POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 24. 11. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



STATUT GRADA ZAGREBA

(pročišćeni tekst)



I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

(1) Grad Zagreb, glavni grad Republike Hrvatske, jedinica je lokalne samouprave koja ujedno ima i položaj jedinice područne (regionalne) samouprave - županije.
(2) Ustrojstvo i djelokrug Grada Zagreba uređuje se Zakonom o Gradu Zagrebu.

Članak 2.

(1) Grad Zagreb je pravna osoba.
(2) Grad Zagreb zastupa gradonačelnik.

Članak 3.

Ovim se statutom, u skladu sa zakonom, uređuje samoupravni djelokrug Grada Zagreba, njegova obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada njegovih tijela, mjesna samouprava, ustrojstvo gradskih upravnih tijela i javnih službi, oblici neposrednog odlučivanja građana, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te druga pitanja važna za ostvarivanje prava i obveza Grada Zagreba.

Članak 4.

(1) Grad Zagreb u okviru svoga samoupravnog djelokruga obavlja poslove iz djelokruga grada i djelokruga županije te druge poslove u skladu sa zakonom.
(2) Poslove državne uprave iz djelokruga ureda državne uprave u jedinici područne (regionalne) samouprave i druge poslove državne uprave utvrđene posebnim zakonima u Gradu Zagrebu obavljaju, na temelju zakona, gradska upravna tijela.
(3) U obavljanju poslova iz stavka 2. ovoga članka upravna tijela Grada Zagreba imaju ovlasti i obveze tijela državne uprave sukladno zakonu kojim se uređuje sustav državne uprave.
(4) Grad Zagreb samostalan je u odlučivanju o poslovima iz svojega samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom, zakonom i ovim statutom.
(5) Grad Zagreb ima prava i obveze grada i županije.

Članak 5.

(1) Grad Zagreb izvršava ovlasti i obveze koje proizlaze iz njegova samoupravnog djelokruga preko tijela Grada Zagreba, tijela mjesne samouprave, gradskih upravnih tijela i javnih službi, što čini gradsku upravu u cjelini.
(2) Grad Zagreb ima pravo i obvezu obavljati poslove iz svoga djelokruga na dobrobit građana Grada Zagreba.
(3) Građani Grada Zagreba neposredno i putem svojih predstavnika u Gradskoj skupštini i tijelima mjesne samouprave sudjeluju u vođenju javnih poslova Grada i utječu na njihovo vođenje te ostvaruju i druga svoja prava.
(4) Tijela iz stavka 1. ovog članka i građani u izvršavanju tih ovlasti i obveza međusobno surađuju.

Članak 6.

(1) Područje Grada Zagreba utvrđeno je zakonom.
(2) Granice Grada Zagreba idu katastarskim granicama rubnih naselja koja ulaze u njegovo područje.
(3) Granice Grada Zagreba ucrtane su u katastarskim planovima koji se čuvaju u uredu gradonačelnika.
(4) Granice Grada Zagreba u prirodi su obilježene na način utvrđen posebnim propisima.

Članak 7.

Na području Grada Zagreba osnivaju se gradske četvrti i mjesni odbori kao oblici mjesne samouprave.

Članak 8.

(1) Grad Zagreb ima grb, zastavu i počasni lanac gradonačelnika.
(2) Opis grba glasi:
U plavome polju na zelenome brijegu nalazi se srebrni/bijeli grad sa trima kulama i otvorenim zlatnim/žutim vratima; gore desno zlatna/žuta šesterokraka zvijezda, gore lijevo srebrni/bijeli polumjesec.
(3) Opis zastave glasi:
Zastava omjera 1:2 plave je boje sa žuto obrubljenim grbom grada u sredini.
(4) Počasni lanac gradonačelnika sastoji se od naizmjence postavljenih 10 članaka koji su blago elipsastog oblika u središtu kojih je umetnut biser i 9 članaka koji imaju oblik blago sploštenog četverolista u središtu kojih je izveden gradski grb. Oni izlaze iz središnjeg članka u kojem je rubin jarkocrvene boje oko kojeg su umetnuta četiri briljanta, a na njemu je viseći gradski grb.

Članak 9.

(1) Grb Grada Zagreba upotrebljava se na pečatu i žigu Grada Zagreba.
(2) Grb Grada Zagreba ističe se na poslovnim zgradama, u službenim i svečanim prostorijama tijela Grada Zagreba te u svečanim prigodama važnim za Grad Zagreb.
(3) Grb Grada Zagreba upotrebljava se na zaglavljima akata u skladu sa zakonom i odlukom što je donosi Gradska skupština (dalje u tekstu: gradska odluka).
(4) Grb Grada Zagreba, uključujući i njegovu stilizaciju, može se upotrebljavati u nazivima i znamenjima ustanova i trgovačkih društava kojima je osnivač ili vlasnik Grad Zagreb, odnosno u kojima Grad Zagreb ima temeljnog uloga ili koja obavljaju djelatnosti i službe od interesa za Grad Zagreb.
(5) Grb Grada Zagreba, uključujući i njegovu stilizaciju, može se upotrebljavati i u druge svrhe te ga mogu upotrebljavati i druge pravne osobe u skladu s gradskom odlukom.
(6) Grb Grada Zagreba može se upotrebljavati i u izradi predmeta kojima se promiče turistička ili druga ponuda Grada Zagreba ili koji su uspomena na Grad Zagreb.

Članak 10.

(1) Zastava Grada Zagreba ističe se na poslovnim zgradama, u službenim i svečanim prostorijama tijela Grada Zagreba, tijela mjesne samouprave i gradskih upravnih tijela.
(2) Zastava Grada Zagreba ističe se:
1. u svečanim prigodama važnim za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku;
2. u dane državnih blagdana i na Dan Grada Zagreba;
3. u dane žalosti u Republici Hrvatskoj, kad se vije na pola stijega;
4. u drugim prigodama utvrđenim gradskom odlukom.
(3) Zastava Grada Zagreba može se isticati pri javnim političkim, znanstvenim, kulturno-umjetničkim, športskim i drugim skupovima koji se održavaju u Gradu Zagrebu u skladu s pravilima i običajima održavanja takvih skupova te u drugim prigodama u skladu s gradskom odlukom.
(4) Zastavu Grada Zagreba mogu upotrebljavati i druge pravne osobe radi promicanja interesa Grada Zagreba, u skladu s gradskom odlukom.

Članak 11.

(1) Grad Zagreb ima pečat okruglog oblika. U sredini pečata nalazi se grb Grada Zagreba, a uz donji rub tekst: GRAD ZAGREB.
(2) Pečat Grada Zagreba ima promjer od 40 mm (veliki pečat) i od 26 mm (mali pečat).
(3) Pečat Grada Zagreba je javni pečat i smije se upotrebljavati samo u svrhe utvrđene ovim statutom.
(4) Pečat Grada Zagreba čuva se u uredu gradonačelnika.

Članak 12.

(1) Pečat Grada Zagreba se izrađuje od metala, gume ili drugoga odgovarajućeg materijala.
(2) Pečat se otiskuje u pečatnom vosku ili sličnom prikladnom materijalu na aktima o javnim priznanjima te drugim svečanim i protokolarnim dokumentima o kojima odlučuje Gradska skupština, gradonačelnik ili Gradsko poglavarstvo.
(3) Otisak pečata može biti smješten u odgovarajuću kutiju koja se plavom svilenom vrpcom privezuje na dokument.

Članak 13.

Naziv "Grad Zagreb" i njegove izvedenice mogu se upotrebljavati u nazivima i znamenjima ustanova, trgovačkih društava, udruga građana i drugih pravnih osoba u skladu s gradskom odlukom.

Članak 14.

(1) O uporabi grba i zastave Grada Zagreba, uključujući i njihovu stilizaciju te naziva "Grad Zagreb" i njegovih izvedenica odlučuje Gradsko poglavarstvo.
(2) Potanji opis grba i zastave Grada Zagreba te mjerila za uporabu grba i zastave i njihovih stilizacija i naziva "Grad Zagreb" i njegovih izvedenica utvrđuju se gradskom odlukom u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Članak 15.

(1) Grb i zastava likovno su prikazani na posebnom dokumentu koji se prilaže odluci iz članka 14. stavka 2. ovog statuta.
(2) Primjerak odobrenog grba i zastave, osim u Hrvatskome državnom arhivu, čuva se i u uredu gradonačelnika.

Članak 16.

Gradonačelnik nosi počasni lanac gradonačelnika u posebnim svečanim prigodama koje su vezane uz predstavljanje Grada Zagreba:
1. na Dan Grada Zagreba;
2. pri predaji javnih priznanja Grada Zagreba;
3. u drugim svečanim prigodama.

Članak 17.

Dan Grada Zagreba je 31. svibnja, dan na koji se slavi blagdan Majke Božje od Kamenitih vrata, zaštitnice Grada Zagreba.

Članak 18.

(1) Građanima Grada Zagreba i drugim osobama, njihovim udrugama, drugim lokalnim zajednicama te ustanovama, trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama mogu se dodjeljivati javna priznanja za uspjehe u radu i djelovanju kojima doprinose razvoju Grada Zagreba ili pojedinih njegovih djelatnosti, promidžbi njegovih interesa te u znak počasti i zahvalnosti.
(2) Javna se priznanja mogu dodjeljivati i državljanima drugih zemalja, prijateljskim gradovima, međunarodnim organizacijama i organizacijama drugih država ili njihovim tijelima.

Članak 19.

Javna priznanja Grada Zagreba jesu:
1. proglašenje počasnim građaninom Grada Zagreba,
2. Nagrada Grada Zagreba,
3. Povelja Grada Zagreba,
4. Plaketa Grada Zagreba,
5. Medalja Grada Zagreba i
6. pokroviteljstvo.

Članak 20.

(1) Počasnim građaninom Grada Zagreba može se proglasiti osoba osobito zaslužna za promicanje vrijednosti demokratskog društva, povijesnih događaja i tradicija hrvatskog naroda, položaja i ugleda Grada Zagreba, njegovih odnosa s drugim gradovima u zemlji i inozemstvu, te za razvoj Grada Zagreba ili pojedinih njegovih djelatnosti, državnik ili dužnosnik druge države, član međunarodne organizacije, odnosno organizacije druge države ili njihovih tijela posebno zaslužan za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku u promicanju njezina suvereniteta, samostalnosti i samobitnosti na općeprihvaćenim načelima suvremenog svijeta.
(2) O proglašenju počasnim građaninom Grada Zagreba odlučuje Gradska skupština.

Članak 21.

(1) Nagrada Grada Zagreba dodjeljuje se građanima Grada Zagreba i drugim osobama koje rade na području Grada Zagreba, radnim skupinama, trgovačkim društvima, ustanovama, vjerskim zajednicama, udrugama građana i drugim pravnim osobama za najviše zasluge i postignute rezultate u teorijskom i praktičnom radu i djelovanju u promicanju znanosti, gospodarstva, prosvjete, kulture, umjetnosti, športa, zdravstva, socijalne skrbi i svih drugih područja društvenog života u Gradu Zagrebu.
(2) O dodjeli Nagrade Grada Zagreba odlučuje Gradska skupština.

Članak 22.

(1) Povelja Grada Zagreba dodjeljuje se građanima Grada Zagreba i drugim osobama, njihovim udrugama, drugim lokalnim zajednicama, te ustanovama, trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama prigodom njihovih obljetnica i značajnih događaja u zemlji i Gradu za uspjehe u poslovanju, zasluge za razvoj Grada, unapređivanje kvalitete življenja u Gradu te promicanje ugleda Grada Zagreba u zemlji i svijetu.
(2) O dodjeli Povelje Grada Zagreba odlučuje Gradsko poglavarstvo.

Članak 23.

(1) Plaketa Grada Zagreba dodjeljuje se građanima Grada Zagreba i drugim osobama koje rade na području Grada Zagreba, udrugama građana, trgovačkim društvima, ustanovama i drugim pravnim osobama prigodom Dana Grada Zagreba i drugih obljetnica za trajniju, općepriznatu djelatnost kojom su znatno doprinijeli razvoju Grada Zagreba.
(2) O dodjeli Plakete Grada Zagreba odlučuje Gradsko poglavarstvo.

Članak 24.

(1) Medalja Grada Zagreba dodjeljuje se građanima Grada Zagreba i drugim osobama, udrugama, trgovačkim društvima, ustanovama i drugim pravnim osobama za postignute uzorne uspjehe u radu.
(2) Medalju Grada Zagreba dodjeljuje gradonačelnik Grada Zagreba.

Članak 25.

Povelja Grada Zagreba i Medalja Grada Zagreba mogu se dodijeliti i stranim državljanima, gradovima prijateljima, međunarodnim organizacijama i organizacijama drugih država ili njihovim tijelima u znak priznanja za uspješnu i korisnu suradnju s Gradom Zagrebom.

Članak 26.

(1) Pokroviteljstvo se može prihvatiti nad političkim, društvenim, znanstvenim, kulturnim, športskim ili drugim manifestacijama, priredbama i skupovima značajnim za Grad Zagreb.
(2) Pokroviteljstvo mogu prihvatiti Gradska skupština, gradonačelnik i Gradsko poglavarstvo.

Članak 27.

Uvjeti, postupak i način dodjeljivanja javnih priznanja Grada Zagreba uređuju se gradskom odlukom.

Članak 28.

(1) Grad Zagreb može podići spomenik povijesnim događajima i osobama od posebna značenja za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku.
(2) O podizanju spomenika odlučuje Gradska skupština većinom glasova svih gradskih zastupnika.
(3) Gradskom odlukom uredit će se uvjeti i postupak za podizanje i uklanjanje spomenika te način njihova čuvanja, zaštite i održavanja.

Članak 29.

(1) Grad Zagreb i Zagrebačka županija međusobno surađuju radi rješavanja pitanja od zajedničkog interesa.
(2) Ciljevi, uvjeti i oblici suradnje te međusobna prava i obveze Grada Zagreba i Zagrebačke županije uređuju se sporazumom između Grada Zagreba i Zagrebačke županije sukladno zakonu.

Članak 30.

(1) Grad Zagreb osobito surađuje s općinama i gradovima koji s njime neposredno graniče radi unapređivanja gospodarskog i društvenog razvitka svojih zajednica.
(2) Grad Zagreb surađuje s drugim gradovima, općinama i županijama u Republici Hrvatskoj u pitanjima od zajedničkoga interesa.
(3) Grad Zagreb može s drugim gradovima osnovati udrugu radi promicanja i ostvarivanja zajedničkih interesa.

Članak 31.

(1) Grad Zagreb surađuje s odgovarajućim jedinicama lokalne i regionalne samouprave drugih država u okviru svoga samoupravnog djelokruga pod uvjetima utvrđenim zakonom i međunarodnim ugovorima.
(2) Grad Zagreb može uspostaviti trajnu prijateljsku suradnju i druge oblike suradnje s lokalnim i regionalnim jedinicama drugih država u skladu s gradskom odlukom.
(3) O uspostavljanju suradnje, odnosno sklapanju sporazuma o suradnji te sadržaju i oblicima suradnje odlučuje Gradska skupština.

Članak 32.

(1) Grad Zagreb osigurava javnost rada tijela Grada Zagreba i tijela mjesne samouprave i informiranost građana o radu tih tijela te o drugim pitanjima važnim za građane Grada Zagreba.
(2) Grad Zagreb ima službeno glasilo - Službeni glasnik Grada Zagreba.

II. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG GRADA ZAGREBA

Članak 33.

(1) Grad Zagreb u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana te poslove područnog (regionalnog) značaja, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito one koji se odnose na:
1. gospodarski razvoj,
2. komunalne djelatnosti,
3. prostorno i urbanističko planiranje,
4. uređenje naselja i stanovanje,
5. odgoj, osnovno obrazovanje i srednje školstvo,
6. zdravstvo,
7. socijalnu skrb,
8. brigu o djeci,
9. kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
10. planiranje i razvoj mreže obrazovnih, zdravstvenih, socijalnih i kulturnih ustanova,
11. promet i prometnu infrastrukturu,
12. zaštitu potrošača,
13. zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša i
14. protupožarnu i civilnu zaštitu.
(2) Grad Zagreb obavlja i druge poslove koji proizlaze iz njegova ustavnog i zakonskog položaja.
(3) Posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka određuju se poslovi obavljanje kojih je Grad Zagreb dužan organizirati te poslovi koje Grad može obavljati, ako je osigurao uvjete za njihovo obavljanje.

Članak 34.

(1) Poslove iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba obavljaju tijela Grada Zagreba i gradska upravna tijela.
(2) Poslove iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji su im povjereni ovim statutom ili gradskom odlukom obavljaju i tijela mjesne samouprave.
(3) Poslove iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba obavljaju i ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe osnovane radi obavljanja javnih službi u Gradu Zagrebu u skladu sa zakonom.
(4) Obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba može se povjeriti odnosno prenijeti i drugim pravnim i fizičkim osobama u skladu sa zakonom.

III. TIJELA GRADA ZAGREBA

Članak 35.

Tijela Grada Zagreba jesu:
1. Gradska skupština,
2. Gradonačelnik,
3. Gradsko poglavarstvo.

Članak 36.

(1) Ovlasti i obveze koje proizlaze iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba podijeljene su između predstavničkog tijela Gradske skupštine i izvršnih tijela gradonačelnika i Gradskog poglavarstva.
(2) Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno koje je tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba, svi poslovi i zadaće što se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba (legislativne naravi) u nadležnosti su Gradske skupštine, a svi izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su izvršnih tijela.
(3) Ako se po naravi posla ne može utvrditi nadležnost prema stavku 2. ovoga članka, nadležna je Gradska skupština.
(4) Ako se radi o izvršnim poslovima a nije određeno koje je izvršno tijelo nadležno za njihovo obavljanje, nadležno je Gradsko poglavarstvo ili tijelo koje ono ovlasti.

Gradska skupština

Članak 37.

(1) Gradska je skupština predstavničko tijelo građana Grada Zagreba i tijelo Grada Zagreba izabrano na temelju općega biračkog prava na neposrednim izborima tajnim glasovanjem na način određen zakonom.
(2) Gradska skupština donosi opće i druge akte u okviru samoupravnog djelokruga Grada Zagreba te obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.
(3) Gradska skupština ima pedeset jednog gradskog zastupnika.
(4) Gradska skupština je konstituirana izborom predsjednika Gradske skupštine na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina gradskih zastupnika.

Članak 38.

Gradska Skupština:
1. donosi Statut Grada Zagreba;
2. donosi odluke i druge opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba;
3. donosi gradski proračun, godišnji obračun proračuna i odluku o privremenom financiranju u skladu sa zakonom;
4. utvrđuje programe razvoja pojedinih djelatnosti i javnih potreba od značenja za Grad Zagreb;
5. donosi prostorne planove i druge dokumente prostornog uređenja u Gradu Zagrebu;
6. proglašava zaštićene dijelove prirode;
7. bira i razrješuje predsjednika i potpredsjednike Gradske skupštine;
8. bira i razrješuje gradonačelnika i njegove zamjenike te članove Gradskog poglavarstva;
9. odlučuje o nepovjerenju gradonačelniku, njegovim zamjenicima, Gradskom poglavarstvu i njegovim članovima;
10. osniva radna tijela Gradske skupštine te bira i razrješuje njihove članove;
11. imenuje i razrješuje tajnika i zamjenika tajnika Gradske skupštine;
12. osniva Stručnu službu Gradske skupštine;
13. imenuje, bira i razrješuje druge osobe određene zakonom, Statutom i odlukama, te daje suglasnosti na imenovanja, izbor i razrješenja kad je to određeno;
14. uređuje mjesnu samoupravu u skladu s ovim statutom;
15. uređuje ustrojstvo i djelokrug gradskih upravnih tijela;
16. osniva ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe za obavljanje komunalnih, društvenih, gospodarskih i drugih djelatnosti od interesa za Grad Zagreb te odlučuje o njihovim statusnim promjenama i preoblikovanjima, u skladu sa zakonom;
17. odlučuje o prestanku ustanova i drugih pravnih osoba u skladu sa zakonom;
18. odlučuje o sastavu skupština u trgovačkim društvima u kojima Grad Zagreb ima sto posto uloga te određuje predstavnike Grada Zagreba u skupštinama trgovačkih društava u kojima Grad Zagreb nema sto posto uloga;
19. odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji i prodaji) dionica odnosno udjela u trgovačkim društvima, ako zakonom, ovim statutom, odnosno gradskom odlukom nije drukčije određeno;
20. odlučuje o prijenosu i preuzimanju osnivačkih prava u skladu sa zakonom i ovim statutom;
21. dodjeljuje koncesije u slučajevima određenim zakonom;
22. odlučuje o višegodišnjem zaduživanju Grada Zagreba, o raspisivanju javnog zajma i davanju jamstva;
23. razmatra stanje u djelatnostima od gradskog značenja u okviru samoupravnog djelokruga Grada Zagreba;
24. odlučuje o dodjeli Nagrade Grada Zagreba, proglašava počasne građane i prihvaća pokroviteljstvo;
25. odlučuje o podizanju odnosno uklanjanju spomenika;
26. raspisuje lokalni referendum za područje Grada Zagreba te saziva mjesne zborove građana;
27. odlučuje o osnivanju udruženja lokalnih zajednica i pristupanju Grada Zagreba udruženjima lokalnih zajednica;
28. odlučuje o suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave i o trajnom uspostavljanju prijateljske i druge suradnje s lokalnim i regionalnim jedinicama drugih država;
29. donosi Poslovnik o svom radu;
30. donosi pojedinačne i druge akte iz samoupravnog djelokruga u skladu sa zakonom i ovim statutom;
31. obavlja i druge poslove određene ovim statutom, zakonom i drugim propisima.

Članak 39.

(1) Gradska skupština ima predsjednika i najviše četiri potpredsjednika koje bira iz redova gradskih zastupnika većinom glasova svih gradskih zastupnika na način utvrđen Poslovnikom.
(2) Predsjednik Gradske skupštine:
1. predstavlja Gradsku skupštinu;
2. saziva sjednice Gradske skupštine, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama Gradske skupštine i potpisuje akte Gradske Skupštine;
3. brine se o izvršavanju odluka i drugih akata Gradske skupštine;
4. koordinira rad radnih tijela Gradske skupštine;
5. surađuje s gradonačelnikom i Gradskim poglavarstvom te predsjednicima gradskih četvrti;
6. brine se o javnosti rada Gradske skupštine;
7. obavlja i druge poslove utvrđene Poslovnikom.
(3) Ako je predsjednik odsutan, zamjenjuje ga jedan od potpredsjednika Gradske skupštine na način utvrđen Poslovnikom.
(4) Predsjednik Gradske skupštine i jedan od potpredsjednika mogu svoju dužnost obavljati profesionalno, ako Gradska skupština tako odluči.

Članak 40.

(1) Predsjednik i potpredsjednik Gradske skupštine mogu podnijeti ostavku. Ostavka se podnosi u pisanom obliku i ne može se opozvati. Ostavka se prima na znanje na prvoj sjednici Gradske skupštine nakon njezina podnošenja. Dužnost predsjednika odnosno potpredsjednika prestaje primanjem ostavke na znanje i razrješenjem od dužnosti.
(2) Najmanje jedna četvrtina gradskih zastupnika može pokrenuti postupak za razrješenje predsjednika odnosno potpredsjednika Gradske skupštine. O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih gradskih zastupnika. Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.
(3) Prijedlog za razrješenje može se podnijeti ako predsjednik, odnosno potpredsjednik:
1. ne sazove sjednicu u roku utvrđenom Poslovnikom i na zahtjev ovlaštenih podnositelja utvrđenih Poslovnikom;
2. svojim ponašanjem šteti ugledu Gradske skupštine;
3. zlouporabi položaj ili prekorači ovlaštenja.

Članak 41.

(1) Gradski zastupnici imaju pravo osobito:
1. predlagati Gradskoj skupštini donošenje odluka i drugih akata te razmatranje pojedinih pitanja iz njezina djelokruga;
2. izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu Gradske skupštine;
3. biti birani u radna tijela Gradske skupštine;
4. postavljati pitanja gradonačelniku, Gradskom poglavarstvu, čelnicima gradskih upravnih tijela i upravama trgovačkih društava u kojima Grad Zagreb ima pretežiti udio o njihovu radu ili obavljanju poslova iz njihova djelokruga;
5. tražiti i dobivati podatke od tijela Grada Zagreba i gradskih upravnih tijela te koristiti se njihovim stručnim i tehničkim uslugama potrebnim za obavljanje poslova gradskog zastupnika.
(2) Gradski zastupnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.

Članak 42.

Ostala prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika te gradskih zastupnika utvrđuju se Poslovnikom.

Članak 43.

Gradskom zastupniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obavljanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme obavljanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona. Nastavljanje obavljanja dužnost gradskog zastupnika na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.

Članak 44.

(1) Gradski zastupnici dužnost obavljaju počasno i za to ne primaju plaću.
(2) Gradski zastupnici imaju, u skladu s gradskom odlukom, pravo na naknadu troškova, koji su nastali u vezi s radom u Gradskoj skupštini.

Članak 45.

(1) Gradska skupština može raspravljati i odlučivati ako je na sjednici nazočna većina gradskih zastupnika, a odlučuje većinom glasova nazočnih gradskih zastupnika.
(2) Gradska skupština većinom glasova svih gradskih zastupnika donosi Statut, Poslovnik, gradski proračun, odluku o izvršenju proračuna, godišnji obračun proračuna, odluku o privremenom financiranju, odluku o osnivanju mjesnih odbora; odlučuje o izboru gradonačelnika i njegovih zamjenika, Gradskog poglavarstva, odnosno njegovih članova; o nepovjerenju ovim tijelima, odnosno članovima Gradskog poglavarstva; o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Gradske skupštine; o višegodišnjem zaduživanju; o tajnom glasovanju; o raspisivanju referenduma; o podizanju i uklanjanju spomenika te u slučajevima propisanim zakonom, ovim statutom i Poslovnikom.

Članak 46.

(1) Na sjednicama Gradske skupštine glasuje se javno ako Gradska skupština ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno.
(2) Prijedlog da se glasuje tajno može podnijeti najmanje jedna četvrtina gradskih zastupnika. O tom prijedlogu Gradska skupština odlučuje većinom glasova svih gradskih zastupnika.

Članak 47.

(1) Gradska skupština osniva stalna i povremena radna tijela.
(2) Stalna radna tijela Gradske skupštine razmatraju prijedloge odluka i drugih akata te druga pitanja koja su na dnevnom redu Gradske skupštine i o njima daju mišljenja i prijedloge. Stalna radna tijela mogu razmatrati i druga pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba i predlagati Gradskoj skupštini raspravu o njima te pripremati prijedloge općih i drugih akata iz svog djelokruga.
(3) Povremena radna tijela osnivaju se radi razmatranja ili stručne obrade pojedinog pitanja odnosno izrade prijedloga pojedinog akta.

Članak 48.

(1) Stalna radna tijela Gradske skupštine jesu:
1. Mandatno povjerenstvo;
2. Odbor za izbor i imenovanja;
3. Odbor za Statut, Poslovnik i propise;
4. Odbor za imenovanje naselja, ulica i trgova;
5. Odbor za gospodarski razvoj;
6. Odbor za financije;
7. Odbor za komunalno gospodarstvo;
8. Odbor za prostorno uređenje;
9. Odbor za zaštitu okoliša;
10. Odbor za poljodjelstvo, šumarstvo i vodoprivredu;
11. Odbor za zdravstvo i socijalnu skrb;
12. Odbor za obrazovanje i šport;
13. Odbor za kulturu;
14. Odbor za mladež;
15. Odbor za međugradsku i međunarodnu suradnju;
16. Odbor za mjesnu samoupravu;
17. Odbor za predstavke i pritužbe.
(2) Gradska skupština može Poslovnikom osnivati i druga stalna radna tijela.
(3) Sastav, broj gradskih zastupnika, djelokrug i način rada tijela iz stavaka 1. i 2. ovog članka utvrđuju se Poslovnikom.

Članak 49.

(1) Gradska skupština može odlukom osnivati povremena radna tijela.
(2) Odlukom o osnivanju povremenog radnog tijela utvrđuju se njegov sastav, broj članova, zadaće i način rada.

Članak 50.

(1) Gradska skupština može osnivati povjerenstva - posebna radna tijela za utvrđivanje činjenica o pitanjima od javnog interesa koja se odnose na zakonitost rada gradskih tijela i gradskih javnih službi ili za utvrđivanje činjenica u pitanjima od drugog javnog interesa za Grad Zagreb.
(2) Povjerenstva iz stavka 1. ovog članka sastavljena su samo od gradskih zastupnika.
(3) Odlukom o osnivanju određenog povjerenstva utvrdit će se sastav, broj njegovih članova, zadaće i način rada.

Članak 51.

(1) Gradska skupština osniva Stručnu službu za obavljanje stručnih, administrativnih, tehničkih i drugih poslova u vezi s radom Gradske skupštine.
(2) Stručnom službom upravlja tajnik Gradske skupštine.
(3) Tajnik Gradske skupštine za svoj rad i za rad Stručne službe odgovara Gradskoj skupštini.

Članak 52.

Unutarnje ustrojstvo i način rada Gradske skupštine uređuju se Poslovnikom Gradske skupštine u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Gradonačelnik

Članak 53.

(1) Gradonačelnik predstavlja i zastupa Grad Zagreb i nositelj je izvršnih poslova u Gradu Zagrebu.
(2) Gradonačelnika bira Gradska skupština iz reda gradskih zastupnika, u pravilu između nositelja lista stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Gradskoj skupštini.
(3) Gradonačelnik ima dva zamjenika koji se biraju iz reda gradskih zastupnika.

Članak 54.

(1) Gradonačelnika i njegove zamjenike bira Gradska skupština većinom glasova svih gradskih zastupnika u pravilu na prvoj sjednici nakon izbora, na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom u skladu sa Statutom i zakonom.
(2) Gradska skupština bira gradonačelnika najkasnije u roku od trideset dana od dana konstituiranja.

Članak 55.

(1) Kandidate za gradonačelnika i njegove zamjenike predlaže Odbor za izbor i imenovanja.
(2) Kandidate može predložiti i najmanje četvrtina gradskih zastupnika.
(3) Prijedlozi kandidata za gradonačelnika i za zamjenike gradonačelnika su pojedinačni.
(4) Gradonačelnik i njegovi zamjenici biraju se tako da se glasuje za svakog kandidata posebno.

Članak 56.

Gradonačelnik kao nositelj izvršnih poslova u okviru samoupravnog djelokruga Grada Zagreba osobito:
1. osigurava izvršavanje odluka i drugih akata;
2. podnosi prijedlog gradskog proračuna Gradskom poglavarstvu;
3. odgovoran je za izvršenje gradskog proračuna;
4. odobrava korištenje sredstava tekuće pričuve do iznosa utvrđena gradskim proračunom;
5. ulazi u financijske odnose zbog kratkoročnog zaduživanja Grada Zagreba i pozajmljivanja sredstava na temelju odobrenja Gradskog poglavarstva;
6. preuzima obveze do iznosa utvrđena gradskim proračunom;
7. daje upute za rad gradskim upravnim tijelima;
8. odlučuje o pitanjima iz radnih odnosa u skladu sa zakonom;
9. nadzire obavljanje upravnih poslova i usklađuje rad gradskih upravnih tijela;
10. brine se o zakonitom i pravodobnom obavljanju poslova gradskih upravnih tijela i poduzima mjere za osiguranje učinkovitosti njihova rada;
11. obavlja nadzor nad zakonitošću rada gradskih upravnih tijela koja obavljaju poslove iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba;
12. dodjeljuje Medalju Grada Zagreba i prihvaća pokroviteljstvo;
13. sklapa ugovore i druge pravne poslove u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim propisima;
14. brine se o urednom i pravilnom korištenju imovine i sredstava u radu gradskih upravnih tijela;
15. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim statutom i drugim propisima.

Članak 57.

(1) U obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba gradonačelnik ima pravo obustaviti od primjene opći akt Gradske skupštine ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Gradske skupštine da u roku od petnaest dana otkloni uočene nedostatke. Ako Gradska skupština to ne učini, gradonačelnik je dužan u roku od osam dana o tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2) Gradonačelnik je dužan u roku od osam dana od dana donošenja dostaviti Statut i opće akte koje donosi Gradska skupština središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu samoupravu.

Članak 58.

(1) Gradonačelnik je odgovoran Vladi Republike Hrvatske za obavljanje poslova državne uprave povjerenih gradskim upravnim tijelima.
(2) Vlada Republike Hrvatske može u obavljanju poslova državne uprave davati gradonačelniku naredbe.
(3) Ako gradonačelnik ne postupi po naredbama iz stavka 2. ovoga članka Vlada Republike Hrvatske imenovat će povjerenika državne uprave u Gradu Zagrebu na prijedlog ministra nadležnog za poslove uprave.

Članak 59.

(1) Gradonačelnik je odgovoran središnjim tijelima državne uprave za zakonito i stručno obavljanje poslova državne uprave prenijetih u djelokrug tijela Grada Zagreba.
(2) Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji su u njegovoj nadležnosti, gradonačelnik je odgovoran Gradskoj skupštini.

Članak 60.

(1) Gradonačelnika, ako je duže vrijeme spriječen ili odsutan, u obavljanju njegove dužnosti zamjenjuje zamjenik gradonačelnika.
(2) Gradonačelnik je dužan unaprijed odrediti koji će ga od zamjenika zamjenjivati.

Članak 61.

(1) Gradonačelnik može obavljanje određenih poslova iz svoga djelokruga povjeriti svom zamjeniku.
(2) Zamjenik gradonačelnika dužan je pri obavljanju povjerenih poslova pridržavati se gradonačelnikovih uputa.
(3) Povjeravanjem poslova zamjeniku gradonačelnik ne prestaje biti odgovoran za njihovo obavljanje.

Članak 62.

Gradonačelnik može dati punomoć za zastupanje Grada Zagreba Općinskom državnom odvjetništvu u Zagrebu i Županijskom državnom odvjetništvu u Zagrebu te drugoj stručnoj osobi za pojedini slučaj ako je to svrsishodnije.

Gradsko poglavarstvo

Članak 63.

(1) U obavljanju izvršnih poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba Gradsko poglavarstvo osobito:
1. predlaže Gradskoj skupštini gradski proračun, odgovorno je za izvršenje gradskog proračuna, te predlaže godišnji obračun proračuna;
2. priprema prijedloge općih i drugih akata što ih donosi Gradska skupština, izvršava akte Gradske skupštine ili osigurava njihovo provođenje;
3. odlučuje o kratkoročnom zaduživanju do šest mjeseci;
4. odlučuje o dodjeli Povelje i Plakete Grada Zagreba i prihvaća pokroviteljstvo;
5. usmjerava djelovanje gradskih upravnih tijela u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga koji se obavljaju u Gradu Zagrebu te nadzire njihov rad;
6. podnosi izvješće Gradskoj skupštini o pitanjima iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba i po potrebi predlaže način njihova rješavanja te podnosi izvješća o svom radu i o radu gradskih upravnih tijela;
7. imenuje i razrješuje osobe u skladu sa zakonom, ovim statutom i gradskim odlukama;
8. upravlja općim i javnim dobrima u skladu sa zakonom;
9. obavlja poslove u vezi s mjesnom samoupravom u skladu sa zakonom i ovim statutom
10. obavlja i druge poslove i zadaće utvrđene zakonom i drugim propisima, ovim statutom te odlukama i drugim aktima Grada Zagreba.
(2) Gradsko poglavarstvo raspolaže, upravlja i koristi se stvarima u vlasništvu Grada Zagreba te prihodima i rashodima Grada Zagreba, u skladu sa zakonom, ovim statutom i gradskim odlukama.
(3) Gradsko poglavarstvo ne može prenijeti pravo iz stavka 2. ovoga članka na drugo tijelo, ako zakonom nije drukčije određeno.

Članak 64.

(1) Gradsko poglavarstvo ima predsjednika, dva zamjenika predsjednika i 12 članova.
(2) Gradonačelnik je predsjednik Gradskog poglavarstva, a zamjenici gradonačelnika su potpredsjednici Gradskog poglavarstva.
(3) Članovi Gradskog poglavarstva mogu svoju dužnost obavljati profesionalno, ako Gradska skupština tako odluči.
(4) Na prijedlog gradonačelnika, Gradska skupština može odlučiti da određeni članovi Gradskog poglavarstva, koji svoju dužnost obavljaju profesionalno, ujedno budu i pročelnici gradskih upravnih tijela, osim onih koja isključivo obavljaju poslove državne uprave.
(5) Osobama iz stavka 4. ovoga članka mandat pročelnika traje do prestanka njihova mandata člana Gradskog poglavarstva.
(6) Članovi Gradskog poglavarstva koji svoju dužnost ne obavljaju profesionalno imaju pravo na naknadu troškova u skladu s gradskom odlukom.

Članak 65.

(1) Članove Gradskog poglavarstva na prijedlog gradonačelnika bira Gradska skupština, u pravilu, iz reda gradskih zastupnika, većinom glasova svih gradskih zastupnika na vrijeme od četiri godine. Najmanje dva člana Gradskog poglavarstva biraju se iz reda gradskih zastupnika.
(2) Gradonačelnik podnosi Gradskoj skupštini prijedlog kandidata za članove Gradskog poglavarstva u roku od trideset dana od svoga izbora.
(3) Ako gradonačelnik ne postupi prema stavku 2. ovog članka Gradska skupština mu može izglasovati nepovjerenje.
(4) O prijedlogu za članove Gradskog poglavarstva glasuje se u cjelini.
(5) Uz prijedlog za izbor članova Gradskog poglavarstva gradonačelnik podnosi okvirni program rada Gradskog poglavarstva.

Članak 66.

Ako tijekom trajanja mandata Gradskog poglavarstva njegovu članu prestane mandat, gradonačelnik će predložiti Gradskoj skupštini izbor novoga člana Gradskog poglavarstva.

Članak 67.

(1) Ako gradonačelnikov prijedlog za izbor članova Gradskog poglavarstva ne dobije potrebnu većinu glasova, gradonačelnik će najkasnije u roku od petnaest dana podnijeti novi prijedlog ili podnijeti ostavku.
(2) Ako gradonačelnik ne postupi prema stavku 1. Gradska skupština mu može izglasovati nepovjerenje.

Članak 68.

Gradonačelnik predsjeda sjednicama Gradskog poglavarstva, rukovodi radom Gradskog poglavarstva i potpisuje akte što ih donosi Gradsko poglavarstvo.

Članak 69.

(1) Gradsko poglavarstvo ima pravo i dužnost izjasniti se o svakom prijedlogu akta na dnevnom redu Gradske skupštine izvršenje kojega je u njegovu djelokrugu.
(2) Gradsko poglavarstvo ima pravo izjasniti se i o svakom drugom prijedlogu akta na dnevnom redu Gradske skupštine.

Članak 70.

(1) Gradsko je poglavarstvo odgovorno Gradskoj skupštini.
(2) Gradonačelnik, njegovi zamjenici i članovi Gradskog poglavarstva zajednički su odgovorni za odluke što ih Gradsko poglavarstvo donosi, a osobno su odgovorni za svoje područje rada.
(3) Gradsko poglavarstvo podnosi Gradskoj skupštini izvješće o svom radu najmanje jednom godišnje te na poseban zahtjev Gradske skupštine.

Članak 71.

(1) Na prijedlog najmanje trećine gradskih zastupnika može se pokrenuti pitanje povjerenja gradonačelniku, njegovim zamjenicima, pojedinom članu Gradskog poglavarstva ili Gradskom poglavarstvu u cjelini.
(2) Glasovanje o povjerenju Gradskom poglavarstvu ili pojedinom članu Gradskog poglavarstva može zahtijevati i gradonačelnik.
(3) Odluka o nepovjerenju prihvaćena je ako za nju glasuje većina svih gradskih zastupnika.
(4) Kada Gradska skupština izglasuje nepovjerenje gradonačelniku ili Gradskom poglavarstvu u cjelini, mora izabrati novoga gradonačelnika u roku od trideset dana od dana izglasavanja nepovjerenja.
(5) Kada Gradska skupština izglasuje nepovjerenje pojedinom članu Gradskog poglavarstva, donosi odluku o danu s kojim ga razrješuje dužnosti.
(6) O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradske skupštine.
(7) Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od trideset dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradske skupštine.

Članak 72.

(1) Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja gradonačelniku i Gradskom poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti, gradonačelnik i Gradsko poglavarstvo smatraju se razriješenim i prestaje im dužnost izborom novog gradonačelnika.
(2) Odlukom o iskazivanju nepovjerenja gradonačelniku i članu Gradskog poglavarstva ne prestaje dužnost gradskog zastupnika.
(3) Ako Gradska skupština ne izglasuje nepovjerenje, gradski zastupnici koji su podnijeli prijedlog ne mogu ponovno podnijeti isti prijedlog prije isteka roka od šest mjeseci od njegova odbijanja.
(4) Gradska skupština dužna je izabrati gradonačelnika u roku od trideset dana od dana iskazanog nepovjerenja, odnosno od podnošenja ostavke gradonačelnika.

Članak 73.

U slučaju da Gradska skupština donese akt suprotan stajalištu gradonačelnika ili Gradskog poglavarstva, gradonačelnik, odnosno Gradsko poglavarstvo, može podnijeti ostavku ako smatra da neće moći osigurati izvršenje toga akta.

Članak 74.

(1) Pojedini članovi Gradskog poglavarstva mogu podnijeti ostavku Gradskoj skupštini putem gradonačelnika.
(2) Ostavka se podnosi u pisanom obliku i ne može se opozvati. Ostavka se prima na znanje i Gradska skupština donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti taj član Gradskog poglavarstva.

Članak 75.

Ako podnese ostavku, gradonačelnik odnosno Gradsko poglavarstvo ostaje na dužnosti do izbora novog gradonačelnika.

Članak 76.

(1) Gradsko poglavarstvo može održati sjednicu ako je nazočna većina članova Gradskog poglavarstva, a odlučuje većinom glasova nazočnih članova.
(2) Odluke o raspolaganju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Grada Zagreba kao i prihodima i rashodima Grada Zagreba, Gradsko poglavarstvo donosi većinom glasova svih članova.
(3) Članovi Gradskog poglavarstva nemaju pravo odlučivanja o pitanjima iz stavka 2. ovoga članka ako su osobno ili preko članova uže obitelji zainteresirana strana.
(4) Članovima uže obitelji smatraju se bračni drug, srodnici po krvi u pravoj liniji i njihovi bračni drugovi te braća, sestre i njihovi bračni drugovi.
(5) Poslovnikom Gradskog poglavarstva, u skladu sa Statutom i zakonom uređuje se njegovo ustrojstvo te način rada, odlučivanja i donošenja akata.

IV. MJESNA SAMOUPRAVA U GRADU ZAGREBU

Članak 77.

(1) Na području Grada Zagreba osnivaju se gradske četvrti i mjesni odbori kao oblici mjesne samouprave putem kojih građani sudjeluju u odlučivanju o poslovima iz samoupravnog djelokruga i lokalnim poslovima koji neposredno i svakodnevno utječu na njihov život i rad.
(2) U ostvarivanju prava iz stavka 1. ovog članka gradske četvrti i mjesni odbori dužni su uvažavati interes Grada u cjelini.

Članak 78.

(1) Gradske četvrti i mjesni odbori pravne su osobe.
(2) Gradske četvrti i mjesne odbore zastupaju predsjednici njihovih vijeća.
(3) Gradske četvrti i mjesni odbori imaju pravila koja sadrže odredbe o:
1. nazivu i sjedištu;
2. zastupanju;
3. tijelima;
4. načinu stjecanja i raspolaganja imovinom;
5. upotrebi žiga;
6. drugim pitanjima od značenja za gradsku četvrt, odnosno mjesni odbor.
(4) Imovinu gradske četvrti, odnosno mjesnog odbora čine: novčana sredstva, pokretne stvari, nekretnine te prava i obveze gradske četvrti, odnosno mjesnog odbora.
(5) Novčanim sredstvima koja se gradskim četvrtima, odnosno mjesnim odborima osiguravaju u gradskom proračunu, vijeća gradskih četvrti i vijeća mjesnih odbora dužna su raspolagati u skladu s odlukom iz članka 92. stavka 3. ovog statuta.

Članak 79.

(1) Gradska četvrt osniva se za područje koje predstavlja gradsku, gospodarsku i društvenu cjelinu, a koje je povezano zajedničkim interesima građana.
(2) U Gradu Zagrebu osniva se 17 gradskih četvrti u kojima građani Grada Zagreba ostvaruju svoje pravo na mjesnu samoupravu.
(3) Gradske četvrti u Gradu Zagrebu jesu:
1. Donji grad,
2. Gornji grad - Medveščak,
3. Trnje,
4. Maksimir,
5. Peščenica - Žitnjak,
6. Novi Zagreb - istok,
7. Novi Zagreb - zapad,
8. Trešnjevka - sjever,
9. Trešnjevka - jug,
10. Črnomerec,
11. Gornja Dubrava,
12. Donja Dubrava,
13. Stenjevec,
14. Podsused - Vrapče,
15. Podsljeme (Šestine - Gračani - Markuševec),
16. Sesvete i
17. Brezovica.
(4) Na području gradske četvrti osnivaju se mjesni odbori.
(5) Granice područja gradskih četvrti i područja i granice mjesnih odbora, način njihove promjene te sjedišta pojedinih gradskih četvrti i mjesnih odbora utvrđuju se gradskom odlukom.
(6) Stručne i administrativne poslove za rad gradskih četvrti i mjesnih odbora obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za mjesnu samoupravu i druga gradska upravna tijela u skladu s gradskom odlukom.

Gradska četvrt

Članak 80.

(1) Tijela gradske četvrti su vijeće gradske četvrti i predsjednik vijeća.
(2) Članove vijeća gradske četvrti biraju građani s područja gradske četvrti na temelju općeg biračkog prava na neposrednim izborima tajnim glasovanjem.
(3) Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Članak 81.

(1) Vijeća gradskih četvrti imaju od 11 do 19 članova, ovisno o broju stanovnika gradske četvrti.
(2) Vijeće gradske četvrti ima:
1. 11 članova u gradskoj četvrti koja ima do 30 000 stanovnika;
2. 15 članova u gradskoj četvrti koja ima od 30 000 do 50 000 stanovnika;
3. 19 članova u gradskoj četvrti koja ima više od 50 000 stanovnika.
(3) Mandat članova vijeća gradske četvrti traje četiri godine.
(4) Broj članova vijeća pojedine gradske četvrti, tijela za provođenje izbora te druga pitanja u svezi s izborom uređuju se gradskom odlukom.

Članak 82.

(1) Vijeće gradske četvrti samostalno:
1. donosi pravila gradske četvrti;
2. donosi financijski plan i završni račun;
3. odlučuje o raspolaganju imovinom gradske četvrti;
4. donosi plan malih komunalnih akcija i utvrđuje prioritet u njihovoj realizaciji;
5. bira predsjednika i potpredsjednika vijeća;
6. saziva mjesne zborove građana;
7. organizira i provodi civilnu zaštitu na svom području;
8. usklađuje rad mjesnih odbora;
9. donosi program rada i izvješće o radu;
10. donosi poslovnik o svom radu;
11. surađuje s drugim gradskim četvrtima na području Grada Zagreba osobito sa susjednim;
12. surađuje s udrugama na svom području u pitanjima od interesa za građane gradske četvrti;
13. obavlja i druge poslove utvrđene propisima.
(2) Pod malim komunalnim akcijama iz stavka 1. točke 4. ovog članka razumijeva se gradnja, uređivanje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i manjih javnih objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana na području gradske četvrti, a koji nisu obuhvaćeni drugim programom (manji dijelovi mjesne mreže za priključak na vodovod, kanalizaciju, plin, električnu energiju, distribucijsku TV, kanalizaciju, zelene površine, parkovi i dječja igrališta, putovi, sporedne ceste i nogostupi, fontane i javni zdenci, vjerski, kulturni, športski i drugi javni objekti ).

Članak 83.

Vijeće gradske četvrti:
1. predlaže koncept razvoja svoga područja u okviru razvojnog plana Grada Zagreba;
2. predlaže rješenja od interesa za svoje područje u postupcima izrade i donošenja prostornih i drugih planskih dokumenata i njihova ostvarenja;
3. prati stanje u komunalnoj infrastrukturi na svom području i predlaže programe razvoja komunalne infrastrukture;
4. brine se o uređivanju naselja, kvaliteti stanovanja, komunalnim objektima, infrastrukturi te obavljanju komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti od značenja za gradsku četvrt;
5. brine se o zadovoljavanju potreba stanovnika na području predškolskog odgoja i obrazovanja, javnog zdravstva, socijalne skrbi, kulture, tehničke kulture i športa od značenja za gradsku četvrt;
6. predlaže i prati mjere i akcije za zaštitu i unapređivanje okoliša te za poboljšanje uvjeta života;
7. predlaže mjere nakon razmatranja stanja sigurnosti i zaštite osoba, imovine i dobara na svome području;
8. predlaže mjere za učinkovitiji rad komunalnih službi;
9. predlaže osnivanje ustanova u djelatnostima brige o djeci predškolske dobi, obrazovanja, javnog zdravstva, socijalne skrbi, kulture, tehničke kulture i športa, prati rad ustanova u tim djelatnostima osnovanim radi zadovoljavanja potreba stanovnika na svome području te predlaže mjere za unapređivanje njihova rada;
10. predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih površina, parkova, športskih terena, škola, vrtića, ustanova u kulturi i svih drugih objekata na svojem području;
11. može predložiti područja mjesnih odbora na svojem području;
12. predlaže promjenu područja gradske četvrti, odnosno mjesnih odbora na svojem području;
13. predlaže kandidate za suce porotnike.

Članak 84.

Vijeće gradske četvrti obavlja i druge poslove koje mu iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba povjeri Gradska skupština koji su od značenja za gradsku četvrt.

Članak 85.

(1) Vijeće gradske četvrti može održati sjednicu ako je nazočna većina članova vijeća, a odlučuje većinom glasova nazočnih članova.
(2) Pravila gradske četvrti, financijski plan i završni račun, odluke o raspolaganju imovinom, plan malih komunalnih akcija, poslovnik o radu vijeća gradske četvrti i odluku o izboru predsjednika i potpredsjednika vijeća, vijeće gradske četvrti donosi većinom glasova svih članova.
(3) Vijeće gradske četvrti poslovnikom može odrediti i druga pitanja o kojima odlučuje većinom glasova svih svojih članova.

Članak 86.

(1) Vijeće gradske četvrti tajnim glasovanjem bira predsjednika vijeća i jednog potpredsjednika vijeća iz reda svojih članova na vrijeme od četiri godine.
(2) Funkcije predsjednika, potpredsjednika i člana vijeća gradske četvrti su počasne.
(3) Članovi vijeća gradske četvrti imaju pravo na naknadu koju će utvrditi Gradska skupština.

Članak 87.

(1) Predsjednik vijeća gradske četvrti:
1. predstavlja gradsku četvrt i vijeće gradske četvrti;
2. saziva sjednice vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama vijeća i potpisuje akte vijeća;
3. provodi i osigurava provođenje odluka vijeća te izvješćuje o provođenju odluka vijeća;
4. surađuje s gradonačelnikom, predsjednikom Gradske skupštine i Gradskim poglavarstvom;
5. brine se o provedbi akata što se odnose na rad gradske četvrti;
6. sudjeluje u provođenju mjera civilne zaštite;
7. informira građane o pitanjima važnim za gradsku četvrt;
8. koordinira rad predsjednika mjesnih odbora na području gradske četvrti;
9. obavlja i druge poslove koje mu povjeri vijeće.
(2) Predsjednik vijeća gradske četvrti odgovara za svoj rad vijeću gradske četvrti.
(3) Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji su povjereni vijeću gradske četvrti, predsjednik vijeća odgovara gradonačelniku.

Članak 88.

(1) Članovi vijeća gradske četvrti imaju pravo i dužnost osobito:
1. prisustvovati sjednicama vijeća gradske četvrti;
2. predlagati vijeću gradske četvrti razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga;
3. raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu vijeća.
(2) Članovi vijeća gradske četvrti imaju i druga prava i dužnosti utvrđene poslovnikom o radu vijeća.

Članak 89.

(1) Gradsko poglavarstvo i gradska upravna tijela, prije realizacije određene mjere ili donošenja odluke o pitanjima važnim za pojedinu gradsku četvrt, dužna su zatražiti mišljenje od vijeća gradske četvrti odnosno od predsjednika vijeća i saslušati njihovo mišljenje u vezi sa:
1. gospodarskim pitanjima;
2. planom uređivanja javnih površina;
3. osnutkom i premještanjem ustanova, trgovačkih društava i drugih službi;
4. uređivanjem prometa;
5. korekcijom granica;
6. utvrđivanjem uredovnoga radnog vremena;
7. priredbama na javnim cestama, trgovima i pješačkim zonama;
8. svim drugim pitanjima važnim za gradsku četvrt.
(2) Vijeće gradske četvrti odnosno predsjednik vijeća trebaju dati svoje mišljenje Gradskom poglavarstvu odnosno gradskim upravnim tijelima u ostavljenom roku.

Članak 90.

(1) Gradsko poglavarstvo i gradska upravna tijela dužna su informirati predsjednika gradske četvrti o pitanjima u vezi sa:
1. planiranjem razvoja Grada;
2. programima gradske uprave;
3. zaštitom okoliša;
4. gradnjom objekata na području gradske četvrti;
5. drugim pitanjima važnim za gradsku četvrt.
(2) Predsjednik vijeća gradske četvrti dužan je o pitanjima iz stavka 1. ovoga članka izvijestiti vijeće gradske četvrti.

Članak 91.

(1) Gradonačelnik, predsjednik Gradske skupštine i predsjednici vijeća gradskih četvrti čine koordinaciju.
(2) Na čelu koordinacije izmjenjuju se prema dogovoru gradonačelnik i predsjednik Gradske skupštine.
(3) Koordinacija raspravlja o pitanjima važnim za gradske četvrti i o sukobu interesa gradskih četvrti, mjesnih odbora i Grada kao cjeline najmanje dva puta godišnje.
(4) U radu koordinacije sudjeluje pročelnik gradskoga upravnog tijela nadležnog za mjesnu samoupravu, bez prava odlučivanja.

Članak 92.

(1) Sredstva za rad vijeća gradskih četvrti, odnosno sredstva za obavljanje poslova koji su iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba povjereni vijećima gradskih četvrti, osiguravaju se u gradskom proračunu.
(2) Sredstva se u gradskom proračunu iskazuju posebno za svaku pojedinu gradsku četvrt i to po namjenama kao sredstva za rad vijeća gradske četvrti te sredstva za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba povjerenih vijeću gradske četvrti.
(3) Gradska skupština posebnom će odlukom utvrditi kriterije za utvrđivanje ukupne visine sredstava u gradskom proračunu za gradske četvrti i kriterije za podjelu tih sredstava na gradske četvrti te način i uvjete korištenja i raspolaganja sredstvima, a na temelju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji su im povjereni.

Mjesni odbor

Članak 93.

(1) Mjesni se odbor osniva za pojedini dio gradske četvrti, pojedino naselje ili više međusobno povezanih manjih naselja, ili dio većeg naselja koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu, razgraničenu cjelinu.
(2) Ako na području gradske četvrti pojedini mjesni odbor nije osnovan, prava i obveze tijela mjesnog odbora koje proizlaze iz zakona, ovog statuta, gradskih odluka i drugih propisa obavljaju tijela gradske četvrti.

Članak 94.

(1) Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mogu dati građani i njihove organizacije i udruženja te vijeća gradskih četvrti.
(2) Građani i njihove organizacije i udruženja inicijativu za osnivanje mjesnih odbora na području gradske četvrti na kojoj imaju prebivalište, odnosno sjedište podnose vijeću gradske četvrti koje ju razmatra i uz svoje mišljenje dostavlja Gradskom poglavarstvu.
(3) Vijeće gradske četvrti inicijativu za osnivanje mjesnih odbora podnosi Gradskom poglavarstvu Grada Zagreba.
(4) Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora predlagatelji iz stavka 1. ovog članka podnose Gradskom poglavarstvu.
(5) Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mora sadržavati područje i naziv mjesnog odbora. Ako građani podnose prijedlog, svojim potpisom mora ga podržati najmanje deset posto birača s područja za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora.

Članak 95.

(1) Prijedlog odluke o osnivanju mjesnih odbora podnosi Gradskoj skupštini Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba uz prethodno pribavljeno mišljenje vijeća gradskih četvrti.
(2) Prijedlog odluke o osnivanju mjesnih odbora mora sadržavati broj, područja, nazive i sjedišta mjesnih odbora.

Članak 96.

(1) Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća.
(2) Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora na temelju općega biračkog prava na neposrednim izborima tajnim glasovanjem.
(3) Na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(4) Tijela za provođenje izbora te druga pitanja u vezi s izborom članova vijeća mjesnih odbora uređuju se gradskom odlukom.
(5) Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika iz reda svojih članova tajnim glasovanjem.

Članak 97.

(1) Vijeće mjesnog odbora ima 7 članova.
(2) Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.
(3) Dužnost člana vijeća mjesnog odbora je počasna.

Članak 98.

Vijeće mjesnog odbora:
1. donosi pravila mjesnog odbora;
2. donosi financijski plan i završni račun;
3. odlučuje o raspolaganju imovinom mjesnog odbora;
4. donosi poslovnik o svom radu;
5. donosi program rada i izvješće o radu;
6. bira predsjednika vijeća;
7. razmatra pitanja koja neposredno i svakodnevno utječu na život i rad građana koji žive na području određenoga mjesnog odbora, a posebno u vezi s uređivanjem naselja, zaštitom djece, mladeži i starijih osoba i skrbi o njima te sa zadovoljavanjem zdravstvenih, kulturnih i športskih potreba građana;
8. saziva mjesne zborove građana;
9. predlaže mjere za unapređivanje uvjeta života i rada tijelima nadležnim za njihovo rješavanje;
10. predlaže vijeću gradske četvrti plan malih komunalnih akcija za svoje područje;
11. inicira postupak izmjene područja mjesnog odbora;
12. organizira i provodi civilnu zaštitu na svojem području;
13. obavlja i druge poslove koji su mu povjereni gradskim odlukama i drugim propisima.

Članak 99.

(1) Vijeće mjesnog odbora može održati sjednicu ako je nazočna većina članova vijeća, a odlučuje većinom glasova nazočnih članova.
(2) Pravila mjesnog odbora, financijski plan i završni račun, odluke o raspolaganju imovinom, poslovnik o radu vijeća mjesnog odbora i odluku o izboru predsjednika i potpredsjednika vijeća, vijeće mjesnog odbora donosi većinom glasova svih članova.
(3) Vijeće mjesnog odbora poslovnikom može odrediti i druga pitanja o kojima odlučuje većinom glasova svih svojih članova.

Članak 100.

(1) Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
1. predstavlja mjesni odbor;
2. saziva sjednice vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama vijeća i potpisuje akte vijeća;
3. provodi i osigurava provođenje odluka vijeća;
4. surađuje s predsjednikom vijeća gradske četvrti;
5. sudjeluje u provođenju mjera civilne zaštite;
6. informira građane o pitanjima važnim za mjesni odbor;
7. obavlja i druge poslove koje mu povjeri vijeće.
(2) Predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj je rad odgovoran vijeću mjesnog odbora.
(3) Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji su povjereni vijeću mjesnog odbora, predsjednik vijeća odgovara gradonačelniku.

Članak 101.

(1) Predsjednici vijeća mjesnih odbora i predsjednik vijeća gradske četvrti čine koordinaciju gradske četvrti.
(2) Na čelu je koordinacije predsjednik vijeća gradske četvrti.
(3) Koordinacija raspravlja o pitanjima važnim za mjesne odbore i gradsku četvrt.

Članak 102..

(1) Sredstva za rad vijeća mjesnih odbora osiguravaju se u gradskom proračunu u okviru sredstava za rad gradske četvrti.
(2) Odlukom iz članka 92. stavka 3. ovog statuta utvrditi će se visina sredstava za mjesne odbore po gradskim četvrtima i kriteriji za raspodjelu tih sredstava mjesnim odborima.

Članak 103.

(1) Nadzor nad zakonitošću rada tijela gradske četvrti i tijela mjesnog odbora obavlja Gradsko poglavarstvo.
(2) Gradsko poglavarstvo može raspustiti vijeće gradske četvrti, odnosno vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši Statut, pravila gradske četvrti, odnosno mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, ne donese financijski plan ili završni račun te ako ne izvršava povjerene mu poslove.
(3) Predsjednik vijeća gradske četvrti, odnosno mjesnog odbora dužan je sve akte vijeća dostaviti gradskom upravnom tijelu nadležnom za mjesnu samoupravu u roku od osam dana od dana donošenja.

V. GRADSKA UPRAVNA TIJELA I JAVNE SLUŽBE

Gradska upravna tijela

Članak 104.

(1) Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga i poslova državne uprave osnivaju se gradska upravna tijela.
(2) Gradska skupština odlukom osniva i ukida gradska upravna tijela te uređuje njihovo ustrojstvo, djelokrug i druga pitanja važna za njihov rad.

Članak 105.

(1) Gradska upravna tijela ustrojavaju se kao uredi, zavodi, ravnateljstva i službe, što čini gradsku upravu u užem smislu.
(2) Za obavljanje upravnih poslova, poslova mjesne samouprave i drugih poslova koji se odnose na ostvarivanje prava i interesa građana, za područje jedne ili više gradskih četvrti osnovanih u Gradu Zagrebu ustrojavaju se područni uredi gradske uprave iz stavka 1. ovog članka kao područne jedinice gradske uprave.

Članak 106.

(1) Gradska upravna tijela osnovana za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba pripremaju i izvršavaju opće i druge akte koje donose tijela Grada Zagreba, prate stanje u upravnim područjima za koja su osnovana, poduzimaju mjere za koje su zakonom i drugim propisom ovlaštena te obavljaju i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i gradskim odlukama.
(2) Gradska upravna tijela iz stavka 1. ovoga članka neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih akata koje donosi Gradska skupština.
(3) U provođenju nadzora iz stavka 2. ovoga članka gradska upravna tijela mogu u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimati mjere propisane tim aktom i zakonom.
(4) U izvršavanju općih akata Gradske skupštine, gradska upravna tijela donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba osim ako je zakonom određeno da te akte donose tijela državne uprave.
(5) U obavljaju poslova iz stavka 1. ovoga članka gradska upravna tijela dužna su raditi po uputama, smjernicama i preporukama tijela Grada Zagreba.
(6) Gradska upravna tijela dužna su osigurati učinkovito obavljanje poslova iz svoga djelokruga.

Članak 107.

Gradska upravna tijela u obavljanju poslova državne uprave rješavaju u upravnim stvarima, vode očevidnike određene zakonom i drugim propisima i izdaju propisana uvjerenja i druge potvrde te obavljaju i druge poslove državne uprave koji su im zakonom izrijekom stavljeni u nadležnost.

Članak 108.

(1) Gradskim upravnim tijelima upravljaju pročelnici, a službom koja se ustrojava za rad Gradskog poglavarstva i gradonačelnika upravlja tajnik Gradskog poglavarstva.
(2) Pročelnike gradskih upravnih tijela koja obavljaju samo poslove iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba, na temelju javnog natječaja imenuje Gradsko poglavarstvo, osim pročelnika koji tu dužnost obavljaju kao članovi Gradskog poglavarstva sukladno članku 64. stavku 4. ovog statuta.
(3) Pročelnike gradskih upravnih tijela koja u okviru svog djelokruga obavljaju samo poslove državne uprave, na temelju javnog natječaja imenuje Gradsko poglavarstvo uz prethodnu suglasnost nadležnog ministra, odnosno ravnatelja državne upravne organizacije.
(4) Pročelnici iz stavka 3. ovoga članka ne mogu biti članovi Gradskog poglavarstva.
(5) Pročelnici se imenuju na vrijeme od četiri godine i mogu biti ponovno imenovani na istu dužnost.
(6) Tajnika Gradskog poglavarstva imenuje i razrješuje Gradsko poglavarstvo.

Članak 109.

(1) Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba pročelnici gradskih upravnih tijela odgovaraju gradonačelniku i Gradskom poglavarstvu.
(2) Za obavljanje poslova državne uprave pročelnici odgovaraju gradonačelniku koji u odnosu na njih ima ovlasti predstojnika ureda državne uprave u jedinici područne (regionalne) samouprave.
(3) U slučaju kada Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika, pročelnici gradskih upravnih tijela koja u okviru svog djelokruga obavljaju samo poslove državne uprave odgovaraju povjereniku.
(4) U obavljaju poslova iz stavka 1. ovoga članka pročelnici gradskih upravnih tijela dužni su se pridržavati uputa za rad gradonačelnika i Gradskog poglavarstva.

Javne službe

Članak 110.

U okviru samoupravnog djelokruga Grad Zagreb osigurava obavljanje javnih službi koje zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih, gospodarskih i drugih djelatnosti u skladu sa zakonom.

Članak 111.

(1) Komunalne su djelatnosti: opskrba pitkom vodom, plinom i toplinskom energijom, odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda, odvoz smeća i čišćenje javnih površina, gospodarenje otpadom, uređivanje prostora, javnih prometnih i zelenih površina, uređivanje i održavanje gradskih groblja, krematorija i obavljanje pogrebnih poslova, uređivanje i rad gradskih tržnica, javni gradski promet, javna rasvjeta i obavljanje dimnjačarskih poslova te druge djelatnosti u skladu sa zakonom.
(2) Gradskom odlukom mogu se odrediti i druge djelatnosti koje se pod uvjetima utvrđenim zakonom smatraju komunalnim djelatnostima.
(3) Grad Zagreb te pravne i fizičke osobe koje obavljaju komunalne djelatnosti obvezne su osigurati trajno i kvalitetno obavljanje tih djelatnosti, održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti, obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja i javnost rada.

Članak 112.

Društvene su djelatnosti: odgoj i osnovno obrazovanje, srednje školstvo, znanost, kultura, informiranje, šport, tjelesna kultura, tehnička kultura, skrb o djeci i zaštita djece i mladeži, zdravstvo, socijalna skrb, skrb o invalidima i druge djelatnosti u skladu sa zakonom.

Članak 113.

Grad Zagreb kao poduzetnik može osnivati trgovačka društva za obavljanje gospodarskih djelatnosti radi ostvarivanja dobiti.

Članak 114.

(1) Grad Zagreb osigurava obavljanje komunalnih, društvenih i gospodarskih djelatnosti osnivanjem trgovačkih društava, javnih ustanova i vlastitih pogona i to:
1. za obavljanje komunalnih djelatnosti osnivaju se trgovačka društva, ustanove i vlastiti pogoni;
2. za obavljanje društvenih djelatnosti osnivaju se u pravilu ustanove, a mogu se osnivati i trgovačka društva;
3. za obavljanje društvenih djelatnosti za koje je zakonom određeno da se obavljaju kao javne službe osnivaju se javne ustanove;
4. za obavljanje gospodarskih djelatnosti osnivaju se trgovačka društva.
(2) Obavljanje određenih javnih djelatnosti Grad Zagreb može povjeriti na temelju ugovora o koncesiji i ugovora o povjeravanju poslova i drugim pravnim i fizičkim osobama po postupku utvrđenom zakonom te u skladu s uvjetima i mjerilima koje utvrđuje Gradska skupština.
(3) Grad Zagreb u trgovačkim društvima iz stavka 1. točke 1. ovoga članka drži većinski dio dionica, odnosno udjela.

Članak 115.

(1) O sastavu skupštine u trgovačkim društvima u kojima Grad Zagreb ima sto posto uloga odlučuje Gradska skupština.
(2) U skupštinama trgovačkih društva u kojima Grad Zagreb nema sto posto uloga, Grad Zagreb kao člana društva, predstavlja osoba koju odredi Gradska skupština.

Članak 116.

Skupštine trgovačkih društava i predstavnici Grada Zagreba u skupštinama trgovačkih društava imaju prava utvrđena zakonom i ovim statutom.

Članak 117.

(1) Trgovačka su društva kojih je osnivač Grad Zagreb ili u kojima Grad Zagreb ima uloga, samostalna u obavljanju svoje djelatnosti i u poslovanju sukladno zakonu, na zakonu utemeljenu propisu, društvenom ugovoru odnosno statutu društva.
(2) Skupštine trgovačkih društava i predstavnici Grada Zagreba u skupštinama trgovačkih društava dužni su pribaviti prethodnu suglasnost Gradske skupštine prije odlučivanja o statusnim promjenama trgovačkog društva (priključenje, pripajanje, spajanje, preoblikovanje i prestanak).
(3) Skupštine trgovačkih društava i predstavnici Grada Zagreba u skupštinama trgovačkih društava dužni su zatražiti prethodno mišljenje Gradskog poglavarstva prije odlučivanja o:
1. povećanju i smanjenju temeljnog kapitala;
2. povlačenju i podjeli poslovnih udjela odnosno dionica;
3. uporabi ostvarene dobiti i pokrivanju gubitaka;
4. osnivanju trgovačkog društva i
5. osnivanju gospodarskoga interesnog udruženja.

Članak 118.

(1) Ustanove kojih je osnivač Grad Zagreb samostalne su u obavljanju svojih djelatnosti i u poslovanju sukladno zakonu, na zakonu utemeljenu propisu, aktu o osnivanju i statutu ustanove.
(2) Aktom o osnivanju ili statutom ustanove može se ograničiti stjecanje, opterećivanje i otuđivanje nekretnina i druge imovine ustanove te način raspolaganja s dobiti.
(3) Ako u obavljanju svoje djelatnosti ustanova ostvari dobit, ta se dobit upotrebljava isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti ustanove, u skladu s aktom o osnivanju i statutom ustanove.
(4) Grad Zagreb može odlučiti da dobit ustanove upotrijebi za razvoj i obavljanje djelatnosti druge ustanove koje je osnivač.

Članak 119.

Aktom o osnivanju ustanove osigurava se sudjelovanje Grada u upravljanju ustanovom i uređuju druga pitanja o međusobnim pravima i obvezama ustanove i Grada kao osnivača u skladu sa zakonom.

Članak 120.

(1) Gradsko poglavarstvo prati rad, daje preporuke i poduzima mjere prema trgovačkim društvima i ustanovama kojih je osnivač odnosno vlasnik Grad Zagreb.
(2) Direktori odnosno predsjednici uprava trgovačkih društava te ravnatelji ustanova dužni su, po potrebi, a najmanje jednom godišnje, podnijeti izvješća Gradskom poglavarstvu koje ih razmatra i upućuje Gradskoj skupštini.

Članak 121.

(1) Radi obavljanja komunalnih djelatnosti Grad Zagreb može osnivati vlastite pogone koji nemaju svojstvo pravne osobe.
(2) Vlastite pogone osniva Gradska skupština gradskom odlukom na način i po postupku propisanom zakonom i na zakonu utemeljenim propisima.

Članak 122.

Gradska skupština odlukom uređuje određene odnose, rješavanje u pojedinačnim upravnim stvarima, rješavanje o pravima, obvezama i odgovornostima pravnih i fizičkih osoba te obavljanje drugih javnih ovlasti u određenim komunalnim djelatnostima, a može te ovlasti povjeriti pravnim osobama osnovanim radi obavljanja tih djelatnosti u skladu sa zakonom.

Članak 123.

U obavljanju komunalnih, društvenih, gospodarskih i drugih djelatnosti pravne i fizičke osobe dužne su poduzimati mjere za očuvanje i zaštitu okoliša.

VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE U ODLUČIVANJU I IZJAŠNJAVANJE GRAĐANA O PITANJIMA IZ SAMOUPRAVNOG DJELOKRUGA GRADA ZAGREBA

Članak 124.

Oblici neposrednog sudjelovanja u odlučivanju i izjašnjavanja građana o lokalnim poslovima iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba jesu: lokalni referendum, mjesni zborovi građana, predstavke, prijedlozi i pritužbe građana.

Lokalni referendum

Članak 125.

(1) Gradska skupština pod uvjetima propisanim zakonom i ovim statutom može raspisati lokalni referendum o svakom pitanju iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koje je od posebnog i neposrednog interesa za razvoj Grada Zagreba ili za građane Grada Zagreba o kojem Gradska skupština ima pravo donositi odluke.
(2) Lokalni referendum se provodi na način propisan zakonom.

Članak 126.

(1) Odluka o raspisivanju lokalnog referenduma objavljuje se u Službenom glasniku Grada Zagreba, dnevnom tisku, drugim sredstvima javnog priopćavanja i na drugi pogodan način.
(2) Od dana objave odluke o raspisivanju lokalnog referenduma do dana održavanja lokalnog referenduma ne smije proći manje od dvadeset ni više od četrdeset dana.

Mjesni zborovi građana

Članak 127.

(1) Mjesni zborovi građana sazivaju se radi izjašnjavanja građana o pojedinim pitanjima od lokalnog značenja, raspravljanja o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja.
(2) Na mjesnim zborovima građana imaju pravo sudjelovati birači koji imaju prebivalište na području za koje je sazvan mjesni zbor građana.

Članak 128.

(1) Mjesne zborove građana saziva vijeće mjesnog odbora, odnosno vijeće gradske četvrti, u skladu s ovim statutom radi raspravljanja o potrebama i interesima građana toga područja i davanja prijedloga za njihovo rješavanje.
(2) Mjesne zborove građana može sazvati i Gradska skupština radi raspravljanja i izjašnjavanja građana o pitanjima od značenja za Grad Zagreb, odnosno o prijedlogu općeg akta.
(3) U slučaju raspuštanja vijeća mjesnog odbora, za područje tog mjesnog odbora mjesne zborove građana saziva vijeće gradske četvrti.
(4) Mišljenje građana na mjesnim zborovima građana može zatražiti gradonačelnik, Gradsko poglavarstvo i Gradska skupština.

Članak 129.

(1) Mjesni zbor građana saziva se za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu (dio naselja, stambeni blok i sl.)
(2) Mjesni zbor građana saziva se javnim upućivanjem poziva na način prikladan mjesnim prilikama.
(3) Javni poziv se može uputiti preko tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja, oglašavanjem na oglasnim pločama u područnim uredima gradske uprave, u prostorima mjesne samouprave, na javnim objektima, oglasnim stupovima i na drugi prikladan način.
(4) Poziv na mjesni zbor sadrži mjesto i vrijeme održavanja mjesnog zbora te pitanja o kojima se građani izjašnjavaju.

Članak 130.

(1) Tijela iz članka 128. stavaka 1. i 2. ovog statuta dužna su organizirati i osigurati održavanje mjesnog zbora građana.
(2) O održavanju mjesnog zbora građana brine se predsjednik vijeća mjesnog odbora, odnosno članovi tog vijeća.
(3) Mjesni zbor građana vodi predsjednik vijeća mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojega odredi vijeće.
(4) U slučaju iz članka 128. stavka 3. ovog statuta, mjesni zbor građana vodi predsjednik vijeća gradske četvrti ili član vijeća gradske četvrti kojega odredi vijeće.

Članak 131.

(1) Odluka donesena na mjesnom zboru građana obvezatna je za vijeće mjesnog odbora odnosno vijeće gradske četvrti, ali ne obvezuje Gradsku skupštinu.
(2) Mišljenja i prijedloge izražene na mjesnim zborovima građana Gradska skupština, odnosno druga tijela Grada Zagreba dužni su razmatrati prigodom rasprave o pitanju na koje se ta mišljenja i prijedlozi odnose.
(3) Tijela mjesne samouprave dužna su izvijestiti mjesne zborove građana o tome što je poduzeto u vezi s njihovim mišljenjima i prijedlozima.

Predstavke, prijedlozi i pritužbe građana

Članak 132.

(1) Građani mogu podnositi predstavke tijelima Grada Zagreba.
(2) Predstavka mora biti potpisana i mora sadržavati imena i prezimena građana koji je potpisuju i njihove jedinstvene matične brojeve.
(3) Tijela Grada Zagreba dužna su u roku od trideset dana od dana podnošenje predstavke odgovoriti građanima koji su predstavku podnijeli.

Članak 133.

(1) Predstavke mogu podnositi građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području Grada Zagreba.
(2) Predstavke građana ne obvezuju tijelo kojem se podnose.

Članak 134.

(1) Građani imaju pravo predlagati Gradskoj skupštini donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njezina djelokruga u skladu sa zakonom.
(2) O prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka Gradska skupština mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje deset posto birača upisanih u popis birača Grada Zagreba te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od primitka prijedloga.

Članak 135.

(1) Građani i pravne osobe imaju pravo tijelima Grada Zagreba, gradskim upravnim tijelima i tijelima mjesne samouprave podnositi predstavke i pritužbe.
(2) Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su omogućiti građanima i pravnim osobama podnošenje predstavki i pritužbi na svoj rad te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja građanskih dužnosti.
(3) Predstavka i pritužba moraju biti potpisane i na njima navedena imena i prezimena te adrese građana koji ih podnose, odnosno naziv i sjedište pravne osobe.
(4) Na podnesene predstavke i pritužbe čelnik tijela iz stavka 1. ovog članka dužan je građanima i pravnim osobama dati odgovor u roku od trideset dana od dana podnošenja predstavke odnosno pritužbe.
(5) Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su u službenim prostorijama na vidnom mjestu osigurati potrebna tehnička i druga sredstva za podnošenje predstavki i pritužbi te omogućiti usmeno davanje predstavki, odnosno pritužbi.

VII. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA ZAGREBA

Članak 136.

(1) Imovinu Grada Zagreba čine pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja mu pripadaju sukladno zakonu.
(2) Imovinom Grada Zagreba upravlja i raspolaže Gradsko poglavarstvo u skladu sa zakonom i ovim statutom.
(3) Gradsko je poglavarstvo dužno upravljati i raspolagati imovinom Grada Zagreba brižno i prema načelima dobrog gospodarenja, postupajući u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Članak 137.

(1) Stvarima u vlasništvu Grada Zagreba raspolaže, upravlja i koristi se Gradsko poglavarstvo, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
(2) Stvari u vlasništvu Grada Zagreba koje su namijenjene neposrednom izvršavanju prava i dužnosti Grada Zagreba, njegovih tijela i ustanova (javna dobra u javnoj uporabi) upotrebljavaju u skladu s tom namjenom ona tijela i ustanove kojima ih je dalo na upravljanje Gradsko poglavarstvo, ako ih ono nije zadržalo u svojoj neposrednoj uporabi te ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
(3) Svatko ima pravo služiti se stvarima u vlasništvu Grada Zagreba odnosno stvarima kojima upravlja Grad Zagreb a koje su namijenjene za uporabu svih (javna dobra u općoj uporabi) prema namjeni određenoj zakonom, gradskom odlukom ili kako odredi Gradsko poglavarstvo odnosno pravna osoba kojoj su dane na upravljanje i koja njima neposredno upravlja.
(4) Pravo vlasništva na stvarima u vlasništvu Grada Zagreba koje nisu namijenjene ni za javnu uporabu (javna dobra u javnoj uporabi) ni za opću uporabu izvršava Gradsko poglavarstvo, ako ono to nije povjerilo kojem drugom tijelu, ustanovi ili osobi u skladu sa zakonom. Čisti prihod od tih stvari prihod je proračuna Grada Zagreba, ako posebnim zakonom ili gradskom odlukom nije drukčije određeno.

Članak 138.

(1) Gradska skupština nadzire rad Gradskog poglavarstva u upravljanju i raspolaganju imovinom te Gradskom poglavarstvu može davati upute za postupanje.
(2) Gradsko poglavarstvo izvješćuje Gradsku skupštinu o stanju imovine Grada Zagreba najmanje jednom godišnje.

Članak 139.

(1) Grad Zagreb ima svoje prihode kojima u okviru svog djelokruga slobodno raspolaže.
(2) Prihodi Grada Zagreba razmjerni su poslovima koji su u skladu sa zakonom u njegovu djelokrugu.
(3) Prihodi i rashodi Grada Zagreba utvrđuju se godišnjim proračunom.
(4) Sredstvima proračuna Grada Zagreba financira se izvršenje svih poslova iz djelokruga Grada Zagreba utvrđenog zakonom.
(5) Prihodima i rashodima Grada Zagreba upravlja Gradsko poglavarstvo u skladu sa zakonom, odlukom o izvršenju gradskog proračuna i drugim propisima.

Članak 140.

(1) Prijedlog gradskog proračuna Gradskom poglavarstvu podnosi gradonačelnik.
(2) Gradski proračun donosi Gradska skupština na prijedlog Gradskog poglavarstva po postupku i na način utvrđen zakonom.
(3) Ako Gradska skupština ne donese gradski proračun prije početka fiskalne godine, financiranje se obavlja privremeno, a najduže za prva tri mjeseca fiskalne godine.
(4) Odluku o privremenom financiranju donosi Gradska skupština na način i po postupku propisanom za donošenje proračuna.

Članak 141.

(1) Prihodi Grada Zagreba određuju se zakonom i drugim propisima u skladu sa zakonom.
(2) Prihodi Grada Zagreba jesu:
1. vlastiti porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe,
2. prihodi od stvari u vlasništvu Grada i imovinskih prava,
3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Grada, odnosno u kojima Grad ima udio ili dionice,
4. prihodi od koncesija koje dodjeljuje Gradska skupština,
5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje Grad propiše,
6. udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,
7. drugi prihodi određeni zakonom.

Članak 142.

(1) Gradska skupština neposredno nadzire ukupno materijalno i financijsko poslovanje Grada Zagreba.
(2) Gradsko poglavarstvo samostalno nadzire financijsko, materijalno i računovodstveno poslovanje korisnika gradskog proračuna što se tiče namjene, opsega i dinamike korištenja sredstava.

VIII. AKTI GRADA ZAGREBA

Članak 143.

(1) Gradska skupština donosi u okviru svoga samoupravnog djelokruga odluke i druge opće akte.
(2) Izvršavajući pojedina prava i obveze Gradska skupština donosi i pojedinačne akte i druge akte iz svoga samoupravnog djelokruga u skladu sa zakonima i drugim propisima.
(3) Pravo podnošenja prijedloga akata iz stavka 1. ovog članka imaju svaki gradski zastupnik, radna tijela Gradske skupštine, Gradsko poglavarstvo, gradonačelnik i drugi predlagatelji utvrđeni zakonom i Poslovnikom Gradske skupštine.
(4) Poslovnikom Gradske skupštine uredit će se sadržaj i način donošenja akata iz stavaka 1. i 2. ovog članka.

Članak 144.

(1) Gradsko poglavarstvo donosi opće akte za provedbu gradskih odluka ako je za to ovlašteno.
(2) Gradsko poglavarstvo donosi opće i druge akte kada je za to ovlašteno zakonom.
(3) Gradsko poglavarstvo donosi pojedinačne akte, akte poslovanja i druge akte u skladu sa zakonom, gradskim i drugim propisima.
(4) Poslovnikom Gradskog poglavarstva uredit će se vrste, sadržaj i način donošenja akata.

Članak 145.

(1) Radi provedbe i izvršavanja poslova iz samoupravnog djelokruga, gradonačelnik, u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim propisima, donosi pojedinačne akte: rješenja, zaključke, akte poslovanja, druge pojedinačne akte i unutarnje opće akte.
(2) Gradonačelnik donosi i opće akte kad je za to izričito zakonom ovlašten.

Članak 146.

(1) Odluke i drugi opći akti Grada Zagreba objavljuju se u Službenom glasniku Grada Zagreba, službenom glasilu Grada Zagreba, prije nego stupe na snagu.
(2) Odluke i drugi opći akti stupaju na snagu najranije osmoga dana od dana objave.
(3) Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.
(4) Odluke i drugi opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.

Članak 147.

U Službenom glasniku Grada Zagreba osim gradskih odluka i drugih općih akata, objavljuju se vjerodostojna tumačenja tih akata, rješenja i odluke Ustavnog suda što se odnose na ustavnost i zakonitost tih akata, gradski proračun, godišnji obračun proračuna, programi i planovi razvoja, akti izbora i imenovanja, akti raspolaganja gradskim nekretninama te drugi akti kad to odrede tijela Grada Zagreba koja ih donose.

Članak 148.

(1) Odluke i drugi opći akti objavljuju se u Narodnim novinama i u drugim javnim glasilima kada je to određeno zakonom.
(2) Akti Grada Zagreba koji su od značenja za informiranost građana Grada Zagreba mogu se objaviti u dnevnom tisku ili drugom glasilu kad to odluči donositelj akta.

Članak 149.

(1) Upravna tijela Grada Zagreba u izvršavanju općih akata i obavljanju nadzora nad provođenjem općih akata što ih donosi Gradska skupština Grada Zagreba donose pojedinačne upravne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, odnosno u obavljanju nadzora poduzimaju mjere propisane tim aktima.
(2) Iznimno pojedinačne upravne akte može donositi i Gradska skupština, Gradsko poglavarstvo i gradonačelnik kad je to određeno zakonom i drugim propisom.
(3) Na pojedinačne upravne akte primjenjuju se odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako zakonom nije drukčije određeno.
(4) Protiv pojedinačnih akata iz stavaka 1. i 2. ovog članka može se izjaviti žalba nadležnom ministarstvu, a protiv konačnih pojedinačnih akata pokrenuti upravni spor, u skladu sa zakonom.
(5) Odredbe ovoga članka odnose se i na pojedinačne akte koje donose pravne osobe kojima su gradskom odlukom, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.

IX. ODNOS GRADA ZAGREBA I ZAGREBAČKE ŽUPANIJE

Članak 150.

(1) Grad Zagreb i Zagrebačka županija međusobno surađuju radi rješavanja pitanja od međusobnog interesa.
(2) Ciljevi, uvjeti i oblici suradnje kao i međusobna prava i obveze u rješavanju pitanja od zajedničkog interesa određuju se sporazumom Grada Zagreba i Zagrebačke županije, sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

Članak 151.

(1) Radi rješavanja pitanja od zajedničkog interesa Gradska skupština Grada Zagreba i Skupština Zagrebačke županije osnivaju zajedničko vijeće.
(2) Vijeće čine gradonačelnik Grada Zagreba i župan Zagrebačke županije te po dva člana obje jedinice koje biraju Gradska skupština i Skupština Zagrebačke županije iz reda svojih članova.
(3) Vijeću predsjedaju naizmjence po tri mjeseca gradonačelnik Grada Zagreba i župan Zagrebačke županije.

Članak 152.

(1) Skupštine, odnosno poglavarstva Grada Zagreba i Zagrebačke županije povjeravaju Vijeću rješavanje određenih pitanja iz svoga djelokruga za koja ocijene da su od zajedničkog interesa za obje strane.
(2) Odluka iz stavka 1. ovoga članka donosi se većinom glasova svih članova tijela.
(3) Odluka Vijeća donesena na osnovi stavka 1. ovoga članka obvezna je za Grad Zagreb i Zagrebačku županiju.

X. JAVNOST RADA I INFORMIRANJE

Članak 153.

(1) Djelovanje tijela Grada Zagreba je javno.
(2) Tijela Grada Zagreba dužna su upoznati javnost o obavljanju poslova iz svoga djelokruga i izvještavati je o svom radu preko sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan način.

Članak 154.

Na sjednicama tijela Grada Zagreba omogućuje se nazočnost izvjestiteljima javnih glasila i građanima u skladu s poslovnicima o radu tih tijela.

Članak 155.

(1) Službene izjave za sredstva javnog priopćavanja daju:
1. o radu Gradske skupštine predsjednik Gradske skupštine;
2. o radu Gradskog poglavarstva i gradske uprave u cjelini gradonačelnik;
3. o radu gradskih upravnih tijela čelnici tih tijela.
(2) Službene izjave o radu tijela iz stavka 1. ovoga članka mogu davati i druge osobe koje su za to ovlaštene.

Članak 156.

Grad Zagreb može izdavati publikaciju u kojoj bi objavljivao prikaze rada svojih tijela, izvješća s rasprava i odluke tih tijela, prijedloge koji se pripremaju za rasprave te druga pitanja iz svoga samoupravnog djelokruga ili koja su od neposrednog interesa za građane.

Članak 157.

Ostvarivanje javnosti rada tijela Grada Zagreba pobliže se uređuje poslovnicima o radu tih tijela.

XI. PROMJENA STATUTA GRADA ZAGREBA

Članak 158.

(1) Postupak za promjenu Statuta Grada Zagreba pokreće se prijedlogom za promjenu Statuta.
(2) Prijedlog za promjenu Statuta Grada Zagreba može podnijeti Gradsko poglavarstvo, radno tijelo Gradske skupštine, gradonačelnik, četvrtina gradskih zastupnika te najmanje polovina vijeća gradskih četvrti.
(3) Prijedlog za promjenu Statuta upućuje se Odboru za Statut, Poslovnik i propise koji ga razmatra i uz mišljenje upućuje Gradskoj skupštini.

Članak 159.

(1) O prijedlogu za promjenu Statuta Gradska skupština odlučuje većinom glasova svih gradskih zastupnika.
(2) Ako Gradska skupština prihvati prijedlog za promjenu Statuta, provodi prethodnu raspravu.
(3) Ako Gradska skupština ne prihvati prijedlog za promjenu Statuta, isti se prijedlog ne može staviti na dnevni red prije isteka šest mjeseci od dana zaključenja rasprave o njemu.

Članak 160.

Gradska skupština može odlučiti da se o prijedlogu za promjenu Statuta prije utvrđivanja prijedloga provede javna rasprava.

Članak 161.

(1) O izmjeni i dopuni Statuta, Gradska skupština donosi statutarnu odluku na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom u skladu s ovim statutom.
(2) Odbor za Statut, Poslovnik i propise može podnošenjem prijedloga statutarne odluke predložiti izmjenu i dopunu Statuta, radi usklađivanja Statuta sa zakonom bez prethodne rasprave.

Članak 162.

(1) Predlagatelj je prijedloga statuta i prijedloga statutarne odluke Odbor za Statut, Poslovnik i propise.
(2) Statut i statutarna odluka donose se većinom glasova svih gradskih zastupnika.

XII. PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE

Članak 163.

(1) Gradske odluke koje se donose za provedbu Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/00) donijet će se u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu tog statuta.
(2) Gradski propisi koji nisu u skladu s odredbama Statuta iz prethodnog stavka uskladit će se u roku od godinu dana od dana njegovog stupanja na snagu.

Članak 164.

Stupanjem na snagu Statuta iz prethodnog članka prestaje vrijediti Privremeni statut Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 9/93).

Članak 165.

Gradski propisi koji nisu u skladu s odredbama Statutarne odluke o izmjenama i dopunama Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/01) uskladit će se u roku od godine dana od dana njezina stupanja na snagu.




Na temelju članka 61. stavka 1. točke 8. Poslovnika Gradske skupštine Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/00) Odbor za Statut, Poslovnik i propise na 12. sjednici, održanoj 19. prosinca 2001., utvrdio je pročišćeni tekst Statuta Grada Zagreba.

Pročišćeni tekst obuhvaća Statut Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99) i Statutarnu odluku o izmjenama i dopunama Statuta Grada Zagreba objavljenu u Službenom glasniku Grada Zagreba 19/01, u kojima je utvrđeno vrijeme kada stupaju na snagu.

KLASA: 012-03/01-01/1
URBROJ: 251-11-05-01-12
Zagreb, 19. prosinca 2001.

PREDSJEDNIK ODBORA

Dr.sc. Šandor Dembitz, v.r.