|
|
|
|
2420
Na
temelju članka 74. stavka 6. Zakona o državnim službenicima (»Narodne novine«, br. 92/2005 i 142/2006), Vlada Republike Hrvatske je na
sjednici održanoj 19. srpnja 2007. godine donijela
1. DIO
UVODNE ODREDBE
Predmet Uredbe
Članak 1.
Ovom
Uredbom utvrđuju se radna mjesta u državnoj službi unutar kategorija radnih
mjesta rukovodećih državnih službenika, radnih mjesta viših državnih službenika
i radnih mjesta nižih državnih
službenika (klasifikacija radnih mjesta u državnoj službi).
Standardna mjerila za
klasifikaciju radnih mjesta
Članak 2.
Radna
mjesta unutar svake kategorije državnih službenika klasificiraju se prema
standardnim mjerilima za sva državna tijela.
Standardna
mjerila iz stavka 1. ovog članka su:
–
potrebno stručno znanje,
–
složenost poslova,
–
samostalnost u radu,
–
stupanj suradnje s drugim državnim tijelima i komunikacije sa strankama,
–
stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje odluka.
Definicija standardnih
mjerila
Članak 3.
Potrebno
stručno znanje obuhvaća stupanj obrazovanja, znanja, radnog iskustva,
sposobnosti i vještina potrebnih za učinkovito obavljanje poslova određenoga radnog mjesta.
Složenost
poslova odražava razinu složenosti zadataka koji se obavljaju u okviru radnog
mjesta i složenost postupaka koji se u njihovu rješavanju primjenjuju, razinu
traženog osobnog doprinosa državnog službenika te opseg poslova radnog mjesta.
Samostalnost
u radu odražava opseg u kojem se zadaci obavljaju u skladu s općim ili specifičnim
smjernicama i uputama nadređenih te opseg nadzora nadređenih potreban u
obavljanju poslova određenoga radnog mjesta.
Stupanj
suradnje s drugim državnim tijelima i komunikacije sa strankama odražava vrstu
i učestalost kontakata koji se ostvaruju prilikom obavljanja poslova određenoga
radnog mjesta te njihov značaj za rad državnog tijela.
Stupanj
odgovornosti i utjecaj na donošenje odluka izražava opseg u kojem poslovi koji
se obavljaju u okviru radnog mjesta imaju utjecaj na provedbu programskih ciljeva
državnog tijela, uključujući odgovornost za obavljanje vlastitih zadataka i
odgovornost vezanu uz određivanje zadataka drugim državnim službenicima te
provođenje nadzora nad njihovom provedbom.
Objašnjenje uvjeta
potrebnoga stručnog znanja za raspored na radno mjesto
Članak 4.
Radno
iskustvo na odgovarajućim poslovima u smislu ove Uredbe
je radno iskustvo ostvareno u državnoj službi ili u radnom odnosu izvan državne
službe u odgovarajućoj stručnoj spremi i struci.
Radno
iskustvo na odgovarajućim poslovima za sve kategorije i potkategorije radnih
mjesta državnih službenika utvrđeno je odredbama ove
Uredbe ili uredbom kojom se uređuje napredovanje u državnoj službi, ako
posebnim propisima za pojedina radna mjesta nije drukčije određeno.
Program
usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika u smislu ove
Uredbe je odgovarajući program završen u skladu s Uredbom o oblicima, načinu i
uvjetima izobrazbe državnih službenika (»Narodne novine« br.
10/07.) u ustrojstvenoj jedinici za stručno usavršavanje i osposobljavanje
državnih službenika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke
odnose.
Istaknuti
rezultati u području od značaja za rad državnog tijela smatraju se osobito:
sudjelovanje u izradi i provedbi strategija i projekata iz djelokruga državnog
tijela, sudjelovanje u izradi zakona i drugih propisa, višegodišnje izvrsno
rješavanje predmeta iz djelokruga državnog tijela, uspješno upravljanje
upravnom organizacijom ili ustrojstvenom jedinicom državnog tijela, objavljeni
znanstveni ili stručni radovi u području državne ili javne uprave ili području
povezanom s djelokrugom državnog tijela, status predavača, mentora i trenera u
skladu s propisima o državnim službenicima i sl.
2. DIO
RADNA MJESTA U
DRŽAVNOJ SLUŽBI
Kategorije radnih mjesta
Članak 5.
Klasifikacija
radnih mjesta u državnoj službi osigurava izvršenje upravljačkih i izvršnih
poslova kroz sljedeće kategorije:
a)
radna mjesta rukovodećih državnih službenika,
b)
radna mjesta viših državnih službenika i
c)
radna mjesta nižih državnih službenika.
Kategorija radnih mjesta
rukovodećih državnih službenika
Članak 6.
U
kategoriji radnih mjesta rukovodećih državnih službenika su radna mjesta koja
uključuju ovlaštenja i odgovornosti vezane za upravljanje državnim tijelom,
upravnim organizacijama i unutarnjim ustrojstvenim jedinicama u sastavu
državnih tijela, kreiranje strategija i programa iz nadležnosti državnog tijela
te koordinaciju izrade zakona i drugih propisa.
Radna
mjesta unutar kategorije rukovodećih državnih službenika klasificirana su u
skladu sa ispunjenjem razine standardnih mjerila iz članka 2. ove Uredbe (od
srednje, više, visoke do vrlo visoke razine) u četiri potkategorije uz naznaku
razine potkategorije, i to:
1.
glavni rukovoditelj
2.
viši rukovoditelj
3.
rukovoditelj
4.
niži rukovoditelj.
Glavni rukovoditelj
Članak 7.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji glavnog rukovoditelja su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima, završen program usavršavanja za obavljanje poslova
rukovodećih državnih službenika te istaknuti rezultati u području od značaja za
rad državnog tijela, a osobito uspješno upravljanje upravnom organizacijom ili
ustrojstvenom jedinicom državnog tijela.
Stupanj
složenosti posla koji uključuje doprinos razvoju novih koncepata, rješavanje
strateških zadaća te planiranje, vođenje i koordiniranje povjerenih poslova.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje samostalnost u radu i odlučivanju o najsloženijim
stručnim pitanjima, ograničenu samo općim smjernicama vezanim uz utvrđenu
politiku državnog tijela.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za zadatke i odluke sa znatnim učinkom
na određivanje politike i njenu provedbu, uključujući široku nadzornu i upravljačku
odgovornost.
Stalna
stručna komunikacija unutar i izvan državnog tijela od utjecaja na provedbu
programa državnog tijela.
Viši rukovoditelj
Članak 8.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji višeg rukovoditelja su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima, završen program usavršavanja za obavljanje poslova
rukovodećih državnih službenika te istaknuti rezultati u području od značaja za
rad državnog tijela.
Stupanj
složenosti posla koji uključuje sudjelovanje u stvaranju novih koncepata te
rješavanju strateški značajnih zadaća.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje rad i odlučivanje ograničene samo općim
smjernicama i uputama rukovoditelja koji se nalaze na neposredno višem
hijerarhijskom položaju.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za zadatke i odluke vezane uz
ustrojstvene jedinice kojima rukovode te izravnu odgovornost za rukovođenje
njima.
Redovne
stručne komunikacija koje uključuju kontakte unutar i izvan državnog tijela s
povremenim doprinosom provedbi programa državnog tijela.
Rukovoditelj
Članak 9.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji rukovoditelja su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima te završen program usavršavanja za obavljanje poslova
rukovodećih državnih službenika.
Stupanj
složenosti posla koji uključuje pružanje potpore osobama na višim rukovodećim
položajima u osiguranju pravilne primjene novih mjera te smjernica u rješavanju
strateški važnih zadaća.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje samostalnost u radu koja je ograničena povremenim
nadzorom i pomoći nadređenog pri rješavanju složenih stručnih problema.
Stupanj
odgovornosti uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada,
postupaka i stručnih tehnika te odgovornost za rukovođenje odgovarajućim
ustrojstvenim jedinicama.
Stupanj
učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje kontakte
unutar i izvan državnog tijela u svrhu pružanja savjeta te prikupljanja ili
razmjene važnih informacija.
Niži rukovoditelj
Članak 10.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji nižeg rukovoditelja su:
Stručno
znanje za radna mjesta 1. i 2. razine potkategorije: visoka stručna sprema,
najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima; za radna
mjesta kapetan ispostave lučke kapetanije II, kapetan kapetanije II,
predstojnik carinske ispostave III i voditelj carinskog odjeljka I: viša
stručna sprema i najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim
poslovima.
Stručno
znanje za radna mjesta 3. razine potkategorije: stupanj prvostupnika
ili stručnog prvostupnika, viša/srednja stručna
sprema, najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
Stupanj
složenosti posla koji uključuje potporu državnim službenicima u rješavanju
složenih zadaća.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje samostalnost u radu koja je ograničena češćim
nadzorom i pomoći nadređenog pri rješavanju stručnih problema.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za rukovođenje odgovarajućim ustrojstvenim
jedinicama.
Stupanj
učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje kontakte
unutar i izvan državnog tijela u svrhu prikupljanja ili razmjene informacija.
Kategorija radnih mjesta
viših državnih službenika
Članak 11.
U
kategoriji radnih mjesta viših državnih službenika su radna mjesta koja
uključuju izradu i provedbu strategija i programa, zakona i drugih propisa,
inspekcijske poslove, poslove unutarnjeg nadzora i revizije te rješavanje
upravnih i ostalih predmeta iz nadležnosti državnih tijela.
Radna
mjesta unutar kategorije viših državnih službenika klasificirana su u skladu sa
ispunjenjem razine standardnih mjerila iz članka 2. ove Uredbe (od srednje,
više do visoke razine) u pet potkategorija, i to:
1.
glavni savjetnik
2.
viši savjetnik – specijalist
3.
viši savjetnik
4.
savjetnik
5.
viši stručni suradnik.
Glavni savjetnik
Članak 12.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji glavnog savjetnika su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima te istaknuti rezultati u području od značaja za rad
državnog tijela, a osobito sudjelovanje u izradi i provedbi strategija i
projekata iz djelokruga državnog tijela, sudjelovanje u izradi zakona,
objavljeni znanstveni ili stručni radovi u području državne ili javne uprave
ili području povezanom s djelokrugom državnog tijela.
Stupanj
složenosti posla koji uključuje složene zadatke izrada i provedba strategija,
programa, zakona i drugih propisa te pružanja savjeta i stručne pomoći državnim
službenicima i državnim dužnosnicima u poslovima iz djelokruga državnog tijela.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje rad u skladu s općim uputama rukovodećeg
službenika.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada,
postupaka i stručnih tehnika te donošenja odluka od utjecaja za rad državnog
tijela.
Stupanj
učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje stalne kontakte unutar i izvan
državnog tijela u svrhu pružanja savjeta i pomoći u rješavanju pitanja iz
djelokruga jednog ili više državnih tijela.
Viši savjetnik –
specijalist
Članak 13.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji višeg savjetnika – specijaliste su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima, od čega najmanje četiri na najsloženijim poslovima iz
odgovarajućega upravnog područja te istaknuti rezultati u području od značaja
za rad državnog tijela.
Stupanj
složenosti posla koji uključuje složene zadatke izrada i provedbe strategija,
programa, zakona i drugih propisa te pružanja savjeta i stručne pomoći državnim
službenicima u poslovima iz određenog (upravnog) područja iz djelokruga
državnog tijela.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje rad u skladu s općim i specifičnim uputama
rukovodećeg službenika.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada,
postupaka i stručnih tehnika te donošenja odluka od značaja za (upravno)
područje iz djelokruga državnog
tijela.
Stupanj
učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje stalne kontakte unutar i izvan
državnog tijela u svrhu pružanja savjeta.
Viši savjetnik
Članak 14.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji višega savjetnika su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje četiri godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima, od čega najmanje dvije godine rješavanja na
najsloženijim poslovima iz odgovarajućeg upravnog područja (za radna mjesta 1.
razine potkategorije), odnosno visoka stručna sprema, najmanje četiri godina
radnog iskustva na odgovarajućim poslovima (za radna mjesta 2. razine
potkategorije).
Stupanj
složenosti koji uključuje izradu normativnih tekstova, te rješavanje složenijih
problema i zadataka.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje povremeni nadzor te opće i specifične upute rukovodećeg
službenika.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada,
postupaka i stručnih tehnika te provedbe odluka iz odgovarajućeg (upravnog) područja.
Stupanj
stručne komunikacije koji uključuje kontakte unutar državnog tijela i izvan
državnog tijela u svrhu prikupljanja i razmjene informacija.
Savjetnik
Članak 15.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji savjetnika su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje tri godine radnog iskustva na odgovarajućim
poslovima.
Stupanj
složenosti koji uključuje suradnju u izradi normativnih tekstova, te rješavanje
problema uz upute i nadzor rukovodećeg službenika.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje češći nadzor te opće i specifične upute
rukovodećeg službenika.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada,
postupaka i stručnih tehnika i provedbu pojedinačnih odluka.
Stupanj
stručne komunikacije koji uključuje kontakte unutar državnog tijela i izvan
državnog tijela u svrhu prikupljanja ili razmjene informacija.
Viši stručni suradnik
Članak 16.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji višega stručnog suradnika su:
Stručno
znanje: visoka stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima ili stupanj prvostupnika ili
stručnog prvostupnika i najmanje četiri godine radnog
iskustva na odgovarajućim poslovima.
Stupanj
složenosti posla koji uključuje stalne složenije poslove unutar državnog
tijela.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje obavljanje poslova uz redoviti nadzor i upute
nadređenog službenika.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu utvrđene
metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika.
Stupanj
stručnih komunikacija koji uključuje komunikaciju unutar nižih ustrojstvenih
jedinica te povremenu komunikaciju izvan državnog tijela u svrhu prikupljanja
ili razmjene informacija.
Kategorija radnih mjesta
nižih državnih službenika
Članak 17.
U
kategoriji radnih mjesta nižih državnih službenika su radna mjesta koja
obuhvaćaju izvršavanje uobičajenih upravnih i stručnih zadataka u državnim
tijelima.
Radna
mjesta unutar kategorije nižih državnih službenika klasificirana su u skladu sa
ispunjenjem razine standardnih mjerila iz članka 2. ove Uredbe (od niske, niže
do srednje razine) u tri potkategorije i to:
1.
stručni suradnik
2.
viši referent
3.
referent.
Stručni suradnik
Članak 18.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji stručnog suradnika su:
Stručno
znanje: stupanj prvostupnika ili stručnog prvostupnika i najmanje jedna godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima ili viša stručna sprema, najmanje četiri godine radnog
iskustva na odgovarajućim poslovima; za radno mjesto administrativni tajnik
dužnosnika: najmanje srednja stručna sprema i najmanje pet godina radnog
iskustva na odgovarajućim poslovima; za radno mjesto carinik II i poreznik II:
viša stručna sprema i najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim
poslovima.
Stupanj
složenosti koji uključuje manje složene poslove s međusobno povezanim
različitim zadaćama u čijem rješavanju se primjenjuju utvrđene metode rada,
postupci ili stručne tehnike.
Stupanj
samostalnosti koji je ograničen povremenim nadzorom i uputama od strane
nadređenog službenika.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za ispravnu primjenu specificirane
metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika.
Stupanj
stručne komunikacije koji uključuje kontakte uglavnom unutar državnog tijela, a povremeno i izvan državnog
tijela, u prikupljanju ili razmjeni informacija.
Viši referent
Članak 19.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji višeg referenta su:
Stručno
znanje: viša stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima ili srednja stručna sprema, najmanje šest godina radnog
iskustva na odgovarajućim poslovima; za radno mjesto carinik III i poreznik
III: srednja stručna sprema i najmanje jedna godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima.
Stupanj
složenosti koji uključuje izričito određene i rutinske poslove koji zahtijevaju
primjenu utvrđene metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje redovan nadzor nadređenog službenika te njegove
upute za rješavanje relativno složenih stručnih rutinskih problema.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje pravilnu primjenu utvrđene metodologije rada,
postupaka i stručnih tehnika.
Stupanj
stručnih komunikacija koji uključuje komunikaciju unutar nižih ustrojstvenih
jedinica, a povremeno i izvan državnog tijela, ukoliko je potrebno prikupiti
ili razmijeniti podatke.
Referent
Članak 20.
Standardna
mjerila za radna mjesta u potkategoriji referenta su:
Stručno
znanje: srednja stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima.
Stupanj
složenosti koji uključuje jednostavne rutinske poslove.
Stupanj
samostalnosti koji uključuje stalni nadzor i upute nadređenog službenika.
Stupanj
odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu utvrđene
metodologije rada i postupaka.
Stupanj
stručnih komunikacija koji uključuje kontakte unutar nižih ustrojstvenih
jedinica državnog tijela.
Posebne odredbe za
državne službenike u pravosudnim tijelima
Članak 21.
Radna
mjesta državnih službenika u pravosudnim tijelima klasificiraju se u
kategorije, potkategorije i razine potkategorija odgovarajućom primjenom
standardnih mjerila utvrđenih ovom Uredbom i mjerilima utvrđenim posebnim
propisima.
Posebne odredbe za
državne službenike koji obavljaju inspekcijske poslove
Članak 22.
Radna
mjesta državnih službenika koji obavljaju inspekcijske poslove klasificiraju se
u kategorije, potkategorije i razine potkategorija odgovarajućom primjenom
standardnih mjerila utvrđenih ovom Uredbom i mjerilima utvrđenim posebnim
propisima.
Posebne odredbe za
službenike u Ustavnom sudu Republike Hrvatske
Članak 23.
Radna
mjesta službenika u Ustavnom sudu Republike Hrvatske klasificiraju se u
kategorije, potkategorije i razine potkategorija odgovarajućom primjenom
standardnih mjerila utvrđenih ovom Uredbom te mjerila utvrđenih Poslovnikom
Ustavnog suda i na temelju njega donesenim općim aktima Ustavnog suda.
Ograničenja broja radnih
mjesta
Članak 24.
Radna
mjesta glavnog savjetnika i glavnog inspektora, u potkategoriji
glavnog savjetnika, mogu se utvrditi samo u sjedištu središnjih tijela državne
uprave i to po jedno radno mjesto glavnog savjetnika, odnosno glavnog
inspektora u pojedinom upravnom području iz djelokruga tijela.
Radna
mjesta višeg savjetnika-specijaliste i višeg inspektora--specijaliste, u
potkategoriji višeg savjetnika-specijaliste, mogu se utvrditi samo u sjedištu
središnjih tijela državne uprave.
Iznimno,
uz prethodno odobrenje središnjeg tijela državne uprave nadležnog za
službeničke odnose, radna mjesta iz stavka 2. ovoga članka mogu se utvrditi i
izvan sjedišta središnjih tijela državne uprave.
Popis radnih mjesta
Članak 25.
Radna
mjesta u državnoj službi klasificirana su u odgovarajuće kategorije i
potkategorije, s naznakom razine potkategorije, u Popisu radnih mjesta u
državnoj službi odgovarajućom primjenom standardnih mjerila iz članaka 6. do
22. ove Uredbe.
Popis
radnih mjesta u državnoj službi sastavni je dio ove Uredbe.
Radna
mjesta koja su u Popisu radnih mjesta u državnoj službi označena brojevima I –
III utvrdit će se u pravilnicima o unutarnjem redu državnih tijela na način
propisan Pravilnikom o jedinstvenim standardima i mjerilima za određivanje
naziva i opisa radnih mjesta u državnoj službi.
Radna
mjesta predstojnika ureda Vlade I i II te zamjenika
predstojnika ureda Vlade I i II utvrdit će se odlukom
Vlade.
Radna
mjesta pomoćnika predstojnika i voditelja ispostave ureda državne uprave u
županiji I i II utvrdit će se odlukom Vlade, na
prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.
Postupak preispitivanja
primjene standardnih mjerila
Članak 26.
Središnje
tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose, odnosno središnje tijelo
državne uprave nadležno za poslove pravosuđa, u postupku davanja prethodne
suglasnosti na pravilnike o unutarnjem redu temeljem Zakona o državnim
službenicima preispitat će da li su državna tijela pri utvrđivanju radnih
mjesta primjenjivala standardna mjerila propisana ovom Uredbom za kategorije i
potkategorije radnih mjesta u državnoj službi.
Vježbenici
Članak 27.
Osobe
koje se primaju u državnu službu bez radnog iskustva, raspoređuju se u svojstvu
vježbenika na odgovarajuće radno mjesto, i to:
–
vježbenici visoke stručne spreme – na radno mjesto višeg stručnog suradnika;
–
vježbenici stručne spreme prvostupnika ili stručnog
prvostupnika – na radno mjesto stručnog suradnika,
–
vježbenici više stručne spreme – na radno mjesto višeg referenta;
–
vježbenici srednje stručne spreme – na radno mjesto referenta.
Sudački
vježbenici raspoređuju se u skladu s posebnim propisima.
3. DIO
PRIJELAZNE I
ZAVRŠNE ODREDBE
Rok za usklađivanje i
donošenje pravilnika o unutarnjem redu
Članak 28.
Najkasnije
do 1. ožujka 2008. godine državna tijela provest će analizu poslova radnih
mjesta i izraditi pravilnike o unutarnjem redu s novim opisima radnih mjesta
sukladno ovoj Uredbi i Pravilniku o jedinstvenim standardima i mjerilima za
određivanje naziva i opisa radnih mjesta u državnoj službi.
U
analizi poslova radnih mjesta obvezno je sudjelovanje državnog službenika koji je završio edukaciju za analizu poslova
(analitičar poslova).
Ako
državno tijelo nema službenika koji je završio edukaciju za analizu poslova,
središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose uputit će u to
tijelo, radi analize poslova, nekog od službenika s liste analitičara poslova.
Pravilnici
o unutarnjem redu svih državnih tijela, usklađeni s odredbama ove Uredbe,
stupaju na snagu danom stupanja na snagu posebnog zakona kojim će se urediti
plaće državnih službenika.
Raspored državnih
službenika u prijelaznom razdoblju
Članak 29.
Do
stupanja na snagu posebnog zakona kojim će se urediti plaće državnih službenika
raspored državnih službenika na radna mjesta obavljat će se u skladu s važećim
pravilnicima o unutarnjem redu i Uredbom o nazivima radnih mjesta i
koeficijentima složenosti poslova u državnoj službi (»Narodne novine«, br. 37/2001, 38/2001 – isp.,
71/2001, 89/2001, 112/2001, 7/2002, – isp., 17/2003,
197/2003, 21/2004, 25/2004 – isp., 66/2005 i
131/2005) na način da su:
–
uvjeti za višega upravnog savjetnika, višeg inspektora, višega stručnog
savjetnika i višega informatičkog savjetnika: visoka stručna sprema, najmanje
četiri godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima;
–
uvjeti za upravnog savjetnika, inspektora, stručnog savjetnika i informatičkog
savjetnika: visoka stručna sprema, najmanje tri godine radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima;
–
uvjeti za samostalnoga upravnog referenta, stručnog suradnika i informatičkog
suradnika: visoka stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na
odgovarajućim poslovima;
–
uvjeti za inspektora II vrste: viša stručna sprema, najmanje četiri godine
radnog iskustva na odgovarajućim poslovima;
–
uvjeti za višega upravnog referenta, višega stručnog referenta i višega
informatičkog referenta: viša stručna sprema, najmanje jedna godina radnog
iskustva na odgovarajućim poslovima;
–
uvjeti za upravnog referenta, stručnog referenta, informatičkog referenta,
administrativnog referenta, administrativnog tajnika, daktilografa, ekonoma i
računovodstvenog referenta: srednja stručna sprema, najmanje jedna godina
radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
Državni službenici s
radnim iskustvom na poslovima upravljanja
Članak 30.
Državni
službenici koji će na dan stupanja na snagu ove Uredbe
imati najmanje šest godina radnog iskustva u državnoj službi, od čega najmanje
tri godine na radnom mjestu načelnika odjela ili višem, kod rasporeda na radna
mjesta iz potkategorija glavnog rukovoditelja, višeg rukovoditelja ili
rukovoditelja, nisu u obvezi završavanja programa usavršavanja za obavljanje
poslova rukovodećih državnih službenika.
Rok za završavanje
programa usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika
Članak 31.
Na
radna mjesta rukovodećih državnih službenika mogu se do 31. prosinca 2008.
godine rasporediti i državni službenici koji nemaju završen program
usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika, uz uvjet da
potrebni program usavršavanja završe u roku od jedne godine od dana kada su
započeli s njegovim pohađanjem u skladu s općim godišnjim provedbenim planom
izobrazbe državnih službenika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za
službeničke odnose.
Ako
državni službenici iz stavka 1. ovoga članka ne završe program usavršavanja u
propisanom roku, rasporedit će se na drugo radno mjesto za koje ispunjavaju
uvjete.
Analitička procjena
radnih mjesta
Članak 32.
Nakon
stupanja na snagu pravilnika o unutarnjem redu državnih tijela usklađenih s odredbama ove Uredbe provest će se
analitička procjena radnih mjesta u državnoj službi.
Analitičku
procjenu iz stavka 1. ovog članka provest će stručno povjerenstvo sastavljeno
od predstavnika više državnih tijela, koje imenuje Vlada Republike Hrvatske.
Na
temelju rezultata analitičke procjene povjerenstvo će predložiti Vladi novu
klasifikaciju radnih mjesta u potkategorije i razine potkategorije sukladno
standardnim mjerilima iz ove Uredbe (usklađivanje Popisa radnih mjesta u
državnoj službi).
Vlada
Republike Hrvatske uskladit će Popis radnih mjesta u državnoj službi s
rezultatima analitičke procjene radnih mjesta najkasnije do 31. prosinca 2008.
godine.
Stupanje na snagu
Članak 33.
Ova
Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
120-02/07-01/05
Urbroj: 5030109-07-1
Zagreb,
19. srpnja 2007.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur.,
v. r.
Napomena: prilozi i dodaci su ispušteni u ovom info
pregledu
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |