POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 21. 11. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



STATUT GRADA ČAKOVCA




I. TEMELJNE ODREDBE


Članak 1.

Ovim statutom utvrđuje se , sukladno zakonu , samoupravni djelokrug Grada Čakovca , obilježja , javna priznanja , ustrojstvo , ovlasti i način rada tijela Grada Čakovca , oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju , provođenje referenduma u pitanjima iz djelokruga , mjesna samouprava , ustrojstvo i rad javnih službi , imovina , način financiranja Grada , oblici suradnje s jedinicama lokalne i regionalne samouprave u zemlji i inozemstvu te druga pitanja važna za ostvarivanje prava i obveza .

Članak 2.

Statut je temeljni i najviši opći akt Grada .

Svi ostali akti i odluke tijela Grada trebaju biti sukladni odredbama ovog statuta i zakona .


Članak 3.

Grad Čakovec je jedinica lokalne samouprave na području utvrđenom Zakonom o područjima županija , gradova i općina u Republici Hrvatskoj .

Grad Čakovec obuhvaća područje naselja Čakovec , Ivanovec , Krištanovec , Kuršanec , Novo Selo na Dravi , Novo Selo Rok , Mačkovec , Mihovljan , Pribislavec , Savska Ves , Slemenice , Šandorovec , Totovec i Žiškovec .

Gradsko vijeće posebnom odlukom utvrđuje granice Grada Čakovca sukladno zakonu .

Članak 4.

Naziv Grada je : Grad Čakovec .

Sjedište Grada je u Čakovcu , Ulica kralja Tomislava 15.

Grad Čakovec je pravna osoba .


Članak 5.

Grad Čakovec ima pečat . Pečat je okruglog oblika s grbom Republike Hrvatske u sredini i tekstom koji je utvrđen Uredbom o sadržaju naziva tijela lokalne samouprave te odgovarajućim rednim brojem .

Gradsko poglavarstvo donosi , sukladno Uredbi , odluku o gradskim tijelima koja imaju svoj pečat , o broju pečata te promjeni izgleda , oblika i veličine pečata .


Članak 6.

Grad Čakovec ima grb i zastavu .

Opis i uporaba grba i zastave utvrđuju se posebnom odlukom Gradskog vijeća .


Članak 7.

Dan Grada Čakovca je 29. svibnja i obilježava se svečano .


Članak 8.


Gradsko vijeće počasnim građaninom Grada Čakovca može proglasiti osobe koje su se istaknule naročitim zaslugama za Grad .

Gradsko vijeće građanima i pravnim osobama može dodjeljivati nagrade i druga javna priznanja za naročite uspjehe na svim područjima gospodarskog i društvenog života od značenja za Grad .

Proglašenje počasnog građanina i dodjela nagrada i javnih priznanja utvrđuju se posebnom odlukom Gradskog vijeća .


Članak 9.

Ostvarujući zajednički interes u unapređenju gospodarskog i društvenog razvitka svojih zajednica , Grad Čakovec uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne i regionalne samouprave u zemlji i inozemstvu .

Kada Grad Čakovec procijeni da postoji trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njeno razvijanje , može s pojedinim jedinicama lokalne i regionalne samouprave sklopiti akt o prijateljstvu , suradnji i međusobnim odnosima .

Grad Čakovec će uspostavljanje suradnje , kao i pristupanje udrugama jedinica lokalne i regionalne samouprave u zemlji i inozemstvu , ostvarivati pod uvjetima i na način utvrđen zakonom .

Akt iz stavka 2. ovog članka objavljuje se u Službenom glasniku Grada Čakovca .


Članak 10.


Grad Čakovec u postupku pripremanja i donošenja zakona i propisa na razini Republike Hrvatske te odluka i drugih općih akata na razini Županije , koji ga se neposredno tiču , daje inicijative , mišljenja i prijedloge nadležnim tijelima .



Inicijative , mišljenja i prijedloge u ime Grada mogu podnositi Gradsko vijeće , Gradsko poglavarstvo i gradonačelnik neposredno , a posredno putem vijećnika Gradskog vijeća i zastupnika u Hrvatskom saboru .



II. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG


Članak 11.


Grad Čakovec je samostalan u odlučivanju o poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske , zakonom i ovim statutom , a podliježe nadzoru države radi zaštite ustavnosti i zakonitosti kao i zaštite prava građana sukladno zakonu .

Grad u okviru svog samoupravnog djelokruga :

- osigurava uvjete za uređenje prostora i urbanističko planiranje te zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša

- vodi brigu o uređenju naselja i kvaliteti stanovanja

- vodi brigu o izgradnji komunalnih objekata i uređaja , obavljanju komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti te gradskoj infrastrukturi

- osigurava uvjete za razvitak gospodarskih , društvenih i drugih djelatnosti važnih za područje Grada

- osigurava lokalne potrebe stanovnika u oblasti brige o djeci , socijalne skrbi , primarne zdravstvene zaštite , odgoja i osnovnog obrazovanja , kulture , tjelesne kulture i sporta

- vodi brigu o zaštiti potrošača

- osigurava protupožarnu i civilnu zaštitu

- gospodari gradskom imovinom

- osniva ustanove i druge pravne osobe radi ostvarivanja određenih gospodarskih , društvenih , komunalnih i drugih interesa i potreba stanovnika

- uređuje i druga pitanja u skladu sa zakonom .


Kao Grad u kojem je sjedište Županije i koji ima više od 30.000 stanovnika , Grad Čakovec može na svom području :


- osiguravati potrebe stanovnika u oblasti školstva i zdravstva

- voditi brigu o gospodarskom razvoju

- voditi brigu o prometu i prometnoj infrastrukturi .



Navedene poslove iz djelokruga Županije Grad će početi obavljati kad to Gradsko vijeće svojom odlukom zatraži od Županijske skupštine , uz suglasnost središnjeg tijela državne uprave , nakon što osigura dovoljno prihoda za njihovo obavljanje . Istom odlukom definirat će se rokovi i ostali uvjeti početka obavljanja tih poslova .



Članak 12.

Grad u okviru poslova , prava i obveza koje ostvaruje i osigurava u samoupravnom djelokrugu , kao jedinica lokalne samouprave , putem Gradskog vijeća :



- osigurava uvjete za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom i zemljištem te zaštitom i unapređenjem prirodnog okoliša

- upravlja komunalnom imovinom , stambenim i poslovnim objektima u svojem vlasništvu

- osigurava obavljanje komunalne djelatnosti u skladu sa zakonom

- obavlja poslove u svezi s poticanjem poduzetničkih aktivnosti i korištenjem prostornih kapaciteta u svom vlasništvu

- osigurava sredstva za zadovoljavanje potreba stanovnika u području brige o djeci predškolske dobi

- osigurava sredstva i potiče primjenu djelotvornih mjera radi zaštite životnog standarda i zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba i osoba treće životne dobi te obavlja poslove socijalne skrbi u skladu sa zakonom

- osigurava dio sredstava za zadovoljavanje potreba stanovnika u području primarne zdravstvene zaštite te koordinira aktivnosti u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i radu zdravstvenih ustanova i drugih pravnih osoba koje pružaju zdravstvenu zaštitu u skladu sa zakonom

- osigurava dio sredstava za zadovoljavanje potreba stanovnika u području odgoja i osnovnog obrazovanja u skladu sa zakonom

- obavlja poslove na kulturnom promicanju Grada i osigurava sredstva za zadovoljavanje potreba stanovnika u kulturi

- koordinira izradu , vrši odabir programa , utvrđuje uvjete i osigurava sredstva za provođenje programa u području tjelesne kulture , tehničke kulture i sporta

- osigurava sredstva za zadovoljavanje potreba stanovnika u području protupožarne i civilne zaštite u skladu sa zakonom

- obavlja razrez i naplatu prihoda koji pripadaju Gradu , osim prireza porezu na dohodak ukoliko ga uvede , te osigurava izradu i izvršenje proračuna Grada .



Poslovi iz stavka 1. ovog članka podrobnije se utvrđuju u okviru samoupravnog djelokruga Grada , ovim statutom i odlukama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva .


Članak 13.


Osiguranje uvjeta za razvitak gospodarskih , društvenih , komunalnih i drugih djelatnosti od važnosti za Grad obuhvaća poslove u oblasti :



- prostorno-tržišnih uvjeta

- socio-kulturnih uvjeta

- gospodarske klime na temelju tržišne ekonomije

- gospodarenja gradskom imovinom

- napretka Grada kroz poduzetništvo i osiguranje uvjeta za zapošljavanje i poboljšanje kvalitete življenja

- brige o energiji i racionalnom korištenju energije

- zaštite gradske jezgre u funkciji turizma , ugostiteljstva i zaštite kulturne i povijesne baštine

- suradnje znanosti , gospodarstva i lokalne samouprave

- sigurnosti u prometu .



Poslovi na podizanju poduzetničkih aktivnosti i korištenja prostornih kapaciteta u vlasništvu Grada podrazumijevaju osiguranje osnove za razvoj gospodarskih djelatnosti u svrhu pripreme planiranja prostornih i infrastrukturnih potreba na području Grada , ispitivanje interesa i vrsta poduzetničkih aktivnosti i osiguranje poticajnih sredstava i ostalih uvjeta za razvoj poduzetništva .


Članak 14.



Osiguranje uvjeta za uređenje prostora i urbanističko planiranje te zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša obuhvaća uvjete za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom kroz urbanističko planiranje , uređenje prostora , zemljišta i prirodnog okoliša u cilju osmišljavanja kvalitete korištenja prostora , pripremu donošenja odluka o izradi i usvajanju urbanističkih planova i projekata , kao i akcije u oblasti prometa , cjelokupne infrastrukture , zaštite prirodnog okoliša i graditeljskog naslijeđa .


Članak 15.



Postupak i način donošenja prostornih planova te izmjene i dopune postojećih planova regulirani su zakonom .


Članak 16.



Nakon izrade prijedloga dokumenata prostornog uređenja (Prostornog plana uređenja Grada Čakovca , Generalnog urbanističkog plana Grada Čakovca , detaljnih planova i urbanističkih planova uređenja) provodi se prethodna stručna rasprava i to unutar upravnih odjela Gradske uprave i Odbora Gradskog vijeća za prostorno planiranje , radi ocjene prijedloga dokumenata i potrebne dorade prije stavljanja u daljnju proceduru .


Članak 17.


Provođenje javne rasprave u postupku donošenja prostornih planova regulirano je zakonom i uredbom Vlade Republike Hrvatske .



Primjedbe i prijedloge iz javne rasprave analiziraju i njihovu opravdanost ocjenjuju :



- Odbor Gradskog vijeća za prostorno planiranje , za Prostorni plan uređenja i Generalni urbanistički plan Grada

- Komisija Gradskog poglavarstva za pregled i utvrđivanje primjedbi u postupku donošenja detaljnih planova i urbanističkih planova uređenja .


Članak 18.


U okviru poslova uređenja naselja , unapređenja kvalitete stanovanja , izgradnje i održavanja komunalnih objekata te izgradnje i održavanja objekata lokalne infrastrukture obavljat će se poslovi upravljanja komunalnom imovinom , stambenim i poslovnim objektima u gradskom vlasništvu .

Održavanje objekata zajedničke komunalne potrošnje , pored utvrđivanja i osiguranja izvora financiranja za te namjene , obuhvaća poslove izgradnje i sanacije deponija otpada , izgradnje i održavanja javne rasvjete , održavanja zelenih površina i opreme na njima , čišćenja javno-prometnih površina , zimske službe , održavanja prometnica i javno-pješačkih komunikacija , obavljanja određenih veterinarskih usluga te prigodne dekoracije Grada .


Članak 19.

Osiguranje lokalnih potreba u području brige o djeci i odgoja i osnovnog obrazovanja obuhvaća poslove utvrđivanja javnih potreba te osiguranja financijskih i materijalnih uvjeta za rad u okviru nadležnosti i materijalnih mogućnosti Grada u tim područjima .



Članak 20.

Osiguranje lokalnih potreba u području primarne zdravstvene zaštite obuhvaća utvrđivanje javnih potreba u koordiniranju aktivnosti , radu ustanova i drugih pravnih osoba koje pružaju zdravstvenu zaštitu te osiguranju financijskih i materijalnih uvjeta za rad u okviru nadležnosti i materijalnih mogućnosti Grada u tom području .


Članak 21.


U socijalnoj skrbi potiče se primjena djelotvornih mjera radi zaštite životnog standarda i zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba i osoba treće životne dobi s ciljem angažiranja svih dostupnih društvenih i humanitarnih izvora uz osiguranje financijskih sredstava za te potrebe u skladu sa zakonom .



Članak 22.



Zdravstvena zaštita životinja i zaštita bilja podrazumijeva usklađivanje djelovanja odgovarajućih pravnih i fizičkih osoba u tim djelatnostima te osiguranje sredstava u cilju zadovoljavanja lokalnih potreba stanovnika .





Članak 23.



Osiguranje lokalnih potreba u kulturi obuhvaća poslove na utvrđivanju javnih potreba i razvoja kulture , kulturnog života i zaštite kulturne baštine te osiguranje materijalnih sredstava i drugih uvjeta za te namjene .





Članak 24.



Osiguranje lokalnih potreba u sportu i tehničkoj kulturi podrazumijeva utvrđivanje javnih potreba i razvoja u tom sustavu te osiguranje financijskih i materijalnih uvjeta u skladu sa zakonom .




Članak 25.



Osiguranje lokalnih potreba u području protupožarne i civilne zaštite podrazumijeva izradu Procjene zaštite od požara i Plana zaštite od požara , usklađivanje djelatnosti Javne vatrogasne postrojbe , dobrovoljnih vatrogasnih društava i jedinica civilne zaštite , kao i osiguranje financijskih i drugih uvjeta u tom području u skladu sa zakonom.





Članak 26.



Grad može raspravljati i odlučivati o svemu potrebnom u pojedinim područjima od interesa za građane na temelju zakonskog ovlaštenja i ako to nije izričito zakonom zabranjeno .





III. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU


Članak 27.



Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju u lokalnim poslovima , u skladu sa zakonom i ovim statutom , putem :



- referenduma

- mjesnog zbora građana .





Članak 28.



Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu promjene statuta , prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća , kao i o drugim pitanjima određenima zakonom i statutom .



Referendum raspisuje Gradsko vijeće u skladu sa zakonom .





Članak 29.



Gradsko vijeće je dužno raspraviti o svakom prijedlogu za raspisivanje referenduma , a ako prijedlog ne prihvati , dužno je o razlozima odbijanja obavijestiti predlagača .



O prijedlogu za raspisivanje referenduma Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih vijećnika .



Odlukom o raspisivanju referenduma određuju se pitanja o kojima će se odlučivati referendumom - dan i vrijeme održavanja , područje za koje se provodi referendum i potrebna sredstva za provođenje referenduma .





Članak 30.



Pravo glasovanja na referendumu imaju građani upisani u popis birača s prebivalištem na



području Grada Čakovca za koje se provodi referendum .



Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Gradsko vijeće .





Članak 31.



Gradsko vijeće može tražiti mišljenje zborova građana o svim pitanjima iz samoupravnog

djelokruga .



Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati 1/3 vijećnika Gradskog vijeća i Gradsko poglavarstvo .



Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog , a ako prijedlog ne prihvati , o razlozima odbijanja mora obavijestiti predlagača .



O prijedlogu za traženje mišljenja Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih vijećnika .





Članak 32.



Odlukom o traženju mišljenja zborova građana određuje se način dobivanja mišljenja , pitanja za koja se traži mišljenje , dan održavanja zbora građana i područje u kojem se isto traži .



Dobiveno mišljenje nije obvezatno za Gradsko vijeće .





Članak 33.



Zbor građana za dio ili cijelo područje gradskog kotara , odnosno za područje mjesnog odbora mogu sazvati gradonačelnik ili Vijeće gradskog kotara odnosno mjesnog odbora , uz suglasnost gradonačelnika .





Članak 34,



Građani imaju pravo Gradskom vijeću predlagati donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća .



Gradsko vijeće mora raspravljati o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka , ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10 % birača upisanih u popis birača Grada , te dati odgovor podnositeljima najmanje u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga .





Članak 35.



Tijela Grada Čakovca dužna su građanima i pravnim osobama omogućiti podnošenje predstavki i pritužbi na svoj rad , kao i na rad upravnih tijela , te nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kad im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti .

Na podnijete predstavke i pritužbe predsjednik Gradskog vijeća , gradonačelnik , tajnik Grada ili pročelnik upravnog odjela dužni su dati odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke , odnosno pritužbe .





IV. GRADSKA TIJELA


Gradsko vijeće


Članak 36.



Gradsko vijeće je predstavničko tijelo građana Grada koje donosi akte u okviru djelokruga Grada te obavlja poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom .





Članak 37.



Gradsko vijeće čini 25 vijećnika .



Način izbora vijećnika i trajanje mandata određeni su zakonom .





Članak 38.



Vijećnik nema obvezujući mandat i ne može biti opozvan .



Vijećnik ima pravo i dužnost :



- sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela

- podnositi prijedloge i postavljati pitanja gradonačelniku i Gradskom poglavarstvu .



Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđene zakonom , ovim statutom i Poslovnikom o radu Gradskog vijeća .



Vijećnik u pravilu ne bi trebao biti član više od dva radna tijela Gradskog vijeća .





Članak 39.



Vijećnik za svoj rad ima pravo na naknadu troškova u skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća .





Članak 40.



Vijećniku mandat prestaje prije isteka vremena na koje je izabran u slučajevima utvrđenima zakonom .



Vijećniku miruje mandat ukoliko u momentu konstituiranja Gradskog vijeća obnaša neku od nespojivih dužnosti o čemu je dužan dati izjavu .



Vijećniku mandat u tijeku trajanja počinje mirovati ukoliko prihvati obnašanje nespojive dužnosti o čemu je dužan u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti obavijestiti predsjednika Gradskog vijeća .



Za vrijeme mirovanja mandata vijećnika zamjenjuje zamjenik u skladu s odredbama zakona .



Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti vijećnik , čiji je mandat u mirovanju , nastavlja obavljati dužnost vijećnika ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Gradskog vijeća u roku od 8 dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti .



Nastavljanje s obnašanjem dužnosti vijećnika , na temelju prestanka mirovanja mandata , može se tražiti samo jedanput u tijeku trajanja mandata .





Članak 41.



Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koje bira većinom glasova svih vijećnika .



Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanje ili najmanje 1/3 vijećnika .



Predsjednik i potpredsjednici biraju se na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom o radu Gradskog vijeća .



Gradsko vijeće može , posebnom odlukom , odrediti da predsjednik Vijeća dužnost obavlja profesionalno .





Članak 42.



Predsjednik Gradskog vijeća :



- predstavlja Gradsko vijeće

- saziva i predsjedava sjednicama Gradskog vijeća

- predlaže dnevni red sjednica

- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak

- usklađuje rad radnih tijela Gradskog vijeća

- potpisuje odluke i akte Gradskog vijeća

- surađuje s Gradskim poglavarstvom

- provodi prijem u radni odnos , odnosno prava iz radnog odnosa dužnosnika koje imenuje Gradsko vijeće

- obavlja i druge poslove određene zakonom , ovim statutom i Poslovnikom o radu Gradskog vijeća .



Predsjednik Gradskog vijeća saziva sjednice Gradskog vijeća po potrebi , a najmanje jednom u tri mjeseca .



Predsjednik Gradskog vijeća dužan je sazvati sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje 1/3 vijećnika Gradskog vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva .



Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove sjednicu u roku navedenom u prethodnom stavku , sjednicu će sazvati gradonačelnik .





Članak 43.



Potpredsjednici Gradskog vijeća pomažu predsjedniku i obavljaju druge poslove koje im povjeri Gradsko vijeće ili predsjednik Vijeća u skladu sa zakonom i ovim statutom .



U slučaju spriječenosti ili odsutnosti , predsjednika Gradskog vijeća zamjenjuje potpredsjednik sukladno Poslovniku o radu Gradskog vijeća .





Članak 44.



Gradsko vijeće :



- donosi Statut Grada

- donosi odluke i druge opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada

- bira i razrješuje predsjednika i potpredsjednike Gradskog vijeća

- bira i razrješuje gradonačelnika , njegove zamjenike te članove Gradskog poglavarstva

- osniva i bira članove radnih tijela Gradskog vijeća

- iskazuje povjerenje i odlučuje o nepovjerenju gradonačelniku , pojedinim članovima Poglavarstva ili Poglavarstvu u cjelini

- bira i razrješuje tajnika Grada

- bira i razrješuje direktore gradskih poduzeća i ravnatelje gradskih ustanova

- bira i razrješuje druge predstavnike Gradskog vijeća u tijelima i institucijama određenima zakonom i ovim statutom

- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Gradske uprave

- osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih , društvenih , komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Grad Čakovec

- donosi proračun i odluku o izvršenju proračuna

- donosi odluku o raspodjeli viška prihoda nad izdacima

- usvaja izvješće Poglavarstva o izvršenju proračuna i godišnjem obračunu proračuna

- donosi odluku o višegodišnjem zaduživanju Grada

- donosi Poslovnik o radu Gradskog vijeća

- donosi odluku o pristupanju udrugama jedinica lokalne , odnosno područne (regionalne) samouprave i akte o suradnji s jedinicama lokalne i područne samouprave u zemlji i inozemstvu

- raspisuje referendum

- donosi odluku o plaćama dužnosnika

- obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisima stavljeni u djelokrug Gradskog vijeća .





Članak 45.



Gradsko vijeće može na Gradsko poglavarstvo prenijeti obavljanje svih poslova iz svog djelokruga osim :



- donošenja Statuta Grada

- donošenja proračuna i odluke o raspodjeli viška prihoda nad izdacima

- usvajanja izvješća o godišnjem obračunu proračuna

- donošenja odluka o višegodišnjem zaduženju Grada

- donošenja odluke o raspisivanju referenduma

- donošenja Poslovnika o radu Gradskog vijeća

- donošenja odluka o imenovanju i razrješenju osoba koje imenuje Gradsko vijeće .





Članak 46.



Gradsko vijeće donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina vijećnika Gradskog vijeća .



Gradsko vijeće donosi odluke većinom glasova svih vijećnika kada odlučuje o :



- donošenju Statuta Grada

- donošenju proračuna i odluke o raspodjeli viška prihoda nad rashodima

- donošenju odluka o višegodišnjem zaduženju Grada

- donošenju odluke o raspisivanju referenduma

- donošenju Poslovnika o radu Gradskog vijeća

- usvajanju izvješća o godišnjem obračunu proračuna .



Poslovnikom o radu Gradskog vijeća mogu se odrediti i druga pitanja o kojima se odlučuje većinom glasova svih vijećnika .





Članak 47.



Poslovnikom Gradskog vijeća podrobnije se određuje način konstituiranja , sazivanje , rad i tijek sjednice , glasovanje i vođenje zapisnika , kao i pridržavanje reda na sjednici Gradskog vijeća .





Članak 48.



Gradsko vijeće može zatražiti da se dužnosnici koje na određene funkcije imenuje Gradsko vijeće , prije stupanja na dužnost , očituju o svom imovnom stanju .





Članak 49.



Gradsko vijeće osniva odbore , komisije i druga stalna ili povremena radna tijela za pripremu i predlaganje odluka iz svog djelokruga , odnosno za obavljanje poslova koji im se povjeravaju odlukom o njihovom osnivanju .



Predsjednike stalnih radnih tijela bira Gradsko vijeće iz redova vijećnika .



Za članove radnih tijela mogu se uz vijećnike birati i druge stručne osobe .







Članak 50.



Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se njihov naziv , sastav , djelokrug i način rada .



Predsjednik i članovi radnih tijela za svoj rad imaju pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom Gradskog vijeća o naknadama vijećnika , članova Gradskog poglavarstva , članova radnih tijela Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva te članova Vijeća gradskog kotara odnosno mjesnog odbora , koju Gradsko vijeće donosi na prijedlog Odbora za financije i proračun .





Članak 51.



Gradsko vijeće na konstituirajućoj sjednici osniva :



- Mandatnu komisiju

- Odbor za izbor i imenovanja

- Odbor za statutarno-pravna pitanja

- Odbor za financije i proračun .





Članak 52.



Mandatna komisija ima predsjednika i dva člana .



Komisija raspravlja o pitanjima koja se odnose na mandatna prava vijećnika .





Članak 53.



Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i četiri člana .



Odbor predlaže izbor predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća , gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika , članove radnih tijela Gradskog vijeća i drugih osoba sukladno ovom statutu . Odbor daje prethodno mišljenje o prijedlogu gradonačelnika za izbor članova Gradskog poglavarstva .





Članak 54.



Odbor za statutarno-pravna pitanja ima predsjednika i četiri člana .



Odbor raspravlja i predlaže Statut Grada , Poslovnik o radu Gradskog vijeća , pokretanje postupka za izmjenu i dopunu statuta i poslovnika , izrađuje pročišćene tekstove općih akata Gradskog vijeća , predlaže donošenje drugih odluka i akata iz nadležnosti Gradskog vijeća te obnaša i druge poslove utvrđene ovim statutom i poslovnikom .





Članak 55.



Odbor za financije i proračun ima predsjednika i četiri člana .



Odbor razmatra proračun , izmjene i dopune proračuna , godišnji i polugodišnji obračun proračuna , odluke o porezima i naknadama te druge akte financijskog i materijalnog poslovanja i upravljanja imovinom Grada .



Odbor daje prethodno mišljenje na prijedlog Odluke o plaćama dužnosnika .





Gradonačelnik


Članak 56.



Gradonačelnik zastupa i predstavlja Grad i nositelj je izvršne vlasti Grada .



Gradonačelnik je predsjednik Gradskog poglavarstva , saziva sjednice Poglavarstva , predsjedava im i potpisuje akte Poglavarstva .





Članak 57.



Gradonačelnik ima dva zamjenika .



Zamjenici gradonačelnika pomažu gradonačelniku u obavljanju njegovih dužnosti .



Gradonačelnika , u slučaju njegove spriječenosti i odsutnosti , zamjenjuje zamjenik gradonačelnika kojeg gradonačelnik odredi .



Gradonačelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti jednom od zamjenika .



Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik gradonačelnika dužan je pridržavati se uputa gradonačelnika , a za njihovo obavljanje ne prestaje odgovornost gradonačelnika.





Članak 58.



Prijedlog kandidata za gradonačelnika podnosi Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika .



Gradonačelnik se bira na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom o radu Gradskog vijeća.





Članak 59.



Gradonačelnik u obnašanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada :



- provodi odluke Gradskog vijeća i zaključke Gradskog poglavarstva i odgovoran je za njihovo provođenje

- ima pravo obustaviti od primjene opći akt Gradskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke . Ako Gradsko vijeće to ne učini , gradonačelnik je dužan u

roku od 8 dana o tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada Gradskog vijeća

- vodi brigu o gospodarenju gradskom imovinom i naredbodavac je za izvršenje proračuna

- neposredno ispred Gradskog poglavarstva koordinira rad Ureda Grada i upravnih odjela Gradske uprave , potpisuje akte koje oni donose u okviru svog djelokruga ako za potpisivanje nisu ovlašteni tajnik Grada i pročelnici upravnih odjela

- provodi prijem u radni odnos pročelnika , službenika i namještenika Gradske uprave po zaključku Poglavarstva nakon provedenog javnog natječaja

- obnaša i druge poslove utvrđene zakonom , ovim statutom i odlukama Gradskog vijeća .



Gradonačelnik je odgovoran središnjim tijelima državne uprave za obavljanje poslova državne uprave prenijetih u djelokrug tijela Grada .





Članak 60.



Gradonačelnik obavlja dužnost profesionalno .



Za vrijeme obnašanja dužnosti , u slučaju razrješenja , odnosno po isteku mandata , gradonačelnik ostvaruje prava iz radnog odnosa sukladno zakonu i općim aktima iz radnih odnosa Gradske uprave .



Gradsko vijeće može posebnom odlukom , na prijedlog gradonačelnika , odrediti da jedan od zamjenika gradonačelnika dužnost obavlja profesionalno .





Gradsko poglavarstvo


Članak 61.



Gradsko poglavarstvo obavlja izvršne poslove iz djelokruga Grada i organizira obavljanje poslova državne uprave koji su mu povjereni zakonom .



Gradsko poglavarstvo odgovorno je Gradskom vijeću za svoj rad i odluke koje donosi .





Članak 62.



Gradsko poglavarstvo ima ukupno 7 članova .



Gradonačelnik je po svom položaju predsjednik , a zamjenici gradonačelnika su po položaju članovi Gradskog poglavarstva .



Članove Gradskog poglavarstva bira i imenuje Gradsko vijeće na prijedlog gradonačelnika .



Član Gradskog poglavarstva koji svoju dužnost ne obavlja profesionalno ima pravo na naknadu troškova i ostale naknade u skladu s člankom 50. ovog statuta .



Član Gradskog poglavarstva ne može istovremeno biti član uprave poduzeća u vlasništvu Grada , ravnatelj ustanove u kojoj Grad ima osnivačka prava , pročelnik , službenik i namještenik državne i županijske uprave kao ni Uprave Grada .



Svi članovi Gradskog poglavarstva , osim gradonačelnika , imaju svoje resore .





Članak 63.



Gradsko poglavarstvo :



- priprema prijedloge odluka i općih akata koje donosi Gradsko vijeće

- predlaže Gradskom vijeću donošenje općih akata i mjera

- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagači

- utvrđuje prijedlog proračuna Grada

- podnosi Gradskom vijeću izvješće o izvršenju proračuna i godišnjem obračunu proračuna

- izvršava ili osigurava izvršenje odluka i općih akata Gradskog vijeća

- usmjerava djelovanje upravnih tijela Gradske uprave u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga

- nadzire rad Gradske uprave

- donosi akte iz područja radnih odnosa za Gradsku upravu

- donosi druge opće akte sukladno ovom statutu i odlukama Gradskog vijeća

- upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Grada

- upravlja prihodima i rashodima Grada

- osniva stalna ili povremena radna tijela Poglavarstva

- odlučuje o povjeravanju obavljanja komunalnih djelatnosti davanjem koncesija fizičkim i pravnim osobama po provedenom javnom natječaju

- obavlja poslove za koje ovim statutom nije određena nadležnost nekog drugog tijela

- obavlja i druge poslove utvrđene ovim statutom i zakonom .



Članovi Poglavarstva nemaju pravo odlučivanja o pitanjima iz prethodnog stavka kad su osobno ili preko članova uže obitelji zainteresirana strana .





Članak 64.



Gradsko poglavarstvo dužno je o svom radu izvještavati Gradsko vijeće najmanje jedanput godišnje .



Gradsko poglavarstvo dužno je na zahtjev Gradskog vijeća podnositi i posebna izvješća o svom radu ili pojedinom pitanju iz njegove nadležnosti .





Članak 65.



Odnos Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva utvrđuje se Poslovnikom o radu Gradskog vijeća i ovim statutom .





Članak 66.



Ustrojstvo i način rada i odlučivanja Gradsko poglavarstvo uređuje svojim poslovnikom .







Članak 67.



Gradonačelnik , kao predsjednik Poglavarstva , i članovi Poglavarstva zajednički su odgovorni za odluke koje donosi Gradsko poglavarstvo , a ponaosob su odgovorni za svoje područje rada .



U svezi s pitanjima povjerenja predsjedniku i članovima Poglavarstva neposredno se primjenjuje Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi .





Tajnik Grada


Članak 68.



Tajnik Grada izvršava zadaće koje se odnose na rad Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva:



- sudjeluje na sjednicama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva u savjetodavnom svojstvu i upozorava na poštivanje zakonitosti

- pomaže predsjedniku Gradskog vijeća i gradonačelniku u pripremanju sjednica

- pomaže u pripremi izrade odluka i općih akata Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva

- brine o dostavi materijala za sjednice Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva

- obavlja dužnost glavnog i odgovornog urednika Službenog glasnika Grada Čakovca

- brine o protokolu

- obavlja i druge poslove koje mu povjere predsjednik Gradskog vijeća i gradonačelnik .



Tajnik Grada rukovodi radom Ureda Grada . Tajnik ima status nadređenog službenika .





Članak 69.



Tajnik Grada obavlja svoju dužnost profesionalno , zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vrijeme u Gradskoj upravi Grada Čakovca .



Tajnika Grada imenuje Gradsko vijeće po provedenom postupku javnog natječaja .



Tajnik Grada ne može biti član Gradskog poglavarstva .





Gradska uprava


Članak 70.



Gradsko vijeće za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada , kao i poslova državne uprave prenijetih na Grad , osniva Gradsku upravu Odlukom o ustrojstvu Gradske uprave Grada Čakovca .



Ured Grada i upravni odjeli Gradske uprave izvršavaju zakone i propise , opće akte Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva i odgovorni su za stanje u oblastima za koje su osnovani .



Ured Grada i upravni odjeli Gradske uprave :



- pripremaju nacrte odluka i općih akata koje donose Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo

- pripremaju izvješća , analize i druge materijale iz svog djelokruga za potrebe Gradskog vijeća , Gradskog poglavarstva i radnih tijela Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva

- neposredno izvršavaju odluke i druge opće akte i osiguravaju njihovo provođenje

- prate stanje u područjima za koja su osnovani i o tome izvješćuju Gradsko poglavarstvo

- dužni su svojim radom omogućiti ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u skladu sa zakonom i ovim statutom

- podnose izvješća o svom radu Gradskom poglavarstvu

- obavljaju i druge poslove po nalogu Gradskog poglavarstva i gradonačelnika .





Članak 71.



Upravni odjeli Gradske uprave u izvršavanju zakona , drugih propisa i općih akata Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva donose pojedinačne akte kojima rješavaju prava i obveze fizičkih i pravnih osoba .



Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Međimurske županije , odnosno drugom nadležnom tijelu utvrđenom posebnim zakonom .



Pri donošenju akata primjenjuju se odredbe Zakona o upravnom postupku ako posebnim zakonom nije propisan drugačiji postupak .





Članak 72.



Ured Grada i upravni odjeli Gradske uprave samostalni su u okviru svog djelokruga , a za svoj rad , pravovremeno i zakonito obavljanje poslova odgovaraju Gradskom poglavarstvu i gradonačelniku .



Sredstva za obavljanje djelatnosti Gradske uprave osiguravaju se u proračunu Grada .





Članak 73.



Upravnim odjelima Gradske uprave upravljaju pročelnici koji svoju dužnost obavljaju profesionalno , zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vrijeme u Gradskoj upravi Grada Čakovca .



Pročelnici imaju status nadređenog službenika .



Pročelnike imenuje Gradsko poglavarstvo na temelju provedenog postupka javnog natječaja .





Članak 74.



Upravne , stručne i ostale poslove u Gradskoj upravi obavljaju službenici i namještenici .



Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga Ureda Grada i upravnog odjela u



kojem rade , a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove .





V. MJESNA SAMOUPRAVA


Članak 75.



Na području Grada Čakovca osnivaju se gradski kotarevi i mjesni odbori kao oblici mjesne samouprave putem kojih građani sudjeluju u odlučivanju o poslovima iz samoupravnog djelokruga i lokalnim poslovima od neposrednog utjecaja na njihov život i rad .



U ostvarivanju prava iz stavka 1. ovog članka gradski kotarevi i mjesni odbori dužni su uvažavati probitke Grada u cjelini .



Gradski kotarevi i mjesni odbori su pravne osobe .





Gradski kotarevi


Članak 76.



Gradski kotarevi osnivaju se na užem gradskom području (područje naselja Čakovec) .



Gradski kotarevi su :



1. Gradski kotar Čakovec - istok



- na području istočno od Svetojelenske ceste do HPT-a , uz Dom Hrvatske vojske , istočnom stazom u Perivoju Zrinskih i nadvožnjakom do željezničke pruge te sjeverno od željezničke pruge .



2. Gradski kotar Čakovec - jug



- na području južno od željezničke pruge , od Kalničke ulice na istok , tako da Kalnička ulica ne ulazi u područje ovog gradskog kotara .



3. Gradski kotar Čakovec – zapad



- na području zapadno od Kalničke ulice , s time da Kalnička ulica ulazi u područje ovog gradskog kotara , preko nadvožnjaka , istočnom stazom u Perivoju Zrinskih , uz Dom Hrvatske vojske do HPT-a , uključujući Svetojelensku cestu od Bolnice prema Šenkovcu .





Članak 77.



Gradski kotar ima Vijeće gradskog kotara (u tekstu koji slijedi : Vijeće) i predsjednika kojeg bira Vijeće iz svog sastava tajnim glasovanjem .



Članove Vijeća biraju građani s područja gradskog kotara koji imaju biračko pravo , neposredno tajnim glasovanjem .



Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave .



Vijeće ima ukupno 9 članova koji se biraju na vrijeme od četiri godine .



Članovi Vijeća imaju pravo na naknadu za svoj rad sukladno članku 50. ovog statuta .





Članak 78.



Vijeće gradskog kotara :



- donosi Program rada , a posebno plan malih komunalnih akcija i utvrđuje prioritet u njihovoj realizaciji

- donosi Financijski plan

- saziva mjesni zbor građana za cijelo ili dio područja gradskog kotara uz suglasnost gradonačelnika

- podnosi izvješće o svom radu Gradskom poglavarstvu najmanje jedanput godišnje

- brine o potrebama građana u djelokrugu odgoja i skrbi o djeci i mladeži , socijalne skrbi , zaštite zdravlja , stanovanja , komunalnog uređenja , zaštite prirodnog okoliša i drugim potrebama od svakodnevnog značaja za građane

- donosi Poslovnik o svom radu

- može osnivati stalna i povremena radna tijela u skladu s poslovnikom

- obavlja i druge poslove koji su mu povjereni odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva



Pod malim komunalnim akcijama podrazumijeva se gradnja , uređenje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i manjih javnih objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana na području gradskog kotara , a obuhvaćeni su programom rada gradskog kotara .



Vijeće gradskog kotara za svoj rad odgovara gradonačelniku .





Članak 79.



Program rada i Financijski plan dostavljaju se na suglasnost Gradskom poglavarstvu krajem svake godine .





Članak 80.



Vijeće gradskog kotara može održati sjednicu ako je nazočna većina članova Vijeća , a odluke donosi većinom glasova nazočnih članova .



Program rada , Financijski plan , Poslovnik o radu i odluka o izboru predsjednika Vijeća obvezno se donosi većinom glasova svih članova .



Dužnost člana Vijeća je počasna .





Članak 81.



Predsjednik Vijeća :



- predstavlja gradski kotar

- saziva sjednice Vijeća , predlaže dnevni red , predsjedava sjednicama Vijeća i zborova građana , potpisuje akte Vijeća i zbora građana i dostavlja ih gradonačelniku u roku od 15 dana

- provodi odluke Vijeća

- odgovara za svoj rad Vijeću

- izvješćuje građane i prima njihove prijedloge za poboljšanje rada Vijeća

- obavlja i druge poslove koje mu povjere Vijeće i gradonačelnik .





Članak 82.



Gradski kotar može imati izvorne prihode od usluga , pomoći i dotacija koje ostvari od pravnih i fizičkih osoba .



Gradskom kotaru se , posebnom odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva , osiguravaju određena sredstva za rad .



Prihodi i izdaci gradskog kotara iskazuju se sukladno zakonu .





Članak 83.



Za gradski kotar vodi se financijsko poslovanje sukladno zakonu . Izdaci gradskog kotara izvršavaju se uz suglasnost Vijeća i ovjeru predsjednika Vijeća . Sredstva se mogu trošiti isključivo za namjene utvrđene Programom rada i Financijskim planom Vijeća na koje je Gradsko poglavarstvo dalo suglasnost .





Članak 84.



Nadzor nad zakonitošću rada Vijeća gradskog kotara obavlja Gradsko poglavarstvo .



Gradsko poglavarstvo može raspustiti Vijeće gradskog kotara ako ono učestalo krši Statut Grada , Poslovnik o svom radu ili ne izvršava povjerene mu poslove .





Mjesni odbori



Članak 85.



Mjesni odbor osniva se za jedno naselje , više međusobno povezanih manjih naselja ili dio većeg naselja koje čini zasebnu cjelinu .



Na području Grada Čakovca , osim užeg gradskog područja , postoje mjesni odbori u svim naseljima i to : MO Ivanovec , MO Krištanovec , MO Kuršanec , MO Mačkovec , MO Mihovljan , MO Novo Selo na Dravi , MO Novo Selo Rok , MO Pribislavec , MO Savska Ves , MO Slemenice , MO Šandorovec , MO Totovec i MO Žiškovec .





Članak 86.



Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mogu dati građani , njihove udruge ili organizacije , Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo .



O prijedlogu se raspravlja na zboru građana naselja ili dijela naselja . Zbor građana saziva gradonačelnik ili Vijeće mjesnog odbora uz suglasnost gradonačelnika .





Članak 87.



Odluku o osnivanju mjesnog odbora , odnosno osnivanju novog mjesnog odbora na području gdje već postoji mjesni odbor , donosi Gradsko vijeće .



Odlukom se mora naznačiti područje za koje se mjesni odbor osniva , odrediti broj članova Vijeća mjesnog odbora te dan provođenja izbora za Vijeće mjesnog odbora .





Članak 88.



Mjesni odbor ima Vijeće mjesnog odbora (u daljnjem tekstu koji slijedi : Vijeće) i predsjednika kojeg bira Vijeće iz svog sastava tajnim glasovanjem .



Članove Vijeća biraju građani s područja mjesnog odbora , koji imaju biračko pravo , neposredno tajnim glasovanjem .



Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave .





Članak 89.



Broj članova Vijeća mjesnog odbora ne može biti manji od 5 niti veći od 9 . Broj članova utvrđuje se Pravilima mjesnog odbora .



Mandat članova Vijeća traje četiri godine .



Članovi Vijeća imaju pravo na naknadu za svoj rad sukladno članku 50. ovog statuta .





Članak 90.



Vijeće mjesnog odbora :



- donosi Pravila mjesnog odbora

- donosi Program rada

- donosi Financijski plan

- saziva mjesni zbor građana za cijelo ili dio područja mjesnog odbora uz suglasnost gradonačelnika

- podnosi izvješće o svom radu Gradskom poglavarstvu najmanje jedanput godišnje

- može osnivati stalna i povremena radna tijela u skladu s pravilima

- obavlja i druge poslove koji su mu povjereni odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva .



Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora , a posebno :



- briga o uređenju područja mjesnog odbora i objektima koji služe potrebama građana

- poboljšanje kvalitete stanovanja

- potreba obavljanja komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti

- izgradnja , odnosno održavanje objekata lokalne infrastrukture na području mjesnog odbora

- druge potrebe građana mjesnog odbora od svakodnevne važnosti za život građana .



Vijeće mjesnog odbora za svoj rad odgovara gradonačelniku .





Članak 91.



Pravila mjesnog odbora donose se u skladu s Osnovama pravila mjesnog odbora koje utvrđuje Gradsko vijeće posebnom odlukom .



Program rada i Financijski plan dostavljaju se na suglasnost Gradskom poglavarstvu krajem svake godine .





Članak 92.



Vijeće mjesnog odbora može održati sjednicu ako je nazočna većina članova Vijeća , a odluke donosi većinom glasova nazočnih članova .



Program rada , Financijski plan , Pravila mjesnog odbora i Odluka o izboru predsjednika Vijeća obvezno se donosi većinom glasova svih članova .





Članak 93.



Predsjednik Vijeća :



- predstavlja mjesni odbor

- saziva sjednice Vijeća , predlaže dnevni red , predsjedava sjednicama Vijeća i zborova građana , potpisuje akte Vijeća i zbora građana i dostavlja ih gradonačelniku u roku od 15 dana

- provodi odluke Vijeća

- odgovara za svoj rad Vijeću

- izvješćuje građane i prima njihove prijedloge za poboljšanje rada Vijeća

- obavlja i druge poslove koje mu povjere Vijeće i gradonačelnik .





Članak 94.



Mjesni odbor , uz prihode određene Osnovama pravila mjesnog odbora , može imati izvorne prihode od usluga , pomoći i dotacija koje ostvari od pravnih i fizičkih osoba .



Mjesnom odboru mogu se , posebnom odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva osigurati određena sredstva koja pripadaju Gradu .



Prihodi i izdaci mjesnog odbora iskazuju se sukladno zakonu .





Članak 95.



Za mjesni odbor vodi se financijsko poslovanje sukladno zakonu . Izdaci mjesnog odbora izvršavaju se uz suglasnost Vijeća i ovjeru predsjednika Vijeća . Sredstva se mogu trošiti isključivo za namjene utvrđene Programom rada i Financijskim planom Vijeća na koje je Gradsko poglavarstvo dalo suglasnost .





Članak 96.



Nadzor nad zakonitošću rada Vijeća mjesnog odbora obavlja Gradsko poglavarstvo .



Gradsko poglavarstvo može raspustiti Vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši Statut Grada i Pravila mjesnog odbora ili ne izvršava povjerene mu poslove .





Članak 97.



Obavljanje administrativnih i knjigovodstvenih poslova za potrebe gradskih kotareva i mjesnih odbora osiguravaju Vijeća mjesnog odbora i Gradsko poglavarstvo .





VI. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA


Članak 98.



Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Gradu čine imovinu Grada .



Na temelju općeg akta Gradskog vijeća o uvjetima , načinu i postupku gospodarenja imovinom u vlasništvu Grada , upravljanje imovinom provodi Gradsko poglavarstvo po načelu dobrog domaćina .



Gradsko poglavarstvo donosi pojedinačne akte o kupnji , prodaji , davanju na korištenje sa ili bez naknade i zakupu , odnosno najmu nekretnina i pokretnina .



Grad , sukladno zakonu , u interesu Grada , može osnivati ustanove , trgovačka društva ili ustrojavati vlastite pogone .



Gradsko vijeće donosi akt o osnivanju ustanova i trgovačkih društava , prestanku rada , podjeli , spajanju ili pripajanju dijela trgovačkih društava u vlasništvu Grada ili ustanova nad kojima Grad ima osnivačka prava .









Članak 99.



Gradsko vijeće , u funkciji skupštine trgovačkih društava u vlasništvu Grada i u funkciji osnivača ustanova , utvrđuje raspodjelu dobiti i pokrivanja gubitka .



Dio dobiti koji postaje prihod Grada i iznos gubitka koji se pokriva sredstvima Grada , temeljem akta Gradskog vijeća , iskazuje se u proračunu Grada .





Članak 100.



Grad ima svoje prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže .



Obveze , odnosno rashodi Grada , razmjerni su prihodima koje Grad ostvari sukladno utvrđenim izvorima financiranja .





Članak 101.



Prihodi Grada su :



- udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom

- gradski porezi , prirez porezu na dohodak ukoliko se uvede , naknade i pristojbe čije stope u skladu sa zakonom Grad utvrđuje samostalno

- prihodi od nepokretne i pokretne imovine u vlasništvu Grada te imovinskih prava

- prihodi od dobiti trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu ili suvlasništvu Grada , odnosno u kojima ima udio ili dionice

- prihodi od naknada za koncesiju

- prihodi od prodaje imovine u vlasništvu Grada

- prihodi od darova i nasljedstva

- novčane kazne

- pomoć , poticaji i dotacije iz državnog proračuna

- naknade iz državnog proračuna za obavljanje poslova državne uprave koji su preneseni na Grad

- prihodi od gospodarenja novčanim sredstvima

- drugi prihodi utvrđeni zakonom ili odlukom Gradskog vijeća u skladu sa zakonom .





Članak 102.



Gradsko vijeće donosi godišnji proračun Grada i Odluku o izvršenju proračuna , na prijedlog Gradskog poglavarstva , u rokovima utvrđenima zakonom .



Ukoliko se godišnji proračun za narednu godinu ne donese prije početka godine za koju se donosi , uvodi se privremeno financiranje i to najduže za razdoblje od 3 mjeseca .



Odluku o privremenom financiranju donosi Gradsko vijeće .





Članak 103.



Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Grada nadzire Gradsko vijeće .





VII. AKTI GRADA


Članak 104.



Gradsko vijeće u svom samoupravnom djelokrugu , u skladu sa zakonom i ovim statutom , donosi Statut , Poslovnik o radu , proračun , odluke , zaključke , rješenja , programe , preporuke , naputke , deklaracije i druge akte te daje autentično tumačenje akata koje donosi .



Način i postupak donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom o radu Gradskog vijeća .



Prije nego stupi na snagu , opći akt se obvezno objavljuje u Službenom glasniku Grada Čakovca .



Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od njegove objave , a samo iznimno i iz osobito opravdanih razloga Gradsko vijeće može odrediti da stupa na snagu s danom objave .



Opći akt ne može imati povratno djelovanje .





Članak 105.



Gradsko poglavarstvo donosi odluke , zaključke , rješenja , preporuke , naputke , pravila i druge akte u skladu s ovim statutom i odlukama Gradskog vijeća .





Članak 106.



Radna tijela Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva donose zaključke , upute , naputke i mišljenja .





VIII. JAVNOST RADA


Članak 107.



Rad Gradskog vijeća , Gradskog poglavarstva , radnih tijela Gradskog vijeća i Gradske uprave je javan .



Javnost rada osigurava se :



- javnim održavanjem sjednica

- izvješćima i napisima u tisku i drugim oblicima javnog izvješćivanja

- objavljivanjem općih akata na način propisan ovim statutom .





Članak 108.



Opći akti i zaključci Gradskog poglavarstva , osim općih akata o radnim odnosima Gradske uprave , objavljuju se u Službenom glasniku Grada Čakovca .







Članak 109.



Gradsko vijeće svojom odlukom određuje koji se podaci iz rada Gradskog vijeća , Gradskog poglavarstva i Gradske uprave ne objavljuju , jer predstavljaju tajnu , te način njihovog čuvanja .



Službeni glasnik Grada Čakovca izdaje se na način i pod uvjetima utvrđenima ovim statutom i posebnom odlukom Gradskog vijeća .





IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Članak 110.



Prijedlog za donošenje novog Statuta Grada ili izmjenu i dopunu Statuta može dati ¼ vijećnika Gradskog vijeća , Gradsko poglavarstvo i Odbor za statutarno-pravna pitanja .



Izmjene i dopune Statuta donose se na način i po postupku po kojem je Statut donesen .





Članak 111.



Do donošenja općih akata iz samoupravnog djelokruga Grada usklađenih s odredbama ovog statuta primjenjuju se postojeći opći akti , osim odredbi koje su u suprotnosti sa zakonom .



Usklađivanje s odredbama ovog statuta mora se provesti u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovog statuta .





Članak 112.



Svim Vijećima mjesnih odbora produljuje se mandat .



Izbori za Vijeća gradskih kotareva i Vijeća mjesnih odbora održat će se prve nedjelje u mjesecu svibnju 2003. godine na mandat od dvije godine .



Naredni izbori održavaju se treće nedjelje u svibnju , istovremeno s redovnim izborima za Gradsko vijeće .





Članak 113.



Tajnik Gradskog vijeća kojeg je imenovalo Gradsko vijeće nastavlja obavljati poslove određene ovim statutom kao tajnik Grada .





Članak 114.



Ovaj statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Čakovca.

Stupanjem na snagu ovog statuta prestaje važiti Statut Grada Čakovca (Službeni glasnik Grada Čakovca br. 1/99.) sa svim naknadno donesenim izmjenama i dopunama Statuta .















KLASA : 021-05/01-01/51

URBROJ : 2109/2-02-01-03

Čakovec , 27.rujna 2001.













PREDSJEDNIK GRADSKOG VIJEĆA :



Dražen Blažeka , dipl.ing.


=====================


Temeljem članka 8. i 98. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine br. 33/01.) i članka 40. Statuta Grada Čakovca (Službeni glasnik Grada Čakovca br. 1/99) , Gradsko vijeće Grada Čakovca , na svojoj 03. sjednici , održanoj dana 27.rujna 2001. godine , donijelo je Statut grada Čakovca.