POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA REVIZORSKA KOMORA

2528

Na temelju članka 32. stavka 2. točke 13. i članka 38. stavka 1. točke 6. Zakona o reviziji (»Narodne novine« broj 146/05), te članka 13. stavka 2. točke 4. Statuta Hrvatske revizorske komore, na sjednici Skupštine Hrvatske revizorske komore održane 7. srpnja 2007., usvojen je

PRAVILNIK

O PROVOĐENJU NADZORA I PROVJERE KVALITETE RADA REVIZORSKIH DRUŠTAVA, SAMOSTALNIH REVIZORA, ZAJEDNIČKIH REVIZORSKIH UREDA I OVLAŠTENIH REVIZORA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom uređuje se postupak i način provođenja nadzora i provjera kvalitete rada koji Hrvatska revizorska komora (u daljnjem tekstu: Komora) provodi nad poslovanjem revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora (u daljnjem tekstu: subjekti nadzora), nadležnost i postupci ovlaštenih osoba u provođenju nadzora, te postupak izricanja nadzornih mjera radi otklanjanja nezakonitosti i nepravilnosti u poslovanju subjekata nadzora.

Članak 2.

Komora provodi nadzor i provjeru kvalitete rada revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora prema ovom Pravilniku radi provjere posluju li i obavljaju li reviziju u skladu sa Zakonom o reviziji (Narodne novine broj 146/05, u daljnjem tekstu: Zakon), Međunarodnim revizijskim standardima, drugim propisima i provedbenim aktima i pravilima revizorske struke koje donosi Upravno vijeće Komore.

Članak 3.

(1) Nezakonitosti u poslovanju subjekata nadzora u smislu ovog Pravilnika su postupanja i stanja koja nisu u skladu sa Zakonom, Statutom Komore, drugim propisima i provedbenim aktima, te utvrđenom metodologijom i pravilima revizorske struke.
(2) Nepravilnostima u poslovanju subjekata nadzora u smislu ovog Pravilnika smatra se nedosljedna primjena provedbenih akata i utvrđenih pravila, čime se ugrožava svrsishodnost i zakonitost u uređivanju revizorske struke, te funkcioniranje i djelovanje Komore.

Članak 4.

(1) Nadzor nad poslovanjem revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora provode ovlaštene osobe i ovlaštenici po zaposlenju.
(2) Ovlaštene osobe su stručni zaposlenici Komore koje imenuje Upravno vijeće Komore radi obavljanja izravnog nadzora nad poslovanjem subjekata nadzora.
(3) Ovlaštenici po zaposlenju su osobe, koje su zadužene u obavljanju dnevnih radnih zadataka primati, kontrolirati i analizirati izvješća i dokumente koje subjekti nadzora dostavljaju Komori.
(4) Predsjednik Komore može ovlastiti stručne osobe iz pojedinih područja radi rješavanja određenih pitanja i zadataka u svezi s nadzorom, kada je u obavljanju nadzora za pojedina pitanja iz drugih područja kontrole potrebno ishoditi stručno mišljenje i ocjenu odgovarajućih stručnjaka.
(5) Osobe iz stavka 4. ovoga Pravilnika imaju u obavljanju i ispunjavanju zadaća iz nadzora ista ovlaštenja kao i ovlaštene osobe Komore.

II. SADRŽAJ I OPSEG NADZORA

Članak 5.

Komora provodi nadzor i provjeru kvalitete rada obavljenih revizija, izvještaja revizorskih društava, samostalnih revizora i zajedničkih revizorskih ureda, ugovora i naknada obavljenih revizija, ocjenu sustava unutarnje kontrole kvalitete revizorskog društva, provjeru vlasničke i upravljačke strukture, zapošljavanja ovlaštenih revizora, police osiguranja od odgovornosti, istinitost, cjelovitost i pravodobnost izvještavanja Komore i provjeru drugih područja u skladu s odredbama Zakona o reviziji.

Članak 6.

Komora provodi nadzor i provjeru kvalitete rada u opsegu potrebnom za utvrđivanje činjenica i dokaza radi dokumentiranog donošenja ocjene o zakonitosti i pravilnosti poslovanja subjekata nadzora, najmanje jednom u šest godina, odnosno najmanje jednom u tri godine kod samostalnog revizora ili revizorskog društva koje obavlja reviziju subjekta od javnog interesa.

III. NAČIN OBAVLJANJA NADZORA

Članak 7.

Nadzor nad poslovanjem revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora, Komora provodi:
1. izravnim nadzorom, u prostorijama subjekata nadzora, uvidom i kontrolom izvorne dokumentacije radi provjere kvalitete rada subjekata nadzora pobrojanih člankom 44. Zakona.
2. kontinuiranim nadzorom, analizom izvješća koje su subjekti nadzora dužni u propisanim rokovima dostaviti Komori, te analizom dokumentacije, obavijesti i podataka dobivenih na poseban zahtjev Komore, kao i podataka i saznanja iz drugih izvora.

IV. IZRAVNI NADZOR

Članak 8.

(1) Izravni nadzor nad poslovanjem revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora provode ovlaštene osobe, temeljem ovlaštenja predsjednika Komore.
(2) Ovlaštena osoba obavlja izravni nadzor uz predočenje pisanog ovlaštenja predsjednika Komore.
 

Članak 9.


Izravni nadzor provodi se primjenom jedinstvene metodologije rada koju čine:
1. priprema nadzora,
2. izdavanje naloga,
3. najava nadzora,
4. tijek provođenja nadzora,
5. izrada zapisnika o nalazima nadzora,
6. donošenje nadzornih mjera.

Članak 10.

Priprema nadzora podrazumijeva stručnu pripremu i sastav plana nadzora ovlaštenih osoba koje su u izravnoj vezi s predmetom nadzora i subjektom nadzora.

Članak 11.

Nalog za izravni nadzor izdaje i potpisuje predsjednik Komore ili osoba koju on ovlasti, a sadrži:
1. puni naziv Komore, klasu i urudžbeni broj,
2. datum izdavanja naloga,
3. pravni temelj nadzora,
4. predmet izravnog nadzora i razdoblje koje obuhvaća nadzor,
5. planirano vrijeme trajanja izravnog nadzora,
6. imena ovlaštenih osoba,
7. lokacije na kojima će se obavljati izravni nadzor.

Članak 12.

(1) Komora najmanje 30 (trideset) dana prije početka izravnog nadzora izvješćuje subjekt nadzora o sadržaju i opsegu nadzora i planiranom vremenu trajanja nadzora.
(2) Upravno vijeće Komore donosi i objavljuje na web-stranici Komore godišnji program nadzora.
(3) Iznimno od godišnjeg programa, nadzor se može izvršiti i izvan objavljenog programa, ako se za njim ukaže potreba, o čemu odluku donosi Upravno vijeće Komore.

Članak 13.

(1) Tijekom nadzora, ovlaštena osoba u okviru zadanog naloga, radi utvrđivanja činjeničnog stanja, bez ograničenja može pregledavati izvornu dokumentaciju koja se odnosi na poslovanje subjekta nadzora iz djelokruga koji se odnosi na obavljene revizije.
(2) U slučaju potrebe proširenja zadanog naloga za nadzor, ovlaštena osoba može predložiti njegovo proširenje i zatražiti od Predsjednika Komore dodatno ovlaštenje.
(3) Ovlaštena osoba kao i osobe koje su upoznate s postupkom nadzora, obvezne su saznanja i podatke iz nadzora čuvati kao poslovnu tajnu.

Članak 14.

(1) Subjekt nadzora dužan je ovlaštenoj osobi osigurati uvjete za neometano provođenje nadzora, te na njezin zahtjev omogućiti pristup izvornim dokumentima i njihovu kontrolu, pregled revizorskih izvješća i radne dokumentacije revizora na osnovi koje su revizorska izvješća sastavljena, te pregled druge dokumentacije i propisanih evidencija.
(2) Na zahtjev ovlaštene osobe, subjekt nadzora je dužan osigurati stručnu i tehničku pomoć, te potrebna pojašnjenja i omogućiti provođenje nadzora u svom sjedištu.

Članak 15.

(1) Nakon obavljenog nadzora sastavlja se Zapisnik, odnosno izvješće o provjeri kvalitete rada koje se uručuje subjektu nadzora. U Zapisniku se navode rezultati nalaza iz nadzora, s detaljnim opisom utvrđenih činjenica u postupku nadzora.
(2) Subjekt nadzora ima pravo na dostavljeni Zapisnik uložiti prigovor u roku od 8 (osam) dana, od dana primitka Zapisnika.
(3) O prigovoru odlučuje Stručna služba Komore, u roku od 8 (osam) dana, od dana zaprimljenog prigovora.

Članak 16.

(1) Ako tijekom provođenja izravnog nadzora Komora utvrdi nezakonitosti i nepravilnosti, poduzima sljedeće mjere:
1. izdaje nalog za otklanjanje nepravilnosti,
2. određuje dodatne mjere potrebne za otklanjanje nepravilnosti,
3. pokreće stegovni postupak.
(2) Komora izdaje nalog za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti poduzimanjem radnji, koje pridonose uspostavljanju zakonitosti i usklađivanju rada sa zakonima i drugim propisima.
(3) Nalog Komore sadrži Zakonom propisane elemente uz uputu o pravnom lijeku.
(4) Nalog se donosi najkasnije u roku od 30 (trideset) dana nakon proteka roka za iskazivanje primjedbi na nalaz zapisnika.
(5) Nalogom iz stavka 2. ovoga članka određuje se rok za izvršenje naloženih radnji i obvezne dostave dokaza o ispravljenoj nezakonitosti i nepravilnosti, koji ne može biti duži od 60 (šezdeset) dana.
(6) Na nalog iz stavka 1. ovoga članka može se uložiti pisani prigovor u roku od 15 (petnaest) dana od njegova primitka.
(7) O prigovoru odlučuje Upravno vijeće Komore u roku od 3 (tri) dana od dana njegova zaprimanja. Odluka Upravnog vijeća o prigovoru je konačna.
(8) U postupku odlučivanja Upravnog vijeća Komore odgovarajuće se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku.

Članak 17.

Komora izdaje nalog za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti kod subjekata nadzora:
1. ako vlasnička struktura i uprava društva nije ustrojena u skladu sa Zakonom,
2. ako obavlja djelatnost koju po Zakonu o reviziji ne smije obavljati,
3. ako krši pravila u obavljanju revizije regulirana revizorskim standardima,
4. ako ne primjenjuje odredbe važeće Tarife revizorskih usluga,
5. ako nema policu osiguranja od odgovornosti u skladu sa Zakonom,
6. ako nema zaposlene ovlaštene revizore,
7. te u drugim slučajevima određenim Zakonom i Statutom Komore.

Članak 18.

(1) Dodatnim mjerama Komora nalaže subjektu nadzora:
a. poboljšanje postupaka sustava unutarnjih kontrola kvalitete u obavljanju revizije,
b. poboljšanje postupaka unutarnjeg nadzora nad postupanjem s povjerljivim podacima,
c. druge mjere potrebne za pravilnu primjenu Zakona, MrevS-a i ostalih pravila revizorske struke.
(2) Kada tijekom provođenja izravnog nadzora ovlaštena osoba utvrdi nezakonitosti i nepravilnosti koje treba odmah otkloniti ili poduzeti radnje za njihovo otklanjanje, predsjednik Komore na prijedlog ovlaštene osobe odmah donosi nalog kojim nalaže mjere za otklanjanje nezakonitosti i nepravilnosti.

Članak 19.

Kada ovlaštena osoba u provedbi izravnog nadzora utvrdi postojanje radnji ili djela koja su kažnjiva po zakonu, predsjednik Komore podnosi prijavu nadležnom državnom tijelu.

V. KONTINUIRANI NADZOR

Članak 20.

Kontinuirani nadzor nad poslovanjem revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora je postupak provjere kvalitete rada i praćenja promjena u poslovanju analizom podataka i dokumentacije dobivenih na poseban zahtjev Komore, kao i podataka i saznanja iz drugih izvora.

Članak 21.

(1) Kontinuirani nadzor nad poslovanjem revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora analizom revizorskih izvješća i druge dokumentacije koja se dostavlja na zahtjev Komore, obavljaju zaposlenici Komore, ovlaštenici po zaposlenju.
(2) Ovlaštenik po zaposlenju tijekom kontinuiranog nadzora:
1. utvrđuje jesu li propisana izvješća i drugi podaci dostavljeni u propisanom roku i propisanoj formi,
2. utvrđuje jesu li iznosi stavaka iz sadržaja zaprimljenih izvješća ili u drugim traženim podacima ispravni.

Članak 22.

(1) O utvrđenim nezakonitostima i nepravilnostima u poslovanju revizorskih društava, samostalnih revizora, zajedničkih revizorskih ureda i ovlaštenih revizora tijekom kontinuiranog nadzora, ovlaštenik po zaposlenju sastavlja zapisnik.
(2) Zapisnik o nalazu i provođenju mjera radi otklanjanja nezakonitosti i nepravilnosti utvrđenih tijekom kontinuiranog nadzora, izrađuje se i provodi kao i u slučaju izravnog nadzora.

VI. ODUZIMANJE DOZVOLE

Članak 23.

Komora će pokrenuti postupak za oduzimanje dozvole sukladno članku 59. Zakona, ako se tijekom nadzora utvrdi:
a) da je revizorsko društvo ili samostalni revizor stekao dozvolu svjesno prikrivajući postojanje zakonskih zapreka za to,
b) ako u vrijeme za koje je revizorskom društvu ili samostalnom revizoru ili zajedničkom revizorskom uredu privremeno oduzeto pravo na obavljanje revizije, obavlja revizorske poslove ili na drugi način izigrava tu kaznu,
c) ako se ne pridržava zakonskih odredbi od kojih ovisi valjanost obavljanja revizije,
d) ako sastavi revizorsko izvješće koje se ne temelji na stvarnim činjenicama.

Članak 24.

(1) O pokretanju postupka za oduzimanje dozvole na prijedlog ovlaštene osobe iz članka 8. ovog Pravilnika, odlučuje Upravno vijeće odlukom koja sadrži opis činjenica, postupanja ili okolnosti koje su razlog pokretanja postupka oduzimanja dozvole, navođenje dokaza temeljem kojih se pokreće postupak i obrazloženje odluke.
(2) Revizorsko društvo ima pravo u roku od 30 (trideset) dana očitovati se o razlozima koji su uvjetovali pokretanje postupka oduzimanja dozvole.
(3) U očitovanju o razlozima za oduzimanja dozvole revizorsko društvo ili samostalni revizor može navesti činjenice i materijalne dokaze, koje mora priložiti uz očitovanje.

Članak 25.

(1) Komora mora odlučiti o oduzimanju dozvole u roku od 30 (trideset) dana od primitka očitovanja.
(2) Komora smije odlučivati o oduzimanju dozvole samo zbog onih činjenica, postupanja i okolnosti zbog kojih je izdana odluka o pokretanju postupka za oduzimanje dozvole i na temelju onih dokaza koji su bili naznačeni u odluci, te koje je u očitovanju naveo subjekt protiv kojeg je pokrenut postupak.

Članak 26.

Odluka o oduzimanje dozvole sadrži:
1. naznaku o oduzimanju dozvole, s oznakom broja i datuma oduzimanja dozvole,
2. naziv i sjedište revizorskog društva, odnosno ime i prezime, datum rođenja i adresu samostalnog revizora,
3. opis radnji, postupaka ili okolnosti koje su bile razlogom za oduzimanje dozvole,
4. rok na koji se oduzima dozvola,
5. obrazloženje odluke.

Članak 27.

(1) Odlukom o oduzimanju dozvole Komora može odrediti da se dozvola neće oduzeti, ako osoba kojoj je izrečena takva mjera, u razdoblju koje ne smije biti kraće od šest mjeseci i duže od dvije godine, ne počini novu povredu kod obavljanja revizije.
(2) Komora će opozvati odluku o uvjetnom oduzimanju dozvole i oduzeti dozvolu, ako osoba kojoj je izrečena mjera uvjetnog oduzimanja dozvole u određenom razdoblju počini novu težu povredu obavljanja revizije.

Članak 28.

(1) Komora će obustaviti postupak za oduzimanje dozvole u sljedećim slučajevima:
1. ako na temelju dokaza danih u očitovanju utvrdi da nema razloga za oduzimanje dozvole,
2. ako nije dokazano nastupanje okolnosti koje su navedene kao razlozi za oduzimanje dozvole.
(2) O obustavi postupka Komora donosi rješenje u roku od 30 (trideset) dana od primitka očitovanja.

VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 29.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/07-02/5
Urbroj: 251-442-01-07-01
Zagreb, 7. srpnja 2007.

Predsjednica
Hrvatske revizorske komore
Ana Krivičić, dipl. oec., v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga