POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

2420

Na temelju članka 74. stavka 6. Zakona o državnim službenicima (»Narodne novine«, br. 92/2005 i 142/2006), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 19. srpnja 2007. godine donijela

UREDBU

O KLASIFIKACIJI RADNIH MJESTA U DRŽAVNOJ SLUŽBI

1. DIO
UVODNE ODREDBE
 

Predmet Uredbe
 

Članak 1.

Ovom Uredbom utvrđuju se radna mjesta u državnoj službi unutar kategorija radnih mjesta rukovodećih državnih službenika, radnih mjesta viših državnih službenika i radnih mjesta nižih državnih službenika (klasifikacija radnih mjesta u državnoj službi).


Standardna mjerila za klasifikaciju radnih mjesta
 

Članak 2.

Radna mjesta unutar svake kategorije državnih službenika klasificiraju se prema standardnim mjerilima za sva državna tijela.

Standardna mjerila iz stavka 1. ovog članka su:

– potrebno stručno znanje,

– složenost poslova,

– samostalnost u radu,

– stupanj suradnje s drugim državnim tijelima i komunikacije sa strankama,

– stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje odluka.


Definicija standardnih mjerila
 

Članak 3.

 

Potrebno stručno znanje obuhvaća stupanj obrazovanja, znanja, radnog iskustva, sposobnosti i vještina potrebnih za učinkovito obav­ljanje poslova određenoga radnog mjesta.

Složenost poslova odražava razinu složenosti zadataka koji se obavljaju u okviru radnog mjesta i složenost postupaka koji se u njihovu rješavanju primjenjuju, razinu traženog osobnog doprinosa državnog službenika te opseg poslova radnog mjesta.

Samostalnost u radu odražava opseg u kojem se zadaci obavljaju u skladu s općim ili specifičnim smjernicama i uputama nadređenih te opseg nadzora nadređenih potreban u obavljanju poslova određenoga radnog mjesta.

Stupanj suradnje s drugim državnim tijelima i komunikacije sa strankama odražava vrstu i učestalost kontakata koji se ostvaruju prilikom obavljanja poslova određenoga radnog mjesta te njihov značaj za rad državnog tijela.

Stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje odluka izražava opseg u kojem poslovi koji se obavljaju u okviru radnog mjesta imaju utjecaj na provedbu programskih ciljeva državnog tijela, uključujući odgovornost za obavljanje vlastitih zadataka i odgovornost vezanu uz određivanje zadataka drugim državnim službenicima te provođenje nadzora nad njihovom provedbom.


Objašnjenje uvjeta potrebnoga stručnog znanja za raspored na radno mjesto
 

Članak 4.
 

Radno iskustvo na odgovarajućim poslovima u smislu ove Ured­be je radno iskustvo ostvareno u državnoj službi ili u radnom odnosu izvan državne službe u odgovarajućoj stručnoj spremi i struci.

Radno iskustvo na odgovarajućim poslovima za sve kategorije i potkategorije radnih mjesta državnih službenika utvrđeno je odred­bama ove Uredbe ili uredbom kojom se uređuje napredovanje u državnoj službi, ako posebnim propisima za pojedina radna mjesta nije drukčije određeno.

Program usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika u smislu ove Uredbe je odgovarajući program završen u skladu s Uredbom o oblicima, načinu i uvjetima izobrazbe državnih službenika (»Narodne novine« br. 10/07.) u ustrojstvenoj jedinici za stručno usavršavanje i osposobljavanje državnih službenika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Istaknuti rezultati u području od značaja za rad državnog tijela smatraju se osobito: sudjelovanje u izradi i provedbi strategija i projekata iz djelokruga državnog tijela, sudjelovanje u izradi zakona i drugih propisa, višegodišnje izvrsno rješavanje predmeta iz djelokruga državnog tijela, uspješno upravljanje upravnom organizacijom ili ustrojstvenom jedinicom državnog tijela, objavljeni znanstveni ili stručni radovi u području državne ili javne uprave ili području povezanom s djelokrugom državnog tijela, status predavača, mentora i trenera u skladu s propisima o državnim službenicima i sl.


2. DIO
RADNA MJESTA U DRŽAVNOJ SLUŽBI
 

Kategorije radnih mjesta
 

Članak 5.
 

Klasifikacija radnih mjesta u državnoj službi osigurava izvršenje upravljačkih i izvršnih poslova kroz sljedeće kategorije:

a) radna mjesta rukovodećih državnih službenika,

b) radna mjesta viših državnih službenika i

c) radna mjesta nižih državnih službenika.


Kategorija radnih mjesta rukovodećih državnih službenika
 

Članak 6.
 

U kategoriji radnih mjesta rukovodećih državnih službenika su radna mjesta koja uključuju ovlaštenja i odgovornosti vezane za upravljanje državnim tijelom, upravnim organizacijama i unutarnjim ustrojstvenim jedinicama u sastavu državnih tijela, kreiranje strategija i programa iz nadležnosti državnog tijela te koordinaciju izrade zakona i drugih propisa.

Radna mjesta unutar kategorije rukovodećih državnih službenika klasificirana su u skladu sa ispunjenjem razine standardnih mjerila iz članka 2. ove Uredbe (od srednje, više, visoke do vrlo visoke razine) u četiri potkategorije uz naznaku razine potkategorije, i to:

1. glavni rukovoditelj

2. viši rukovoditelj

3. rukovoditelj

4. niži rukovoditelj.

Glavni rukovoditelj
 

Članak 7.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji glavnog rukovoditelja su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, završen program usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika te istaknuti rezultati u području od značaja za rad državnog tijela, a osobito uspješno upravljanje upravnom organizacijom ili ustrojstvenom jedinicom državnog tijela.

Stupanj složenosti posla koji uključuje doprinos razvoju novih koncepata, rješavanje strateških zadaća te planiranje, vođenje i koordiniranje povjerenih poslova.

Stupanj samostalnosti koji uključuje samostalnost u radu i odlučivanju o najsloženijim stručnim pitanjima, ograničenu samo općim smjernicama vezanim uz utvrđenu politiku državnog tijela.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za zadatke i odluke sa znatnim učinkom na određivanje politike i njenu pro­vedbu, uključujući široku nadzornu i upravljačku odgovornost.

Stalna stručna komunikacija unutar i izvan državnog tijela od utjecaja na provedbu programa državnog tijela.


Viši rukovoditelj
 

Članak 8.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji višeg rukovoditelja su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, završen program usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika te istaknuti rezultati u području od značaja za rad državnog tijela.

Stupanj složenosti posla koji uključuje sudjelovanje u stvaranju novih koncepata te rješavanju strateški značajnih zadaća.

Stupanj samostalnosti koji uključuje rad i odlučivanje ograničene samo općim smjernicama i uputama rukovoditelja koji se nalaze na neposredno višem hijerarhijskom položaju.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za zadatke i odluke vezane uz ustrojstvene jedinice kojima rukovode te izravnu odgovornost za rukovođenje njima.

Redovne stručne komunikacija koje uključuju kontakte unutar i izvan državnog tijela s povremenim doprinosom provedbi programa državnog tijela.


Rukovoditelj
 

Članak 9.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji rukovoditelja su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima te završen program usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika.

Stupanj složenosti posla koji uključuje pružanje potpore osobama na višim rukovodećim položajima u osiguranju pravilne primjene novih mjera te smjernica u rješavanju strateški važnih zadaća.

Stupanj samostalnosti koji uključuje samostalnost u radu koja je ograničena povremenim nadzorom i pomoći nadređenog pri rješavanju složenih stručnih problema.

Stupanj odgovornosti uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika te odgovornost za rukovođenje odgovarajućim ustrojstvenim jedinicama.

Stupanj učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje kon­takte unutar i izvan državnog tijela u svrhu pružanja savjeta te prikupljanja ili razmjene važnih informacija.


Niži rukovoditelj
 

Članak 10.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji nižeg rukovoditelja su:

Stručno znanje za radna mjesta 1. i 2. razine potkategorije: visoka stručna sprema, najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima; za radna mjesta kapetan ispostave lučke kapetanije II, kapetan kapetanije II, predstojnik carinske ispostave III i voditelj carinskog odjeljka I: viša stručna sprema i najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.

Stručno znanje za radna mjesta 3. razine potkategorije: stupanj prvostupnika ili stručnog prvostupnika, viša/srednja stručna sprema, najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.

Stupanj složenosti posla koji uključuje potporu državnim službenicima u rješavanju složenih zadaća.

Stupanj samostalnosti koji uključuje samostalnost u radu koja je ograničena češćim nadzorom i pomoći nadređenog pri rješavanju stručnih problema.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za rukovođenje odgovarajućim ustrojstvenim jedinicama.

Stupanj učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje kon­takte unutar i izvan državnog tijela u svrhu prikupljanja ili razmjene informacija.


Kategorija radnih mjesta viših državnih službenika
 

Članak 11.
 

U kategoriji radnih mjesta viših državnih službenika su radna mjesta koja uključuju izradu i provedbu strategija i programa, zakona i drugih propisa, inspekcijske poslove, poslove unutarnjeg nadzora i revizije te rješavanje upravnih i ostalih predmeta iz nadležnosti državnih tijela.

Radna mjesta unutar kategorije viših državnih službenika klasificirana su u skladu sa ispunjenjem razine standardnih mjerila iz članka 2. ove Uredbe (od srednje, više do visoke razine) u pet pot­kategorija, i to:

1. glavni savjetnik

2. viši savjetnik – specijalist

3. viši savjetnik

4. savjetnik

5. viši stručni suradnik.

Glavni savjetnik
 

Članak 12.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji glavnog savjetnika su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima te istaknuti rezultati u području od značaja za rad državnog tijela, a osobito sudjelovanje u izradi i provedbi strategija i projekata iz djelokruga državnog tijela, sudjelovanje u izradi zakona, objavljeni znanstveni ili stručni radovi u području državne ili javne uprave ili području povezanom s djelokrugom državnog tijela.

Stupanj složenosti posla koji uključuje složene zadatke izrada i provedba strategija, programa, zakona i drugih propisa te pružanja savjeta i stručne pomoći državnim službenicima i državnim dužnosnicima u poslovima iz djelokruga državnog tijela.

Stupanj samostalnosti koji uključuje rad u skladu s općim uputama rukovodećeg službenika.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika te donošenja odluka od utjecaja za rad državnog tijela.

Stupanj učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje stalne kontakte unutar i izvan državnog tijela u svrhu pružanja savjeta i pomoći u rješavanju pitanja iz djelokruga jednog ili više državnih tijela.


Viši savjetnik – specijalist
 

Članak 13.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji višeg savjetnika – specijaliste su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, od čega najmanje četiri na najsloženijim poslovima iz odgovarajućega upravnog područja te istaknuti rezultati u području od značaja za rad državnog tijela.

Stupanj složenosti posla koji uključuje složene zadatke izrada i provedbe strategija, programa, zakona i drugih propisa te pružanja savjeta i stručne pomoći državnim službenicima u poslovima iz određenog (upravnog) područja iz djelokruga državnog tijela.

Stupanj samostalnosti koji uključuje rad u skladu s općim i specifičnim uputama rukovodećeg službenika.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika te donošenja odluka od značaja za (upravno) područje iz djelokruga držav­nog tijela.

Stupanj učestalosti stručnih komunikacija koji uključuje stalne kontakte unutar i izvan državnog tijela u svrhu pružanja savjeta.


Viši savjetnik
 

Članak 14.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji višega savjetnika su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje četiri godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, od čega najmanje dvije godine rješavanja na najsloženijim poslovima iz odgovarajućeg upravnog područja (za radna mjesta 1. razine potkategorije), odnosno visoka stručna sprema, najmanje četiri godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima (za radna mjesta 2. razine potkategorije).

Stupanj složenosti koji uključuje izradu normativnih tekstova, te rješavanje složenijih problema i zadataka.

Stupanj samostalnosti koji uključuje povremeni nadzor te opće i specifične upute rukovodećeg službenika.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika te proved­be odluka iz odgovarajućeg (upravnog) područja.

Stupanj stručne komunikacije koji uključuje kontakte unutar državnog tijela i izvan državnog tijela u svrhu prikupljanja i razmjene informacija.


Savjetnik
 

Članak 15.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji savjetnika su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje tri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.

Stupanj složenosti koji uključuje suradnju u izradi normativnih tekstova, te rješavanje problema uz upute i nadzor rukovodećeg službenika.

Stupanj samostalnosti koji uključuje češći nadzor te opće i specifične upute rukovodećeg službenika.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika i provedbu pojedinačnih odluka.

Stupanj stručne komunikacije koji uključuje kontakte unutar državnog tijela i izvan državnog tijela u svrhu prikupljanja ili razmjene informacija.


Viši stručni suradnik
 

Članak 16.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji višega stručnog suradnika su:

Stručno znanje: visoka stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima ili stupanj prvostupnika ili stručnog prvostupnika i najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.

Stupanj složenosti posla koji uključuje stalne složenije poslove unutar državnog tijela.

Stupanj samostalnosti koji uključuje obavljanje poslova uz redoviti nadzor i upute nadređenog službenika.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu utvrđene metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika.

Stupanj stručnih komunikacija koji uključuje komunikaciju unutar nižih ustrojstvenih jedinica te povremenu komunikaciju izvan državnog tijela u svrhu prikupljanja ili razmjene informacija.


Kategorija radnih mjesta nižih državnih službenika
 

Članak 17.
 

U kategoriji radnih mjesta nižih državnih službenika su radna mjesta koja obuhvaćaju izvršavanje uobičajenih upravnih i stručnih zadataka u državnim tijelima.

Radna mjesta unutar kategorije nižih državnih službenika klasificirana su u skladu sa ispunjenjem razine standardnih mjerila iz članka 2. ove Uredbe (od niske, niže do srednje razine) u tri potkategorije i to:

1. stručni suradnik

2. viši referent

3. referent.

Stručni suradnik
 

Članak 18.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji stručnog suradnika su:

Stručno znanje: stupanj prvostupnika ili stručnog prvostupnika i najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima ili viša stručna sprema, najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima; za radno mjesto administrativni tajnik dužnosnika: najmanje srednja stručna sprema i najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima; za radno mjesto carinik II i poreznik II: viša stručna sprema i najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.

Stupanj složenosti koji uključuje manje složene poslove s međusobno povezanim različitim zadaćama u čijem rješavanju se primjenjuju utvrđene metode rada, postupci ili stručne tehnike.

Stupanj samostalnosti koji je ograničen povremenim nadzorom i uputama od strane nadređenog službenika.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za ispravnu primjenu specificirane metodologije rada, postupaka i stručnih teh­nika.

Stupanj stručne komunikacije koji uključuje kontakte uglav­nom unutar državnog tijela, a povremeno i izvan državnog tijela, u prikupljanju ili razmjeni informacija.


Viši referent
 

Članak 19.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji višeg referenta su:

Stručno znanje: viša stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima ili srednja stručna sprema, najmanje šest godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima; za radno mjesto carinik III i poreznik III: srednja stručna sprema i najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.

Stupanj složenosti koji uključuje izričito određene i rutinske poslove koji zahtijevaju primjenu utvrđene metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika.

Stupanj samostalnosti koji uključuje redovan nadzor nadređenog službenika te njegove upute za rješavanje relativno složenih stručnih rutinskih problema.

Stupanj odgovornosti koji uključuje pravilnu primjenu utvrđene metodologije rada, postupaka i stručnih tehnika.

Stupanj stručnih komunikacija koji uključuje komunikaciju unutar nižih ustrojstvenih jedinica, a povremeno i izvan državnog tijela, ukoliko je potrebno prikupiti ili razmijeniti podatke.


Referent
 

Članak 20.
 

Standardna mjerila za radna mjesta u potkategoriji referenta su:

Stručno znanje: srednja stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.

Stupanj složenosti koji uključuje jednostavne rutinske poslove.

Stupanj samostalnosti koji uključuje stalni nadzor i upute nadređenog službenika.

Stupanj odgovornosti koji uključuje odgovornost za pravilnu primjenu utvrđene metodologije rada i postupaka.

Stupanj stručnih komunikacija koji uključuje kontakte unutar nižih ustrojstvenih jedinica državnog tijela.


Posebne odredbe za državne službenike u pravosudnim tijelima
 

Članak 21.
 

Radna mjesta državnih službenika u pravosudnim tijelima klasificiraju se u kategorije, potkategorije i razine potkategorija odgovarajućom primjenom standardnih mjerila utvrđenih ovom Uredbom i mjerilima utvrđenim posebnim propisima.


Posebne odredbe za državne službenike koji obavljaju inspekcijske poslove
 

Članak 22.
 

Radna mjesta državnih službenika koji obavljaju inspekcijske poslove klasificiraju se u kategorije, potkategorije i razine potkategorija odgovarajućom primjenom standardnih mjerila utvrđenih ovom Uredbom i mjerilima utvrđenim posebnim propisima.


Posebne odredbe za službenike u Ustavnom sudu Republike Hrvatske
 

Članak 23.
 

Radna mjesta službenika u Ustavnom sudu Republike Hrvatske klasificiraju se u kategorije, potkategorije i razine potkategorija odgovarajućom primjenom standardnih mjerila utvrđenih ovom Uredbom te mjerila utvrđenih Poslovnikom Ustavnog suda i na temelju njega donesenim općim aktima Ustavnog suda.


Ograničenja broja radnih mjesta
 

Članak 24.
 

Radna mjesta glavnog savjetnika i glavnog inspektora, u pot­kategoriji glavnog savjetnika, mogu se utvrditi samo u sjedištu središnjih tijela državne uprave i to po jedno radno mjesto glavnog savjetnika, odnosno glavnog inspektora u pojedinom upravnom području iz djelokruga tijela.

Radna mjesta višeg savjetnika-specijaliste i višeg inspektora--specijaliste, u potkategoriji višeg savjetnika-specijaliste, mogu se utvrditi samo u sjedištu središnjih tijela državne uprave.

Iznimno, uz prethodno odobrenje središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, radna mjesta iz stavka 2. ovoga članka mogu se utvrditi i izvan sjedišta središnjih tijela državne uprave.


Popis radnih mjesta
 

Članak 25.
 

Radna mjesta u državnoj službi klasificirana su u odgovarajuće kategorije i potkategorije, s naznakom razine potkategorije, u Popisu radnih mjesta u državnoj službi odgovarajućom primjenom standardnih mjerila iz članaka 6. do 22. ove Uredbe.

Popis radnih mjesta u državnoj službi sastavni je dio ove Uredbe.

Radna mjesta koja su u Popisu radnih mjesta u državnoj službi označena brojevima I – III utvrdit će se u pravilnicima o unutarnjem redu državnih tijela na način propisan Pravilnikom o jedinstvenim standardima i mjerilima za određivanje naziva i opisa radnih mjesta u državnoj službi.

Radna mjesta predstojnika ureda Vlade I i II te zamjenika predstojnika ureda Vlade I i II utvrdit će se odlukom Vlade.

Radna mjesta pomoćnika predstojnika i voditelja ispostave ureda državne uprave u županiji I i II utvrdit će se odlukom Vlade, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.


Postupak preispitivanja primjene standardnih mjerila
 

Članak 26.
 

Središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose, odnosno središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove pravosuđa, u postupku davanja prethodne suglasnosti na pravilnike o unutarnjem redu temeljem Zakona o državnim službenicima preispitat će da li su državna tijela pri utvrđivanju radnih mjesta primjenjivala standardna mjerila propisana ovom Uredbom za kategorije i potkategorije radnih mjesta u državnoj službi.


Vježbenici
 

Članak 27.
 

Osobe koje se primaju u državnu službu bez radnog iskustva, raspoređuju se u svojstvu vježbenika na odgovarajuće radno mjesto, i to:

– vježbenici visoke stručne spreme – na radno mjesto višeg stručnog suradnika;

– vježbenici stručne spreme prvostupnika ili stručnog prvo­stupnika – na radno mjesto stručnog suradnika,

– vježbenici više stručne spreme – na radno mjesto višeg referenta;

– vježbenici srednje stručne spreme – na radno mjesto referenta.

Sudački vježbenici raspoređuju se u skladu s posebnim propisima.


3. DIO
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
 

Rok za usklađivanje i donošenje pravilnika o unutarnjem redu
 

Članak 28.
 

Najkasnije do 1. ožujka 2008. godine državna tijela provest će analizu poslova radnih mjesta i izraditi pravilnike o unutarnjem redu s novim opisima radnih mjesta sukladno ovoj Uredbi i Pravilniku o jedinstvenim standardima i mjerilima za određivanje naziva i opisa radnih mjesta u državnoj službi.

U analizi poslova radnih mjesta obvezno je sudjelovanje držav­nog službenika koji je završio edukaciju za analizu poslova (analitičar poslova).

Ako državno tijelo nema službenika koji je završio edukaciju za analizu poslova, središnje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose uputit će u to tijelo, radi analize poslova, nekog od službenika s liste analitičara poslova.

Pravilnici o unutarnjem redu svih državnih tijela, usklađeni s odredbama ove Uredbe, stupaju na snagu danom stupanja na snagu posebnog zakona kojim će se urediti plaće državnih službenika.


Raspored državnih službenika u prijelaznom razdoblju
 

Članak 29.
 

Do stupanja na snagu posebnog zakona kojim će se urediti plaće državnih službenika raspored državnih službenika na radna mjesta obavljat će se u skladu s važećim pravilnicima o unutarnjem redu i Uredbom o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u državnoj službi (»Narodne novine«, br. 37/2001, 38/2001 – isp., 71/2001, 89/2001, 112/2001, 7/2002, – isp., 17/2003, 197/2003, 21/2004, 25/2004 – isp., 66/2005 i 131/2005) na način da su:

– uvjeti za višega upravnog savjetnika, višeg inspektora, višega stručnog savjetnika i višega informatičkog savjetnika: visoka stručna sprema, najmanje četiri godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima;

– uvjeti za upravnog savjetnika, inspektora, stručnog savjetnika i informatičkog savjetnika: visoka stručna sprema, najmanje tri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima;

– uvjeti za samostalnoga upravnog referenta, stručnog suradnika i informatičkog suradnika: visoka stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima;

– uvjeti za inspektora II vrste: viša stručna sprema, najmanje četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima;

– uvjeti za višega upravnog referenta, višega stručnog referenta i višega informatičkog referenta: viša stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima;

– uvjeti za upravnog referenta, stručnog referenta, informatičkog referenta, administrativnog referenta, administrativnog tajnika, daktilografa, ekonoma i računovodstvenog referenta: srednja stručna sprema, najmanje jedna godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.


Državni službenici s radnim iskustvom na poslovima upravljanja
 

Članak 30.
 

Državni službenici koji će na dan stupanja na snagu ove Ured­be imati najmanje šest godina radnog iskustva u državnoj službi, od čega najmanje tri godine na radnom mjestu načelnika odjela ili višem, kod rasporeda na radna mjesta iz potkategorija glavnog rukovoditelja, višeg rukovoditelja ili rukovoditelja, nisu u obvezi završavanja programa usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika.


Rok za završavanje programa usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika
 

Članak 31.
 

Na radna mjesta rukovodećih državnih službenika mogu se do 31. prosinca 2008. godine rasporediti i državni službenici koji nemaju završen program usavršavanja za obavljanje poslova rukovodećih državnih službenika, uz uvjet da potrebni program usavršavanja završe u roku od jedne godine od dana kada su započeli s njegovim pohađanjem u skladu s općim godišnjim provedbenim planom izobrazbe državnih službenika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Ako državni službenici iz stavka 1. ovoga članka ne završe program usavršavanja u propisanom roku, rasporedit će se na drugo radno mjesto za koje ispunjavaju uvjete.


Analitička procjena radnih mjesta
 

Članak 32.
 

Nakon stupanja na snagu pravilnika o unutarnjem redu državnih tijela usklađenih s odredbama ove Uredbe provest će se analitička procjena radnih mjesta u državnoj službi.

Analitičku procjenu iz stavka 1. ovog članka provest će stručno povjerenstvo sastavljeno od predstavnika više državnih tijela, koje imenuje Vlada Republike Hrvatske.

Na temelju rezultata analitičke procjene povjerenstvo će predložiti Vladi novu klasifikaciju radnih mjesta u potkategorije i razine potkategorije sukladno standardnim mjerilima iz ove Uredbe (usklađivanje Popisa radnih mjesta u državnoj službi).

Vlada Republike Hrvatske uskladit će Popis radnih mjesta u državnoj službi s rezultatima analitičke procjene radnih mjesta najkasnije do 31. prosinca 2008. godine.


Stupanje na snagu
 

Članak 33.
 

Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 120-02/07-01/05

Urbroj: 5030109-07-1

Zagreb, 19. srpnja 2007.

Potpredsjednica Vlade

i ministrica obitelji, branitelja i

međugeneracijske solidarnosti

Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
 

 

Napomena: prilozi i dodaci su ispušteni u ovom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga