|
|
PREGLED POSLOVNIH INFORMACIJA - ZABRANE - Zakon o zabrani pušenja
| |
Pregled zakona i drugih propisa: 23. 11. 2024. Poslovne i internet usluge, pravne informacije, vijesti iz gospodarstva, poduzetništvo, investicije, stanje na tržištu... |
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
| |
Pregled zakona i drugih propisa - Zakon o zabrani pušenja
Zakon o ograničavanju uporabe duhanskih
proizvoda
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Zakonom u cilju zaštite zdravlja građana utvrđuju mjere za smanjenje i
ograničavanje uporabe duhanskih proizvoda, štetnih sastojaka cigareta i obvezne
oznake na pakiranjima duhanskih proizvoda, preventivne mjere protiv pušenja te
nadzor nad provedbom ovoga Zakona.
Članak 2.
Pojedini izrazi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:
1. Duhanski proizvodi su proizvodi koji sadrže duhan, bilo da je genetski
modificiran ili ne, a služe pušenju, šmrkanju, sisanju ili žvakanju.
2. Katran jest suh, nerazrijeđen beznikotinski kondenzat dima koji nastaje pri
pušenju.
3. Nikotin označava nikotinske alkaloide.
4. Duhan za oralnu uporabu su svi proizvodi za oralnu uporabu, osim onih
namijenjenih za pušenje i žvakanje koji su u cjelini ili djelomično proizvedeni
od duhana u prahu ili u specifičnom obliku, ili u bilo kojoj kombinaciji tih
oblika, osobito onih koji su u pakiranim mjerama ili propusnim pakiranjima, ili
u obliku koji sliči proizvodu hrane.
5. Sastojak jest tvar ili njezin sastavni dio osim lista duhana i drugih
prirodnih ili neobrađenih dijelova biljke duhana koji se koriste u proizvodnji
ili pripremi duhanskog proizvoda i još uvijek su prisutni u završnom proizvodu,
čak i u izmijenjenom obliku, uključujući papir, filtar, tinte i vezivna
sredstva.
6. Oglašavanje jest svaki oblik komercijalne komunikacije, uključujući usluge
informacijskog društva, s ciljem izravne ili neizravne promidžbe duhanskih
proizvoda i pušenja.
7. Sponzoriranje jest svaki oblik doprinosa pravne ili fizičke osobe događaju,
aktivnosti ili pojedincu s ciljem, učinkom ili mogućim učinkom izravne ili
neizravne promidžbe duhanskog proizvoda ili uporabe duhana.
8. Pušenje duhanskih proizvoda jest uporaba duhanskih ili ostalih proizvoda
(»biljnih pušilica«) na način da se udiše dim nastao njihovim izgaranjem.
9. Štetne posljedice pušenja su znanstveno dokazane pojave oštećenja zdravlja i
bolesti koje skraćuju život pušača i nepušača, ako borave u istom zatvorenom
prostoru u kojem se puši.
10. Preventivne mjere protiv pušenja su sustavne aktivnosti čiji je cilj
poboljšanje zdravlja te produljenje i poboljšanje kvalitete života pučanstva.
11. Javni prostor jest zatvoreni prostor namijenjen skupnom boravku ljudi, a
obuhvaća prostore u građevinama u kojima se obavljaju djelatnosti iz područja
zdravstva, zaštite djece, socijalne skrbi, odgoja i obrazovanja, trgovine,
športa i rekreacije, ugostiteljstva i turizma, kulture i umjetnosti, prometa,
uključujući čekaonice, prostorije za sastanke, sve dvorane za okupljanje ljudi,
gledališta, javna prometna sredstva, dizala, kabine žičare, javne zahode te
otvorene prostore namijenjene održavanju kazališnih i kinopredstava, prostore
školskih dvorišta i druge prostore u kojima nepušači protiv svoje volje mogu
biti izloženi duhanskom dimu.
12. Prostor za pušenje jest potpuno zatvoren prostor koji je fizički odvojen od
drugih zatvorenih.
13. Promet duhanskih proizvoda jest uvoz i izvoz, skladištenje radi prodaje i
prodaja.
II. DOPUŠTENA KOLIČINA ŠTETNIH SASTOJAKA CIGARETA I OBVEZNE OZNAKE NA DUHANSKIM
PROIZVODIMA
Članak 3.
Zabranjuje se proizvodnja i promet cigareta koje sadrže više od:
– 10 mg katrana po cigareti,
– 1 mg nikotina po cigareti,
– 10 mg ugljičnog monoksida po cigareti.
Mjerenje katrana, nikotina i ugljičnog monoksida obavlja se na temelju ISO
normi:
– za katran ISO 4387,
– za nikotin ISO 10315,
– za ugljični monoksid ISO 8454.
Točnost oznaka na svakom pojedinačnom pakiranju cigareta provjerava se za katran
i nikotin sukladno ISO normi 8243.
Proizvođači i uvoznici cigareta obvezni su najkasnije do 31. ožujka tekuće
godine za prethodnu godinu ministarstvu nadležnom za zdravstvo (u daljnjem
tekstu: ministarstvo) dostaviti popis svih sastojaka i njihovih količina po
vrsti i tipu koji se koriste u proizvodnji cigareta.
Ministarstvo će jednom godišnje informirati javnost o podacima iz stavka 4.
ovoga članka uz obvezu zaštite podataka koji predstavljaju poslovnu tajnu.
Pravilnik o sadržaju podataka iz stavka 4. ovoga članka te o načinu informiranja
javnosti iz stavka 5. ovoga članka donijet će ministar nadležan za zdravstvo (u
daljnjem tekstu: ministar).
Članak 4.
Zabranjena je proizvodnja i prodaja cigareta koje nemaju otisnute na bočnoj
strani originalnog pakiranja podatke o količini katrana, nikotina i ugljičnog
monoksida po cigareti.
Podaci iz stavka 1. ovoga članka moraju pokrivati najmanje 10% površine bočne
strane originalnog pakiranja cigareta.
Članak 5.
Svako pojedinačno pakiranje duhanskog proizvoda u prometu, osim duhana za oralnu
uporabu i ostalih duhanskih proizvoda koji ne služe pušenju, mora imati otisnuto
jedno od sljedećih upozorenja na hrvatskome jeziku i latiničnom pismu:
– »Pušenje ubija«.
– »Pušenje ozbiljno šteti vama i drugima oko vas«.
Upozorenje iz stavka 1. ovoga članka mora biti otisnuto na prednjoj strani
pojedinačnog pakiranja duhanskog proizvoda i mora prekriti najmanje 30% vanjske
površine pojedinačnog pakiranja.
Upozorenja iz stavka 1. ovoga članka moraju se pravilno izmjenjivati tako da se
svako od tih upozorenja otisne na jednakim količinama proizvedenih, odnosno
prodanih duhanskih proizvoda u tekućoj godini.
Svako pojedinačno pakiranje duhanskog proizvoda u prometu, osim duhana za oralnu
uporabu i ostalih duhanskih proizvoda koji ne služe pušenju, uz upozorenje iz
stavka 1. ovoga članka, mora imati otisnuto jedno od sljedećih upozorenja na
hrvatskome jeziku i latiničnom pismu:
»Pušači umiru mlađi«.
»Pušenje uzrokuje začepljenje arterija i uzrokuje srčani i moždani udar«.
»Pušenje uzrokuje smrtonosan rak pluća«.
»Pušenje u trudnoći šteti vašem djetetu«.
»Zaštitite djecu od udisanja vašeg cigaretnog dima«.
»Vaš liječnik ili ljekarnik može vam pomoći prestati pušiti«.
»Pušenje stvara izrazitu ovisnost, nemojte ni počinjati«.
»Prestanak pušenja umanjuje rizik smrtnih srčanih ili plućnih bolesti«.
»Pušenje može izazvati polaganu i bolnu smrt«.
»Potražite pomoć za prestanak pušenja /savjetujte se sa svojim
liječnikom/ljekarnikom)«.
»Pušenje može usporiti krvotok i prouzročiti impotenciju«.
»Pušenje uzrokuje starenje kože«.
»Pušenje može oštetiti spermu i smanjiti plodnost«.
»Dim sadrži benzene, nitrozamine, formaldehide i ugljikove cijanide«.
Upozorenje iz stavka 4. ovoga članka mora prekriti najmanje 40% vanjske površine
zadnje strane pojedinačnog pakiranja duhanskog proizvoda.
Upozorenja iz stavka 4. ovoga članka moraju se pravilno izmjenjivati tako da se
svako od tih upozorenja otisne na jednakim količinama proizvedenih, odnosno
prodanih duhanskih proizvoda u tekućoj godini.
Upozorenja iz stavka 1. i 4. ovoga članka ne smiju biti otisnuta na dodatnom
prozirnom ovitku pojedinačnog pakiranja duhanskog proizvoda koji se koriste u
prodaji na malo.
Članak 6.
Zabranjena je prodaja na malo duhanskih proizvoda za žvakanje i sisanje koji
nemaju sljedeće upozorenje: »Uporaba ovoga proizvoda šteti vašem zdravlju i
stvara ovisnost«.
Upozorenje iz stavka 1. ovoga članka mora biti otisnuto na najvidljivijoj
površini pojedinačnog pakiranja, osim na dodatnom prozirnom ovitku koji se
koristi u prodaji na malo te mora prekriti najmanje 30% vanjske površine
pojedinačnog pakiranja.
Članak 7.
Kod pojedinačnih pakiranja duhanskih proizvoda osim cigareta, čija najvidljivija
površina prelazi 75 cm2, upozorenja iz članka 5. stavka 1. i 4. ovoga Zakona
moraju prekriti površinu od najmanje 22,5 cm2 na svakoj strani pojedinačnog
pakiranja.
Članak 8.
Podaci iz članka 3. stavka 1. ovoga Zakona te upozorenja iz članka 5. stavka 1.
i 4. i članka 6. stavka 1. ovoga Zakona moraju na pojedinačnom pakiranju
duhanskih proizvoda biti:
– otisnuti masnim crnim slovima tipa Helvetica na bijeloj podlozi s time da
veličina slova zauzima najveći mogući dio površine određene za podatke i
upozorenja,
– otisnuti malim tiskanim slovima, osim prvog slova i gdje je to pravopisno
potrebno,
– otisnuti u središnjem dijelu površine određene za podatke i upozorenja te
paralelno s gornjim rubom pakiranja,
– uokvireni crnim obrubom širokim najmanje 3 mm, a najviše 4 mm, tako da ne
prekrivaju tekst podataka, odnosno upozorenja, osim za upozorenja za duhanske
proizvode iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona,
– otisnuti na hrvatskome jeziku i latiničnom pismu,
– otisnuti na način da ih se ne može ukloniti, izbrisati, da nisu skriveni,
nejasni ili prekinuti drugim pisanim ili slikovnim materijalom ili otvaranjem
pakiranja.
Podaci iz članka 3. stavka 1. ovoga Zakona te upozorenja iz članka 5. stavka 1.
i 4. i članka 6. stavka 1. ovoga Zakona na duhanskim proizvodima koji nisu
cigarete mogu biti pričvršćeni kao naljepnice, pod uvjetom da se te naljepnice
ne mogu ukloniti.
Pojedinačno pakiranje duhanskog proizvoda mora biti označeno serijskim brojem
ili ekvivalentom koji sadrži podatke o mjestu i datumu proizvodnje.
Na pojedinačnom pakiranju duhanskog proizvoda nije dopuštena uporaba izraza kao
što su: »s malim količinama katrana«, »light«, »ultra-light«, »mild«, osobnih
imena, slika, simbola ili drugih znakova koji bi mogli kod potrošača stvoriti
dojam da se radi o manje štetnom proizvodu.
III. MJERE ZA SMANJENJE I OGRANIČAVANJE UPORABE DUHANSKIH PROIZVODA
Članak 9.
Zabranjeno je sponzoriranje događaja, aktivnosti ili pojedinaca s ciljem,
učinkom ili mogućim učinkom izravne ili neizravne promidžbe duhanskog proizvoda
ili uporabe duhana.
Zabranjena je izravna i neizravna promidžba duhanskih proizvoda. Pod neizravnom
promidžbom smatra se i organiziranje događanja na kojima se ističu naziv,
logotip ili druge vizualne karakteristike koje podsjećaju na pojedini duhanski
proizvod.
Neizravna promidžba duhanskog proizvoda smatra se prikazivanje logotipa i drugih
znakova za označavanje duhanskog proizvoda na predmetima koji u smislu ovoga
Zakona nisu duhanski proizvodi. Pod neizravnom promidžbom smatra se i besplatna
ponuda duhanskih proizvoda na javnom mjestu i u javnim prostorima.
Zabranjuje se svako isticanje naziva i logotipa duhanskog proizvoda kroz
svjetleće reklame, plitice, stalke za prodaju, letke, kataloge i ostale
promidžbene materijale na svim prodajnim mjestima gdje se prodaju duhanski
proizvodi.
Zabranjeno je oglašavanje proizvoda koji se ne smatraju duhanskim proizvodima, a
koji svojim oblikom, nazivom ili namjenom neposredno potiču potrošnju duhanskih
proizvoda te svako drugo oglašavanje koje oblikom, nazivom ili namjenom potiče
potrošnju duhanskih proizvoda.
Objavljivanje podataka o kakvoći i drugim svojstvima duhanskih proizvoda u
stručnim knjigama, časopisima i drugim stručnim publikacijama namijenjenim
obavješćivanju proizvođača ili prodavača tih proizvoda ne smatra se oglašavanjem
u smislu ovoga Zakona.
Članak 10.
Brisan.
Članak 11.
Zabranjuje se prodaja duhanskih proizvoda osobama mlađim od 18 godina.
Duhanske proizvode ne smiju prodavati osobe mlađe od 18 godina.
Na svim prodajnim mjestima na kojima se prodaju duhanski proizvodi mora biti
istaknuta oznaka o zabrani prodaje duhanskih proizvoda osobama mlađim od 18
godina.
Oznaka iz stavka 3. ovoga članka mora biti istaknuta na vidljivom mjestu tako da
se može pročitati s udaljenosti od deset metara.
Prodavač od osobe za koju smatra da je mlađa od 18 godina može zatražiti da
odgovarajućom ispravom dokaže punoljetnost. Ako osoba to odbije, prodavač je
obvezan uskratiti prodaju traženoga duhanskog proizvoda.
Zabranjuje se prodaja maloljetnicima »biljnih pušilica« i drugih proizvoda za
pušenje koji mogu maloljetnike poticati na pušenje.
Zabranjuje se prodaja duhanskih proizvoda putem interneta.
Zabranjuje se prodaja duhanskih proizvoda iz automatskih naprava.
Zabranjuje se prodaja pojedinačnih cigareta, odnosno drugih duhanskih proizvoda
izvan originalnog pakiranja proizvođača. Pod automatskim napravama ne
podrazumijevaju se elektronički kiosci za prodaju duhanskih i drugih proizvoda
uz elektroničku autorizaciju i identifikaciju kupca.
Zabranjuje se prodaja duhana za oralnu uporabu i cigareta u pakiranjima koja
sadrže manje od 20 komada.
Članak 12.
Zabranjuje se pušenje duhanskih proizvoda prilikom javnih nastupa i prikazivanje
osoba koje puše na televiziji.
Zabrana iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na filmski program i umjetnička
djela.
Zabranjuje se objavljivanje u tisku fotografija ili crteža osoba koje puše u
promidžbene svrhe.
Članak 13.
Zabranjuje se pušenje u svim zatvorenim javnim prostorima.
Zatvorenim javnim prostorom smatra se prostor koji ima krov i potpuno zatvoreno
više od polovice površine pripadajućih stijena. Pušenje je zabranjeno i u
prostorima koji se po ovom Zakonu ne smatraju zatvorenim javnim prostorom, a
funkcionalni su dio prostora u kojima se obavlja djelatnost odgoja i/ili
obrazovanja.
Zabranjuje se pušenje na prostoru koji je udaljen manje od 20 metara od ulaza u
zgradu zdravstvene ustanove.
Prostori za pušenje nisu dopušteni u prostorima u kojima se obavlja zdravstvena
djelatnost i djelatnost odgoja i obrazovanja.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka pušenje je dopušteno:
– u posebnim za pušače određenim prostorima za smještaj gostiju sukladno
propisima o ugostiteljskoj djelatnosti o čemu u takvim prostorima mora biti
istaknuta oznaka o dozvoli pušenja,
– u posebnim za pušače određenim prostorima u psihijatrijskim bolnicama i u
posebnim za pušače određenim prostorima drugih pružatelja zdravstvene, odnosno
socijalne skrbi duševno bolesnim osobama i u kaznionicama i zatvorima, o čemu u
takvim prostorima mora biti istaknuta oznaka o dozvoli pušenja i
– u prostorima za pušenje.
Članak 14.
Prostor za pušenje mora ispunjavati sljedeće uvjete:
– prostor mora biti uređen tako da iz njega nije moguć protok zraka onečišćenog
duhanskim dimom u drugi prostor,
– površina prostora ne smije biti manja od 10 m²,
– prostor ne smije zauzimati više od 20% ukupne površine javnoga prostora,
odnosno 20% površine prostora za usluživanje u ugostiteljskim objektima,
– prostor ne smije biti namijenjen prijelazu u druge prostore,
– u prostoru se ne smije usluživati hrana ni piće.
Članak 15.
Prostor za pušenje mora biti zatvorena prostorija sa cijelom površinom svih
pripadajućih zidova i stropa, s kliznim vratima koja se moraju samostalno
zatvarati. Zatvoreni prozori i vrata smatraju se kao dio zida.
Iznad ili uz vrata prostora za pušenje mora se nalaziti oznaka »Prostor za
pušenje« s navedenim brojem osoba koje istodobno prostor za pušenje može
primiti.
Ispred ulaza u prostor za pušenje i u prostoru za pušenje mora se osigurati da
se u slučaju kvara ventilacijskog sustava automatski pojavi oznaka »Zabranjeno
pušenje zbog kvara na ventilacijskom sustavu«.
Članak 16.
Prostor za pušenje mora biti opremljen ventilacijskim sustavom i sustavom za
filtriranje koji je sastavni dio prostora za pušenje i koji je fizički odvojen
od drugoga ventilacijskog sustava zatvorenoga javnog prostora u kojem je prostor
za pušenje. Duhanskim dimom onečišćen zrak iz prostora za pušenje ne smije
prelaziti u druge zatvorene prostorije zatvorenoga javnog prostora.
Ventilacijski sustav prostora za pušenje mora raditi automatski i osiguravati da
nema istjecanja dima u druge zatvorene prostorije zatvorenoga javnog prostora.
Članak 17.
Ventilacijskim sustavom prostora za pušenje mora se u odnosu na zatvoren prostor
iz kojeg se ulazi u prostor za pušenje u samom prostoru za pušenje osigurati
podtlak od najmanje 5 Pa uz zatvorena vrata prostora za pušenje.
Prostor za pušenje mora biti opremljen uređajem za mjerenje i prikazivanje
podataka o podtlaku.
Članak 18.
Ventilacijskim sustavom u prostoru za pušenje mora biti osiguran dovod zraka iz
otvorenog prostora ili iz zatvorenog prostora u kojemu je pušenje zabranjeno.
Sustav izmjene zraka mora se pročišćavati tako da je najmanja osigurana količina
dodatnog zraka 30 litara u sekundi po osobi na temelju indeksa popunjenosti
prostora od 0,7 osoba/m².
Članak 19.
Brisan.
Članak 20.
Projektiranje, instaliranje i održavanje ventilacijskih sustava prostora za
pušenje mora biti provedeno sukladno posebnim tehničkim propisima kojima se
utvrđuju bitni zahtjevi za sustave ventilacije.
Članak 20.a
U objektu u kojemu se isključivo uslužuje piće, a u kojem nije moguće ispuniti
uvjete iz članka 14. podstavka 2. i 3. ovoga Zakona, vlasnik, odnosno korisnik
objekta može prostor za usluživanje odrediti pušačkim prostorom, o čemu u tom
prostoru mora biti istaknuta oznaka o dozvoli pušenja.
Pušački prostor iz stavka 1. ovoga članka mora ispunjavati sljedeće uvjete:
– prostor mora imati ventilacijski sustav koji omogućuje najmanje 10 izmjena
zraka na sat,
– odvod zraka onečišćenog duhanskim dimom iz pušačkog prostora u otvoreni
prostor mora se osigurati sustavom za filtriranje,
– prostor mora biti opremljen sredstvima promidžbe spoznaje o štetnosti uporabe
duhanskih proizvoda (plakat, leci, naljepnice ili sl.).
Članak 20.b
Ispunjavanje uvjeta iz članka 14.–18., 20. i 20.a ovoga Zakona utvrđuje se
rješenjem koje donosi ministar.
Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka nije dopuštena žalba, već se protiv
toga rješenja može pokrenuti upravni spor.
Članak 21.
Provedbu zabrane pušenja obvezni su osigurati vlasnik ili korisnik prostora u
kojem je pušenje zabranjeno.
IV. PREVENTIVNE MJERE PROTIV PUŠENJA
Članak 22.
Obvezuju se ustanove koje obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja na
promicanje spoznaje o štetnosti uporabe duhanskih proizvoda za zdravlje među
svim uzrastima djece i mladeži u svim aktivnostima provedbe redovitog
obrazovanja.
Program promicanja spoznaje o štetnosti uporabe duhanskih proizvoda za zdravlje
među svim uzrastima djece i mladeži iz stavka 1. ovoga članka donosi ministar
nadležan za obrazovanje uz suglasnost ministra.
Članak 23.
U ostvarivanju društvene skrbi za zaštitu zdravlja pučanstva od štetnih utjecaja
pušenja duhana i duhanskih proizvoda ministar osniva i imenuje Nacionalno
povjerenstvo za borbu protiv pušenja (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Povjerenstvo ima 9 članova i to:
– 3 zdravstvena radnika koji svojim radom sudjeluju u zdravstvenom
prosvjećivanju,
– 2 istaknuta stručnjaka u borbi protiv pušenja,
– 1 predstavnik javnih medija,
– 1 predstavnik iz područja odgoja i obrazovanja,
– 1 predstavnik ministarstva,
– 1 predstavnik ministarstva nadležnog za obrazovanje.
Povjerenstvo obavlja sljedeće poslove:
– prati pojavnost pušenja, proučava i predlaže mjere za smanjenje utjecaja
duhanskih proizvoda za zdravlje pučanstva,
– predlaže provedbene aktivnosti čiji je cilj smanjenje uporabe duhanskih
proizvoda,
– predlaže programe odvikavanja od pušenja,
– predlaže i organizira izdavanje prigodnih publikacija čiji je cilj promicanje
nepušenja kao zdravog načina života i odvikavanje od pušenja,
– surađuje s međunarodnim tijelima koja prate problematiku smanjenja pušenja,
– priprema izvješća o učestalosti navike pušenja i rezultatima trajnih
preventivnih akcija,
– surađuje s vladinim i nevladinim organizacijama i udrugama,
– obavlja i druge poslove iz područja ograničavanja pušenja duhana i duhanskih
proizvoda, te
– podnosi ministru godišnje izvješće o aktivnostima Povjerenstva.
Članak 24.
Za provedbu sustavnih odgojnih, informativnih i promidžbenih aktivnosti u cilju
smanjenja i ograničavanja uporabe duhanskih proizvoda osiguravaju se sredstva u
državnom proračunu.
V. NADZOR
Članak 25.
Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona obavljaju, svaki u okviru svojega
djelokruga propisanog zakonom, sanitarni inspektori, zdravstveni inspektori,
prosvjetni inspektori, inspektori rada i gospodarski inspektori Državnog
inspektorata.
Članak 26.
U slučaju kad nadležni inspektor utvrdi da se duhanski proizvodi prodaju
protivno odredbama članka 3. – 12. ovoga Zakona pravnoj ili fizičkoj osobi koja
obavlja djelatnost prodaje, rješenjem zabranjuje prodaju duhanskih proizvoda.
Rješenjem iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se rok do kojeg traje zabrana
prodaje duhanskih proizvoda, a koji ne može biti dulji od šest mjeseci.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, kad nadležni inspektor utvrdi da se
duhanski proizvodi prodaju osobama mlađim od 18 godina usmenim će rješenjem u
zapisniku, do otklanjanja utvrđenih nedostataka, a najkraće na rok od 30 dana,
sukladno propisima o trgovini, zabraniti pravnoj ili fizičkoj osobi obavljanje
djelatnosti trgovine.
VI. KAZNENE ODREDBE
Članak 27.
Novčanom kaznom od 30.000,00 do 150.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna
osoba ako:
1. proizvodi ili prodaje cigarete koje sadrže više od 10 mg katrana po cigareti
(članak 3. stavak 1. podstavak1.),
2. proizvodi ili prodaje cigarete koje sadrže više od 1 mg nikotina po cigareti
(članak 3. stavak 1. podstavak2.),
3. proizvodi ili prodaje cigarete koje sadrže više od 10 mg ugljičnog monoksida
po cigareti (članak 3. stavak 1. podstavak 3.),
4. ne dostavi ministarstvu nadležnom za zdravstvo propisane podatke u propisanom
roku (članak 3. stavak 4.),
5. proizvodi ili prodaje cigarete koje na bočnoj strani originalnog pakiranja
nemaju otisnute podatke o količini katrana, nikotina i ugljičnog monoksida po
cigareti ili ima otisnute pogrešne podatke ili ti podaci ne pokrivaju najmanje
10% površine bočne strane originalnog pakiranja cigareta (članak 4.),
6. proizvodi ili prodaje duhanske proizvode bez otisnutog upozorenja iz članka
5. stavka 1.ovoga Zakona ili ako je to upozorenje otisnuto protivno odredbi
članka 5. stavka 2. ovoga Zakona,
7. proizvodi ili prodaje duhanske proizvode bez upozorenja iz članka 5. stavka
4. ovoga Zakona ili je to upozorenje otisnuto protivno odredbi članka 5. stavka
5. ovoga Zakona ili se upozorenje ne izmjenjuje sukladno članku 5. stavku 6.
ovoga Zakona,
8. proizvodi ili prodaje duhanske proizvode na kojima je upozorenje iz članka 5.
stavka 1. ili 4. ovoga Zakona otisnuto na dodatnom prozirnom ovitku pojedinačnog
pakiranja duhanskog proizvoda koji se koriste u prodaji na malo (članak 5.
stavak 7.),
9. prodaje na malo duhanske proizvode za žvakanje i sisanje koji nemaju
upozorenje iz članka 6. stavka 1. ili je to upozorenje otisnuto protivno članku
6. stavku 2. ovoga Zakona,
10. prodaje duhanske proizvode, osim cigareta, na kojima je upozorenje iz članka
5. stavka 1. i 4. ovoga Zakona otisnuto protivno članku 7. ovoga Zakona,
11. proizvodi ili prodaje duhanske proizvode na kojima su podaci iz članka 3.
stavka 1. te upozorenja iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona otisnuti protivno
članku 8. stavku 1. ovoga Zakona,
12. proizvodi ili prodaje duhanske proizvode koji nisu cigarete na kojima su
podaci iz članka 3. stavka 1. ovoga Zakona te upozorenja iz članka 5. stavka 1.
i 4. i članka 6. stavka 1. ovoga Zakona pričvršćeni kao naljepnice koje se mogu
ukloniti,
13. prodaje duhanske proizvode bez serijskog broja ili ekvivalenta koji sadrži
podatke o mjestu i datumu proizvodnje (članak 8. stavak 3.),
14. prodaje duhanske proizvode s uporabom izraza protivno članku 8. stavku 4.
ovoga Zakona,
15. sponzorira događaje, aktivnosti ili pojedince s ciljem, učinkom ili mogućim
učinkom izravne ili neizravne promidžbe duhanskog proizvoda ili uporabe duhana
(članak 9. stavak 1.),
16. izravno ili neizravno promiče duhanske proizvode (članak 9. stavak 2.),
17. ističe naziv ili logotip duhanskog proizvoda kroz svjetleće reklame,
plitice, stalke za prodaju, letke, kataloge i ostale promidžbene materijale na
svim prodajnim mjestima gdje se prodaju duhanski proizvodi ili oglašava
proizvode koji se ne smatraju duhanskim proizvodima, a koji svojim oblikom,
nazivom ili namjenom neposredno potiču potrošnju duhanskih proizvoda ili obavlja
oglašavanje koje oblikom, nazivom ili namjenom potiče potrošnju duhanskih
proizvoda (članak 9. stavak 4. i 5.),
18. Brisano,
19. prodaje duhanske proizvode osobama mlađim od 18 godina (članak 11. stavak
1.),
20. duhanske proizvode prodaje osoba mlađa od 18 godina (članak 11. stavak 2.),
21. na prodajnom mjestu na kojem se prodaju duhanski proizvodi ne istakne oznaku
o zabrani prodaje duhanskih proizvoda osobama mlađim od 18 godina ili je ne
istakne na vidljivom mjestu tako da se može pročitati s udaljenosti od deset
metara. (članak 11. stavak 3. i 4.),
22. prodaje maloljetnicima »biljne pušilice« ili druge proizvode za pušenje koji
mogu maloljetnike poticati na pušenje (članak 11. stavak 6.),
23. prodaje duhanske proizvode putem interneta (članak 11. stavak 7.),
24. prodaje duhanske proizvode iz automatskih naprava (članak 11. stavak 8.),
25. prodaje pojedinačne cigarete ili cigarete u pakiranjima koja sadrže manje od
20 komada, odnosno druge duhanske proizvode izvan originalnog pakiranja
proizvođača (članak 11. stavak 9.),
26. prodaje duhan za oralnu uporabu (članak 11. stavak 10.),
27. dopusti pušenje duhanskih proizvoda prilikom javnih nastupa na televiziji
uživo ili objavi u tisku fotografije ili crteže osoba koje puše u promidžbene
svrhe (članak 12. stavak 1. i 3.),
28. ne osigura poštivanje zabrane pušenja u zatvorenom javnom prostoru (članak
13. stavak 1., 2. i 4.),
29. prostor za pušenje ne ispunjava uvjete iz članka 14. do 18 i 20. ovoga
Zakona,
30. odredi pušačkim prostorom prostor koji ne ispunjava propisane uvjete (članak
20.a).
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i fizička osoba te odgovorna
osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna.
Članak 28.
Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 1.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
fizička osoba koja u ugostiteljskom objektu uslužuje hranu i/ili piće, osim u
objektu iz članka 20.a ovoga Zakona, a u kojem je ugostiteljskom objektu
zatečena osoba koja puši.
Članak 29.
Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna kaznit će inspektor na mjestu
izvršenja za prekršaj fizičku osobu ako:
1. besplatno nudi duhanske proizvode na javnom mjestu i u javnim prostorima
(članak 9. stavak 2.),
2. puši u javnom prostoru u kojem je pušenje zabranjeno (članak 13. stavak 1.).
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 30.
Pravilnik o sadržaju podataka u popisu koji su proizvođači i uvoznici duhanskih
proizvoda obvezni dostaviti ministarstvu i o načinu informiranja javnosti o tim
podacima ministar će donijeti u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu
ovoga Zakona.
Članak 31.
Program promicanja spoznaje o štetnosti uporabe duhanskih proizvoda za zdravlje
među svim uzrastima djece i mladeži iz članka 22. stavka 2. ovoga Zakona
ministar nadležan za obrazovanje donijet će u roku od tri mjeseca od dana
stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 32.
Proizvođači i uvoznici duhanskih proizvoda obvezni su svoj rad i poslovanje
uskladiti s odredbama ovoga Zakona u roku od šest mjeseci od dana stupanja na
snagu ovoga Zakona.
Članak 33.
Vlasnici, odnosno korisnici zatvorenoga javnog prostora obvezni su svoj rad i
poslovanje uskladiti s odredbama ovoga Zakona u roku od šest mjeseci od dana
stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 34.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o ograničavanju
uporabe duhanskih proizvoda (»Narodne novine«, br 128/99., 14/00. i 55/00.).
Članak 35.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 310-29/08-01/01
Zagreb, 17. listopada 2008.
Prijelazne i završne odredbe iz NN 119/09
Članak 12.
U objektima u kojima se isključivo uslužuje piće dopušta se pušenje do
usklađenja s uvjetima određenim u člancima 14.-18. i 20. odnosno s uvjetima iz
članka 20.a ovoga Zakona, a najdulje šest mjeseci od dana njegova stupanja na
snagu.
Članak 13.
Vlasnici, odnosno korisnici zatvorenoga javnog prostora obvezni su svoj rad i
poslovanje uskladiti s odredbom članka 9. stavka 4. Zakona o ograničavanju
uporabe duhanskih proizvoda dodanog člankom 2. ovoga Zakona u roku od trideset
dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 14.
Vlasnici, odnosno korisnici zatvorenoga javnog prostora obvezni su svoj rad i
poslovanje uskladiti s odredbom članka 11. stavka 9. Zakona o ograničavanju
uporabe duhanskih proizvoda dopunjenog člankom 4. ovoga Zakona u roku od tri
mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 15.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
(dakle, stupa na snagu 09.10.2009.g)
Klasa: 310-29/09-01/02
Zagreb, 24. rujna 2009.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
PREPORUKE
CMS - Internet marketing
|
Video i animirana prezentacija. Pogledajte i poslušajte kratki prilog o tome što
mora znati svaki vlasnik tvrtke ili obrtnik, ali i svi drugi koji žele
kvalitetno poslovati putem Interneta. U Hrvatskoj postoji preko 1.000.000
registriranih korisnika Interneta.
Samo na Internetu Vaša ponuda, zajedno sa svim podacima, opisima i slikama,
može biti dostupna 24 sata dnevno, 365 dana godišnje.
|
POSLOVNE INTERNET USLUGE
Predstavljen je pregled propisa sastavljen od strane Poslovnog foruma d.o.o. i suradnika u dobroj vjeri, te iste preglede koristite isključivo na vlastitu odgovornost.
Poslovni forum se ograđuje od bilo koje odgovornosti ili štetne posljedice nastale primjenom ili tumačenjem pravnih informacija objavljenim na ovim web stranicama. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost.
Poslovni forum uložiti će razumne napore da održi web stranice potpuno funkcionalnima i da sve objavljene informacije o propisima budu što je više moguće točne, potpune i pouzdane, ali nije odgovoran za povremeno nefunkcioniranje stranica niti jamči,
izričito ili prešutno, za točnost, istinitost, pouzdanost ili cjelovitost bilo kojeg objavljenog podatka, materijala ili informacije.
Vodite računa da protekom vremena određene informacije i propisi mogu biti izmijenjeni. Poslovni forum ne daje usluge pravne pomoći ili savjeta.
Poslovni forum d.o.o. pruža samo poslovne i internet usluge za koje je registriran.
Poslovni forum d.o.o. - Izrada CMS stranica -
Izrada CMS programa -
Web Express -
Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
| | Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
| |