|
|
|
|
1339
Na temelju članka 30. stavak 2. Zakona o javnim cestama (»Narodne novine« broj: 180/2004), te članka 17. stavak 2. Izjave o osnivanju Hrvatskih cesta, društva s ograničenom odgovornošću, za upravljanje, građenje i održavanje državnih cesta Zagreb, Vončinina 3, (u daljnjem tekstu Hrvatske ceste), Uprava društva dana 16.ožujka 2007. godine donosi
I.
Ovom Odlukom utvrđuje se visina i način plaćanja troškova postupka izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz, visina i način plaćanja troškova poduzimanja posebnih mjera koje se moraju provesti radi sigurnosti izvanrednog prijevoza (podupiranje i ojačanje mostova i drugih objekata, pratnja i dr.), te visina i način plaćanja troškova kontrole izvanrednih prijevoza, odnosno troškova kontrole osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama.
II.
Troškovi poduzimanja posebnih mjera koje se moraju provesti radi sigurnosti izvanrednog prijevoza (podupiranje i ojačanje mostova i drugih objekata) obračunavaju se i naplaćuju prema troškovniku i specifikaciji obavljenih radova i naplaćuju se prijevozniku u postupku izdavanja dozvole.
III.
Trošak postupka izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz utvrđuje se u jedinstvenom iznosu od 150,00 kuna po izdanoj dozvoli (bez PDV-a) i plaća se u postupku izdavanja dozvole.
IV.
Troškovi kontrole izvanrednih prijevoza, odnosno kontrole osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama, te troškovi pratnje izvanrednih prijevoza utvrđuju se ovisno o vrsti, obimu i dužini trajanja, te prijeđenom kilometru do povratka na mjesto nadzora ili u sjedište nadzorne ekipe, a obračunavaju se i naplaćuju u postupku izdavanja dozvole ili po zasebnom računu, ispostavljenom nakon obavljene kontrole ili pratnje izvanrednog prijevoza.
V.
Visina troškova pratnje i troškova kontrole izvanrednih prijevoza, odnosno
troškova kontrole osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u
prometu na cestama utvrđuju se po jediničnim cijenama kako slijedi;
• Kontrola dimenzija motornog vozila ili skupa
vozila (dužina, širina ili
visina) iznosi 91,00 kuna.
• Kontrola osovinskog opterećenja i ukupne mase
dvoosovinskog i troosovinskog
motornog vozila
iznosi 182,00 kuna.
• Kontrola osovinskog opterećenja i ukupne mase
četveroosovinskog motornog
vozila i skupa vozila
sa četiri osovine iznosi 273,00 kuna.
• Kontrola osovinskog opterećenja i ukupne mase
skupa vozila s 5 ili 6 osovina
iznosi 364,00 kuna.
• Kontrola osovinskog opterećenja, ukupne mase i
dimenzija vozila po satu rada
nadzorne ekipe
iznosi 364,00 kuna.
• Pratnja izvanrednog prijevoza i prijevoz nadzorne
ekipe do i od mjesta
kontrole izvanrednog prijevoza
po pređenom kilometru iznosi 5,70 kuna.
• Pratnja izvanrednog prijevoza i prijevoz nadzorne
ekipe do i od mjesta
kontrole izvanrednog prijevoza
na relacijama do ukupno 50 km obračunavaju se u
paušalnom iznosu od 285,00 kuna.
Porez na dodanu vrijednost nije uključen u navedene troškove.
Troškovi kontrole osovinskog opterećenja i ukupne mase za radno i specijalno
vozilo sa sedam i više osovina, kao i za izvanredne prijevoze kojih kontrola
traje duže od jednog sata, dodatno se obračunavaju i naplaćuju prema stvarno
utrošenom vremenu rada nadzorne ekipe.
Izgubljeno radno vrijeme zbog nespremnosti ili kašnjenja izvanrednog prijevoza,
uzrokovanog krivnjom prijevoznika, obračunava se i naplaćuje po cijeni sata rada
nadzorne ekipe.
VI.
Troškovi kontrole izvanrednog prijevoza, odnosno troškovi kontrole osovinskog opterećenja ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na cestama obračunavaju se i naplaćuju za izvanredne prijevoze za koja se kontrolom utvrdi da imaju ukupnu masu i/ili osovinsko opterećenje i/ili dimenzije veće od onih iz zahtjeva za izdavanje dozvole za izvanredni prijevoz, odnosno za vozila za koja se kontrolom utvrdi da obavljaju izvanredni prijevoz bez dozvole ili za vozila za koja se kontrolom utvrdi da sudjeluju u prometu na cesti opterećena preko najveće dopuštene mase upisane u prometnu dozvolu ili da su opterećena preko mogućnosti koje dopuštaju osobine javne ceste utvrđene prometnim znakom.
VII.
U postupku odobravanja i izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz, isti se po potrebi pregledava i kontrolira od strane ovlaštenih nadzornika Odjela za kontrolu sigurnosti prometa i objekata Hrvatskih cesta.
VIII.
Za izvanredne prijevoze kod kojih je, iz zahtjeva za izdavanje dozvole za izvanredni prijevoz, razvidno da, vozila sama ili zajedno s teretom, premašuju propisanu ukupnu masu i/ili propisano osovinsko opterećenje za 15 % i više, dozvola se može izdati nakon obavljene kontrole osovinskog opterećenja i ukupne mase od strane ovlaštenog nadzornika Odjela za kontrolu sigurnosti prometa i objekata Hrvatskih cesta.
IX.
Dozvola za izvanredni prijevoz iz točke VIII. ove Odluke iznimno se može izdati i bez kontrole osovinskih opterećenja i ukupne mase izvanrednog prijevoza, uz pismenu suglasnost Odjela za kontrolu sigurnosti prometa i objekata Hrvatskih cesta, i to samo za izvanredne prijevoze za koje, zbog organizacijskih, tehničkih i drugih racionalnih razloga, nije moguće organizirati i provesti pravovremenu kontrolu izvanrednog prijevoza.
X.
Izdavanje dozvole za izvanredni prijevoz i postupanje mimo utvrđene procedure iz ove Odluke smatrat će se povredom obveze iz radnog odnosa u smislu odredbi Pravilnika o radnim odnosima Hrvatskih cesta.
XI.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o visini i načinu plaćanja troškova izvanrednog prijevoza urbr. 100-7478/02 od 27. svibnja 2002. godine.
XII.
Ova Odluka stupa na snagu tridesetoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Urbroj: 100/2007-168
Zagreb, 16. ožujka 2007.
Predsjednik Uprave
Stjepko Boban, dipl. ing. građ., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |