![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() NOVI PREGLED PROPISA ![]() Ugovori ![]() Banke ![]() Biljno zdravstvo ![]() Zdravstveno osiguranje ![]() Državne potpore ![]() Državni službenici ![]() Elektronička isprava ![]() Elektronička trgovina ![]() Elektronički mediji ![]() Financijsko osiguranje ![]() Gradnja ![]() Hrana ![]() Informacijska sigurnost ![]() Investicijski fondovi ![]() Izmjera i katastar ![]() Kazneni postupak ![]() Kazneni zakon ![]() Kemikalije ![]() Kreditne unije ![]() Kvaliteta zdravstvene zaštite ![]() Lijekovi ![]() Nasljeđivanje ![]() Obavljanje djelatnosti ![]() Obiteljski zakon ![]() Obrazovanje odraslih ![]() Obrt ![]() Obvezni odnosi (ZOO) ![]() Obvezno zdravstveno osiguranje ![]() Opći upravni postupak ![]() Oružje ![]() Osiguranje ![]() Osiguranje u prometu ![]() Ovrha - Ovršni zakon ![]() Parnični postupak ![]() Primjeri ugovora ![]() Porez na dobit ![]() Porez na dohodak ![]() Porez na kavu ![]() Posredovanje u prometu nekretnina ![]() Poticanje ulaganja ![]() Predmeti opće uporabe ![]() Prekršajni zakon ![]() Prijevoz - linijski ![]() Prijevoz opasnih tvari ![]() Prostorno uređenje i gradnja ![]() Rad - Zakon o radu ![]() Računovodstvo ![]() Revizija ![]() Stranci ![]() Sudovi ![]() Šport ![]() Šume ![]() Tajnost podataka ![]() Trgovačka društva ![]() Udomiteljstvo ![]() Udžbenici za školu ![]() Ugostiteljska djelatnost ![]() Umirovljenički fond ![]() Usluge u turizmu ![]() Veterinarstvo ![]() Volonterstvo ![]() Zabrane u zakonima ![]() Zakon o leasingu ![]() Zaštita bilja ![]() Zakon o radu ![]() Zaštita na radu ![]() Zaštita okoliša ![]() Zaštita potrošača ![]() Zaštita prirode ![]() Zaštita pučanstva ![]() Zaštita životinja ![]() Javna nabava ![]() NOVI PREGLED PROPISA ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() ![]() STATUT GRADA ČAKOVCA I. TEMELJNE ODREDBE Članak 1. Ovim statutom utvrđuje se , sukladno zakonu , samoupravni djelokrug Grada Čakovca , obilježja , javna priznanja , ustrojstvo , ovlasti i način rada tijela Grada Čakovca , oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju , provođenje referenduma u pitanjima iz djelokruga , mjesna samouprava , ustrojstvo i rad javnih službi , imovina , način financiranja Grada , oblici suradnje s jedinicama lokalne i regionalne samouprave u zemlji i inozemstvu te druga pitanja važna za ostvarivanje prava i obveza . Članak 2. Statut je temeljni i najviši opći akt Grada . Svi ostali akti i odluke tijela Grada trebaju biti sukladni odredbama ovog statuta i zakona . Članak 3. Grad Čakovec je jedinica lokalne samouprave na području utvrđenom Zakonom o područjima županija , gradova i općina u Republici Hrvatskoj . Grad Čakovec obuhvaća područje naselja Čakovec , Ivanovec , Krištanovec , Kuršanec , Novo Selo na Dravi , Novo Selo Rok , Mačkovec , Mihovljan , Pribislavec , Savska Ves , Slemenice , Šandorovec , Totovec i Žiškovec . Gradsko vijeće posebnom odlukom utvrđuje granice Grada Čakovca sukladno zakonu . Članak 4. Naziv Grada je : Grad Čakovec . Sjedište Grada je u Čakovcu , Ulica kralja Tomislava 15. Grad Čakovec je pravna osoba . Članak 5. Grad Čakovec ima pečat . Pečat je okruglog oblika s grbom Republike Hrvatske u sredini i tekstom koji je utvrđen Uredbom o sadržaju naziva tijela lokalne samouprave te odgovarajućim rednim brojem . Gradsko poglavarstvo donosi , sukladno Uredbi , odluku o gradskim tijelima koja imaju svoj pečat , o broju pečata te promjeni izgleda , oblika i veličine pečata . Članak 6. Grad Čakovec ima grb i zastavu . Opis i uporaba grba i zastave utvrđuju se posebnom odlukom Gradskog vijeća . Članak 7. Dan Grada Čakovca je 29. svibnja i obilježava se svečano . Članak 8. Gradsko vijeće počasnim građaninom Grada Čakovca može proglasiti osobe koje su se istaknule naročitim zaslugama za Grad . Gradsko vijeće građanima i pravnim osobama može dodjeljivati nagrade i druga javna priznanja za naročite uspjehe na svim područjima gospodarskog i društvenog života od značenja za Grad . Proglašenje počasnog građanina i dodjela nagrada i javnih priznanja utvrđuju se posebnom odlukom Gradskog vijeća . Članak 9. Ostvarujući zajednički interes u unapređenju gospodarskog i društvenog razvitka svojih zajednica , Grad Čakovec uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne i regionalne samouprave u zemlji i inozemstvu . Kada Grad Čakovec procijeni da postoji trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njeno razvijanje , može s pojedinim jedinicama lokalne i regionalne samouprave sklopiti akt o prijateljstvu , suradnji i međusobnim odnosima . Grad Čakovec će uspostavljanje suradnje , kao i pristupanje udrugama jedinica lokalne i regionalne samouprave u zemlji i inozemstvu , ostvarivati pod uvjetima i na način utvrđen zakonom . Akt iz stavka 2. ovog članka objavljuje se u Službenom glasniku Grada Čakovca . Članak 10. Grad Čakovec u postupku pripremanja i donošenja zakona i propisa na razini Republike Hrvatske te odluka i drugih općih akata na razini Županije , koji ga se neposredno tiču , daje inicijative , mišljenja i prijedloge nadležnim tijelima . Inicijative , mišljenja i prijedloge u ime Grada mogu podnositi Gradsko vijeće , Gradsko poglavarstvo i gradonačelnik neposredno , a posredno putem vijećnika Gradskog vijeća i zastupnika u Hrvatskom saboru . II. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG Članak 11. Grad Čakovec je samostalan u odlučivanju o poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske , zakonom i ovim statutom , a podliježe nadzoru države radi zaštite ustavnosti i zakonitosti kao i zaštite prava građana sukladno zakonu . Grad u okviru svog samoupravnog djelokruga : - osigurava uvjete za uređenje prostora i urbanističko planiranje te zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša - vodi brigu o uređenju naselja i kvaliteti stanovanja - vodi brigu o izgradnji komunalnih objekata i uređaja , obavljanju komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti te gradskoj infrastrukturi - osigurava uvjete za razvitak gospodarskih , društvenih i drugih djelatnosti važnih za područje Grada - osigurava lokalne potrebe stanovnika u oblasti brige o djeci , socijalne skrbi , primarne zdravstvene zaštite , odgoja i osnovnog obrazovanja , kulture , tjelesne kulture i sporta - vodi brigu o zaštiti potrošača - osigurava protupožarnu i civilnu zaštitu - gospodari gradskom imovinom - osniva ustanove i druge pravne osobe radi ostvarivanja određenih gospodarskih , društvenih , komunalnih i drugih interesa i potreba stanovnika - uređuje i druga pitanja u skladu sa zakonom . Kao Grad u kojem je sjedište Županije i koji ima više od 30.000 stanovnika , Grad Čakovec može na svom području : - osiguravati potrebe stanovnika u oblasti školstva i zdravstva - voditi brigu o gospodarskom razvoju - voditi brigu o prometu i prometnoj infrastrukturi . Navedene poslove iz djelokruga Županije Grad će početi obavljati kad to Gradsko vijeće svojom odlukom zatraži od Županijske skupštine , uz suglasnost središnjeg tijela državne uprave , nakon što osigura dovoljno prihoda za njihovo obavljanje . Istom odlukom definirat će se rokovi i ostali uvjeti početka obavljanja tih poslova . Članak 12. Grad u okviru poslova , prava i obveza koje ostvaruje i osigurava u samoupravnom djelokrugu , kao jedinica lokalne samouprave , putem Gradskog vijeća : - osigurava uvjete za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom i zemljištem te zaštitom i unapređenjem prirodnog okoliša - upravlja komunalnom imovinom , stambenim i poslovnim objektima u svojem vlasništvu - osigurava obavljanje komunalne djelatnosti u skladu sa zakonom - obavlja poslove u svezi s poticanjem poduzetničkih aktivnosti i korištenjem prostornih kapaciteta u svom vlasništvu - osigurava sredstva za zadovoljavanje potreba stanovnika u području brige o djeci predškolske dobi - osigurava sredstva i potiče primjenu djelotvornih mjera radi zaštite životnog standarda i zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba i osoba treće životne dobi te obavlja poslove socijalne skrbi u skladu sa zakonom - osigurava dio sredstava za zadovoljavanje potreba stanovnika u području primarne zdravstvene zaštite te koordinira aktivnosti u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i radu zdravstvenih ustanova i drugih pravnih osoba koje pružaju zdravstvenu zaštitu u skladu sa zakonom - osigurava dio sredstava za zadovoljavanje potreba stanovnika u području odgoja i osnovnog obrazovanja u skladu sa zakonom - obavlja poslove na kulturnom promicanju Grada i osigurava sredstva za zadovoljavanje potreba stanovnika u kulturi - koordinira izradu , vrši odabir programa , utvrđuje uvjete i osigurava sredstva za provođenje programa u području tjelesne kulture , tehničke kulture i sporta - osigurava sredstva za zadovoljavanje potreba stanovnika u području protupožarne i civilne zaštite u skladu sa zakonom - obavlja razrez i naplatu prihoda koji pripadaju Gradu , osim prireza porezu na dohodak ukoliko ga uvede , te osigurava izradu i izvršenje proračuna Grada . Poslovi iz stavka 1. ovog članka podrobnije se utvrđuju u okviru samoupravnog djelokruga Grada , ovim statutom i odlukama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva . Članak 13. Osiguranje uvjeta za razvitak gospodarskih , društvenih , komunalnih i drugih djelatnosti od važnosti za Grad obuhvaća poslove u oblasti : - prostorno-tržišnih uvjeta - socio-kulturnih uvjeta - gospodarske klime na temelju tržišne ekonomije - gospodarenja gradskom imovinom - napretka Grada kroz poduzetništvo i osiguranje uvjeta za zapošljavanje i poboljšanje kvalitete življenja - brige o energiji i racionalnom korištenju energije - zaštite gradske jezgre u funkciji turizma , ugostiteljstva i zaštite kulturne i povijesne baštine - suradnje znanosti , gospodarstva i lokalne samouprave - sigurnosti u prometu . Poslovi na podizanju poduzetničkih aktivnosti i korištenja prostornih kapaciteta u vlasništvu Grada podrazumijevaju osiguranje osnove za razvoj gospodarskih djelatnosti u svrhu pripreme planiranja prostornih i infrastrukturnih potreba na području Grada , ispitivanje interesa i vrsta poduzetničkih aktivnosti i osiguranje poticajnih sredstava i ostalih uvjeta za razvoj poduzetništva . Članak 14. Osiguranje uvjeta za uređenje prostora i urbanističko planiranje te zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša obuhvaća uvjete za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom kroz urbanističko planiranje , uređenje prostora , zemljišta i prirodnog okoliša u cilju osmišljavanja kvalitete korištenja prostora , pripremu donošenja odluka o izradi i usvajanju urbanističkih planova i projekata , kao i akcije u oblasti prometa , cjelokupne infrastrukture , zaštite prirodnog okoliša i graditeljskog naslijeđa . Članak 15. Postupak i način donošenja prostornih planova te izmjene i dopune postojećih planova regulirani su zakonom . Članak 16. Nakon izrade prijedloga dokumenata prostornog uređenja (Prostornog plana uređenja Grada Čakovca , Generalnog urbanističkog plana Grada Čakovca , detaljnih planova i urbanističkih planova uređenja) provodi se prethodna stručna rasprava i to unutar upravnih odjela Gradske uprave i Odbora Gradskog vijeća za prostorno planiranje , radi ocjene prijedloga dokumenata i potrebne dorade prije stavljanja u daljnju proceduru . Članak 17. Provođenje javne rasprave u postupku donošenja prostornih planova regulirano je zakonom i uredbom Vlade Republike Hrvatske . Primjedbe i prijedloge iz javne rasprave analiziraju i njihovu opravdanost ocjenjuju : - Odbor Gradskog vijeća za prostorno planiranje , za Prostorni plan uređenja i Generalni urbanistički plan Grada - Komisija Gradskog poglavarstva za pregled i utvrđivanje primjedbi u postupku donošenja detaljnih planova i urbanističkih planova uređenja . Članak 18. U okviru poslova uređenja naselja , unapređenja kvalitete stanovanja , izgradnje i održavanja komunalnih objekata te izgradnje i održavanja objekata lokalne infrastrukture obavljat će se poslovi upravljanja komunalnom imovinom , stambenim i poslovnim objektima u gradskom vlasništvu . Održavanje objekata zajedničke komunalne potrošnje , pored utvrđivanja i osiguranja izvora financiranja za te namjene , obuhvaća poslove izgradnje i sanacije deponija otpada , izgradnje i održavanja javne rasvjete , održavanja zelenih površina i opreme na njima , čišćenja javno-prometnih površina , zimske službe , održavanja prometnica i javno-pješačkih komunikacija , obavljanja određenih veterinarskih usluga te prigodne dekoracije Grada . Članak 19. Osiguranje lokalnih potreba u području brige o djeci i odgoja i osnovnog obrazovanja obuhvaća poslove utvrđivanja javnih potreba te osiguranja financijskih i materijalnih uvjeta za rad u okviru nadležnosti i materijalnih mogućnosti Grada u tim područjima . Članak 20. Osiguranje lokalnih potreba u području primarne zdravstvene zaštite obuhvaća utvrđivanje javnih potreba u koordiniranju aktivnosti , radu ustanova i drugih pravnih osoba koje pružaju zdravstvenu zaštitu te osiguranju financijskih i materijalnih uvjeta za rad u okviru nadležnosti i materijalnih mogućnosti Grada u tom području . Članak 21. U socijalnoj skrbi potiče se primjena djelotvornih mjera radi zaštite životnog standarda i zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba i osoba treće životne dobi s ciljem angažiranja svih dostupnih društvenih i humanitarnih izvora uz osiguranje financijskih sredstava za te potrebe u skladu sa zakonom . Članak 22. Zdravstvena zaštita životinja i zaštita bilja podrazumijeva usklađivanje djelovanja odgovarajućih pravnih i fizičkih osoba u tim djelatnostima te osiguranje sredstava u cilju zadovoljavanja lokalnih potreba stanovnika . Članak 23. Osiguranje lokalnih potreba u kulturi obuhvaća poslove na utvrđivanju javnih potreba i razvoja kulture , kulturnog života i zaštite kulturne baštine te osiguranje materijalnih sredstava i drugih uvjeta za te namjene . Članak 24. Osiguranje lokalnih potreba u sportu i tehničkoj kulturi podrazumijeva utvrđivanje javnih potreba i razvoja u tom sustavu te osiguranje financijskih i materijalnih uvjeta u skladu sa zakonom . Članak 25. Osiguranje lokalnih potreba u području protupožarne i civilne zaštite podrazumijeva izradu Procjene zaštite od požara i Plana zaštite od požara , usklađivanje djelatnosti Javne vatrogasne postrojbe , dobrovoljnih vatrogasnih društava i jedinica civilne zaštite , kao i osiguranje financijskih i drugih uvjeta u tom području u skladu sa zakonom. Članak 26. Grad može raspravljati i odlučivati o svemu potrebnom u pojedinim područjima od interesa za građane na temelju zakonskog ovlaštenja i ako to nije izričito zakonom zabranjeno . III. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU Članak 27. Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju u lokalnim poslovima , u skladu sa zakonom i ovim statutom , putem : - referenduma - mjesnog zbora građana . Članak 28. Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu promjene statuta , prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća , kao i o drugim pitanjima određenima zakonom i statutom . Referendum raspisuje Gradsko vijeće u skladu sa zakonom . Članak 29. Gradsko vijeće je dužno raspraviti o svakom prijedlogu za raspisivanje referenduma , a ako prijedlog ne prihvati , dužno je o razlozima odbijanja obavijestiti predlagača . O prijedlogu za raspisivanje referenduma Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih vijećnika . Odlukom o raspisivanju referenduma određuju se pitanja o kojima će se odlučivati referendumom - dan i vrijeme održavanja , područje za koje se provodi referendum i potrebna sredstva za provođenje referenduma . Članak 30. Pravo glasovanja na referendumu imaju građani upisani u popis birača s prebivalištem na području Grada Čakovca za koje se provodi referendum . Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Gradsko vijeće . Članak 31. Gradsko vijeće može tražiti mišljenje zborova građana o svim pitanjima iz samoupravnog djelokruga . Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati 1/3 vijećnika Gradskog vijeća i Gradsko poglavarstvo . Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog , a ako prijedlog ne prihvati , o razlozima odbijanja mora obavijestiti predlagača . O prijedlogu za traženje mišljenja Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih vijećnika . Članak 32. Odlukom o traženju mišljenja zborova građana određuje se način dobivanja mišljenja , pitanja za koja se traži mišljenje , dan održavanja zbora građana i područje u kojem se isto traži . Dobiveno mišljenje nije obvezatno za Gradsko vijeće . Članak 33. Zbor građana za dio ili cijelo područje gradskog kotara , odnosno za područje mjesnog odbora mogu sazvati gradonačelnik ili Vijeće gradskog kotara odnosno mjesnog odbora , uz suglasnost gradonačelnika . Članak 34, Građani imaju pravo Gradskom vijeću predlagati donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća . Gradsko vijeće mora raspravljati o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka , ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10 % birača upisanih u popis birača Grada , te dati odgovor podnositeljima najmanje u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga . Članak 35. Tijela Grada Čakovca dužna su građanima i pravnim osobama omogućiti podnošenje predstavki i pritužbi na svoj rad , kao i na rad upravnih tijela , te nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kad im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti . Na podnijete predstavke i pritužbe predsjednik Gradskog vijeća , gradonačelnik , tajnik Grada ili pročelnik upravnog odjela dužni su dati odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke , odnosno pritužbe . IV. GRADSKA TIJELA Gradsko vijeće Članak 36. Gradsko vijeće je predstavničko tijelo građana Grada koje donosi akte u okviru djelokruga Grada te obavlja poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom . Članak 37. Gradsko vijeće čini 25 vijećnika . Način izbora vijećnika i trajanje mandata određeni su zakonom . Članak 38. Vijećnik nema obvezujući mandat i ne može biti opozvan . Vijećnik ima pravo i dužnost : - sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela - podnositi prijedloge i postavljati pitanja gradonačelniku i Gradskom poglavarstvu . Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđene zakonom , ovim statutom i Poslovnikom o radu Gradskog vijeća . Vijećnik u pravilu ne bi trebao biti član više od dva radna tijela Gradskog vijeća . Članak 39. Vijećnik za svoj rad ima pravo na naknadu troškova u skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća . Članak 40. Vijećniku mandat prestaje prije isteka vremena na koje je izabran u slučajevima utvrđenima zakonom . Vijećniku miruje mandat ukoliko u momentu konstituiranja Gradskog vijeća obnaša neku od nespojivih dužnosti o čemu je dužan dati izjavu . Vijećniku mandat u tijeku trajanja počinje mirovati ukoliko prihvati obnašanje nespojive dužnosti o čemu je dužan u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti obavijestiti predsjednika Gradskog vijeća . Za vrijeme mirovanja mandata vijećnika zamjenjuje zamjenik u skladu s odredbama zakona . Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti vijećnik , čiji je mandat u mirovanju , nastavlja obavljati dužnost vijećnika ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Gradskog vijeća u roku od 8 dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti . Nastavljanje s obnašanjem dužnosti vijećnika , na temelju prestanka mirovanja mandata , može se tražiti samo jedanput u tijeku trajanja mandata . Članak 41. Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koje bira većinom glasova svih vijećnika . Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanje ili najmanje 1/3 vijećnika . Predsjednik i potpredsjednici biraju se na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom o radu Gradskog vijeća . Gradsko vijeće može , posebnom odlukom , odrediti da predsjednik Vijeća dužnost obavlja profesionalno . Članak 42. Predsjednik Gradskog vijeća : - predstavlja Gradsko vijeće - saziva i predsjedava sjednicama Gradskog vijeća - predlaže dnevni red sjednica - upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak - usklađuje rad radnih tijela Gradskog vijeća - potpisuje odluke i akte Gradskog vijeća - surađuje s Gradskim poglavarstvom - provodi prijem u radni odnos , odnosno prava iz radnog odnosa dužnosnika koje imenuje Gradsko vijeće - obavlja i druge poslove određene zakonom , ovim statutom i Poslovnikom o radu Gradskog vijeća . Predsjednik Gradskog vijeća saziva sjednice Gradskog vijeća po potrebi , a najmanje jednom u tri mjeseca . Predsjednik Gradskog vijeća dužan je sazvati sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje 1/3 vijećnika Gradskog vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva . Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove sjednicu u roku navedenom u prethodnom stavku , sjednicu će sazvati gradonačelnik . Članak 43. Potpredsjednici Gradskog vijeća pomažu predsjedniku i obavljaju druge poslove koje im povjeri Gradsko vijeće ili predsjednik Vijeća u skladu sa zakonom i ovim statutom . U slučaju spriječenosti ili odsutnosti , predsjednika Gradskog vijeća zamjenjuje potpredsjednik sukladno Poslovniku o radu Gradskog vijeća . Članak 44. Gradsko vijeće : - donosi Statut Grada - donosi odluke i druge opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada - bira i razrješuje predsjednika i potpredsjednike Gradskog vijeća - bira i razrješuje gradonačelnika , njegove zamjenike te članove Gradskog poglavarstva - osniva i bira članove radnih tijela Gradskog vijeća - iskazuje povjerenje i odlučuje o nepovjerenju gradonačelniku , pojedinim članovima Poglavarstva ili Poglavarstvu u cjelini - bira i razrješuje tajnika Grada - bira i razrješuje direktore gradskih poduzeća i ravnatelje gradskih ustanova - bira i razrješuje druge predstavnike Gradskog vijeća u tijelima i institucijama određenima zakonom i ovim statutom - uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Gradske uprave - osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih , društvenih , komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Grad Čakovec - donosi proračun i odluku o izvršenju proračuna - donosi odluku o raspodjeli viška prihoda nad izdacima - usvaja izvješće Poglavarstva o izvršenju proračuna i godišnjem obračunu proračuna - donosi odluku o višegodišnjem zaduživanju Grada - donosi Poslovnik o radu Gradskog vijeća - donosi odluku o pristupanju udrugama jedinica lokalne , odnosno područne (regionalne) samouprave i akte o suradnji s jedinicama lokalne i područne samouprave u zemlji i inozemstvu - raspisuje referendum - donosi odluku o plaćama dužnosnika - obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisima stavljeni u djelokrug Gradskog vijeća . Članak 45. Gradsko vijeće može na Gradsko poglavarstvo prenijeti obavljanje svih poslova iz svog djelokruga osim : - donošenja Statuta Grada - donošenja proračuna i odluke o raspodjeli viška prihoda nad izdacima - usvajanja izvješća o godišnjem obračunu proračuna - donošenja odluka o višegodišnjem zaduženju Grada - donošenja odluke o raspisivanju referenduma - donošenja Poslovnika o radu Gradskog vijeća - donošenja odluka o imenovanju i razrješenju osoba koje imenuje Gradsko vijeće . Članak 46. Gradsko vijeće donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina vijećnika Gradskog vijeća . Gradsko vijeće donosi odluke većinom glasova svih vijećnika kada odlučuje o : - donošenju Statuta Grada - donošenju proračuna i odluke o raspodjeli viška prihoda nad rashodima - donošenju odluka o višegodišnjem zaduženju Grada - donošenju odluke o raspisivanju referenduma - donošenju Poslovnika o radu Gradskog vijeća - usvajanju izvješća o godišnjem obračunu proračuna . Poslovnikom o radu Gradskog vijeća mogu se odrediti i druga pitanja o kojima se odlučuje većinom glasova svih vijećnika . Članak 47. Poslovnikom Gradskog vijeća podrobnije se određuje način konstituiranja , sazivanje , rad i tijek sjednice , glasovanje i vođenje zapisnika , kao i pridržavanje reda na sjednici Gradskog vijeća . Članak 48. Gradsko vijeće može zatražiti da se dužnosnici koje na određene funkcije imenuje Gradsko vijeće , prije stupanja na dužnost , očituju o svom imovnom stanju . Članak 49. Gradsko vijeće osniva odbore , komisije i druga stalna ili povremena radna tijela za pripremu i predlaganje odluka iz svog djelokruga , odnosno za obavljanje poslova koji im se povjeravaju odlukom o njihovom osnivanju . Predsjednike stalnih radnih tijela bira Gradsko vijeće iz redova vijećnika . Za članove radnih tijela mogu se uz vijećnike birati i druge stručne osobe . Članak 50. Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se njihov naziv , sastav , djelokrug i način rada . Predsjednik i članovi radnih tijela za svoj rad imaju pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom Gradskog vijeća o naknadama vijećnika , članova Gradskog poglavarstva , članova radnih tijela Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva te članova Vijeća gradskog kotara odnosno mjesnog odbora , koju Gradsko vijeće donosi na prijedlog Odbora za financije i proračun . Članak 51. Gradsko vijeće na konstituirajućoj sjednici osniva : - Mandatnu komisiju - Odbor za izbor i imenovanja - Odbor za statutarno-pravna pitanja - Odbor za financije i proračun . Članak 52. Mandatna komisija ima predsjednika i dva člana . Komisija raspravlja o pitanjima koja se odnose na mandatna prava vijećnika . Članak 53. Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i četiri člana . Odbor predlaže izbor predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća , gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika , članove radnih tijela Gradskog vijeća i drugih osoba sukladno ovom statutu . Odbor daje prethodno mišljenje o prijedlogu gradonačelnika za izbor članova Gradskog poglavarstva . Članak 54. Odbor za statutarno-pravna pitanja ima predsjednika i četiri člana . Odbor raspravlja i predlaže Statut Grada , Poslovnik o radu Gradskog vijeća , pokretanje postupka za izmjenu i dopunu statuta i poslovnika , izrađuje pročišćene tekstove općih akata Gradskog vijeća , predlaže donošenje drugih odluka i akata iz nadležnosti Gradskog vijeća te obnaša i druge poslove utvrđene ovim statutom i poslovnikom . Članak 55. Odbor za financije i proračun ima predsjednika i četiri člana . Odbor razmatra proračun , izmjene i dopune proračuna , godišnji i polugodišnji obračun proračuna , odluke o porezima i naknadama te druge akte financijskog i materijalnog poslovanja i upravljanja imovinom Grada . Odbor daje prethodno mišljenje na prijedlog Odluke o plaćama dužnosnika . Gradonačelnik Članak 56. Gradonačelnik zastupa i predstavlja Grad i nositelj je izvršne vlasti Grada . Gradonačelnik je predsjednik Gradskog poglavarstva , saziva sjednice Poglavarstva , predsjedava im i potpisuje akte Poglavarstva . Članak 57. Gradonačelnik ima dva zamjenika . Zamjenici gradonačelnika pomažu gradonačelniku u obavljanju njegovih dužnosti . Gradonačelnika , u slučaju njegove spriječenosti i odsutnosti , zamjenjuje zamjenik gradonačelnika kojeg gradonačelnik odredi . Gradonačelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti jednom od zamjenika . Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik gradonačelnika dužan je pridržavati se uputa gradonačelnika , a za njihovo obavljanje ne prestaje odgovornost gradonačelnika. Članak 58. Prijedlog kandidata za gradonačelnika podnosi Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika . Gradonačelnik se bira na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom o radu Gradskog vijeća. Članak 59. Gradonačelnik u obnašanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada : - provodi odluke Gradskog vijeća i zaključke Gradskog poglavarstva i odgovoran je za njihovo provođenje - ima pravo obustaviti od primjene opći akt Gradskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke . Ako Gradsko vijeće to ne učini , gradonačelnik je dužan u roku od 8 dana o tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada Gradskog vijeća - vodi brigu o gospodarenju gradskom imovinom i naredbodavac je za izvršenje proračuna - neposredno ispred Gradskog poglavarstva koordinira rad Ureda Grada i upravnih odjela Gradske uprave , potpisuje akte koje oni donose u okviru svog djelokruga ako za potpisivanje nisu ovlašteni tajnik Grada i pročelnici upravnih odjela - provodi prijem u radni odnos pročelnika , službenika i namještenika Gradske uprave po zaključku Poglavarstva nakon provedenog javnog natječaja - obnaša i druge poslove utvrđene zakonom , ovim statutom i odlukama Gradskog vijeća . Gradonačelnik je odgovoran središnjim tijelima državne uprave za obavljanje poslova državne uprave prenijetih u djelokrug tijela Grada . Članak 60. Gradonačelnik obavlja dužnost profesionalno . Za vrijeme obnašanja dužnosti , u slučaju razrješenja , odnosno po isteku mandata , gradonačelnik ostvaruje prava iz radnog odnosa sukladno zakonu i općim aktima iz radnih odnosa Gradske uprave . Gradsko vijeće može posebnom odlukom , na prijedlog gradonačelnika , odrediti da jedan od zamjenika gradonačelnika dužnost obavlja profesionalno . Gradsko poglavarstvo Članak 61. Gradsko poglavarstvo obavlja izvršne poslove iz djelokruga Grada i organizira obavljanje poslova državne uprave koji su mu povjereni zakonom . Gradsko poglavarstvo odgovorno je Gradskom vijeću za svoj rad i odluke koje donosi . Članak 62. Gradsko poglavarstvo ima ukupno 7 članova . Gradonačelnik je po svom položaju predsjednik , a zamjenici gradonačelnika su po položaju članovi Gradskog poglavarstva . Članove Gradskog poglavarstva bira i imenuje Gradsko vijeće na prijedlog gradonačelnika . Član Gradskog poglavarstva koji svoju dužnost ne obavlja profesionalno ima pravo na naknadu troškova i ostale naknade u skladu s člankom 50. ovog statuta . Član Gradskog poglavarstva ne može istovremeno biti član uprave poduzeća u vlasništvu Grada , ravnatelj ustanove u kojoj Grad ima osnivačka prava , pročelnik , službenik i namještenik državne i županijske uprave kao ni Uprave Grada . Svi članovi Gradskog poglavarstva , osim gradonačelnika , imaju svoje resore . Članak 63. Gradsko poglavarstvo : - priprema prijedloge odluka i općih akata koje donosi Gradsko vijeće - predlaže Gradskom vijeću donošenje općih akata i mjera - daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagači - utvrđuje prijedlog proračuna Grada - podnosi Gradskom vijeću izvješće o izvršenju proračuna i godišnjem obračunu proračuna - izvršava ili osigurava izvršenje odluka i općih akata Gradskog vijeća - usmjerava djelovanje upravnih tijela Gradske uprave u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga - nadzire rad Gradske uprave - donosi akte iz područja radnih odnosa za Gradsku upravu - donosi druge opće akte sukladno ovom statutu i odlukama Gradskog vijeća - upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Grada - upravlja prihodima i rashodima Grada - osniva stalna ili povremena radna tijela Poglavarstva - odlučuje o povjeravanju obavljanja komunalnih djelatnosti davanjem koncesija fizičkim i pravnim osobama po provedenom javnom natječaju - obavlja poslove za koje ovim statutom nije određena nadležnost nekog drugog tijela - obavlja i druge poslove utvrđene ovim statutom i zakonom . Članovi Poglavarstva nemaju pravo odlučivanja o pitanjima iz prethodnog stavka kad su osobno ili preko članova uže obitelji zainteresirana strana . Članak 64. Gradsko poglavarstvo dužno je o svom radu izvještavati Gradsko vijeće najmanje jedanput godišnje . Gradsko poglavarstvo dužno je na zahtjev Gradskog vijeća podnositi i posebna izvješća o svom radu ili pojedinom pitanju iz njegove nadležnosti . Članak 65. Odnos Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva utvrđuje se Poslovnikom o radu Gradskog vijeća i ovim statutom . Članak 66. Ustrojstvo i način rada i odlučivanja Gradsko poglavarstvo uređuje svojim poslovnikom . Članak 67. Gradonačelnik , kao predsjednik Poglavarstva , i članovi Poglavarstva zajednički su odgovorni za odluke koje donosi Gradsko poglavarstvo , a ponaosob su odgovorni za svoje područje rada . U svezi s pitanjima povjerenja predsjedniku i članovima Poglavarstva neposredno se primjenjuje Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi . Tajnik Grada Članak 68. Tajnik Grada izvršava zadaće koje se odnose na rad Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva: - sudjeluje na sjednicama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva u savjetodavnom svojstvu i upozorava na poštivanje zakonitosti - pomaže predsjedniku Gradskog vijeća i gradonačelniku u pripremanju sjednica - pomaže u pripremi izrade odluka i općih akata Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva - brine o dostavi materijala za sjednice Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva - obavlja dužnost glavnog i odgovornog urednika Službenog glasnika Grada Čakovca - brine o protokolu - obavlja i druge poslove koje mu povjere predsjednik Gradskog vijeća i gradonačelnik . Tajnik Grada rukovodi radom Ureda Grada . Tajnik ima status nadređenog službenika . Članak 69. Tajnik Grada obavlja svoju dužnost profesionalno , zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vrijeme u Gradskoj upravi Grada Čakovca . Tajnika Grada imenuje Gradsko vijeće po provedenom postupku javnog natječaja . Tajnik Grada ne može biti član Gradskog poglavarstva . Gradska uprava Članak 70. Gradsko vijeće za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada , kao i poslova državne uprave prenijetih na Grad , osniva Gradsku upravu Odlukom o ustrojstvu Gradske uprave Grada Čakovca . Ured Grada i upravni odjeli Gradske uprave izvršavaju zakone i propise , opće akte Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva i odgovorni su za stanje u oblastima za koje su osnovani . Ured Grada i upravni odjeli Gradske uprave : - pripremaju nacrte odluka i općih akata koje donose Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo - pripremaju izvješća , analize i druge materijale iz svog djelokruga za potrebe Gradskog vijeća , Gradskog poglavarstva i radnih tijela Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva - neposredno izvršavaju odluke i druge opće akte i osiguravaju njihovo provođenje - prate stanje u područjima za koja su osnovani i o tome izvješćuju Gradsko poglavarstvo - dužni su svojim radom omogućiti ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u skladu sa zakonom i ovim statutom - podnose izvješća o svom radu Gradskom poglavarstvu - obavljaju i druge poslove po nalogu Gradskog poglavarstva i gradonačelnika . Članak 71. Upravni odjeli Gradske uprave u izvršavanju zakona , drugih propisa i općih akata Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva donose pojedinačne akte kojima rješavaju prava i obveze fizičkih i pravnih osoba . Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Međimurske županije , odnosno drugom nadležnom tijelu utvrđenom posebnim zakonom . Pri donošenju akata primjenjuju se odredbe Zakona o upravnom postupku ako posebnim zakonom nije propisan drugačiji postupak . Članak 72. Ured Grada i upravni odjeli Gradske uprave samostalni su u okviru svog djelokruga , a za svoj rad , pravovremeno i zakonito obavljanje poslova odgovaraju Gradskom poglavarstvu i gradonačelniku . Sredstva za obavljanje djelatnosti Gradske uprave osiguravaju se u proračunu Grada . Članak 73. Upravnim odjelima Gradske uprave upravljaju pročelnici koji svoju dužnost obavljaju profesionalno , zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vrijeme u Gradskoj upravi Grada Čakovca . Pročelnici imaju status nadređenog službenika . Pročelnike imenuje Gradsko poglavarstvo na temelju provedenog postupka javnog natječaja . Članak 74. Upravne , stručne i ostale poslove u Gradskoj upravi obavljaju službenici i namještenici . Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga Ureda Grada i upravnog odjela u kojem rade , a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove . V. MJESNA SAMOUPRAVA Članak 75. Na području Grada Čakovca osnivaju se gradski kotarevi i mjesni odbori kao oblici mjesne samouprave putem kojih građani sudjeluju u odlučivanju o poslovima iz samoupravnog djelokruga i lokalnim poslovima od neposrednog utjecaja na njihov život i rad . U ostvarivanju prava iz stavka 1. ovog članka gradski kotarevi i mjesni odbori dužni su uvažavati probitke Grada u cjelini . Gradski kotarevi i mjesni odbori su pravne osobe . Gradski kotarevi Članak 76. Gradski kotarevi osnivaju se na užem gradskom području (područje naselja Čakovec) . Gradski kotarevi su : 1. Gradski kotar Čakovec - istok - na području istočno od Svetojelenske ceste do HPT-a , uz Dom Hrvatske vojske , istočnom stazom u Perivoju Zrinskih i nadvožnjakom do željezničke pruge te sjeverno od željezničke pruge . 2. Gradski kotar Čakovec - jug - na području južno od željezničke pruge , od Kalničke ulice na istok , tako da Kalnička ulica ne ulazi u područje ovog gradskog kotara . 3. Gradski kotar Čakovec – zapad - na području zapadno od Kalničke ulice , s time da Kalnička ulica ulazi u područje ovog gradskog kotara , preko nadvožnjaka , istočnom stazom u Perivoju Zrinskih , uz Dom Hrvatske vojske do HPT-a , uključujući Svetojelensku cestu od Bolnice prema Šenkovcu . Članak 77. Gradski kotar ima Vijeće gradskog kotara (u tekstu koji slijedi : Vijeće) i predsjednika kojeg bira Vijeće iz svog sastava tajnim glasovanjem . Članove Vijeća biraju građani s područja gradskog kotara koji imaju biračko pravo , neposredno tajnim glasovanjem . Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave . Vijeće ima ukupno 9 članova koji se biraju na vrijeme od četiri godine . Članovi Vijeća imaju pravo na naknadu za svoj rad sukladno članku 50. ovog statuta . Članak 78. Vijeće gradskog kotara : - donosi Program rada , a posebno plan malih komunalnih akcija i utvrđuje prioritet u njihovoj realizaciji - donosi Financijski plan - saziva mjesni zbor građana za cijelo ili dio područja gradskog kotara uz suglasnost gradonačelnika - podnosi izvješće o svom radu Gradskom poglavarstvu najmanje jedanput godišnje - brine o potrebama građana u djelokrugu odgoja i skrbi o djeci i mladeži , socijalne skrbi , zaštite zdravlja , stanovanja , komunalnog uređenja , zaštite prirodnog okoliša i drugim potrebama od svakodnevnog značaja za građane - donosi Poslovnik o svom radu - može osnivati stalna i povremena radna tijela u skladu s poslovnikom - obavlja i druge poslove koji su mu povjereni odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva Pod malim komunalnim akcijama podrazumijeva se gradnja , uređenje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i manjih javnih objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana na području gradskog kotara , a obuhvaćeni su programom rada gradskog kotara . Vijeće gradskog kotara za svoj rad odgovara gradonačelniku . Članak 79. Program rada i Financijski plan dostavljaju se na suglasnost Gradskom poglavarstvu krajem svake godine . Članak 80. Vijeće gradskog kotara može održati sjednicu ako je nazočna većina članova Vijeća , a odluke donosi većinom glasova nazočnih članova . Program rada , Financijski plan , Poslovnik o radu i odluka o izboru predsjednika Vijeća obvezno se donosi većinom glasova svih članova . Dužnost člana Vijeća je počasna . Članak 81. Predsjednik Vijeća : - predstavlja gradski kotar - saziva sjednice Vijeća , predlaže dnevni red , predsjedava sjednicama Vijeća i zborova građana , potpisuje akte Vijeća i zbora građana i dostavlja ih gradonačelniku u roku od 15 dana - provodi odluke Vijeća - odgovara za svoj rad Vijeću - izvješćuje građane i prima njihove prijedloge za poboljšanje rada Vijeća - obavlja i druge poslove koje mu povjere Vijeće i gradonačelnik . Članak 82. Gradski kotar može imati izvorne prihode od usluga , pomoći i dotacija koje ostvari od pravnih i fizičkih osoba . Gradskom kotaru se , posebnom odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva , osiguravaju određena sredstva za rad . Prihodi i izdaci gradskog kotara iskazuju se sukladno zakonu . Članak 83. Za gradski kotar vodi se financijsko poslovanje sukladno zakonu . Izdaci gradskog kotara izvršavaju se uz suglasnost Vijeća i ovjeru predsjednika Vijeća . Sredstva se mogu trošiti isključivo za namjene utvrđene Programom rada i Financijskim planom Vijeća na koje je Gradsko poglavarstvo dalo suglasnost . Članak 84. Nadzor nad zakonitošću rada Vijeća gradskog kotara obavlja Gradsko poglavarstvo . Gradsko poglavarstvo može raspustiti Vijeće gradskog kotara ako ono učestalo krši Statut Grada , Poslovnik o svom radu ili ne izvršava povjerene mu poslove . Mjesni odbori Članak 85. Mjesni odbor osniva se za jedno naselje , više međusobno povezanih manjih naselja ili dio većeg naselja koje čini zasebnu cjelinu . Na području Grada Čakovca , osim užeg gradskog područja , postoje mjesni odbori u svim naseljima i to : MO Ivanovec , MO Krištanovec , MO Kuršanec , MO Mačkovec , MO Mihovljan , MO Novo Selo na Dravi , MO Novo Selo Rok , MO Pribislavec , MO Savska Ves , MO Slemenice , MO Šandorovec , MO Totovec i MO Žiškovec . Članak 86. Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mogu dati građani , njihove udruge ili organizacije , Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo . O prijedlogu se raspravlja na zboru građana naselja ili dijela naselja . Zbor građana saziva gradonačelnik ili Vijeće mjesnog odbora uz suglasnost gradonačelnika . Članak 87. Odluku o osnivanju mjesnog odbora , odnosno osnivanju novog mjesnog odbora na području gdje već postoji mjesni odbor , donosi Gradsko vijeće . Odlukom se mora naznačiti područje za koje se mjesni odbor osniva , odrediti broj članova Vijeća mjesnog odbora te dan provođenja izbora za Vijeće mjesnog odbora . Članak 88. Mjesni odbor ima Vijeće mjesnog odbora (u daljnjem tekstu koji slijedi : Vijeće) i predsjednika kojeg bira Vijeće iz svog sastava tajnim glasovanjem . Članove Vijeća biraju građani s područja mjesnog odbora , koji imaju biračko pravo , neposredno tajnim glasovanjem . Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave . Članak 89. Broj članova Vijeća mjesnog odbora ne može biti manji od 5 niti veći od 9 . Broj članova utvrđuje se Pravilima mjesnog odbora . Mandat članova Vijeća traje četiri godine . Članovi Vijeća imaju pravo na naknadu za svoj rad sukladno članku 50. ovog statuta . Članak 90. Vijeće mjesnog odbora : - donosi Pravila mjesnog odbora - donosi Program rada - donosi Financijski plan - saziva mjesni zbor građana za cijelo ili dio područja mjesnog odbora uz suglasnost gradonačelnika - podnosi izvješće o svom radu Gradskom poglavarstvu najmanje jedanput godišnje - može osnivati stalna i povremena radna tijela u skladu s pravilima - obavlja i druge poslove koji su mu povjereni odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva . Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora , a posebno : - briga o uređenju područja mjesnog odbora i objektima koji služe potrebama građana - poboljšanje kvalitete stanovanja - potreba obavljanja komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti - izgradnja , odnosno održavanje objekata lokalne infrastrukture na području mjesnog odbora - druge potrebe građana mjesnog odbora od svakodnevne važnosti za život građana . Vijeće mjesnog odbora za svoj rad odgovara gradonačelniku . Članak 91. Pravila mjesnog odbora donose se u skladu s Osnovama pravila mjesnog odbora koje utvrđuje Gradsko vijeće posebnom odlukom . Program rada i Financijski plan dostavljaju se na suglasnost Gradskom poglavarstvu krajem svake godine . Članak 92. Vijeće mjesnog odbora može održati sjednicu ako je nazočna većina članova Vijeća , a odluke donosi većinom glasova nazočnih članova . Program rada , Financijski plan , Pravila mjesnog odbora i Odluka o izboru predsjednika Vijeća obvezno se donosi većinom glasova svih članova . Članak 93. Predsjednik Vijeća : - predstavlja mjesni odbor - saziva sjednice Vijeća , predlaže dnevni red , predsjedava sjednicama Vijeća i zborova građana , potpisuje akte Vijeća i zbora građana i dostavlja ih gradonačelniku u roku od 15 dana - provodi odluke Vijeća - odgovara za svoj rad Vijeću - izvješćuje građane i prima njihove prijedloge za poboljšanje rada Vijeća - obavlja i druge poslove koje mu povjere Vijeće i gradonačelnik . Članak 94. Mjesni odbor , uz prihode određene Osnovama pravila mjesnog odbora , može imati izvorne prihode od usluga , pomoći i dotacija koje ostvari od pravnih i fizičkih osoba . Mjesnom odboru mogu se , posebnom odlukom Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva osigurati određena sredstva koja pripadaju Gradu . Prihodi i izdaci mjesnog odbora iskazuju se sukladno zakonu . Članak 95. Za mjesni odbor vodi se financijsko poslovanje sukladno zakonu . Izdaci mjesnog odbora izvršavaju se uz suglasnost Vijeća i ovjeru predsjednika Vijeća . Sredstva se mogu trošiti isključivo za namjene utvrđene Programom rada i Financijskim planom Vijeća na koje je Gradsko poglavarstvo dalo suglasnost . Članak 96. Nadzor nad zakonitošću rada Vijeća mjesnog odbora obavlja Gradsko poglavarstvo . Gradsko poglavarstvo može raspustiti Vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši Statut Grada i Pravila mjesnog odbora ili ne izvršava povjerene mu poslove . Članak 97. Obavljanje administrativnih i knjigovodstvenih poslova za potrebe gradskih kotareva i mjesnih odbora osiguravaju Vijeća mjesnog odbora i Gradsko poglavarstvo . VI. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA Članak 98. Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Gradu čine imovinu Grada . Na temelju općeg akta Gradskog vijeća o uvjetima , načinu i postupku gospodarenja imovinom u vlasništvu Grada , upravljanje imovinom provodi Gradsko poglavarstvo po načelu dobrog domaćina . Gradsko poglavarstvo donosi pojedinačne akte o kupnji , prodaji , davanju na korištenje sa ili bez naknade i zakupu , odnosno najmu nekretnina i pokretnina . Grad , sukladno zakonu , u interesu Grada , može osnivati ustanove , trgovačka društva ili ustrojavati vlastite pogone . Gradsko vijeće donosi akt o osnivanju ustanova i trgovačkih društava , prestanku rada , podjeli , spajanju ili pripajanju dijela trgovačkih društava u vlasništvu Grada ili ustanova nad kojima Grad ima osnivačka prava . Članak 99. Gradsko vijeće , u funkciji skupštine trgovačkih društava u vlasništvu Grada i u funkciji osnivača ustanova , utvrđuje raspodjelu dobiti i pokrivanja gubitka . Dio dobiti koji postaje prihod Grada i iznos gubitka koji se pokriva sredstvima Grada , temeljem akta Gradskog vijeća , iskazuje se u proračunu Grada . Članak 100. Grad ima svoje prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže . Obveze , odnosno rashodi Grada , razmjerni su prihodima koje Grad ostvari sukladno utvrđenim izvorima financiranja . Članak 101. Prihodi Grada su : - udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom - gradski porezi , prirez porezu na dohodak ukoliko se uvede , naknade i pristojbe čije stope u skladu sa zakonom Grad utvrđuje samostalno - prihodi od nepokretne i pokretne imovine u vlasništvu Grada te imovinskih prava - prihodi od dobiti trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu ili suvlasništvu Grada , odnosno u kojima ima udio ili dionice - prihodi od naknada za koncesiju - prihodi od prodaje imovine u vlasništvu Grada - prihodi od darova i nasljedstva - novčane kazne - pomoć , poticaji i dotacije iz državnog proračuna - naknade iz državnog proračuna za obavljanje poslova državne uprave koji su preneseni na Grad - prihodi od gospodarenja novčanim sredstvima - drugi prihodi utvrđeni zakonom ili odlukom Gradskog vijeća u skladu sa zakonom . Članak 102. Gradsko vijeće donosi godišnji proračun Grada i Odluku o izvršenju proračuna , na prijedlog Gradskog poglavarstva , u rokovima utvrđenima zakonom . Ukoliko se godišnji proračun za narednu godinu ne donese prije početka godine za koju se donosi , uvodi se privremeno financiranje i to najduže za razdoblje od 3 mjeseca . Odluku o privremenom financiranju donosi Gradsko vijeće . Članak 103. Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Grada nadzire Gradsko vijeće . VII. AKTI GRADA Članak 104. Gradsko vijeće u svom samoupravnom djelokrugu , u skladu sa zakonom i ovim statutom , donosi Statut , Poslovnik o radu , proračun , odluke , zaključke , rješenja , programe , preporuke , naputke , deklaracije i druge akte te daje autentično tumačenje akata koje donosi . Način i postupak donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom o radu Gradskog vijeća . Prije nego stupi na snagu , opći akt se obvezno objavljuje u Službenom glasniku Grada Čakovca . Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od njegove objave , a samo iznimno i iz osobito opravdanih razloga Gradsko vijeće može odrediti da stupa na snagu s danom objave . Opći akt ne može imati povratno djelovanje . Članak 105. Gradsko poglavarstvo donosi odluke , zaključke , rješenja , preporuke , naputke , pravila i druge akte u skladu s ovim statutom i odlukama Gradskog vijeća . Članak 106. Radna tijela Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva donose zaključke , upute , naputke i mišljenja . VIII. JAVNOST RADA Članak 107. Rad Gradskog vijeća , Gradskog poglavarstva , radnih tijela Gradskog vijeća i Gradske uprave je javan . Javnost rada osigurava se : - javnim održavanjem sjednica - izvješćima i napisima u tisku i drugim oblicima javnog izvješćivanja - objavljivanjem općih akata na način propisan ovim statutom . Članak 108. Opći akti i zaključci Gradskog poglavarstva , osim općih akata o radnim odnosima Gradske uprave , objavljuju se u Službenom glasniku Grada Čakovca . Članak 109. Gradsko vijeće svojom odlukom određuje koji se podaci iz rada Gradskog vijeća , Gradskog poglavarstva i Gradske uprave ne objavljuju , jer predstavljaju tajnu , te način njihovog čuvanja . Službeni glasnik Grada Čakovca izdaje se na način i pod uvjetima utvrđenima ovim statutom i posebnom odlukom Gradskog vijeća . IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE Članak 110. Prijedlog za donošenje novog Statuta Grada ili izmjenu i dopunu Statuta može dati ¼ vijećnika Gradskog vijeća , Gradsko poglavarstvo i Odbor za statutarno-pravna pitanja . Izmjene i dopune Statuta donose se na način i po postupku po kojem je Statut donesen . Članak 111. Do donošenja općih akata iz samoupravnog djelokruga Grada usklađenih s odredbama ovog statuta primjenjuju se postojeći opći akti , osim odredbi koje su u suprotnosti sa zakonom . Usklađivanje s odredbama ovog statuta mora se provesti u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovog statuta . Članak 112. Svim Vijećima mjesnih odbora produljuje se mandat . Izbori za Vijeća gradskih kotareva i Vijeća mjesnih odbora održat će se prve nedjelje u mjesecu svibnju 2003. godine na mandat od dvije godine . Naredni izbori održavaju se treće nedjelje u svibnju , istovremeno s redovnim izborima za Gradsko vijeće . Članak 113. Tajnik Gradskog vijeća kojeg je imenovalo Gradsko vijeće nastavlja obavljati poslove određene ovim statutom kao tajnik Grada . Članak 114. Ovaj statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Čakovca. Stupanjem na snagu ovog statuta prestaje važiti Statut Grada Čakovca (Službeni glasnik Grada Čakovca br. 1/99.) sa svim naknadno donesenim izmjenama i dopunama Statuta . KLASA : 021-05/01-01/51 URBROJ : 2109/2-02-01-03 Čakovec , 27.rujna 2001. PREDSJEDNIK GRADSKOG VIJEĆA : Dražen Blažeka , dipl.ing. ===================== Temeljem članka 8. i 98. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine br. 33/01.) i članka 40. Statuta Grada Čakovca (Službeni glasnik Grada Čakovca br. 1/99) , Gradsko vijeće Grada Čakovca , na svojoj 03. sjednici , održanoj dana 27.rujna 2001. godine , donijelo je Statut grada Čakovca.
|