|
|
|
|
1240
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na temelju članka 13. stavka 1. Zakona o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05), u upravnom postupku donošenja odobrenja na prijedlog Godišnjeg plana za poticanje zapošljavanja za 2007., pokrenutom na zahtjev Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva Republike Hrvatske, sa sjedištem u Zagrebu, Ulica grada Vukovara 78, temeljem odluke donesene na 78. sjednici Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, održanoj 1. ožujka 2007., donosi sljedeće
I. Odobrava se prijedlog Godišnjeg plana za poticanje zapošljavanja za 2007. u
dijelu koji se odnosi na državne potpore za zapošljavanje navedene u Smjernici
1. Mjerama 2., 3. i 4. i Smjernici 7. Mjerama 1. i 2., te državne potpore za
usavršavanje navedene u Smjernici 3. Mjeri 1. jer su iste sukladne s odredbama
Zakona o državnim potporama.
II. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. ZAHTJEV ZA DONOŠENJE ODOBRENJA
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je 19.
siječnja 2007., od Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva Republike
Hrvatske sa sjedištem u Zagrebu, Ulica Grada Vukovara 78 (dalje: Ministarstvo),
prijedlog Godišnjeg plana za poticanje zapošljavanja za 2007. s osnovnim
elementima programa državne potpore (dalje: Prijedlog Godišnjeg plana) zajedno s
detaljno obrazloženim Smjernicama koje predstavljaju njegov sastavni dio, te
Obrazac prijave državne potpore za Prijedlog Godišnjeg plana (dalje: Obrazac
prijave).
Obrazac prijave podnesen je sukladno članku 80. Uredbe o državnim potporama
(»Narodne novine« broj 121/03; dalje Uredba) te članku 2. stavku 2. Pravilnika o
obliku i sadržaju, te načinu prikupljanja podataka i vođenja evidencija državnih
potpora (»Narodne novine«, broj 11/05). Uredba se primjenjuje sukladno članku
10. Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine« broj 50/06).
Iz Prijedloga Godišnjeg plana razvidno je da sadrži elemente državne potpore i
kao takav predstavlja program državne potpore iz članka 3. stavka 2. Zakona o
državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05; dalje: ZDP), temeljem kojeg
se bez potrebe za dodatnim provedbenim mjerama dodjeljuju pojedinačne državne
potpore.
Stoga je rečeno Ministarstvo Prijedlog Godišnjeg plana, prije upućivanja na
usvajanje Vladi Republike Hrvatske, dostavilo Agenciji na odobrenje, sukladno
članku 11. stavku 1. ZDP-a.
Podaci sadržani u Prijedlogu Godišnjeg plana, priloženim Smjernicama i Obrascu
prijave nisu bili dovoljni za donošenje meritornog rješenja, stoga je u
prostorijama Agencije, 7. veljače 2007., održan sastanak na kojem su
predstavnicima Ministarstva dane detaljne upute u vezi usklađenja Prijedloga
Godišnjeg plana s odredbama ZDP-a, te su zatražena dodatna objašnjenja.
Konačan Prijedlog Godišnjeg plana i Obrazac prijave dostavljeni su Agenciji 21.
veljače 2007.
2. OPIS PRIJEDLOGA GODIŠNJEG PLANA
2.1. Davatelji sredstava predviđenih Prijedlogom Godišnjeg plana:
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva,
Ministarstvo obitelji, branitelja, i međugeneracijske solidarnosti,
Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka,
Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi,
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa,
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva
Hrvatski zavod za zapošljavanje (dalje: HZZ) te
Fond za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.
2.2. Naziv programa:
Godišnji plan za poticanje zapošljavanja u 2007.
2.3. Kategorija:
Horizontalne potpore namijenjene svim poduzetnicima.
2.4. Mjere predviđene Prijedlogom Godišnjeg plana:
2.4.1. Smjernica 1. Aktivne i preventivne mjere za nezaposlene i neaktivne:
Mjera 1. Preventivni rad sa svim nezaposlenim osobama evidentiranim pri HZZ-u.
Cilj ove mjere je podizanje kvalitete usluge i efikasnosti HZZ-a, te povećanje
zapošljivosti pojedinih skupina s naglaskom na socijalnu uključenost,
cjeloživotno obrazovanje i fleksibilnost radne snage. Ciljana skupina ove mjere
su sve nezaposlene osobe iz evidencije HZZ-a.
Pravni temelj: Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme
nezaposlenosti (»Narodne novine«, broj 32/02, 86/02, 114/03 i 151/03), te
Nacionalni akcijski plan zapošljavanja za razdoblje 2005. do 2008. usvojen
Zaključkom Vlade RH od 2. prosinca 2004.g., klasa: 100-01/04-02/04, urbroj:
5030108-04-1.
Mjera 2. Sufinanciranje zapošljavanja mladih osoba do 29 godina starosti bez
radnog iskustva, koji u ukupnoj nezaposlenosti imaju udio od 15,8 posto.
Nositelj ove aktivnosti je HZZ u suradnji s Ministarstvom.
Pravni temelj: Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme
nezaposlenosti, te Nacionalni akcijski plan zapošljavanja za razdoblje 2005. do
2008.
Mjera 3. Sufinanciranje zapošljavanja dugotrajno nezaposlenih osoba što obuhvaća
sve nezaposlene osobe bez obzira na starosnu dob i radno iskustvo, te koje su
najmanje 12 mjeseci u proteklih 16 mjeseci ili tijekom 6 mjeseci od proteklih 8
mjeseci, ako su mlađe od 25 godina, prijevljene u evidenciji nezaposlenih.
Nositelj ove aktivnosti je HZZ u suradnji s Ministarstvom.
Pravni temelj: Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme
nezaposlenosti, te Nacionalni akcijski plan zapošljavanja za razdoblje 2005. do
2008.
Mjera 4. Sufinanciranje starijih osoba odnosno ženskih osoba iznad 45 godina
starosti i muških osoba iznad 50 godina starosti koji su u evidenciji
nezaposlenih duže od 6 mjeseci, osobe koje su posao izgubile kao tehnološki
višak ili se nalaze u otkaznom roku. Nositelj ove aktivnosti je HZZ u suradnji s
Ministarstvom.
Pravni temelj: Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme
nezaposlenosti, te Nacionalni akcijski plan zapošljavanja za razdoblje 2005. do
2008.
Mjera 5. Sufinanciranje pripravničkog staža za zdravstvene radnike više i
visoke stručne spreme u trajanju od 12 mjeseci u okviru javnih zdravstvenih
ustanova koje se financiraju iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Nositelj
ove mjere je Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi. Ciljanu skupinu u ovom
slučaju predstavljaju zdravstveni radnici te se stoga ne radi o državnoj
potpori.
Pravni temelj: Zakon o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine« broj 121/03, 44/05
i 48/05).
Mjera 6. Izrada financijskog plana za osiguranje sredstava za plaće srednje i
visoke stručne spreme, te VKV radnika u ustanvoa socijalne skrbi. Nositelj ove
mjere je Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi. Korisnici sredstava su
zdravstveni radnici te se ne radi o državnoj potpori.
Pravni temelj: Zakon o socijalnoj skrbi (»Narodne novine« broj 73/97, 27/01,
59/01, 82/01, 103/03 i 44/06).
2.4.2. Smjernica 2. Otvaranje novih radnih mjesta i razvoj poduzetništva:
Mjera 1. Sufinanciranje troškova osnivanja zadruga, opreme i konzultantskih
usluga. Riječ je o potporama koje po pojedinom korisniku ne prelaze ukupan iznos
od 750.000,00 kuna u razdoblju od tri godine. Nositelj ove mjere je Ministarstvo
– Uprava za mala i srednja trgovačka društva i zadruge.
Pravni temelj: Zakon o poticanju ulaganja (»Narodne novine« broj 138/06).
Mjera 2. Sufinanciranje troškova konzultantskih usluga, dijela troškova
registracije, troškova dopunske poduzetničke izobrazbe kao i troškova
informatičkog obrazovanja. S obzirom na planirani obuhvat od oko 200 pravnih ili
fizičkih poslovnih subjekata navedena potpora po pojedinom korisniku neće
prelaziti više od750.000,00 kuna u razdoblju od tri godine. Nositelj mjere je
Ministarstvo – Uprava za mala i srednja trgovačka društva i zadruge.
Pravni temelj: Zakon o poticanju ulaganja.
Mjera 3. Sufinanciranje udruživanja gospodarskih subjekata u clustere pri čemu
ukupan iznos potpore u tri godine neće prelaziti 750.000,00 kuna po pojedinom
korisniku. Nositelj je Ministarstvo –Uprava za poticanje ulaganja i izvoz.
Pravni temelj: Zakon o poticanju ulaganja.
Mjera 4. Sufinanciranje edukacije učenika i voditelja učeničkih zadruga i
učeničkih poduzeća i sufinanciranje opremanje učeničkih zadruga i poduzeća.
Nositelj mjere je Ministarstvo – Uprava za mala i srednja trgovačka društva i
zadruge. Budući da su korisnici ove mjere škole i obrazovne ustanove, u
konkretnom slučaju nije riječ o državnoj potpori.
Mjera 5. Brže i jeftinije registriranje obrta. Cilj ove mjere je skraćenje roka
otvaranja obrta, te omogućavanje otvaranja obrta putem Interneta. Ciljana
skupina su fizičke osobe te se ne radi o državnoj potpori. Riječ je o provedbi
programa Ministarstva – Uprave za obrt.
Naprijed navedene mjere od 1. do 5. dio su Operativnog plana poticanja malog i
srednjeg poduzetništva koji (osim Mjere 4. i 5.) sadrži državne potpore male
vrijednosti o kojima je Agencija obaviještena.
Mjera 6. Sufinanciranje troškova otvaranja novih radnih mjesta u vidu
jednokratne bespovratne novčane pomoći u visini od 1.500 do 4.500 eura zavisno
od županije u kojoj se otvara novo radno mjesto odnosno o visini stope
nezaposlenosti te navedenu potporu ne mogu ostvariti poslodavci sa sjedištem u
županiji u kojoj je stopa nezaposlenosti ispod 20 posto. Ovu potporu dodjeljuje
Ministarstvo, a sveukupan iznos potpore ne može prijeći iznos od 750.000,00 kuna
za razdoblje od tri godine po pojedinom korisniku.
Pravni temelj: Zakon o poticanju ulaganja.
Mjera 7. Subvencioniranje kamatne stope u visini od 2 posto za poduzetničke
kredite nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece poginulih, zatočenih i
nestalih hrvatskih branitelja s tim da ukupni iznos subvencioniranih troškova ne
može prijeći 15 posto opravdanih troškova malim poduzetnicima, odnosno 7,5 posto
srednjim poduzetnicima. Nositelj ove mjere je Ministarstvo obitelji, branitelja
i međugeneracijske solidarnosti.
O ovoj aktivnosti Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske
solidarnosti Agencija donijela Mišljenje od 9. svibnja 2006. u predmetu koji se
vodi pod poslovnim brojem klasa: 430-01/2004-13/51,urbroj: 580-03-05-43-10
(dalje: Mišljenje od 9. svibnja 2006.).
Pravni temelj: Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i
članova njihovih obitelji (»Narodne novine« broj 174/04 i 92/05).
Mjera 8. Sufinanciranje troškova osnivanja zadruga nezaposlenih hrvatskih
branitelja i djece poginulih, zatočenih i nestalih hrvatskih branitelja u
području poljoprivrede i ribarstva. Nositelj ove mjere je Ministarstvo obitelji,
branitelja i međugeneracijske solidarnosti. Kako je u konkretnom slučaju riječ o
državnoj potpori poljoprivredi i ribarstvu, ova mjera nije predmet ocijene prema ZDP-u.
Pravni temelj: Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i
članova njihovih obitelji.
Mjera 9. Financijska podrška pojedinačnim projektima osnivanjem obrta ili
trgovačkih društava koja će zapošljavati nezaposlene hrvatske branitelje i djecu
poginulih i zatočenih i nestalih hrvatskih branitelja pod uvjetom da osiguraju
njihovu zaposlenost u trajanju ne manjem od 24 mjeseca. Iznos subvencije ne može
prelaziti više od 750.000,00 kuna po pojedinom korisniku u razdoblju do tri
godine. Nositelj mjere je Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske
solidarnosti.
Pravni temelj: Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i
članova njihovih obitelji.
Ovu mjeru Agencija je ocijenila Mišljenjem od 9. svibnja 2006.
Mjera 10. Poticanje zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece
poginulih, zatočenih i nestalih hrvatskih branitelja informiranjem, edukacijom i
pružanjem potpore u realizaciji i evaluacija isplatom poticaja od 20.000,00 kuna
po korisniku. Nositelj mjere je Ministarstvo obitelji, branitelja i
međugeneracijske solidarnosti.
Pravni temelj: Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i
članova njihovih obitelji.
Agencija je, također, ovu mjeru ocijenila Mišljenjem od 9. svibnja 2006.
Mjera 11. Program kreditiranja malog i srednjeg poduzetništva u turizmu usmjeren
izgradnji, dogradnji ili rekonstrukciji turističkih kapaciteta u kojem se pod
povoljnijim uvjetima kreditiraju opravdani troškovi početnih ulaganja do 15
posto malim poduzetnicima, odnosno 7,5 posto srednjim poduzetnicima uz mogućnost
dodatnog sufinanciranja do 50 posto opravdanih troškova za savjetodavne usluge
vanjskih savjetnika. Nositelj mjere je Ministarstvo mora, turizma, prometa i
razvitka.
Pravni temelj: Zakon o turističkoj djelatnosti (»Narodne novine« broj 8/96,
19/96, 76/98), te Pravilnik o vrstama i kategorijama plovnih objekata nautičkog
turizma (»Narodne novine« broj 11/97, 105/98, 38/99, 56/00, 106/00).
Ova mjera sadržana je u programu »Poticaj za uspjeh« na koji je Agencija
donijela Mišljenje od 16. prosinca 2005. klasa: 430-01/2005-04/36, urbroj:
580-03-05-54-02.
Mjera 12. Program kreditiranja drugih djelatnosti turističke ponude razvojem
malog gospodarstva subvencioniranjem kreditne kamate u iznosu od 2 posto koji se
može dodijeliti za opravdane troškove početnih ulaganja s tim da ukupni iznos
subvencioniranih troškova ne može prijeći 15 posto opravdanih troškova malim
poduzetnicima, odnosno 7,5 posto srednjim poduzetnicima. Nositelj mjere je
Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka.
Pravni temelj: Zakon o turističkoj djelatnosti, te Pravilnik o vrstama i
kategorijama plovnih objekata nautičkog turizma.
Mjera 13. Državne potpore koje se na temelju javnog poziva jednokratno isplaćuju
otočnim poslodavcima, a koja po pojedinom korisniku ne prelazi ukupan iznos od
750.000,00 kuna u razdoblju od tri godine. Potpore su usmjerene na poticanje
gospodarskog razvoja otoka kao područja s visokim stopama nezaposlenosti.
Nositelj mjere je Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka.
Pravni temelj: Zakon o otocima (»Narodne novine« broj 34/99,32/02, 93/06), te
Uredba o uvjetima, kriterijima, visini i načinu ostvarivanja prava dodijele
državne potpore male vrijednosti otočnim poslodavcima za očuvanje radnih mjesta
(»Narodne novine« broj 77/06).
Mjera 14. Poticanje izgradnje malih brodova – plovećih hotela kroz
subvencioniranje kreditne kamate za privatne brodograditelje. Ukupni iznos
subvencioniranih troškova ne može prijeći iznos od 750.000,00 kuna za razdoblje
od tri godine po pojedinom korisniku. Cilj ove potpore je obogaćivanje hrvatske
turističke ponude. Nositelj mjere je Ministarstvo mora, turizma, prometa i
razvitka.
Pravni temelj: Zakon o turističkoj djelatnosti, te Pravilnik o vrstama i
kategorijama plovnih objekata nautičkog turizma.
Mjera 15. Sufinanciranje troškova osnivanja novih poljoprivrednih zadruga,
razvoja poljoprivrednih zadruga i rada profesionalnog upravitelja u
poljoprivrednim zadrugama. Kako je riječ o poljoprivredi, ova Mjera ne
predstavlja državnu potporu. Nositelj mjere je Ministarstvo poljoprivrede,
šumarstva i vodnog gospodarstva.
2.4.3. Smjernica 3. Poticanje promjena i promicanje prilagodljivosti i
pokretljivosti na tržištu rada:
Mjera 1. Sufinanciranje opravdanih troškova obrazovanja za poznatog poslodavca.
Nositelj mjere je HZZ.
Pravni temelj: Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme
nezaposlenosti, te Nacionalni akcijski plan zapošljavanja za razdoblje 2005. do
2008.
Mjera 2. Analiza zastupljenosti fleksibilnih oblika rada (nepuno radno vrijeme,
rad kod kuće i sl.) na način da se horizontalno usklade propisi koji su
ograničavajući u odnosu na fleksibilne oblike rada. Riječ je o redovnim
aktivnostima Ministarstva. Ova Mjera predstavlja normativnu djelatnost
Ministarstva te se ne radi o državnoj potpori.
2.4.4. Smjernica 4. Promoviranje razvoja ljudskog kapitala i cjeloživotno učenje
Mjera 1. Sufinanciranje opravdanih troškova obrazovnih aktivnosti za nepoznatog
poslodavca na način da se sufinancira 100 posto troškova obrazovanja i polazniku
isplaćuje minimalna novčana naknada. Prosječan trošak po osobi iznosi 12.400,00
kuna, a korisnik je nezaposlena fizička osoba. Stoga se ne radi o državnoj
potpori. Nositelj mjere je HZZ.
Pravni temelj: Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme
nezaposlenosti, te Nacionalni akcijski plan zapošljavanja za razdoblje 2005. do
2008.
Mjera 2. Sufinanciranje seminara za poduzetnike početnike i poduzetnike u
razvoju kroz organiziranje seminara i intenzivnije uključivanje izobrazbe za
poduzetništvo u srednje i visoko školstvo, pri čemu su sredstva namijenjena
provedbi Programa Ministarstva, a ne poduzetnicima. Nije riječ o državnoj
potpori. Nositelj mjere je Ministarstvo.
Mjera 3. Vraćanje sredstava za pripremu i polaganje majstorskog ispita, ispita o
stručnoj osposobljenosti i pomoćničkog ispita za rad u obrtništvu. Prosječan
trošak po osobi iznosi od 4.000,00 kuna, a korisnici potpore su nezaposlene
fizičke osobe iz čega proizlazi da se ne radi o državnoj potpori. Nositelj mjere
je Ministarstvo –Uprava za obrt.
Mjera 4. Osposobljavanje i promidžba za tradicionalne obrtničke djelatnosti na
način da se sufinanciraju radionice u kojima se vrši osposobljavanja za
tradicionalna obrtnička zanimanja. Prosječni trošak po osobi iznosi oko 3.800,00
kuna, a korisnici potpore su obrazovne ustanove, udruge i udruženja. Nositelj
mjere je Ministarstvo – Uprava za obrt.
Mjera 5. Obrazovanje obrtnika kroz sufinanciranje opremanja praktikuma za
strukovne predmete, opremanje radionica za održavanje seminara u majstorskim
školama, plaćanje stipendija za učenike koji se školuju za obrtnička zanimanja.
Prosječni trošak po sobi iznosi 7.000,00 kuna. Nositelj ove mjere je
Ministarstvo – Uprava za obrt.
Mjera 6. Profesionalno osposobljavanje i rehabilitacija osoba s invaliditetom
provodi se uključivanjem nezaposlenih osoba s invaliditetom u formalne i
neformalne oblike obrazovanja i stručnog usavršavanja prema procijenjenoj
preostaloj radnoj sposobnosti osoba s invaliditetom na način da se troškovi
profesionalnog osposobljavanja i rehabilitacije isplaćuju izravno obrazovnim
ustanovama, a korisnici su fizičke osobe s invaliditetom. S obzirom na navedeno
nije riječ o državnoj potpori. Nositelj ove mjere je Fond za profesionalnu
rehabilitaciju.
Mjere 7. – 15. Redovne aktivnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
Mjere 16. – 18. Redovne aktivnosti Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi.
Mjera 19. Stručno osposobljavanje hrvatskih branitelja i djece poginulih,
zatočenih i nestalih hrvatskih branitelja za nepoznatog poslodavca
sufinanciranjem stjecanja formalne naobrazbe. Prosječni trošak po osobi iznosi
7.000,00 kuna, a korisnik je fizička osoba. S obzirom na navedeno nije riječ o
državnoj potpori.
2.4.5. Smjernica 7. Promoviranje integracije i borba protiv diskriminacije osoba
koje se nalaze na nepovoljnom položaju na tržištu rada:
Mjera 1. Sufinanciranje zapošljavanja osoba s invaliditetom prema Odluci o
načinu ostvarivanja novčanih poticaja za zapošljavanje osoba s invaliditetom.
Cilj ove mjere je poticanje zapošljavanja osoba s invaliditetom na otvorenom
tržištu rada. Nositelj mjere je Fond za profesionalnu rehabilitaciju i
zapošljavanje osoba s invaliditetom u suradnji s Ministarstvom.
Sredstva iz ove mjere predviđena su u DPRH na poziciji 05030, A741006 – u okviru
ukupnih sredstava od 33.725.152,00 kuna.
Ova Mjera pozitivno je ocijenjena od strane Agencije Mišljenjem od 17. studenoga
2005. u predmetu koji se u Agenciji vodio pod poslovnim brojem klasa:
430-01/2005-02/29.
Mjera 2. Sufinanciranje zapošljavanja svih onih osoba koje zbog bolesti ili
drugih osobina nisu u mogućnosti ravnopravno se natjecati na tržištu rada, a
obuhvaća dvije ciljane skupine: nezaposlene hrvatske branitelje, djecu i
supružnike poginulih i nestalih hrvatskih branitelja, osobe s otežanim faktorom zapošljivosti prema procjeni profesionalne orijentacije, nezaposleni samohrani
roditelji malodobne djece, nezaposlene ženske osobe koje su prije nego što su
postale nezaposlene koristile prava porodnog dopusta za treće i svako sljedeće
dijete, roditelji s četvero ili više malodobne djece uz uvjet da su najmanje
šest mjeseci prijavljeni u evidenciji HZZ-a, te druga skupina osoba s
invaliditetom, liječeni ovisnici, žene žrtve nasilja, žene žrtve trgovanja
ljudima, azilanti, bivši zatvorenici bez obzira na dužinu prijave u evidenciji
nezaposlenih. Nositelj ove mjere je HZZ.
Pravni temelj: Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme
nezaposlenosti, te Nacionalni akcijski plan zapošljavanja za razdoblje 2005. do
2008.
Mjera 3. Javni radovi. U ovom slučaju ne radi se o državnoj potpori jer su
korisnici sredstava jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
2.4.6. Smjernica 9. Neprijavljen rad:
Mjera 1. Suzbijanje rada na crno – cilj mjere je kontrola i sankcioniranje
poslodavaca na način da se onemogući poslodavcima korištenje sredstava iz mjera
Godišnjeg plana ukoliko ne izvršavaju svoje financijske obveze prema radniku i
državi.
2.4.7. Smjernica 10. Regionalne razlike:
Mjera 1. Dodjela bespovratnih potpora za obnovu kulturne baštine i stavljanje
istih u funkciju turizma.
Pravni temelj: Zakon o turističkoj djelatnosti.
Mjera 2. Dodjela bespovratnih potpora za razvoj seoskog turizma u nerazvijenim
kontinentalnim regijama.
Pravni temelj: Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (»Narodne novine«
broj 29/02).
U slučaju mjera 1. i 2. ovih Smjernica, korisnici državnih potpora mogu
koristiti državnu potporu za opravdane troškove početnih ulaganja u visini do 15
posto za male poduzetnike, odnosno 7,5 posto za srednje poduzetnike uz mogućnost
dodatnog sufinanciranja do 50 posto opravdanih troškova za savjetodavne usluge
vanjskih savjetnika. Nositelj ovih mjera je Ministarstvo mora, turizma, prometa
i razvitka.
Mjera 3. Poboljšanje dostupnosti zdravstvene zaštite ruralnom stanovništvu.
Riječ je o redovnoj aktivnosti Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi.
2.5. Intenziteti i opravdani troškovi:
a) Intenziteti i opravdani troškovi za zapošljavanje:
Naredbom o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2005.
godinu (»Narodne novine« broj 139/05; dalje: Naredba), vezano uz elemente
državne potpore za zapošljavanje iz Smjernice 1. mjera 2., 3. i 4., opisane u
točki 2.4.1. obrazloženja ovog rješenja, i Smjernice 7. mjera 1. i 2. opisane u
točki 2.4.5. obrazloženja ovog rješenja, određen je mjesečni iznos osnovice za
sufinanciranje. Osnovica za sufinanciranje za osobe bez zanimanja iznosi
2.169,65 kuna, za osobe strukovnih zanimanja i srednje stručne spreme iznosi
4.029,35 kuna, te za osobe više i visoke stručne spreme iznosi 6.199,00 kuna.
Iznos koji će se prema naprijed navedenim utvrđenim osnovicama isplaćivati
pojedinom poduzetniku ovisi o veličini samog poduzetnika, tako da isti za male
poduzetnike iznosi 50 posto, za srednje 40 posto, te za velike 30 posto
osnovice. Ovisno o kategoriji osoba koje se teže zapošljavaju, poduzetnici će
pravo na rečene iznose za zapošljavanje ostvarivati mjesečno i to u trajanju do
najviše 18 mjeseci.
Uvjet poslodavcima da se, prema navedenim mjerama, mogu dodijeliti potpore za
otvaranje novih radnih mjesta za nezaposlene osobe koje se teže zapošljavaju
(posebno osjetljive skupine na tržištu rada) utvrđuje se usporedbom prosjeka
dodatnog zapošljavanja tijekom proteklih 12 mjeseci. Uvjet otvaranja novih
radnih mjesta nije potrebno ispuniti ako je postojeće radno mjesto postalo
nepopunjeno dobrovoljnim odlaskom, umirovljenjem, dobrovoljnim skraćivanjem
radnog vremena ili otkaza zbog nesposobnosti ili krivnje, osim ako je isto
nepopunjeno kao rezultat odlaska viška zaposlenika.
Intenzitet odnosno iznos svih potpora za zapošljavanje osoba koje se teže
zapošljavaju ne smije prijeći 50 posto troškova godišnje bruto plaće osoba koje
se teže zapošljavaju, a te osobe moraju biti neprekidno zaposlene najmanje
godinu dana, osim u slučaju otkaza zbog nesposobnosti ili krivnje.
Potpore za zapošljavanje ne mogu se dodijeliti poduzetnicima za djelatnost
brodogradnje i pomorskog prometa.
b) Intenziteti i opravdani troškovi za usavršavanje
Vezano uz elemente državne potpore za usavršavanje, sadržane u Smjernici 3.
Mjeri 1. opisanoj u točki 2.4.3. obrazloženja ovog rješenja, Prijedlogom
Godišnjeg plana obuhvaćeni su opravdani troškovi za usavršavanje predviđeni
člankom 37. Uredbe.
U točki 6. Prijedloga Godišnjeg plana navedeni su intenziteti i opravdani
troškovi za usavršavanje te je određeno da ukupan iznos sredstava na ime
sufinanciranja usavršavanja ne može prijeći iznos od 70 posto opravdanih
troškova općeg usavršavanja za male i srednje poduzetnike, odnosno 50 posto
opravdanih troškova općeg usavršavanja za velike poduzetnike.
Glede posebnog usavršavanja, financira se 35 posto opravdanih troškova malih i
srednjih poduzetnika i 25 posto opravdanih troškova velikih poduzetnika.
Opravdani troškovi u svrhu usavršavanja navedeni u točki 6. Prijedloga Godišnjeg
plana su: troškovi za instruktora, putni troškovi instruktora i osoba koje se
usavršavaju, ostali tekući troškovi, troškovi otpisa uređaja i opreme u skladu s
opsegom njihova korištenja u svrhu usavršavanja, troškovi savjetovanja u vezi s
projektom usavršavanja, troškovi sudionika usavršavanja do visine svih navedenih
opravdanih troškova.
2.7. Korisnici sredstava predvišenih Prijedlogom Godišnjeg plana:
Korisnici sredstava su nezaposlene osobe, te mali, srednji i veliki poduzetnici.
2.8. Instrument državne potpore
Instrument državne potpore je subvencija.
2.9. Izvori sredstava:
Sredstva se nalaze u Državnom proračunu za 2007. godinu na sljedećim pozicijama:
a) 050 – Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva:A 560097– poticanje
zadrugarstva u iznosu od 4.300.000,00 kuna,A 560095 – poticanje ciljanih skupina
društva u iznosu od 5.000.000,00kuna, A 560113 – poticanje ulaganja u »clustere«
u iznosu od5.000.000,00 kuna, K 105579 – uspostava obrtnog registra u iznosu od
2.500.000,00 kuna, A 560004 – provedba mjera za poticanje ulaganja u iznosu od
19.300.000,00 kuna, A 560087 – edukacija poduzetnika u iznosu od 5.050.000,00
kuna, A 563041 – osposobljavanje za obrtnička zanimanja u iznosu od 1.500.000,00
kuna, A 563094 – promocija tradicionalnih obrta u iznosu od 750.000,00 kuna, A
560083 – obrazovanje obrtnika u iznosu od 4.300.000,00 kuna.
b) 046 – Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti: A
753009 – zapošljavanje hrvatskih branitelja u okviru ukupnog iznosa od
40.000.000,00 kuna.
c) 065 – Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka:A 587018 – program
poticanja u turizmu »poticaj za uspjeh« u iznosu od 74.500.000,00 kuna, A 570356
– poticanje otočnog gospodarstva u iznosu od 20.000.000,00 kuna, A 570453 –
poticanje turizma u malom i seoskom gospodarstvu u iznosu od 3.000.000,00 kuna,
A 570461 – obnova tradicijske i prirodne baštine u svrhu turističkog proizvoda u
iznosu od 3.000.000,00 kuna, K587044 – poticanje izgradnje malih brodova –
plovećih hotela kao udjela hrvatske turističke ponuda u iznosu od 3.000.000,00
kuna.
d) 080 – Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa: – A 580050– u okviru
ukupnog iznosa od 1.499.999, 00 kuna, A 580057– u okviru ukupnog iznosa od
8.683.490,00 kuna, A 580044 – u okviru ukupnog iznosa od 655.000,00 kuna, A
580054 – u okviru ukupnog iznosa od 1.000.000,00 kuna, A 580046 – u okviru
ukupnog iznosa od 7.383.503,00 kuna, A 589062– u iznosu od 6.000.000,00 kuna, A
589061 – u iznosu od 800.000,00 kuna, A 580014 – 6.550.000,00kuna, A 621171– u
iznosu od 6.000.000,00 kuna i 80.000.000,00 kuna iz projekta CARDS 2003.
e) 05025 – Hrvatski zavod za zapošljavanje: A 689023 – program aktivne politike
zapošljavanja u iznosu od 160.000.000,00 kuna, A 689027 – akcijski plan za Rome
u iznosu od 4.634.170,00 kuna.
f) 05030 – Fond za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s
invaliditetom: A 741006 – novčani poticaji za zapošljavanje osoba s
invaliditetom u iznosu od 33.725.152,00 kuna.
g) 10015 – Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje: A 690014 – u okviru ukupnih
sredstava od 90.000.000,00 kuna osigurana su i sredstva za pripravnički staž za
zdravstvene radnike koju mjeru provodi Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi.
h) 060 – Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva: A 568022 –
ruralni razvitak u iznosu od 3.930.000,00 kuna.
Prema navedenim stavkama DPRH-a, sredstva za mjere koje sadržavaju elemente
državnih potpora za zapošljavanje i za usavršavanje (Smjernica 1. Mjera 2., 3. i
4., Smjernica 3. Mjera 1., te Smjernica 7. Mjera 2.) rezervirana su na sljedećim
pozicijama:
Smjernica 1. Mjera 2. – pozicija 1671, Aktivna politika zapošljavanja A689023,
3523 – Subvencija poljoprivrednicima, obrtnicima, malim i srednjim poduzetnicima
u iznosu 24.830.658,00 kuna, 3522 – Subvencija trgovačkim društvima izvan javnog
sektora u iznosu od 5.010.728,00 kuna,
Smjernica 1. Mjera 3. – pozicija 1671, Aktivna politika zapošljavanja A689023,
3523 – Subvencija poljoprivrednicima, obrtnicima, malim i srednjim poduzetnicima
u iznosu 29.209.123,00 kuna, 3522 – Subvencija trgovačkim društvima izvan javnog
sektora u iznosu od 4.091.400,00 kuna,
Smjernica 1. Mjera 4. – pozicija 1671, Aktivna politika zapošljavanja A689023,
3523 – Subvencija poljoprivrednicima, obrtnicima, malim i srednjim poduzetnicima
u iznosu 18.193.446,00 kuna, 3522 – Subvencija trgovačkim društvima izvan javnog
sektora u iznosu od 2.086.614,00 kuna,
Smjernica 3. Mjera 1. – pozicija 1671, Aktivna politika zapošljavanja A689023,
3523 – Subvencija poljoprivrednicima, obrtnicima, malim i srednjim poduzetnicima
u iznosu od 8.393.350,00 kuna, 3522 – Subvencija trgovačkim društvima izvan
javnog sektora u iznosu od 3.598.000,00 kuna,
Smjernica 7. Mjera 2. – pozicija 1671, Aktivna politika zapošljavanja A689023,
3523 – Subvencija poljoprivrednicima, obrtnicima, malim i srednjim poduzetnicima
u iznosu od 13.231.210,00 kuna, 3522 – Subvencija trgovačkim društvima izvan
javnog sektora u iznosu od 2.008.512,00 kuna.
2.10. Klauzula o kumulaciji:
Ukupan iznos primljenih sredstava za poticanje zapošljavanja na temelju Mjera iz
Prijedloga Godišnjeg plana ne smije kod pojedinog poduzetnika prijeći iznos
naveden u točki 2.5. a) i b) obrazloženja ovog rješenja.
Točkom 9. Prijedloga Godišnjeg plana propisano je da će se nadzor i kontrola
dosljedne primjene kriterija i uvjeta dodijeljenih državnih potpora osigurati na
način da će svaki pojedini davatelj državne potpore voditi evidenciju
dodijeljenih potpora, a u slučaju dodjele državnih potpora male vrijednosti u
roku od 15 dana izvijestiti Agenciju.
2.11. Trajanja programa:
Potpore temeljem ovog Prijedloga Godišnjeg plana primijenjivat će se do 31.
prosinca 2007.
3. ODLUKA VIJEĆA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
3.1 Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je
Prijedlog Godišnjeg plana na svojoj 78. sjednici, održanoj 1. ožujka 2007.
Prilikom donošenja odluke, Vijeće je uzelo u obzir sve činjenice iz Prijedloga
Godišnjeg plana, priloženih obrazloženja Smjernica koji su sastavni dio
Prijedloga Godišnjeg plana, te Obrasca prijave državne potpore.
Vijeće je najprije moralo odlučiti predstavljaju li mjere predviđene Prijedlogom
Godišnjeg plana, opisane u točki 2.4. obrazloženja ovog rješenja, državne
potpore iz članka 3. stavka 1. i članka 4. ZDP-a.
Vijeće je utvrdilo da Prijedlog Godišnjeg plana sadrži elemente državne potpore
za male i srednje poduzetnike, za zapošljavanje i za usavršavanje, te državne
potpore male vrijednosti za čiju dodjelu nije potrebno odobrenje Agencije,
sukladno članku 5. stavku 1. Uredbe.
Međutim, s obzirom da je glavni cilj Prijedloga Godišnjeg plana smanjenje stope
nezaposlenosti, Vijeće je u konkretnom slučaju ocijenilo samo one mjere iz
smjernica koje sadržavaju elemente državnih potpora za zapošljavanje i
usavršavanje.
Pojam državne potpore određen je člankom 3. stavkom 1. ZDP-a.Vijeće je utvrdilo
da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama jer se sredstvima
predviđenim u navedenim mjerama Prijedloga Godišnjeg plana radi o financiranju
poduzetnika iz državnog proračuna, odnosno o transferu državnih sredstava;
utvrđeno je kako sredstva predstavljaju potporu koja korisnicima potpore donose
ekonomsku prednost na tržištu bez obzira na oblik državne potpore koju isti ne
bi ostvarili kroz svoje redovno ili normalno poslovanje; te kako dodjelom
sredstava na način predviđen Prijedlogom Godišnjeg plana postoji mogućnost
narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne
potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno
preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji
i pridruživanju (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01, 14/02, 1/05
i 7/05; dalje: SSP).
Člankom 4. stavkom 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora
koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na
tržištu korisnika državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u
kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike
Hrvatske iz SSP-a. Izuzeća od opće zabrane propisana su člankom 4. stavkom 2. i
3. ZDP-a.
S obzirom da je Vijeće utvrdilo da je u konkretnom slučaju riječ o državnim
potporama za zapošljavanje i usavršavanje, Vijeće je moralo utvrditi može li se
na takve potpore primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a,
odnosno je li riječ o potporama namijenjenim poticanju određenih gospodarskih
djelatnosti ili određenih gospodarskih područja.
Državne potpore za male i srednje poduzetnike, koje su sadržane u Smjernici 2.
mjerama 7., 11. i 12., opisanim u točki 2.4.2. obrazloženja ovog rješenja, te
Smjernici 10. mjerama 1. i 2., opisanim u točki 2.4.7. obrazloženja ovog
rješenja, Vijeće neće razmatrati jer se istima ne postiže svrha proizašla iz
Prijedloga Godišnjeg plana, a koja se odnosi na smanjenje stope nezaposlenosti u
Republici Hrvatskoj.
Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavka 3. točke d)
ZDP-a, državne potpore za zapošljavanje i usavršavanje predviđene u Prijedlogu
Godišnjeg plana moraju biti usaglašene s odredbama Uredbe koje se odnose na
takve potpore.
Vijeće je utvrdilo da su državne potpore za zapošljavanje sadržane u Smjernici
1. mjerama 2., 3. i 4., opisanim u točki 2.4.1. obrazloženja ovog rješenja, te
Smjernici 7. mjerama 1. i 2., opisanim u točki 2.4.5. obrazloženja ovog
rješenja.
Vijeće je utvrdilo da je u svim navedenim mjerama Ministarstvo odredilo kako će
se državna potpora za zapošljavanje dodijeljivati za zaposlenje osoba koje se
teže zapošljavaju, odnosno za zapošljavanje invalida.
Vijeće naglašava da je poticanje zapošljavanja predstavlja jedan od osnovnih
ciljeva ekonomske i socijalne politike Republike Hrvatske. U ovom trenutku
postotak nezaposlenosti u Republici Hrvatskoj predstavlja značajan problem, tako
da Prijedlog Godišnjeg plana predstavlja stvarnu osnovu za poticanje
zapošljavanja kod poduzetnika i to prvenstveno osoba koje se teže zapošljavaju i
invalidnih osoba. Kategorije osoba za koje se smatra da se teže zapošljavaju i
na koje je moguće primijeniti pravila o dodjeli državnih potpora za
zapošljavanje su:
– svaka osoba koja je mlađa od 25 godina ili kod koje je prošlo manje od dvije
godine otkako je završila svoje redovno obrazovanje i koja do sada nije našla
svoje prvo redovno plaćeno zaposlenje;
– svaka osoba koja je pripadnik nacionalna manjine i koja želi razviti svoje
jezične sposobnosti ili steći stručnu naobrazbu ili radno iskustvo vezano uz taj
profil zanimanja kako bi povećala svoje izglede za pristup stalnom zaposlenju;
– svaka osoba koja se želi zaposliti ili ponovno zaposliti i koja najmanje dvije
godine nije bila zaposlena ili je prekinula obrazovanje, a posebno svaka osoba
koja je prestala raditi zbog poteškoća da uskladi svoje radne i obiteljske
obveze;
– svaka odrasla osoba koja je samohrani roditelj djeteta ili djece;
– svaka osoba koja nije maturirala ili nije završila odgovarajuće srednjoškolsko
obrazovanje, a koja nema zaposlenje ili koja će ga izgubiti;
– svaka osoba starija od 50 godina koja nema zaposlenje ili koja će ga izgubiti;
– svaka osoba koja je dulje vrijeme nezaposlena, odnsono svaka osoba koja je
bila nezaposlena tijekom 12 od prethodnih 16 mjeseci, ili tijekom šest od
prethodnih osam mjeseci ako je riječ o osobama mlađim od 25 godina;
– svaka osoba koja je evidentirani ovisnik ili je bila evidentirani ovisnik u
skladu s pozitivnim propisima;
– svaka osoba koja nije dobila svoje prvo stalno, plaćeno zaposlenje od početka
služenja zatvorske kazne ili primjene neke druge kaznene mjere;
– svaka ženska osoba iz zemljopisnog područja II. razine NUTS-au kojem je
prosječna nezaposlenost premašila 100 posto prosjeka nezaposlenosti Europske
zajednice u vremenskom razdoblju od najmanje dvije kalendarske godine i u kojem
je nezaposlenost žena premašila 150 posto stope nezaposlenosti muškarca na
predmetnom području tijekom razdoblja od najmanje dvije od posljednje tri
kalendarske godine.
Osim osoba koje se teže zapošljavaju državne potpore za zapošljavanje moguće je
primijeniti i na osobe s invaliditetom. Osoba s invaliditetom je svaka osoba:
– kojoj je prema pozitivnim propisima priznat invalidni status ili
– kojoj je priznato ozbiljno tjelesno oštećenje, mentalni ili duševni poremećaj.
S obzirom da Uredba u dijelu u kojem su regulirana pravila dodjeljivanja
državnih potpora za zapošljavanja ne sadrži pojam gore navedenih osoba koje se
teže zapošljavaju i osoba s invaliditetom, isti je preuzet iz Uredbe Europske
komisije broj 2204/2002 od 12. prosinca 2002. godine o primjeni članka 87. i 88.
Ugovora EZ-a na državne potpore za zapošljavanje (Službeni list Europske
komisije broj L 337/3 od 13. prosinca 2002.; dalje: Uredba Komisije) koja se
primjenjuje sukladno članku 6. stavku 4. ZDP-a i 70. SSP-a, a koji je stupio na
snagu 1. veljače 2005. Navedeni članak SSP-a daje mogućnost da se na
odgovarajući način primjene kriteriji koji proizlaze iz pravilne primjene
pravila o državnim potporama u Europskoj uniji.
Iz točke 5. Uredbe Europske komisije proizlazi kako je poticanje zapošljavanja
najvažniji cilj ekonomskih i socijalnih politika Zajednice i njenih država
članica. Međutim, kako nezaposlenost ostaje značajan problem u nekim dijelovima
Zajednice, a određene kategorije radnika još uvijek imaju posebne poteškoće pri
ulasku na tržište rada, svaka država može posebno primjenjivati one mjere kojima
se pružaju poticaji poduzetnicima kako bi se povećala njihova razina
zapošljavanja, posebno kada je riječ o osobama koje se teže zapošljavaju.
Stoga je Vijeće smatralo opravdanim podizanje gornjeg granice starosne dobi
nezaposlenih mladih osoba s 25 na 29 godina, te spuštanje donje granice starosne
dobi starijih ženskih osoba s 50 na 45 godina, kako je to predvidjelo
Ministarstvo u mjerama koje se odnose na zapošljavanje opisanim u točkama 2.4.1.
i 2.4.5. obrazloženja ovog rješenja.
Nadalje, Vijeće je utvrdilo da su Prijedlogom Godišnjeg plana obuhvaćene
sljedeće kategorije osoba koja se teže zapošljavaju i koje se smatraju osobama s
invaliditetom a koje su obuhvaćene i u gore navednoj Uredbi Europske komisije:
mlade osobe bez radnog iskustva, dugotrajno nezaposlene osobe, starije osobe, te
osobe s otežanim faktorom zapošljivosti.
Analizom intenziteta državne potpore i opravdanih troškova za zapošljavanje
utvrđeno je da su isti sukladni članku 28. Uredbe.
Naime, Vijeće je utvrdilo kako opravdani trošak predstavlja iznos godišnje bruto
plaće. U slučaju osoba bez zanimanja isti godišnje iznosi 26.035,80 kuna, za
koji bi Ministarstvo, s obzirom na intenzitet od 50 posto opravdanih troškova,
moglo dodijeliti najviše 13.017,90 kuna godišnje po pojedinom novootvorenom
radnom mjestu.
Godišnja bruto plaća, odnosno iznos opravdanog troška kod osoba strukovnih
zanimanja i srednje stručne spreme godišnje iznosi 48.352,20 kuna, a najviši
iznos državne potpore za jednu godinu iznosi 24.176,10 kuna po pojedinom
novootvorenom radnom mjestu.
U slučaju osoba više i visoke stručne spreme iznos opravdanog troška iznosi
74.388,00 kuna, te stoga Ministarstvo, za ovu kategoriju zaposlenika, može
godišnje dodijeliti po pojedinom novootvorenom radnom mjestu najviše 37.194,00
kuna.
Navedeni izračuni vrijede u slučaju zapošljavanja za male poslodavce za koje je
Ministarstvo predvidjelo najviši intenzitet od 50 posto. U slučaju srednjih i
velikih poslodavaca, Ministarstvo je dužno pridržavati se navedenih inteziteta
koji za srednje poduzetnike iznosi 40 posto, a za velike 30 posto opravdanih
troškova.
Ministarstvo prilikom isplate mora poštivati utvrđene iznose, a navedeno može
isplaćivati jednokratno ili u više mjesečnih obroka.
Državna potpora za usavršavanje predviđena je u Smjernici 3. Mjeri 1., opisana u
točki 2.4.3. obrazloženja rješenja.
Vijeće je utvrdilo da je Ministarstvo, uzevši u obzir intenzitete iz članka 36.
stavka 1. Uredbe prema kojem se za opće usavršavanje može dodijeliti do 50 posto
opravdanih troškova a u slučaju za posebno usavršavanje do 25 posto opravdanih
troškova, iste povećalo za 10 posto u slučaju posebnog usavršavanja i 20 posto u
slučaju općeg usavršavanja za male i srednje poduzetnike.
Stoga je, analizom intenziteta državne potpore i opravdanih troškova za opće i
posebno usavršavanje utvrđenih Prijedlogom Godišnjeg plana, utvrđeno kako su
isti sukladni članku 36. stavku 1. i članku 37. Uredbe.
Vijeće je utvrdilo da su državne potpore za male i srednje poduzetnike sadržane
u Smjernici 2. mjerama 7., 11. i 12., opisanim u točki 2.4.2. obrazloženja ovog
rješenja, te Smjernici 10. mjerama 1. i 2., opisanim u točki 2.4.7. obrazloženja
ovog rješenja.
U slučaju ovih mjera, Vijeće je utvrdilo kako je riječ o aktivnostima
Ministarstva mora, turizma, prometa i veza, te kako iste, kao što je navedeno,
nisu predmet razmatranja u sklopu ovog postupka.
Vijeće je, također, utvrdilo da su državne potpore male vrijednosti iz članka 5.
Uredbe sadržane u Smjernici 2. mjerama 1., 2., 3., 6., 9., 10., 13. i 14.,
opisanim u točki 2.4.2. obrazloženja ovog rješenja, te Smjernici 4. mjeri 5,
opisanoj u točki 2.4.4. obrazloženja ovog rješenja.
Glede državnih potpora male vrijednosti, Vijeće napominje da ista, prema članku
5. stavku 1. Uredbe, predstavlja državnu potporu dodijeljenu pojedinom
poduzetniku koja ne prelazi ukupan iznos od 750.000,00 kuna u razdoblju od tri
godine, bez obzira na oblik i namjenu državne potpore, a za koje ne treba
odobrenje Agencije.
Nadalje, člankom 5. stavcima 4., 5. i 6. Uredbe određeno je da je davatelj
državne potpore male vrijednosti dužan izvijestiti korisnika državne potpore da
mu je dodijeljena državna potpora male vrijednosti. Davatelj je ujedno dužan
izvijestiti Agenciju o svakoj dodjeljenoj državnoj potpori male vrijednosti u
roku od 15 dana od dana dodjele te voditi evidenciju o dodijeljenim državnim
potporama male vrijednosti po pojedinim korisnicima državne potpore.
Nadalje, Vijeće je utvrdilo da su Mjere koje ne predstavljaju državnu potporu
sadržane u sljedećim Mjerama opisanim prethodno u točki 2.4. obrazoloženja
rješenja: Smjernici 1. mjerama 1., 5. i 6., Smjernici 2. mjerama 4., 5., 8. i
15., Smjernici 3. mjeri 2., Smjernici 4. mjerama 1., 2., 3., 4., 6., 7., 8., 9.,
10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18. te 19., Smjernici 7. mjeri 3.,
Smjernici 9. mjeri 1., te Smjernici 10. mjeri 3.
Slijedom iznijetog, Vijeće je zaključilo da Prijedlog Godišnjeg plana
predstavlja program državne potpore iz članka 3. stavka 2. ZDP-a te da su
državne potpore za zapošljavanje i usavršavanje iz Prijedloga Godišnjeg plana
sukladne članku 4. stavku 3. točki d) ZDP-a, stoga je odlučeno kao u točki I.
izreke ovog rješenja.
Na temelju članka 18. ZDP-a, a u svezi s člankom 13. stavkom 2. ZDP-a, rješenja
Agencije kojima se daje odobrenje na prijedlog akta državne potpore objavljuju
se u »Narodnim novinama«. Stoga je odlučeno kao u II. izreke ovog rješenja.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU
Ovo rješenje konačno je u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije
dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim
sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog
rješenja.
Klasa: UP/I 430-01/2007-02/04
Urbroj: 580-03-07-54-04
Zagreb, 1. ožujka 2007.
Predsjednica Vijeća
za zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |