|
|
|
|
1429
Na temelju članka 17.d Zakona o ustrojstvu i djelokrugu središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, br. 199/2003, 30/2004, 136/2004, 22/2005 i 44/2006) i članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 92/96, 48/99, 15/2000, 127/2000, 59/2001 i 199/2003),Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 25. svibnja 2006. godine donijela
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Uredbom uređuje se unutarnje ustrojstvo Središnjeg državnog ureda za razvojnu strategiju i koordinaciju fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: Središnji ured), nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica i njihov djelokrug, način upravljanja tim jedinicama, okvirni broj državnih službenika i namještenika, te druga pitanja od značaja za rad Središnjeg ureda.
Članak 2.
Središnji ured obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na pripremu
strateških dokumenata koji uređuju nacionalne razvojne ciljeve i prioritete za
korištenje sredstava iz fondova Europske unije, te prati provedbu mjera i
aktivnosti utvrđenih takvim strateškim dokumentima; koordinira poslove vezane uz
upravljanje programima Europske unije i programima Zajednice otvorenih Republici
Hrvatskoj, te u okviru svojeg djelokruga surađuje s institucijama i tijelima
Europske unije i državama članicama Europske unije.
Središnji ured obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost
posebnim zakonom.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO
Članak 3.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Središnjeg ureda ustrojavaju se sljedeće
unutarnje ustrojstvene jedinice:
1. Kabinet državnog tajnika;
2. Odjel za pripremu i praćenje provedbe razvojne strategije;
3. Odjel za programe Europske unije namijenjene jačanju institucionalne
sposobnosti za pridruživanje;
4. Odjel za programe Europske unije namijenjene promicanju gospodarske i
socijalne kohezije.
Kabinet državnog tajnika
Članak 4.
U Kabinetu državnog tajnika obavljaju se stručni i administrativni poslovi za državnog tajnika i njegove zamjenike, poslovi praćenja rada, pripreme dokumenata i komuniciranja s Vladom Republike Hrvatske, Hrvatskim saborom i njihovim radnim tijelima, protokolarni poslovi, prevođenje, informatički poslovi, poslovi u svezi odnosa sa sredstvima javnog priopćavanja, organiziraju se i koordiniraju informativne aktivnosti (informativne kampanje, predstavljanje programa i projekata Europske unije), vodi posebna arhiva svih materijala putem kojih se javnost informira o projektima koji se financiraju iz stranih izvora pomoći, te obavljaju drugi poslovi za službene potrebe državnog tajnika i njegovih zamjenika.
Odjel za pripremu i praćenje provedbe razvojne strategije
Članak 5.
Odjel za pripremu i praćenje provedbe razvojne strategije obavlja stručne i
administrativne poslove vezane uz praćenje i analizu gospodarskih kretanja u
Republici Hrvatskoj, državama Europske unije i državama koje nisu članice Unije,
izrađuje nacionalnu razvojnu strategiju kao temeljni strateški dokument koji
uređuje prioritete i ciljeve razvoja Republike Hrvatske, te obavlja ostale
poslove koje odredi čelnik Središnjeg ureda.
U Odjelu za pripremu i praćenje provedbe razvojne strategije ustrojavaju se:
a) Odsjek za pripremu razvojne strategije;
b) Odsjek za praćenje provedbe razvojne strategije.
a) Odsjek za pripremu razvojne strategije
Članak 6.
Odsjek za pripremu razvojne strategije obavlja stručne i administrativne poslove
vezane uz metodologiju izrade nacionalne razvojne strategije i njenu pripremu u
suradnji s državnim tijelima i nevladinim sektorom.
b) Odsjek za praćenje provedbe razvojne strategije
Članak 7.
Odsjek za praćenje provedbe razvojne strategije obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz praćenje provedbe nacionalne razvojne strategije, te kontinuirano prati gospodarska kretanja u Republici Hrvatskoj, gospodarsku politiku Europske unije i njenih država članica, te država koje nisu članice Unije.
Odjel za programe Europske unije namijenjene jačanju institucionalne sposobnosti za pridruživanje
Članak 8.
Odjel za programe Europske unije namijenjene jačanju institucionalne sposobnosti
za pridruživanje koordinira pripremu i nadzire provedbu programa i projekata
Europske unije (CARDS, Phare, IPA) koji se provode u cilju osposobljavanja
središnjih i lokalnih tijela državne uprave za učinkovitu primjenu pravne
stečevine Europske zajednice i pridruživanje Europskoj uniji, koordinira poslove
uključivanja tijela državne uprave u programe Zajednice i obavlja ostale poslove
koje odredi čelnik Središnjeg ureda.
U Odjelu za programe Europske unije namijenjene jačanju institucionalne
sposobnosti za pridruživanje ustrojavaju se:
a) Odsjek za koordinaciju projekata u području političkih kriterija, civilnog
društva pravosuđa i unutarnjih poslova;
b) Odsjek za koordinaciju projekata u području unutarnjeg tržišta i
poljoprivrede;
c) Odsjek za koordinaciju projekata u području reforme državne uprave, javnih
financija i statistike;
d) Odsjek za metodologiju nadzora nad provedbom i evaluaciju programa Europske
unije;
e) Odsjek za koordinaciju horizontalnih programa.
a) Odsjek za koordinaciju projekata u području političkih kriterija, civilnog društva, pravosuđa i unutarnjih poslova
Članak 9.
Odsjek za koordinaciju projekata u području političkih kriterija, civilnog društva, pravosuđa i unutarnjih poslova obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz korištenje programa Europske unije (CARDS, Phare, IPA) u području ispunjavanja političkih kriterija za članstvo u Europskoj uniji, razvoja civilnog društva, pravosuđa i temeljnih prava, slobode i sigurnosti, te unutarnjih poslova. Zadaće Odsjeka u navedenim sektorskim područjima su koordinacija pripreme sektorskih podloga za strateške dokumente koji uređuju korištenje programa Europske unije, koordinacija pripreme prijedloga projekata, sukladno odobrenim strategijama i prioritetima iz pristupnog procesa, nadzor nad provedbom i evaluacija projekata, njihovo usklađivanje s programima i projektima koji se financiraju iz drugih izvora pomoći.
b) Odsjek za koordinaciju projekata u području unutarnjeg tržišta i poljoprivrede
Članak 10.
Odsjek za koordinaciju projekata u području unutarnjeg tržišta i poljoprivrede obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz korištenje programa Europske unije (CARDS, Phare, IPA) u području slobodnog kretanja roba, kapitala, usluga i radnika, javne nabave, trgovačkog prava, zaštite tržišnog natjecanja, zaštite potrošača i zdravlja, kontrole kvalitete hrane, veterinarske i fitosanitarne kontrole, poljoprivrede i ruralnog razvoja. Zadaće Odsjeka, u navedenim sektorskim područjima, su koordinacija pripreme sektorskih podloga za strateške dokumente koji uređuju korištenje programa Europske unije, koordinacija pripreme prijedloga projekata sukladno odobrenim strategijama i prioritetima iz pristupnog procesa, nadzor nad provedbom odobrenih projekata, njihovo usklađivanje s programima i projektima koji se financiraju iz drugih izvora pomoći, praćenje ustrojavanja potrebnih struktura i osposobljavanje tijela državne uprave za korištenje programa SAPARD i IPARD.
c) Odsjek za koordinaciju projekata u području reforme državne uprave, javnih financija i statistike
Članak 11.
Odsjek za koordinaciju projekata u području reforme državne uprave, javnih financija i statistike obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz korištenje programa Europske unije (CARDS, Phare, IPA) u područjima reforme državne uprave, poreza, carina, financijske kontrole, financijskih i proračunskih odredbi, ekonomske i monetarne unije, te statistike. Zadaće Odsjeka u navedenim sektorskim područjima su koordinacija pripreme sektorskih podloga za strateške dokumente koji uređuju korištenje programa Europske unije, koordinacija pripreme prijedloga projekata, sukladno odobrenim strategijama i prioritetima iz pristupnog procesa, nadzor nad provedbom odobrenih projekata, njihovo usklađivanje s programima i projektima koji se financiraju iz drugih izvora pomoći.
d) Odsjek za metodologiju nadzora nad provedbom i evaluaciju programa Europske unije
Članak 12.
Odsjek za metodologiju nadzora nad provedbom i evaluaciju programa Europske unije obavlja administrativne i stručne poslove vezane uz razvoj metodologije za nadzor nad provedbom i evaluaciju programa Europske unije i vrši ulogu tehničkog tajništva odbora za praćenje projekata iz programa CARDS i Phare; Odsjek održava bazu podataka o završenim, tekućim te planiranima projektima strane pomoći u Republici Hrvatskoj.
e) Odsjek za koordinaciju horizontalnih programa
Članak 13.
Odsjek za koordinaciju horizontalnih programa obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz uključivanje Republike Hrvatske u horizontalne programe Europske unije koji su namijenjeni za više država korisnica, koordinira uključivanje tijela državne uprave u programe Zajednice, te obavlja stručne i administrativne poslove za potrebe Koordinacijske skupine i Tehničke skupine Vlade Republike Hrvatske za praćenje sredstava koje Republika Hrvatska dobiva iz inozemnih izvora.
Odjel za programe Europske unije namijenjene promicanju gospodarske i socijalne kohezije
Članak 14.
Odjel za programe Europske unije namijenjene promicanju gospodarske i socijalne
kohezije koordinira pripremu i nadzor nad provedbom programa i projekata
Europske unije (CARDS, Phare, ISPA, IPA) koji se provode u cilju promicanja
gospodarske i socijalne kohezije u Republici Hrvatskoj i ujednačavanja njenog
gospodarskog razvoja s Europskom unijom, te obavlja ostale poslove koje odredi
čelnik Središnjeg ureda.
U Odjelu za programe Europske unije namijenjene promicanju gospodarske i
socijalne kohezije ustrojavaju se:
a) Odsjek za koordinaciju projekata u području prometa, telekomunikacija i
informacijske tehnologije,
b) Odsjek za koordinaciju projekata u području zaštite okoliša i energetike;
c) Odsjek za koordinaciju projekata u području regionalnog razvoja, malog i
srednjeg poduzetništva i industrijske politike;
d) Odsjek za koordinaciju projekata u području tržišta rada i zapošljavanja,
obrazovanja i kulture, znanstvenog istraživanja i razvoja.
a) Odsjek za koordinaciju projekata u području prometa, telekomunikacija i informacijske tehnologije
Članak 15.
Odsjek za koordinaciju projekata u području prometa, telekomunikacija i informacijske tehnologije obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz korištenje programa Europske unije (CARDS, Phare, ISPA, IPA) u području prometa i trans-europskih mreža, telekomunikacija i informacijskog društva. Zadaće Odsjeka u navedenom sektorskom području su koordinacija pripreme sektorskih podloga za strateške dokumente koji uređuju korištenje programa Europske unije, podrška relevantnim tijelima državne uprave pri ustrojavanju jedinica zaduženih za upravljanje komponentom programa IPA u području prometa, te kasnije Kohezijskim fondom, podrška pri pripremi sektorskih operativnih programa i prijedloga projekata, nadzor nad provedbom odobrenih projekata, njihovo usklađivanje s programima i projektima koji se financiraju iz drugih izvora pomoći.
b) Odsjek za koordinaciju projekata u području zaštite okoliša i energetike
Članak 16.
Odsjek za koordinaciju projekata u području zaštite okoliša i energetike obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz korištenje programa Europske unije (CARDS, Phare, ISPA, IPA) u području zaštite okoliša i energetike. Zadaće Odsjeka u navedenom sektorskom području su koordinacija pripreme sektorskih podloga za strateške dokumente koji uređuju korištenje programa Europske unije, podrška relevantnim tijelima državne uprave pri ustrojavanju jedinica zaduženih za upravljanje komponentom programa IPA u području zaštite okoliša i energetike, te kasnije Kohezijskim fondom, podrška pri pripremi sektorskih operativnih programa i prijedloga projekata, nadzor nad provedbom odobrenih projekata, njihovo usklađivanje s programima i projektima koji se financiraju iz drugih izvora pomoći.
c) Odsjek za koordinaciju projekata u području regionalnog razvoja, malog i srednjeg poduzetništva i industrijske politike
Članak 17.
Odsjek za koordinaciju projekata u području regionalnog razvoja, malog i srednjeg poduzetništva i industrijske politike obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz korištenje programa Europske unije (CARDS, Phare, IPA) u području regionalnog razvoja, malog i srednjeg poduzetništva i industrijske politike. Zadaće Odsjeka, u navedenom sektorskom području, su koordinacija pripreme sektorskih podloga za strateške dokumente koji uređuju korištenje programa Europske unije, podrška relevantnim tijelima državne uprave pri ustrojavanju jedinica za upravljanje komponentom programa IPA u području regionalnog razvoja, malog i srednjeg poduzetništva i industrijske politike, te kasnije Europskim fondom za regionalni razvoj, podrška pri pripremi sektorskih operativnih programa i prijedloga projekata, nadzor nad provedbom odobrenih projekata, njihovo usklađivanje s programima i projektima koji se financiraju iz drugih izvora pomoći.
d) Odsjek za koordinaciju projekata u području tržišta rada i zapošljavanja, obrazovanja, znanstvenog istraživanja i razvoja
Članak 18.
Odsjek za koordinaciju projekata u području tržišta rada i zapošljavanja, obrazovanja, znanstvenog istraživanja i razvoja obavlja stručne i administrativne poslove vezane uz korištenje programa Europske unije (CARDS, Phare, IPA) u području socijalne politike i zapošljavanja, obrazovanja, znanstvenog istraživanja i razvoja. Zadaće Odsjeka, u navedenom sektorskom području, su koordinacija pripreme sektorskih podloga za strateške dokumente koji uređuju korištenje programa Europske unije, podrška relevantnim tijelima državne uprave pri ustrojavanju jedinica za upravljanje komponentom programa IPA u području tržišta rada i zapošljavanja, obrazovanja i kulture, znanstvenog istraživanja i razvoja, te kasnije Europskim socijalnim fondom, podrška pri pripremi sektorskih operativnih programa i prijedloga projekata, nadzor nad provedbom odobrenih projekata, njihovo usklađivanje s programima i projektima koji se financiraju iz drugih izvora pomoći.
III. UPRAVLJANJE SREDIŠNJIM UREDOM
Članak 19.
Radom Središnjeg ureda upravlja državni tajnik kojeg imenuje Vlada Republike
Hrvatske na prijedlog predsjednika Vlade Republike Hrvatske, a koji za svoj rad
i rad Središnjeg ureda odgovara predsjedniku Vlade Republike Hrvatske.
Državni tajnik može imati jednog ili više zamjenika koje imenuje i razrješava
Vlada Republike Hrvatske na prijedlog državnog tajnika, a koji su za svoj rad
odgovorni državnom tajniku.
Radom odjela upravljaju načelnici odjela.
Radom odsjeka upravljaju voditelji odsjeka.
IV. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI SREDIŠNJEG UREDA
Članak 20.
Poslove i zadaće iz djelokruga Središnjeg ureda, ovisno o vrsti i složenosti,
stručnoj spremi i drugim uvjetima obavljaju službenici i namještenici,
raspoređeni na radna mjesta sukladno propisima.
Okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova
iz djelokruga Središnjeg ureda određuje se u tabelarnom prikazu koji je
sastavni dio ove Uredbe i koji se ne objavljuje u »Narodnim novinama«.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Pitanja od značaja za rad Središnjeg ureda koja nisu uređena ovom Uredbom uredit
će se Pravilnikom o unutarnjem redu Središnjeg ureda, a osobito broj potrebnih
službenika i namještenika, s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća i
stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, kao i njihove ovlasti i
odgovornosti.
Pravilnik o unutarnjem redu Središnjeg ureda državni tajnik donijet će u roku od
15 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 22.
Središnji ured, danom stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o
ustrojstvu i djelokrugu središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, broj
44/2006), preuzima poslove Uprave za koordinaciju programa pomoći i suradnje s
Europskom unijom iz Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija.
Središnji ured, danom stupanja na snagu navedenog Zakona, preuzima od
Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija opremu, pismohranu i drugu
dokumentaciju, sredstva za rad, financijska sredstva te prava i obveze,
razmjerno preuzetim poslovima, kao i državne službenike i namještenike zatečene
na preuzetim poslovima.
Državni službenici i namještenici Ministarstva vanjskih poslova i europskih
integracija koji su u trenutku stupanja na snagu navedenog Zakona zatečeni na
obavljanju preuzetih poslova nastavljaju s radom na poslovima na kojima su
zatečeni i zadržavaju plaće prema dosadašnjim propisima, do donošenja rješenja o
rasporedu na radna mjesta prema Pravilniku iz članka 8. stavka 2. navedenog
Zakona.
Državni tajnik dužan je donijeti rješenja o rasporedu državnih službenika i
namještenika iz članka 20. ove Uredbe, temeljem Pravilnika o unutarnjem redu iz
članka 21. ove Uredbe u roku od 30 dana od dana donošenja Pravilnika.
Članak 23.
Ured za opće poslove Hrvatskoga sabora i Vlade Republike
Hrvatske za Središnji ured obavlja financijsko-planske i računovodstvene
poslove, poslove nadzora i riznice, materijalno poslovanje, nabavu te investicije, opće i kadrovske
poslove (uključujući poslove razvoja i upravljanja kadrovima), te
pomoćno-tehničke poslove.
Ured Vlade Republike Hrvatske za unutarnju reviziju za Središnji ured obavlja
poslove unutarnje revizije.
Članak 24.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o unutarnjem ustrojstvu Središnjeg državnog ureda za razvojnu strategiju (»Narodne novine«, broj 11/2004).
Članak 25.
Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/06-01/15
Urbroj: 5030122-06-1
Zagreb, 25. svibnja 2006.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske
solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |