NOVI PREGLED PROPISA Ugovori Banke Biljno zdravstvo Zdravstveno osiguranje Državne potpore Državni službenici Elektronička isprava Elektronička trgovina Elektronički mediji Financijsko osiguranje Gradnja Hrana Informacijska sigurnost Investicijski fondovi Izmjera i katastar Kazneni postupak Kazneni zakon Kemikalije Kreditne unije Kvaliteta zdravstvene zaštite Lijekovi Nasljeđivanje Obavljanje djelatnosti Obiteljski zakon Obrazovanje odraslih Obrt Obvezni odnosi (ZOO) Obvezno zdravstveno osiguranje Opći upravni postupak Oružje Osiguranje Osiguranje u prometu Ovrha - Ovršni zakon Parnični postupak Primjeri ugovora Porez na dobit Porez na dohodak Porez na kavu Posredovanje u prometu nekretnina Poticanje ulaganja Predmeti opće uporabe Prekršajni zakon Prijevoz - linijski Prijevoz opasnih tvari Prostorno uređenje i gradnja Rad - Zakon o radu Računovodstvo Revizija Stranci Sudovi Šport Šume Tajnost podataka Trgovačka društva Udomiteljstvo Udžbenici za školu Ugostiteljska djelatnost Umirovljenički fond Usluge u turizmu Veterinarstvo Volonterstvo Zabrane u zakonima Zakon o leasingu Zaštita bilja Zakon o radu Zaštita na radu Zaštita okoliša Zaštita potrošača Zaštita prirode Zaštita pučanstva Zaštita životinja Javna nabava NOVI PREGLED PROPISA
|
PREGLED ZAKONA IZ PODRUČJA ZAŠTITE OKOLIŠA I PRIRODE NACIONALNI PLAN DJELOVANJA NA OKOLIŠ 8. HRVATSKA I MEĐUNARODNA ZAJEDNICA Hrvatska je sukcesijom ili samostalno postala članica mnogobrojnih asocijacija i potpisnica mnogobrojnih konvencija. Popis međunarodnih obveza preuzetih do sada nalazi se u DODATKU II. Hrvatska će nastaviti pridonositi ispunjavanju postojećih i novih obveza odnosno rješavanju problema vezanih za zaštitu biosfere. Jedna od prioritetnih zadaća jest upravo nastavak ispunjavanja obvezâ odnosno stvaranje uvjetâ za njihovu provedbu. Radi toga potrebno je analizirati postojeće obveze te stvoriti uvjete za bolju institucionalnu organiziranost (C1). Unutar ministarstva, a u sastavu planiranoga odjela za međunarodnu suradnju osnovat će se posebna organizacijska jedinica za praćenje EU-ovih integracijskih procesa i za njihovu provedbu (M1). Uz bolju i stručniju kadrovsku ekipiranost unutar samoga ministarstva, bit će predloženo da se i u MVP-u osnuje odjel koji će “pokrivati” to područje, osobito u dijelu protoka informacijâ i osiguravanja međunarodne pomoći za ispunjavanje nekih od obveza koje se ne mogu ostvariti iz vlastitih izvora (M2). Također valja provesti sveobuhvatnu analizu mogućnostî koje se pružaju članstvom u mnogobrojnim organizacijama (prije svega u UN-ovu i EU-ovu sustavu) te animirati sve partnere kako bi se ostvarila najbolja suradnja odnosno iskoristile tehničke i materijalne mogućnosti koje nude takve organizacije (M3). Nedvojbeno je to da će u razdoblju koje slijedi prednost imati ispunjavanje uvjetâ u svezi s približavanjem EU-u. S time u svezi bit će potrebno prioritetno stvoriti i tehničke i institucionalne uvjete za njihovu provedbu (C2). Osim stvaranja uvjetâ za djelotvornu suradnju s Ministarstvom za europske integracije (MEI) i pripadajućim EU-ovim tijelima, (M4) zajedno s drugim organizacijskim jedinicama ministarstva i s drugim ustanovama bit će potrebno pripremiti detaljnu analizu obvezâ i mogućih scenarija kojima će biti ostvarljivo ispunjavanje obveza nastalih iz procesa približavanja EU-u odnosno razmotriti financijske i organizacijske posljedice preuzetih obveza na relevantne sektore (M5). Dopunska pozornost bit će usmjerena na one probleme u okolišu koji su najizraženiji za Hrvatsku te u svezi s kojima ona može najviše pridonijeti zaštiti biosfere (C3). Pri tome će se posebna pozornost posvetiti suradnji sa susjednim zemljama odnosno sa širim okružjem, poglavito: radi borbe protiv klimatskih promjena radi zaštite ozonskoga sloja radi zaštite prirodne baštine radi poduzimanja aktivnostî na zaštiti Jadranskoga i Sredozemnog mora radi poduzimanja aktivnostî u sklopu zaštite podunavskoga sliva radi rješavanja problemâ i unaprjeđivanja stanja okoliša sa susjednim zemljama Slovenijom, Bosnom i Hercegovinom, Mađarskom, Italijom i Jugoslavijom, i to na načelu bilateralne i multilateralne suradnje. · radi suradnje u sklopu RZ-a Alpe Jadran. S time u svezi ministarstvo će zajedno s MVP-om i MEI-om odnosno u koordinaciji s njima predlagati suradnju, tj. načine suradnje na bilateralnoj i na multilateralnoj sektorskoj razini sa srodnim tijelima poglavito u susjednim zemljama, zemljama EU-ovim članicama i u zemljama koje se nalaze u procesu približavanja EU-u, odnosno prema potrebi i s drugim zemljama i organizacijama (M6). http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2002/dodaci/2002/0925H.htm |