|
|
|
|
3627
Na temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 48/99, 15/2000, 127/2000, 59/2001, 199/2003 i 79/2007), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 7. prosinca 2007. godine donijela
Članak 1.
U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Državnog inspektorata (»Narodne novine«, br. 66/2005 i 42/2006), članak 3. mijenja se i glasi:
»Članak 3.
Radi obavljanja poslova iz djelokruga Inspektorata, ustrojavaju se službe
(sektori).
Osim službi, ustrojavaju se posebne ustrojstvene jedinice – Kabinet glavnog
inspektora, Odjel za unutarnju reviziju, Odjel unutarnjeg nadzora i Odjel za
europske integracije.
Službe jesu:
1. Služba pravnih poslova
2. Služba upravljanja ljudskim resursima
3. Služba općih poslova
4. Služba nadzora u području prometa robe i usluga
5. Služba nadzora u području rada i zaštite na radu
6. Služba nadzora u području elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom.«.
Članak 2.
U članku 4. iza članka 4b. dodaje se članak 4c. koji glasi:
»ODJEL ZA EUROPSKE INTEGRACIJE
Članak 4c.
Odjel za europske integracije priprema i koordinira provedbu projekata u vezi s korištenjem programa pomoći Europske unije, usklađuje aktivnosti ostalih službi Inspektorata u vezi s uključivanjem Republike Hrvatske u Europsku uniju, priprema pregovaračke platforme i sudjeluje u pregovorima o članstvu u Europskoj uniji i prati njihovu provedbu; poduzima aktivnosti u vezi s prilagodbom hrvatskog zakonodavstva koje se odnosi na poglavlja pravne stečevine Europske unije: sloboda kretanja roba, pravo intelektualnog vlasništva, socijalna politika i zapošljavanje, zaštita potrošača i zdravlja, te ostala pitanja iz nadležnosti Inspektorata, inicira i predlaže izmjene i donošenje zakona i drugih propisa sukladno s normama Europske unije, predlaže i skrbi o provedbi tehničke i razvojne pomoći koju Europska unija daje Republici Hrvatskoj u dijelu koji se odnosi na nadležnost Inspektorata, sudjeluje u radu međunarodnih gospodarskih tijela i inicijativa u vezi sa suradnjom u regiji, koordinira suradnju s drugim državnim tijelima i institucijama; obavlja druge poslove iz svoga djelokruga.«.
Članak 3.
Članak 5. mijenja se i glasi:
»Članak 5.
Služba pravnih poslova je unutarnja ustrojstvena jedinica u sastavu Inspektorata
koja obavlja inspekcijske i druge poslove iz djelokruga Inspektorata koji nisu
ovom Uredbom stavljeni u djelokrug drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica, a
koji se odnose na normativnu djelatnost u svezi s izradom propisa i primjenom
zakona i drugih propisa iz djelokruga Inspektorata, praćenje primjene i
osiguranje izvršenja zakona i drugih propisa, vođenje upravnog postupka, izradu
naputaka za rad inspektora, stručnih mišljenja i objašnjenja, davanje primjedaba
i mišljenja na prijedloge zakona i drugih propisa upućenih Vladi Republike
Hrvatske, praćenje odgovarajućih propisa objavljenih u službenim glasilima,
izradu prijedloga akata iz svog djelokruga, poslove u svezi s postupkom
odgovornosti za povrede službene dužnosti, nadzor nad radom inspektora glede
pravilnosti vođenja inspekcijskog i upravnog postupka (kontrolno-instruktivni
nadzor), te obavlja i druge poslove koje joj povjeri glavni inspektor.
Za obavljanje poslova Službe pravnih poslova ustrojavaju se odjeli:
1.1. Odjel pravnih poslova,
1.2. Odjel kontrolno-instruktivnog nadzora i unapređenja rada.«.
Članak 4.
Naslov ispred članka 7. i članak 7. brišu se.
Članak 5.
Članak 8. mijenja se i glasi:
»1.2. Odjel kontrolno-instruktivnog nadzora i unapređenja rada
Članak 8.
Odjel kontrolno-instruktivnog nadzora i unapređenja rada provodi u suradnji s drugim službama Inspektorata kontrolno-instruktivni nadzor nad radom inspektora koji se odnosi na pravilnost vođenja inspekcijskog, upravnog te postupka koji prethodi sudbenim postupcima, a s ciljem utvrđivanja kvantitete i kvalitete obavljenih inspekcijskih zadaća te ujednačavanja i unapređivanja rada. Poduzima mjere zbog povreda službene dužnosti u obavljanju inspekcijskih poslova, poglavito u svezi s neizvršavanjem i nesavjesnim izvršavanjem službeničkih obveza, nezakonitosti rada i propuštanja izvršenja i poduzimanja mjera i radnji na koje je inspektor ovlašten te odbijanja izvršenja zadataka. Radi unapređivanja rada i ujednačavanja postupanja inspektora, surađuje s drugim ustrojstvenim jedinicama Inspektorata. Obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost, odnosno poslove koje odredi glavni inspektor.«.
Članak 6.
Iza članka 8. dodaju se članci 8a., 8b. i 8c. koji glase:
»2. SLUŽBA UPRAVLJANJA LJUDSKIM RESURSIMA
Članak 8a.
Služba upravljanja ljudskim resursima je unutarnja ustrojstvena jedinica u
sastavu Inspektorata, koja obavlja upravne i druge stručne poslove koji se
odnose na organiziranje i provođenje stručnog osposobljavanja i usavršavanja
inspektora i drugih državnih službenika, u svrhu općeg povećavanja razine
znanja, vještina, sposobnosti i kvalifikacija državnih službenika (inspektora),
brine o upravljanju kadrovima u njihovom razvoju, daje mišljenja o pitanjima
koja se odnose na državnu službu, priprema prijedloge planova prijama u državnu
službu usklađujući raspored državnih službenika s planovima središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za službeničke odnose, vodi osobne očevidnike
službenika i namještenika redovito dostavljajući nove podatke u središnji popis
državnih službenika, obavlja prijave i odjave nadležnim tijelima, te obavlja i
druge poslove koje odredi glavni inspektor.
Za obavljanje poslova Službe upravljanja ljudskim resursima ustrojavaju se
odjeli:
2.1. Odjel izobrazbe,
2.2. Odjel kadrovskih poslova.
Članak 8b.
2.1. Odjel izobrazbe
Odjel izobrazbe planira izobrazbu inspektora i drugih državnih službenika i namještenika u Inspektoratu, unapređuje sustav izobrazbe i sudjeluje u izradi novih modula izobrazbe, u svrhu povećanja razine znanja, vještina i sposobnosti i kvalifikacije državnih službenika, što bi pridonijelo održavanju postojećih sposobnosti i vještina te stjecanju i razvoju novih znanja, vještina i sposobnosti sukladno osobnoj motivaciji, interesima i potrebama Inspektorata, izrađuje godišnje i srednjoročne smjernice i planove izobrazbe, osigurava jedinstveno upravljanje službenicima i namještenicima od uvođenja u evidenciju izobrazbe, planira, usmjerava i nadzire provođenje svih potrebnih aktivnosti (vrste izobrazbe, program izobrazbe, način provedbe izobrazbe) u cilju procjene ukupnih potreba izobrazbe inspektora i drugih službenika i namještenika, te obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor.
Članak 8c.
2.2. Odjel kadrovskih poslova
Odjel kadrovskih poslova brine o upravljanju kadrovima i njihovom razvoju, daje mišljenja o pitanjima koja se odnose na državnu službu, priprema prijedloge planova prijama u državnu službu usklađujući raspored državnih službenika s planovima središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, sudjeluje u izradi strategija, programa i planova izobrazbe, vodi osobne očevidnike službenika i namještenika redovito dostavljajući nove podatke u središnji popis državnih službenika, provodi postupak prijama u državnu službu u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave nadležnim za službeničke odnose, obavlja prijave i odjave nadležnim tijelima mirovinskog i zdravstvenog osiguranja. Obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost, odnosno poslove koje odredi glavni inspektor.«.
Članak 7.
Ispred članka 9. redni broj: »2.« mijenja se u redni broj: »3.«.
U stavku 2. članka 9. redni brojevi: »2.1. i 2.2.« mijenjaju se u redne brojeve:
»3.1. i 3.2.«.
Članak 8.
Ispred članka 10. redni broj: »2.1.« mijenja se u redni broj: »3.1.«.
U članku 10. stavak 4. mijenja se i glasi:
»Za obavljanje poslova iz djelokruga Odjela financijsko-računovodstvenih, općih
poslova i nabave, ustrojavaju se odsjeci i odjeljci:
3.1.1. Odsjek financija i računovodstva,
3.1.2. Odsjek općih poslova i nabave,
3.1.2.1. Odjeljak pisarice u sjedištu,
3.1.2.2. Odjeljak pisarnice u Područnoj jedinici Rijeka,
3.1.2.3. Odjeljak pisarnice u Područnoj jedinici Split,
3.1.2.4. Odjeljak pisarnice u Područnoj jedinici Osijek,
3.1.2.5. Odjeljak pisarnice u Područnoj jedinici Varaždin,
3.1.2.6. Odjeljak pisarnice u Područnoj jedinici Zagreb.
3.1.1. Odsjek financija i računovodstva
Odsjek financija i računovodstva obavlja upravne i stručne poslove vezane za: izradu prijedloga državnog proračuna za Državni inspektorat, brine o zakonitom, racionalnom i svrsishodnom korištenju osiguranih sredstava u državnom proračunu, izrađuje financijske planove i kontrolira trošenje proračunskih sredstava sukladno tim planovima, sastavlja izvještaje o izvršenju financijskih planova, podnosi zahtjeve za isplatu Ministarstvu financija, kontrolira naplatu i korištenje sredstava od vlastitih prihoda; izradu analitičkog kontnog plana, kontroliranje i likvidiranje knjigovodstvene dokumentacije, kontiranje, knjiženje, obračun osobnih dohodaka, vođenje svih potrebnih knjigovodstvenih evidencija i statistika iz financijskog i materijalnog poslovanja, sastavljanje bruto bilance, periodičnih obračuna i završnog računa, te obavlja i druge poslove u svezi s financijskim i računovodstvenim poslovanjem, odnosno poslove koje odredi glavni inspektor.
3.1.2. Odsjek općih poslova i nabave
Odsjek općih poslova i nabave obavlja poslove koji se odnose na prijem i
otpremu, evidentiranja pismena i vodi pismohranu, obavlja poslove prijepisa i
umnožavanja materijala, oblikuje prepisane i umnožene tekstove za distribuciju i
krajnjeg korisnika, obavlja vanjsku i unutarnju dostavu pošte, poništava
pristojbe, vodi kontrolnik poštarine, obavlja poslove arhiviranja i čuvanja
arhivske građe, podnosi izvješća o stanju primljenih, riješenih i neriješenih
predmeta; poslove zaštite na radu; poslove pripremanja i usluživanja toplih i
hladnih napitaka, bezalkoholnih pića i jednostavnih jela; planira nabavu
sukladno osiguranim sredstvima u državnom proračunu i financijskom planu te
izrađuje godišnji plan i kvartalne planove nabave, organizira i provodi zakonom
propisani postupak nabave roba, usluga i ustupanja radova, sudjeluje u radu
povjerenstva za nabavu, vrši nabavu osnovnih sredstava, roba, kancelarijskog
materijala i sitnog inventara te ostalog potrošnog materijala i rezervnih
dijelova, usluga tekućeg i investicijskog održavanja, vodi ekonomat, izdaje
kancelarijski i potrošni materijal i druge robe, vodi materijalne evidencije, te
obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor.
Odsjek obavlja poslove zaštite na radu sukladno propisima, poglavito predlaže
glavnom inspektoru mjere za provedbu propisa i poboljšanja stanja zaštite na
radu, predlaže i pruža stručnu pomoć službenicima i povjerenicima u provedbi
zaštite na radu, obavlja unutarnji nadzor nad primjenom zaštite na radu, prati
stanje i vodi evidencije u području zaštite na radu i obavlja ostale poslove
sukladno Zakonu o zaštiti na radu.
3.1.2.1. – 3.1.2.6. Odjeljak pisarnice u sjedištu i područnim jedinicama
Odjeljak pisarnice u sjedištu i područnim jedinicama obavlja administrativne poslove u vezi s prijemom i otpremom, evidentiranjem i pregledom akata, upisivanja akata, dostavljanja akta u rad, administrativno-tehničku obradu akata, umnožavanje akata, otpremu akata, razvođenje akata i njihovo stavljanje u arhiv i čuvanje, rukuje s predmetima u arhivu, vodi arhivsku knjigu i daje spise na uvid službenicima, obavlja razlučivanje i pripremu za uništavanje zastarjele arhivske građe, podnosi izvješća o stanju primljenih, riješenih i neriješenih predmeta.«.
Članak 9.
Ispred članka 12. redni broj: »2.2.« mijenja se u redni broj: »3.2.«.
Članak 10.
Ispred članka 13. redni broj: »3« mijenja se u redni broj: »4«, a članak 13. mijenja se i glasi:
»4. SLUŽBA NADZORA U PODRUČJU PROMETA ROBE I USLUGA
Članak 13.
Služba nadzora u području prometa robe i usluga je unutarnja ustrojstvena
jedinica u sastavu Inspektorata, koja obavlja inspekcijske i druge poslove koji
se odnose na primjenu zakona i drugih propisa u području prometa robe i usluga;
zaštite potrošača; energetske djelatnosti, komunalnog gospodarstva, cestovnog
prijevoza, cijena, pristojbi, pretplata; promet predmetima od plemenitih kovina;
nadzor nad provedbom ugovora o uskladištenju i čuvanju robnih zaliha i stanje
zaliha; obavljanja ugostiteljske i turističke djelatnosti, prijava i odjava
turista, obračun, naplata i uplata boravišne pristojbe; nadzor kakvoće proizvoda
iz uvoza i iz domaće proizvodnje; poslove koji se odnose na tehničke i
sigurnosne zahtjeve za proizvode, postupak ispitivanja i ocjenjivanja
sukladnosti s propisanim zahtjevima, isprave koje moraju imati proizvodi u
prometu, deklariranje, označavanje, obilježavanje i pakiranje proizvoda; zaštitu
znakova razlikovanja proizvoda u prometu roba, zaštitu intelektualnog
vlasništva, ispravnost mjerila i uporaba mjernih jedinica, prethodno ispitivanje
propisane i deklarirane kakvoće neprehrambenih proizvoda, kontrola kakvoće hrane
sa zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla, oznakom izvornosti i oznakom
tradicionalnog ugleda; prati primjenu propisa, izrađuje i predlaže naputke za
rad inspektora za provođenje nadzora i daje mišljenja o primjeni propisa iz svog
djelokruga, izrađuje prijedlog plana i programa rada kao i izvješća o obavljenom
nadzoru i poduzetim mjerama; surađuje s drugim tijelima državne uprave, pravnim
osobama s javnim ovlastima u zemlji i odgovarajućim tijelima u inozemstvu,
izrađuje nacrte drugostupanjskih rješenja za upravna područja iz svog
djelokruga, izrađuje prijedloge odgovora na tužbu protiv rješenja Povjerenstva
za žalbe, u suradnji sa Službom pravnih poslova obavlja nadzor nad radom
inspektora glede pravilnosti vođenja inspekcijskog i upravnog postupka te
obavlja i druge poslove koje joj odredi glavni inspektor.
Za obavljanje poslova Službe nadzora u području prometa robe i usluga
ustrojavaju se odjeli:
4.1. Odjel prometa robe i usluga,
4.2. Odjel zaštite potrošača,
4.3. Odjel ugostiteljstva i turizma,
4.4. Odjel tehničkog zakonodavstva,
4.5. Odjel intelektualnog vlasništva,
4.6. Odjel ispitivanja sukladnosti (laboratorij),
4.7. Odjel nadzora hrane.«.
Članak 11.
Članak 14. mijenja se i glasi:
»4.1. Odjel prometa robe i usluga
Članak 14.
Odjel prometa robe i usluga obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu i provođenje zakona i drugih propisa u području prometa robe i usluga, komunalnog gospodarstva osim nezakonite naplate i cijena, odobrenja za početak obavljanja djelatnosti, nadzor nad provedbom propisa za energetske djelatnosti osim nezakonite naplate i cijena, prometa predmeta od plemenitih kovina, ispravnost mjerila i uporaba mjernih jedinica, nadzor nad provedbom ugovora o uskladištenju i čuvanju robnih zaliha i stanje zaliha, obilježavanje proizvoda markicama i drugi oblici obilježavanja po posebnim propisima, izrađuje i predlaže naputke za rad inspektora prati primjenu propisa; predlaže i organizira provođenje posebnih akcija nadzora nad primjenom pojedinih propisa; izrađuje nacrte drugostupanjskih rješenja, izrađuje prijedloge odgovora na tužbe protiv rješenja Povjerenstva za žalbe, poduzima mjere i aktivnosti za pravovremeno i stručno obavljanje nadzora, pokreće inicijativu za izmjene i dopune zakona i drugih propisa, predlaže programe rada, izrađuje izvješća o obavljenom nadzoru i poduzetim mjerama, pruža stručnu pomoć i usmjerava na određene zadaće i poslove, brine se o provođenju metodologije rada te obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor.«.
Članak 12.
Članak 15. mijenja se i glasi:
»4.2. Odjel zaštite potrošača
Članak 15.
Odjel zaštite potrošača obavlja inspekcijske poslove u svezi primjene i
provođenja zakona i drugih propisa u području zaštite potrošača koji se odnose
na zaštitu potrošača u području prodaje proizvoda i pružanja usluga, kakvoće
proizvoda i usluga, cijene proizvoda i usluga, javnih usluga koje se pružaju
potrošačima, potrošačkih zajmova, označavanja i pakiranja proizvoda, isprava
koje moraju imati proizvodi u prometu, brze razmjene, obavijesti (RAPEX) o
mjerama i radnjama u pogledu proizvoda koji predstavljaju ozbiljan rizik za
sigurnost potrošača; obavlja poslove koji omogućuju brži protok informacija o
povredi propisa kojima se uređuje zaštita potrošača i pravodobno poduzima mjere
na otklanjanju tih pojava (CISZP), prati primjenu propisa, predlaže i organizira
provođenje posebnih akcija nadzora nad primjenom pojedinih propisa, izrađuju
nacrte drugostupanjskih rješenja, izrađuje prijedloge odgovora na tužbe protiv
rješenja Povjerenstva za žalbe, prati i poduzima mjere i aktivnosti za
pravodobno i stručno obavljanje nadzora, pokreće inicijativu za izmjenu i dopunu
zakona i drugih propisa, predlaže programe rada, izrađuje izvješća o obavljenom
nadzoru i poduzetim mjerama, predlaže i izrađuje naputke za rad inspektora,
pruža stručnu pomoć i usmjerava na određene zadaće i poslove, brine se o
provođenju metodologije rada te obavlja i druge poslove koje odredi glavni
inspektor.
Za obavljanje poslova Odjela zaštite potrošača ustrojavaju se odsjeci:
4.2.1. Odsjek za nadzor prodaje proizvoda i pružanje usluga,
4.2.2. Odsjek za razmjenu obavijesti i informacija o proizvodu (RAPEX) i
centralni informacijski sustav (CISZP).
4.2.1. Odsjek za nadzor prodaje proizvoda i pružanje usluga
Odsjek za nadzor prodaje proizvoda i pružanje usluga obavlja inspekcijske poslove u svezi primjene i provođenja zakona i propisa u području zaštite potrošača koji se odnose na zaštitu potrošača u području prodaje proizvoda i pružanja usluga, kakvoće proizvoda i usluga, cijene proizvoda i usluga, javnih usluga koje se pružaju potrošačima, potrošačkih zajmova, označavanja i pakiranja proizvoda, te obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor.
4.2.2. Odsjek za razmjenu obavijesti i informacija o proizvodu (RAPEX) i centralni informacijski sustav (CISZP)
Odsjek za razmjenu obavijesti i informacija o proizvodu (RAPEX) i centralni informacijski sustav (CISZP) obavlja poslove koji se odnose na postupak brze razmjene obavijesti o mjerama i radnjama u pogledu proizvoda (osim hrane, hrane za životinje i rabljenih proizvoda) koji predstavljaju ozbiljan rizik za zdravlje i sigurnost potrošača, postupak razmjene informacija o mjerama i radnjama u pogledu proizvoda koji ne predstavljaju ozbiljan rizik za zdravlje potrošača, prima i šalje obavijesti od kontaktne točke, prenosi obavijesti Europske komisije drugim kontaktnim mjestima, po zaprimanju službene obavijesti od Europske komisije provjerava i utvrđuje je li proizvod stavljen na tržište Republike Hrvatske, prikuplja sve bitne informacije, provodi eventualnu dodatnu procjenu rizika, ako je potrebno; procjenjuje potrebu primjene odgovarajućih mjera, pomaže pri objašnjenju obveza i zahtjeva u pogledu službenog obavješćivanja o opasnim proizvodima, pomaže u uspostavi mreže kontaktnih mjesta na različitim razinama i osigurava ispravno funkcioniranje postupaka za razmjenu obavijesti unutar Republike Hrvatske, službeno obavještava u okviru RAPEX-a Komisiju o dobrovoljnim mjerama koje su poduzeli proizvođači i raspačavači s ciljem da se izbjegne rizik koji predstavlja proizvod, te obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor. Odsjek obavlja i poslove iz djelokruga Inspektorata kojima se omogućuje brži protok informacija o povredi propisa kojima se uređuje zaštita potrošača i pravodobno poduzima mjere na otklanjanju tih pojava (CISZP). Pribavlja, obrađuje i analizira strukturu prijava potrošača i pruža informatičku potporu sustavu RAPEX.«.
Članak 13.
Ispred članka 16. redni broj: »3.3.« mijenja se u redni broj: »4.3.«.
Članak 14.
Članak 17. mijenja se i glasi:
»4.4. Odjel tehničkog zakonodavstva
Članak 17.
Odjel tehničkog zakonodavstva obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primjenom zakona i drugih propisa kojima se uređuju tehnički i sigurnosni zahtjevi za proizvode, prava i obveze pravnih i fizičkih osoba koje stavljaju proizvode na tržište, postupke ispitivanja i ocjene sukladnosti s propisanim zahtjevima, namjensko korištenje naftnih derivata, dokumente (tehničku dokumentaciju, potvrde, jamstva, upute za uporabu, upute za sklapanje, održavanje, upozorenja i sl.), koje moraju imati proizvodi prije stavljanja na tržište, način deklariranja, pakiranja i označivanja proizvoda propisanim oznakama, pravodobno obavješćivanje o opasnostima koje proizvodi mogu predstavljati, te po potrebi povlačenje proizvoda s tržišta, prati primjenu propisa, predlaže i organizira provođenje posebnih akcija nadzora nad primjenom pojedinih propisa, prati i poduzima mjere i aktivnosti za pravodobno i stručno obavljanje nadzora, pokreće inicijativu za izmjene i dopune zakona i drugih propisa, izrađuje nacrte drugostupanjskih rješenja, izrađuje prijedloge odgovora na tužbe protiv rješenja Povjerenstva za žalbe, predlaže programe rada, izrađuje izvješća o obavljenom nadzoru i poduzetim mjerama, izrađuje i predlaže naputke za rad inspektora za provođenje nadzora i daje mišljenja o primjeni propisa iz svog djelokruga, pruža stručnu pomoć i usmjerava na određene zadaće i poslove, brine se o provođenju metodologije rada te obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor.«.
Članak 15.
Ispred članka 18. redni broj: »3.5.« mijenja se u redni broj: »4.5.«.
Članak 16.
Podnaslov ispred članka 19. i članak 19. mijenjaju se i glase:
»4.6. Odjel ispitivanja sukladnosti (laboratorij)
Članak 19.
Odjel ispitivanja sukladnosti (laboratorij) obavlja prethodna laboratorijska ispitivanja propisane i/ili deklarirane kakvoće neprehrambenih proizvoda u odnosu na primjenu zakona i drugih propisa kojima se uređuju tehnički zahtjevi za proizvode i ocjenu sukladnosti proizvoda koji se stavljaju na tržište i/ili uporabu; ispituje opću sigurnost proizvoda prema značajkama proizvoda, osobito njegov sirovinski sastav, pakiranje i upute za sklapanje; utjecaj nekog proizvoda na druge proizvode u slučaju kad se razumno može predvidjeti da će se on upotrebljavati s drugim proizvodima; ispituje i procjenjuje rizik kojem je izložen potrošač kad upotrebljava određeni proizvod, osobito djeca i starije osobe; ispituje ozbiljni rizik koji zahtijeva brzo djelovanje; nadzire ispravnost ispunjavanja zahtjeva iz tehničkih propisa te valjanost dokumenata o sukladnosti; nadzire način označavanja proizvoda; izdaje izvješće (nalaz i mišljenje) o obavljenom prethodnom ispitivanju u kojem se navodi jesu li ispunjeni odgovarajući tehnički zahtjevi za proizvode, i pravilnost označavanja proizvoda i navodi jesu li ispunjeni uvjeti o općoj sigurnosti proizvoda; prati primjenu propisa, predlaže i organizira provođenje posebnih akcija nadzora nad primjenom pojedinih propisa, prati i poduzima mjere i aktivnosti za pravodobno i stručno obavljanje nadzora, pokreće inicijativu za izmjene i dopune zakona i drugih propisa, predlaže programe rada, izrađuje izvješća o obavljenom nadzoru i poduzetim mjerama, izrađuje i predlaže naputke za rad inspektora za provođenje nadzora, pruža stručnu pomoć i usmjerava na određene zadaće i poslove, brine se o provođenju metodologije rada te obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor.«.
Članak 17.
Iza članka 19. dodaje se podnaslov i članak 19a. koji glasi:
»4. 7. Odjel nadzora hrane
Članak 19a.
Odjel nadzora hrane obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primjenom zakona i drugih propisa koji se odnose na nadzor i primjenu propisa u maloprodaji glede sadržaja obavijesti o proizvodu radi kontrole kakvoće namirnica životinjskog podrijetla, te provodi postupak uzorkovanja i analize namirnica životinjskog podrijetla; kontrole kakvoće hrane sa zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla, oznakom izvornosti i oznakom tradicionalnog ugleda; kakvoće proizvoda životinjskog podrijetla; označavanje, ispravnost i kakvoću mošta, vina ili drugih proizvoda od grožđa i vina te voćnih vina u prometu; prati primjenu propisa, predlaže i organizira provođenje posebnih akcija nadzora nad primjenom pojedinih propisa, izrađuje nacrte drugostupanjskih rješenja, izrađuje prijedloge odgovora na tužbe protiv rješenja Povjerenstva za žalbe, prati i poduzima mjere i aktivnosti za pravodobno i stručno obavljanje nadzora, pokreće inicijativu za izmjene i dopune zakona i drugih propisa, predlaže programe rada, izrađuje izvješća o obavljenom nadzoru i poduzetim mjerama, izrađuje i predlaže naputke za rad inspektora za provođenje nadzora, pruža stručnu pomoć i usmjerava na određene zadaće i poslove, brine se o provođenju metodologije rada te obavlja i druge poslove koje odredi glavni inspektor.«.
Članak 18.
Ispred članka 20. redni broj: »4« mijenja se u redni broj: »5«.
U stavku 2. članka 20. redni brojevi: »4.1. i 4.2.« mijenjaju se u redne
brojeve: »5.1. i 5.2.«.
Članak 19.
Ispred članaka 21. i 22. redni broj: »4.1. i 4.2.« mijenja se u redni broj: »5.1. i 5.2.«.
Članak 20.
Ispred članka 23. redni broj: »5« mijenja se u redni broj: »6«.
U stavku 2. članka 23. redni broj: »5.1., 5.2. i 5.3.« mijenja se u redni broj:
»6.1., 6.2. i 6.3.«.
Članak 21.
Ispred članaka 24., 25. i 26. redni broj: »5.1., 5.2. i 5.3.« mijenja se u redni broj: »6.1., 6.2. i 6.3.«.
Članak 22.
Članak 27. mijenja se i glasi:
»Radi učinkovitog i neposrednog obavljanja poslova i zadaća u područnim
jedinicama Inspektorata, sa sjedištem u Rijeci, Splitu, Osijeku, Varaždinu i
Zagrebu ustrojavaju se:
U područnoj jedinici Rijeka:
– Odjel za nadzor u prometu robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području prometa robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području ugostiteljstva i turizma
– Odjel za nadzor u području radnih odnosa i zaštite na radu
– Odsjek za nadzor u području radnih odnosa
– Odsjek za nadzor u području zaštite na radu
– Odjel za nadzor u području elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom
U područnoj jedinici Split:
– Odjel za nadzor u prometu robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području prometa robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području ugostiteljstva i turizma
– Odjel za nadzor u području radnih odnosa i zaštite na radu
– Odsjek za nadzor u području radnih odnosa
– Odsjek za nadzor u području zaštite na radu
– Odjel za nadzor u području elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom
U područnoj jedinici Osijek:
– Odjel za nadzor u prometu robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području prometa robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području ugostiteljstva i turizma
– Odjel za nadzor u području radnih odnosa i zaštite na radu
– Odsjek za nadzor u području radnih odnosa
– Odsjek za nadzor u području zaštite na radu
– Odjel za nadzor u području elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom
U područnoj jedinici Varaždin:
– Odjel za nadzor u prometu robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području prometa robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području ugostiteljstva i turizma
– Odjel za nadzor u području radnih odnosa i zaštite na radu
– Odsjek za nadzor u području radnih odnosa
– Odsjek za nadzor u području zaštite na radu
– Odjel za nadzor u području elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom
U područnoj jedinici Zagreb:
– Odjel za nadzor u prometu robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području prometa robe i usluga
– Odsjek za nadzor u području ugostiteljstva i turizma
– Odsjek za nadzor u području tehničkog zakonodavstva i intelektualnog
vlasništva
– Odjel za nadzor u području radnih odnosa i zaštite na radu
– Odsjek za nadzor u području radnih odnosa
– Odsjek za nadzor u području zaštite na radu
– Odjel za nadzor u području elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom.«.
Članak 23.
Članak 28. mijenja se i glasi:
»Odjel za nadzor u prometu robe i usluga u područnim jedinicama obavlja
inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu i provođenje zakona i drugih
propisa u području prometa robe i usluga, zaštite potrošača, područja
ugostiteljstva i turizma, zaštitu intelektualnog vlasništva i tehničkih i
sigurnosnih zahtjeva za proizvode, obavlja i druge poslove koje mu se stave u
nadležnost.
Odsjek za nadzor u području prometa robe i usluga, osim u Područnoj jedinici
Zagreb, obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu i provođenje
zakona u području prometa robe i usluga, zaštite potrošača, cijena,
mjeriteljstva i mjernih jedinica, poslove koji se odnose na tehničke i
sigurnosne zahtjeve za proizvode, postupak ispitivanja i ocjenjivanja
sukladnosti s propisanim zahtjevima, isprava koje moraju imati proizvodi u
prometu, označavanje, obilježavanje i pakiranje proizvoda te zaštite znakova
razlikovanja proizvoda u proizvodnji i prometu i zaštite intelektualnog
vlasništva.
Odsjek za nadzor u području prometa robe i usluga u Područnoj jedinici Zagreb,
obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na primjenu i provođenje zakona u
području prometa robe i usluga, zaštite potrošača, cijena, mjeriteljstva i
mjernih jedinica.
Odsjek za nadzor u području ugostiteljstva i turizma obavlja poslove koji se
odnose na ugostiteljstvo i turizam, prijavu i odjavu turista, obračun, naplata i
uplata boravišne pristojbe.
Odsjek za nadzor u području tehničkog zakonodavstva i intelektualnog vlasništva
u Područnoj jedinici Zagreb obavlja inspekcijske poslove koji se odnose na
primjenu i provođenje zakona i drugih propisa u područjima koji se odnose na
tehničke i sigurnosne zahtjeve za proizvode, postupak ispitivanja i ocjenjivanja
sukladnosti s propisanim zahtjevima, isprave koje moraju imati proizvodi u
prometu, deklariranje, označavanje, obilježavanje i pakiranje proizvoda,
ispravnost mjerila i uporaba mjernih jedinica, zaštite znakova razlikovanja
proizvoda u proizvodnji i prometu roba, promet i reproduciranje (umnožavanje)
glazbenih i kinematografskih djela snimljenih na nosačima zvuka i slike,
računalnih programa i knjiga, zaštita industrijskog dizajna, žigova i korištenje
oznaka zemljopisnog podrijetla, promet proizvoda izrađenih prema izumu.
Odjel za nadzor u području radnih odnosa i zaštite na radu, obavlja poslove koji
se odnose na nadzor provedbe propisa kojima se uređuju odnosi između radnika i
poslodavaca i posredovanja pri zapošljavanju i zaštite na radu.
Odsjek za nadzor u području radnih odnosa obavlja poslove koji se odnose na
nadzor provedbe propisa kojima se uređuju odnosi između radnika i poslodavaca i
posredovanja pri zapošljavanju.
Odsjek za nadzor u području zaštite na radu obavlja poslove koji se odnose na
nadzor provedbe i primjene propisa kojima se uređuju odnosi između radnika i
poslodavca u području zaštite na radu.
Odjel za nadzor u području elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom
obavlja inspekcijske i druge poslove koji se odnose na obavljanje
elektroenergetskih djelatnosti, obveze energetskih subjekata i kupaca energije u
vezi sa sigurnošću i kakvoćom električne energije, obvezom sudionika tijekom
projektiranja proizvodnje odnosno gradnje, sukladnosti, stavljanje u uporabu i
uporaba energetskih objekata, te priključak na mrežu, istraživanje i
eksploataciju mineralnih sirovina, primjenu tehničkih normi i zaštite od požara
u rudarstvu, rudarska mjerenja, uvjete za obavljanje poslova, kontrolu
poslovanja u djelatnosti eksploatacije mineralnih sirovina, kotlovska
postrojenja i opremu postrojenja pod tlakom, kakvoću materijala za izgradnju
postrojenja i opreme pod tlakom, uvjete zaposlenih na poslovima u kotlovnicama i
osoba koje projektiraju, konstruiraju, izrađuju i montiraju kotlovska
postrojenja.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Odjela za nadzor u području
elektroenergetike, rudarstva i posuda pod tlakom određuju se samostalni
izvršitelji u Područnoj jedinici Osijek, Ispostava – Odsjek inspekcijskog
nadzora u Slavonskom Brodu i Područnoj jedinici Split, Ispostava – Odsjek
inspekcijskog nadzora u Zadru.
Odsjeci ustrojeni prema odredbama ovoga članka obavljaju i poslove prikupljanja,
objedinjavanja i analize izvješća o obavljenom inspekcijskom nadzoru odsjeka i
izvješća o obavljenom inspekcijskom nadzoru u ispostavama područnih jedinica u
predmetima iz svog djelokruga.
Ustrojstvene jedinice iz stavka 1. – 11. ovog članka obavljaju i druge poslove
koje odredi nadređeni službenik.«.
Članak 24.
U članku 29. stavku 2. dodaje se podstavak 11. koji glasi:
»Ispostava – Odsjek inspekcijskog nadzora u Senju«.
Članak 25.
U članku 32. stavci 2. i 4. mijenjaju se i glase:
»Na čelu odjela u sjedištu Inspektorata su načelnici odjela koji imaju stručne
ovlasti i u odnosu na inspektore u ustrojstvenim jedinicama nižeg ranga.
Na čelu odjela u područnim jedinicama su načelnici odjela koji imaju stručne
ovlasti i u odnosu na inspektore u ustrojstvenim jedinicama nižeg ranga svoje
područne jedinice.«.
Članak 26.
U tabelarnom prikazu okvirnog broja državnih službenika i namještenika, mijenja
se okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje
poslova iz djelokruga Inspektorata.
Novi okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje
poslova iz djelokruga Inspektorata utvrđuje se u Tablici, koja je sastavni dio
ove Uredbe, a koja se ne objavljuje u »Narodnim novinama«.
Članak 27.
Glavni inspektor uskladit će Pravilnika o unutarnjem redu Inspektorata s odredbama ove Uredbe u roku od 60 dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak 28.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/07-01/22
Urbroj: 5030105-07-1
Zagreb, 7. prosinca 2007.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske
solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |