|
|
|
|
1940
Na temelju članka 20. stavka 2. Zakona o
željeznici (»Narodne novine«, br. 123/2003 i 30/2004)
i članka 30. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i 30/2004), Vlada
Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 12. srpnja 2006. godine donijela
I.
(1) Željezničke pruge u Republici Hrvatskoj, u
svrhu određivanja načina upravljanja i gospodarenja željezničkom
infrastrukturom te planiranja njezinoga razvoja, u skladu sa člankom 20.
stavkom 1. Zakona o željeznici, razvrstavaju se na:
– pruge od značaja za međunarodni promet,
– pruge od značaja za regionalni promet,
– pruge od značaja za lokalni promet.
(2) Razvrstavanje pruga iz stavka 1. osnova je
za određivanje načina njihove uporabe, te skladnoga i učinkovitoga planiranja
izgradnje, osuvremenjivanja i održavanja željezničke infrastrukture u Republici
Hrvatskoj, prema Nacionalnom programu željezničke infrastrukture iz članka 29.
Zakona o željeznici.
II.
(1) Željezničke pruge od značaja za međunarodni
promet jesu pruge koje:
– se nalaze na paneuropskim koridorima i
njihovim ograncima,
– povezuju željezničke pruge na paneuropskim
koridorima i njihovim ograncima s međunarodnim pomorskim i riječnim lukama i
terminalima u Republici Hrvatskoj,
– unutar željezničkih čvorišta i izvan njih
povezuju međusobno željezničke pruge na paneuropskim koridorima i njihovim
ograncima.
(2) Željezničke pruge od značaja za regionalni
promet jesu pruge koje u smislu daljinskoga prometa povezuju:
– željezničke prometne regije u Republici
Hrvatskoj,
– željezničke prometne regije u Republici
Hrvatskoj sa željezničkim prugama od značaja za
međunarodni promet,
– željezničke prometne regije susjednih država
sa željezničkim prometnim regijama u Republici Hrvatskoj ili sa željezničkim
prugama od značaja za međunarodni promet u Republici Hrvatskoj,
– luke i terminale koji nisu od međunarodnoga
značaja sa željezničkim prugama od značaja za međunarodni promet.
(3) Željezničke pruge od značaja za lokalni
promet jesu:
– željezničke pruge koje u smislu lokalnoga
prometa unutar pojedine prometne regije međusobno povezuju željezničke pruge od
značaja za međunarodni promet i željezničke pruge od značaja za regionalni
promet,
– željezničke pruge koje luke i terminale koji
nisu od međunarodnoga značaja te industrijske zone i gospodarske subjekte
povezuju sa željezničkim prugama od značaja za regionalni promet,
– željezničke pruge koje unutar pojedine
željezničke prometne regije u smislu lokalnoga prometa međusobno povezuju
pojedina područja ili administrativno-gospodarske centre, ili ih priključuju na
željezničke pruge od značaja za međunarodni promet ili na željezničke pruge od
značaja za regionalni promet,
– željezničke pruge u funkciji gradskoga i
prigradskoga željezničkog prometa, ukoliko istovremeno nisu željezničke pruge
od značaja za međunarodni promet ili željezničke pruge od značaja za regionalni
promet,
– željezničke pruge koje u smislu lokalnoga
prometa spajaju pojedina lokalna područja u Republici Hrvatskoj s lokalnim područjima susjednih država,
– željezničke pruge za lokalno povezivanje
unutar željezničkih čvorišta.
III.
(1) Željezničke pruge označene su oznakom koja
se sastoji od oznake velikoga slova koje označava pripadnost kategoriji:
M – pruge od značaja za međunarodni promet,
R – pruge od značaja za regionalni promet,
L – pruge od značaja za lokalni promet,
te troznamenkastoga broja gdje prva znamenka
označava pripadnost skupini unutar svake kategorije, a druga i treća znamenka
označavaju redni broj pruge unutar svake skupine.
(2) Željezničke pruge od značaja za međunarodni
promet razvrstane su po skupinama na glavne (koridorske), spojne i priključne
pruge.
Željezničke pruge od značaja za regionalni
promet i željezničke pruge od značaja za lokalni promet razvrstavane su po
skupinama na željezničke pruge koje se nastavljaju na željezničke pruge u
susjednim državama i na one koje se ne nastavljaju na željezničke pruge u
susjednim državama.
IV.
Razvrstanost željezničkih pruga u Republici
Hrvatskoj na pruge od značaja za međunarodni promet, pruge od značaja za
regionalni promet i pruge od značaja za lokalni promet prikazana je u tablicama
1., 2. i 3., koje su sastavni dio ove Odluke.
V.
Tehnički uvjeti i opremljenost, te način regulacije
prometa za pojedine kategorije pruga određeni su odgovarajućim zakonskim, podzakonskim i drugim propisima željezničkoga sustava
Republike Hrvatske.
VI.
(1) Oznake u stupcu 2. u tablicama iz članka IV.
ove Odluke propisane su odlukama koje se temelje na odredbama članka 8. Zakona
o sigurnosti u željezničkom prometu (»Narodne novine«, br.
77/92, 26/93 i 29/94).
(2) Odluka o razvrstavanju magistralnih
željezničkih pruga (»Narodne novine«, broj 64/93) i Odluka o razvrstavanju
željezničkih pruga I. i II. reda (»Narodne novine«, br.
64/93, 92/95 i 49/03), u tehničkom i sigurnosnom pogledu ostaju na snazi do
donošenja Zakona, kojim će se urediti sigurnost željezničkog prometa.
VII.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a
objavit će se u »Narodnim novinama«.
Klasa: 341-01/06-01/01
Urbroj: 5030114-06-1
Zagreb, 12. srpnja 2006.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur.,
v. r.
TABLICA 1.
ŽELJEZNIČKE PRUGE OD
ZNAČAJA ZA MEĐUNARODNI PROMET
Oznaka pruge prema članku III. |
Oznaka pruge prema članku VI. |
Puni naziv željezničke pruge |
Skraćeni naziv željezničke pruge |
Građevinska duljina pruge (km) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
M1 |
Željezničke pruge na X. paneuropskom koridoru DG –
Savski Marof – Zagreb – Vinkovci – Tovarnik – DG |
|||
M101 |
MG 2 |
(Dobova) – Državna granica – Savski Marof – Zagreb Glavni
kolodvor |
DG – S. Marof – Zagreb Gk |
2 X 26,709 |
M102 * |
MG 2 |
Zagreb Glavni kolodvor – Dugo Selo |
Zagreb Gk – Dugo Selo |
2 X 21,202 |
M103 |
MG 2.1 |
Dugo Selo – Novska |
Dugo Selo – Novska |
83,405 |
M104 |
MG 2 |
Zagreb Glavni kolodvor – Sisak – Novska |
Zagreb Gk – Sisak – Novska
|
116,757 |
M105 |
MG 2 |
Novska – Vinkovci – Tovarnik
– Državna granica – (Šid) |
Novska – Tovarnik – DG |
2 X 185,398 |
|
|
|
|
|
M2 |
Željezničke pruge na ogranku V.b) panuropskoga koridora DG – Botovo
– Koprivnica – Zagreb – Rijeka |
|||
M201 |
MG 1 |
(Gyekenyes) – Državna granica – Botovo
– Koprivnica – Dugo Selo |
DG – Botovo – Dugo Selo |
79,692 |
M102 * |
MG 1 |
Zagreb Glavni kolodvor – Dugo Selo |
Zagreb Gk – Dugo Selo |
2x 21,202 |
M202 |
MG 1 |
Zagreb Glavni kolodvor – Karlovac – Rijeka |
Zagreb Gk – Rijeka |
227,847 |
|
|
|
|
|
M3 |
Željezničke pruge na ogranku V.c) paneuropskoga koridora
DG – Beli Manastir – Osijek – Slavonski Šamac – DG –
(Sarajevo) – DG – Metković – Ploče |
|||
M301 |
MP 13 |
(Magyarboly) – Državna granica
– Beli Manastir – Osijek |
DG – B. Manastir – Osijek |
31,319 |
M302 |
MP 13 |
Osijek – Đakovo – Strizivojna-Vrpolje |
Osijek – Strizivojna-Vrpolje |
48,359 |
M303 |
MP 13 |
Strizivojna-Vrpolje – Slavonski Šamac – Državna granica –
(Bosanski Šamac) |
S.-Vrpolje – S. Šamac –
DG |
23,300 |
M304 |
MP 13 |
(Čapljina) – Državna granica – Metković – Ploče |
DG – Metković – Ploče |
22,754 |
|
|
|
|
|
M4 |
Spojne željezničke pruge između X. paneuropskoga koridora
i ogranka V.b) na području čvorišta Zagreb |
|||
M401 |
MG 1.1 |
Sesvete – Sava odvojnica
(rasputnica) |
Sesvete – Sava |
2 X 11,090 |
M402 |
I 104 |
Sava odvojnica (rasputnica) – Zagreb Ranžirni kolodvor – Zagreb Klara |
Sava – Zagreb Klara |
2 X 6,677 |
M403 |
I 105 |
Zagreb Ranžirni kolodvor (Prijamna skupina) – Zagreb
Klara (Karlovački kolosijek) |
Zagreb RkPs – Z. Klara (K) |
1,056 |
M404 |
MG 1.4 |
Zagreb Klara – Delta odvojnica
(rasputnica) |
Zagreb Klara – Delta |
2,491 |
M405 |
MG 1.3 |
Zagreb Zapadni kolodvor – Trešnjevka odvojnica (rasputnica) |
Zagreb Zk – Trešnjevka |
1,357 |
M406 |
MG 1.2 |
Čulinec odvojnica (rasputnica)
– Zagreb Resnik |
Čulinec – Zagreb Resnik |
2,101 |
M407 |
MG 1.1 |
Sava odvojnica (rasputnica) – Velika Gorica |
Sava – Velika Gorica |
6,295 |
M408 |
I 107 |
Zagreb Ranžirni kolodvor (Otpremna skupina) – Mićevac odvojnica (rasputnica) |
Zagreb RkOs – Mićevac |
1,316 |
M409 |
I 106 |
Zagreb Klara (Mlaka odvojnica
– rasputnica) – Zagreb Ranžirni kolodvor (Prijamna skupina)
(Sisački kolosijek) |
Z. Klara – Zagreb RkPs (S) |
1,071 |
M410 |
I 108 |
Zagreb Ranžirni kolodvor (Otpremna skupina) – Zagreb
Ranžirni kolodvor (Prijamna skupina) (IV. obilazni kolosijek) |
Zagreb RkOs – Zagreb RkPs |
2,719 |
|
|
|
|
|
M5 |
Spojne željezničke pruge između V. koridora i ogranka
V.b) |
|||
M501 |
MG 3 |
(Središče) – Državna granica – Čakovec – Kotoriba
– Državna granica – (Murakeresztur) |
DG – Čakovec – Kotoriba
–DG |
42,389 |
M502 |
MG 4 |
Rijeka – Šapjane – Državna
granica – (Ilirska Bistrica) |
Rijeka – Šapjane – DG |
30,896 |
|
|
|
|
|
M6 |
Priključne željezničke pruge na X. koridor i ogranak
V.b) |
|
||
M601 |
MP14/II210 |
Vinkovci – Vukovar-Borovo naselje – Vukovar |
Vinkovci – Vukovar |
18,514 |
M602 |
I 113 |
Škrljevo – Bakar |
Škrljevo – Bakar |
12,554 |
M603 |
I 114 |
Sušak-Pećine – Rijeka Brajdica
|
Sušak – Rijeka Brajdica
|
3,985 |
M604 |
MP 11 |
Oštarije – Gospić – Knin – Split |
Oštarije – Knin – Split |
326,206 |
M605 |
MP 11.3 |
Ogulin – Krpelj odvojnica
(rasputnica) |
Ogulin – Krpelj |
6,118 |
M606 |
MP 11.1 |
Knin – Zadar |
Knin – Zadar |
95,390 |
M607 |
MP 11.2 |
Perković – Šibenik |
Perković – Šibenik |
22,502 |
M608 |
I 115 |
Ražine – Šibenik Luka |
Ražine – Šibenik Luka |
3,697 |
* Napomena: Željeznička pruga M102 Zagreb Gk – Dugo Selo pripada X. paneuropskom koridoru, ali se
ujedno nalazi i na ogranku V.b) paneuropskoga koridora.
TABLICA 2.
ŽELJEZNIČKE PRUGE OD
ZNAČAJA ZA REGIONALNI PROMET
Oznaka pruge prema članku III. |
Oznaka pruge prema članku VI. |
Puni naziv željezničke pruge |
Skraćeni naziv željezničke pruge |
Građevinska duljina pruge (km) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
R101 |
I 102 |
(Podgorje) – Državna granica – Buzet – Pazin – Pula |
DG – Buzet – Pula |
91,140 |
R102 |
MP 12 |
Sunja – Volinja – Državna granica
– (Dobrljin) |
Sunja – Volinja – DG |
21,575 |
R103 |
MP 12 |
(Martin Brod) – Razdjelna točka km 119+444 – Državna granica –
Ličko Dugo Polje – Knin |
DG – L. D. Polje – Knin |
59,068 |
R104 |
MP 14 |
Vukovar-Borovo Naselje –
Dalj – Erdut – Državna granica – (Bogojevo) |
Vukovar-B.n. – Erdut – DG
|
26,043 |
R105 |
I 110 |
Vinkovci – Drenovci – Državna granica – (Brčko) |
Vinkovci – Drenovci – DG |
50,939 |
|
|
|
|
|
R201 |
I 101 |
Zaprešić – Zabok – Varaždin
– Čakovec |
Zaprešić – Čakovec |
100,722 |
R202 |
I 100 |
Varaždin – Koprivnica –
Virovitica – Osijek – Dalj |
Varaždin – Dalj |
249,839 |
R203 |
MP 12.1 |
Krivaja odvojnica (rasputnica) – Gaj odvojnica (rasputnica) |
Krivaja – Gaj |
1,111 |
TABLICA 3.
ŽELJEZNIČKE PRUGE OD
ZNAČAJA ZA LOKALNI PROMET
Oznaka pruge prema članku III. |
Oznaka pruge prema članku VI. |
Puni naziv željezničke pruge |
Skraćeni naziv željezničke pruge |
Građevinska duljina pruge (km) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
L101 |
II 200 |
Čakovec – Mursko Središće
– Državna granica – |
Čakovec – M. Središće –
DG |
17,942 |
L102 |
II 202 |
Savski Marof – Kumrovec – Državna granica – (Imeno) |
S. Marof – Kumrovec – DG |
38,522 |
L103 |
II 203 |
Zabok – Krapina – Đurmanec
– Državna granica – (Rogatec) |
Zabok – Đurmanec – DG |
27,187 |
L104 |
II 213 |
Karlovac – Ozalj – Kamanje
– Državna granica – (Metlika) |
Karlovac – Kamanje – DG
|
28,798 |
L105 |
I 112 |
Slavonski Brod – Državna granica – (Bosanski Brod) |
Slavonski Brod – DG |
1,478 |
|
|
|
|
|
L201 |
II 201 |
Varaždin – Ivanec – Golubovec
|
Varaždin – Golubovec |
34,582 |
L202 |
II 204 |
Hum-Lug odvojnica (rasputnica) – Gornja Stubica |
Hum-Lug – Gornja Stubica |
10,823 |
L203 |
II 215 |
Zagreb Borongaj – Zagreb istočni kolodvor |
Zagreb Borongaj – Zagreb Ik |
3,760 |
L204 |
II 205 |
Križevci – Bjelovar – Kloštar |
Križevci – Bjelovar – Kloštar |
61,747 |
L205 |
II 206 |
Banova Jaruga – Daruvar – Pčelić
odvojnica (rasputnica) |
Banova Jaruga – Pčelić |
95,752 |
L206 |
II 207 |
Nova Kapela-Batrina – Pleternica – Našice |
Nova Kapela – Našice |
60,492 |
L207 |
II 208 |
Pleternica – Požega – Velika |
Pleternica – Velika |
24,955 |
L208 |
II 209 |
Bizovac – Belišće |
Bizovac – Belišće |
12,940 |
L209 |
I 109 |
Vinkovci – Gaboš – Osijek
|
Vinkovci – Osijek |
33,937 |
L210 |
II 211 |
Vinkovci – Županja |
Vinkovci – Županja |
28,071 |
L211 |
MG 2.2 |
Vinkovci – Vinkovci Teretni kolodvor Park A-B – Jarmina odvojnica (rasputnica) |
Vinkovci – V. TkAB – Jarmina
|
5,237 |
L212 |
MG 2.3 |
Vinkovci – Vinkovci Teretni kolodvor Park D-C – Jarmina odvojnica (rasputnica) |
Vinkovci – V. TkDC – Jarmina
|
5,043 |
L213 |
II 210 |
Vukovar – Stari Vukovar |
Vukovar – Stari Vukovar |
5,691 |
L214 |
I 114 |
Rijeka Brajdica – Rijeka |
Rijeka Brajdica - Rijeka |
1,853 |
L215 |
II 214 |
Lupoglav – Raša |
Lupoglav – Raša |
52,996 |
L216 |
I 111 |
Mirkovci – Vrapčana |
Mirkovci – Vrapčana |
4,928 |
L217 |
II 212 |
Sisak Caprag – Petrinja
– Karlovac |
Sisak Caprag – Karlovac
|
101,769 |
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |