|
|
|
|
3817
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na temelju članka 5. i članka 13. stavka 2. i 3. Zakona o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05), u upravnom postupku davanja uvjetnog odobrenja na Izmjene i dopune Smjernica za poticanje inovacijskog tehnologijskog sustava, pokrenutom na temelju zahtjeva Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, sa sjedištem u Zagrebu, Trg hrvatskih velikana 6, na temelju odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, sa 94. sjednice, održane 23. studenog 2007., donosi sljedeće
I. Daje se uvjetno odobrenje na regionalne državne potpore te državne potpore za
obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa sadržane u Prijedlogu izmjena i
dopuna Smjernica za poticanje inovacijskog tehnologijskog sustava, jer su iste
sukladne s odredbama Zakona o državnim potporama.
II. Utvrđuju se sljedeći uvjeti i rokovi za provedbu odobrene državne potpore za
obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa iz točke I. izreke ovog
rješenje sadržane u Prijedlogu izmjena i dopuna Smjernica.
II.1. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa dužno je voditi tijekom
razdoblja od 2007. do 2010. popis svih poduzetnika i evidenciju prihoda i
rashoda tih istih poduzetnika, a koji upravljaju tehnologijsko – poslovnim
centrima, inkubatorima ili razvojno – istraživačkim centrima. Pri izračunu
prihoda i rashoda, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa dužno je
slijediti kriterije koji su zasnovani na općeprihvaćenim računovodstvenim
načelima. Iznos naknade za uvećane troškove nastale obavljanjem službe od općeg
gospodarskog interesa procijenit će se unaprijed temeljem poslovnih rezultata iz
prethodne godine, dok će se konačni obračun naknade troškova izvršiti krajem
tekuće godine.
II.2. Poduzetnici iz točke II.1. trebaju biti odabrani putem javnog natječaja.
II.3. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa dužno je dostaviti Agenciji za
zaštitu tržišnog natjecanja popis svih poduzetnika odabranih putem javnog
natječaja i evidenciju prihoda i rashoda tih istih poduzetnika kojima je
povjereno obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa i kojima su
nadoknađeni uvećani troškovi iz točke II.1. izreke ovog rješenja i to najkasnije
do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu.
III. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. ZAHTJEV ZA POKRETANJE POSTUPKA
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je 21.
svibnja 2007. od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa sa sjedištem u
Zagrebu, Trg hrvatskih velikana 6 (dalje: Ministarstvo) zahtjev za davanje
odobrenja na Izmjene i dopune Smjernica za poticanje inovacijskog tehnologijskog
sustava (dalje: Prijedlog izmjena i dopuna Smjernica).
Prijedlog izmjena i dopuna Smjernica odnosi se na Smjernice koje predstavljaju
program državne potpore iz članka 3. stavka 2. Zakona o državnim potporama
(»Narodne novine«, broj 140/05; dalje: ZDP) i koje je Agencija odobrila
rješenjem klasa: UP/I 430-01/2006-05/34, urbroj: 580-03-06-17-10, od 3. srpnja
2006.
S obzirom da Prijedlog izmjena i dopuna Smjernica, također, sadržava elemente
državne potpore, te da ga Ministarstvo upućuje na usvajanje Vladi Republike
Hrvatske, smatra se da je isti podneseni sukladno članku 11. stavku 1. ZDP-a.
Na prijedloge akata podnesene sukladno članku 11. stavku 1. ZDP-a, Agencija
donosi rješenje iz članka 13. ZDP-a.
Uz Prijedlog izmjena i dopuna Smjernica dostavljen je i Prijedlog Zaključka
Vlade Republike Hrvatske o prihvaćanju rečenih Smjernica. Prijedlog izmjena i
dopuna Smjernica odnosi se na potprograme TEST i TehCro, dok potprogrami Razum,
KonCro, IRCro i VenCro, koji su također sastavni dio Smjernica nisu mijenjani.
S obzirom da podaci iz Prijedloga izmjena i dopuna Smjernica i dostavljene
dokumentacije nisu bili dostatni za donošenje meritorne odluke, a radi njihove
dopune, dana 14. lipnja 2007. u službenim prostorijama Ministarstva održan je
sastanak predstavnika Agencije s predstavnicima Ministarstva, Hrvatskog
instituta za tehnologiju te Poslovno-inovacijskog centra – Bicro d.o.o. (dalje:
Bicro d.o.o.) koji provodi Smjernice.
Slijedom zaključaka sa sastanka, Agencija je dana 17. srpnja 2007. zaprimila
očitovanje Ministarstva, klasa: 381-01/07-01/00002, urbroj: 533-04-07-0007 od
11. srpnja 2007., u privitku kojeg je dostavljeno sljedeće: Ugovor o projektu za
Bicro d.o.o., potpisan 16. rujna 2005., na hrvatskom i engleskom jeziku;
Provedbeni plan Projekta za znanost i tehnologiju od 3. svibnja 2005.; Priručnik
za operativne postupke Programa TehCro – Program razvoja tehnologijske
infrastrukture za razdoblje od 2007. do 2010.; te Zakon o potvrđivanju ugovora o
zajmu između Republike Hrvatske i Međunarodne banke za obnovu i razvoj za
hrvatski projekt tehnologijskog razvoja (»Narodne novine - Međunarodni ugovori«,
broj 12/05).
Budući da dostavljeni podaci nisu bili dovoljni za donošenje meritorne odluke,
dana 17. srpnja 2007., održan je sastanak u službenim prostorijama Agencije s
predstavnikom poduzetnika Bicro d.o.o. Osim toga, upućen je i dodatni zahtjev za
očitovanje od 18. listopada 2007., klasa: UP/i 430-01/2007-05/28, urbroj:
580-03-07-61-06.
Konačni Prijedlog izmjena i dopuna Smjernica Agencija je zaprimila 7. studenog
2007., u čijem privitku se nalazio i ispunjeni Obrazac standardne metodologije
za procjenu financijskog učinka, dok je Obrazac prijave državne potpore (dalje:
Obrazac prijave) Agencija zaprimila dana 20. studenog 2007.
Obrazac prijave podnesen je sukladno članku 80. Uredbe o državnim potporama
(»Narodne novine«, broj 121/03; dalje: Uredba) te članku 2. stavku 2. Pravilnika
o obliku i sadržaju, te načinu prikupljanja podataka i vođenja evidencija
državnih potpora (»Narodne novine«, broj 11/05). Uredba se primjenjuje sukladno
članku 10. Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/06).
2. PROPISI PRIMIJENJENI TIJEKOM POSTUPKA
PRED AGENCIJOM
Agencija je prilikom vođenja postupka, osim odredbi ZDP-a i Uredbe, sukladno
članku 6. stavku 4. ZDP-a i članku 70. stavku 2. Sporazuma o stabilizaciji i
pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica i Republike
Hrvatske (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01, 14/04, 1/05 i
7/05; dalje: SSP), koji je stupio na snagu 1. veljače 2005., primjenjivala i
kriterije i standarde poredbenog prava Europske unije koji se odnosi na državne
potpore i to:
– Odluku Europske Komisije, od 28. studenog 2005., o primjeni članka 86. stavka
2. Ugovora o EZ-u na državne potpore koje se dodjeljuju u obliku naknada
određenim poduzetnicima kojima je povjereno obavljanje usluga od općeg
gospodarskog interesa (Službeni list Europske unije, serija L, broj 312/67, 29.
studenog 2005.; dalje: Odluka Komisije);
– Okvir Zajednice o državnim potporama u obliku naknade za obavljanje usluga u
javnom interesu (Službeni list Europske unije, serija C 297/4, 29. studenog
2005.; dalje: Okvir Zajednice),
3. OPIS PRIJEDLOGA IZMJENA I DOPUNA SMJERNICA
3.1. Program poticanja tehnologijskih istraživačko – razvojnih projekata (Program TEST)
Prijedlog izmjena i dopuna Smjernica odnosi se na izmjene Programa poticanja
tehnologijskih istraživačko-razvojnih projekata (dalje: Program TEST) te
potprograma TehCro koji je sastavni dio Programa poticanja poduzetništva
utemeljenog na inovacijama i novim tehnologijama.
Prijedlogom izmjena i dopuna Smjernica u okviru Programa TEST predviđene su
dvije kategorije mogućih korisnika državnih sredstava i to: pravne osobe upisane
u Upisnik znanstvenih organizacija pri Ministarstvu te ustanove sa sjedištem u
Republici Hrvatskoj. Isti nisu korisnici državnih potpora u smislu članka 2.
stavka 2. ZDP, te ih stoga Agencija nije razmatrala.
3.2. Potprogram TehCro
Prijedlog izmjena i dopuna Smjernica u okviru potprograma TehCro Ministarstvo
dodatno pojašnjava pojam korisnika potprograma TehCro.
Naime, temeljem Prijedloga izmjena i dopuna Smjernica, projekte u Potprogramu
TehCro prijavljuju u pravilu znanstvene organizacije ili visoka učilišta;
Republika Hrvatska, odnosno jedinice lokalne samouprave ili jedinice područne
(regionalne) uprave; trgovačka društva kojima su osnivači znanstvene
organizacije ili visoka učilišta te Republike Hrvatska, odnosno jedinice lokalne
samouprave ili jedinice područne (regionalne) samouprave ili privatni
suosnivači, u kojima je javni partner imatelj većinskog poslovnog udjela ili
dionica.
3.2.1. Kategorije državnih potpora
U Prijedlogu izmjena i dopuna Smjernica navedeno je da, ukoliko Republika
Hrvatska odnosno jedinice lokalne samouprave ili jedinice područne (regionalne)
samouprave i ostala tijela u vlasništvu Republike Hrvatske neposredno ulažu u
izgradnju objekata u kojima se nalaze tehnologijsko – poslovni centri,
inkubatori ili razvojno – istraživački centri, tada isti ostaju u njihovom
vlasništvu.
Međutim, Prijedlogom izmjena i dopuna Smjernica predviđa se i iznimka u slučaju
da privatni poduzetnik ulaže u izgradnju tehnologijsko – poslovnih centara,
inkubatora ili razvojno – istraživačkih centara. Naime, u tom slučaju
financiranje izgradnje objekata uz odobrenje državne potpore moguće je jedino
primjenom pravila za regionalne državne potpore, a privatni poduzetnik bit će
odabran na javnom natječaju.
Korisnici potprograma TehCro kojima se povjerava upravljanje tehnologijsko –
poslovnim centrima, inkubatorima ili razvojno – istraživačkim centrima u okviru
svojih djelatnosti obavljaju usluge od općeg gospodarskog interesa.
Iz Obrasca prijave proizlazi da je potprogramom TehCro predviđena kategorija
državnih potpora za istraživanje i razvoj, no budući da takva kategorija nije
spomenuta u Prijedlogu izmjena i dopuna Smjernica, Agencija je nije niti
razmatrala.
3.2.2. Pravni temelj za donošenje Prijedloga izmjena i dopuna Smjernica je Zakon
o potvrđivanju ugovora o zajmu između Republike Hrvatske i Međunarodne banke za
obnovu i razvoj za hrvatski projekt tehnologijskog razvoja (»Narodne novine –
Međunarodni ugovori«, broj 12/05)
3.2.3. Instrumenti dodjele državne potpore: Subvencije.
3.2.4. Izvori sredstava: Državni proračun Republike Hrvatske – A676005,
Potprogram TEHCRO A676050.
Za razdoblje od 2007. do 2010. planira se korištenje bruto iznosa od
77.885.763,00 kn.
3.2.5. Trajanje važenja Izmjena i dopuna Smjernica: od stupanja na snagu, tj. od
11. lipnja 2006. do 30. studenog 2010.
4. ODLUKA VIJEĆA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja razmatralo je Prijedlog izmjena i dopuna
Smjernica na svojoj 94. sjednici održanoj 23. studenog 2007.
Vijeće je prvenstveno trebalo utvrditi je li financijska sredstva za pokriće
operativnih troškova, kao i financijskih sredstava za investicijska ulaganja
dodijeljena u okviru regionalnih državnih potpora, predstavljaju državnu potporu
iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama jer će
se sredstva dodijeliti korisnicima iz državnog proračuna; utvrđeno je da
sredstva predstavljaju potporu koja korisnicima potpore donose ekonomsku
prednost koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje;
utvrđeno je da se u konkretnom slučaju predložena sredstva dodjeljuju pojedinim
korisnicima na selektivnoj osnovi, te da dodjelom na način predviđen Prijedlogom
izmjena i dopuna Smjernica postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja
davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj
to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske
koje proizlaze iz SSP-a.
Člankom 4. stavkom 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora
koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na
tržištu korisnicima državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri
u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike
Hrvatske iz SSP-a, dok su u članku 4. stavku 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od
opće zabrane.
Stoga je Vijeće trebalo utvrditi je li se na regionalne državne potpore može
primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke a) i d) ZDP-a te je li se na
sredstva namijenjena pokriću operativnih troškova koja predstavljaju zabranjenu
državnu potporu može primijeniti izuzeće koje se odnosi na obavljanje usluga od
općeg gospodarskog interesa, predviđeno člankom 4. stavkom 3. točkom e) ZDP-a.
a) regionalne državne potpore
Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavka 3. točke a) i d)
ZDP-a, regionalne državne potpore moraju se dodjeljivati sukladno pravilima iz
Uredbe kako je to navedeno u Prijedlogu izmjena i dopuna Smjernica. Regionalne
državne potpore mogu se dodjeljivati isključivo za sljedeće opravdane troškove:
troškove početnih ulaganja ((materijalna ulaganja (zemljišta, zgrade i oprema) i
nematerijalna ulaganja (kupnja patenata, licenci, posebnih znanja i vještina ili
nepatentiranog tehničkog znanja)), troškove bruto plaća za novootvorena radna
mjesta povezana s ulaganjem, za dvogodišnje razdoblje. Opravdanim troškovima u
tu svrhu ne smatraju se troškovi nabave opreme u sektoru prometa.
Intenziteti opravdanih troškova za velike poduzetnike u Području A (članak 4.
stavak 3. točka a) ZDP-a) iznose 50 posto, dok u Području B (članak 4. stavka 3.
točka d) ZDP-a) iznose 20 posto.
Navedene intenzitete opravdanih troškova za male i srednje poduzetnike u
Području A moguće je povećati za 15 posto, a u Području B za 10 posto.
Moguća je kumulacija opravdanih troškova početnih ulaganja i opravdanih troškova
otvaranja novih radnih mjesta, no intenziteti opravdanih troškova ne smiju biti
viši od gore navedenih.
Također, državne potpore za nematerijalna ulaganja po navedenim intenzitetima
opravdanih troškova dodjeljuju se pod uvjetom da se sredstva koriste isključivo
kod korisnika državne potpore, da se amortiziraju, nabavljaju po tržišnim
uvjetima te da se iskazuju u bilanci stanja korisnika potpore najmanje pet
godina.
Vijeće također napominje da je potrebno voditi računa da se uvjetno odobrenje iz
točke I. izreke ovog rješenja odnosi na odobravanje regionalnih državnih potpora
koje nije moguće dok Republike Hrvatske ne usvoji regionalnu kartu državnih
potpora.
b) usluge od općeg gospodarskog interesa
Glede financijskih sredstava namijenjenih za pokriće operativnih troškova za
upravljanje tehnologijsko – poslovnim centrima, inkubatorima ili razvojno –
istraživačkim centrima, Vijeće je trebalo utvrditi je li postoji mogućnost
primjene izuzeća temeljem članka 4. stavak 3. točke e) ZDP-a, odnosno je li se
rečena financijska sredstva namijenjena pokriću operativnih troškova koja
predstavljaju zabranjenu državnu potporu, mogu smatrati kompenzacijom za
obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa.
Naime, članak 4. stavak 3. točka e) ZDP-a odnosi se na državne potpore pravnim i
fizičkim osobama kojima je na temelju posebnih propisa povjereno obavljanje
službe od općeg gospodarskog interesa ili utvrđeno isključivo pravo obavljanja
određene djelatnosti, a bez kojih bi državnih potpora bili onemogućeni u
obavljanju i provedbi povjerenih im djelatnosti, a uz uvjet da državne potpore
predstavljaju isključivo naknadu za obavljanje i provedbu tih djelatnosti.
U Odluci Europske Komisije od 28. studenog 2005. godine kao i u Okviru Zajednice
od 29. studenog 2005. koje Agencija primjenjuje sukladno članku 6. stavku 4. ZDP-a
i članku 70. SSP-a, navedeno je da iznos naknade za obavljanje usluga od općeg
gospodarskog interesa ne smije premašiti iznos koji je minimalno potreban za
pokrivanje troškova nastalih obavljanjem službe od općeg gospodarskog interesa,
uzimajući u obzir sve dozvoljene rashode i razumnu dobit (u praksi se ona kreće
oko 10 posto, a zavisi od djelatnosti kojom se poduzetnik bavi). Razumna dobit
može u sebi uključivati i neka poboljšanja učinkovitosti kod poduzetnika tijekom
dogovorenog razdoblja, a da zbog toga nije smanjena kvaliteta usluge čije je
obavljanje država povjerila poduzetniku. Naknada mora biti korištena za
obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa, bez obzira na vjerojatnost bi
li poduzetnik ostvarivao dobit ili ne.
Da bi se državna potpora mogla podvesti pod pravila koja određuju obavljanje
službe od općeg gospodarskog interesa, moraju biti ispunjeni sljedeći uvjeti:
a) obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa mora biti jasno određeno,
b) konkretnom poduzetniku treba se izričito povjeriti obavljanje ove službe,
c) poduzetnici, kojima je povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog
interesa, podliježu pravilima o tržišnom natjecanju, u mjeri u kojoj primjena
takvih pravila ne sprečava obavljanje posebnih zadaća koje su im dodijeljene,
d) naknada za obavljanje službe mora biti određena i utvrđena na objektivan i
transparentan način,
e) država nadoknađuje/kompenzira troškove koji su nastali obavljanjem ovakve
službe (u konkretnom slučaju razliku dijela neostvarenih prihoda).
Sukladno pravilima o transparentnosti financijskih odnosa između davatelja i
korisnika državne potpore, kojima je dano isključivo pravo obavljanja službe od
općeg gospodarskog interesa, a koji ujedno obavljaju i druge djelatnosti koje
nisu vezane uz obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, takvi korisnici
moraju voditi odvojeno knjigovodstvo kako bi se moglo točno utvrditi da
financijska sredstva namijenjena za obavljanje službe od općeg gospodarskog
interesa predstavljaju minimalno potrebna sredstva za obavljanje navedene
službe, odnosno kako bi bilo vidljivo da nije došlo do prekomjerne kompenzacije
troškova.
S obzirom da je u konkretnom slučaju riječ o obavljanju usluga od općeg
gospodarskog interesa, a koje nisu posebno razrađene u Prijedlogu izmjena i
dopuna Smjernica, Agencija je na temelju odluke Vijeća odlučila kao u točki I.
izreke ovog rješenja.
Kako sukladno članku 13. stavku 3. ZDP-a, Agencija odobrenje može donijeti uz
navođenje posebnih uvjeta i rokova za provedbu državne potpore, te budući da iz
samog Prijedloga o izmjenama i dopunama Smjernica nisu razvidni svi kriteriji
koji se odnose na obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, Agencija je
na temelju odluke Vijeća odredila posebne uvjete i rokove potrebne za provedbu
državne potpore za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa.
Tako je Vijeće utvrdilo obvezu Ministarstva da tijekom razdoblja od 2007. do
2010. vodi evidenciju svih poduzetnika koji upravljaju tehnologijsko – poslovnim
centrima, inkubatorima ili razvojno – istraživačkim centara, odnosno poduzetnika
koji obavljaju uslugu od općeg gospodarskog interesa te evidenciju prihoda i
rashoda poduzetnika koji se odnose na obavljanje usluga od općeg gospodarskog
interesa.
Pri izračunu prihoda i rashoda poduzetnika, Ministarstvo mora slijediti
kriterije koji su zasnovani na općeprihvaćenih računovodstvenim načelima na
način da se temeljem poslovnih rezultata iz prethodne godine unaprijed procjeni
iznos naknade za uvećane troškova nastale obavljanjem službe od općeg
gospodarskog interesa za narednu godinu ili godine. Ukoliko podaci za prethodnu
godinu nisu dostupni, Ministarstvo treba putem transparentne projekcije budućih
prihoda i rashoda poduzetnika utvrditi minimalni iznos potpore potreban za
pokriće većih troškova u odnosu na prihode.
Stoga je odlučeno kao u točki II.1. izreke ovog rješenja.
Vijeće je nadalje utvrdilo da je poduzetnike, kojima će biti povjereno
upravljanje tehnologijsko – poslovnim centrima, inkubatorima ili razvojno –
istraživačkim centrima, potrebno odabrati putem javnog natječaja.
Stoga je odlučeno kao u točki II.2. izreke ovog rješenja.
Nadalje, Agencija je sukladno članku 13. stavku 3. ZDP-a, na temelju odluke
Vijeća odlučila da je Ministarstvo dužno Agenciji dostavljati popis svih
poduzetnika kojima je povjereno obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa
putem javnog natječaja kao i evidenciju prihoda i rashoda tih istih poduzetnika,
a najkasnije do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu.
Stoga je odlučeno kao u točki II.3. izreke ovog rješenja.
Vijeće, također, podsjeća da je Ministarstvo, uz uvjete određene točkom II.3.,
dužno Agenciji dostavljati i podatke o ostalim potporama dodijeljenim temeljem
Smjernica i Izmjena i dopuna Smjernica, u cilju prikupljanja podataka za izradu
Godišnjeg izvješća o državnim potporama.
Naime, Agencija u cilju izrade Godišnjeg izvješća o državnim potporama za
prethodnu godinu obavlja poslove prikupljanja, evidentiranja i obrađivanja
podataka o državnim potporama, te isto u skladu s člankom 20. ZDP-a podnosi na
usvajanje Hrvatskom saboru.
Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a, rješenja Agencije iz članka 14. ZDP-a
objavljuju se u »Narodnim novinama«, stoga je Agencija na temelju odluke Vijeća
odlučeno kao u točki III. izreke ovog rješenja.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU
Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije
dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim
sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog
rješenja.
Klasa: UP/I 430-01/2007-05/28
Urbroj: 533-03-07-61-12
Zagreb, 23. studenog 2007.
Predsjednica Vijeća
za zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |