POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 26. 12. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



STATUT GRADA KARLOVCA


PREAMBULA

Grad Karlovac je nastao 13. srpnja 1579. godine. Projektiran kao tvrđava na sutoku četiriju rijeka: Kupe, Korane, Mrežnice i Dobre u obliku šesterokrake zvijezde s bedemima i opkopina kao zaprekama protiv napadača. Osnovna svrha tvrđave bila je obrana od tadašnjih čestih turskih napada na Habsburšku monarhiju. Grad je ime dobio po osnivaču nadvojvodi Karlu Habsburškom.
Kraljevi Rudolf II. i Ferdinand Habsburški dali su utvrdi povlastice koje su omogućile razvoj obrta i trgovine, a kraljica Marija Terezija gradsku samoupravu. Slobodnim kraljevskim gradom Karlovac je proglašen 15. prosinca 1777. godine.
Prvi Statut i prvo Gradsko poglavarstvo Karlovac je dobio 1778. godine, a 1781. godine kralj Josip II. dao mu Povelju slobodnog i kraljevskog grada.
Tijekom svoje povijesti grad je doživio uspone kao grad trgovine, obrta, manufakture i industrije te padove, krize i razaranja posebno u I. i II. svjetskom ratu, te posebno u Domovinskom ratu 1991. – 1995. godine. U svim ratovima Grad je uspio obraniti slobodu, iako su ratna stradanja ostavila duboke tragove u njegovom razvoju.
Dana 6. studenoga 2001. godine Gradsko vijeće grada Karlovca, na svojoj 4. sjednici donijelo je i proglasilo:



STATUT
grada Karlovca



I OPĆE ODREDBE

Članak 1.
Ovim Statutom uređuje se obilježja grada Karlovca, javna priznanja, samoupravni djelokrug, neposredno sudjelovanje građana u odlučivanju, ovlasti i način rada tijela, mjesna samouprava, način obavljanja poslova, oblici konzultiranja građana, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, ustrojstvo i rad javnih službi, oblici suradnje jedinica lokalne samouprave, te druga pitanja važna za ostvarivanje prava i obveza grada Karlovca.

Članak 2.
Grad Karlovac je jedinica lokalne samouprave na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Grad Karlovac obuhvaća područje naselja:
Grad Karlovac, Blatnica Pokupska, Brezova Glava, Brežani, Brođani, Cerovac Vukmanićki, Donja Trebinja, Donje Mekušje, Donji Budački, Gornja Trebinja, Gornje Mekušje, Gornje Stative, Goršćaki,Gradac Hrnetić – Novaki, Husje, Ivančić Pokupski, Kamensko, Karasi, Knez Gorica, Kobilić Pokupski, Konjkovsko, Koritinja, Ladvenjak, Selišće, Lipje, Luka Pokupska, Mahično, Mala Jelsa, Mlakovac, Okić, Orlovac, Pavković Selo, Popović Brdo, Priselci, Rečica, Ribari, Šišljavić, Tušilović, Tuškani, Velika Jelsa, Vodostaj, Vukmanić, Vukoder, Zadobarje, Zamršje, Zimić.
Granice grada Karlovca idu granicama područja rubnih katastarskih općina, odnosno rubnih naselja koja ulaze u njegovo područje.
Granice grada Karlovca mogu se mijenjati na način i po postupku propisanom Zakonom.


Članak 3.
Grad Karlovac je pravna osoba.
Sjedište grada Karlovca je Banjavčićeva 9.
Tijela i upravna tijela grada Karlovca imaju pečate.
Opis pečata iz stavka 3. ovoga članka, način njihove uporabe i čuvanja uređuje se posebnom odlukom koju donosi Gradsko vijeće.

Članak 4.
Grad Karlovac ima grb, zastavu, povijesni pečat i službeni gradski lanac.
Zaštitnik grada je Sveti Josip.
Grad Karlovac svake godine svečano obilježava blagdan Svetog Josipa.
Boja grada je modrozelena.

Članak 5.
Grb grada je povijesni grb slobodnog i kraljevskog grada Karlovca sljedećeg izgleda:
Ovalni štit grada je vodoravnom crtom podijeljen na dva jednaka dijela. Gornji dio razdjeljen je okomitom crtom na dva polja: lijevo je ispunjeno bijelim i crvenim kvadratima povijesnog grba Hrvatskog kraljevstva, a na desnoj su nacrtana dva srebrena sidra na crvenoj podlozi. Na donjoj polovici, koja je modre boje, lik je utvrđenog grada Karlovca s njegovim bedemima, crkvama i drugim zgradama, a optiču ga dvije rijeke. U lijevom gornjem uglu polja sija zlatno sunce u spodobi punog čoviječijeg lica, a u desnom mladi, srebreni mjesec. U sredini ovog velikog grba nalazi se mali poprsni zlatni grb sa inicijalima Josipa II. Nad čitavim grbom stoji zlatna pučka kruna. S lijeve i desne strane plašt štita pridržavaju dvije sirene. Repovi sirena prate izduženi donji dio štita. Obje sirene slobodnom rukom miliju svoje zlatne pramenove.

Članak 6.
Zastava grada je modrozelene boje, a na njezinoj sredini, na obje strane, nalazi se povijesni grb grada Karlovca. Omjer širine i dužine stijega je 1 : 2.

Članak 7.
Povijesni pečat opisan je i narisan u elibertacionoj diplomi od 8. listopada 1771. godine.
O uporabi povijesnog pečata odluku donosi Gradsko vijeće.

Članak 8.
Službeni gradski lanac sastoji se od 24 međusobno u nisku spojenih kovinskih pločica. U središnjem dijelu nalazi se okrugla kovinska pločica, na kojoj je urezan, hrastovim vijncem obrubljen, povijesni grb grada Karlovca. Na naličju ove kovinske pločice urezane su riječi: Grad Karlovac A. D. 1579.
Članak 9.
Službeni gradski lanac uručuje se nakon što gradonačelnik položi prisegu po izboru za gradonačelnika kao simbol obnašanja gradonačelničke dužnosti.
Gradonačelnik nosi službeni gradski lanac i u posebnim svečanim prigodama koje su vezane uz predstavljanje grada Karlovca.
Način uporabe službenog gradskog lanca određuje Vijeće posebnom odlukom.

Članak 10.
Naziv “Grad Karlovac” i njegove izvedenice mogu se koristiti u nazivima i znamenjima ustanova, trgovačkih društava, udruga građana i drugih pravnih osoba u skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća.


Članak 11.
O korištenju grba grada Karlovca uključujući i njegovo oponašanje odlučuje Gradsko vijeće.
Članak 12.
Detaljni opis grba i zastave grada Karlovca, način njihove uporabe i zaštite te uporabe i zaštite naziva “Grad Karlovac” i njegovih izvedenica utvrđuje se posebnom odlukom u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Grb i zastava likovno su prikazani na posebnom dokumentu koji prileži odluci iz stavka 1. ovog članka.

Članak 13.
Dan grada Karlovca je 13. srpnja.

Članak 14.
Građanima grada Karlovca i drugim osobama, njihovim udrugama, drugim lokalnim zajednicama te ustanovama, trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama mogu se dodjeljivati javna priznanja za uspjeh u radu kojima pridonose razvoju grada Karlovca ili pojedinih njegovih djelatnosti ili u znak počasti ili zahvalnosti.

Članak 15.
Gradsko vijeće grada Karlovca može pojedinu osobu koja je zaslužna za Grad proglasiti počasnim građaninom.
Počašću se ne stječu posebna prava odnosno obveze. Počast se može opozvati ako se počastvovani pokaže nedostojnim počasti.

Članak 16.
Javna priznanja Grada Karlovca su:
Povelja grada Karlovca,
Plaketa grada Karlovca,
Nagrada grada Karlovca
Medalja grada Karlovca
Gradsko vijeće grada Karlovca posebnom odlukom uređuje uvjete za dodjeljivanje javnih priznanja, njihov izgled i oblike, kriterij i postupak njihove dodjele, te tijela koja provode postupak i dodjeljuju priznanja.

Članak 17.
Grad Karlovac posebno surađuje s općinama i gradovima na području Karlovačke županije.
Članak 18.
Ostvarujući zajedničke interese u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, grad Karlovac može uspostaviti suradnju i s drugim jedinicama lokalne i regionalne samouprave u Republici Hrvatskoj, kao i s jedinicama lokalne i regionalne samouprave drugih država.
Odluku o uspostavljanju međusobne suradnje odnosno sklapanju sporazuma o suradnji grada Karlovca s drugim lokalnim i regionalnim jedinicama u Republici Hrvatskoj ili inozemstvu donosi Gradsko vijeće, u skladu sa zakonom i općim aktima.

Članak 19.
Grad Karlovac u postupku pripremanja i donošenja općih akata na razini Karlovačke županije, te zakona i drugih propisa na razini Republike Hrvatske, a koji se neposredno tiču grada, daje incijative, mišljenja i prijedloge nadležnim tijelima.
Incijative, mišljenja i prijedloge iz predhodnog stavka u ime grada Karlovca mogu podnositi Gradsko vijeće, Poglavarstvo i gradonačelnik neposredno nadležnim tijelima i posredno putem članova predstavničkog tijela i zastupnika u Saboru RH.

Članak 20.
Grad Karlovac dužan je osigurati javnost rada tijela grada Karlovca i tijela mjesne samouprave i informiranost građana o radu tih tijela kao i o drugim pitanjima važnim za građane grada Karlovca.
Grad Karlovac ima službeno glasilo Glasnik grada Karlovca.

II SAMOUPRAVNI DJELOKRUG

Članak 21.
Grad Karlovac samostalan je u odlučivanju u poslovima iz svoga samoupravnog djelokruga i podliježe samo nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih državnih tijela.

Članak 22.
Grad Karlovac obavlja poslove gradskog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima, i to osobito poslove koji se odnose na:
1. uređenje naselja i stanovanje
2. prostorno i urbanističko planiranje
3. komunalne djelatnosti
4. brigu o djeci
5. socijalnu skrb
6. primarnu zdravstvenu zaštitu
7. odgoj i osnovno obrazovanje
8. kulturu, tjelesnu kulturu i šport
9. zaštitu potrošača
10. zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša
11. protupožarnu i civilnu zaštitu.

Posebnim zakonima kojima će se urediti pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka odredit će se poslovi koje je Grad Karlovac dužan organizirati kao i poslovi koje će Grad Karlovac obavljati ako osigura uvjete za njihovo obavljanje.
Način organiziranja poslova iz stavka 2. ovoga članka i uvjete za njihovo obavljanje
uredit će se općim aktima koje donosi Gradsko vijeće.

Članak 23.
Grad Karlovac može obavljanje pojedinih poslova iz članka 22. ovoga Statuta prenijeti na Karlovačku županiju ili na mjesni odbor na području grada Karlovca ako ocijeni da je to učinkovitije.
Grad Karlovac može obavljanje pojedinih poslova iz članka 22. ovoga Statuta, organizirati zajedno s drugim općinama i gradovima.
Odluku o načinu, uvjetima, kriterijima, visini sredstava, nadzoru i kontroli izvršenja povjerenih poslova iz stavka 1. ovoga članka donosi Gradsko vijeće većinom glasova svih članova.
Za obavljanje poslova u skladu sa stavkom 2. ovoga članka, gradovi i općine mogu osnovati zajedničko tijelo, zajedničko trgovačko društvo, ustanovu i organizirati obavljanje poslova u skladu sa zakonom.
Sporazum o zajedničkom organiziranju poslova iz stavka 2. ovoga članka sklapa se na temelju odluke koju donosi Gradsko vijeće većinom glasova svih članova.

Članak 24.
Gradsko vijeće može tražiti od Županijske skupštine Karlovačke županije, da Gradu Karlovcu, uz suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, povjeri obavljanja određenih poslova koji se odnose na:
1. školstvo
2. zdravstvo
3. prostorno i urbanističko planiranje
4. gospodarski razvoj
5. promet i prometnu infrastrukturu
ako osigura kvalitativne ili kvantitativne uvjete za njihovo obavljanje ili ukoliko se pokaže bitnim za funkcioniranje Gradske samouprave.
Postupak iz stavka 1. ovoga članka, Grad Karlovac može pokrenuti i zajedno s drugim općinama i gradovima.

Članak 25.
Grad Karlovac u okviru samoupravnog djelokruga:

- raspolaže, upravlja i koristi imovinu u vlasništvu Grada
- promiče društveni i gospodarski napredak radi vrednovanja lokalnih posebnosti i
poštivanja prirodnih i prostornih mogućnosti
- vodi brigu o potrebama i interesima stanovnika u oblasti predškolskog uzrasta
- odgoja i osnovnog obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite, kulture, tjelesne
kulture i športa
- osigurava uvjete za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom i unapređenje i zaštitu prirodnog okoliša
- obavlja poslove u vezi s poticanjem poduzetničkih aktivnosti i korištenja prostora u
vlasništvu Grada
- osigurava uvjete za održivi razvitak komunalnih djelatnosti
- vodi brigu o uređenju naselja, kvaliteti stanovanja i komunalnim objektima
- organizira obavljanje komunalnih i drugih djelatnosti
- osniva pravne osobe radi ostvarivanja gospodarskih, društvenih, komunalnih
socijalnih i drugih interesa i potreba stanovništva
- obavlja razrez i naplatu prihoda koji pripadaju gradu Karlovcu
- potiče primjenu djelotvornih mjera radi zaštite životnog standarda i zbrinjavanja
socijalno ugroženih osoba i obavlja poslove socijalne skrbi
- potiče aktivosti udruga građana
- promiče očuvanje prirodne baštine, povijesnog, kulturnog i graditeljskog nasljeđa
- osigurava uvjete za protupožarnu i civilnu zaštitu
- osigurava uvjete za zaštitu potrošača
- donosi proračun grada Karlovca
- obavlja redarstvene poslove radi očuvanja komunalnog reda
- obavlja i uređuje druge poslove koji su u vezi s interesima zajednica za njezin
gospodarski, društveni i socijalni napredak.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka podrobnije se utvrđuju aktima u okviru djelokruga tijela Grada Karlovca u skladu sa zakonom.

Članak 26.
Grad poduzima mjere zaštite okoliša, održavanja i obzirnog korištenja svojih povijesnih i kulturnih dobara i prirodnog okoliša, kako bi ostali očuvani za buduće naraštaje.


Članak 27.
U svrhu očuvanja i zaštite «Zvijezde», urbanog i povjesnog središta grada, tijela Gradske uprave imaju dužnost donositi i provoditi odluke i mjere u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

Članak 28.
Pod posebnom zaštitom nalaze se područja prirodnog okoliša: Vrbanićev perivoj i arboretum Šumarske škole, zeleni pojas šetališta koja okružuju Zvijezdu, zeleni pojas oko starog grada Dubovca, zeleni pojas Marmontove aleje,te rijeke: Kupa, Korana, Dobra i Mrežnica.

Članak 29.
Grad Karlovac posebno potiče razvoj obrtništva i malog poduzetništva, u duhu njegove tradicije, a u svrhu poticanja zapošljavanja i gospodarskog razvitka.


III NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU

Članak 30.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma, mjesnog zbora građana i davanjem prijedloga u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 31.
Lokalni referendum može se raspisivati radi odlučivanja o prijedlogu za promjenu područja grada, o prijedlogu za promjenu Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja lokalnog značenja iz djelokruga Gradskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Lokalni referendum na temelju odredaba zakona i ovoga Statuta raspisuje Gradsko vijeće.
Prijedlog za raspisivanje referenduma može dati 1/3 većina svih članova Gradskog vijeća, Gradsko poglavarstvo, najmanje polovina mjesnih odbora na području grada Karlovca i dvadeset posto birača upisanih u birački popis Grada.

Članak 32.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
1. područje za koje se raspisuje referendum
2. naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem odnosno o kojima će birači odlučivati na referendumu
3. obrazloženje akata ili pitanja o kojem, odnosno o kojima se raspisuje referendum
4. referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati
5. dan održavanja referenduma.

Od dana objave odluke o raspisivanju referenduma do dana održavanja referenduma ne smije proći manje od dvadeset niti više od četrdeset dana.

Članak 33.
Odluka donešena na referendumu obvezatna je za Gradsko vijeće grada Karlovca.
Tijela Grada Karlovca ne mogu donijeti pravni akt ili odluku koja je sadržajno suprotna odluci iz stavka 1. ovoga članka, prije prestanka roka godinu dana od dana održavanja referenduma.

Članak 34.
Gradsko vijeće grada Karlovca može tražiti mišljenje mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili o drugim pitanjima iz svoga djelokruga, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Gradsko vijeće može sazvati mjesni odbor građana i za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu odvojenu od drugih dijelova naselja ( dio naselja, stambeni blok ili slično).
Odlukom iz stavka 1. ovoga članka određuje se pitanje o kojem će se tražiti mišljenje odnosno područje od kojeg se traži mišljenje.

Članak 35.
Građani imaju pravo predlagati Gradskom vijeću grada Karlovca donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće mora raspravljati o prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje deset posto birača upisanih u popis birača grada Karlovca.
Svaka lista s potpisima birača mora sadržavati potpuni tekst građanske inicijative.
Potpis birača kojima se ne može bez dvojbe prema imenu, adresi i JMBG-u ustanoviti o kojoj se osobi radi su nevažeći.
Gradsko vijeće dužno je dati odgovor predlagateljima najkasnije u roku tri mjeseca od prijama prijedloga.

Članak 36.
Građani i pravne osobe imaju pravo, na način određen zakonom, podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela grada Karlovca, i na nepravilan odnos zaposlenih u Gradskoj upravi grada Karlovca ako se obraćaju tim tijelima radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja građanskih dužnosti.
Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su dati odgovor u roku od 30 dana od podnošenja predstavke ili pritužbe.
Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su u službenim prostorijama na vidnom mjesatu osigurati potrebna tehnička i druga sredstva za podnošenje predstavki i pritužbi, kao i omogućiti usmeno izjavljivanje predstavke i pritužbe.

IV TIJELA GRADA

Članak 37.
Tijela Grada Karlovca su:
1. Gradsko vijeće
2. Gradonačelnik
3. Gradsko poglavarstvo

Članak 38.
Ovlasti i obveze koje proizlaze iz samoupravog djelokruga grada Karlovca podjeljene su između Gradskog vijeća, gradonačelnika, Gradskog poglavarstva i upravnih tijela Grada Karlovca.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno koje je tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga grada Karlovca, poslovi koji se odnose na uređivanje odnosa legislativne naravi u nadležnosti su Gradskog vijeća.
Nadležnost tijela za obavljanje poslova, utvrđena zakonom ili drugim propisom, ne može se prenositi na drugo tijelo odnosno drugu fizičku ili pravnu osobu ako zakonom nije drugčije određeno.


1. Gradsko vijeće
Članak 39.
Gradsko vijeće predstavničko je tijelo građana grada Karlovca i tijelo lokalne samouprave koje u okviru svojih prava i dužnosti donosi opće i druge akte te obavlja druge poslove u skladu s Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Gradsko vijeće ima dvadest pet članova izabranih na način određen zakonom.
Pravo na vijećničko mjesto u Gradskom vijeću imaju etničke i nacionalne zajednice ili manjine koje u ukupnom pučanstvu grada participiraju sa preko pet posto.
Ukoliko se na izborima za vijećnike Gradskog vijeća ne postigne zastupljenost razmjerna udjelu etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u ukupnom pučanstvu grada, a koja je potrebna po odredbama Zakona, broj vijećnika Gradskog vijeća povećat će se do broja koji je potreban da bi tražena zastupljenost bila ostvarena.
Izabranima se smatraju oni pripadnici određene etničke i nacionalne zajednice ili manjine koji su bili kandidati na Gradskim listama, koje su ušle u Gradsko vijeće, a nisu izabrani, i to po redu, razmjerno uspjehu svake liste.
Ako se zakonska zastupljenost etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina ne ostvari mehanizmom opisanih u predhodnom stavku za potrebini broj vijećnika raspisat će se dopunski izbori.

Članak 40.
Gradsko vijeće:
- donosi Statut grada Karlovca
- donosi odluke i druge opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga
Grada Karlovca
- donosi gradski proračun, odluku o izvršenju proračuna i godišnji obračun proračuna
- utvrđuje programe razvoja pojedinih djelatnosti i javnih potreba važnih za grad
Karlovac
- donosi poslovnik Gradskog vijeća
- bira i razrješava gradonačelnika i njegove zamjenike te članove Gradskog
poglavarstva
- osniva i bira članove radnih tijela Gradskog vijeća
- imenuje i razrješava osobe ako je to određeno zakonom, drugim propisom i ovim
Statutom
- odlučuje o povjerenju i nepovjerenju gradonačelniku, pojedinim članovima
Gradskog poglavarstva ili Gradskom poglavarstvu u cjelini
- uređuje ustrojstvo i djelokrug gradskih upravnih tijela
- odlučuje o načinu obavljanja gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih
djelatnosti od interesa za grad Karlovac, o njihovim statusnim oblicima kao i o
promjenama i preoblikovanjima, u skladu sa zakonom
- odlučuje o zajedničkom obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga s drugim jedinicama lokalne samouprave
- odlučuje o davanju koncesije
- odlučuje o sastavu skupština trgovačkih društava u kojima grad Karlovac ima sto- postotni udjel odnosno dionice
- odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji i prodaji) dionica odnosno udjel u trgovačkim društvima ako zakonom, ovim Statutom odnosno odlukom Gradskog vijeća nije drugčije riješeno
- odlučuje o prijenosu i preuzimanju osnivačkih prava u skladu sa zakonom
- odlučuje o otuđenju i knjižnom i izvanknjižnom opterećenju gradskih nekretnina
- odlučuje o stjecanju nekretnina i njima izjednačenih prava, ukoliko kupovnina ili vrijednost zamjene prelazi 1 % proračunskog godišnjeg prihoda grada
- odlučuje o ulaganju grada u gradnje ili rekonstrukcije, ukoliko ukupna vrijednost radova, u pojedinom slučaju prelazi 1% proračunskog godišnjeg prihoda grada
- obavlja i druge poslove koji su mu zakonom ili drugim propisom stavljeni u djelokrug.

Članak 41.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koji se biraju većinom glasova svih članova Gradskog vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može dati odbor za izbor i imenovanja ili najmanje pet članova Gradskog vijeća.
Prijedlog za razrješenje predsjednika i potpredsjednika može dati odbor za izbor i imenovanje ili najmanje pet članova Gradskog vijeća.

Članak 42.
Predsjednik Gradskog vijeća:
- predstavlja Vijeće
- saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama i potpisuje akte Vijeća
- brine o javnosti rada Vijeća
- odgovara za svoj rad Gradskom vijeću
- obavlja druge poslove predviđene Poslovnikom.

Članak 43.
Potpredsjednik Gradskog vijeća zamjenjuje predsjednika Gradskog vijeća u slučaju njegove spriječenosti ili odsutnosti.
Potpredsjednik Gradskog vijeća obavlja poslove iz djelokruga predsjednika kada mu ih predsjednik povjeri.

Članak 44.
Dužnost člana Gradskog vijeća je počasna.
Vijećnici Gradskog vijeća imaju pravo osobito:
- predlagati Gradskom vijeću donošenje odluka i drugih akata, te razmatranje pojedinih pitanja iz njegovog djelokruga,
- izjašnjavati se o svim pitanjima što su na dnevnom redu Gradskog vijeća,
- biti biran u radna tijela Gradskog vijeća,
- postavljati pitanja gradonačelniku, Gradskom poglavarstvu i čelnicima gradskih upravnih tijela o njihovom radu ili obavljanju poslova iz njihovog djelokruga,
- tražiti i dobivati podatke od tijela grada i upravnih tijela, te koristiti njihove stručne i tehničke usluge potrebne za obavljanje poslova vijećnika,
- na naknadu troškova u skladu s odlukom koju donosi Gradsko vijeće.
Vijećnici Gradskog vijeća stvarivaruju i druga prava i dužnosti uređena Poslovnikom i drugim aktima Gradskog vijeća.

Članak 45.
Gradsko vijeće osniva stalne ili povremene odbore i druga radna tijela za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja, za pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga iz djelokruga Gradskog vijeća, za praćenje izvršavanja odluka i općih akata Gradskog vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja te za izvršavanje određenih poslova i zadataka za Gradsko vijeće.
Sastav, broj članova djelokrug i način rada tijela iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se Poslovnikom Gradskog vijeća ili posebnom odlukom o osnivanju radnog tijela.

Članak 46.
Poslovnikom Gradskog vijeća podrobnije se utvrđuju način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, glasovanje, vođenje zapisnika kao i održavanje reda na sjednici Gradskog vijeća, prava predsjednika i potpredsjednika Vijeća te članova Vijeća.

2. Gradonačelnik

Članak 47.
Gradonačelnik je izvršno tijelo Grada.

Članak 48.
Gradonačelnik grada Karlovca:
- predstavlja i zastupa Grad
- na čelu je gradske uprave i organizira njen rad, te ima upravnu i stegovnu vlast nad zaposlenim u gradskoj upravi
- vrši raspored djelatnika gradske uprave u okviru sistematizacije i prema potrebama posla
- odgovoran je za provedbu akata Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva
- predlaže Gradskom vijeću kandidate za izborne članove Gradskog poglavarstva
- predsjednik je Gradskog poglavarstva i odgovoran je za njegov ispravan rad
- usklađuje rad Gradskog poglavarstva sa radom Gradskog vijeća i njegovih tijela
- podnosi prijedloge u ime Gradskog poglavarstva
- ovjerava akte koje donosi Gradsko poglavarstvo i gradska uprava
- može odlučiti u predmetima iz djelokruga Gradskog poglavarstva ukoliko bi protekom vremena do sjednice Poglavarstva nastupila nepopravljiva šteta samom predmetu ili gradu. Ovakovu svoju odluku gradonačelnik obvezno daje na potvrdu na prvu narednu sjednicu Poglavarstva. Ukoliko izostane zatražena potvrda akt koji je donio gradonačelnik temeljem ovog ovlaštenja je ništav, a automatski se pokreće postupak izglasavanja povjerenja gradončelniku u Gradskom vijeću
- obavlja nadzor na zakonitošću rada upravnih tijela Grada Karlovca i daje im upute za rad
- obavlja i druge poslove koje su mu stavljeni u nadležnost zakonom, nekim drugim propisom, ovim Statutom ili drugim općim aktom grada Karlovca

Gradonačelnik obavlja svoje dužnosti profesionalno.

Članak 49.
Gradonačelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga grada Karlovca ima pravo obustaviti od primjene opći akt Gradskog vijeća ako ocjeni da je tim aktom povređen zakon ili drugi propis, te zatražiti da Vijeće u roku petnaest dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Gradsko vijeće to ne učini gradonačelnik je dužan u roku osam dana o tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor zakonitosti rada tijela grada Karlovca.

Članak 50.
Gradonačelnik ima dva zamjenika.
Gradonačelnik određuje zamjenika gradonačelnika koji ga zamjenjuje u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju njegove dužnosti.
Zamjenici gradonačelnika na temelju pisanog ovlaštenja gradonačelnika obavljaju poslove iz njegova djelokruga.
Gradonačelniku ne prestaje odgovornost za obavljanje poslova iz njegova djelokruga koje je povjerio zamjenicima.
Zamjenici gradonačelnika svoje dužnosti obavljaju profesionalno.

Članak 51.
Uvijeti i način aktivnog profesionalnog obavljanja dužnosti gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika uređuju se posebnom odlukom Gradskog vijeća.

Članak 52.
Gradonačelnika bira na vrijeme od četiri godine Gradsko vijeće na prijedlog odbora za izbor i imenovanja ili najmanje 5 članova Gradskog vijeća na način i po postupku utvrđenim u Poslovniku Gradskog vijeća.
Zamjenici gradonačelnika biraju se na isti način i po istom postupku kao gradonačelnik.

Članak 53.
Gradonačelnik je dužan u prvom tromjesječju podnijeti Gradskom vijeću izvješće o stanju sveukupne gradske samouprave.

3. Gradsko poglavarstvo

Članak 54.
Gradsko poglavarstvo izvršno je tijelo Grada Karlovca.
Gradsko poglavarstvo je odgovorno Gradskom vijeću za svoj rad i odluke koje donosi.
Gradsko poglavarstvo ima 9 članova od kojih su gradonačelnik i njegovi zamjenici po položaju članovi Gradskog poglavarstva.
Ostale članove Gradskog poglavarstva bira Gradsko vijeće u pravilu iz sastava svojih članova, na prijedlog predsjednika Gradskog poglavarstva (gradonačelnika), većinom glasova svih članova, na vrijeme od četiri godine.


Članak 55.
Gradsko poglavarstvo:
1. -priprema prijedloge općih akata koje donosi Gradsko vijeće
2. -predlaže Gradskom vijeću donošenje općih i drugih akata
3. -utvrđuje prijedlog gradskog proračuna i godišnjeg obračuna proračuna
4. -izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata Gradskog vijeća
5. -donosi akte iz djelokruga vijeća ukoliko bi protekom vremena do sjednice vijeća nastupila nepopravljiva šteta gradu ili samom predmetu odlučivanja
6. -usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada Karlovca u obavljanju poslova iz njegova samoupravna djelokruga te nadzire njihov rad
7. -upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Grada
8. -upravlja i raspolaže prihodima i rashodima Grada
9. -daje mišljenje o prijedlozima općih akata koje podnose drugi ovlašteni predlagači
10. -obavlja izbor i imenovanja i razrješenja pročelnika, službenika i namještenika upravnih tijela Gradske uprave Grada Karlovca ako je to određeno zakonom, općimaktima Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva
donosi Pravilnik o unutarnjem ustroju Gradske uprave
obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i drugim propisima.
U slučaju donošenja akta na način opisan u stavku 1. točla 5. ovog članka Gradsko poglavarstvo takav akt mora podnjeti na potvrdu na prvu redovitu sjednicu Vijeća.
U slučaju da Vijeće ne potvrdi akt iz predhodnog stavka akt je ništav i pokrenut će se postupak izglasavanja povjerenja Gradskom poglavarstvu.

Članak 56.
Odnos Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva uređuje se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Gradsko poglavarstvo donosi Poslovnik kojim uređuje način rada i odlučivanja Gradskog poglavarstva.


V MJESNA SAMOUPRAVA U GRADU KARLOVCU

Članak 57.
Na području Grada Karlovca osnivaju se mjesni odbori kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Područja mjesnih odbora utvrđuju se posebnom odlukom koju donosi Gradsko vijeće.


Članak 58.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora, mogu dati Gradsko vijeće, Gradsko poglavarstvo, deset posto građana i njihove organizacije i udruženja sa područja jednog naselja ili više međusobno povezanih manjih naselja koji čine zasebnu cjelinu.
Inicijativa - prijedlog sadrži podatke o:
- podnositelju inicijative odnosno predlagaču
- području i granicama mjesnog odbora
- sjedištu mjesnog odbora
- imenu mjesnog odbora

Članak 59.
Postupak izdvajanja i osnivanja novog mjesnog odbora kao i postupak udruživanja više postojećih u jedan novi mjesni odbor vrši se na način i po postupku iz članka 58. ovog Statuta.
Podnositelj inicijative – prijedloga dužan je pribaviti pozitivno predhodno mišljenje vijeća mjesnog odbora iz kojeg se vrši izdvajanje odnosno spajanje.


Članak 60.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.
Članovi vijeća mjesnog odbora biraju se neposredno tajnim glasovanjem. Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Madat članova vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.
Broj članova mjesnog odbora određuje se prema broju stanovnika mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora ima:
- 7 članova u mjesnom odboru koji ima do 1.000 stanovnika,
- 9 članova u mjesnom odboru koji ima između 1.000 i 2.000 stanovnika.
- 11 članova u mjesnom odboru koji ima preko 2.000 stanovnika.
Vijeće mjesnog odbora konstituira se izborom predsjednika na konstituirajućoj sjednici koju nakon izbora za vijeće mjesnog odbora saziva gradonačelnik Grada Karlovca.
Vijeće mjesnog odbora konstituirano je izborom predsjednika na konstituirajućij sjednici tajnim glasovanjem.
Konstituirajućom sjednicom, do izbora predsjednika predsjedava najstariji nazočni član vijeća mjesnog odbora.
Pravo kandidiranja predsjednika vijeća mjesnog odbora imaju svi izabrani članovi vijeća mjesnog odbora koji su nazočni na konstituirajućoj sjednici.

Članak 61.
Vijeće mjesnog odbora:
- donosi program rada i izvješće o radu mjesnog odbora
- donosi plan malih komunalnih akcija i utvrđuje prioritet u njhovoj realizacjii
- donosi pravila mjesnog odbor
- donosi poslovnik o radu u skladu s ovim Statutom
- donosi financijski plan i godišnji obračun
- saziva mjesne zborove građana
- odlučuje o korištenju sredstava namijenjenih mjesnom odboru u proračunu Grada
Karlovca
- predlaže osnivanje mjesnih odbora, odnosno daje mišljenje Gradskom vijeću o
drugim inicijativama i prijedlozima za osnivanje mjesnih odbora na njegovu
području
- surađuje s drugim mjesnim odborima na području grada Karlovca
- surađuje s udrugama na svom području u pitanjima od interesa za građane mjesnog
odbora
- obavlja i druge poslove utvrđene propisima, odlukama i općim aktima Gradskog
vijeća.

Članak 62.
Program rada mjesnog odbora sadrži planirane aktivnosti i izvore sredstava za ostvarenje programa.

Članak 63.
Sredstva za obavljanje poslova povjerenih mjesnim odborima odnosno za rad vijeća mjesnih odbora osiguravaju se u gradskom proračunu.
Kriteriji za utvrđivanje će i podjelu sredstava u gradskom proračunu za mjesne odbore utvrdit će se posebnom odlukom Gradskog vijeća.

Članak 64.
Stručne i administrativne poslove za mjesne odbore obavljaju gradska tijela uprave na način uređen odlukom Gradskog vijeća.

Članak 65.
Vijeće mjesnog odbora predlaže i daje mišljenja Gradskom vijeću i Gradskom poglavarstvu na:
- rješenja od interesa za svoje područje u postupcima izrade i donošenja prostornih i
drugih planskih dokumenata grada Karlovca i njihova ostvarenja te drugih akata od
utjecaja na život i rad područja odbora
- mjere za razvoj komunalne infrastrukture i uređenja naselja
- imenovanje ulica, javnih prometnih površina, parkova, škola, vrtića i drugih
objekata na svom području
- promjenu područja mjesnog odbora
- na druga pitanja od interesa za funkcioniranje mjesnog odbora

Članak 66.
Funkcije članova Vijeća mjesnog odbora su počasne.

Članak 67.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
- predstavlja mjesni odbor i vijeće mjesnog odbora
- saziva sjednice vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama vijeća i potpisuje akte vijeća
- provodi i osigurava provođenje odluka vijeća te izvješćuje o provođenju odluka vijeća
- surađuje s predsjednikom Gradskog vijeća i gradonačelnikom,
- informira građane o pitanjima važnim za mjesni odbor,
- obavlja i druge poslove koje mu povjeri vijeće mjesnog odbora, Gradsko vijeće i
Gradsko poglavarstvo.

Članak 68.
Vijeće mjesnog odbora odgovorno je Poglavarstvu za zakonitost svoga rada.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora odgovoran je za svoj rad vijeću mjesnog odbora i gradonačelniku za povjerene poslove iz samoupravnog djelokruga.

Članak 69.
Član vijeća mjesnog odbora ima pravo i dužnost:
- prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog odbora
- predlagati vijeću mjesnog odbora razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu vijeća mjesnog
odbora,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru svoga djelokruga povjeri vijeće mjesnog
odbora.
Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava i dužnosti određena pravilima mjesnog odbora.


VI. GRADSKA UPRAVNA TIJELA I JAVNE SLUŽBE

1. Gradska upravna tijela

Članak 70.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga i poslova državne uprave prenijetih na Grad Karlovac ustrojavaju se gradska upravna tijela.
Gradsko vijeće odlukom osniva i ukida gradska upravna tijela te uređuje njihovo ustrojstvo, djelokrug i druga pitanja važna za rad.

Članak 71.
Gradska upravna tijela ustrojavaju se kao upravni odjeli i službe što čini gradsku upravu u užem smislu.

Članak 72.
Gradska upravna tijela, u okviru prava i dužnosti grada Karlovca, izvršavaju zakone i druge propise, odluke i druge opće akte Gradskog vijeća, gradonačelnika u Gradskog poglavarstva, prate stanje u upravnim područjima za koja su osnovana, rješevaju u upravnim stvarima, provede nadzor, poduzimaju mjere na koje su zakonom ili drugim propisom ovlaštena, pripremaju odluke i druge opće akte te obavljaju i druge poslove.

Članak 73.
Gradskim upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju javnog natječaja imenuje Gradsko poglavarstvo.
Upravna tijela samostalna su u okviru svoga djelokruga i za svoj rad odgovorna su Gradskom poglavarstvu i gradonačelniku za zakonito i pravodobno obavljanje poslova.

Čalank 74.
Tajnik Grada izvršava zadaće koje se odnose na rad Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva:

- sudjeluje na sjednicama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva u savjetodavnom svojstvu i upozorava na poštivanje zakonitosti
- pomaže predsjedniku Gradskog vijeća i gradonačelniku u pripremanju sjednica
- pomože u pripremi izrade odluka i općih akata Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva
- brine o dostavi materijala za sjednice Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva,
- obavlja dužnosti glavnog i odgovornog urednika službenog Glasnika grada Karlovca
- obavlja i druge poslove koje mu povjere predsjednik Gradskog vijeća i gradonačelnik.

2. Javne službe
Članak 75.
U okviru samoupravnog djelokruga rada, Grad Karlovca osigurava djelatnost javnih službi koje zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, gospodarskih i društvenih djelatnosti, te drugih djelatnosti u skladu sa zakonom.

Članak 76.
Komunalne djelatnosti obavljaju se kao javna služba.
Grad Karlovac te pravne i fizičke osobe koje obavljaju komunalne djelatnosti obvezne su osigurati trajno i kvalitetno obavljanje tih djelatnosti i održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti.

Članak 77.
Komunalne djelatnosti su opskrba pitkom vodom, plinom, toplinskom energijom, odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda, odvoz smeća i čišćenje javnih površina, gospodarenje otpadom, uređivanje prostora, javnih prometnih i zelenih površina, uređivanje i održavanje gradskih groblja, krematorija i obavljanje pogrebnih poslova, uređivanje i rad gradskih tržnica, javni gradski promet, javna rasvjeta i obavljanje dimnjačarskih poslova, te druge djelatnosti u skladu sa zakonom.
Posebnom odlukom mogu se odrediti i druge djelatnosti koje se pod uvjetima utvrđenim zakonom smatraju komunalnim djelatnostima.

Članak 78.
Grad Karlovac kao poduzetnik može osnivati trgovačka društva za obavljanje gospodarskih djelatnosti radi ostvarivanja dobiti.

Članak 79.
Društvene djelatnosti su: odgoj i obrazovanje, znanost, kultura, informiranje, šport, tjelesna kultura, tehnička kultura, skrb o djeci i zaštita djece i mladeži, zdravstvo, socijalna skrb, skrb o invalidima, protupožarna zaštita i druge djelatnosti u skladu sa zakonom.

Članak 80.
Grad Karlovac osigurava obavljanje komunalnih, gospodarskih i društvenih djelatnosti osnivanjem trgovačkim društava, javnih ustanova i vlastitih pogona.
Obavljanje određenih javnih djelatnosti Grad Karlovac može povjeriti na temelju ugovora o koncesiji i drugim pravnim i fizičkim osobama.

Članak 81.
Skupština u trgovačkim društvima u kojima grad Karlovac ima 100 % udjela je Gradsko poglavarstvo.
U Skupštinama trgovačkih društava u kojima grad Karlovac ima manje od 100 % udjela, odnosno dionica grad Karlovac ima predstavnike koji odgovara postotku udjela odnosno dionica, a konkretne predstavnike imenuje Gradsko poglavartsvo.

Članak 82.
Skupštine trgovačkih društava i predstavnici grada Karlovca u skupštinama trgovačkim društava imaju prava utvrđena zakonom i Statutom.

Članak 83.
Trgovačka društva kojih je osnivač grad Karlovac odnosno u kojima grad Karlovac ima udjela odnosno dionica su samostalna u obavljanju svoje djelatnosti i u poslovanju sukladno zakonu, na zakonu utemeljenom propisu, ugovoru odnosno statutu društva.

Članak 84.
Za obavljanje društvenih djelatnosti za koje je zakonom određeno da se obavljaju kao javne službe, grad Karlovac osniva gradske ustanove.

Članak 85.
Gradske ustanove kojih je osnivač grad Karlovac su samostalne u obavljanju svojih djelatnosti i u poslovanju sukladno zakonu, na zakonu utemeljenom propisu, aktu o osnivanju i statutu ustanove.
Aktom o osnivanju odnosno statutom ustanove može se ograničiti stjecanje, opterećivanje i otuđivanje nekretnina i druge imovine ustanove te način raspolaganja s dobiti.


Članak 86.
Gradsko poglavarstvo prati rad, daje preporuke i poduzima mjere prema trgovačkim društvima i ustanovama kojih je osnivač odnosno vlasnik grad Karlovac.
Skupštine trgovačkih društava i predstavnici grada Karlovca u skupštinama trgovačkih društava te upravna vijeća ustanova dužni su najmanje jednom godišnje (poslije zaključnog računa) podnijeti izvješće Gradskom poglarstvu grada Karlovca koje ih razmatra i upućuje Gradskom vijeću na usvajanje.

Članak 87.
Radi obavljanja komunalnih djelatnosti grad Karlovac može osnivati vlastite pogone koji nemaju svojstvo pravne osobe.
Vlastite pogone osniva Gradsko vijeće posebno odlukom na način i u postupku propisanom zakonom i na zakonu utemeljenim propisima.

Članak 88.
U obavljanju komunalnih, gospodarskih, društvenih i drugih djelatnosti pravne i fizičke osobe dužne su poduzimati mjere za očuvanje i zaštitu okoliša.


VII IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA KARLOVCA

Članak 89.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju gradu Karlovcu čine imovinu grada Karlovca.
Stvarima i imovinskim pravima u vlasništvu grada Karlovca, upravlja Gradsko poglavarstvo.

Članak 90.
Grad Karlovac slobodno raspolaže prihodima koje ostaruje u okviru svoga samoupravnog djelokruga i poslova koje obavlja i osigurava iz područnog (regionalnog ) značenja za područje grada.

Članak 91.
Prihodi grada Karlovca su:
- gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe
- pripadajući dio županijskih poreza za obavljanje poslova iz članka 20. i 21. Zakona o
lokalnoj (područnoj) samoupravi
- prihodi od stvari i imovinskih prava u vlasništvu grada Karlovca
- prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Grada odnosno
onih u kojima Grad ima udjel ili dionice
- prihodi od naknade za koncesiju koju daje Gradsko vijeće
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje Gradsko vijeće samo
propiše u skladu sa zakonom
- udjel u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom
- sredstva pomoći i donacija Republike Hrvatske u državnom proračunu
- drugi prihodi određeni zakonom.

Članak 92.
Gradsko vijeće donosi odluku kojom propisuje vrstu poreza, visinu stopa odnosno visinu iznosa vlastitih poreza, oslobađanje od plaćanja poreza, način razreza poreza, plaćanje poreza, prekršaje te druga postupovna pitanja u skladu sa zakonom.

Članak 93.
Svi prihodi koji pripadaju Gradu kao i svi rashodi za poslove koje Grad obavlja iskazuju se u proračunu Grada Karlovca.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Prihodi i rashodi moraju biti uravnoteženi.

Članak 94.
Grad Karlovac sastavlja bilancu imovine u kojoj iskazuje vrijednost svoje imovine u skladu s računovodstvenim propisima.

Članak 95.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženje novih prihoda.
Proračun se uravnotežuje izmjenama i dopunama proračuna postupkom utvrđenim za donošenje proračuna (Rebalans proračuna).

Članak 96.
Ako Gradsko vijeće ne donese proračun prije početka godine za koju se donosi, donosi se odluka o privremenom financiranju i to najduže od tri mjeseca.
Odluku o privremenom financiranju donosi Gradsko vijeće.

Članak 97.
Nakon isteka godine za koju je proračun donesen Gradsko vijeće utvrđujegodišnji obračun proračuna najkasnije do kraja travnja.

Članak 98.
Grad Karlovac može se zaduživati u skladu s posebnim zakonom.
Grad Karlovac može raspisivati javni zajam ili izdati obveznice odnosno druge vrijednosne papire o čemu posebno odluku donosi Gradsko vijeće.

Članak 99.
Grad Karlovac može davati jamstva korisnicima proračuna i pravnim osobama u vlasništvu Grada, odnosno onim društvima u kojima ima udjel ili dionice, i davati zajmove u skladu s posebnim zakonom i općim aktima Gradskog vijeća.

Članak 100.
Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i financijsko poslovanje grada Karlovca.


VIII AKTI GRADA KARLOVCA

Članak 101.
Gradsko vijeće donosi Statut, gradski proračun, rezolucije, deklaracije, odluke, programe, poslovnike, zaključke i druge opće akte, te daje vjerodostojna tumačenja općih akata.
Gradsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte na temelju zakona, propisa i općih akata.
Oblik, način i postupak donošenja akata grada Karlovca uređuje se Poslovnikom Gradskog vijeća.

Članak 102.
Gradsko poglavarstvo donosi pravilnike, poslovnike, preporuke, rješenja, zaključke, upute, naputke i druge opće akte kad je za to ovlašteno zakonom ili općim aktom Gradskog vijeća.

Članak 103.
Upravna tijela Grada, ako izvršavaju opće akte Gradskog vijeća, donose pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi razreza gradskih poreza, doprinosa i naknada koji pripadaju gradu Karlovcu donose se po skraćenom upravnom postupku.
Na pojedinačne akte primjenjuju se odredbe Zakono o općem upravnom postupku i odredbe drugih zakona.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Karlovačke županije.
U skladu s odredbama Zakona o upravnim sporovima protiv konačnog akta iz stavka 1. ovoga članka može se pokrenuti upravni spor.

Članak 104.
Podrobnije odredbe o aktima grada Karlovca, postupku donošenja i objavi akata te o vjerodostojnom tumačenju akata utvrđuju se Poslovnikom Gradskog vijeća i Poslovnikom Gradskog poglavarstva.

IX JAVNOST RADA

Članak 105.
Djelovanje tijela grada Karlovca je javno.
Gradonačelnik je dužan upoznati javnost s obavljanjem poslova iz samoupravnog djelokruga grada Karlovca preko sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan način.


Članak 106.
Sjednice Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva u pravilu su javne i uz predhodnu najavu mogu im prisustvovati zainteresirani građani i predstavnici sredstava javnog priopćavanja akreditirani u Gradskoj upravi.
Sjednice Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva zakazuju se pismenim pozivom i oglašavaju na oglasnoj ploči Gradske uprave.
Kada to zahtjevaju razlozi povjerljivosti ili zaštite morala mogu se održati sjednice ili dijelovi sjednica Gradskog poglavarstva ili Gradskog vijeća bez nazočnosti javnosti.

Članak 107.
Gradonačelnik može odlučiti da se prijedlozi propisa koji su u pripremi, a za koje je javnost osobito zainteresirana, objave putem sredstava javnog priopćavanja, kao i da se pozovu svi zainteresirani da iznesu svoje primjedbe.

Članak 108.
Grad Karlovac organizirat će svoj rad i poslovanje tako da građani i pravne osobe mogu na jednostavan i djelotvoran način ostvariti svoja Ustavom zajamčena prava i zakonom zaštićene interese te ispunjavati građanske dužnosti.

Članak 109.
Tjedni i dnevni raspored radnog vremena kao i druga pitanja u vezi s radnim vremenom u upravnim tijelima utvrđuje Gradsko poglavarstvo.
Upravno tijelo Grada koje odredi gradonačelnik mora u svoje uredovno vrijeme omogućiti građanima uvid u važeće republičke zakone i opće akte grada Karlovca.
Građani i pravne osobe moraju biti na prikladan način javno obavješteni o radnom vremenu, uredovnim danima i drugim važnim pitanjima za rad upravnih tijela Grada Karlovca.

Članak 110.
Na zgradama u kojima su smještena tijela grada Karlovca mora biti istaknut naziv tijela, a na prikladnom mjestu u zgradi mora biti istaknut raspored prostorija tijela grada Karlovca.

Članak 111.
Ostvarivanje javnosti rada tijela Grada pobliže se uređuje njihovim poslovnicama.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 112.
Do donošenja općih akata kojima se uređuju poslovi iz samoupravnog djelokruga Grada Karlovca sukladno posebnim zakonima i odredbama ovog Statuta, primjenjivat će se akti Grada Karlovca u onim odredbama koje nisu u suprotnosti sa zakonom i ovim Statutom.
U slučaju suprotnosti odredbi općeg akta iz stavka 1. ovoga članka, primjenjuje se neposredno odredbe zakona i ovoga Statuta.

Članak 113.
Grad Karlovac donijet će opće akte kojima se uređuju poslovi iz samoupravnog djelokruga grada Karlovca u rokovima određenim posebnim zakonima.

Članak 114.
Postupak za promjenu Statuta pokreće se prijedlogom za promjenu Statuta.
Promjenu Statuta može predložiti Gradsko poglavarstvo, radno tijelo Gradskog vijeća, gradonačelnik i pet članova Gradskog vijeća, i njegova promjena može se izvršiti temeljem odluke na referendumu (čl. 24. stavak 2. Zakona).
Gradsko vijeće odlučuje da li će prihvatiti prijedlog za promjenu Statuta.
Ako Gradsko vijeće ne prihvati prijedlog za promjenu Statuta, isti se prijedlog ne može staviti na dnevni red prije isteka šest mjeseci od dana zaključenja rasprave o njemu.
Promjena Statuta je usvojena ako je za nju glasovala većina članova Gradskog vijeća.

Članak 115.
Danom stupanja na snagu ovoga Statuta prestaje vrijediti Statut grada Karlovca objavljen u «Glasniku» Grada Karlovca broj: 4 od 6. svibnja 1994. godine.

Članak 116.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u službenom glasilu Glasniku grada Karlovca.


KLASA: 21-01/01-01/0006
URBROJ: 2133/01-01/04-04-5
Karlovac, 06. studenog 2001.



Statut stupio na snagu
30. studenog 2001. godine
GRADSKO VIJEĆE GRADA KARLOVCA
PREDSJEDNICA
mr. Ankica Mamić, v.r.

Ovjerava tajnik grada:
Branko Bedeniković, dipl.iur.