PROJEKTI Naslovna Okrugli stol - Poreč > Poziv > Zbornik radova > Sadržaj zbornika > Baze podataka > Zaključci Obavijesti IZRADA WEB STRANICA Naručite izradu modernih web stranica. Berzo i lako kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog... Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci. Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica... Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing... >> LINK NA PREGLED I OPIS PONUDE ZA IZRADU WEB STRANICA >> POSEBNA PONUDA Internet se sve češće koristi kao izvor relevantnih i pravovremenih informacija što tvrtkama koje imaju vlastite stranice daje konkurentsku prednost. Što je tvrtka manja, to joj je Internet potrebniji. Želite li besplatno ažurirati svoju ponudu, uvoditi nove usluge ili proizvode? Želite li detaljno predstaviti Vašu ponudu? Želite li pobijediti konkurenciju da bi opstali? IZRADA INTERNET STRANICA Izrada CMS internet stranica po izuzetno povoljnim cijenama; izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Predstavite Vašu tvrtku, objavite sve ponude, akcije, objavite detaljni pregled svih proizvoda i usluga... Ukoliko Vas nema na Internetu; Vi ne postojite!
|
Zbornik radova Okruglog stola STANJE I RAZVOJNE MOGUĆNOSTI U AKTUALNOM INFORMATIČKOM OKRUŽENJU u okviru projekta KONTINENTALNI GOSPODARSKI RESURSI U FUNKCIJI RAZVITKA TURIZMA RH Ranko Vlahek, dipl. oec. Prehrambena industrija Vindija d.d., Varaždin KANALI DISTRIBUCIJE KAO KOMPARATIVNA PREDNOST U OPSKRBI TURISTIČKIH OBJEKATA PREHRAMBENIM PROIZVODIMA Ključne riječi: kanali distribucije, svježi prehrambeni proizvodi. SAŽETAK Već danas dio hrvatskih proizvođača svježih prehrambenih proizvoda može osigurati isporuku traženih proizvoda u traženim količinama u traženo vrijeme. Da bi distribucija bila stvarno komparativna prednost u opskrbi turističkih subjekata, potrebno je razviti brzi kanal razmjene podataka. Danas je problem nesigurnost protoka informacija o potrebama za proizvodima – narudžbama. Zadatak je graditi informacijske sustave u dijelu nabave i prodaje otvorene prema elektroničkoj komunikaciji. B2B povezivanjem subjekata potrošnje i proizvođača, ostvarit će se uštede u poslovanju jedne i druge strane i osigurati zadovoljstvo gostiju kvalitetom proizvoda. 1. UVOD Kanali su distribucije ili kanali marketinga grupa međusobno ovisnih organizacija uključenih u proces koji će proizvode ili usluge učiniti raspoloživim za korištenje ili potrošnju. Kanali distribucije obavljaju posao dostave robe od proizvođača do potrošača. Oni svladavaju jaz u vremenu, mjestu i posjedovanju što razdvaja proizvode i usluge od onih koji ih trebaju ili žele. (Kotler, str. 530–531). Kanali su distribucije sastavni dio Marketing Mixa ili četiri P (Product, Place, Price, Promotion), gdje se pod Place podrazumijevaju kanali distribucije. Prema stručnoj literaturi, kanali se distribucije dijele na izravne (prodajno osoblje, internet, telefon, pošta) i neizravne (zastupnici ili agenti, distributeri, trgovci na malo, preprodavači uz doradu). 2. INFORMACIJE Svježi su prehrambeni proizvodi karakteristični zbog kratkoga roka trajanja (četiri do deset dana) i zahtijevaju poštivanje rashladnoga režima tijekom cijeloga vremena raspolaganja proizvodom. Zbog toga za proizvode, kao što je na primjer svježe meso, proizvođači razvijaju izravan kanaldistribucije – vlastitu distribuciju proizvoda do krajnjeg kupca. Kao krajnjeg kupac promatramo u većini slučajeva maloprodajne objekte trgovaca, a u konkretnom slučaju opskrbe turističkih objekata kao krajnjeg kupca promatramo sam objekt – kuhinju hotela, restorana i slično. Direktna distribucija "po narudžbi", optimizira vrijeme i troškove u proizvođača i kupca i osigurava kvalitetu prehrambenoga proizvoda. Hoteli smanjuju troškove zamrzavanja, skladištenja zaliha dubokosmrznutih proizvoda. Svježe je proizveden proizvod kvalitetniji i ukusniji za gosta. Koje su pretpostavke potrebne da se takva distribucija ostvari? Navest ću konkretan primjer proizvodnje i distribucije svježeg mesa – piletine Cekin i puretine Vindon.: - Svakodnevna proizvodnja svježeg mesa. Planiran i organiziran prihvat žive peradi, klanje, hlađenje mesa (od toga trenutka do trenutka pripreme i serviranja jela, najvažniji je princip u distribuciji je poštivanje rashladnoga režima), tehnološka obrada mesa i pakiranje –oblikovanje gotovih proizvoda. Te se aktivnosti odvijaju u noćnim i jutarnjim satima. - Distribucija gotovih proizvoda od mjesta proizvodnje do turističkih područja. Tijekom prijepodneva i poslijepodneva – kamioni hladnjače distribuiraju proizvode iz Varaždina prema gradovima na Jadranskoj obali – turističkim krajevima Hrvatske. - Proizvodi se skladište u komorama s temperaturnim režimom radi očuvanja kvalitete proizvoda. Konkretno distribucija Vindije iz Varaždina završava u skladištima Vindije u Poreču, Rijeci, Krku, Zadru, Splitu i Metkoviću. - U skladištima prema konkretnim narudžbama kupaca u noćnim satima, proizvod se utovara iz distribucijskih vozila za takozvanu ambulantnu distribuciju (ili kapilarnu distribuciju) – obilazak i isporuka od kupca do kupca prema konkretnim potrebama – narudžbama kupaca. Osim navedenoga primjera, i drugi hrvatski proizvođači mesa i mesnih prerađevina, bilo mesa krupne stoke ili mesa peradi, na ovakav način distribuiraju proizvod i opskrbljuju kupce. Koje su prednosti distribucije za kupca i krajnjeg potrošača? - Osigurana kvaliteta proizvoda – u takvom je kanalu distribucije za konkretan proizvod svježeg mesa ispoštovan rashladni režim proizvoda (+4oC) što je najvažniji kriterij za kvalitetu proizvoda. - Sigurnost isporuke – direktni kanal distribucije bez posrednika osigurava kupcu sigurnost isporuke traženoga proizvoda u traženim količinama i u dogovorenom vremenu. Koje su prednosti takve distribucije za proizvođača? - Uređeni odnosi s kupcima i organizacija distribucije (podjela u djelokruge, određene relacije distribucije i vlastiti vozni park) omogućuju optimalizaciju troškovadistribucije. - U zaokruženom ciklusu proizvodnje, kao što je ciklus proizvodnje Cekin pilećeg mesa od roditeljskih pilića do gotovoga proizvoda za tržište, osigurano je planiranje svih razina proizvodnje. (Koka u vlastitim farmama uzgaja matična jata, proizvodi rasplodna jaja i dobiva piliće iz vlastitih valionica. Zbog toga se složen proces planiranja odvija u sljedećim etapama: plan prodaje – plan proizvodnje – plan klanja – plan uzgoja pilića za proizvodnju – plan punjenja farmi – plan valjanja pilića – plan ulaganja jaja u valionicu - plan uzgoja roditeljskih pilića. Za ishranu pilića planira se proizvodnja smjese u vlastitoj tvornici stočne hrane). - Sigurnost za vlastiti proizvod u potrošača – osigurana je sljedivost (treacebility) proizvoda od roditeljske farme, kroz cijeli proces proizvodnje, raspodjele, do kupca. Učinkovitu distribuciju i brzu uslugu turistički subjekti mogu dobiti od hrvatskih proizvođača svježih prehrambenih proizvoda. Načelo: danas proizvedeno – sutra na stolu, npr. Vindija već danas poštuje. U optimalizaciji vremena i troškova potrebna je i efikasna informacija o potrebi – narudžba hotela za proizvodom. Kakvo je stanje danas? Problemi zbog: - nerazvijenoga i nesigurnog kanala distribucije kod dijela proizvođača - nerazvijenoga i nesigurnog kanala informacije i na strani ponude i na strani potražnje.;uglavnom se radi o zatvorenim informacijskim sustavima bez mogućnosti elektroničke razmjene podataka Rezultati: - narudžba se daje telefonom ili faksom i nekoliko dana ranije - nesigurnost isporuke (uvijek treba postojati alternativnijelovnik) - zalihe smrznutoga mesa kod kupca u turizmu – slabija kvaliteta i dodatni troškovi skladištenja. Što je potrebno ostvariti? B2B vezu hotel – proizvođač. Internet narudžba koja skraćuje vrijeme od davanja narudžbe do proizvodnje i isporuke i povećava sigurnost isporuke. Europski standard EDI Management (EDI = Electronic Data Interchange) elektronička razmjena podataka. Primjenjuje se u razmjeni podataka između proizvođača i velikih trgovačkih lanaca. Mogućnost primjene elektroničke razmjene podataka: prema jelovniku hotela baza šalje narudžbe za proizvodima i količinama koje u proizvođača prelaze u konkretan nalog za isporuku i skupni nalog za proizvodnju. 3. ZAKLJUČAK Već danas dio hrvatskih proizvođača svježih prehrambenih proizvoda može osigurati isporuku traženih proizvoda u traženim količinama u traženo vrijeme. Da bi distribucija bila stvarno komparativna prednost u opskrbi turističkih subjekata, potrebno je razviti brzi kanal razmjene podataka. Danas je problem nesigurnost protoka informacija o potrebama za proizvodima – narudžbama. Zadatak je graditi informacijske sustave u dijelu nabave i prodaje otvorene prema elektroničkoj komunikaciji. B2B povezivanjem subjekata potrošnje i proizvođača, ostvarit će se uštede u poslovanju jedne i druge strane i osigurati zadovoljstvo gostiju kvalitetom proizvoda. LITERATURA 1. Kotler, Upravljanje marketingom, MATE, Zagreb 2001. Sadržaj Zbornika radova Okruglog stola |