmah odrediti vježbenicima drugog mentora.
Ukoliko mentor ne najavi Komisiji svoju odsutnost s radnog mjesta u trajanju
duljem od 30 dana, a radilo se o okolnostima koje je mogao ili trebao
predvidjeti, Komisija će odmah imenovati novog mentora. Državni službenik koji
je do tada obavljao poslove mentora ne može ponovo biti imenovan za mentora u
trajanju od godinu dana od dana kada je Komisija imenovala novog mentora.
Naknada za rad mentora
Članak 44.
Mentor ima pravo na posebnu mjesečnu naknadu za svoj rad i pravo na odgovarajuće
smanjenje opsega posla odnosno preraspodjelu radnog vremena, sukladno broju i
stručnoj spremi vježbenika za koje je određen.
Visinu naknade određuje čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležan za
službeničke odnose posebnim rješenjem, vodeći računa o stručnoj spremi i struci
potrebnoj za obavljanje poslova za koje se vježbenik osposobljava.
Ocjenjivanje mentora
Članak 45.
Svaki vježbenik po završetku vježbeničke prakse ocjenjuje mentora ispunjavanjem
predviđenog obrasca koji predaje Komisiji.
Obrazac za konačnu ocjenu mentora utvrđuje središnje državno tijelo nadležno za
službeničke odnose.
Ukoliko u bilo kojem trenutku obavljanja vježbeničke prakse vježbenik ima
primjedbi na rad ili postupanje mentora, može svoje primjedbe dostaviti
neposredno Komisiji, koja će po potrebi poduzeti odgovarajuće mjere.
Obavljanje dijela vježbeničke prakse u drugom državnom tijelu
Članak 46.
Vježbenik u pojedinom državnom tijelu može dio vježbeničke prakse obavljati u
drugom državnom tijelu.
O upućivanju vježbenika na praksu u drugo državno tijelo sporazumno odlučuju
čelnik državnog tijela koje vježbenika upućuje na praksu i čelnik tijela u koje
se vježbenik upućuje na praksu.
U sporazumu o upućivanju vježbenika na praksu u drugo državno tijelo mora se
utvrditi tko će u tom državnom tijelu pratiti rad vježbenika te načini i rokovi
izvješćivanja mentora o tijeku vježbeničkog staža u tom tijelu.
Troškove koji nastanu u svezi s upućivanjem vježbenika na praksu u drugo državno
tijelo (troškovi prijevoza, materijalni troškovi i slično), snosi državno tijelo
u kojem je vježbenik primljen u državnu službu.
IV. dio
OPĆI UVJETI ZA SUDJELOVANJE U IZOBRAZBI
1. odjeljak
UVJETI ZA POLAZNIKE PROGRAMA IZOBRAZBE
Uvjeti za polaznike programa izobrazbe
Članak 47.
Uvjeti koje za pohađanje programa izobrazbe moraju ispunjavati polaznici
utvrđeni su svakim pojedinim programom izobrazbe.
Sa svim uvjetima za pohađanje pojedinog programa izobrazbe državni službenik
mora biti upoznat prije upućivanja na njegovo pohađanje.
O uvjetima dobrovoljne izobrazbe čiji su troškovi u cijelosti ili djelomično
podmireni iz državnog proračuna te izobrazbe za vlastite potrebe, državni
službenik i državno tijelo koje upućuje državnog službenika na program izobrazbe
zaključuju ugovor o uvjetima pohađanja programa te međusobnim pravima i
obvezama.
Obveze polaznika programa izobrazbe
Članak 48.
Državni službenici koji pohađaju pojedini program izobrazbe imaju sljedeće
obveze:
1. biti nazočni svim aktivnostima predviđenima programom koji pohađaju, a u
slučaju nemogućnosti izvijestiti voditelja programa koji pohađaju te neposredno
nadređenog državnog službenika u državnom tijelu u kojem su zaposleni;
2. aktivno sudjelovati u aktivnostima kada je takvo sudjelovanje predviđeno
programom koji pohađaju;
3. izvršavati sve obveze značajne za uspješan završetak programa zadane od
strane osoba koje provode program;
4. izvršavati sve obveze propisane programom izobrazbe koji pohađaju.
Sa svim obvezama koje proizlaze iz pohađanja pojedinog programa, državni
službenik mora biti upoznat prije upućivanja na program.
Posljedice nepoštivanja obveza
Članak 49.
Potvrdu o uspješnom pohađanju odnosno završetku programa ne može dobiti državni
službenik koji:
1. nije redovito ili uopće nazočan aktivnostima predviđenima programom koji bi
trebao pohađati;
2. ne izvršava obveze značajne za uspješan završetak programa;
3. aktivno ne sudjeluje u aktivnostima predviđenima programom koji pohađa, kada
je takvo sudjelovanje uvjet za uspješan završetak programa;
4. ne položi ispit odnosno ispite predviđene za uspješan završetak programa.
Ukoliko državni službenik dva puta zaredom ne dobije potvrdu o uspješnom
pohađanju odnosno završetku programa izobrazbe na koje je upućen, umanjit će mu
se godišnja ocjena rada i učinkovitosti najmanje za jedan stupanj te ne može
biti unaprijeđen u roku od godinu dana od dana završetka drugog programa koji
nije završio.
Državni službenik koji tri puta za redom ne dobije potvrdu o uspješnom pohađanju
odnosno završetku programa izobrazbe na koje je upućen, ne može dobiti prolaznu
godišnju ocjenu rada i učinkovitosti, odgovarat će za povredu službene dužnosti
i ne može napredovati u službi sljedeće tri godine od dana završetka trećeg
nezavršenog programa.
Državni službenik koji, niti nakon što je upućen na dodatnu izobrazbu zbog
negativne ocjene rada i učinkovitosti ne dobije potvrdu o uspješnom pohađanju
odnosno završetku tog programa izobrazbe, ne može dobiti prolaznu godišnju
ocjenu rada i učinkovitosti.
Selekcijski postupak
Članak 50.
Kada je broj polaznika za pojedini program izobrazbe ograničen, a postoji veći
interes od raspoloživog broja mjesta, jedinica za službeničke odnose državnog
tijela nadležnog za organizaciju provedbe konkretnog programa izobrazbe obavit
će izbor polaznika uvažavajući relevantnost izobrazbe za obavljanje poslova na
kojima je kandidat zaposlen te zasluga na temelju rezultata rada.
Lista izabranih polaznika mora se objaviti na web-stranici državnog tijela
nadležnog za organizaciju provedbe konkretnog programa izobrazbe odnosno na
oglasnoj ploči toga državnog tijela ukoliko objava na web-stranici nije moguća.
Izobrazba u institucijama i službama Europske unije i drugim međunarodnim
organizacijama i institucijama
Članak 51.
Ovisno o potrebama državne službe odnosno pojedinog državnog tijela državni
službenici mogu biti upućeni na izobrazbu u odgovarajuće institucije i službe
Europske unije, tijela javne uprave država članica Europske unije i država
kandidata za članstvo u Europskoj uniji te druge međunarodne institucije i
organizacije.
Izobrazba iz stavka 1. ovoga članka ne može trajati dulje od šest mjeseci.
Za vrijeme trajanja izobrazbe iz stavka 1. ovog članka državni službenik
ostvaruje sva prava iz radnog odnosa u državnom tijelu u kojem je zaposlen, osim
u slučaju kada je to drukčije utvrđeno programom izobrazbe.
Po povratku sa stručnog usavršavanja na teret državnoga proračuna koje je
trajalo do tri mjeseca, državni je službenik dužan ostati u državnoj službi
godinu dana neprekidno od dana povratka sa izobrazbe.
Ukoliko je državni službenik bio na izobrazbi na teret državnoga proračuna duže
od tri mjeseca, dužan je ostati u državnoj službi dvije godine neprekidno od
dana povratka sa izobrazbe.
Državni službenik koji je bio na izobrazbi na teret sredstava državnoga
proračuna, a ne želi ostati u državnoj službi u trajanju propisanom u stavku 4.
i 5. ovog članka, dužan je vratiti cjelokupni iznos troškova izobrazbe.
Ugovor o izobrazbi u institucijama i službama Europske unije i drugim
međunarodnim organizacijama i institucijama
Članak 52.
Ugovor kojim se određuje organizacija, svrha i uvjeti izobrazbe sklapaju čelnik državnog tijela i državni službenik prije početka sudjelovanja u predmetnom programu.
Programi formalnog obrazovanja
Članak 53.
Državni službenici mogu se uputiti na pohađanje srednjoškolskih obrazovnih
programa, obrazovnih programa za stjecanje kvalifikacija i stručnih,
preddiplomskih i diplomskih studija pri ovlaštenim institucijama u Republici
Hrvatskoj, te poslijediplomskih studija pri ovlaštenim institucijama u Republici
Hrvatskoj i u inozemstvu, sukladno uvjetima propisanim u člancima 55. i 60. ove
Uredbe.
Za vrijeme trajanja izobrazbe iz stavka 1. ovoga članka, prava iz radnog odnosa
miruju, osim u slučaju kada je državnom službeniku odobren studijski dopust.
Posebni uvjeti za pohađanje poslijediplomskog studija
Članak 54.
Državni službenici koji se upućuju na poslijediplomski studij, pored
ispunjavanja ostalih uvjeta, ne smiju biti pravomoćno osuđivani, a državni
službenici muškog spola moraju imati i reguliranu vojnu obvezu.
Državni službenici koji se upućuju na poslijediplomski studij u inozemstvo,
pored uvjeta iz stavka 1. ovoga članka, moraju imati znanje stranog jezika, koje
udovoljava kriterijima i zahtjevima visokog učilišta na koje se upućuju.
Natječaj za dodjelu stipendija
Članak 55.
Kada je to Planom izobrazbe Vlade Republike Hrvatske predviđeno, nadležno
državno tijelo raspisuje natječaj za dodjelu stipendija i obavezno ga objavljuje
na web-stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke
odnose.
U natječaju se objavljuju rokovi i uvjeti za njegovo provođenje.
Postupak za provedbu natječaja za dodjelu stipendija
Članak 56.
Postupak po raspisanom natječaju provodi povjerenstvo koje imenuje čelnik tijela
državne vlasti koje je raspisalo natječaj.
Povjerenstvo za izbor kandidata otvara prispjele prijave i utvrđuje kandidate
koji su dostavili prijave s potpunom dokumentacijom na natječaj.
Kandidatima koji nisu dostavili potpunu dokumentaciju uz prijavu šalje se
obavijest o neispunjavanju formalnih uvjeta i njihova se prijava neće uzeti u
razmatranje.
Povjerenstvo može odlučiti da se sa svim ili pojedinim kandidatima obave
razgovori.
Dokaz o poznavanju stranog jezika
Članak 57.
Ako je poznavanje jednog ili više stranih jezika jedan od uvjeta za pohađanje
programa, kandidati moraju svojoj prijavi priložiti dokaz o dostatnom stupnju
poznavanja traženog stranog jezika.
Ukoliko kandidat ne ispuni ovu obvezu, smatrat će se neprikladnim za pohađanje
programa.
Lista kandidata
Članak 58.
Na temelju provedenog natječaja povjerenstvo predlaže konačnu listu kandidata
izabranih po natječaju. Na temelju te liste čelnik državnoga tijela donosi
odluku o kandidatima s kojima će biti sklopljen ugovor o stipendiji.
Ako se natječaj provodi za poslijediplomske studije u inozemstvu povjerenstvo
svoju konačnu listu kandidata dostavlja inozemnom sveučilištu na kojem će se
provoditi poslijediplomski studij.
Čelnik državnoga tijela donosi odluku o kandidatima s kojima će biti sklopljen
ugovor nakon što inozemno sveučilište potvrdi kandidate navedene na konačnoj
listi povjerenstva. Za tu svrhu inozemno sveučilište može provesti i selekcijski
test za predložene kandidate.
Ugovor o stipendiranju
Članak 59.
Prije početka programa formalnog obrazovanja izabrani kandidat i čelnik
državnoga tijela koje upućuje državnog službenika na pohađanje određenog
programa sklapaju ugovor o međusobnim pravima i obvezama.
Pored uobičajenih odredbi ovaj ugovor mora sadržavati osobito:
– obveze davatelja stipendije i stipendista;
– iznos stipendije i način isplate;
– vrijeme koje je službenik nakon završenog školovanja dužan raditi u državnoj
službi, a koje može iznositi najmanje tri godine neprekidno od dana povratka s
izobrazbe;
– odredbe o vraćanju stipendije u slučajevima nepridržavanja ugovornih obveza;
– odredbe o razmjernom vraćanju stipendije u slučajevima prestanka državne
službe prije isteka ugovorenog roka.
Prema potrebi pojedinog slučaja ugovor može sadržavati i druge odredbe.
Studijski dopust
Članak 60.
Državni službenik koji ispunjava uvjete propisane zakonom, može, radi pohađanja pojedinog programa izobrazbe, zatražiti plaćeni ili neplaćeni studijski dopust.
Podnošenje zahtjeva za odobrenje studijskog dopusta
Članak 61.
Zahtjev za odobrenje studijskog dopusta podnosi se, na propisanom obrascu,
jedinici za službeničke odnose državnog tijela u kojem je državni službenik
zaposlen, po prethodnoj obavijesti neposredno nadređenom službeniku.
Zahtjev za odobrenje studijskog dopusta može se podnijeti i prije nego je
državni službenik izabran za pohađanje konkretnog programa izobrazbe odnosno
prije nego je upućen na pohađanje takvog programa.
Državni službenik koji podnosi zahtjev za odobrenje studijskog dopusta dužan je
u zahtjevu precizno i točno navesti sve podatke potrebne za donošenje odluke o
zahtjevu, jasno naznačiti ukupno trajanje studijskog dopusta i pojedina
razdoblja u kojima ga traži, navesti traži li plaćeni ili neplaćeni studijski
dopust te priložiti detaljan program izobrazbe zbog kojega traži studijski
dopust.
Ukoliko je državnom službeniku odobrena stipendija za program izobrazbe zbog
kojega traži studijski dopust, izvor i iznos stipendije moraju također biti
navedeni u zahtjevu za odobrenje studijskog dopusta.
Standardni obrazac zahtjeva za odobrenje studijskog dopusta utvrđuje središnje
tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Postupak odobravanja programa studijskog dopusta
Članak 62.
Po primitku zahtjeva za odobrenje programa studijskog dopusta jedinica za
službeničke odnose dužna je provjeriti točnost svih podataka navedenih u
zahtjevu, a zatim zahtjev dostaviti čelniku tijela, koji je dužan u primjerenom
roku odlučiti o zahtjevu.
Neposredno nadređeni službenik, jedinica za službeničke odnose i čelnik tijela
mogu dati potpunu suglasnost za odobrenje zahtjeva; djelomično se suglasiti sa
zahtjevom i predložiti određene promjene u odnosu na zatraženo trajanje
studijskog dopusta, razdoblja u kojima se traži, vrijeme njegovog korištenja te
snošenje troškova ili predložiti odbijanje zahtjeva.
Prijedlozi iz stavka 2. ovoga članka moraju se priložiti zahtjevu za odobrenje
studijskog dopusta te priopćiti podnositelju zahtjeva, kako bi se na njih mogao
očitovati. Pisano očitovanje podnositelja zahtjeva prilaže se zahtjevu.
Nakon obavljanja svih radnji predviđenih odredbama stavaka 1. do 3. ovoga
članka, zahtjev za odobrenje programa studijskog dopusta dostavlja se središnjem
tijelu državnu uprave nadležnom za službeničke odnose, koje posebno razmatra
svaki pojedini zahtjev te donosi konačnu odluku o programu studijskog dopusta.
Standardni obrazac zahtjeva za odobrenje programa studijskog dopusta utvrđuje
središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose.
Ugovor o studijskom dopustu
Članak 63.
Po odobrenju programa studijskog dopusta od strane središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za službeničke odnose, državni službenik i čelnik državnoga
tijela u kojem je državni službenik zaposlen sklapaju ugovor o međusobnim
pravima i obvezama koje se odnose na provedbu programa studijskog dopusta.
Ugovor o studijskom dopustu mora sadržavati:
– sve obveze državnog tijela prema državnom službeniku za vrijeme trajanja
studijskog dopusta;
– jasnu naznaku troškova koji se pokrivaju na teret državnog proračuna te
troškova iz ostalih izvora (stipendije i sl.), kao i načine plaćanja;
– jasnu naznaku razdoblja u kojima je državni službenik ovlašten koristiti
studijski dopust;
– razdoblje u kojem je državni službenik dužan ostati u državnoj službi nakon
završetka studija;
– odredbe o naknadi troškova pokrivenih iz državnog proračuna odnosno ostalih
izvora u slučaju da državni službenik nije završio program izobrazbe ili nije
ispunio bilo koju drugu ugovornu obvezu;
– odredbe o djelomičnoj naknadi troškova pokrivenih iz državnog proračuna
odnosno ostalih izvora u slučaju da državnom službeniku prestaje državna služba
prije isteka zakonskog odnosno ugovorenog roka.
Ugovor o studijskom dopustu može sadržavati i druge odgovarajuće odredbe
sukladno uvjetima za provedbu pojedinih programa izobrazbe.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose izradit će
standardni obrazac ugovora iz stavka 1. ovoga članka
Jedinstveni ugovor o stipendiranju i studijskom dopustu
Članak 64.
Ukoliko se istovremeno ostvare pretpostavke za zaključenje ugovora o stipendiji i ugovora o studijskom dopustu, s državnim službenikom će se zaključiti jedan ugovor o međusobnim pravima i obvezama.
2. odjeljak
OSOBE KOJE SUDJELUJU U PROVEDBI IZOBRAZBE
Opće odredbe
Članak 65.
Provedbu izobrazbe čine tri faze: razvoj programa izobrazbe, neposredna provedba programa izobrazbe ili nekog njegovog dijela te analiza i ocjena provedene izobrazbe i sadržaja programa.
Članak 66.
Na provedbi jedne ili više faza izobrazbe mogu biti angažirani državni
službenici koji za to imaju potrebna znanja, vještine ili sposobnosti.
Po istim uvjetima propisanima ovom Uredbom za državne službenike, na provedbi
programa izobrazbe mogu se angažirati i dužnosnici Republike Hrvatske.
U slučaju kada za provedbu izobrazbe iz stavka 1. ovog članka nije moguće
angažirati državne službenike ili je to potrebno zbog prirode programa
izobrazbe, moguće je angažirati vanjske stručnjake odnosno organizacije ili
institucije koje zapošljavaju potrebne stručnjake, iz zemlje i inozemstva,
sukladno odredbama ove Uredbe.
Kategorije osoba koje neposredno provode programe izobrazbe
Članak 67.
Osobe koje se angažiraju za neposrednu provedbu programa izobrazbe državnih
službenika, angažiraju se kao:
1. predavači;
2. instruktori;
3. treneri.
Predavač
Članak 68.
Predavač može biti državni službenik ili druga osoba koja posjeduje odgovarajuća svojstva utvrđena pojedinim programom izobrazbe, potrebna da polaznicima tog programa omogući usvajanje znanja potrebnih za ostvarivanje svrhe programa izobrazbe.
Instruktor
Članak 69.
Instruktor može biti državni službenik ili druga osoba koja ima odgovarajuća znanja, vještine ili sposobnosti potrebne da polaznicima pojedinog programa izobrazbe omogući usvajanje odnosno usavršavanje vještina te razvijanje sposobnosti potrebnih za obavljanje određenih funkcija odnosno zadataka predviđenih programom izobrazbe.
Trener
Članak 70.
Trener može biti državni službenik ili druga osoba koja je prošla odgovarajuću opću ili posebnu izobrazbu potrebnu za organizaciju i provedbu pojedine vrste ili konkretnog programa izobrazbe, o tome posjeduje odgovarajući dokaz i ima važeću dozvolu za provođenje izobrazbe državnih službenika (u daljnjem tekstu: »licenca«).
Opći uvjeti za odabir osoba koje se angažiraju na provedbi izobrazbe državnih
službenika
Članak 71.
Potrebna svojstva koje mora imati pojedina osoba da bi mogla biti angažirana na
provedbi programa izobrazbe državnih službenika utvrđuju se programom izobrazbe.
O izboru i angažiranju osoba za provedbu pojedinih programa izobrazbe državnih
službenika odlučuje, i za njihov izbor odgovara, čelnik unutarnje ustrojstvene
jedinice koja je u određenom državnom tijelu nadležna za organizaciju provedbe
pojedinog programa izobrazbe.
Odabir kandidata za program izobrazbe za trenere u državnoj službi
Članak 72.
Odabir kandidata za program izobrazbe za trenere u državnoj službi provodi se na
temelju internog natječaja koji provodi središnje tijelo državne uprave nadležno
za službeničke odnose.
Odabir predviđenog broja kandidata koji će kao polaznici sudjelovati u izobrazbi
za trenere obavit će se na temelju ocjene njihovih sposobnosti i kvalifikacija.
Način angažiranja osoba za provedbu programa izobrazbe državnih službenika
Članak 73.
Osobe koje sudjeluju u provedbi izobrazbe angažiraju se zaključivanjem ugovora za provedbu jedne ili više faza jednog ili više programa izobrazbe ili njihovih pojedinih dijelova, ili na određeno vrijeme, do godinu dana.
Dozvola za provođenje izobrazbe u državnoj službi (licenca)
Članak 74.
Licencu za trenera izdaje središnje tijelo državne uprave nadležno za
službeničke odnose na temelju podnesenog zahtjeva te dokumentacije o završenom
posebnom stručnom programu za trenere ili dokumentacije o posjedovanju drugih
odgovarajućih kvalifikacija.
Licenca za trenera izdaje se na određeno vrijeme.
O izdanim licencama i uvjerenjima o priznavanju statusa trenera vodi se službena
evidencija.
Jedinstvene uvjete za izdavanje licenci, njihovo trajanje, mogućnosti
produljivanja te postupak oduzimanja za sve osobe koje u državnim tijelima
provode odgovarajuću izobrazbu te sadržaju i načinu vođenja evidencije o izdanim
licencama, propisat će pravilnikom središnje tijelo državne uprave nadležno za
službeničke odnose.
Oduzimanje licence
Članak 75.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose može oduzeti licencu, kao i zabraniti izdavanje licence na određeno vrijeme, treneru koji nekvalitetno ili uopće ne ispunjava svoje obveze odnosno za kojega je utvrđeno da svojim ponašanjem nije dostojan sudjelovati u programima izobrazbe državnih službenika.
Prava državnih službenika angažiranih na programima izobrazbe državnih
službenika
Članak 76.
Državni službenici angažirani na provedbi izobrazbe državnih službenika imaju
sljedeća prava:
1. pravo na izbivanje s radnog mjesta uz naknadu plaće radi provedbe programa
izobrazbe na kojima su angažirani (ili jednog ili više njegovih dijelova);
2. pravo na smanjeni opseg posla razmjerno vremenu provedenom na pripremama
programa izobrazbe, njegovoj provedbi kao i na poslovima analize pojedinog
postojećeg programa radi njegovog eventualnog dopunjavanja odnosno promjene;
3. pravo na naknadu za pripremu, provedbu programa izobrazbe (ili jednog ili
više njegovih dijelova) te analizu odobrenog programa radi njegovog eventualnog
dopunjavanja odnosno promjene, sukladno odredbama o visini naknada propisanih
odlukom Vlade Republike Hrvatske.
Obveze osoba angažiranih na programima izobrazbe državnih službenika
Članak 77.
Državni službenici angažirani na provedbi programa izobrazbe državnih službenika
imaju sljedeće obveze na programu izobrazbe ili njegovom pojedinom dijelu na
kojem sudjeluju:
1. držati se cilja i sadržaja programa izobrazbe;
2. profesionalno se pripremiti za provedbu (pripremiti na vrijeme potrebne
materijale za polaznike i sl.);
3. profesionalno provesti program izobrazbe ili dio programa na kojem je
angažiran;
4. pridržavati se naputaka organizatora provedbe programa izobrazbe.
Organizator provedbe dužan je o, na bilo koji način utvrđenim, nepridržavanjima
obveza iz stavka 1. ovoga članka obavijestiti državnog službenika odnosno drugu
osobu angažiranu na provedbi programa izobrazbe koja se nije pridržavala obveza,
te u okviru Očevidnika izobrazbe o tome voditi evidenciju.
Učestale i teže povrede obveza iz stavka 1. ovoga članka mogu uzrokovati
oduzimanje licence odnosno zabranu daljnjeg angažmana na izobrazbi državnih
službenika.
Naknada za rad na izobrazbi državnih službenika
Članak 78.
Osobe koje provode izobrazbu državnih službenika imaju pravo na naknadu za
obavljeni rad na izobrazbi državnih službenika.
Visinu naknade za rad iz stavka 1. ovog članka utvrdit će odlukom Vlada
Republike Hrvatske.
Izvanredne naknade za rad na izobrazbi državnih službenika
Članak 79.
U izuzetnim slučajevima, kada za provedbu pojedinog programa izobrazbe ili pojedinog njegovog dijela nije moguće angažirati državnog službenika niti domaću ili stranu fizičku ili pravnu osobu po utvrđenim redovnim naknadama, središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose može, na prijedlog državnog tijela koje organizira provedbu tog programa, Vladi Republike Hrvatske predložiti isplatu višeg iznosa naknade.
V. dio
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Rokovi za izvršenje pojedinih obveza iz Uredbe
Članak 80.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose izradit će
Procjenu potreba izobrazbe iz članka 8. stavak 1. ove Uredbe najkasnije u roku
od 3 mjeseca od stupanja na snagu ove Uredbe.
Čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose će,
najkasnije u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Uredbe donijeti rješenje o
visini naknade za rad mentora iz članka 44. stavak 2. ove Uredbe.
Vlada Republike Hrvatske će, najkasnije u roku od 30 dana od stupanja na snagu
ove Uredbe, donijeti odluku o visini naknade za rad na provedbi programa
izobrazbe državnih službenika iz članka 78. stavak 2. ove Uredbe.
Čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose će,
najkasnije u roku od 3 mjeseca od stupanja na snagu ove Uredbe donijeti
Pravilnik iz članka 74. stavak 4. ove Uredbe kojim će urediti jedinstvene uvjete
za izdavanje licenci, njihovo trajanje i mogućnosti produljivanja za sve osobe
koje u državnim tijelima provode odgovarajuću izobrazbu te sadržaju i načinu
vođenja evidencije o izdanim licencama.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose će, najkasnije u
roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi standardne obrasce
predviđene člankom 7. stavak 5., člankom 45. stavak 2., člankom 61. stavak 5.,
člankom 62. stavak 5. i člankom 63. stavak 4. ove Uredbe.
Obveza usklađivanja postojećih podzakonskih propisa
Članak 81.
Državna tijela su dužna, u roku od 3 mjeseca od stupanja na snagu ove Uredbe,
uskladiti propise kojima je uređena izobrazba državnih službenika s odredbama
ove Uredbe.
Mišljenje o usklađenosti propisa o izobrazbi pojedinih državnih tijela s
odredbama ove Uredbe daje središnje tijelo državne uprave nadležno za
službeničke odnose.
Prestanak važenja propisa
Članak 82.
Stupanjem na snagu ove Uredbe prestaju važiti odredbe članka 1. do 14. i 45. do 63. Uredbe o stručnom osposobljavanju i usavršavanju državnih službenika (»Narodne novine«, br. 78/2003 i 57/2004).
Stupanje na snagu
Članak 83.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 131-01/07-01/01
Urbroj: 5030106-07-1
Zagreb, 25. siječnja 2007.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske
solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |