|
|
|
|
1741
Na temelju članka 16. Zakona o sudjelovanju
pripadnika oružanih snaga Republike Hrvatske, policije, civilne zaštite te
državnih službenika i namještenika u mirovnim operacijama i drugim aktivnostima u inozemstvu (»Narodne novine«, br.
33/2002) i članka 61. stavak 3. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne
novine«, br. 174/2004), donosim
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se opći uvjeti
upućivanja u inozemstvo i sudjelovanja pripadnika operativnih snaga zaštite i
spašavanja iz članka 7. Zakona o zaštiti i spašavanju u aktivnostima snaga za
žurnu pomoć u katastrofama (u daljnjem tekstu: pripadnici operativnih snaga),
prava i obveze pripadnika operativnih snaga, vođenje akcije zaštite i
spašavanja u inozemstvu, izvješćivanje te prestanak akcije zaštite i spašavanja
u inozemstvu.
Članak 2.
Pripadnici operativnih snaga mogu se uputiti u
inozemstvo radi sudjelovanja u aktivnostima žurne pomoći u katastrofama na
temelju bilateralnih i multilateralnih ugovora i sporazuma koje je Republika
Hrvatska sklopila o suradnji u zaštiti od katastrofa i radi sudjelovanja u
okviru misija Organizacije ujedinjenih naroda, Europske unije,
Sjevernoatlantskog partnerskog vijeća i drugih međunarodnih organizacija ili
saveza kojima je Republika Hrvatska pristupila ili im pristupa na temelju
potpisanih međunarodnih ugovora.
Članak 3.
Državna uprava za zaštitu i spašavanje (u
daljnjem tekstu: Državna uprava) u postupku upućivanja u inozemstvo i
sudjelovanja pripadnika operativnih snaga u aktivnostima žurne pomoći u
katastrofama provodi sljedeće aktivnosti:
– izrađuje Listu pripadnika operativnih snaga
koja sadržava popis osoba koje mogu sačinjavati organizacijsku strukturu
operativnih snaga,
– pruža stručnu pomoć u postupku upućivanja,
prelaska državne granice, praćenja rada i boravka u inozemstvu te povlačenja iz
inozemstva i povratka u Republiku Hrvatsku,
– osigurava u državnom proračunu sredstva
potrebna za financiranje priprema, opremanja, upućivanja, sudjelovanja i
povratka pripadnika operativnih snaga u Republiku Hrvatsku,
– sklapa ugovore s pripadnicima operativnih
snaga o međusobnim pravima i obvezama,
– organizira provedbu zdravstvenih pregleda
pripadnika operativnih snaga,
– ugovara osiguranje za pripadnike operativnih
snaga od posljedica nesretnog slučaja (nezgode) za vrijeme trajanja akcije u
inozemstvu,
– osigurava vizu pripadnicima operativnih snaga
i druge potrebne dokumente u skladu s pravilima akcije zaštite i spašavanja,
– osigurava opremanje operativnih snaga
materijalno-tehničkim sredstvima,
– osigurava isplatu naknada i drugih
materijalnih prava pripadnicima operativnih snaga, sukladno odredbama ovog
Pravilnika.
II. PRAVA I OBVEZE
PRIPADNIKA OPERATIVNIH SNAGA
Članak 4.
Pripadnik operativnih snaga poziva se pisanim
putem radi sudjelovanja u sastavu operativnih snaga u akciji zaštite i
spašavanja u inozemstvu.
Pripadnik operativnih snaga mora se odmah
odazvati na poziv.
Članak 5.
Pripadnik operativnih snaga može biti upućen u
inozemstvo ako ispunjava tražene uvjete te da je:
– zdravstveno sposoban za izvršenje zadaća u
izvanrednim uvjetima i pod povećanim psihološkim i fizičkim opterećenjem,
– osposobljen i prethodno pripremljen za
sudjelovanje u akciji zaštite i spašavanja, odnosno da je prošao odgovarajuću
obuku za izvršenje specijalističke zadaće na koju se upućuje, te da znanja i
vještine redovito obnavlja.
Članak 6.
Pripadnik operativnih snaga dužan je poštivati
unutarnji pravni poredak države u kojoj sudjeluje u akciji, odredbe
međunarodnih ugovora i propisa međunarodne organizacije ili drugog tijela koje
je nositelj akcije spašavanja, kojima se uređuje provođenje akcije zaštite i
spašavanja i sudjelovanja u pružanju operativne pomoći.
Članak 7.
Državna uprava upućuje pripadnika operativnih
snaga, predviđenog za upućivanje u akcije zaštite i spašavanja u inozemstvu, na
redoviti zdravstveni pregled koji se obavlja u zdravstvenoj ustanovi koja u
svom sastavu ima medicinu rada ili kod privatnog zdravstvenog djelatnika –
specijaliste medicine rada, najmanje jednom u dvije godine, ako nije drugačije
uređeno odredbama Pravilnika o unutarnjem redu Državne uprave.
Članak 8.
Pripadnik operativnih snaga dužan je proći sve
oblike osposobljavanja i drugih aktivnosti koje provodi Državna uprava radi
stjecanja znanja potrebnih za sudjelovanje u pojedinim akcijama zaštite i
spašavanja u inozemstvu.
Članak 9.
Državna uprava za vrijeme trajanja akcije u
inozemstvu obavezno ugovara osiguranje pripadnika operativnih snaga od
posljedica nesretnog slučaja (nezgode) koje obuhvaća: smrt kao posljedicu
nezgode, potpunu ili djelomičnu invalidnost, naknadu za dane spriječenosti za
rad ako pripadnici operativnih snaga nisu osigurani na teret međunarodne
organizacije nositelja akcije zaštite i spašavanja u inozemstvu.
Članak 10.
Pripadnik operativnih snaga koji se upućuje u
akciju zaštite i spašavanja u inozemstvu mora ponijeti putnu ispravu ili drugi
dokument koji je priznat međudržavnim ugovorom te zaduženu osobnu opremu za
djelovanje, osnovni i pričuvni komplet odore i pribor za osobnu higijenu.
Pripadnik operativnih snaga dužan je po
prestanku akcije razdužiti opremu u sjedištu
postrojbe.
Voditelj postrojbe osigurava opskrbu postrojbe
hranom i pićem za sedam dana te ostalim materijalno-tehničkim sredstvima sukladno predviđenim aktivnostima pojedine akcije.
Članak 11.
Pripadnik operativnih snaga za vrijeme sudjelovanja
u akciji zaštite i spašavanja ima pravo na naknadu plaće i dodataka na plaću te
pravo na druge naknade utvrđene propisima ili posebnim odlukama Vlade Republike
Hrvatske.
III. VOĐENJE AKCIJE
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA U INOZEMSTVU
Članak 12.
Voditelj akcije zaštite i spašavanja u
inozemstvu (u daljnjem tekstu: voditelj akcije):
– vodi i predstavlja operativne snage,
– koordinira djelovanje pripadnika operativnih
snaga za vrijeme trajanja operativne akcije, određuje poslove i zadaće
pripadnika operativnih snaga tijekom akcije zaštite i spašavanja ovisno o
opsegu te zahtjevima akcije,
– neposredno surađuje s predstavnicima zemlje
primateljice pomoći u izvršavanju zadaće zbog koje su operativne snage upućene,
– skrbi o redu i disciplini pripadnika operativnih
snaga,
– usklađuje i određuje uporabu i potrebno
održavanje službenih vozila i ostale opreme,
– izvješćuje Državnu upravu o tijeku akcije
zaštite i spašavanja i izvršavanju zadaća, povredama discipline,
– vodi brigu o zdravstvenom stanju pripadnika
operativnih snaga i eventualnoj zamjeni drugim pripadnicima u slučaju dužeg
trajanja akcije,
– obavlja druge potrebne zadaće za uspješno
djelovanje postrojbe u inozemstvu,
– predlaže povlačenje operativnih snaga u
Republiku Hrvatsku u slučaju neposredne opasnosti za život i zdravlje
pripadnika operativnih snaga.
Voditelju akcije, ili osobi koja ga u slučaju
njegove odsutnosti zamjenjuje u obavljanju voditeljskih poslova, za vrijeme
obavljanja poslova iz stavka 1. ovoga članka, pripada poseban dodatak na plaću
koji se utvrđuje sukladno odredbi čl. 11. ovoga
Pravilnika.
Članak 13.
Državna uprava koordinira akciju operativnih
snaga u inozemstvu putem Nacionalnog središta za koordinaciju primanja i
upućivanja operativne pomoći.
Članak 14.
Služba za sustav 112 osigurava operativnim
snagama u inozemstvu potrebna mobilna sredstva veze: mobilni ili satelitski
telefon, za uspostavu veze s Državnom upravom.
Voditelj akcije odgovoran je za namjensko
korištenje telefona iz st. 1. ovog članka sukladno pravilima službene
komunikacije određene za konkretnu akciju.
Državna uprava snosi troškove za korištenje
telefona iz st. 1. ovog članka u službene svrhe, radi komunikacije s Državnom
upravom i predstavnicima zemlje primateljice pomoći u cilju izvršenja zadaća
akcije zaštite i spašavanja u inozemstvu.
IV. IZVJEŠĆIVANJE
Članak 15.
Voditelj akcije dužan je organizirati vođenje
dnevnika u kojem se evidentiraju sve aktivnosti i događaji od značaja za
izvršenje akcije, te ga po završetku akcije dostavlja Državnoj upravi.
Voditelj akcije podnosi telefaksom ili
elektronskom poštom Nacionalnom središtu za koordinaciju primanja i upućivanja
operativne pomoći dnevno izvješće o aktivnostima operativnih snaga i potrebama
za osiguranje podrške iz zemlje, a ako to nije moguće preko telefona.
Ako akcija zaštite i spašavanja u inozemstvu
traje preko četrnaest dana, voditelj akcije dužan je Državnoj upravi dostaviti
dvotjedno izvješće u pisanom obliku.
V. PRESTANAK AKCIJE
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA U INOZEMSTVU
Članak 16.
Akcija zaštite i spašavanja u inozemstvu
prestaje u sljedećim slučajevima:
– izvršenjem planirane zadaće;
– odlukom zemlje primateljice da daljnja pomoć
operativnih snaga Republike Hrvatske nije više potrebna;
– u slučaju izravne i neposredne opasnosti za
život i zdravlje pripadnika operativnih snaga zbog daljnjeg zadržavanja u
ugroženom području,
– u ostalim, posebno opravdanim slučajevima.
Akcija prestaje najkasnije dvadeset i četiri
sata po povratku pripadnika operativnih snaga u Republiku Hrvatsku.
Članak 17.
Pripadniku operativnih snaga prestaje
sudjelovanje u akciji zaštite i spašavanja u inozemstvu na temelju odluke
voditelja akcije i uz suglasnost ravnatelja Državne uprave u sljedećim
slučajevima:
– završetkom zadaća zbog kojih je upućen u
akciju;
– ako zemlja primateljica pomoći traži njegov
opoziv;
– zbog zdravstvenih razloga;
– zbog drugih posebno opravdanih razloga.
Ako državnom službeniku i namješteniku –
pripadniku operativnih snaga prestane radni odnos u Državnoj upravi za vrijeme
sudjelovanja u akciji zaštite i spašavanja u inozemstvu, sudjelovanje u akciji
prestaje najkasnije na dan prestanka radnog odnosa u Državnoj upravi.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 18.
Odredbe ovog Pravilnika neće se primjenjivati
ako su u suprotnosti s odredbama međunarodnog ugovora na temelju kojeg se
provodi akcija zaštite i spašavanja u inozemstvu ili općim i posebnim aktima
međunarodne organizacije koja organizira žurnu akciju, a koje je prihvatila
Republika Hrvatska na temelju potpisanih međunarodnih ugovora.
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/06-02/51
Urbroj: 543-01-09-01-06-5
Zagreb, 7. lipnja 2006.
Ravnatelj
Đuro Poldrugač, v. r.
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |