Godišnje se u Hrvatskoj registrira preko 10.000 novih tvrtki
Na kraju npr. 2006. godine u Hrvatskoj je bilo registrirano 10.228
trgovačkih društava više nego krajem 2005. godine, odnosno 107.850, pri čemu
ih je 79 posto aktivno poslovalo na tržištu, objavio je Državni zavod za
statistiku. Pored trgovačkih društava, tu je i gotovo 100.000 obrtnika, što
čini brojku od ukupno preko 200.000 poslovnih subjekata u maloj
državi sa svega 4,5 milijuna stanovnika.
Ne treba biti veliki analitičar za uvidjeti da svi ne mogu opstati i da će
neki propasti.
Činjenica je da je i preko 25 % poslovnih subjekata bilo ili još uvjek jest
u blokadi (dugovima).
|
Kako siješ tako ćeš i žeti...
...stara je poslovica koja se odnosi i na poduzetnike. Nitko nije otvorio
tvrtku da bi je potom zatvorio, umjesto zarade da gomila gubitke. No jedno
su želje, a drugo je stvarni život.
Vaša tvrtka je jedna naspram preko 200.000 drugih konkurenata
(preko 107.000 trgovačkih društava i preko 97.000 obrtnika). Tko uopće zna
za Vas?
Za sve te otvorene tvrtke, nažalost, nema tržišta, to je stvar čiste
matematike. Pobjeđuju samo velike tvrtke, i veliki postaju još veći. Neće
nove poduzetnike uništiti niti veliki PDV niti porezi. Kakva je razlika ako
je PDV 22% ili 25% ako se je ostvarila dobit.
Da bi se za nekoga uopće saznalo, ma kako god on imao dobre proizvode ili
uslugu, nužno je ulaganje u reklamu. Male tvrtke niti tu ne mogu konkurirati
velikima, jer jednostavno za to nemaju dovoljno sredstava. Televizijska ili
radio reklama je preskupa, a oglasi u tiskanim medijima u modulu od nekoliko
centimetara su neprimjetni.
S druge strane imamo fenomen Interneta, iako još uvijek veliki broj tvrtki
ne zna iskoristiti sve prednosti Interneta.
Da li je neka tvrtka zastupljena na Internetu, ovisi prvenstveno o
informatičkoj pismenosti / nepismenosti direktora.
Opširnije: Kako predstaviti svoju tvrtku i ponudu?!
U Hrvatskoj postoji već preko 1.000.000
registriranih korisnika Interneta. Bez obzira na profil Vašeg posla, ne
možete ignorirati tu brojku. Biti prisutan na Internetu, najjeftiniji je
i najjednostavniji način da svoje proizvode i usluge predstavite svojim
potencijalnim korisnicima. Ako to ne učinite Vi, Vaši konkurenti svakako
hoće.
Dok putem reklame na TV-u ili u novinama o svojem proizvodu možete samo
ukratko obavijestiti kupce, na Internetu, uz mnogo manje uloženog novca,
omogućujete potencijalnim klijentima da dođu do mnogo detaljnijih
informacija i to u bilo koje doba dana ili noći, 24 sata dnevno, 365
dana u godini.
Internet je suvremeni medij kojim možete ne samo doprijeti do šireg
kruga kupaca, nego i saznati znatno više o njihovom ponašanju, željama i
potrebama.
Kada netko preko Interneta traži tko nudi određene proizvode ili usluge,
neka nađe Vas i neka zaključi da ste Vi oni s kojima želi poslovati!
Zašto milijune posjetitelja prepuštati konkurenciji! |
Kako bi svoj proizvod ili uslugu mogli prodati postojećem ili budućem
kupcu, morate ga o tome informirati, no, isto tako, morate upoznati svog
kupca i saznati što više o njegovim željama i potrebama, kako biste mu
ponudili upravo onaj proizvod ili uslugu koju on želi. Vaše web stranice
izvrstan su medij kojim se obraćate kupcima, dobavljačima i poslovnim
partnerima, ali istodobno i sredstvo kojim se oni obraćaju Vama.
Poželite li na bilo koji način promovirati svoju tvrtku, njene usluge ili
proizvode, možete se odlučiti za neki od dostupnih medija. Prije nekoliko
godina, Internet je bio jedan od medija koje ste mogli izabrati. Danas je
Internet potreba! U takvom okružju vlastite Internet stranice više nisu samo
pitanje prestiža. One su nužnost za svako poduzeće ili obrt.
Prednosti Interneta
U usporedbi s drugim medijima, Internet Vam omogućuje kvalitetnije
oglašavanje uz znatno manje troškove. No, istodobno, Internet je i puno više
od medija za oglašavanje.
Želite li unaprijediti odnose s Vašim kupcima, poboljšati komunikaciju s
dobavljačima, ažurirati tehničku dokumentaciju ili upoznati javnost s
novostima u Vašem proizvodnom ili uslužnom programu, Internet je pravi
izbor!
Možda tražite najbolju ponudu ili želite saznati više o svojim kupcima? Vaše
web stranice suvremeno su rješenje s kojim to možete učiniti brzo,
učinkovito i vrlo jeftino.
Samo na Internetu Vaša ponuda, zajedno s detaljnim podacima o Vašoj
tvrtki, može biti dostupna 24 sata dnevno, 365 dana godišnje, svima i iz
bilo kojeg dijela svijeta.
Putem vlastitih web stranica možete pružiti brzu, ali i detaljnu informaciju
o Vašem poduzeću ili obrtu, proizvodima i uslugama. Obraćate se novim
potencijalnim kupcima i kvalitetnije komunicirate s postojećim, povećavate
bazu dobavljača, dobivate pristup tržištima i segmentima koji su Vam dosad
bili nedostupni - ukratko, poboljšavate svoje poslovanje i otvarate nove
poslovne prigode za Vaše poduzeće ili obrt.
Postoji li lakši, učinkovitiji i jeftiniji način da se predstavite
postojećim i novim kupcima ili korisnicima usluga od web stranica?
Slika vrijedi tisuću riječi. Web stranice Vam omogućavaju da objavite na
stotine slika, kratkih animacija i propagandnih filmova te da ih obogatite
zvukom. Nijedan katoalog to ne može.
Niti jedne novine to ne mogu. Radio može prenijeti zvuk, ali ne i sliku, a
televizija... Znate li cijenu jedne sekunde reklame na televiziji?
Pored informacija o poduzeću ili obrtu, možete objaviti i odgovore na česta
pitanja. Velika većina pitanja koje Vaši korisnici postavljaju se
ponavljaju, tj. većina onih koji traže informaciju, pitaju isto. To su
odgovori koje traže Vaši potencijalni kupci ili korisnici usluga prije
poslovanja s Vama. Sva ta pitanja i odgovore možete objaviti putem Vaših web
stranica, a djelatnika zaduženog za informacije zaposliti na drugim
poslovima. Izračunajte koliko vremena dnevno provedete odgovarajući uvijek
na ista pitanja.
Već samo ušteda na tom vremenu, uveliko je veća od cijene izrade čak
i vrlo opširnih web stranica sa dodatnim aplikacijama (npr. web shop).
Putem e-maila jeftino, efikasno i brzo kontaktirati svoje dobavljače i
saznati trenutne cijene i rokove isporuke, bez obzira gdje u svijetu se isti
nalaze.
Putem Web stranica i e-maila, Vi ste otvoreni za razgovor s poslovnim
partnerima širom svijeta
Tiskali ste klasične papirnate brošure, kataloge, oglase i sl., ali prodaja
nije povećana. Umjesto odaziva građana, jedino što dobivate je njihov bijes
što im zatrpavate poštanske sandučiće
U čemu je greška? Pogrešna boja, cijena ili ponuda? Potrebno je izvršiti
analizu tržišta i promijeniti strategiju. Pomoću web stranica ili e-maila
možete od potencijalnih kupaca ili korisnika usluga zatražiti povratnu
informaciju bez dodatnih troškova.
Imate li pekaru, restoran, automehaničarsku radionicu, bavite se uzgojem
svinja, ratarstvom, peradarstvom i sl. i možda ste pomislili kako Internet
nije pravo mjesto za Vas. Razmislite ponovo. Internet nije samo za velike
trgovine. Između milijun ljudi iz Hrvatske koji mogu doći na Vaše stranice,
svakako postoje i oni koje zanimaju i poslovi kojima se Vi bavite. Omogućite
zainteresiranima da saznaju što više o Vama.
Dakako, da bi Vašu tvrtku adekvatno predstavili na Internetu, potrebne su
Vam kvalitetne stranice. Loše amaterske stranice samo će izazvati kontra
efekt. Vaše web stranice ogledalo su Vaše tvrtke.
Opširnije: Kako predstaviti svoju tvrtku i ponudu?!
|