|
ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA
Istraživanje tržišta je unaprijed osmišljeni (planirani) proces prikupljanja i analiziranja podataka u svrhu pružanja informacija bitnih za donošenje poslovnih
odluka. Istraživanje tržišta je srž sustava donošenja odluka u upravljanju
marketingom jer ima zadaću pružanja potrebnih informacija.
Istraživanje tržišta temeljna je marketinška aktivnost bez koje tvrtka s ozbiljnim pristupom korisnicima ne može poslovati. Poslovne odluke se moraju
temeljiti na pouzdanim rezultatima istraživanja tržišta.
Glavni smisao istraživanja tržišta je prikupljanje pouzdanih informacija koje
pomažu prilikom odlučivanja u tržišnom poslovanju, planiranju aktivnosti ili kontroli poslovanja.
Istraživanja tržišta pomažu nam pri donošenju novih i kritičnih odluka u našem
poslovanju.
Razlika između uspješnih i neuspješnih poduzetnika je u tome što neuspješni
poduzetnici misle da sve znaju, dok uspješni poduzetnici provode istraživanja
tržišta. Velika je razlika između misliti da se zna i stvarno znati što kupci
kupuju, kako često kupuju, gdje kupuju, što utječe na njihovu kupovnu odluku?
Potrebno je znati i postkupovnu reakciju, doživljaj proizvoda nakon uporabe,
zadovoljstvo garancijskim uvjetima i mogućnošću servisiranja, doživljaj
proizvoda...
Tržište je moguće osvojiti samo ukoliko se ima pravi proizvod u pravo vrijeme,
koji se prodaje po pravoj cijeni, na pravim mjestima i promovira na pravi način.
Da bi se to znalo, potrebna su istraživanja tržišta.
Cijene usluge istraživanja tržišta ne moraju biti visoke. Kolika je cijena ovisi
prvenstveno o opsegu istraživanja. Mala tvrtka ili obrt najčešće nema potrebe
raditi istraživanje za područje cijele države, već može provesti istraživanje i
samo za lokalno tržište ili za manji broj proizvoda. Pored istraživanja tržišta
po narudžbi, kontinuirano provodimo i vlastita istraživanja pa su Vam dostupni i
gotovi rezultati naših istraživanja i to po puno povoljnijim cijenama jer su to
već dovršeni projekti.
|
|
|