|
|
|
|
2606
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Davor Krapac, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Vice Vukojević, odlučujući o zahtjevu za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 11. srpnja 2007., donio je
I. Ukida se Odluka o donošenju Detaljnog plana uređenja područja uvale
Žrnovnica klasa: 350-02/04-01/16, urbroj: 2125-03/01-04-01 od 27. svibnja 2004.
(»Službeni glasnik Grada Senja«, broj 11 od 1. lipnja 2004.), koju je donijelo
Gradsko vijeće Grada Senja.
II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i u »Službenom glasniku Grada
Senja«.
Obrazloženje
1. Vlada Republike Hrvatske podnijela je Ustavnom sudu Republike Hrvatske
zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluke o donošenju Detaljnog
plana uređenja područja uvale Žrnovnica klasa: 350-02/04-01/16, urbroj:
2125-03/01-04-01 od 27. svibnja 2004. (»Službeni glasnik Grada Senja«, broj 11
od 1. lipnja 2004.), koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Senja (u daljnjem
tekstu: osporena Odluka).
Odlukom Središnjeg državnog ureda za upravu klasa: 023-01/04-01/0303, urbroj:
515-11-04-07-03 od 15. srpnja 2004., na temelju članka 79. stavka 1. Zakona o
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01. i
60/01.), osporena Odluka je obustavljena od primjene.
Na temelju članka 82. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi, na prijedlog Središnjeg državnog ureda za upravu, a u vezi s člankom
35. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj
99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon),
Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: podnositeljica zahtjeva) navedenim
zahtjevom pred Ustavnim sudom pokrenula je postupak za ocjenu suglasnosti s
Ustavom i zakonom osporene Odluke.
2. Podnositeljica zahtjeva smatra da osporena Odluka nije u skladu s člankom 30.
Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«, broj 30/04., 68/98., 61/00.,
32/02. i 100/04., u daljnjem tekstu: ZPU). U obrazloženju svog zahtjeva
podnositeljica ističe da je elaboratom Detaljnog plana uređenja područja uvale
Žrnovnica (u daljnjem tekstu: DPU) planirana izgradnja više građevina raznih
namjena: turističkih, za šport i rekreaciju, infrastrukturu, uređenje okoliša,
kupališta i luke otvorene za javni promet – privezište Žrnovnica.
Prema mišljenju podnositeljice zahtjeva, u tekstualnom dijelu elaborata DPU-a
1.1.3. Obveza iz planova šireg područja, određuju se obveze iz Prostornog plana
bivše Općine Senj (»Službene novine«, broj 52/86. i »Službeni glasnik Grada
Senja«, broj 3/99.), ali se ne određuju obveze iz Prostornog plana Ličko-senjske
županije (»Službeni glasnik Ličko-senjske županije«, broj 16/02., 17/02.,
19/02., i 24/02.), kao prostornog plana šireg područja, u smislu članka 30. ZPU-a,
zbog čega Prostorni plan bivše Općine Senj nije usklađen s Prostornim planom
Ličko-senjske županije.
U zahtjevu se, nadalje, navodi da zahvati u prostoru, koji su planirani DPU-om,
nisu predviđeni u Prostornom planu Ličko-senjske županije. U kartografskom
dijelu Prostornog plana Ličko-senjske županije pod točkom 1. Korištenje i
namjena površina na području obuhvata Detaljnog plana uređenja područja uvale
Žrnovnica, određena je namjena i to u kategoriji »ostalo poljoprivredno tlo,
šume i šumsko zemljište«, što znači, prema ocjeni podnositeljice zahtjeva, da
nisu planirane površine za razvoj i uređenje naselja te površine izvan naselja
ili građevine pomorskog prometa. Istodobno u provedbenim odredbama nije na tom
području određena gradnja građevina koje su predviđene DPU-om.
Podnositeljica zahtjeva smatra da sporni DPU nije usklađen niti s Prostornim
planom uređenja bivše Općine Senj u dijelu u kojemu se u uvali Žrnovnica, osim
zone turističke namjene (šireg obuhvata od obuhvata DPU-a), planira i sadržaj
marikulture te turistička i izletnička lučica, a koje nisu planirane DPU-om.
Također se ističe da je granica gradivog dijela čestice oznake G-1 za 3-12 m
udaljena od prijedloga granice pomorskog dobra, što je suprotno Prostornom planu
uređenja bivše Općine Senj, kojim je određena udaljenost od 10-12 m od zapadne
linije postojeće čestice, te da u DPU-u nije određen smještajni kapacitet
građevina turističke namjene niti je obrazloženo dimenzioniranje parkirališnih
mjesta u odnosu na taj kapacitet.
Slijedom navedenog, podnositeljica zahtjeva smatra da je osporena Odluka u
nesuglasju s člankom 30. ZPU-a.
3. Na temelju članka 42. stavka 1. Ustavnog zakona, od donositelja osporenog
akta zatražen je i dobiven odgovor na navode podnositeljice zahtjeva.
Zahtjev je osnovan.
4. Za ocjenu suglasnosti osporene Odluke s Ustavom je članak 5. stavak 1.
Ustava, koji propisuje:
U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali
propisi i s Ustavom i sa zakonom.
Za ocjenu suglasnosti osporene Odluke sa zakonom mjerodavan je članak 30. ZPU-a,
koji propisuje:
Dokument prostornog uređenja užega područja mora biti usklađen s dokumentom
prostornog uređenja širega područja.
5. Gradsko vijeće Grada Senja, kao donositelj osporene Odluke, u svom
očitovanju, na zahtjev Vlade Republike Hrvatske, u bitnome, navodi da se radi o
pogrešnom tumačenju odredbi ZPU-a. Smatra, naime, da iz odredbi ZPU-a proizlazi
obveza usklađenosti detaljnog plana uređenja s prostornim planom uređenja općine
i grada, ali ne i s prostornim planom županije.
6. ZPU, koji je stupio na snagu 23. travnja 1994., propisuje obvezu donošenja
novih prostornih planova u skladu s odredbama tog Zakona. ZPU je propisao i
rokove za donošenje novih prostornih planova.
Sukladno odredbama ZPU-a, Prostorni plan Ličko-senjske županije donesen je
2002., dakle prije osporene Odluke, dok je Prostorni plan uređenja Grada Senja
(»Službeni glasnik Grada Senja«, broj 11/06.), donesen 2006., dakle nakon
osporene Odluke.
Prostorni plan bivše Općine Senj donesen je 1986. (izmjene 1999.), na temelju
ranijeg Zakona o prostornom planiranju i uređivanju prostora (»Narodne novine«,
broj 54/80., 16/86., 18/89., 34/91., 61/91. i 59/93.).
7. Budući da je, sukladno odredbi članka 30. ZPU-a, sporni DPU u vrijeme
donošenja osporene Odluke trebao biti usklađen s Prostornim planom Ličko-senjske
županije, kao dokumentom prostornog uređenja šireg područja, Ustavni sud je
ocijenio da postoje elementi koji ukazuju na neusklađenost osporene Odluke s
Prostornim planom Ličko-senjske županije, a slijedom toga i na njenu
nesuglasnost s člankom 30. ZPU-a.
Činjenicu neusklađenosti tih prostornih planova potvrdio je i sam donositelj
osporene Odluke stajalištem o navodnom nepostojanju zakonske obveze usklađivanja
detaljnog plana uređenja s prostornim planom županije.
S obzirom na utvrđenu nesuglasnost osporene Odluke sa zakonom, ista je
nesuglasna i s odredbom članka 5. stavka 1. Ustava.
8. Slijedom iznijetog, na temelju članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona, odlučeno
je kao u točki I. izreke. Odluka o objavi (točka II. izreke) donesena je na
temelju članka 29. Ustavnog zakona.
Broj: U-II-2970/2004
Zagreb, 11. srpnja 2007.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
dr. sc. Petar Klarić, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |