Informacijske tehnologije su iz temelja promijenile prirodu marketinga. No,
promjene u informacijskoj tehnologiji istodobno su i prijeteće i one koje potiču
sposobnosti gospodarskog subjekta da razvije dugoročne odnose sa svojim kupcima
( marketing relationship ). Internet omogućuje kupcu izravan kontakt s
poslovnim subjektom u bilo koje doba dana i noći, s bilo koje lokacije, kako bi
kupac mogao prikupiti željene informacije i obaviti kupnju. U svakome slučaju,
utjecaji informatičkih tehnologija vidljivi su na tradicijskim metodama
marketinga, ali je također moguće govoriti i o potpuno novoj vrsti marketinga –
elektroničkom marketingu.
Elektronički poslovni sustavi podupiru brojne promjene marketinškog sustava
(standardizirani proizvodi, niže cijene zbog većeg pritiska konkurencije, kraći
kanali distribucije, nelinearna promocija, elektronički transfer dobara,
informacijski upravljački sustavi u bazama podataka i sl.) i unapređuju
poboljšanje odnosa omogućujući poslovnim subjektima da se fokusiraju na svoje
kupce na individualiziranom globalnom tržištu. U e –marketingu koriste se
različite tehnike, koje se najviše odnose na promociju i oglašavanje : viral
marketing, affiliate marketing, permission marketing, referal marketing,
one-to-one marketing, e –mail marketing, frequency marketing, real- time marketing.
OPŠIRNIJE - Link