|
|
ZAKON O ELEKTRONIČKOJ TRGOVINI
Zakon o elektroničkoj trgovini uređuje pružanje usluga informacijskoga društva,
odgovornost davatelja usluga informacijskoga društva te pravila u vezi sa sklapanjem
ugovora u elektroničkom obliku. Važno je napomenuti da se odredbe toga zakona ne
primjenjuju na zaštitu podataka, područje oporezivanja, javnobilježničku
djelatnost, zastupanje stranaka i zaštitu njihovih interesa pred sudovima, na
igre na sreću s novčanim ulozima, uključujući lutrijske igre, igre u kasinima,
kladioničke igre i igre na sreću u automatima, jer navedena, izuzeta područja
reguliraju drugi posebni zakoni.
Usluga informacijskoga društva je definirana kao usluga koja se uz naknadu pruža
elektroničkim putem na individualni zahtjev korisnika, a posebno Internet
prodaja robe i usluga, nuđenje podataka na Internetu, elektronički pretraživači
te mogućnost traženja podataka i usluga koje se prenose elektroničkom mrežom,
posreduju u pristupu mreži ili pohranjuju podatke korisnika.
Davatelj usluga informacijskoga društva sa sjedištem u Republici Hrvatskoj dužan
je postupati i pružati usluge u skladu sa zakonima i drugim propisima Republike
Hrvatske. Pružanje usluga informacijskoga društva je slobodno i za to nije
potrebna posebna dozvola, odobrenje ili koncesija.
Zakon dopušta neželjena telekomunikacijska priopćenja, odnosno, korištenje
elektroničke pošte u svrhu slanja komercijalnog priopćenja, a da ono nije
zatraženo, samo uz prethodni pristanak osobe kojoj je takva vrsta priopćenja
namijenjena, a u skladu sa Zakonom o telekomunikacijama.
Ugovori u elektroničkom obliku su ugovori koji se u cijelosti ili djelomično
sklapaju, šalju, primaju, raskidaju, otkazuju, pristupaju i prikazuju
elektroničkim putem, uz korištenje elektroničkih, optičkih ili sličnih
sredstava, uključujući, ali ne ograničavajući se na prijenos Internetom.
Zakon izričito kaže da je sklapanje ugovora, davanje ponuda i prihvata ponuda
moguće elektroničkim putem. Zakon, međutim, daje listu ugovora koji nisu pravno
valjani ako su sklopljeni elektroničkim putem: ugovori koje uređuje Obiteljski
zakon, Zakon o nasljeđivanju, darovni ugovori, ugovori o prijenosu prava
vlasništva na nekretninama, ugovori za koje se posebnim zakonom traži da se
sastave u obliku javnobilježničkog akta ili da budu vlastoručno potpisani,
ugovori o jamstvu. Ugovor u elektroničkom obliku smatra se sklopljenim onoga
trenutka kada ponuditelj primi elektroničku poruku koja sadrži izjavu ponuđenog
da ponudu prihvaća. Ponuda i prihvat te druga očitovanja volje elektroničkim
putem primljena su kada im osoba kojoj su upućeni može pristupiti.
Ako Zakonom o elektroničkoj trgovini nije drugačije određeno, na odnose
proizašle iz ili u svezi s tako sklopljenim ugovorima, također se primjenjuje
postojeći Zakon o obveznim odnosima, te drugi propisi koji uređuju ugovorne
odnose.
Naravno, treba istaknuti da kada se kao pretpostavka valjanosti ugovora traži
potpis, njega treba dati sukladno odredbama Zakona o elektroničkom potpisu.
Pregled zakona:
ZAKON O ELEKTRONIČKOJ TRGOVINI
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj i područje primjene
Članak 1.
(1) Ovim se Zakonom uređuje pružanje usluga informacijskog društva, odgovornost
davatelja usluga informacijskog društva, te pravila u vezi sa sklapanjem ugovora
u elektroničkom obliku.
(2) Odredbe se ovoga Zakona ne primjenjuju na zaštitu podataka, područje
oporezivanja, javnobilježničku djelatnost, zastupanje stranaka i zaštitu
njihovih interesa pred sudovima, te na igre na sreću s novčanim ulozima,
uključujući lutrijske igre, igre u casinima, kladioničke igre i igre na sreću u
automatima, a u skladu s odredbama posebnih zakona koji uređuju odnosna
područja.
Opći pojmovi
Članak 2.
U smislu ovoga Zakona pojedini pojmovi imaju sljedeća značenja:
1. podatak – informacija, poruka i dokument sastavljen, poslan, primljen,
zabilježen, pohranjen ili prikazan elektroničkim, optičkim ili sličnim
sredstvom, uključujući, ali ne ograničavajući se na prijenos Internetom,
elektroničku poštu, telefaksove,
2. usluga informacijskog društva – usluga koja se uz naknadu pruža elektroničkim
putem na individualni zahtjev korisnika, a posebno Internet prodaja robe i
usluga, nuđenje podataka na Internetu, reklamiranje putem Interneta,
elektronički pretraživači, te mogućnost traženja podataka i usluga koje se
prenose elektroničkom mrežom, posreduju u pristupu mreži ili pohranjuju podatke
korisnika,
3. elektronički potpis – skup podataka u elektroničkom obliku koji su pridruženi
ili su logički povezani s drugim podacima u elektroničkom obliku, a služe za
identifikaciju potpisnika i vjerodostojnosti potpisanoga elektroničkog
dokumenta, kako je to definirano posebnim zakonom,
4. davatelj usluga – pravna ili fizička osoba koja pruža usluge informacijskog
društva,
5. korisnik usluge – svaka fizička ili pravna osoba koja zbog profesionalnih ili
drugih ciljeva koristi uslugu informacijskog društva,
6. ugovori u elektroničkom obliku – ugovori što ih pravne i fizičke osobe u
cijelosti ili djelomično sklapaju, šalju, primaju, raskidaju, otkazuju,
pristupaju i prikazuju elektroničkim putem koristeći elektronička, optička ili
slična sredstva, uključujući, ali ne ograničavajući se na prijenos Internetom,
7. komercijalno priopćenje - priopćenje u bilo kojem obliku, oblikovano da
promiče, izravno ili neizravno, robu, usluge ili ugled (image) svake pravne ili
fizičke osobe koja obavlja registriranu djelatnost, osim podataka:
– koji omogućuju izravan pristup aktivnosti pravne osobe ili fizičke osobe,
uključujući adrese, naziv domene ili adrese za elektroničku poštu,
– koji se odnose na robu, usluge ili ugled (image) osobe, prikupljene na
neovisan način, posebice ako je učinjeno bez razmatranja financijskih učinaka,
8. potrošač – svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao na tržištu u svrhe
koje nisu namijenjene njezinu zanimanju niti njezinoj poslovnoj aktivnosti ili
poduzetničkoj djelatnosti, a u skladu s odredbama posebnoga zakona.
Primjena prava
Članak 3.
Davatelj usluga informacijskog društva sa sjedištem u Republici Hrvatskoj dužan
je postupati i pružati usluge u skladu sa zakonima i drugim propisima Republike
Hrvatske.
Iznimka od primjene prava
Članak 4.
(1) Odredbe članka 3. ne primjenjuju se na davatelja usluga čije je sjedište u
zemlji članici Europske unije i koji nudi usluge informacijskog društva, čak i u
slučajevima kada je usluga ciljano usmjerena prema građanima Republike Hrvatske.
(2) Iznimno, stavak 1. ne primjenjuje se na subjekte iz stavka 1. ovoga članka,
u sljedećim područjima:
– autorsko pravo i pravo intelektualnog vlasništva,
– emisija elektroničkog novca,
– valjanost u vezi s oblikom ugovora kojima se stvaraju ili prenose prava vezana uz nekretnine,
– aktivnosti osiguravajućih društava,
– ugovorne obveze iz i u vezi s potrošačkim ugovorima,
– sloboda ugovornih strana na izbor prava primjenjiva na njihov ugovor,
– dopustivost netraženih komercijalnih priopćenja elektroničkom poštom,
– promet lijekova, medicinskih proizvoda i homeopatskih proizvoda.
Sloboda obavljanja usluga informacijskog društva
Članak 5.
(1) Pružanje usluga informacijskog društva slobodno je.
(2) Za pružanje usluga informacijskog društva nije potrebna posebna dozvola,
odobrenje ili koncesija.
(3) Pravni subjekt koji obavlja uslugu informacijskog društva upisuje u nadležni
registar naziv djelatnosti – usluge informacijskog društva.
II. OBVEZA INFORMIRANJA I KOMERCIJALNA PRIOPĆENJA
Opće informacije
Članak 6.
(1) Davatelj usluga informacijskog društva mora u obliku i na način koji je
neposredno i stalno dostupan korisnicima i nadležnim tijelima državne uprave
Republike Hrvatske pružiti informacije kao što su:
– ime i prezime ili tvrtku davatelja usluga,
– sjedište obrta ili sjedište pravne osobe davatelja usluga,
– ostale podatke o davatelju usluga na temelju kojih korisnik može brzo i
nesmetano stupiti s njim u vezu, uključujući elektroničku adresu putem koje je
moguće uspostaviti izravan kontakt,
– broj sudskog ili drugoga javnog registra u koji je davatelj usluga upisan, te
podatke o registru,
– pojedinosti o nadležnom tijelu, ako djelatnost davatelja usluga podliježe
službenom nadzoru,
– u pogledu posebno reguliranih djelatnosti/profesija:
§ profesionalna ili slična institucija kod koje je davatelj usluga registriran,
§ profesionalni naziv i zemlja koja ga je odobrila,
§ uputa o profesionalnim pravilima u zemlji u kojoj se obavlja djelatnost i
mjestu njihove dostupnosti,
– porezni broj ako je davatelj usluga obveznik plaćanja poreza na dodanu
vrijednost.
(2) Ako davatelj usluga prikazuje cijene, one moraju biti jasno i nedvosmisleno
naznačene, a posebno se mora naznačiti jesu li u prikazane cijene uključeni
troškovi dostave, ostali manipulativni troškovi, porez i drugi troškovi koji na
bilo koji način utječu na prikazanu cijenu.
Sadržaj komercijalnog priopćenja
Članak 7.
Davatelj usluga dužan je osigurati da svaki podatak iz komercijalnog priopćenja,
koji je dijelom ili u cijelosti usluga informacijskog društva, jasno i
nedvosmisleno zadovoljava sljedeće uvjete:
– da je komercijalno priopćenje moguće kao takvo jasno identificirati u trenutku
kada ga korisnik primi,
– da je osobu u čije je ime sastavljeno komercijalno priopćenje moguće jasno
identificirati,
– da svaki promotivni poziv za stavljanje ponude iz komercijalnog priopćenja
(uključujući popuste i poklone) mora biti jasno identificiran kao takav,
– da uvjeti koji se moraju ispunjavati za stavljanje ponude iz komercijalnog
priopćenja moraju biti lako dostupni, te predočeni jasno i nedvosmisleno.
Netražena komercijalna priopćenja
(Neželjena telekomunikacijska priopćenja)
Članak 8.
Korištenje elektroničke pošte u svrhu slanja netraženoga komercijalnog
priopćenja (neželjenoga telekomunikacijskog priopćenja) dopušteno je samo uz
prethodni pristanak osobe kojoj je takva vrsta priopćenja namijenjena, a u
skladu s odredbma Zakona o telekomunikacijama.
III. ISPRAVE U ELEKTRONIČKOM OBLIKU
Oblik i valjanost ugovora u elektroničkom obliku
Članak 9.
(1) Sklapanje ugovora moguće je elektroničkim putem, odnosno u elektroničkom
obliku.
(2) Ponuda i prihvat ponude mogu se dati elektroničkim putem, odnosno u
elektroničkom obliku.
(3) Kada se elektronička poruka, odnosno elektronički oblik koristi kao oblik u
sklapanju ugovora, takvu ugovoru neće se osporiti pravna valjanost samo na
temelju činjenice da je sastavljen u obliku elektroničke poruke, odnosno u
elektroničkom obliku.
(4) Odredbe ovoga Zakona neće se primjenjivati na sljedeće ugovore:
– imovinske, predbračne, odnosno bračne ugovore i druge ugovore koje uređuje
Obiteljski zakon,
– ugovore o opterećenju i otuđenju imovine za koje je potrebno odobrenje centra
za socijalnu skrb,
– ugovore o ustupu i raspodjeli imovine za života, ugovore o doživotnom
uzdržavanju i sporazume u vezi s nasljeđivanjem, ugovore o odricanju od
nasljedstva, ugovore o prijenosu nasljednog dijela prije diobe, oporučne poslove
i druge ugovore koje uređuje Zakon o nasljeđivanju,
– darovne ugovore,
– ugovore o prijenosu prava vlasništva na nekretninama ili druge pravne poslove
kojima se uređuju stvarna prava na nekretninama, osim ugovora o najmu i zakupu
nekretnina,
– druge ugovore za koje je posebnim zakonom propisano da se sastavljaju u obliku
javnobilježničkog akta, odnosno isprave,
– druge ugovore za koje je posebnim zakonom ili propisom donesenom na temelju
zakona izričito određena uporaba vlastoručnog potpisa u dokumentima na papiru
ili ovjera vlastoručnog potpisa,
– ugovore i očitovanja volje jamaca, ako je jamac osoba koja djeluje izvan svoje
trgovačke, poslovne ili profesionalne djelatnosti.
Supsidijarna primjena propisa
Članak 10.
Ako ovim Zakonom nije drukčije određeno, na obveznopravne odnose proizašle iz
ili u vezi s ugovorima sklopljenima elektroničkim putem ili u elektroničkom
obliku primjenjivat će se odredbe Zakona o obveznim odnosima, odnosno
odgovarajući propis koji uređuje ugovorne odnose.
Elektronički potpis
Članak 11.
Kada se kao pretpostavka valjanosti i nastanka ugovora traži potpis osobe,
smatrat će se da tome uvjetu udovoljava elektronička poruka potpisana
elektroničkim potpisom u skladu s odredbama Zakona o elektroničkom potpisu.
Podaci i obavijesti za sklapanje ugovora
Članak 12.
(1) Davatelj usluga informacijskog društva dužan je mogućem korisniku usluga,
prije sklapanja ugovora o pružanju usluga informacijskog društva, osigurati na
jasan, razumljiv i nedvosmislen način podatke i obavijesti:
– različiti stupnjevi koji slijede u postupku sklapanja ugovora,
– ugovorne odredbe,
– opći uvjeti poslovanja ako su sastavni dio ugovora,
– jezici ponuđeni za sklapanje ugovora,
– kodeksi postupanja u skladu s kojima postupaju davatelji usluga i informacije
o tome kako se ti kodeksi mogu pregledati elektroničkim putem.
(2) Davatelj usluga informacijskog društva dužan je mogućem korisniku usluga,
prije sklapanja ugovora o pružanju usluga informacijskog društva, osigurati
tehnička sredstva za prepoznavanje i ispravljanje pogrešnog unosa podataka u
poruku prije njezine predaje ili slanja.
(3) Ugovorne strane koje nisu potrošači u međusobnim ugovornim odnosima mogu
izričito ugovoriti odstupanje od odredaba iz stavka 1. i 2. ovoga članka.
(4) Odredbe stavka 1., 2. i 3. ovoga članka ne primjenjuju se na ugovore
sklopljene putem elektroničke pošte ili njoj izjednačenog oblika individualne
komunikacije.
Dostupnost ugovora i općih uvjeta poslovanja
Članak 13.
Ugovorne odredbe i odredbe općih uvjeta poslovanja ugovora sklopljenih u
elektroničkom obliku koje sklapaju davatelji usluga informacijskog društva
moraju biti dostupne korisnicima usluga na način da im je omogućeno njihovo
spremanje, ponovno korištenje i reproduciranje.
Potvrda primitka
Članak 14.
(1) Davatelj usluga informacijskog društva mora bez odgode elektroničkim putem,
posebnom elektroničkom porukom, potvrditi primitak elektroničke poruke koja
sadrži ponudu ili prihvat ponude za sklapanje ugovora.
(2) Ugovorne strane koje nisu potrošači u međusobnim ugovornim odnosima mogu
izričito ugovoriti odstupanje od odredbe stavka 1. ovoga članka.
(3) Odredbe stavka 1. i 2. ovoga članka ne primjenjuju se na ugovore sklopljene
putem elektroničke pošte ili njoj izjednačenog oblika individualne komunikacije.
Trenutak sklapanja ugovora
Članak 15.
(1) Ugovor u elektroničkom obliku sklopljen je onoga trenutka kad ponuditelj
primi elektroničku poruku koja sadrži izjavu ponuđenog da prihvaća ponudu.
(2) Ponuda i prihvat, te druga očitovanja volje poduzeta elektroničkim putem,
primljena su kada im osoba kojoj su upućena može pristupiti.
(3) Kod potrošačkih ugovora nije dopušteno isključiti primjenu odredbe stavka 2.
ovoga članka.
IV. ODGOVORNOST DAVATELJA USLUGA INFORMACIJSKOG DRUŠTVA
Opća odredba
Članak 16.
(1) Davatelj usluga informacijskog društva koji prenosi elektroničke poruke koje
mu je predao korisnik usluga nije odgovoran za sadržaj poslane poruke i njezino
upućivanje, a pod uvjetom:
– da nije inicirao prijenos,
– da nije izvršio odabir podataka ili dokumenata koji su predmet prijenosa,
– da nije izuzeo ili preinačio podatke u sadržaju poruka ili dokumenata,
– da nije odabrao korisnika prijenosa.
(2) Prijenos poruka i pružanje pristupa porukama iz stavka 1. ovoga članka mora
biti obavljeno na način da omogućuje automatsku, posredničku i
prolazno-privremenu pohranu prenesenih poruka i u njima sadržanih podataka, te
moraju biti privremeno pohranjene samo u vremenskom razdoblju koje je potrebno
za prijenos poruka.
Privremena pohrana (caching)
Članak 17.
Davatelj usluga informacijskog društva koji podatke, što ih je unio korisnik,
priopćava putem komunikacijske mreže nije odgovoran za automatsku, posredničku i
privremenu pohranu, koja služi samo za učinkovitije oblikovanje prijenosa
podataka koju su tražili drugi korisnici ako:
– ne mijenja podatke,
– uvažava uvjete za pristup podacima,
– postupa u skladu s pravilima za ažuriranje podataka,
– djeluje u skladu s dopuštenom primjenom tehnologija za prikupljanje podataka,
– trenutačno ukloni ili trenutačno onemogući pristup podacima koje je pohranio
odmah čim je saznao da su podaci u polazištu uklonjeni iz prijenosa putem mreže
ili je onemogućen pristup do njih ili je sud ili drugo nadležno tijelo naredilo
njihovo uklanjanje ili onemogućavanje pristupa.
Pohrana (hosting)
Članak 18.
(1) Davatelj usluga informacijskog društva koji pohranjuje podatke pružene od
strane korisnika na zahtjev korisnika nije odgovoran za sadržaj pohranjenog
podatka:
– ako nema saznanja niti je mogao znati o nedopuštenom djelovanju korisnika ili
sadržaju podataka,
– ako odmah čim je saznao da se radi o nedopuštenom djelovanju ili podatku
ukloni ili onemogući pristup podacima.
(2) Odredba stavka 1. ovoga članka neće se primijeniti u slučajevima kada je
korisnik usluge osoba ovisna na bilo koja način o davatelju usluge, (na primjer:
trgovačka društva koji imaju udjele jedno u drugome, trgovačka društva u kojima
udjele imaju iste fizičke osobe itd).
Linkovi
Članak 19.
Davatelj usluga koji putem elektroničkog upućivanja otvori pristup trećim
podacima nije odgovoran za te informacije:
– ako nema saznanja niti je mogao znati o nedopuštenom djelovanju korisnika ili
sadržaju podataka u tim informacijama,
– ako odmah čim je saznao da se radi o nedopuštenom djelovanju ili podatku
ukloni ili onemogući pristup podacima.
Zaštita prava
Članak 20.
Odredbe ovoga Zakona, a posebno odredbe članka 16., članka 17., članka 18. i
članka 19., nemaju nikakav utjecaj na ovlast sudova i drugih nadležnih tijela
Republike Hrvatske da u skladu sa zakonima Republike Hrvatske, a na zahtjev
ovlaštene osobe, nalažu davateljima usluga informacijskog društva i njihovim
korisnicima otklanjanje i sprječavanje povreda važećih propisa, te da prema
njima poduzimaju i druge na zakonu zasnovane mjere.
Obveze davatelja usluga informacijskog društva
Članak 21.
(1) Prilikom pružanja usluge informacijskog društva davatelj usluga nije obvezan
pregledavati podatke koje je pohranio, prenio ili učinio dostupnima, odnosno
ispitivati okolnosti koje bi upućivale na nedopušteno djelovanje korisnika.
(2) Davatelj usluga informacijskog društva mora obavijestiti nadležno državno
tijelo ako utvrdi:
– postojanje osnovane sumnje da korištenjem njegove usluge korisnik poduzima
nedopuštene aktivnosti,
– postojanje osnovane sumnje da je korisnik njegove usluge pružio nedopušteni
podatak.
(3) Davatelj usluga mora na temelju odgovarajućeg sudskog akta, odnosno upravnog
akta, predočiti sve podatke na temelju kojih se može poduzeti otkrivanje ili
progon počinitelja kaznenih djela, odnosno zaštita prava trećih osoba.
V. INSPEKCIJSKI NADZOR
Članak 22.
(1) Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona obavlja Državni inspektorat i
inspektori nadležnog ministarstva u skladu s ovlastima utvrđenima zakonom.
(2) Radi provedbe inspekcijskog nadzora, davatelji usluga informacijskog društva
moraju ovlaštenim osobama omogućiti pristup računalnoj opremi i uređajima, te
bez odgode predočiti ili dostaviti potrebne podatke i dokumentaciju u vezi s
predmetom inspekcijskog nadzora.
VI. KAZNENA ODREDBA
Članak 23.
(1) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
pravna osoba davatelj usluga informacijskog društva:
– ako prekrši opće obveze o informiranju (članak 6.),
– ako prekrši obvezu informiranja u komercijalnom priopćenju (članak 8.),
– ako prekrši obvezu osiguranja dostupnosti podataka za sklapanje ugovora
(članak 12.),
– ako suprotno članku 13. ovoga Zakona ne omogući pristup odredbama ugovora i
općim uvjetima poslovanja na način da ih korisnik može spremiti, ponovno
koristiti i reproducirati,
– ako prekrši obveze propisane člankom 21. stavkom 2. i 3. ovoga Zakona,
– ako ne omogući pristup računalnoj opremi i uređajima, te bez odgode ne predoči
ili ne dostavi potrebne podatke ili dokumentaciju, a radi provedbe inspekcijskog
nadzora (članak 22. stavak 2.).
(2) Za počinjeni prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom
u iznosu od 1.000,00 do 10.000,00 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi davatelju
usluga informacijskog društva.
(3) Ako prekršaj iz stavka 1. ovoga članka počini fizička osoba – davatelj
usluga informacijskog društva, kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00
do 10.000,00 kuna.
(4) U osobito teškim povredama iz stavka 1. i 3. ovoga članka ili u slučaju
ponavljanja povreda iz navedenih stavaka, sud može izreći zabranu obavljanja
djelatnosti iz članka 5. stavka 3. ovoga Zakona davatelju usluga informacijskog
društva i odgovornoj osobi u pravnoj osobi davatelju usluga informacijskog
društva na određeno vrijeme u trajanju od 3 do 6 mjeseci.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Odredbe članka 4. ovoga Zakona primjenjivat će se od dana službenog primitka
Republike Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije.
Članak 25.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 330-01/03-01/06
Zagreb, 15. listopada 2003.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik Hrvatskoga sabora
Zlatko Tomčić, v. r.
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
| | | |
|