|
|
|
|
784
Na
temelju članka 26. stavka 1. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne
novine«, br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i
30/2004) i članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne
novine«, br. 75/93, 92/96, 48/99, 15/2000, 127/2000,
59/2001 i 199/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 15.
veljače 2007. godine donijela
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom
se Uredbom utvrđuje unutarnje ustrojstvo, način rada i poslovi Hrvatske
informacijsko-dokumentacijske referalne agencije Vlade Republike Hrvatske (u
daljnjem tekstu: HIDRA), nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica te njihov
djelokrug, poslovi i zadaci koji se u njima obavljaju, način upravljanja tim
jedinicama, okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za
obavljanje poslova i druga pitanja važna za rad HIDRA-e.
Članak 2.
HIDRA
obavlja informacijske, dokumentacijske i referalne poslove.
U
svom djelokrugu HIDRA osigurava dostupnost javnih službenih podataka, informacija i dokumentacije Republike
Hrvatske i promiče njihovo korištenje.
HIDRA
pomaže da službena dokumentacija stranih zemalja, međunarodnih organizacija i
institucija te druge informacije, podaci i dokumentacija budu dostupni državnim
tijelima i institucijama Republike Hrvatske i ostalim korisnicima.
HIDRA
radi na izgradnji i primjeni dokumentacijskih alata.
HIDRA
surađuje u izgradnji informacijske infrastrukture Vlade Republike Hrvatske i
državnih tijela Republike Hrvatske, koja se temelji na suvremenoj tehnologiji i
međunarodno utvrđenim normama.
Članak 3.
Radi
ostvarivanja djelatnosti iz članka 2. ove Uredbe HIDRA obavlja sljedeće
poslove:
–
prikuplja, na temelju posebnih zakona, te obrađuje, pohranjuje i osigurava
korištenje javnih službenih informacija, podataka i dokumentacije koju u svom
djelokrugu stvaraju tijela zakonodavne, izvršne i
sudske vlasti, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ustanove i
druge pravne osobe s javnim ovlastima u Republici Hrvatskoj;
–
prikuplja, obrađuje i pohranjuje te pomaže pri korištenju službene
dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija;
–
prikuplja, obrađuje i pohranjuje te osigurava korištenje službene
dokumentacije vezane uz priključivanje Republike Hrvatske Europskoj uniji;
–
uspostavlja i održava fizičke, elektroničke i virtualne zbirke dokumentacije te
baze podataka temeljene na službenim informacijama; osigurava korištenje svih
izvora informacija putem otvorenog pristupa fizičkim zbirkama, objavljivanjem
kataloga i drugih izdanja na papirnom i elektroničkom mediju, razvojem izvora
informacija i usluga dostupnih na mreži
te oblikovanjem odgovora na pojedinačne korisničke upite;
–
izrađuje, primjenjuje i osigurava korištenje dokumentacijskih alata, pojmovnika
i terminoloških rječnika iz područja službenih informacija, računalnih
programskih sustava te normi i preporuka iz svoga djelokruga;
–
neprekidno obrazuje svoje službenike i korisnike u području
informacijsko-dokumentacijskih poslova;
–
potiče i sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona iz područja
rada HIDRA-e te daje mišljenja o nacrtima i prijedlozima zakona iz područja
informacijskih djelatnosti;
–
surađuje sa srodnim institucijama u Republici Hrvatskoj i u inozemstvu te s
međunarodnim organizacijama;
–
obavlja druge poslove na zahtjev Vlade Republike Hrvatske.
Članak 4.
Poslove
iz svoga djelokruga HIDRA obavlja za potrebe Predsjednika Republike, Hrvatskoga
sabora, Vlade Republike Hrvatske, ministarstava, središnjih državnih ureda,
državnih upravnih organizacija te drugih tijela Republike Hrvatske iz izvršne i
sudbene vlasti, pravnih osoba u području javnih djelatnosti, lokalne i područne
(regionalne) samouprave, državnih i predstavničkih tijela stranih zemalja,
međunarodnih organizacija te znanstvenih i obrazovnih institucija,
gospodarstvenika i drugih zainteresiranih korisnika.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO
Članak 5.
