|
|
|
|
1232
Temeljem članka 275. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« br. 105/04) ravnatelj Državnog zavoda za mjeriteljstvo donosi
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se postupak homologacije vozila za poljoprivredu i šumarstvo kategorija T i C (1) s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret.
Članak 2.
Tehnički zahtjevi u postupku homologacije navedeni su u Prilogu koji čini sastavni dio ovoga Pravilnika, a postupak homologacije u člancima 8. – 10. Pravilnika o homologaciji tipa traktora za poljoprivredu i šumarstvo.
Članak 3.
Tijelo nadležno za homologaciju vozila za poljoprivredu i šumarstvo u smislu odredaba ovoga Pravilnika je Državni zavod za mjeriteljstvo (u daljnjemu tekstu: Zavod).
Članak 4.
Zavod će dodijeliti certifikat o homologaciji tipu traktora s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret ako taj tip traktora zadovoljava zahtjeve iz Priloga.
Članak 5.
Novi traktori s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret mogu se homologirati, uvoziti i stavljati na tržište ako zadovoljavaju zahtjeve ovoga Pravilnika i njegova Priloga.
Članak 6.
Zavod može ovlastiti pravnu ili fizičku osobu za obavljanje poslova tehničke
službe ako ta osoba ispunjava sljedeće uvjete:
– da zadovoljava zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17025 za osposobljenost ispitnih
laboratorija za područje ispitivanja prema zahtjevima ovoga Pravilnika
– da može dokazati poznavanje metoda i postupaka ispitivanja sadržanih u
Prilogu.
– da ima najmanje jednoga djelatnika školske spreme VII/1 strojarskoga smjera
Članak 7.
Odredbe članka 5. ovoga Pravilnika primjenjivat će se od 1. listopada 2007. godine za sva nova vozila koja se prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj.
Članak 8.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od njegove objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa: 011-02/07-02/6
Urbroj: 558-04/2-07-1-BG
Zagreb, 23. ožujka 2007.
Ravnatelj
Državnog zavoda za mjeriteljstvo
Mirko Vuković, dipl. ing., v. r.
_______
(*) Pravilnik preuzima sadržaj
Direktive Vijeća 74/152/EEZ o usklađivanju zakonodavstva država članica koje se
odnosi najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret traktora na kotačima
za poljoprivredu i šumarstvo, s uključenim izmjenama i dopunama u direktivama
82/890/EEZ, 88/412/EEZ, 97/54/EZ i 98/89/EZ.
(1) Definicija vozila i kategorizacija dani su u točki 4. članka 4.
Pravilnika o homologaciji tipa traktora za poljoprivredu i šumarstvo (»Narodne
novine« br. 15/06).
PRILOG
1. NAJVEĆA KONSTRUKCIJSKA BRZINA
1.1. Kod homologacijskih ispitivanja mjeri se prosječna brzina na ravnoj stazi
koju traktor prolazi u oba smjera od točke ‘letećeg’ starta. Zemlja na stazi
treba biti stabilizirana. Staza mora biti ravna i duga najmanje 100 m, a nagibi
na njoj ne smiju biti veći od 1,5 %.
1.2. Tijekom ispitivanja traktor treba biti neopterećen bez dodatnih utega ili
posebne opreme a tlak u gumama treba biti takav, kakav je propisan za uporabu na
cesti.
1.3. Tijekom ispitivanja traktor treba biti opremljen novim gumama s najvećim
promjerom kotrljanja koje je za traktor odredio proizvođač.
1.4. Za ispitivanje se upotrebljava stupanj prijenosa kojim se dostiže najveća
brzina traktora, a zaklopka za snagu treba biti potpuno otvorena.
1.5. Da bi se u obzir uzele različite neizbježne pogreške koje se pojavljuju,
posebno zbog tehnike mjerenja i povećanja brzine vrtnje motora kod djelomičnog
opterećenja, za homologacijsko ispitivanje prihvatljiva je izmjerena brzina koja
prelazi vrijednost za najveću konstrukcijsku brzinu za 3 km/h.
1.6. Da bi tijelo nadležno za homologaciju traktora moglo izračunati teoretsku
brzinu traktora, proizvođač mora navesti prijenosni omjer, stvarni put koji
prijeđu pogonski kotači, koji odgovara jednome cijelom okretaju, i broj okretaja
u minuti motora pri najvećoj snazi s potpuno otvorenom zaklopkom za snagu i
regulatorom broja okretaja, ako je ugrađen, namještenim prema uputama
proizvođača.
2. PLATFORME ZA TERET
2.1. Težište platforme za teret mora se nalaziti između osovina.
2.2. Mjere platforme za teret moraju biti takve da:
– duljina ne bude veća od 1,4 puta razmaka prednjih ili stražnjih kotača
traktora, koji je veći;
– širina ne smije biti veća od ukupne širine traktora bez opreme.
2.3. Platforma za teret mora se nalaziti simetrično s obzirom na uzdužnu
središnju ravninu traktora.
2.4. Platforma za teret ne smije biti više od 150 cm udaljena od tla.
2.5. Vrsta platforme za teret i način njezina postavljanja mora biti takav da
pri uobičajenu opterećenju vozačko vidno polje ostane dovoljno veliko i da
obvezatna svjetla i svjetlosna signalizacija mogu pravilno djelovati
2.6. Platforma za teret mora biti odvojiva, a na traktor treba biti pričvršćena
tako da, je nije moguće slučajno ukloniti.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |