NOVI PREGLED PROPISA Ugovori Banke Biljno zdravstvo Zdravstveno osiguranje Državne potpore Državni službenici Elektronička isprava Elektronička trgovina Elektronički mediji Financijsko osiguranje Gradnja Hrana Informacijska sigurnost Investicijski fondovi Izmjera i katastar Kazneni postupak Kazneni zakon Kemikalije Kreditne unije Kvaliteta zdravstvene zaštite Lijekovi Nasljeđivanje Obavljanje djelatnosti Obiteljski zakon Obrazovanje odraslih Obrt Obvezni odnosi (ZOO) Obvezno zdravstveno osiguranje Opći upravni postupak Oružje Osiguranje Osiguranje u prometu Ovrha - Ovršni zakon Parnični postupak Primjeri ugovora Porez na dobit Porez na dohodak Porez na kavu Posredovanje u prometu nekretnina Poticanje ulaganja Predmeti opće uporabe Prekršajni zakon Prijevoz - linijski Prijevoz opasnih tvari Prostorno uređenje i gradnja Rad - Zakon o radu Računovodstvo Revizija Stranci Sudovi Šport Šume Tajnost podataka Trgovačka društva Udomiteljstvo Udžbenici za školu Ugostiteljska djelatnost Umirovljenički fond Usluge u turizmu Veterinarstvo Volonterstvo Zabrane u zakonima Zakon o leasingu Zaštita bilja Zakon o radu Zaštita na radu Zaštita okoliša Zaštita potrošača Zaštita prirode Zaštita pučanstva Zaštita životinja Javna nabava NOVI PREGLED PROPISA
|
STATUT GRADA NOVALJE I OPĆE ODREDBE Članak 1. Grad Novalja je jedinica lokalne samouprave u sastavu Ličko-senjske županije u kojoj građani, neposredno ili preko izabranih tijela, na osnovi Ustava Republike Hrvatske, Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, drugih posebnih Zakona i ovog Statuta, odlučuju o potrebama i interesima od značaja za grad kao prirodnu, društvenu, gospodarsku i urbanu cjelinu. Članak 2. Ovim se Statutom određuje status i ustrojstvo Grada Novalje (u daljnjem tekstu: Grad) i to: -status, područje i granice -samoupravni djelokrug -obilježje, pečati i Dan Grada -javna priznanja -ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela -financiranje i imovina -oblici konzultiranja građana -provođenje referenduma -mjesna samouprava -ustrojstvo i rad javnih službi -oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne te područne (regionalne) samouprave -druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza. II STATUS, PODRUČJE l GRANICE GRADA Članak 3. Naziv grada je:Grad Novalja. Grad je pravna osoba. Grad Novalja ima sjedište u zgradi gradske vijećnice grada Novalje u Novalji, Trg Dr. Franje Tuđmana 1. Članak 4. Područje Grada Novalje utvrđeno je Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj. Grad obuhvaća područje slijedećih naselja: Novalja, Metajna, Zubovići, Kustići, Vidalići, Caska, Stara Novalja, Lun, Jakišnica, Potočnica i Gajac. Granice grada mogu se mijenjati na način i po postupku koji su propisani zakonom. III SAMOUPRAVNI DJELOKRUG RADA Članak 5. Grad poduzima aktivnosti usmjerene na jačanje i poticanje svoga građanskog, društvenog i gospodarskog razvoja radi vrednovanja lokalnih posebnosti i poštivanja prirodnih i prostornih potencijala, te poboljšanja uvjeta života i privređivanja. Članak 6. U okviru svog djelokruga Grad odlučuje o razvitku i osigurava uvjete za razvitak gospodarskih djelatnosti te u tu svrhu može osnivati javne ustanove, poduzeća i druge pravne osobe u skladu sa postojećim zakonima Republike Hrvatske. Članak 7. Grad Novalja u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili Zakonom dodijeljeni državnim tijelima, a posebice koji se odnose na: -uređenje naselja i stanovanja -prostorno i urbanističko planiranje -komunalne djelatnosti -brigu o djeci -socijalnu skrb -primarnu zdravstvenu zaštitu -odgoj i osnovno obrazovanje -kulturu, tjelesnu kulturu i šport -zaštitu potrošača -zaštitu i unapređenje okoliša -protupožarnu i civilnu zaštitu. Članak 8. Gradsko vijeće može odlučiti da se pojedini poslovi iz samoupravnog djelokruga Grada iz članka 7. ovog Statuta prenesu na županiju odnosno mjesnu samoupravu. Gradsko vijeće može tražiti od Županijske skupštine da se uz suglasnost središnjeg tijela Državne uprave nadležne za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, pojedini poslovi iz njezina samoupravna djelokruga povjere Gradu, ako Grad za to osigura dovoljno prihoda za njihovo obavljanje. Članak 9. Grad osniva javne ustanove u vlasništvu grada, muzejske ustanove, gradske knjižnice i ostalo u skladu sa Zakonom o lokalnoj, područnoj (regionalnoj) samoupravi i drugim posebnim zakonima. Članak 10. Grad osniva i odlučuje o upravljanju, korištenju i održavanju športskih objekata u vlasništvu grada te objekata namijenjenih slobodnim aktivnostima u skladu sa potrebama građana. Članak 11. Djelatnost od posebnog značenja za Grad jest očuvanje i zaštita okoliša, te povijesnoga, kulturnoga i graditeljskog naslijeđa. Članak 12. Građanima Grada Novalje jamči se pravo na pristup informacijama o stanju okoliša i prirodnih resursa, pravo da budu konzultirani i da sudjeluju u odlučivanju o aktivnostima koje će imati značajni utjecaj na okoliš. IV OBILJEŽJA, PEČATI l DAN GRADA Članak 13. Grad ima svoja obilježja. Obilježja Grada su: a) grb grada b) zastava grada. Članak 14. Grb Grada Novalje u obliku je srcolikog štita plave boje kome je na sredini ranokršćanski križ pronađen u Novalji, a u sebi sadrži slovo P. Križ označuje Krista, ali istodobno znači i PAX (mir). Križ je zlatne, odnosno žute boje, ovisno o namjeni. Omjer visine i širine štita je 1: 0,8. Članak 15. Zastava Grada Novalje bijele je boje u čijoj je sredini prikazan grb Grada opisan u članku 14. ovog Statuta. Veličina zastave je 2m x 1m, odnosno umanjena u ovom omjeru. Svečana zastava (gonfalon) je tamno plave boje, a u sredini polja, umetnut je grb Grada. Na gornjem dijelu svečane zastave upisne su zlatnom bojom riječi "GRAD NOVALJA". Svečana zastava u donjem dijelu završava sa tri urešena repa na kojima se nalaze zlatnom bojom uvezeni ornamenti s motivima vinove loze i masline. Članak 16. O načinu isticanja i uporabe grba i zastave grada, Gradsko vijeće donosi poseban opći akt. Članak 17. Grad ima pečat. Tijela Grada mogu imati poseban pečat. Opis pečata iz stavka 1. i 2. ovog članka, te način njihove uporabe i čuvanja uređuje se posebnom odlukom Gradskog poglavarstva. Članak 18. U Gradu se svečano obilježava Dan Grada. Dan Grada je 13. lipnja, blagdan Sv. Antona Padovanskog. U povodu Dana Grada dodjeljuju se priznanja Grada te priređuju druge svečanosti. Članak 19. Javna priznanja Grada mogu se dodjeljivati građanima Grada, njihovim udruženjima, drugim lokalnim zajednicama te ustanovama, poduzećima i drugim pravnim i fizičkim osobama za uspjehe u radu kojima pridonose razvoju Grada ili pojedinih djelatnosti. Javna priznanja mogu se dodjeljivati državljanima drugih zemalja, prijateljskim gradovima, organizacijama drugih država ili njihovim tijelima koja su svojim radom, znanstvenim ili političkim djelovanjem značajno pridonijeli napretku i ugledu Grada. Članak 20. O sadržaju, obliku i postupku dodijele javnih priznanja Grada, odlučuje Gradsko vijeće posebnom odlukom. V USTROJSTVO, OVLASTI l NAČIN RADA TIJELA GRADA 1. Predstavničko tijelo - Gradsko vijeće Članak 21. Gradsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi akte u okviru djelokruga Grada te obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom i ovim Statutom. Članak 22. Gradsko vijeće: 1. Donosi Statut Grada. 2. Donosi odluke i opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada. 3. Bira i razrješuje gradonačelnika i njegove zamjenike te članove Gradskog poglava-rstva. 4. Osniva i bira članove radnih tijela Gradskog vijeća te imenuje i razrješuje druge osobe određene Zakonom, drugim propisima i ovim Statutom. 5. Uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Grada. 6. Osniva Javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, od interesa za Grad. 7. Obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisom stavljeni u djelokrug Gradskog vijeća. Članak 23. Gradsko vijeće ima petnaest članova odnosno vijećnika. Članak 24. Gradsko vijeće ima predsjednika i dva dopredsjednika. Za predsjednika i dopredsjednike izabran je kandidat za kojeg je glasovala većina od ukupnog broja članova Gradskog vijeća. Način izbora predsjednika i dopredsjednika utvrđuje se Poslovnikom Gradskog vijeća. Članak 25. Predsjednik Gradskog vijeća saziva sjednice Gradskog vijeća, predsjedava sjednicama i predstavlja to tijelo. Predsjednik Gradskog vijeća saziva sjednice po potrebi, najmanje jedanput u tri mjeseca. Predsjednik je dužan sazvati sjednicu predstavničkog tijela na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Gradskog vijeća, u roku od 15 dana od primitka zahtjeva. Ako predsjednik Gradskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 3. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik, u daljnjem roku od 15 dana. Ostala prava i dužnosti predsjednika, te dužnosti i potpredsjednika Gradskog vijeća potanje se uređuju Poslovnikom Gradskog vijeća. Članak 26. Mandat članova Gradskog vijeća izabranih na redovnim izborima traje četiri godine. Mandat članova Gradskog vijeća izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave. Članak 27. Članu Gradskog vijeća mandat prestaje prije isteka vremena na koje je izabran u slijedećim slučajevima: -ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke shodno pravilima o dostavi propisanim zakonom o općem upravnom postupku. -ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke. -ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude, ako se naknadno sazna za razdoblje zbog kojih nije mogao biti izabran za člana Gradskog vijeća, danom donošenja odluke Ustavnog suda, -ako odjavi prebivalište s područja Grada, danom odjave prebivališta, -ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegova prestanka, -smrću. Članak 28. Član Gradskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću. Član Gradskog vijeća ima pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom Gradskog vijeća. Članak 29. Gradsko vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika, nakon provedenih izbora za članove Gradskog vijeća. Članak 30. Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova, ako je na sjednici nazočna većina članova Gradskog vijeća. O donošenju Statuta Grada, proračunu i godišnjem obračunu, Poslovniku Gradskog vijeća, izboru i razrješenju predsjednika i dopredsjednika Gradskog vijeća, te izboru i razrješenju gradonačelnika, dogrado-načelnika i članova Gradskog poglavarstva, kao i o povjerenju gradonačelniku i članovima Gradskog poglavarstva, Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih članova. Članak 31. Na sjednicama Gradskog vijeća glasuje se javno, ako Gradsko vijeće ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno. Gradsko vijeće osniva stalne ili povremene komisije i druga radna tijela u svrhu priprema odluka iz njegova djelokruga. Sastav, broj članova, djelokrug i način rada tijela iz stavka 2. ovog članka utvrđuju se Poslovnikom ili posebnom odlukom o osnivanju radnog tijela. Članak 32. Prva konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća saziva se u roku od 30 dana od dana objave izbornih rezultata. Konstituirajuću sjednicu Gradskog vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili osoba koju on ovlasti. Ako se konstituirajuća sjednica ne održi u zakazanom roku, ovlašteni sazivač odmah će sazvati novu konstituirajuću sjednicu, koja se treba održati u roku od 15 dana. Konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća, do izbora predsjednika, predsjedava najstariji član. Članak 33. Ostala pitanja u svezi s radom Gradskog vijeća uređuju se Poslovnikom Gradskog vijeća. b) Radna tijela Članak 34. Gradsko vijeće osniva stalne ili povremene odbore i druga radna tijela u svrhu pripreme odluka iz njegova djelokruga s time da je njihov sastav približno razmjeran stranačkom sastavu Gradskog vijeća. Članak 35. Stalna radna tijela Gradskog vijeća su: 1. Mandatna komisija, 2. Komisija za izbor i imenovanja, 3. Komisija za Statut l Poslovnik, 4. Odbor za prostorno uređenje, komunalno gospodarstvo i imovinsko-pravna pitanja, 5. Odbor za međunarodnu i međugradsku suradnju, 6. Odbor za gospodarstvo i društvenu djelatnost, 7. Odbor za Proračun i financije, 8. Odbor za razvoj mjesne samouprave. Stalna radna tijela iz stavka 1. točke 1. i 2. ovog članka imaju predsjednika i dva člana koji se biraju iz redova Gradskog vijeća. Radno tijelo iz stavka 1. točke 3. ovog članka ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz redova Gradskog vijeća i stručnih službi. Radna tijela iz stavka 1. točke 4. do 8. ovog članka imaju predsjednika i četiri člana koja se biraju iz redova članova Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva te stručnih i javnihdjelatnika. Članak 36. Radi razmatranja i drugih pitanja, Gradsko vijeće može uz radna tijela utvrđena ovim Statutom, osnovati i druga radna tijela. Odlukom o osnivanju radnih tijela uređuje se njihov naziv, sastav te djelokrug i način rada. Članak 37. Izvršna tijela u Gradu su Gradonačelnik i Gradsko poglavarstvo. 2. Gradonačelnik Članak 38. Gradonačelnik zastupa Grad i nositelj je izvršne vlasti Grada. Gradonačelnik obavlja poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom. Članak 39. Gradonačelnika bira Gradsko vijeće iz reda svojih članova, u pravilu između nositelja lista stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Gradskom vijeću na način i po postupku utvrđenim Poslovnikom Gradskog vijeća u skladu sa Statutom i zakonom. Za gradonačelnika je izabran kandidat za kojeg je glasovala većina od ukupnog broja članova Vijeća. Članak 40. Gradonačelnik ima dva zamjenika, koji se biraju na prijedlog gradonačelnika. Za zamjenika gradonačelnika izabran je kandidat kojeg je predložio gradonačelnik ako je za njega glasovala većina od ukupnog broja vijećnika. Članak 41. Gradonačelnik je odgovoran središnjim tijelima državne uprave za obavljanje poslova državne uprave prenesenih u nadležnosti Grada. Članak 42. Gradonačelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada ima pravo obustaviti od primjene opći akt Gradskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana ukloni uočene nedostatke. Ako Gradsko vijeće to ne učini, gradonačelnik je dužan u roku od 8 dana o tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave. Članak 43. Gradonačelnika u slučaju dulje odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju njegove dužnosti, zamjenjuje zamjenik, u skladu sa ovim Statutom. Gradonačelnika u slučaju odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju njegove dužnosti zamjenjuje jedan od zamjenika kojeg on odredi u skladu sa ovim Statutom. Ako gradonačelnik ne odredi zamjenika, zamijeniti će ga dobno stariji zamjenik gradonačelnika. Spriječenost u obavljanju njegovih dužnosti utvrđuje Gradsko vijeće. Gradonačelnik, u skladu sa ovim Statutom, može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku. Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je dužan pridržavati se uputa gradonačelnika. Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga zamjeniku, ne prestaje odgovornost gradonačelnika za njihovo obavljanje. 3. Gradsko poglavarstvo Članak 44. Izvršne poslove u gradu obavlja Gradsko poglavarstvo. Gradsko poglavarstvo ima predsjednika i četiri člana. Gradonačelnik je predsjednik Gradskog poglavarstva. Članak 45. Članove Gradskog poglavarstva bira Gradsko vijeće iz redova svojih članova, javnih djelatnika i građana, na prijedlog predsjednika Gradskog poglavarstva, na vrijeme od četiri godine. Članovi Gradskog poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja iz djelokruga Grada. Članak 46. Član Gradskog poglavarstva ne može istovremeno biti: - pročelnik ili djelatnik gradske uprave, - direktor trgovačkog društva, čiji je osnivač ili suosnivač Grad, - ravnatelj ustanove, čiji je osnivač ili suosnivač Grad. Osobe koje obnašaju neku od dužnosti iz prethodnog stavka mogu biti kandidati za člana Gradskog poglavarstva, ali ako budu izabrani moraju podnijeti ostavku na dužnost čije je obnašanje nespojivo s dužnošću člana Poglavarstva. Članak 47. Gradsko poglavarstvo: 1. Priprema prijedloge općih akata. 2. Provodi ili osigurava provedbu općih akata Gradskog vijeća. 3. Usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga i nadzire njihov rad, 4. Upravlja i raspolaže nekretninama i pokretnina- ma u vlasništvu Grada, kao i njegovim prihodima i rashodima u skladu sa zakonom i ovim Statutom. 5. Obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom. Članak 48. Gradsko poglavarstvo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina njegovih članova. Odluke kojima se odlučuje o raspolaganju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Grada, kao i prihodima i rashodima Poglavarstvo odlučuje većinom glasova svih članova. Ustrojstvo, način rada i odlučivanja Gradskog poglavarstva podrobnije s uređuje njegovim Poslovnikom u skladu sa zakonom i ovim Statutom! Članak 49. Gradsko Poglavarstvo je odgovorno Gradskom vijeću. Članak 50. Na prijedlog najmanje jedne trećine (1/3) članova Gradskog vijeća može se pokrenuti pitanje povjerenja gradonačelniku i njegovim zamjenicima, pojedinom članu Gradskog poglavarstva ili poglavarstva u cjelini. Glasovanje o povjerenju Gradskom poglavarstvu može zahtijevati i njegov predsjednik. O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradskog vijeća. Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradskog vijeća. Članak 51. Odluka o nepovjerenju prihvaćena je ako je za nju glasovala većina svih članova Gradskog vijeća. Kad Gradsko vijeće izglasuje nepovjerenje gradonačelniku ili Gradskom poglavarstvu u cjelini, ono mora izabrati novog gradonačelnika u roku 30 dana od dana izglasavanja nepovjerenja. Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja gradonačelniku i Gradskom poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti, gradonačelnik i Gradsko poglavarstvo kojem je iskazano nepovjerenje smatraju se razrješenim i prestaje im dužnost izborom novog gradonačelnika. Odlukom o iskazivanju nepovjerenja gradonačelniku i članu Gradskog poglavarstva ne prestaje dužnost člana Gradskog vijeća. U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Gradskog poglavarstva, Gradsko vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti. Ako Gradsko vijeće ne izglasuje nepovjerenje, članovi Gradskog vijeća koji su podnijeli prijedlog ne mogu ponovno podnijeti isti prijedlog prije isteka roka od 6 mjeseci od njegova odbijanja. 4. Gradska uprava Članak 52. Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, kao i poslova državne uprave prenesenih na Grad, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel. Ustrojstvo upravnog tijela iz stavka 1. ovog članka uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća u skladu s ovim zakonom i ovim Statutom. Članak 53. Upravni odjeli Grada u okviru svog djelokruga i ovlasti: - neposredno izvršavaju odluke i druge opće akte Gradskog vijeća i u tu svrhu, u skladu sa zakonom, donose pojedinačne akte, kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba te nadziru njihovo provođenje, - prate stanje u područjima za koje su zadu- ženi i o tome izvješćuju Gradsko poglavarstvo. - pripremaju nacrte odluka i drugih općih akata koje donosi Gradsko vijeće, nacrte akata koje donosi Gradsko poglavarstvo, te pripremanju izvješća, analize i druge materijale, iz svog djelokruga za potrebe Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva, - pružaju stručnu i drugu pomoć građanima u okviru prava i ovlasti Grada, - podnose izvješća Gradskom vijeću i Gradskom poglavarstvu o svome radu, - obavljaju i druge poslove za koje su ovlašteni po nalogu gradonačelnika, G Gradskog poglavarstva i Gradskog vijeća. VI FINANCIRANJE l IMOVINA GRADA Članak 54. Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Gradu čine njegovu imovinu.Gradsko poglavarstvo mora upravljati, koristiti se i raspolagati pažnjom dobrog gospodara. Članak 55. Grad ostvaruje prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže. Prihodi Grada su: 1. Gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe. 2. Prihodi od stvari u vlasništvu i imovinskih pravaGrada. 3. Prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Grada odnosno u kojima ima udjele ili dionice. 4. Prihodi od naknada za koncesije koje daje Gradsko vijeće. 5. Novčane kazne i oduzeta imovinska korist za pre kršaje koje propiše Gradsko vijeće u skladu sa zakonom. 6. Udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom 7. Sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u Državnom proračunu. 8. Drugi prihodi određeni zakonom. Članak 56. Prihode i rashode Grada planira Gradsko vijeće godišnjim proračunom. Ako se godišnji proračun za slijedeću računsku godinu ne može donijeti prije početka godine za koju se donosi, uvodi se privremeno financiranje i to najdulje za razdoblje od tri mjeseca. Odluku o privremenom financiranju donosi Gradsko vijeće u skladu sa zakonom. VII OBLICI KONZULTIRANJA GRAĐANA Članak 57. Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo mogu, prije donošenja odgovarajućih odluka iz njihova djelokruga, konzultirati građane, odnosno tražiti prethodna mišljenja građana o odnosnim pitanjima. Konzultiranje u smislu stavka 1. ovog članka obavit će se napose ako je iz nekih razloga donošenje odgovarajuće odluke posebice značajno za građane i druge subjekte, odnosno za stanje u Gradu. Članak 58. Konzultiranje u smislu članka 55. ovog Statuta obavlja se anketiranjem građana, organiziranjem javnih rasprava na zborovima, prikupljanjem mišljenja Vijeća mjesnih odbora i na druge odgovarajuće načine. VIII PROVEDBA REFERENDUMA Članak 59. Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom. Članak 60. Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom. Referendum, sukladno zakonu i ovom Statutu raspisuje Gradsko vijeće na prijedlog jedne trećine njegovih članova, na prijedlog Gradskog poglavarstva, na prijedlog polovice Mjesnih odbora i na prijedlog 20 % birača upisanih u popis birača Grada. Pravo glasovanja na referendumu imaju građani s prebivalištem na području Grada upisani u popis birača. Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Gradsko vijeće. IX MJESNA SAMOUPRAVA Osnivanje Mjesnih odbora Članak 61. Kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana na području Grada osnivaju se mjesni odbori. Mjesni odbor se osniva za jedno naselje, više međusobno povezanih manjih naselja ili za dio naselja, koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebno razgraničenu cjelinu (dio naselja). Članak 62. Mjesni odbori u sastavu Grada Novalje su: 1. Mjesni odbor Novalja ( za područje naselja; Novalja, Caska i Potočnica ) 2. Mjesni odbor Stara Novalja 3. Mjesni odbor Lun 4. Mjesni odbor Jakišnica 5. Mjesni odbor Metajna 6. Mjesni odbor Zubovići 7. Mjesni odbor Kustići (za područje naselja Kustići i Vidalići) 8. Mjesni odbor Gajac. Članak 63. Inicijativu i prijedlog za osnivane mjesnih odbora mogu dati građani, njihove organizacije i udruženja. Članak 64. Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog odbora i predsjednik Vijeća mjesnog odbora. Mandat predsjednika članova Vijeća mjesnog odbora traje četiri godine. Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom. Članak 65. Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo. Članovi Vijeća biraju se neposredno tajnim glasovanjem, a na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave. Izbor za članove Vijeća mjesnih odbora raspisuje Gradsko poglavarstvo. Članak 66. Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava tajnim glasovanjem bira predsjednika vijeća na vrijeme od četiri godine. Predsjednik Vijeća mjesnog odbora predstavlja Mjesni odbor. Za svoj rad odgovara Vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje poslova koji su mu prenijeti u smislu članka 8. stavak 11. ovog Statuta odgovaraju gradonačelniku. Članak 67. Vijeće mjesnog odbora, radi rasprave o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od mjesnog značenja, može sazivati mjesne zborove građana. Mjesni zbor građana saziva se za dio područja mjesnog odbora koji čini određenu cjelinu. Mjesni zbor građana vodi predsjednik Vijeća mjesnog odbora ili član Vijeća mjesnog odbora kojeg odredi Vijeće. Članak 68. U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati zakona i ovog Statuta. Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Gradsko poglavarstvo, koje može raspustiti Vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši ovaj Statut ili ne obavlja povjerene mu poslove. Članak 69. Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program rada mjesnog odbora. Program rada iz stavka 1. ovog članka mora se zasnivati na realnim potrebama i mogućnostima, a donosi se najkasnije do kraja studenog prethodne godine, za narednu godinu. Članak 70. Program rada mjesnog odbora sadržava popis aktivnosti te izvore sredstava za njihovu realizaciju. Jedan primjerak programa iz stavka 1. ovog članka dostavlja se Gradskom poglavarstvu. Članak 71. Osnovama pravila Mjesnih odbora smatraju se odredbe iz članka 61. do članka 65. Osim osnova pravila mjesnih odbora u smislu stavka 1. ovog članka, kao osnove pravila mjesnih odbora propisuje se slijedeće: -predsjednik Mjesnog odbora dužnost obavlja volonterski osim ako Gradsko vijeće na prijedlog Gradskog poglavarstva ne odluči drugačije, -predsjednik Mjesnog odbora za svoj rad ima pravo na naknadu, članovi Vijeća dužnost obavljaju volonterski - bez naknade. -poslovnikom o radu Vijeća mjesnog odbora podrobnije će se urediti način rada Vijeća, prava i dužnosti predsjednika i članova Vijeća, održavanje zbora građana te druga pitanja iz djelokruga rada mjesnih odbora. Suglasno osnovama pravila mjesnog odbora odnosno odredbama stavka 1. i 2. ovog članka mjesni odbori donose pravila mjesnog odbora. Članak 72. Za djelatnosti mjesnih odbora, u smislu osiguravanja nužnih sredstava za njihovo poslovanje (minimalne administrativne i slične troškove), te za obavljanje povjerenih im poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, mjesnim odborima se sredstva osiguravaju u proračunu grada. Za financiranje svojih djelatnosti koje nisu obuhvaćene stavkom 1. ovog članka, mjesni odbori mogu osiguravati druga sredstva i to: a) prihode od imovine i imovinskog prava mjesnih odbora, b) dotacije pravnih subjekata i građana, c) druga sredstva. Članak 73. Mjesni odbori organiziraju odgovarajući način administrativnog i financijskog poslovanja za svoje potrebe, sukladno propisima. Članak 74. Gradska uprava osigurava odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći mjesnim odborima u obavljanju administrativnih, računovodstvenih i drugih odgovarajućih poslova. Pomoć u smislu stavka 1. ovog članka podrazumijeva i obvezu izravnog vođenja računovodstvenog poslovanja za mjesne odbore, koji odluče da im to poslovanje obavlja Gradska uprava. X USTROJSTVO l RAD JAVNIH SLUŽBI Članak 75. Za obavljanje odgovarajućih poslova iz svog samoupravnog djelokruga, Grad može osnovati trgovačka društva i ustanove u svom vlasništvu, sukladno zakonu. Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka djelatnosti iz njihove nadležnosti obavljaju kao javnu službu. Članak 76. Grad nadzire rad i vodi brigu o racionalnom i zakonitom radu trgovačkih društava i ustanova u svom vlasništvu. Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezni su redovito izvještavati o svom radu, odnosno poslovanju, Gradsko vijeće, prema rokovima koje odredi isto. XI AKTI GRADA Članak 77. Gradsko vijeće donosi Statut, Poslovnik i druge opće i pojedinačne akte iz svoje nadležnosti, na način i po postupku utvrđenim ovim Statutom i Poslovnikom. Gradsko poglavarstvo o poslovima iz svoje nadležnosti donosi odluke, naredbe, uputstva, zaključke, rešenja, preporuke i druge akte određene zakonom i ovim Statutom. Radna tijela Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva donose zaključke, preporuke i rješenja. Podrobnije odredbe o aktima Grada, načinu i postupku njihova donošenja te vjerodostojnom tumačenju akata utvrđuju se Poslovnikom. Članak 78. Upravna tijela Grada u izvršavanje općih akata Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba. Protiv pojedinačnih akata iz ovog članka može se izjaviti žalba nadležnom Upravnom tijelu županije. Na donošenje akata iz ovog članaka shodno se primjenjuju odredbe zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije propisan postupak pred tijelima Grada. U skladu s odredbama Zakona o upravnim sporovima protiv konačnih pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka može se pokrenuti upravni spor. XII OBJAVA AKATA l NJIHOVO STUPANJE NA SNAGU Članak 79. Svi opći akti koje donose Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo moraju biti objavljeni u službenom glasniku županije. Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim aktom može se iz osobito opravdanih razloga odrediti stupanje na snagu danom objave. XIII JAVNOST RADA Članak 80. Rad Gradskog vijeća, Gradskog poglavarstva i upravnih tijela Grada je javan. Način ostvarivanja javnosti rada urediti će se Poslovnikom Gradskog vijeća. XIV JAVNA RASPRAVA Članak 81. U postupku donošenja Prostornog plana uređenja Grada Novalje i drugih prostornih planova, te postupka izmjena, dopuna i stavljanja izvan snage prostornih planova Grada, provodi se javna rasprava i javno izlaganje te omogućuje javni uvid u prijedloge planova. Javna rasprava o prijedlogu prostornog plana traje 30 dana. Javna rasprava o prijedlogu izmjena, dopuna, odnosno stavljanja izvan snage prostornog plana traje najmanje 15 dana, ali ne dulje od 30 dana. Javnu raspravu, javni uvid, i javno izlaganje organizira i provodi nositelj izvedbe sa stručnim izrađivačem prijedloga plana odnosno prijedloga izmjena, dopuna i stavljanje plana izvan snage.Način i postupak provođenja javne rasprave kod donošenja prostornih planova provodi se sukladno postupku i drugim uvjetima propisanim Zakonom o prostornom uređenju i drugim propisima iz prostornog uređenja. XV OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE TE PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE Članak 82. Grad posebno surađuje s Ličko-senjskom županijom, te svim jedinicama lokalne samouprave u njezinu sastavu. Grad posebno surađuje sa susjednim jedinicama lokalne samouprave koje su u sastavu Zadarske županije. Članak 83. Radi suradnje u smislu članka 82. ovog Statuta, Grad s drugim gradovima i općinama može osnovati trgovačko društvo i ustanove u zajedničkom vlasništvu, zajednička upravna tijela, te uspostaviti druge odgovarajuće oblike suradnje. Članak 84. Grad može uspostaviti i posebne prijateljske odnose s drugim općinama i gradovima u Hrvatskoj, kao i u inozemstvu, sukladno zakonu. O prijateljstvu u smislu stavka 1. ovog članka potpisuje se posebna povelja, koju u ime Grada potpisuje gradonačelnik, sukladno odluci Gradskog vijeća. XVI PRIJELAZNE l ZAVRŠNE ODREDBE Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje vrijediti Statut Grada Novalje ("Županijski glasnik" Ličko-senjske županije, br. 5/98). Članak 85. Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Županijskom glasniku" Ličko-senjske županije. KLASA: 022-05/01-01/12 URBROJ: 2125/06-01-01-1 Novalja, 09. studenoga 2001. GRADSKO VIJEĆE GRADA NOVALJE Predsjednik Vijeća Aleksij Škunca, prof.v.r.
|