POSLOVNI FORUM POSLOVNI FORUM
 
  SADRŽAJ - NOVOSTI - PREGLED SVIH USLUGA - CMS INTERNET STRANICE - WEB IMENIK - TRAŽILICA - KONTAKT

NOVE KNJIGE
 
  Prof. dr. sc. Drago Ružić

Marketing u turističkom ugostiteljstvu

Izdavač: Ekonomski fakultet u Osijeku
Recenzija knjige:
Prof. dr. sc. Marcel Meler, redoviti profesor u trajnom zvanju
Ekonomskog fakulteta u Osijeku
Prof. dr. Zdenko Cerović, redoviti profesor Fakulteta za hotelski i turistički menadžment Opatija

Knjiga ima težnju pružiti pregled marketinških metoda i tehnika koje je moguće aplicirati u ugostiteljskim objektima. U knjizi se analiziraju mogućnosti aplikacije prvenstveno na hotele i restorane kao reprezentativne predstavnike ugostiteljske djelatnosti, i to u kontekstu turizma budući da turisti u ukupnoj strukturi potrošača čine dominantni segment potražnje, tako da se o hrvatskom ugostiteljstvu u globalu može govoriti kao o turističkom ugostiteljstvu.

Upravljanje u razvijenim gospodarstvima doživljava intenzivan razvoj zahvaljujući, pored ostalog, primjeni dostignuća marketinga i nizu metoda kojima se marketing koristi.
      e-Earketing

      Naručite knjigu >>>>>

Na području suvremenog odlučivanja u marketingu dolaze do izražaja mogućnosti primjene informatičkih, psiholoških, matematičkih, statističkih i drugih znanosti u svrhu prikupljanja i obrade potrebnih podataka s ciljem dobivanja pravovremenih i zadovoljavajućih informacija za donošenje poslovnih i razvojnih odluka, odnosno za potrebe strateškog, taktičkog i operativnog odlučivanja. Ovo je osobito važno u uvjetima sve oštrije konkurencije na domaćem i međunarodnom turističko – ugostiteljskom tržištu.

Polazišna osnovica i ujedno glavni motiv za pisanje ove knjige je uočljiva činjnica da se dostignuća marketinga u praksi naših ugostiteljskih gospodarskih subjekata nedovoljno primjenjuju. Zasigurno postoji više uzroka takvom stanju, ali je nedvojbeno jedan od važnijih razloga i nedostatak što u ekonomskoj teoriji u nas nije vidljiv cjelovitiji pristup primjene marketinga i upravljanja marketingom u turističkom – ugostiteljstvu, što ova knjiga ima težnju barem malim dijelom nadomjestiti.

Postojeći nedostaci u praksi poslovanja ugostiteljskih gospodarskih subjekata ponajviše se odnose na nedovoljno korištene mogućnosti suvremene informatičke tehnologije za provedbu marketing – procesa, ali i za izradu zadovoljavajućih poslovnih koncepcija počevši od strateških planova o oblikovanju ugostiteljskih objekata kao sastavnice djelomično integriranih ugostiteljskih proizvoda, pa do njihova povezivanja i kooperacije s drugim subjektima i uklapanja u dano okružje. U pitanju je također i rješavanje metodoloških problema pripreme potrebnih, pravovremenih i dovoljno kvalitetnih informacija i vođenja proizvodno – uslužnih procesa na toj osnovici. Također je naglašen i problem marketing – povezanosti poslovnih procesa unutar samog ugostiteljskog subjekta, a također i između ugostiteljskog subjekta i njegova bližeg i šireg okružja.
Turističko – ugostiteljska djelatnost u nas, kao i cijelo gospodarstvo, nalazi se u tijeku važnih tranzicijskih promjena vlasničke i organizacijske strukture s ciljem uspješne prilagodbe novim tržišnim mogućnostima, ali i zahtjevima koji se u novim uvjetima postavljaju pred gospodarske subjekte. No, valja napomenuti da će se tek potpunom transformacijom vlasničkih odnosa izgraditi tržišno orijentirane organizacijske strukture s mogućnostima poduzetničko – inovacijskih reakcija na promjene u okružju, što će također omogućiti brže usvajanje tehničko – tehnoloških inovacija i njihovu primjenu. Za razliku od stanja u bliskoj prošlosti koje je bilo limitirano pseudo – tržišnim (plansko – tržišnim) sustavom nekadašnjeg socijalističkog gospodarstva, čiji ostaci u aktualnom razdoblju tranzicije dijelom usporavaju željenu brzinu razvoja, navedene pretpostavke omogućivat će i dosljednu primjenu marketing – koncepcije u turističkom – ugostiteljstvu.

Predmet obrade u knjizi je aplikacija marketinga u turističkom ugostiteljstvu kao agregiranoj djelatnosti općenito, i u hotelima kao izabranim reprezentantima ugostiteljskih objekata i ujedno mogućih oblika ugostiteljskih poduzeća. U knjizi se nužno razrađuje proces marketinga i marketing – instrumentarij, što je preduvjet za sustavno upravljanje marketingom. Pri razradi materije polazište su potrebe gostiju kao ishodište tržišnih aktivnosti ugostiteljskih subjekata, potom suvremene mogućnosti prikupljanja i obrade podataka iz poduzeća i okružja. Naglasak je na metodologiji istraživanja i pripremi informacija za donošenje poslovnih i razvojnih odluka i suvremenim tehničko – tehnološkim mogućnostima odvijanja i kontrole poslovnih i razvojnih procesa. Na taj način istražuje se i cijeli proces marketinga u ugostiteljstvu.

Ugostiteljstvo je pretežito uslužna djelatnost koja je istodobno utemeljena na specifičnoj proizvodnji (proizvodnja i priprava jela, napitaka i slastica). Proizvodni i uslužni procesi relativno su kratkog trajanja (započinju tek trenutkom dolaska potrošača – gosta, ili njegovom narudžbom odnosno najavom, ne proizvodi se za skladište i sl.). U takvim je uvjetima nužno operacionalizirati marketing kao permanentan proces, u kojem pravovremene i relevantne informacije sve više dobivaju na značenju. No, za razvojne odluke potrebne su informacije ne samo o vlastitim mogućnostima već i o nizu čimbenika okružja, posebice tržišta.

Opširnije >>>>>

Naručite knjigu >>>>>


SADRŽAJ / PREGLED
Želite objaviti svoj članak na stranicama Poslovnog foruma?


 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!