Za
obavljanje poslova iz djelokruga HIDRA-e ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene
jedinice:
1.
Odjel za prikupljanje službene dokumentacije i podataka
2.
Odjel za obradu službene dokumentacije i podataka
2.1.
Odsjek za formalnu obradu službene dokumentacije i podataka
2.2.
Odsjek za sadržajnu obradu službene dokumentacije i podataka
2.3.
Odsjek za izgradnju i održavanje normativne infrastrukture
3.
Odjel za diseminaciju informacija
3.1.
Odsjek za izdavaštvo
3.2.
Odsjek za pružanje korisničkih usluga
4.
Odjel za primjenu i razvoj korisničke programske podrške
5.
Odjel za primjenu informatičko-komunikacijske tehnologije
6.
Odjel za promotivnu djelatnost, izobrazbu i praćenje projekata
7.
Odjel za pravne, kadrovske i opće poslove
8.
Odjel za računovodstveno-financijske poslove, plan i nabavu.
1.
Odjel za prikupljanje službene dokumentacije i podataka
Članak 6.
U
Odjelu se izrađuju kriteriji za prikupljanje službenih podataka, informacija i
dokumentacije te za izgradnju fizičkih, digitalnih i virtualnih
dokumentacijskih zbirki i baza službenih podataka; prikupljaju se: službena
dokumentacija Republike Hrvatske koju čine pravni propisi, dokumenti koje su
tijela javne vlasti dužna izrađivati, periodičke i monografske publikacije i
ostala izdanja u svim načinima prenošenja informacija; službeni podaci o
tijelima javne vlasti Republike Hrvatske, odnosno imena, adrese sjedišta,
podaci o komunikacijama, unutrašnje ustrojstvo te funkcije i imena vršitelja
dužnosti; službena dokumentacija stranih zemalja, Europske unije i drugih
međunarodnih organizacija te njihova dokumentacija o Republici Hrvatskoj;
podaci o tijelima Europske unije; podaci o diplomatskim predstavništvima
stranih zemalja i međunarodnih organizacija u Republici Hrvatskoj; podaci o
međunarodnim organizacijama i članstvu Republike Hrvatske u međunarodnim
organizacijama; podaci o političkim strankama registriranima u Republici
Hrvatskoj i njihova dokumentacija; stvaraju se i održavaju dokumentacijske
zbirke, arhiv digitalne građe i baze podataka.
2. Odjel za obradu
službene dokumentacije i podataka
Članak 7.
U
Odjelu se izgrađuju bibliografske/dokumentacijske i normativne baze podataka;
formalno i sadržajno obrađuju se podaci i dokumentacija; prate se i pripremaju
za primjenu norme i preporuke za formalnu i sadržajnu obradu službene dokumentacije
i podataka te izgradnju odgovarajuće normativne infrastrukture; izgrađuje se i
održava normativna infrastruktura za sadržajnu obradu podataka; pripremaju se
podaci za objavu na papirnom i elektroničkom mediju te izgradnju i održavanje
izvora informacija i usluga dostupnih na mreži. Odjel surađuje s drugim
državnim tijelima i srodnim institucijama radi normiranja obrade službene
dokumentacije i podataka te razmjene podataka na elektroničkom mediju i protoka
informacija; sudjeluje u razvoju alata za formalnu i sadržajnu obradu službene
dokumentacije i podataka potpomognutu računalom te razvoj normativne
infrastrukture.
2.1. Odsjek za formalnu
obradu službene dokumentacije i podataka
Članak 8.
U
Odsjeku se formalno obrađuje službena dokumentacija i podaci te izgrađuju i
dopunjavaju bibliografske/dokumentacijske baze podataka; prate se i pripremaju
za primjenu norme i preporuke za formalnu obradu službene dokumentacije i
podataka; pripremaju se podaci za objavu na papirnom i elektroničkom mediju te
izgradnju i održavanje izvora informacija i usluga dostupnih na mreži. Odsjek
surađuje s drugim državnim tijelima i srodnim institucijama radi normiranja
obrade službene dokumentacije i podataka te razmjene podataka na elektroničkom
mediju i protoka informacija; sudjeluje u razvoju alata za formalnu obradu
službene dokumentacije i podataka potpomognutu računalom.
2.2. Odsjek za sadržajnu
obradu službene dokumentacije i podataka
Članak 9.
U
Odsjeku se sadržajno obrađuje službena dokumentacija i podaci; prate se i
pripremaju za primjenu norme i preporuke za sadržajnu obradu službene
dokumentacije i podataka; prikupljaju se i predlažu nove normativne odrednice.
Odsjek surađuje s drugim državnim tijelima i srodnim institucijama radi
normiranja obrade službene dokumentacije i podataka te razmjene podataka na
elektroničkom mediju i protoka informacija; sudjeluje u razvoju alata za
sadržajnu obradu službene dokumentacije i podataka potpomognutu računalom.
2.3. Odsjek za razvoj i
primjenu normativne infrastrukture
Članak 10.
U
Odsjeku se prikupljaju podaci i izgrađuju normativne baze podataka: pojmovnici
i klasifikacije; prate se norme za izradu normativnih baza podataka i
pripremaju za primjenu; oblikuju se upute o izgradnji, dogradnji i načinu
korištenja pojmovnika i klasifikacija. Odsjek pomaže u primjeni normativnih
podataka; surađuje s drugim državnim tijelima i srodnim institucijama radi
normirane izgradnje dokumentacijskih normativnih alata te razmjene normativnih
podataka na elektroničkom mediju i protoka informacija; sudjeluje u razvoju
alata za unaprjeđivanje i korištenje normativne infrastrukture potpomognute
računalom.
3. Odjel za diseminaciju informacija
Članak 11.
U
Odjelu se organizira i diseminira službena
dokumentacija i podaci preko izdavačke djelatnosti i informacijskih usluga;
izrađuju kriteriji za odabir građe i način prikaza te uređuju periodička,
monografska i druga izdanja (publikacije, katalozi, leci, mape, prikazi itd.) na papirnom i elektroničkom mediju te izvori
informacija i usluga dostupnih na mreži; definira se dinamika i organizira
način distribucije izdanja na papirnom i elektroničkom mediju; organizira se,
prati, analizira i provodi rad s korisnicima. Odjel sudjeluje u pripremi
informacija za diseminaciju i kroz druge oblike i predlaže
nove načine prikupljanja informacija; izrađuje podloge i planove za proširenje
i poboljšanje dostupnosti službene dokumentacije i podataka na svim medijima i
za sve vrste korisnika.
3.1. Odsjek za
izdavaštvo
Članak 12.
U
Odsjeku se obavljaju izdavački poslovi: uređuju periodička, monografska i druga
izdanja (publikacije, katalozi, leci, mape, prikazi itd.)
na papirnom i elektroničkom mediju te izvori informacija i usluga dostupnih na
mreži; izrađuju se kriteriji za odabir podataka, način prikaza i grafičko
uređenje izdanja; prevode se, lektoriraju i korigiraju tekstovi; organizira se
tiskanje i objavljivanje te distribucija tiskanih izdanja odnosno obnova
podataka izvora informacija i usluga dostupnih na mreži. Prati se razvoj
djelatnosti i izrađuju podloge za unaprjeđivanje dostupnosti službene
dokumentacije i podataka primarnim korisnicima i najširemu krugu korisnika.
3.2. Odsjek za pružanje
korisničkih usluga
Članak 13.
U
Odsjeku se pružaju informacijske usluge namijenjene korisnicima: zaprimaju i
evidentiraju korisnički upiti; provode korisnički intervjui; pretražuju
službeni informacijski izvori HIDRA-e, drugih tijela javne vlasti Republike
Hrvatske, stranih zemalja, Europske unije i drugih međunarodnih organizacija te
drugih srodnih institucija; selektiraju se i organiziraju podaci i
dokumentacijska građa prema korisničkim upitima te dostavlja korisnicima na
papirnom i/ili elektroničkom mediju; analiziraju se korisnički upiti i
izgrađuju i dorađuju kriteriji za razvoj usluga koje pružaju informacijski
specijalisti.
4. Odjel za primjenu i
razvoj korisničke programske podrške
Članak 14.
U
Odjelu se prati razvoj programske podrške i odgovarajućih normi za potrebe
informacijskih, dokumentacijskih i referalnih poslova; nabavlja se, prilagođuje
i razvija korisnička programska podrška za potrebe: pohrane, obrade i razmjene
dokumentacijskih i normativnih podataka te digitalnoga arhiva i izdavaštva na
papirnom i elektroničkom mediju odnosno mreži (internet i dr.);
ugrađuje se programska podrška u rad informacijskoga sustava; pripremaju
procedure, izrađuju upute te obrazuju službenici HIDRA-e za upotrebu programske
podrške; administriraju baze podataka te provode složene procedure radi
restrukturiranja podataka, selekcije i slanja podataka za posebne namjene,
razmjene podataka, pripreme za tisak i prezentacije na mreži. Odjel surađuje u
izgradnji informacijskih sustava tijela državne vlasti Republike Hrvatske u
okviru službeno prihvaćenoga plana razvoja.
5. Odjel za primjenu
informatičko-komunikacijske tehnologije
Članak 15.
U
Odjelu se prati razvoj, planira nabava i organizira korištenje
informatičko-komunikacijske tehnologije i vodi briga o informacijskoj
sigurnosti; planira se, uspostavlja, nadzire i upravlja operacijskim sustavima,
programskom osnovicom, računalnom mrežom i mrežnom opremom; skrbi se za
ispravnost računalne i mrežne opreme te za zamjenu dotrajale opreme novom;
koordinira se i ostvaruje povezivanje sustava HIDRA-e sa srodnim domaćim i
međunarodnim institucijama te globalnom mrežom; skrbi se za sigurnosne sustave
zaštite računalne mreže, računalnog sustava i programske podrške; skrbi se za
uspostavu, održavanje i kontinuirani rad informacijskih servisa iz djelokruga
HIDRA-e; sudjeluje u obrazovanju i osposobljavanju službenika HIDRA-e u
korištenju informatičko-komunikacijske tehnologije.
6. Odjel za promotivnu
djelatnost, izobrazbu i praćenje projekata
Članak 16.
U
Odjelu se planiraju, organiziraju, pripremaju i vode predstavljanja, predavanja, seminari i prezentacije HIDRA-ine djelatnosti;
pripremaju se i vode kontakti s medijima; planira se, organizira i prati
izobrazba HIDRA-inih službenika; planira se, organizira i prati izobrazba
korisnika iz područja HIDRA-ina rada; prate se i predlažu programi financiranja
drugih domaćih i inozemnih institucija i programa te vode organizacijski i
administrativni poslovi u vezi s projektima, donacijama i novčanom pomoći u
kojima HIDRA sudjeluje samostalno ili u suradnji s drugim institucijama.
7. Odjel za pravne,
kadrovske i opće poslove
Članak 17.
U
Odjelu se obavljaju upravni i stručni poslovi u svezi s primjenom i provedbom
zakona i drugih propisa iz djelokruga HIDRA-e; usklađuje se rad na izradi
nacrta prijedloga propisa iz djelokruga HIDRA-e; priprema se i usklađuje izrada
općih akata HIDRA-e; koordiniraju se i vode poslovi u vezi sa zapošljavanjem
službenika i namještenika; prate se, nadziru i poduzimaju mjere za
unaprjeđivanje rada službenika i namještenika; surađuje se s drugim tijelima
državne uprave i drugim institucijama u poslovima iz djelokruga Odjela; vodi se
evidencija iz djelokruga Odjela; obavljaju se administrativni poslovi za
potrebe ravnatelja te kadrovski, pomoćni i tehnički poslovi za potrebe HIDRA-e.
8. Odjel za
računovodstveno-financijske poslove, plan i nabavu
Članak 18.
U
Odjelu se organiziraju i koordiniraju
računovodstveni i financijski poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima;
izrađuje se prijedlog sredstava tekućeg i kapitalnog dijela proračuna; izrađuju
se financijski planovi i kontrolira trošenje proračunskih sredstava sukladno
namjeni i planiranoj dinamici; sastavljaju se kvartalna i glavna završna
financijska te druga izvješća propisana zakonom; izrađuje se analitički kontni plan, ustrojavaju se i vode glavne i pomoćne
poslovne knjige propisane zakonom te evidentiraju sve poslovne promjene;
obavljaju se poslovi vezani uz sustav Državne riznice; likvidiraju se ulazni
računi te pripremaju nalozi za plaćanje; prate se i evidentiraju promjene na
nefinancijskoj imovini i usklađuju obveze i potraživanja; obračunavaju se plaće
i osobne naknade; nabavlja se roba, naručuju usluge i izdaje potrošni materijal
i druga roba te obavljaju drugi računovodstveni poslovi.
III. STRUČNI SAVJETI I
RADNE SKUPINE
Članak 19.
Za
raspravljanje o pojedinim pitanjima iz djelokruga HIDRA-e,utvrđivanje
prijedloga planova i programa, utvrđivanje prijedloga propisa te za davanje
stručnih mišljenja i prijedloga o pitanjima iz djelokruga HIDRA-e, ravnatelj
može osnivati stručne savjete, povjerenstva i radne skupine.
U
radu tijela iz stavka 1. ovog članka mogu sudjelovati i vanjski stručnjaci.
Aktom
o osnivanju ili imenovanju vanjskih članova određuju se zadaci, ovlaštenja i
način rada savjeta, povjerenstava ili radnih skupina.
IV. UPRAVLJANJE
Članak 20.
Radom
HIDRA-e upravlja ravnatelj kojega imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske
na prijedlog predsjednika Vlade.
Ravnatelj
je odgovoran za svoj rad i rad HIDRA-e Vladi Republike
Hrvatske.
Radom
odjela upravljaju načelnici odjela.
Radom
odsjeka upravljaju voditelji odsjeka.
Članak 21.
Načelnici
odjela za svoj rad odgovaraju ravnatelju.
Voditelji
odsjeka za svoj rad odgovaraju načelniku odjela u čijem su sastavu ustrojeni i
ravnatelju.
Članak 22.
Ravnatelj
ustrojava stručni kolegij kao savjetodavno tijelo.
Članovi
kolegija su načelnici odjela.
Ostali
se službenici pozivaju na sjednice prema potrebi.
V. SLUŽBENICI I
NAMJEŠTENICI HIDRA-e
Članak 23.
Poslove
i zadaće iz djelokruga HIDRA-e, ovisno o vrsti, složenosti, stručnoj spremi
potrebnoj za njihovo obavljanje i o drugim uvjetima, obavljaju službenici i
namještenici raspoređeni na radna mjesta, u skladu sa zakonom.
Okvirni
broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz
djelokruga HIDRA-e određen je u tabličnom prikazu, koji je sastavni dio ove
Uredbe i koji se ne objavljuje u »Narodnim novinama«.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak 24.
Pitanja
važna za rad HIDRA-e koja nisu uređena ovom Uredbom uredit će se Pravilnikom o
unutarnjem redu HIDRA-e, a osobito broj potrebnih državnih službenika i
namještenika s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća i stručnih uvjeta
potrebnih za njihovo obavljanje, kao i njihove ovlasti i odgovornosti.
Članak 25.
Pravilnik
o unutarnjem redu HIDRA-e donijet će ravnatelj u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu ove Uredbe.
Ravnatelj
HIDRA-e u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika iz stavka 1.
ovog članka rasporedit će službenike i namještenike na radna mjesta.
Članak 26.
Danom
stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o unutarnjem ustrojstvu i
načinu rada Hrvatske informacijsko-dokumentacijske referalne agencije (»Narodne
novine«, broj 65/2005).
Članak 27.
Ova
Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
023-03/07-01/02
Urbroj: 5030108-07-1
Zagreb, 15. veljače 2007.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur.,
v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |