|
NOVE KNJIGE
Marketing u turističkom ugostiteljstvu
Izdavač: Ekonomski fakultet u Osijeku
Recenzija knjige:
Prof. dr. sc. Marcel Meler, redoviti profesor u trajnom zvanju
Ekonomskog fakulteta u Osijeku
Prof. dr. Zdenko Cerović, redoviti profesor Fakulteta za hotelski i
turistički menadžment Opatija
Knjiga ima težnju pružiti pregled marketinških metoda i tehnika koje
je moguće aplicirati u ugostiteljskim objektima. U knjizi se
analiziraju mogućnosti aplikacije prvenstveno na hotele i restorane
kao reprezentativne predstavnike ugostiteljske djelatnosti, i to u
kontekstu turizma budući da turisti u ukupnoj strukturi potrošača
čine dominantni segment potražnje, tako da se o hrvatskom
ugostiteljstvu u globalu može govoriti kao o turističkom ugostiteljstvu.
Upravljanje u razvijenim gospodarstvima doživljava intenzivan razvoj
zahvaljujući, pored ostalog, primjeni dostignuća marketinga i nizu
metoda kojima se marketing koristi. |
|
|
|
Na području suvremenog odlučivanja u marketingu dolaze do izražaja mogućnosti
primjene informatičkih, psiholoških, matematičkih, statističkih i drugih
znanosti u svrhu prikupljanja i obrade potrebnih podataka s ciljem dobivanja
pravovremenih i zadovoljavajućih informacija za donošenje poslovnih i razvojnih
odluka, odnosno za potrebe strateškog, taktičkog i operativnog odlučivanja. Ovo
je osobito važno u uvjetima sve oštrije konkurencije na domaćem i međunarodnom
turističko – ugostiteljskom tržištu.
Polazišna osnovica i ujedno glavni motiv za pisanje ove knjige je uočljiva
činjnica da se dostignuća marketinga u praksi naših ugostiteljskih gospodarskih
subjekata nedovoljno primjenjuju. Zasigurno postoji više uzroka takvom stanju,
ali je nedvojbeno jedan od važnijih razloga i nedostatak što u ekonomskoj
teoriji u nas nije vidljiv cjelovitiji pristup primjene marketinga i upravljanja
marketingom u turističkom – ugostiteljstvu, što ova knjiga ima težnju barem
malim dijelom nadomjestiti.
Postojeći nedostaci u praksi poslovanja ugostiteljskih gospodarskih subjekata
ponajviše se odnose na nedovoljno korištene mogućnosti suvremene informatičke
tehnologije za provedbu marketing – procesa, ali i za izradu zadovoljavajućih
poslovnih koncepcija počevši od strateških planova o oblikovanju ugostiteljskih
objekata kao sastavnice djelomično integriranih ugostiteljskih proizvoda, pa do
njihova povezivanja i kooperacije s drugim subjektima i uklapanja u dano
okružje. U pitanju je također i rješavanje metodoloških problema pripreme
potrebnih, pravovremenih i dovoljno kvalitetnih informacija i vođenja proizvodno
– uslužnih procesa na toj osnovici. Također je naglašen i problem marketing –
povezanosti poslovnih procesa unutar samog ugostiteljskog subjekta, a također i
između ugostiteljskog subjekta i njegova bližeg i šireg okružja.
Turističko – ugostiteljska djelatnost u nas, kao i cijelo gospodarstvo, nalazi
se u tijeku važnih tranzicijskih promjena vlasničke i organizacijske strukture s
ciljem uspješne prilagodbe novim tržišnim mogućnostima, ali i zahtjevima koji se
u novim uvjetima postavljaju pred gospodarske subjekte. No, valja napomenuti da
će se tek potpunom transformacijom vlasničkih odnosa izgraditi tržišno
orijentirane organizacijske strukture s mogućnostima poduzetničko – inovacijskih
reakcija na promjene u okružju, što će također omogućiti brže usvajanje tehničko
– tehnoloških inovacija i njihovu primjenu. Za razliku od stanja u bliskoj
prošlosti koje je bilo limitirano pseudo – tržišnim (plansko – tržišnim)
sustavom nekadašnjeg socijalističkog gospodarstva, čiji ostaci u aktualnom
razdoblju tranzicije dijelom usporavaju željenu brzinu razvoja, navedene
pretpostavke omogućivat će i dosljednu primjenu marketing – koncepcije u turističkom – ugostiteljstvu.
Predmet obrade u knjizi je aplikacija marketinga u turističkom ugostiteljstvu
kao agregiranoj djelatnosti općenito, i u hotelima kao izabranim reprezentantima
ugostiteljskih objekata i ujedno mogućih oblika ugostiteljskih poduzeća. U
knjizi se nužno razrađuje proces marketinga i marketing – instrumentarij, što je
preduvjet za sustavno upravljanje marketingom. Pri razradi materije polazište su
potrebe gostiju kao ishodište tržišnih aktivnosti ugostiteljskih subjekata,
potom suvremene mogućnosti prikupljanja i obrade podataka iz poduzeća i okružja.
Naglasak je na metodologiji istraživanja i pripremi informacija za donošenje
poslovnih i razvojnih odluka i suvremenim tehničko – tehnološkim mogućnostima
odvijanja i kontrole poslovnih i razvojnih procesa. Na taj način istražuje se i
cijeli proces marketinga u ugostiteljstvu.
Ugostiteljstvo je pretežito uslužna djelatnost koja je istodobno utemeljena na
specifičnoj proizvodnji (proizvodnja i priprava jela, napitaka i slastica).
Proizvodni i uslužni procesi relativno su kratkog trajanja (započinju tek
trenutkom dolaska potrošača – gosta, ili njegovom narudžbom odnosno najavom, ne
proizvodi se za skladište i sl.). U takvim je uvjetima nužno operacionalizirati
marketing kao permanentan proces, u kojem pravovremene i relevantne informacije
sve više dobivaju na značenju. No, za razvojne odluke potrebne su informacije ne
samo o vlastitim mogućnostima već i o nizu čimbenika okružja, posebice tržišta.
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
| |