|
|
|
|
451
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na temelju članka 34., članka 16. i članka 57. točke 3. i 8. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03) i članka 202. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96) u upravnom postupku utvrđivanja sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja zlouporabom vladajućeg položaja pokrenutog po zahtjevu poduzetnika Krizantema, obrt za trgovinu pogrebnom opremom i prijevoz umrlih osoba sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Tome Bakača 13, zastupanog po Jozi Kneževiću, vlasniku obrta, protiv poduzetnika Komunalac d.o.o. sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Stjepana pl. Horvata 38, zastupanog po Oliveri Maglić, direktorici, temeljem odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, donesene na 75. sjednici, održanoj 18. siječnja 2007., donosi sljedeće
I. Odbija se zahtjev poduzetnika Krizantema, obrt za trgovinu pogrebnom opremom
i prijevoz umrlih osoba, sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Tome Bakača 13, kao na
zakonu neosnovan.
II. Poduzetnik Krizantema, obrt za trgovinu pogrebnom opremom i prijevoz umrlih
osoba, sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Tome Bakača 13, obveznik je plaćanja
upravne pristojbe u iznosu od 5.050,00 kuna, u korist Državnog proračuna
Republike Hrvatske.
Rok izvršenja: osam (8) dana od dana dostave ovoga rješenja.
III. Poduzetnik Krizantema obrt za trgovinu pogrebnom opremom i prijevoz umrlih
osoba, sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Tome Bakača 13, dužan je nadoknaditi
poduzetniku Komunalac d.o.o., sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Stjepana pl.
Horvata 38, troškove nastale vođenjem ovog upravnog postupka u iznosu od
2.240,00 kuna na žiroračun br. 2340009-1110125463.
Rok izvršenja: osam (8) dana od dana dostave ovoga rješenja.
IV. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. ZAHTJEV ZA UTVRĐIVANJE SPRJEČAVANJA, OGRANIČAVANJA ILI NARUŠAVANJA TRŽIŠNOG NATJECANJA
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je 13.
travnja 2004. podnesak poduzetnika Krizantema, obrt za trgovinu pogrebnom
opremom i prijevoz umrlih, sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Tome Bakača 13,
zastupanog po Jozi Kneževiću, vlasniku obrta (dalje: Krizantema) u kojem se u
bitnome navodi kako je prilikom dodjele koncesija za obavljanje komunalnih
djelatnosti pogrebnih poslova na području Brodsko-posavske županije učinjen niz
nepravilnosti.
Pored navoda koji se odnose na nepravilnosti u postupcima javnih natječaja za
koncesije, poduzetnik Krizantema je u istom podnesku podnio i zahtjev za
pokretanje postupka utvrđivanja sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja
tržišnog natjecanja protiv poduzetnika Komunalac d.o.o., sa sjedištem u
Slavonskom Brodu, Stjepana pl. Horvata 38, zastupanog po Oliveri Maglić,
direktorici (dalje: Komunalac d.o.o.), radi zlouporabe vladajućeg položaja tog
poduzetnika koja se, po mišljenju podnositelja zahtjeva, očituje na način da
poduzetnik Komunalac d.o.o. slobodni izbor ugovaranja termina sahrane
naručitelju te usluge omogućava tek ako isti kod njega kupi i pogrebnu opremu za
pokojnika.
Dopisom od 3. lipnja 2004. Agencija je podnositelja zahtjeva izvijestila da u
slučajevima nepravilnosti koje su učinjene u postupcima javnih natječaja nije
riječ o povredi odredaba Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«,
broj 122/03; dalje: ZZTN), već je moguće da su povrijeđene odredbe Zakona o
komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj: 26/03, 82/04, 178/04; dalje:
Zakon o komunalnom gospodarstvu).
Naime, člankom 11. stavkom 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu taksativno su
određene komunalne djelatnosti za koje jedinica lokalne samouprave može svojom
odlukom propisati da se obavljaju temeljem koncesije.
Stoga, Agencija nije postupala u dijelu zahtjeva podnositelja koji se odnosi na
možebitnu povredu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu.
Budući da je zahtjev podnositelja u dijelu koji se odnosi na povrede propisa o
zaštiti tržišnog natjecanja, odnosno zlouporabe vladajućeg položaja protiv
poduzetnika Komunalac d.o.o. bio nepotpun, odnosno nejasan, Agencija je radi
ispitivanja činjeničnog stanja i utvrđivanja postojanja pretpostavki za
pokretanje postupka pozvala poduzetnika Krizantema da dostavi detaljan i jasan
opis činjeničnog stanja, prakse ili okolnosti koje su razlog za podnošenje
zahtjeva za pokretanje postupka te, ako je podnositelj u mogućnosti, da dostavi
Agenciji isprave i druge dokaze kojima se potvrđuju takvi navodi, u smislu
članka 42. stavaka 1. i 2. ZZTN-a.
Podneskom od 11. lipnja 2004. poduzetnik Krizantema u bitnome se očitovao da
poduzetnik Komunalac d.o.o. nudi cjelovitu pogrebnu ponudu u koju je uključeno
besplatno korištenje hladnjaka, besplatan prijevoz pokojnika i termin sahrane
prema izboru naručitelja, dok ostali poduzetnici, koji također obavljaju
pogrebne usluge, ne mogu u svoju ponudu uključiti besplatan prijevoz i
korištenje hladnjaka niti imaju mogućnost biranja termina pokopa.
2. PRETHODNO ISPITIVANJE STANJA NA MJERODAVNOM TRŽIŠTU
Dopisom od 18. siječnja 2005. Agencija je zatražila očitovanje poduzetnika
Komunalac d.o.o. u svezi navoda podnositelja zahtjeva od 13. travnja 2004. i 11.
lipnja 2004.
Dana 14. veljače 2005. Agencija je zaprimila podnesak poduzetnika Komunalac
d.o.o. u kojemu je u bitnome naveo da je isti nadležan za organiziranje i
izvršavanje ukopa, dok su prijevoz i opremanje umrle osobe prepušteni tržišnom
natjecanju pa ga uz njega obavljaju i drugi poduzetnici koji su registrirani za
obavljanje pogrebnih usluga. U istom podnesku poduzetnik Komunalac d.o.o. se
očitovao da je registriran za prodaju pogrebne opreme i sudjeluje na tom
tržištu, ali na način da je jedan njegov dio koji obavlja tu uslugu odvojen kao
posebna organizacijska i obračunska jedinica.
Na temelju podataka koje je Agencija prikupila, u smislu članka 37. točke 8. i
9. ZZTN-a, Agencija je utvrdila sljedeće:
1. Poduzetnik Komunalac d.o.o. je trgovačko društvo koje je Grad Slavonski Brod
osnovao temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu za obavljanje komunalnih
djelatnosti na području Grada Slavonskog Broda. Između ostalog i za obavljanje
djelatnosti održavanja groblja i krematorija te prijevoz pokojnika.
Kao opći propis o zaštiti tržišnog natjecanja, ZZTN-a u članku 4. stavku 1.
propisuje kako se njegove odredbe primjenjuju i na pravne osobe čiji su osnivači
ili imatelji udjela jedinice lokalne samouprave. Odredbom članka 4. stavkom 2.
ZZTN-a propisano je da se isti zakon primjenjuje i na pravne osobe kojima je na
temelju posebnih propisa povjereno isključivo pravo obavljanja određene
djelatnosti, i to samo u slučajevima ako primjena ZZTN-a ne bi sprječavala,
pravno i činjenično, obavljanje zadaća koje su im posebnim propisima povjerene i
zbog kojih su te osobe osnovane.
Budući da svrha pokretanja postupka utvrđivanja sprječavanja, ograničavanja ili
narušavanja tržišnog natjecanja pred Agencijom proizlazi iz potrebe utvrđivanja
je li poduzetnik Komunalac d.o.o. zlouporabio vladajući položaj kako je to
propisano člankom 16. stavkom 1. i stavkom 2. točka 4. ZZTN-a, ne dirajući pri
tome u prava i obveze tog poduzetnika temeljem odredaba Zakona o komunalnom
gospodarstvu kao posebnog zakona koji uređuje predmetnu materiju, na poduzetnika
Komunalac d.o.o. primjenjuju se odredbe ZZTN-a.
2. Temeljem odredbe članka 4. stavka 2. Odluke o grobljima od 11. ožujka 1999.
Grada Slavonskog Broda (dalje: Odluka o grobljima), poduzetniku Komunalac d.o.o.
dano je isključivo pravo upravljanja grobljima na području Grada Slavonskog
Broda.
Komunalnom djelatnosti, u smislu Zakona o komunalnom gospodarstvu kao posebnog
zakona koji uređuje predmetnu materiju, smatra se:
1. održavanje groblja i krematorija i
2. prijevoz pokojnika.
Pod održavanjem groblja i krematorija podrazumijeva se održavanje prostora i
zgrada za obavljanje ispraćaja i sahrane pokojnika te ukop i kremiranje
pokojnika.
Pod prijevozom pokojnika podrazumijeva se preuzimanje i prijevoz umrle osobe od
mjesta smrti do mrtvačnice na groblju ili krematoriju.
Prodaja pogrebne opreme na malo ne smatra se komunalnom djelatnosti te njezino
obavljanje ne zahtjeva dodjeljivanje koncesije ili neke druge posebno propisane
dozvole, već se obavlja na slobodnom tržištu.
Slijedom rečenog, Agencija je utvrdila da se poduzetnik Komunalac d.o.o., u
smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, kao trgovačko društvo koje je
osnovao Grad Slavonski Brod, temeljem istog zakona nalazi u vladajućem položaju
na tržištu obavljanja usluga održavanja i upravljanja grobljem, u smislu odredbe
članka 15. stavka 1. točke 1. ZZTN-a, budući da isti nema konkurenata na rečenom
tržištu.
Člankom 15. stavkom 1. točkom 1. ZZTN-a, propisano je da je poduzetnik u
vladajućem položaju, ako se zbog svoje tržišne snage može ponašati na
mjerodavnom tržištu u značajnoj mjeri neovisno od svojih stvarnih ili mogućih
konkurenata, potrošača, kupaca ili dobavljača, naročito ako nema konkurenta na
mjerodavnom tržištu.
3. Uvidom na Internet stranice Sudskog registra (https://suderg.pravosudje.hr/),
Agencija je utvrdila da je poduzetnika Komunalac d.o.o. osnovao Grad Slavonski
Brod između ostalog i radi obavljanja djelatnosti prodaje pogrebne opreme na
malo.
3. POSEBNI ISPITNI POSTUPAK UTVRĐIVANJA ZLOUPORABE VLADAJUĆEG POLOŽAJA
Slijedom navedenog, a na temelju podataka prikupljenih u smislu članka 37. točke
8. i 9. ZZTN-a, Agencija je sukladno odluci Vijeća za zaštitu tržišnog
natjecanja (dalje: Vijeće) na 50. sjednici, održanoj 30. studenoga 2005., u
smislu članaka 34. i 35. stavka 1. točke 2., članka 41. stavka 1. i članka 46.
ZZTN-a, donijela zaključak o pokretanju postupka radi utvrđivanja zlouporabe
vladajućeg položaja poduzetnika Komunalac d.o.o. iz članka 16. stavak 1. i
stavak 2. točka 4. ZZTN-a, budući je iz zahtjeva poduzetnika Krizantema
proizlazilo da poduzetnik Komunalac d.o.o. zlouporabljuje vladajući položaj na
tržištu održavanja groblja i krematorija na način da uvjetuje sklapanje ugovora
pristankom drugih ugovornih stranaka na dodatne obveze, koje po svojoj prirodi
ili običajima u trgovini nisu u nikakvoj vezi s predmetom tih ugovora.
Naime, člankom 16. stavkom 1. i stavkom 2. točka 4. ZZTN-a propisano je da je
zabranjena svaka zlouporaba vladajućeg položaja jednog ili više poduzetnika na
mjerodavnom tržištu koja se, između ostalog, naročito očituje kao uvjetovanje
sklapanja ugovora pristankom drugih ugovornih stranaka na dodatne obveze, koje
po svojoj prirodi ili običajima u trgovini nisu u nikakvoj vezi s predmetom tih
ugovora.
Temeljem navoda poduzetnika Krizantema proizlazilo je da je poduzetnik Komunalac
d.o.o. koristio i dalje koristi vladajući položaj, odnosno tržišnu snagu na
mjerodavnom tržištu (održavanje groblja i krematorija) radi širenja svoje
tržišne snage i na drugo usko, povezano mjerodavno tržište (prodaja pogrebne
opreme na malo) što za posljedicu ima sprječavanje, ograničavanje ili
narušavanje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu prodaje pogrebne opreme
na malo na području Grada Slavonskog Broda.
S aspekta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja rečeno postupanje na tržištu
imalo bi za posljedicu stvaranje prepreka za ulazak na tržište ili uklanjanja
već postojećih poduzetnika, konkurenta na tom mjerodavnom tržištu. Opisano
ponašanje na tržištu osim sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog
natjecanja može imati za posljedicu i diskriminaciju kupaca odnosno korisnika
usluga.
Rečenim zaključkom o pokretanju postupka od 30. studenoga 2005. Agencija je
naložila poduzetniku Komunalac d.o.o. da joj dostavi pisana očitovanja radi
utvrđivanja relevantnih činjenica u ovom postupku.
Dana 21. prosinca 2005. Agencija je zaprimila očitovanje s dokumentacijom
poduzetnika Komunalac d.o.o. kojim se, u bitnome, navodi da se prilikom dodjele
termina ukopa nastoji udovoljiti željama naručitelja te usluge. Termini sahrana
dodjeljuju se sukladno broju dnevnih ukopa. Ukoliko poduzetnik Komunalac d.o.o.
nije u mogućnosti udovoljiti želji naručitelja, postoji mogućnost smještaja
pokojnika u hladnjak za pokojnika te osiguravanje ukopa u sljedećem terminu.
Poduzetnik Komunalac d.o.o. također raspolaže i s koncesijom za obavljanje
komunalne djelatnosti prijevoza pokojnika na području Slavonskog Broda te
obavlja djelatnost prodaje pogrebne opreme na malo, koja se ne smatra komunalnom
djelatnošću, ne zahtijeva dodjelu koncesije te nije uređena Zakonom o komunalnom
gospodarstvu.
Poduzetnik Komunalac d.o.o. organizacijski je podijeljen u tri zasebne jedinice
(»Pogrebna agencija«, »Ukop« i »Klesari«), te su sukladno tome i njihovi prihodi
računovodstveno razdijeljeni, budući da financiranje potječe iz različitih
izvora.
Prema navodima poduzetnika Komunalac d.o.o., sve usluge i korištenje hladnjaka
za pokojnike taj poduzetnik naplaćuje prema važećem cjeniku.
Radi izrade ekonomske analize, dopisom od 1. veljače 2006., Agencija je
zatražila od poduzetnika Komunalac d.o.o. dostavu financijskih podataka.
U smislu članka 48. stavka 1. točke 3. ZZTN-a, Agencija je dopisom od 3. ožujka
2006. zatražila dostavu podataka i očitovanja i od ostalih poduzetnika koji
prodaju pogrebnu opremu na području Grada Slavonskog Broda i to: obrt In
Memoriam, obrt Krug, Palma d.o.o., obrt Piramida.
Rečenim dopisima Agencija je osim ekonomskih podataka zatražila i dostavu
pisanih očitovanja je li i na koji način poduzetnik Komunalac d.o.o. spriječio,
ograničio ili narušio tržišno natjecanje.
Tražene podatke dostavili su svi navedeni poduzetnici osim poduzetnika In
Memoriam.
Kako bi utvrdila relevantne činjenice u ovom postupku, Agencija je dopisom od
25. svibnja 2006. zatražila od poduzetnika Piramida i Krug izričito pisano
očitovanje je li i na koji način poduzetnik Komunalac d.o.o. spriječio,
ograničio ili narušio tržišno natjecanje, odnosno je li i na koji način
onemogućivao ili otežavao istima prodaju pogrebne opreme. Ovo iz razloga što su
isti u očitovanjima od 15. ožujka 2006. naveli kako je poduzetnik Komunalac
d.o.o. njihov izravni konkurent.
Dana 5. lipnja 2006. Agencija je zaprimila podnesak poduzetnika Krug, u kojem se
taj poduzetnik očitovao da, po njegovom mišljenju, poduzetnik Komunalac d.o.o.
nije na bilo koji način spriječio, ograničio ili narušio tržišno natjecanje,
odnosno da poduzetnik Komunalac d.o.o. nije uvjetovao i prodaju pogrebne opreme
uz obavljanje neke druge usluge. Očitovanje poduzetnika Piramida, Agencija nije
zaprimila.
3.1. Usmena rasprava
Budući da je u konkretnom slučaju bila riječ o strankama sa suprotnim interesima
Agencija je, temeljem članka 54. stavka 1. ZZTN-a, pozvala stranke da se usmeno
očituju 3. studenoga 2006. na usmenoj raspravi.
S obzirom na to da uredno pozvani poduzetnik Krizantema nije pristupio usmenoj
raspravi, a izostanak nije opravdao, Agencija je odgodila usmenu raspravu i
temeljem članka 54. stavka 4. ZZTN-a, pozvala stranke na novu usmenu raspravu
24. studenoga 2006.
Kako poduzetnik Krizantema nije došao niti na drugu usmenu raspravu, a izostanak
nije opravdao, u smislu članka 54. stavka 5. ZZTN-a, Agencija nije sazivala novu
usmenu raspravu, već je izradila odluku na temelju podataka i dokumentacije iz
spisa.
Dana 1. prosinca 2006. Agencija je dostavila dopis poduzetniku Krizantema, a
radi dostave očitovanja ostaje li taj poduzetnik i dalje pri navodima iz
zahtjeva od 13. travnja 2004. Ovo iz razloga što je na temelju pasivnog
ponašanja podnositelja zahtjeva, odnosno nedolaska na usmenu raspravu,
proizlazilo kako isti nema pravni interes za daljnje vođenje ovog upravnog
postupka.
Agencija je 12. prosinca 2006. zaprimila podnesak poduzetnika Krizantema u kojem
se isti nije izričito očitovao da odustaje od zahtjeva za vođenjem ovog
postupka.
Stoga je Agencija nastavila voditi postupak radi donošenja konačnog rješenja u
ovoj upravnoj stvari.
3.2. Mjerodavno tržište
Agencija je utvrdila mjerodavno tržište, temeljem članka 7. ZZTN-a te članaka
4., 5., 6. i 13. stavka 1. i 3. Uredbe o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta
(»Narodne novine«, broj 51/04; dalje: Uredba).
Prema odredbi članka 7. ZZTN-a, mjerodavno tržište određuje se kao tržište
određene robe i/ili usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti poduzetnika na
određenom zemljopisnom području.
Agencija je mjerodavno tržište, u smislu odredbe članka 4. Uredbe, utvrdila na
način da je utvrdila njegovu proizvodnu i zemljopisnu dimenziju.
U smislu članka 13. stavka 1. i 3. Uredbe, Agencija je utvrdila i vremensku
dimenziju mjerodavnog tržišta. Stoga je kao mjerodavne godine za izradu
ekonomske analize u ovom postupku Agencija utvrdila 2003., 2004. i 2005. godinu.
Prilikom utvrđivanja proizvodne dimenzije mjerodavnog tržišta, uzeto je u obzir
da poduzetnik Komunalac d.o.o., temeljem odredaba Zakona o komunalnom
gospodarstvu, ima isključivo pravo obavljati djelatnost održavanja i upravljanja
gradskim grobljem i krematorijem na području Grada Slavonskog Broda.
Slijedom navedenog, Agencija je utvrdila da je poduzetnik Komunalac d.o.o. na
tržištu održavanja i upravljanja groblja i krematorija na području Grada
Slavonskog Broda u vladajućem položaju temeljem članka 15. stavka 1. točke 1.
ZZTN-a.
Temeljem članka 5. Uredbe, Agencija je utvrdila i kao mjerodavna tržišta u
proizvodnoj dimenziji tržište prijevoza pokojnika i tržište prodaje pogrebne
opreme na malo, dok je zemljopisnu dimenziju, sukladno članku 6. Uredbe,
utvrdila kao područje Grada Slavonskog Broda.
Slijedom rečenog, Agencija je uzimajući u obzir odredbe Zakona o komunalnom
gospodarstvu, ZZTN-a i Uredbe, utvrdila sljedeća mjerodavna tržišta u
proizvodnom i zemljopisnom smislu:
1. tržište održavanje i upravljanje grobljima i krematorijima na području Grada
Slavonskog Broda,
2. tržište prijevoza pokojnika na području Grada Slavonskog Broda,
3. tržište prodaje pogrebne opreme na malo na području Grada Slavonskog Broda.
Poduzetnik Komunalac d.o.o. obavlja djelatnosti prijevoza pokojnika i prodaje
pogrebne opreme na malo uz djelatnost održavanja i upravljanja groblja i
krematorija, na području Grada Slavonskog Broda. Obje navedene djelatnosti
predstavljaju djelatnosti koje su usko vezane uz tržište održavanja i
upravljanja gradskim grobljem i krematorijem, na kojem poduzetnik Komunalac
d.o.o. ostvaruje vladajući, odnosno monopolistički položaj na rečenom tržištu.
Navedeno je neophodno uzeti u obzir prilikom analize stanja i strukture
mjerodavnih tržišta, budući da spomenuta povezanost ima izravan i značajan
utjecaj na obavljanje tih djelatnosti.
Povezanim tržištem smatra se tržište horizontalno povezano s mjerodavnim
tržištem, pod uvjetom da tržišno natjecanje na jednom tržištu izravno ovisi o
tržišnom natjecanju na drugom tržištu, što je situacija u predmetnom slučaju.
Veza između dva tržišta može se uspostaviti na različite načine, primjerice
primjenom određene prakse poslovanja, kao što je između ostalih i vezivanje
prodaje jednog proizvoda ili usluge uz drugi. Takva praksa često ima za
posljedicu koristi za potrošače, ali isto tako može imati i učinke koji
narušavaju tržišno natjecanje, ukoliko poduzetnik u vladajućem položaju
primjenjujući određenu praksu poslovanja ima za cilj isključiti ili otežati
pristup poduzetnicima na povezanom tržištu.
Povezanost promatranih tržišta, odnosno djelatnosti, postoji na cijelom
teritoriju Republike Hrvatske, gdje u većini slučajeva poduzetnik ovlašten za
obavljanje komunalne djelatnosti na području određenog grada, odnosno poduzetnik
s vladajućim položajem na tržištu održavanja groblja i krematorija na području
pojedinog grada, ujedno obavlja i djelatnost prodaje pogrebne opreme na malo
i/ili prijevoza pokojnika.
Upravo iz tog razloga, takav poduzetnik je i u određenoj prednosti pred svojim
konkurentima na tržištu povezanih djelatnosti prodaje pogrebne opreme na malo
i/ili prijevoza pokojnika na zemljopisnom području za koje mu je dodijeljeno
isključivo pravo obavljanja komunalne djelatnosti.
Osim navedenoga, postoje i specifičnosti vezane uz obavljanje svake od navedenih
djelatnosti. Naime, prodaja pogrebne opreme na malo ne smatra se komunalnom
djelatnošću, te ne postoje bilo kakve zakonske, odnosno pravne prepreke ulaska
na rečeno tržište koje bi onemogućavale bilo kojeg poduzetnika u njezinom
obavljanju po upisu u sudski registar. Isto tako, ne postoje bilo kakva
ograničenja koja bi ograničavala obavljanje te djelatnosti na teritoriju nekog
specifičnog zemljopisnog područja, osim samih navika kupaca.
Za razliku od tržišta prodaje pogrebne opreme na malo, tržište prijevoza
pokojnika specifično je utoliko što je propisano Zakonom o komunalnoj
djelatnosti da se ista može obavljati temeljem odluke grada, odnosno sklapanjem
ugovora o koncesiji. S aspekta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja navedeno
ima za posljedicu zakonsku prepreku ulaska na to tržište, čime se ograničava
broj tržišnih takmaca na pojedinom zemljopisnom području.
Djelatnost prijevoza pokojnika na području Grada Slavonskog Broda uređena je
Zakonom o komunalnom gospodarstvu te je za njezino obavljanje u konkretnom
slučaju propisano da se ista obavlja temeljem odluke, odnosno ugovora o
koncesiji.
3.2.1. Tržište održavanje i upravljanje grobljima i krematorijima na području Grada Slavonskog Broda
Temeljem odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, kao posebnog zakona koji
uređuje komunalnu djelatnost održavanja i upravljanja grobljima i krematorijima,
poduzetniku Komunalac d.o.o. dano je isključivo pravo održavanja i upravljanja
grobljima i krematorijima na području Grada Slavonskog Broda.
Slijedom rečenog, poduzetnik Komunalac d.o.o. nalazi se u vladajućem, odnosno
monopolističkom položaju na mjerodavnom tržištu održavanja i upravljanja
grobljima i krematorijima na području Grada Slavonskog Broda, u smislu članka
15. stavka 1. točke 1. ZZTN-a, budući da taj poduzetnik nema konkurenata na
mjerodavnom tržištu.
3.2.2. Tržište prijevoza pokojnika na području Grada Slavonskog Broda
Za obavljanje djelatnosti prijevoza pokojnika na području Grada Slavonskog
Broda, Gradsko poglavarstvo Grada Slavonskog Broda dodijelilo je pet koncesija
poduzetnicima sa sjedištem na tom području. To su poduzetnici:
1. Komunalac d.o.o., Slavonski Brod,
2. Pogrebne usluge Krug, Slavonski Brod
3. Krizantema, Slavonski Brod,
4. Palma d.o.o., Slavonski Brod i
5. In memoriam, pogrebne usluge i cvjećarnica, Slavonski Brod.
Navedeni poduzetnici obavljaju i djelatnost prodaje pogrebne opreme na malo na
području Grada Slavonskog Broda.
Radi utvrđivanja strukture mjerodavnog tržišta te provođenja analize mjerodavnog
tržišta, Agencija je od navedenih poduzetnika zatražila financijske podatke
vezane uz obavljanje djelatnosti prijevoza pokojnika, odnosno ukupni prihod tih
poduzetnika ostvaren prijevozom, cjenik prijevoza i sl.
Uvidom u zaprimljenu dokumentaciju Agencija je utvrdila da se sukladno ugovoru o
koncesiji, prijevoz pokojnika na području Grada Slavonskog Broda, ne naplaćuje.
Stoga nije niti postojala mogućnost utvrđivanja tržišnih udjela takmaca na tom
tržištu primjenom kriterija ukupno ostvarenog prihoda od prijevoza pokojnika na
tom mjerodavnom tržištu.
S obzirom da iz navedenoga proizlazi da pored poduzetnika Komunalac d.o.o. još
četiri poduzetnika uz prodaju pogrebne opreme obavljaju i prijevoz pokojnika na
području Grada Slavonskog Broda (svi prijevoz obavljaju bez naplate), poduzetnik
Komunalac d.o.o. nema vladajući položaj na mjerodavnom tržištu prijevoza
pokojnika na području Grada Slavonskog Broda u smislu članka 15. ZZTN-a.
Iako detaljniji podaci o strukturi samog tržišta i tržišnim udjelima nisu bili
dostupni Agenciji, odnosno zbog posebnog načina na koji je uređena promatrana
djelatnost nije bilo moguće utvrditi tržišne udjele, u predmetnom slučaju
Agencija je izvršila analizu rečenog tržišta samo iz razloga njegove uske
povezanosti s mjerodavnim tržištem prodaje pogrebne opreme na malo na području
Grada Slavonskog Broda.
Agencija je od poduzetnika Komunalac d.o.o. zatražila dostavu cjenika. Uvidom u
dostavljeni cjenik Agencija je utvrdila da se usluga prijevoza pokojnika na
području Grada Slavonskog Broda ne naplaćuje, a cijena prijevoza pokojnika izvan
Grada Slavonskog Broda predstavlja posebnu stavku, koju poduzetnik Komunalac
d.o.o. naplaćuje. Iz cjenika ne proizlazi da poduzetnik Komunalac d.o.o. u
slučajevima kad naplaćuje cijenu prijevoza pokojnika izvan Slavonskog Broda
(iako nije riječ o mjerodavnom tržištu u zemljopisnom smislu koje je utvrđeno u
ovom postupku, ali je indikativno i za ovaj postupak) ne uvjetuje ili na bilo
koji drugi način prisiljava kupce pogrebne opreme da koriste i uslugu prijevoza
pokojnika. Nadalje, Agencija je zatražila i dostavu posljednjih 30 izlaznih
računa poduzetnika Komunalac d.o.o., kako bi utvrdila primjenjuje li poduzetnik
Komunalac d.o.o. poslovnu politiku kojom zlouporabljuje svoj položaj na tržištu,
s obzirom na to da je Agencija utvrdila da na usko povezanom tržištu održavanja
i upravljanja grobljem i krematorijem taj poduzetnik ostvaruje vladajući
položaj.
Agencija je izvršila uvid u zaprimljenu dokumentaciju, odnosno u cijene
prijevoza pokojnika koje primjenjuje poduzetnik Komunalac d.o.o., ovisno o
prijevozu na području Grada Slavonskog Broda ili izvan tog područja. Analizom
izdanih računa Agencija nije utvrdila bilo kakve nepravilnosti u poslovanju
poduzetnika Komunalac d.o.o., u smislu da je poduzetnik Komunalac d.o.o.
možebitno primjenjivao različite uvjete na različite kupce, odnosno iz navedenih
računa nije proizlazilo da je taj poduzetnik na bilo koji način vezao prodaju
jedne njegove usluge ili proizvoda uz drugu uslugu ili proizvod. Naime,
poduzetnik Komunalac d.o.o. nema u okviru svog poslovanja u primjeni sustav
rabata, već je u svakom pojedinom slučaju primjenjivana cijena utvrđena
cjenikom, neovisno o broju usluga i/ili proizvoda zatraženih od strane pojedinog
kupca.
Nadalje, Agencija je zatražila i očitovanja od konkurenata, odnosno drugih
poduzetnika koji obavljaju prijevoz pokojnika na teritoriju Slavonskog Broda, o
tome je li i na koji način poduzetnik Komunalac d.o.o. možebitno zlouporabio
svoj položaj na tom tržištu. Zaprimljena očitovanja ni na koji način nisu
ukazivala na postupanje poduzetnika Komunalac d.o.o. koje bi se moglo smatrati
zlouporabom.
3.2.3. Tržište prodaje pogrebne opreme na malo na području Grada Slavonskog Broda
Glavna značajka djelatnosti prodaje pogrebne opreme na malo u predmetnom slučaju
je činjenica da se ista ne smatra komunalnom djelatnosti te da nije uređena
Zakonom o komunalnom gospodarstvu.
Naime, za obavljanje djelatnosti prodaje pogrebne opreme na malo ne postoje
zakonske i pravne prepreke, odnosno ne zahtijeva se pribavljanje posebnih
dozvola i sličnog, niti se obavljanje te djelatnosti ograničava na određena
zemljopisna područja na bilo koji način.
Agencija je utvrdila da na teritoriju Republike Hrvatske djeluje velik broj
poduzetnika koji obavljaju predmetnu djelatnost. S obzirom na to da je riječ o
pretežito malim poduzetnicima, odnosno obrtnicima, Agenciji nisu u ovom postupku
bili dostupni podaci o svim sudionicima na tržištu prodaje pogrebne opreme na
malo na teritoriju Republike Hrvatske. Teritorij Republike Hrvatske Agencija je
prvotno razmatrala budući da je utvrdila da ne postoje posebne prepreke koje bi
onemogućavale prodaju pogrebne opreme na tom cjelokupnom području.
Iz tog razloga, Agencija je zatražila očitovanja od poduzetnika Krizantema, te
Komunalac d.o.o. o poduzetnicima koje oni smatraju svojim konkurentima u
obavljanju djelatnosti prodaje pogrebne opreme na malo. Rečeni poduzetnici su u
svojim očitovanjima izričito naveli da svojim tržišnim takmacima na predmetnom
tržištu smatraju tri poduzetnika sa sjedištem u Slavonskom Brodu (poduzetnici
Palma d.o.o., In memoriam, pogrebne usluge i cvjećarnica te Pogrebne usluge
Krug).
Agencija je stoga zatražila očitovanje i od poduzetnika Palma d.o.o., In
memoriam, pogrebne usluge i cvjećarnica te Pogrebne usluge Krug o tome koje
poduzetnike oni smatraju svojim tržišnim takmacima u obavljanju djelatnosti
prodaje pogrebne opreme na malo. I navedeni poduzetnici su se očitovali da su
njihovi konkurenti samo poduzetnici koji obavljaju tu djelatnost na području
Slavonskog Broda, odnosno nitko od sudionika na mjerodavnom tržištu prodaje
pogrebne opreme na malo nije smatrao svojim konkurentom niti jednog poduzetnika
izvan područja Grada Slavonskog Broda.
Temeljem svih zaprimljenih i dostupnih podataka, Agencija je utvrdila te
analizirala strukturu i položaj tržišnih takmaca na mjerodavnom tržištu prodaje
pogrebne opreme na malo na području Grada Slavonskog Broda.
Mjerodavnim tržištem u zemljopisnom smislu Agencija je utvrdila područje Grada
Slavonskog Broda, budući je utvrdila da je u većini slučajeva riječ o prodaji
pogrebne opreme na malo na području grada u kojem poduzetnik ima i sjedište,
odnosno navike kupaca su takve da se samo u iznimnim slučajevima pogrebna oprema
nabavlja izvan područja grada u kojem je osoba umrla i u kojem se obavlja
pogreb. Navedeno se nadovezuje na činjenicu praktičnosti obavljanja cjelokupne
usluge na jednom mjestu, budući da je razumno za pretpostaviti da će kupac u
većini slučajeva mogućnost kupnje potrebnih usluga i proizvoda na jednome mjestu
smatrati praktičnim odnosno ekonomičnim.
Osim toga, i na ovom mjerodavnom tržištu potrebno je istaknuti prednosti
poduzetnika koji ostvaruje vladajući položaj na usko vezanom tržištu održavanja
i upravljanja grobljem i krematorijem, koje proizlaze iz omogućavanja kupcima da
cjelokupne potrebe zadovolje na jednom mjestu kupnjom proizvoda i usluga,
neovisno o mogućnosti ostvarivanja nešto niže cijene određenog proizvoda u
ponudi drugog konkurenta.
Radi provođenja detaljne analize Agencija je od konkurenata na mjerodavnom
tržištu zatražila podatke o ukupno ostvarenom prihodu od prodaje pogrebne opreme
na malo u 2003., 2004. i 2005. godini. Zaprimljeni su podaci od poduzetnika
Komunalac d.o.o., Krug te Piramida, dok je poduzetnik Palma izjavio da nije
ostvario prihod od prodaje pogrebne opreme na malo u promatranim godinama.
Budući da Agenciji nisu bili dostavljeni niti dostupni svi relevantni podaci,
detaljnu i cjelokupnu analizu mjerodavnog tržišta nije bilo moguće provesti, te
su stoga izvedeni zaključci na temelju dostupnih podataka Agenciji.
Uspoređujući podatke poduzetnika Komunalac d.o.o., Krug i Palma o ostvarenom
prihodu od prodaje pogrebne opreme na malo u 2004. i 2005. godini (za 2003.
godinu nisu dostavljeni podaci od svih poduzetnika), razvidno je da je
poduzetnik Komunalac d.o.o. ostvario višestruko veće prihode od svojih
konkurenata.
Tablica 1. Ukupno ostvareni prihodi od prodaje pogrebne opreme na malo u 2004. i
2005. godini poduzetnika na području Slavonskog Broda
Poduzetnik |
Prihod u 2004. (u kn) |
Tržišni udio (u %) |
Prihod u 2005. (u kn) |
Tržišni udio (u %) |
Komunalac d.o.o. |
* |
70-80 |
* |
50-60 |
Krug |
* |
10-20 |
* |
15-25 |
Piramida |
* |
0-10 |
* |
20-30 |
Ukupno |
679.672,82 |
100,00 |
779.626,54 |
100,00 |
Izvor: Podaci dostavljeni od poduzetnika.
Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.
______
* Izuzetno kao poslovna tajna u smislu članka 51. ZZTN-a.
Prema podacima iz tablice 1. proizlazi da je poduzetnik Komunalac d.o.o.
ostvario znatno veće prihode od svojih konkurenata u promatranoj djelatnosti, u
2004. godini ostvarivao je 70-80 posto tržišnog udjela, dok je u 2005. godini
ostvarivao 50-60 posto. Iako se tržišni udjel poduzetnika Komunalac d.o.o.
znatno smanjio u 2005. godini, on i dalje ostvaruje vrlo visoki udio od preko 50
posto, te se temeljem tih podataka može zaključiti da je riječ o poduzetniku u
vladajućem položaju na tržištu prodaje pogrebne opreme na malo na području Grada
Slavonskog Broda.
Uz navedeni zaključak potrebno je uzeti u obzir i činjenicu da tablica 1. ne
predstavlja potpunu strukturu mjerodavnog tržišta, budući da ne obuhvaća sve
poduzetnike koji sudjeluju prodajom svojih proizvoda na tom tržištu. Vezano uz
rečeno, poduzetnik Komunalac d.o.o. je istaknuo u svom očitovanju kako je od
ukupnog broja sahrana u pojedinoj godini na teritoriju Slavonskog Broda u
razdoblju od 2003. do 2005. godine, prodao komplet pogrebne opreme u samo 25
posto slučajeva godišnje od ukupnog broja sahrana, dok je u preostalim
slučajevima pogrebna oprema kupljena od njegovih konkurenata.
U predmetnom slučaju poduzetnik Krizantema naveo je da poduzetnik Komunalac
d.o.o. koristi ovlasti koje su mu dane kao poduzetniku sa isključivim pravom
obavljanja pogrebnih usluga na način da veže usluge obavljanja ukopa, iskopa,
besplatnog korištenja mrtvačnice, određivanjem povoljnijih termina ukopa i sl. s
kupovinom vlastite pogrebne opreme. Kako bi Agencija utvrdila jesu li navodi
poduzetnika Krizantema utemeljeni, odnosno je li poduzetnik Komunalac d.o.o.
zlouporabio svoj vladajući položaj na mjerodavnom tržištu, zatražena su
očitovanja te mogući dokazi kojima raspolažu poduzetnik Krizantema i drugi
poduzetnici koji obavljaju djelatnost prodaje pogrebne opreme na malo na tom
području.
Prema očitovanju poduzetnika Komunalac d.o.o. korištenje hladnjaka, odnosno
mrtvačnice naplaćuje se, kao i ostale usluge i proizvodi u ponudi prema važećem
cjeniku, a termini ukopa ugovaraju se prema raspoloživosti termina, također
prema propisanim pravilima za tu uslugu. Niti jedan od konkurenata nije potvrdio
navode poduzetnika Krizantema da poduzetnik Komunalac d.o.o. zlouporabljuje svoj
položaj putem ovih usluga, niti da su svjesni da poduzetnik Komunalac d.o.o.
veže ili uvjetuje kupnju, odnosno korištenje ovih usluga uz druge usluge i
proizvode u svojoj ponudi.
Nadalje, radi stjecanja uvida u praksu poslovanja poduzetnika Komunalac d.o.o.
zatraženi su i izdani računi istog poduzetnika. Uvidom u izdane račune Agencija
je utvrdila da poduzetnik Komunalac d.o.o. nije primjenjivao praksu koja bi
imala za posljedicu sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog
natjecanja, odnosno sprječavanje ili ograničavanje obavljanja djelatnosti drugih
poduzetnika jer poduzetnik Komunalac d.o.o. nije vezivao kupnju jednog proizvoda
i/ili usluge uz kupnju drugog proizvoda i/ili usluge, nije uvjetovao kupnju
jednog proizvoda kupnjom drugoga, nije odobravao popust na određene proizvode u
takvim slučajevima i slično, budući da iz izdanih računa u svakom pojedinom
slučaju proizlazi da je proizvode i usluge naplaćivao sukladno važećem cjeniku
te bez primjene bilo kakvih popusta u bilo kojem slučaju.
4. ODLUKA VIJEĆA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Vijeće je na 75. sjednici, održanoj 18. siječnja 2007., sukladno ovlasti iz
članaka 34. i članka 57. točke 3. i 8. ZZTN-a te članka 202. ZUP-a, razmatralo
predmetni zahtjev te je ocjenom svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno te
na temelju rezultata cjelokupnog postupka u konkretnom slučaju donijelo odluku
da poduzetnik Komunalac d.o.o. nije spriječio, ograničio ili narušio tržišno
natjecanje zlouporabom vladajućeg položaja, u smislu članka 16. stavka 1. i
stavka 2. točke 4. ZZTN-a, odnosno da taj poduzetnik nije koristio svoj
vladajući položaj na mjerodavnom tržištu održavanja i upravljanja grobljima i
krematorijima na području Grada Slavonskog Broda i uvjetovao naručiteljima
usluge ukopa da kod poduzetnika Komunalac d.o.o. kupe i pogrebnu opremu i/ili
koriste uslugu prijevoza pokojnika, a radi jačanja tržišne snage tog poduzetnika
i na tim, usko povezanim mjerodavnim tržištima.
Vijeće je odluku temeljilo na relevantnim činjenicama koje je Agencija utvrdila
svim raspoloživim dokaznim sredstvima, u smislu članka 48. ZZTN-a i članka 159.
ZUP-a.
Stoga je Vijeće odlučilo da se zahtjev poduzetnika Krizantema rješenjem odbije
kao na zakonu neosnovan.
Pri odlučivanju u postupku, Vijeće je posebno cijenilo sljedeće činjenice:
Iako poduzetnik Komunalac d.o.o. ima vladajući položaj na mjerodavnom tržištu
održavanja i upravljanja grobljima i krematorijima na području Grada Slavonskog
Broda, u smislu članka 15. stavka 1. točke 1. ZZTN-a i vladajući položaj na
tržištu prodaje pogrebne opreme na malo na području Grada Slavonskog Broda, u
smislu članka 15. stavka 1. točke 2. i stavka 3. ZZTN-a, Vijeće u predmetnom
postupku nije utvrdilo da je poduzetnik Komunalac d.o.o. zlouporabio vladajući
položaj na rečenim mjerodavnim tržištima, u smislu članka 16. stavka 1. i stavka
2. točke 4. ZZTN-a. Naime, Vijeće nije utvrdilo da je poduzetnik Komunalac
d.o.o. primjenjivao poslovnu praksu koja bi imala za posljedicu sprječavanje,
ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja, odnosno Vijeće je utvrdilo da
taj poduzetnik nije vezivao kupnju jednog proizvoda i/ili usluge uz kupnju
drugog proizvoda i/ili usluge, nije uvjetovao kupnju jednog proizvoda kupnjom
drugoga, niti je odobravao popust na određene proizvode u takvim slučajevima i
slično. Rečeno je Vijeće utvrdilo temeljem analize cjenika te izlaznih računa
prodaje pogrebne opreme na malo i prijevoza pokojnika poduzetnika Komunalac
d.o.o., kao dokaznih sredstava. Isti nisu u suprotnosti s propisima o zaštiti
tržišnog natjecanja.
Vijeće je posebno cijenilo činjenicu da poduzetnici, izravni konkurenti
poduzetnika Komunalac d.o.o., nisu ukazali na činjenicu sprječavanja,
ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja poduzetnika Komunalac d.o.o.,
a poduzetnik Krug izričito se očitovao kako poduzetnik Komunalac d.o.o. nije
spriječio, ograničio ili narušio tržišno natjecanje, odnosno da poduzetnik
Komunalac d.o.o. nije na bilo koji način uvjetovao naručiteljima obavljanje
usluge ukopa zajedno s kupnjom njegove pogrebne opreme i/ili korištenjem usluge
prijevoza pokojnika. Navedeno potvrđuje i činjenica da je u razdoblju od svega
godine dana tržišni udjel poduzetnika Komunalac d.o.o. na tržištu prodaje
pogrebne opreme na malo značajno smanjen (sa 70-80 posto u 2004. godini na 50-60
posto u 2005. godini), što ukazuje na postojanje odnosno jačanje tržišnog
natjecanja na tom tržištu.
5. TROŠKOVI POSTUPKA
5.1 Izdavanje rješenja kojim se okončava postupak utvrđivanja zlouporabe
vladajućeg položaja poduzetnika pred Agencijom podliježe naplati upravnih
pristojbi sukladno odredbi članka 2. stavka 1. Zakona o upravnim pristojbama
(»Narodne novine«, broj 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 145/99, 116/00,
163/03, 17/04 i 110/04; dalje: Zakon o upravnim pristojbama), te članka 2. točka
1d. Uredbe o izmjene tarife upravnih pristojbi iz zakona o upravnim pristojbama
(»Narodne novine«, broj 141/04; dalje: Uredba o izmjeni tarife Zakona o upravnim
pristojbama).
Upravna pristojba u iznosu od 5.000,00 kuna za zahtjev za pokretanjem postupka u
kojem sudjeluju stranke sa suprotnim interesima, u smislu članka 42. ZZTN-a, a
naročito za zahtjev za utvrđivanjem zlouporabe vladajućeg položaja na tržištu,
naplaćuje se sukladno članku 2. točki 1d., odnosno tarifnom broju 106. točki 1d.
Uredbe o izmjeni tarife Zakona o upravnim pristojbama.
Sukladno članku 3. stavcima 2. i 3. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne
novine«, broj 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 145/99, 116/00 163/03 i 110/04)
te tarifnom broju 2, Tarife upravnih pristojbi, plaća se upravna pristojba u
iznosu od 50,00 kuna.
Navedeni iznos uplaćuje se u roku od osam (8) dana od dana dostave ovog rješenja
posebnom uplatnicom u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na račun
broj: 1001005-1863000160, u »poziv na broj odobrenja« upisati u pretpolje model
»24«, a u polje podatak prvi: 5002-(navesti matični broj subjekta).
Također, sukladno odredbi članka 16. stavka 4. Zakona o upravnim pristojbama
(»Narodne novine«, broj 8/96 i 131/97), nakon izvršene uplate obveznik uplate je
dužan presliku posebne uplatnice, kao dokaz o obavljenoj uplati upravne
pristojbe, žurno, a najkasnije u roku od osam (8) dana, dostaviti Agenciji s
pozivom na klasu: UP/I 030-02/2005-01/45.
Ukoliko obveznik uplate upravne pristojbe ne izvrši uplatu upravne pristojbe
Agencija će, protekom roka, od nadležne Porezne uprave, sukladno članku 10.
stavku 2. Zakona o upravnim pristojbama, zatražiti prisilnu naplatu upravne
pristojbe.
5.2. Agencija je dana 4. prosinca 2006., u smislu članka 114. stavaka 2. i 4.
ZUP-a, zaprimila zahtjev poduzetnika Komunalac d.o.o. za nadoknadu troškova
postupka, a koji se odnose na troškove dolaženja, odnosno putne troškove u
iznosu od 2.240,00 kuna. Uvidom u dostavljene naloge za službena putovanja
poduzetnika Komunalac d.o.o., Agencija je kao opravdane troškove postupka
priznala dostavljene troškove poduzetnika Komunalac d.o.o. u iznosu od 2.240,00
kuna.
Temeljem članka 117. stavaka 1. i 2. ZUP-a, propisano je da u postupku u kojem
sudjeluju stranke sa suprotnim interesima, stranka koja je izazvala postupak i
na čiju je štetu postupak okončan dužna je protivnoj stranci naknaditi opravdane
troškove.
Stoga je poduzetnik Krizantema dužan poduzetniku Komunalac d.o.o. nadoknaditi
troškove postupka u iznosu od 2.240,00 kuna. Uplatu je potrebno izvršiti na
žiroračun br. 2340009-1110125463, u roku od osam (8) dana od dana dostave ovog
rješenja.
5.3. Sukladno odredbi članka 59. stavka 1. ZZTN-a, a u svezi s člankom 57.
točkom 3. i 8. ZZTN, ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Slijedom iznijetoga, odlučeno je kao u izreci ovoga rješenja.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU
Ovo rješenje konačno je u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije
dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim
sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovoga
rješenja.
Klasa: UP/I 030-02/2005-01/45
Urbroj: 580-05-07-26-33
Zagreb, 18. siječnja 2007.
Predsjednica Vijeća
za zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |