|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 26. 12. 2024.
|
|
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 29. stavka 1. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne
novine«, br. 101/98, 15/2000 i 117/2001) i članka 4. o proizvodnji,
remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, broj
), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 30. siječnja
2003. godine donijela
UREDBU
o utvrđivanju naoružanja i vojne opreme za potrebe Oružanih snaga Republike
Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova
Članak 1.
Ovom Uredbom utvrđuju se sredstva naoružanja i vojne opreme za potrebe
Oružanih snaga Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova.
Članak 2.
Naoružanjem u smislu ove Uredbe smatra se:
1. oružje svih vrsta (hladno oružje, samokresi, puške, strojnice,
puškostrojnice, ručni bacači, minobacači, topovi, haubice i dr.) bez obzira
na vrstu, namjenu, kalibar i streljivo za to oružje, osim oružja i
pripadajućeg streljiva koje pravne i fizičke osobe nabavljaju temeljem
odobrenja nadležnog tijela, u skladu s odredbama Zakona o oružju;
2. rakete svih vrsta i uređaji za njihovo lansiranje i navođenje, osim za
protugradnu obranu i vatromete;
3. sve vrste bombi, torpeda, mina i rasprskavajućih sredstava;
4. baruti, eksplozivi svih vrsta, upaljači i sredstva za paljenje,
zapaljiva, dimna sredstva i sredstva za osvjetljavanje, osim lovačkog baruta
i gospodarskog eksploziva;
5. sve vrste vozila, plovila i zrakoplova s ugrađenim naoružanjem iz točaka
1. do 4. stavka 1. ovoga članka.
Naoružanjem se smatraju i komponente namijenjene za proizvodnju i remont
naoružanja (pripadajući kompleti pričuvnih dijelova, alata i opreme,
pričuvni ili sastavni dijelovi, računalna oprema i programska potpora,
strojevi, alati i uređaji za održavanje, ispitivanje i testiranje)
specijalna ambalaža za čuvanje ili transport naoružanja te sredstava i
naprave za školovanje i obuku za rad s naoružanjem iz stavka 1. ovoga
članka.
Članak 3.
Vojnom opremom u smislu ove Uredbe smatraju se:
1. svi bojni sustavi veze, kriptozaštite, elektroničkog djelovanja, sredstva
i sustavi za izviđanje ciljeva i terena te komunikacijska i računalna oprema
i sredstva za potrebe obrane;
2. sve vrste naprava i uređaja za elektronsko ili radio izviđanje, odnosno
naprave, oprema i uređaji za stacionarne ili mobilne
telekomunikacijsko-informatičke sustave za potrebe obrane;
3. osobna i grupna zaštitna sredstva i oprema za provedbu vojnih i
sigurnosnih zadaća;
4. roniteljska i padobranska oprema za potrebe Oružanih snaga Republike
Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova;
5. sustavi, uređaji i instrumenti za zračno, površinsko i podvodno
izviđanje, motrenje i identifikaciju, analizu, interpretaciju i korelaciju,
za orijentaciju i navigaciju, za upravljanje i vođenje, uključno s radarima,
optoelektroničkim i IC uređajima, laserima i ciljničkim napravama i
uređajima za mjerenje, izrađenim za vojne potrebe;
6. sredstva za protunuklearnu, protukemijsku i protubiološku zaštitu,
sredstva za detekciju i identifikaciju bojnih otrova i drugih kemijskih
agenasa, sredstva za detekciju i dozimetriju radioaktivnog zračenja,
sredstva za detekciju i identifikaciju bioloških agenasa, sredstva za
radiološko, kemijsko i biološko izviđanje, sredstva i tvari za
dekontaminaciju za potrebe obrane;
7. viseći, montažni i lansirni mostovi, pontonski parkovi i plovni objekti,
izvidnički i desantni čamci namijenjeni za vojne potrebe;
8. specijalna inženjerijska sredstva, sredstva za miniranje, razminiranje i
maskiranje namijenjena za vojne potrebe i potrebe obrane;
9. teretna, specijalna i druga vozila izrađena za vojne i policijske
potrebe, odnosno opremljena sa sredstvima za posebne svjetlosne i zvučne
signale i drugom opremom koja služi za vojne potrebe i nije ih moguće
koristiti za opće namjene;
10. tipizirana teretna, osobna i druga vozila, plovila i zrakoplovi
prilagođeni na temelju posebnih zahtjeva za vojne potrebe transporta i za
nadogradnju sredstvima i sustavima vojne namjene i vojne opreme;
11. pokretni električni uređaji i izvori napajanja električnom energijom
namijenjeni za vojne potrebe;
12. sustavi za uzbunjivanje;
13. vježbovna i manevarska sredstva i pomagala koja se koriste u obuci i
izobrazbi za vojne potrebe;
14. sredstva i sustavi za čuvanje osoba i sigurnosni nadzor i zaštitu za
vojne objekte i objekte od posebne važnosti za sigurnost zemlje;
15. uređaji i oprema za fiziološku i medicinsku selekciju i trijažu
pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske;
16. računalni sustavi s opremom, mrežna oprema i pripadajući komunikacijski
uređaji za vojne potrebe;
17. trenažeri, simulatori, registratori pogodaka, simulacije i simulacijski
programi za vojne potrebe;
18. strojevi, alati, sirovine i repromaterijali za proizvodnju naoružanja,
streljiva i minsko-eksplozivnih sredstava;
19. tehnički sustavi i sredstva za provođenje policijskih zadaća, a osobito
posebnih izvida kaznenih djela;
20. tehnički sustavi i oprema za obavještajno i protuobavještajno
djelovanje;
21. oprema, uređaji i sustavi za pregled osoba, prtljage i prostora
22. oprema, uređaji i sustavi za diverzantska, protudiverzantska i
protuteroristička djelovanja;
23. oprema, uređaji i sustavi za razvoj i proizvodnju specijalne opreme.
Vojnom opremom smatraju se i istraživanja i studije važne za obranu i
sigurnost države, koje imaju oznaku tajnosti.
Vojnom opremom smatraju se i komponente namijenjene proizvodnji i remontu
vojne opreme (pripadajući kompleti pričuvnih dijelova, alata i opreme,
pričuvni ili sastavni dijelovi, sustavna i aplikativna računalna programska
potpora, pripadni alati za održavanje, ispitivanje i testiranje) te
specijalna ambalaža za čuvanje ili transport sredstava i opreme iz stavka 1.
ovoga članka.
Vojnom opremom se smatraju i sredstva određena materijalnim ustrojem
Oružanih snaga Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova,
izrađena po Hrvatskim vojnim normama, Tehničkim uvjetima ili po drugim
normama koje utvrdi Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo, na
prijedlog Ministarstvo obrane ili Ministarstva unutarnjih poslova, te koja
nisu u slobodnoj prodaji na tržištu.
Članak 4.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 213-02/02-01/05
Urbroj: 5030109-03-1
Zagreb, 30. siječnja 2003.
Predsjednik
Ivica Račan, v. r.
MINISTARSTVO OBRANE
Na temelju članka 27. stavka 2. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu
naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, broj 33/02.) donosim
PRAVILNIK
O UTVRĐIVANJU SUKLADNOSTI I KAKVOĆI PROIZVODA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
I. TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se postupak izrade dokumentacije o kakvoći
proizvoda naoružanja i vojne opreme (u daljnjem tekstu: NVO), sadržaj
propisa o kakvoći proizvoda NVO-a, program ispitivanja i način utvrđivanja
sukladnosti NVO-a s propisanim zahtjevima o kakvoći prije stavljanja NVO-a u
uporabu u Oružane snage Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane
snage) bilo da se radi o razvoju, transferu tehnologije, proizvodnji,
modernizaciji, modifikaciji, remontu ili uvozu.
Članak 2.
Pod pojmom naoružanja i vojne opreme za potrebe Oružanih snaga i
Ministarstva unutarnjih poslova podrazumijeva se naoružanje i vojna oprema
propisani u skladu s člankom 4. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu
naoružanja i vojne opreme.
Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO u smislu ovoga
Pravilnika je potvrđivanje zadovoljenja zahtjeva postavljenih pred NVO.
Članak 3.
Postupci utvrđivanja (ocjenjivanja) sukladnosti ovise o tehničkoj složenosti
proizvoda NVO-a i obuhvaćaju:
– utvrđivanje sukladnosti koje provodi proizvođač, uvoznik ili ovlaštena
osoba,
– utvrđivanje sukladnosti uzorka (prototipa) proizvoda posredstvom ovlaštene
osobe,
– utvrđivanje sukladnosti koje provodi ovlaštena osoba na temelju uzorka
izuzetog metodom slučajnog uzorkovanja,
– ocjenjivanje sustava kakvoće proizvodnje kod pravnih osoba i nadzor
pravilnog funkcioniranja sustava koji provodi ovlaštena osoba,
– ocjenjivanje sustava kakvoće proizvoda kod pravnih osoba i nadzor
pravilnog funkcioniranja sustava koji provodi ovlaštena osoba,
– utvrđivanje sukladnosti proizvoda s potvrđenom vrstom proizvoda ili
zahtjevima koje provodi proizvođač, uvoznik ili ovlaštena osoba na svakom
pojedinom proizvodu ili statistički odabranom uzorku,
– druge postupke ocjenjivanja sukladnosti (ispitivanja u postrojbama itd.).
Članak 4.
Za kakvoću proizvedenog NVO-a i njegovu sukladnost s postavljenim zahtjevima
odgovoran je proizvođač/dobavljač.
Članak 5.
Sukladnost iz članka 2. stavka 2. utvrđuje se na temelju dokumentacije o
kakvoći proizvoda NVO-a, odnosno propisa o kakvoći (u daljnjem tekstu: PKP)
ili na temelju programa ispitivanja (u daljnjem tekstu: PI).
Članak 6.
PKP-om se utvrđuju:
– tehnički podaci o sredstvima ili sustavima NVO-a
– sadržaj sredstava ili sustava NVO-a
– pripadajuća tehnička dokumentacija
– zahtjevi kakvoće sredstava ili sustava NVO-a
– metode ispitivanja i provjere propisanih značajki i kakvoće
– kriteriji za utvrđivanje i ocjenu kakvoće sredstava ili sustava NVO-a.
PKP-om se utvrđuju samo one značajke NVO-a koje nisu određene nekim drugim
propisom o kakvoći ili normom na koju se, u tom slučaju, treba samo pozvati.
II. POSTUPAK IZRADE PROPISA O KAKVOĆI PROIZVODA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Članak 7.
PKP se izrađuje u tri faze:
– I. faza – prednacrt PKP-a
– II. faza – nacrt PKP-a
– II. faza – konačni PKP.
Članak 8.
U I. fazi izrade PKP-a nastaje prednacrt PKP-a kao dio razvojnog projekta na
planu određivanja ispitno-tehničke dokumentacije za provjeru sukladnosti
razvijenog sredstva s postavljenim taktičko-tehničkim zahtjevima (u daljnjem
tekstu: TTZ), a služi za prijam i ispitivanje prototipova sredstava NVO-a.
Članak 9.
U I. fazi nositelji razvoja NVO-a, nositelji izrade prototipova ili
prototipskih dijelova NVO-a te nositelji tehničkog usvajanja proizvodnje i
remonta NVO-a su proizvođači, znanstvene ustanove te remontni kapaciteti
Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: pravni
subjekti).
Pravni subjekti iz stavka 1. ovoga članka nakon završetka razvoja NVO-a
podnose Ministarstvu obrane prijedlog prednacrta PKP-a za određeno sredstvo
NVO-a.
Ministarstvo obrane u roku od 15 dana osniva stručno povjerenstvo čiji su
članovi djelatnici ustrojstvenih cjelina Ministarstva obrane i ostalih
ustrojstvenih cjelina strukovno zainteresiranih za NVO-a, a prema potrebi i
djelatnici drugih tijela državne uprave.
Stručno povjerenstvo usuglašava prijedlog prednacrta PKP-a s pravnim
subjektom iz stavka 1. ovoga članka te donosi ocjenu kakvoće po pitanju
sukladnosti tehničkih zahtjeva iz PKP-a i TTZ-a za sredstvo NVO-a.
Prijedlog prednacrta PKP-a ovjerava Ministarstvo obrane na prijedlog
stručnog povjerenstva.
Na konačni prijedlog prednacrta PKP-a suglasnost obvezatno daju nadležne
ustrojstvene cjeline Ministarstva obrane (u daljnjem tekstu: taktički i
tehnički nositelj za sredstvo NVO-a).
Članak 10.
U II. fazi izrađuje se nacrt PKP-a koji služi za prijam i ispitivanje
sredstava NVO-a iz nulte serije (u daljnjem tekstu: »0« serija).
Članak 11.
U II. fazi pravni je subjekt dužan za izradu prijedloga nacrta PKP-a dobiti
odobrenje za proizvodnju »0« serije.
Pravni subjekt podnosi Ministarstvu obrane prijedlog nacrta PKP-a za
sredstvo NVO-a.
Stručno povjerenstvo odgovorno je za usuglašavanje prijedloga nacrta PKP-a s
pravnim subjektom te ocjenu predloženog nacrta PKP-a po pitanju sukladnosti
tehničkih zahtjeva PKP-a i TTZ-a za sredstvo NVO-a te prikladnosti i
suvremenosti metoda za njihovo dokazivanje.
Na konačni prijedlog nacrta PKP-a suglasnost su obvezni dati taktički i
tehnički nositelj za sredstvo NVO-a.
Prijedlog nacrta PKP-a ovjerava Ministarstvo obrane na prijedlog stručnog
povjerenstva.
Članak 12.
U III. fazi izrađuje se konačni PKP koji služi za prijam i ispitivanje
sredstava NVO-a iz serijske proizvodnje NVO-a.
Članak 13.
U III. fazi pravni je subjekt dužan za izradu prijedloga PPK-a dobiti
odobrenje za serijsku proizvodnju.
Stručno povjerenstvo odgovorno je za usuglašavanje prijedloga PKP-a s
pravnim subjektom, za ocjenu predloženog PKP-a po pitanju sukladnosti
tehničkih zahtjeva PKP-a i TTZ-a za sredstvo NVO-a te prikladnosti i
suvremenosti metoda za njihovo dokazivanje.
Na konačni prijedlog PKP-a suglasnost su obvezni dati taktički i tehnički
nositelj za sredstvo NVO-a.
Na prijedlog stručnog povjerenstva za usuglašavanje PKP-a ministar obrane
ili ovlašteni pomoćnik ministra obrane ovjerava PKP i donosi rješenje o
njegovu usvajanju ili izmjeni.
Članak 14.
PKP se izrađuje na formatu A4.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka, prilozi i crteži koji ne mogu stati na
format A4 mogu se izraditi na formatu A3 uz uvjet da se mogu saviti i
složiti na format A4.
Izgled i sastav naslovne stranice PKP-a nalazi se u prilogu ovoga Pravilnika
i njegov je sastavni dio.
Članak 15.
Pri određivanju naziva PKP-a potrebno se pridržavati općeg načela da je prva
ključna riječ imenica. Iza imenice dolaze atributi koji označuju vrstu,
funkciju, oblik i slično.
Naziv temeljnog sredstva tehnički nositelj usklađuje sa srodnim nazivima iz
operativne evidencije materijalnih sredstava na uporabi u Ministarstvu
obrane i Oružanim snagama.
Naziv PKP-a može se sastojati od jednog, dva ili tri dijela:
a) Ako se PKP ne raščlanjuje u više djelomičnih PKP-a, naziv PKP-a sastoji
se od jednog dijela i piše se velikim slovima
(npr.: MINA 120 mm M94).
b) Ako se PKP odnosi na podsustav temeljnog sredstva, naziv PKP-a sastoji se
od naziva sredstva i naziva podsustava, pri čemu se naziv podsustava piše
velikim slovima
(npr.: MINA 120 mm M94
PUNJENJE TEMELJNO M93).
c) Ako se želi odrediti bliža pripadnost vrsti temeljnog sredstva ili
pripadnost podsustavu, naziv PKP-a sastoji se od tri dijela
(npr.: MINA 120 mm M94
PUNJENJE TEMELJNO M93
KAPSULA INICIJALNA E-90).
Članak 16.
Oznaka PKP-a služi za identifikaciju, a sastoji se od tri dijela:
– skraćenice PKP-a
– rednog broja iz registra PKP-a koji vodi nadležna ustrojstvena cjelina
– godine izdanja
(npr.: PKP 0001/02).
III. SADRŽAJ PROPISA O KAKVOĆI PROIZVODA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Članak 17.
PKP proizvoda NVO-a sastoji se od:
a) predmeta PKP-a
b) tehničkih podataka
c) sadržaja sredstva
d) pripadajuće tehničke dokumentacije
e) zahtjeva kakvoće
f) metoda ispitivanja i provjere kakvoće i
g) kriterija za utvrđivanje kakvoće.
Dijelovi PKP-a obvezatno se unose redom navedenim u stavku 1. ovoga članka.
Članak 18.
a) Predmet
Predmet sadrži sažeti opis namjene sredstva te naziv sredstva odnosno
uređaja na koje se odnosi osnovno sredstvo (npr.: ovim PKP-om se propisuju
zahtjevi kakvoće, metode i kriteriji za utvrđivanje kakvoće MINE 120 mm
M94).
Članak 19.
b) Tehnički podatci
Tehnički podatci o sredstvu sadrže osnovne podatke koji identificiraju
sredstvo, namjenu sredstva te tehničke značajke iz TTZ-a za koje se
propisuju zahtjevi kakvoće i u skladu s kojima se provjeravaju sredstva
NVO-a.
Članak 20.
c) Sadržaj sredstva
Sadržaj sredstva obuhvaća elemente od kojih se sastoji NVO počevši od
osnovnog sredstva, pojedinačnih sklopova i podsklopova pa do pakiranja i
popratne tehničke dokumentacije, s temeljnim podatcima za identifikaciju
potrebnu pri zaprimanju sredstva.
Članak 21.
d) Pripadajuća tehnička dokumentacija
Pripadajuća tehnička dokumentacija sastoji se od tehničke dokumentacije na
koju se poziva PKP i koja je sastavni dio tehničke dokumentacije PKP-a, a to
je:
a) popis određene konstrukcijske i tehnološke dokumentacije specifičnih
sklopova i dijelova, kada se PKP na nju poziva u pojedinim zahtjevima i kada
je ona neophodan sastavni dio PKP-a,
b) popis pojedinačnih PKP-a za temeljno sredstvo na koje se poziva PKP,
c) popis normi potrebnih za bolje definiranje određenih značajki, odnosno
onih na koje se poziva određeni PKP.
Članak 22.
e) Zahtjevi kakvoće
Pri navođenju zahtjeva kakvoće treba voditi računa o potpunom ispunjavanju
TTZ-a ako se PKP odnosi na temeljno sredstvo, odnosno zahtjeve kakvoće
podsustava temeljnog sredstva koji osiguravaju njegovu funkciju.
Zahtjevi kakvoće moraju se iskazati u mjerljivim veličinama koje se mogu
provjeriti. Brojčane vrijednosti i odstupanja treba izražavati u zakonom
propisanim mjernim jedinicama.
Zahtjevi moraju biti kratki, jasni i precizni. Uopćene zahtjeve i zahtjeve
koji se ne mogu provjeriti ne treba unositi u PKP.
Zahtjevi u pogledu izrade, montaže, podešavanja, pakiranja, označivanja i
skladištenja, kao i drugi tehnološki elementi propisuju se samo onda ako se
bez njih ne mogu zadovoljiti određeni zahtjevi kakvoće. Takvi zahtjevi mogu
se propisati samo u prednacrtu i nacrtu PKP-a.
Članak 23.
Zahtjevi kakvoće moraju sadržavati sljedeće značajke:
a) Dimenzije i mase:
Obuhvaćaju oblik, gabaritne mjere i masu. Izražavaju se u zakonskim mjernim
jedinicama, fiksnim vrijednostima i tolerancijama.
b) Značajke funkcionalnosti i sigurnosti pri uporabi:
Propisuju se za sve predviđene uvjete eksploatacije prema važnosti i u
ovisnosti o autonomnoj namjeni sredstva, odnosno uređaja. Zahtjevi se
propisuju za sredstvo kao sustav, a zatim za njegove podsustave za koje ne
postoji ili se ne izrađuje poseban PKP. Za funkcionalne značajke sustava za
koje postoji PKP treba navesti naziv i oznaku PKP-a, odnosno norme za
sklopove i pojedine glavne dijelove.
c) Mehaničke, električne, akustičke, optičke, optoelektronske i druge
značajke:
– mehaničke (sile, ostale značajke),
– električne (vrste i mogućnosti napajanja, napon, frekvencijsko područje,
osjetljivost, snaga, potrošnja itd.),
– akustične (razina dopuštene buke, ostale značajke),
– zahtjevi za elektromagnetsku kompatibilnost.
d) Izdržljivost na mehaničke utjecaje i utjecaje okoliša:
– klimatsku izdržljivost (utjecaj temperature, vlage, uvjeta skladištenja
itd.),
– mehaničku izdržljivost (sile, udari, potresi, vibracije, itd.),
– utjecaj nuklearnih, kemijskih i bioloških sredstava,
– izdržljivost na elektromagnetske utjecaje,
– ostale utjecaje.
e) Elemente integralnog tehničkog osiguranja:
– unifikacija i tipizacija,
– uporaba standardnih materijala,
– pogodnost sredstva za rukovanje i održavanje,
– pouzdanost sredstva i njegovih podsustava,
– elementi osnovnog održavanja,
– dokumentacija za rukovanje i održavanje,
– alati, mjerna i druga oprema za rukovanje i održavanje,
– čuvanje, konzervacija, pakiranje, skladištenje i prijevoz.
Članak 24.
f) Metode ispitivanja i provjere kakvoće
Za svaku od utvrđenih osobina iz članka 23. ovoga Pravilnika mora se
propisati metoda za provjeru danih osobina ili se pozvati na standardiziranu
metodu utvrđenu postojećom normom. Metode se izlažu prema redoslijedu
zahtjeva, sa svim prijeko potrebnim podatcima o mjernim sredstvima i shemama
povezivanja. Dio metoda ispitivanja može se dati u prilogu PKP-a.
U prednacrtu PKP-a propisuje se ispitivanje i provjera svih zahtjeva kakvoće
koji osiguravaju ispunjavanje TTZ-a.
U nacrtu PKP-a, osim propisa za provjeru zahtjeva kakvoće, propisuje se i
provjera osposobljenosti proizvođača za prijelaz na serijsku proizvodnju.
Zahtijevane osobine kakvoće za sva sredstva NVO-a iz serijske proizvodnje
provjeravaju se:
– ispitivanjem i provjerom serije u međufaznoj i završnoj kontroli,
– povremenim ispitivanjem,
– posebnim ispitivanjima specifičnih svojstava proizvoda.
U PKP-a se unose i odredbe o obvezi postojanja i priznavanja odgovarajućih
potvrda o sukladnosti i izvješća (zapisnika) o ispitivanju dijelova i
sklopova u skladu s odgovarajućom normom.
Potrebno je također propisati plan i postupak uzimanja uzoraka u skladu s
odgovarajućim normama uzorkovanja.
Članak 25.
g) Kriteriji za utvrđivanje kakvoće
Pri navođenju kriterija za utvrđivanje kakvoće potrebno je za svaku
definiranu značajku propisati prihvatljivu razinu kakvoće. Pri propisivanju
prihvatljive razine kakvoće potrebno je prethodno klasificirati i definirati
nedostatke i neispravne jedinice proizvoda.
IV. PROGRAM ISPITIVANJA
Članak 26.
PI-om se provjerava sukladnost sredstava NVO-a iz uvoza, sredstava
pojedinačne proizvodnje, jednostavnih proizvoda iz manjih serija za koje ne
postoji odgovarajući PKP te eksploatacijske značajke sredstava NVO-a.
Članak 27.
PI-om se utvrđuje cilj ispitivanja, tehnički podatci i opis sredstva NVO-a,
tehnički uvjeti, mjesto i vrijeme ispitivanja te popis tehničke
dokumentacije prijeko potrebne za provođenje ispitivanja. PI-om se posebno
naglašavaju zahtjevi kakvoće za sredstvo i metode za provjeru usuglašenosti
sredstva s postavljenim zahtjevima. PI se izrađuje na temelju definiranih
TTZ i/ili ugovornih obveza za sredstvo NVO-a.
Članak 28.
Prijedlog PI-a dobavljač/proizvođač dostavlja nositelju ugovora.
Stručno povjerenstvo odgovorno za zaprimanje sredstva NVO-a daje ocjenu
kakvoće predloženog PI-a po pitanju sukladnosti tehničkih zahtjeva iz
programa ispitivanja i TTZ-a za sredstvo NVO-a, usuglašava prijedlog PI-a s
dobavljačem/proizvođačem, te utvrđuje sukladnost s propisanim zahtjevima za
sredstvo NVO-a.
Za konačni prijedlog PI-a suglasnost su obvezni dati taktički i tehnički
nositelj. Prijedlog PI-a ovjerava nositelj ugovora na prijedlog stručnog
povjerenstva.
V. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 29.
Prije isporuke NVO-a proizvođač/dobavljač dužan je Ministarstvu obrane
dostaviti pismenu IZJAVU O SUKLADNOSTI proizvoda NVO-a s utvrđenim
zahtjevima odnosno normama u skladu s člankom 32. Zakona o normizaciji
(»Narodne novine« broj. 55/96.).
Članak 30.
Tijekom procesa proizvodnje i remonta, a zbog utvrđivanja sukladnosti s
propisanim zahtjevima za NVO-a, ministar obrane ovlašten je proizvođačima
uputiti i osobe koje nisu na službi u Ministarstvu obrane i Oružanim
snagama.
Proizvođači NVO-a obvezni su osigurati osobama iz stavka 1. ovoga članka
uvjete za utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO.
Članak 31.
Stručno povjerenstvo ima pravo zahtijevati ponavljanje postupka
potvrđivanja. Ako se utvrdi da rezultati ponovljenog postupka ne odgovaraju
postavljenim zahtjevima, troškove ponovljenog postupka i sve posljedice koje
iz toga proizađu snosi proizvođač.
Članak 32.
U slučaju da ocjena sukladnosti ne zadovoljava, odnosno da se iz objektivnih
razloga ne mogu u potpunosti ispuniti svi TTZ, ispitivani NVO može biti
zaprimljen u Oružanim snagama pod uvjetom da nije ugrožena njegova
funkcionalnost i sigurnost pri uporabi, prijevozu, rukovanju i čuvanju.
Odluku o tome donosi ministar obrane na prijedlog stručnog povjerenstva u
kojem moraju biti predstavnici taktičkog i tehničkog nositelja. Stručno
povjerenstvo utvrđuje i uvjete konačnog ispunjavanja postavljenih TTZ-a.
Članak 33.
Ministarstvo obrane dužno je proizvođaču omogućiti pristup poligonima i
vježbalištima u skladu s odlukom ministra obrane o davanju na korištenje
vojnih poligona i vježbališta za korisnike izvan Ministarstva obrane i
Oružanih snaga.
Članak 34.
U provedbi odredaba ovoga Pravilnika obvezno je provođenje mjera zaštite i
osiguranja u skladu s Pravilnikom o općim i posebnim mjerama osiguranja i
zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.
Članak 35.
Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO mogu obavljati i
pravne osobe koje je ovlastio (akreditirao) Državni zavod za normizaciju i
mjeriteljstvo.
Članak 36.
Izuzeće od odredaba ovoga Pravilnika moguće je samo na temelju pisane odluke
ministra obrane. Tehnički nositelj koji traži izuzeće dužan je zahtjev za
izuzećem pisano obrazložiti i dokumentirati.
Članak 37.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog (8) dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa: 023-03/03-04/1
Urbroj: 512-01-03-7
Zagreb, 12. veljače 2003.
Ministrica
Željka Antunović, v. r.
MINISTARSTVO OBRANE
Na temelju članka 23. stavka 2. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu
naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, broj 33/02.) donosim
PRAVILNIK
O OPĆIM I POSEBNIM MJERAMA OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I
REMONTA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
I.
TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se opće i posebne mjere osiguranja i zaštite
proizvodnje, prometa i remonta naoružanja i vojne opreme (u daljnjem tekstu:
NVO) te nadzor nad provedbom mjera osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa
i remonta NVO-a.
Članak 2.
Općim i posebnim mjerama osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta
NVO-a u smislu ovoga Pravilnika smatra se cjelovit sustav mjera kojima se
sprječava uništenje ili oštećenje proizvodnih i remontnih kapaciteta, te
objekata za smještaj i čuvanje NVO-a, odnosno nestanak ili otkrivanje tajnih
podataka iz područja proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.
Članak 3.
Opće i posebne mjere osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta
NVO-a obvezni su organizirati i provoditi proizvođači NVO-a,
znanstvenoistraživačke institucije, Oružane snage Republike Hrvatske (u
daljnjem tekstu: Oružane snage) i Ministarstvo unutarnjih poslova u svojim
remontnim kapacitetima, Agencija za poslove uvoza/izvoza NVO-a te ostali
sudionici u prometu NVO-a kojima je osnovna djelatnost pružanje usluga u
području proizvodnje, prometa, prijevoza, smještaja i čuvanja NVO-a (u
daljnjem tekstu: pravne osobe).
II.
OPĆE MJERE OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I REMONTA NVO-a
Članak 4.
Opće mjere osiguranja i zaštite su:
1. utvrđivanje vrste i stupnja tajnosti podataka u području proizvodnje,
prometa i remonta NVO-a,
2. izrada prosudbe ugroženosti i plana osiguranja i zaštite proizvodnje,
prometa i remonta NVO-a u skladu s Uredbom Vlade RH o kriterijima za odabir,
mjerama za zaštitu te načinu označavanja vojnih i drugih objekata posebno
važnih za obranu,
3. dovođenje u funkciju sustava fizičke i tehničke zaštite na temelju
sigurnosne prosudbe i obveza utvrđenih zakonskim propisima iz područja
sigurnosti na temelju cjelovita plana osiguranja i zaštite proizvodnje,
prometa i remonta NVO-a koji sadrži:
– mjere fizičkog osiguranja i zaštite koje obuhvaćaju organiziranje i
djelovanje službi ili jedinica za osiguranje i zaštitu; izgradnju zaštitnih
ograda, zidova, prepreka, rešetaka, prilaznih putova i putova za evakuaciju;
ugradnju sigurnosnih vrata, kasa, ormara; kontrolu ulaza i izlaza osoba,
prometnih sredstava i prtljage
– mjere tehničke zaštite koje podrazumijevaju sukladnost mikrolokacije
objekata u kojima se obavlja djelatnost iz ovoga Pravilnika s odredbama
Pravilnika o zaštitnim i sigurnosnim zonama, osobito instaliranje i
funkcioniranje elektronskih sustava za nadzor, protupožarnu, klimatsku i
drugu zaštitu proizvodnih i remontnih kapaciteta i prostorija za smještaj i
čuvanje NVO-a i tajnih podataka te kontrolu osoba, prtljage i predmeta,
4. provođenje organizacijskih mjera koje obuhvaćaju propisivanje dokumenata
i provedbu nadzora nad osiguranjem i zaštitom tajnosti dokumenata, nadzor
nad ponašanjem djelatnika u proizvodnji, prometu i remontu NVO-a u skladu s
unutarnjim ustrojstvom organizacijske jedinice te nadzor nad provedbom općih
mjera i postupaka osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.
Članak 5.
U provedbi općih mjera fizičkog osiguranja i zaštite kapaciteta za
proizvodnju i remont NVO-a, objekata za smještaj i čuvanje NVO-a te objekata
u kojima se pruža usluga u području proizvodnje, remonta i čuvanja NVO-a
odnosno u kojima su smještena prometna sredstva za prijevoz NVO-a, službe
ili jedinice za osiguranje i zaštitu postupaju u skladu s propisima kojima
se uređuje način rada djelatnika fizičkog osiguranja i zaštite.
Članak 6.
Pravne osobe obvezne su u skladu s propisima izraditi planove tehničkog,
protupožarnog i fizičkog osiguranja objekata i prostorija u kojima se
proizvodi, obavlja remont i čuva NVO te druge planove za provedbu mjera
osiguranja i zaštite podataka, zaštite na radu i zaštite okoliša te upute za
njihovu provedbu.
Članak 7.
NVO koji predstavlja opasnu tvar prevozi se preko teritorija Republike
Hrvatske u skladu s odredbama Zakona o prijevozu opasnih tvari i drugim
propisima.
Odobrenje za prijevoz NVO-a iz stavka 1. ovoga članka izdaje nadležno tijelo
uz suglasnost Ministarstva obrane koje prije davanja suglasnosti pribavlja
suglasnost Vojne sigurnosne agencije.
Članak 8.
Pravna osoba odgovorna je za osiguranje i zaštitu NVO-a dok ga ne preda
kupcu odnosno krajnjem korisniku.
III.
POSEBNE MJERE OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I REMONTA NVO-a
Članak 9.
Posebne mjere osiguranja i zaštite u smislu ovoga Pravilnika su:
1. sigurnosna provjera zaposlenika,
2. protuobavještajna zaštita,
3. sustav elektronske zaštite koji osim osnovnih funkcija obvezno omogućava
audio-vizualni nadzor, nadzor i djelovanje radi sprječavanja ugroze
sigurnosne ili zaštićene zone, postavljanje znakova i signalizacije zabrana
i ograničenja, elektronsko maskiranje i zaštita od otjecanja podataka,
4. neprekidna nazočnost jedinica ili službi osiguranja i fizičke zaštite.
Članak 10.
Osim mjera iz članka 9. ovoga Pravilnika, pravne osobe obvezne su poduzimati
kao posebnu mjeru i odgovarajuće postupke zaštite tajnosti dokumenata o
NVO-u, podataka o sredstvima NVO-a, određenim radnim mjestima, dužnostima i
poslovima posebno važnim za Oružane snage, ratnih planova proizvodnje i
drugih dokumenata označenih vrstom i stupnjem tajnosti u skladu s propisima
o tajnosti podataka iz područja obrane te propisima o zaštiti osoba i
imovine.
Članak 11.
Službe ili jedinice osiguranja i zaštite zadržat će neovlaštenu osobu koju
zateknu pri snimanju ili motrenju odnosno osobu koja pokuša nasilno ući ili
je ušla u objekt za proizvodnju, promet i remont NVO-a i o tome obavijestiti
nadležnu policijsku postaju.
Ako neovlaštenu osobu zateknu u vojnom objektu, osobe zadužene za fizičko
osiguranje objekta postupaju u skladu sa zakonima iz područja obrane te o
tome obavještavaju Vojnu policiju.
Članak 12.
Pravne osobe u čijoj su nadležnosti objekti za proizvodnju, promet i remont
NVO-a obvezne su u prosudbi ugroženosti i planu osiguranja predvidjeti,
planirati i propisati posebne mjere osiguranja, zaštite i zbrinjavanja u
slučaju rata ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti
Republike Hrvatske ili drugih izvanrednih okolnosti (elementarne nepogode i
slično) u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, a na temelju mišljenja
ministra obrane.
Glede osiguranja i zaštite objekata za proizvodnju, promet i remont NVO-a
nositelji obrambenih priprema u miru postupaju prema odredbama Zakona o
obrani.
Članak 13.
Osim općih i posebnih mjera osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i
remonta NVO-a, pravne osobe obvezne su se pridržavati i propisanih mjera
zaštite okoliša, propisa o zaštiti na radu, mjera osiguranja i zaštite
prostorija za čuvanje i odlaganje oružja, prostorija s opremom, alatom,
spremnika uz obveznu primjenu uzemljenja, prikladnog osvjetljenja, prometnih
prolaza za osoblje i opremljenost odgovarajućim protupožarnim sustavima
klase: A (krute tvari), B (tekućine), C (električni vodovi).
IV.
NADZOR NAD PROVEDBOM MJERA OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I
REMONTA NVO-a
Članak 14.
Nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih
poslova obavljaju nadzor nad provedbom mjera i postupaka osiguranja i
zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a u pravnim osobama u skladu s
odredbama zakona kojim je propisana zaštita osoba i imovine, zakonima kojima
se uređuje način postupanja s eksplozivnim i ostalim opasnim tvarima,
zaštita na radu i zaštita okoliša te zakona koji propisuje zaštitu tajnosti
podataka.
Članak 15.
Nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih
poslova pružaju pravnim osobama stručnu pomoć u pripremi i donošenju
naputaka, pri utvrđivanju potrebnih mjera osiguranja i zaštite, utvrđivanju
vrste i stupnja tajnosti dokumenata, podataka o sredstvima NVO-a, objektima
posebno važnim za obranu te određenim radnim mjestima, dužnostima i
poslovima posebno važnim za Oružane snage i Ministarstvo unutarnjih poslova
na način kako je to utvrđeno zakonima.
Članak 16.
Pravne osobe odgovorne su za organizaciju i provedbu mjera osiguranja i
zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.
Ako nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Ministarstva
unutarnjih poslova prilikom nadzora utvrde da se pravne osobe ne pridržavaju
općih i posebnih mjera osiguranja i zaštite propisanih ovim Pravilnikom,
postupit će u skladu s odredbom članka 28. Zakona o sustavu državne uprave
(»Narodne novine«, broj 75/93., 92/96., 48/99., 15/00., 127/00. i 59/01.).
Ministar obrane i ministar unutarnjih poslova propisat će način provedbe
nadzora u objektima za proizvodnju, promet i remont NVO-a.
V.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
Odredaba ovoga Pravilnika obvezne su se pridržavati i pravne osobe koje po
bilo kojoj osnovi drže ili čuvaju NVO u svojim objektima ili ga prevoze.
Članak 18.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa: 023-03/02-02/2
Urbroj: 512-01-02-13
Zagreb, 31. prosinca 2002.
Ministrica
Željka Antunović, v. r.
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 129. stavka 1. podstavka 3. Zakona o policiji (»Narodne
novine«, broj 129/2000), Vlada Republike Hrvatske je, na sjednici održanoj
9. svibnja 2002. godine, donijela
UREDBU
O VRSTI NAORUŽANJA I OPREME POLICIJSKIH SLUŽBENIKA MINISTARSTVA UNUTARNJIH
POSLOVA
Članak 1.
Ovom Uredbom propisuju se vrste naoružanja i opreme policijskih službenika
Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstva).
Članak 2.
Naoružanjem u smislu ove Uredbe smatra se osnovno i posebno naoružanje s
pripadajućim streljivom.
Opremom u smislu ove Uredbe smatra se osnovna i posebna oprema koju koriste
policijski službenici radi obavljanja policijskih poslova.
Članak 3.
Osnovno naoružanje policijskih službenika Ministarstva je kratko vatreno
oružje – poluautomatski pištolj kalibra 9 mm para, kapaciteta spremnika s
najmanje 12 naboja.
Policijski službenici koji poslove obavljaju u građanskom odjelu mogu nositi
poluautomatski pištolj manjih dimenzija kalibra najmanje 9 mm para ili
revolver kalibra najmanje .38 special.
Članak 4.
Posebno naoružanje policijskih službenika je kratko i dugo vatreno oružje
(repetirajuće, poluautomatsko i automatsko) kalibra do 20 mm, plinsko
oružje, oružje za signalizaciju, kemijska sredstva, eksplozivna sredstva, te
oružje za ispaljivanje kemijskih sredstava, gumenih streljiva i drugih vrsta
streljiva.
Članak 5.
Osnovna oprema policijskih službenika Ministarstva u smislu ove Uredbe je:
– palica,
– sredstva za vezivanje,
– raspršivač s dozvoljenim neškodljivim tvarima.
Članak 6.
Posebna oprema policijskih službenika Ministarstva je:
– interventna palica,
– štit,
– zaštitni prsluk,
– zaštitna maska,
– kaciga,
– interventne rukavice,
– štitnici za pojedine dijelove tijela,
– uređaj za prisilno zaustavljanje motornog vozila,
– ograde za prisilno zaustavljanje ili usmjeravanje osoba.
Članak 7.
Posebnim naoružanjem i posebnom opremom policijskih službenika zadužuju se
ustrojstvene jedinice Ministarstva.
Posebno naoružanje i posebna oprema izdaje se policijskim službenicima po
nalogu nadležnog rukovoditelja.
Članak 8.
Ministarstvo vodi evidencije o zaduženom osnovnom naoružanju i opremi
policijskih službenika te evidencije zaduženja ustrojstvenih jedinica
posebnim naoružanjem i opremom prema odredbama propisa o
materijalno-financijskom poslovanju.
Članak 9.
Naoružanje i streljivo koje se nalazi u uporabi u Ministarstvu, a nije
sukladno odredbama članaka 3. i 4 ove Uredbe, zamijenit će se propisanim
naoružanjem i streljivom u roku kojega odredi ministar unutarnjih poslova.
Članak 10.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 210-01/02-01/02
Urbroj: 5030109-02-1
Zagreb, 9. svibnja 2002.
Predsjednik
Ivica Račan, v. r.
HRVATSKI SABOR
Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
ODLUKU O
PROGLAŠENJU ZAKONA O PROIZVODNJI, REMONTU I PROMETU NAORUŽANJA I
VOJNE OPREME
Proglašavam Zakon o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne
opreme, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 19. ožujka 2002.
Broj: 01-081-02-1299/2
Zagreb, 25. ožujka 2002.
Predsjednik Republike Hrvatske
Stipe Mesić, v. r.
ZAKON O PROIZVODNJI, REMONTU I PROMETU
NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Glava I.
TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuju: planiranje, razvoj proizvodnje i remonta naoružanja
i vojne opreme; kriteriji za određivanje i uporabu kapaciteta za proizvodnju
i remont naoružanja i vojne opreme; promet naoružanja i vojne opreme;
osiguranje i zaštita proizvodnje i prometa naoružanja vojne opreme;
utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za naoružanje i vojnu
opremu; proizvodnja i remont naoružanja i vojne opreme u ratu i u slučaju
neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske te
priznanje patenata za izume koji su od interesa za poslove obrane.
Članak 2.
Ako ovim Zakonom nije drukčije određeno, pojedini izrazi upotrijebljeni u
ovom Zakonu imaju sljedeća značenja:
1. »Naoružanje i vojna oprema« su oružana, ubojna i tehnička sredstva te
sredstva i sustavi namijenjeni za opremanje, uporabu, rukovanje, čuvanje,
skladištenje, održavanje i nadzor oružanih, ubojnih i tehničkih sredstava (u
daljnjem tekstu: NVO).
2. »Proizvodnja NVO« je djelatnost koja obuhvaća dizajniranje novih
sredstava i sustava NVO-a, razvoj prototipova, projektiranje -
konstruiranje, maloserijsku i serijsku proizvodnju NVO-a, razvoj novih
tehnologija u mirnodopskim uvjetima te pripremu za proizvodnju NVO u ratu i
u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike
Hrvatske.
3. »Remont NVO« su radovi koji se provode na sredstvima NVO-a radi
održavanja i postizanja tehničke i funkcionalne ispravnosti sredstava NVO-a.
4. »Hladni pogon« je novčana naknada koju Vlada Republike Hrvatske isplaćuje
proizvođaču NVO-a za održavanje spremnosti kapaciteta za proizvodnju NVO-a,
u vrijeme kada isti nisu u funkciji, a od posebne su važnosti za obranu
Republike Hrvatske.
5. »Usluge« su sve djelatnosti (stručne, obrtničke i druge) koje se u
procesu proizvodnje, remonta i prometa NVO-a pružaju u skladu sa Zakonom o
javnoj nabavi.
6. »Kapaciteti za proizvodnju i remont NVO« su objekti i proizvodni
potencijali posebno važni za obranu Republike Hrvatske na koje se
primjenjuju posebna pravila postupanja i raspolaganja u miru, ratu i u
slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike
Hrvatske.
7. »Objekti i proizvodni potencijali posebno važni za obranu« su objekti
znanstvenoistraživačkih institucija koje su uključene u razvoj NVO-a,
građevine u kojima se obavlja proizvodnja, održavanje, smještaj i čuvanje
NVO-a, prateća infrastruktura, proizvodna postrojenja i druga sredstva koja
su u sklopu tehnološkog procesa proizvodnje NVO-a.
8. »Osiguranje i zaštita proizvodnje i prometa NVO« je cjelovit sustav
sigurnosno – zaštitnih mjera, normi i sredstava kojim se onemogućava
uništenje ili oštećenje kapaciteta, ugrožavanje sigurnosti ljudi i imovine
ili otuđenje proizvodnje NVO-a, otkrivanje tajnih podataka o proizvodnji i
prometu NVO-a te uvjetuje primjenu posebnih mjera zaštite na radu pri
rukovanju opasnim tvarima
9. »Offset program« je program kojim se definiraju obveze stranog dobavljača
NVO-a kao kompenzacija za ugovor o nabavi NVO-a za potrebe Ministarstva
obrane
10. »Pričuva materijalnih sredstava« su strojevi, alati, sirovine,
repromaterijal, sklopovi i podsklopovi potrebni za organiziranje proizvodnje
i remonta NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti, neovisnosti i
jedinstvenosti Republike Hrvatske.
Članak 3.
Agencija Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Agencija) obavlja
poslove nadzora proizvodnje za potrebe izvoza, uvoz i izvoz NVO-a te vodi
jedinstvenu bazu podataka o uvezenom i izvezenom NVO-u.
Uz poslove navedene u stavku 1. ovoga članka, Agencija obavlja za potrebe
Oružanih snaga Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane snage) i
Ministarstva unutarnjih poslova poslove prodaje neperspektivnog NVO-a.
Agenciju posebnim propisom osniva Vlada Republike Hrvatske.
Članak 4.
Vlada Republike Hrvatske će posebnim propisom propisati što se podrazumijeva
naoružanjem, a što vojnom opremom za potrebe Oružanih snaga i Ministarstva
unutarnjih poslova.
Glava II.
PLANIRANJE PROIZVODNJE I REMONTA
NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Članak 5.
Proizvodnja NVO-a za potrebe Oružanih snaga temelji se na Dugoročnom planu
razvoja Oružanih snaga koji donosi Hrvatski sabor na prijedlog Vlade
Republike Hrvatske.
Proizvodnja NVO-a za potrebe izvoza obavlja se na temelju ugovora
proizvođača iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona i kupca, uz prethodnu
suglasnost Agencije iz članka 3. ovoga Zakona.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, za potrebe izvoza NVO-a, ugovor s
proizvođačem može sklopiti i Agencija.
Članak 6.
NVO mogu proizvoditi:
– pravne osobe (u daljnjem tekstu: proizvođači) koje su registrirane za
proizvodnju posebne namjene i nalaze se na popisu odobrenih proizvođača
NVO-a koji donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva obrane,
– obrtnici (u daljnjem tekstu: proizvođači) koji proizvode NVO i nalaze se
na popisu odobrenih proizvođača NVO-a koji donosi Vlada Republike Hrvatske
na prijedlog Ministarstva obrane.
Proizvođači proizvode NVO za potrebe Ministarstva obrane na temelju ugovora
koji sklapaju s Ministarstvom obrane u skladu s usvojenim Dugoročnim planom
razvoja Oružanih snaga, a za potrebe Ministarstva unutarnjih poslova na
temelju ugovora koji sklapaju s ovim Ministarstvom.
Vlada Republike Hrvatske odredit će posebnim propisom uvjete i kriterije
koje moraju ispunjavati proizvođači.
Članak 7.
Tvrtka ili naziv proizvođača, odnosno podružnice proizvođača ne može
sadržavati oznaku djelatnosti koja se odnosi na proizvodnju posebne namjene.
Proizvođači moraju imati sjedište na području Republike Hrvatske.
Članak 8.
Nositelji razvoja NVO-a, nositelji izrade prototipova ili prototipskih
dijelova NVO-a te tehnološkog usvajanja proizvodnje i remonta NVO-a su
proizvođači, znanstvenoistraživačke institucije te remontni kapaciteti
Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova.
Ministar obrane, uz suglasnost ministra za unutarnje poslove, propisat će
posebne uvjete za obavljanje poslova razvoja NVO-a koje moraju ispunjavati
proizvođači i znanstvenoistraživačke institucije iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 9.
Remont NVO-a mogu obavljati proizvođači, pravne osobe registrirane za
obavljanje remonta NVO-a na temelju suglasnosti Ministarstva obrane te
Oružane snage i Ministarstvo unutarnjih poslova u svojim remontnim
kapacitetima.
Glava III.
KRITERIJI ZA ODREĐIVANJE I UPORABU
KAPACITETA ZA PROIZVODNJU I REMONT NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Članak 10.
Izgradnja, rekonstrukcija ili modernizacija te uporaba kapaciteta za
proizvodnju i remont NVO-a obavlja se u skladu s odredbama ovoga Zakona i
drugih zakona iz područja obrane, prostornog uređenja, zaštite okoliša,
gradnje te Zakona o eksplozivnim tvarima za gospodarsku uporabu.
Članak 11.
Kapaciteti za proizvodnju i remont NVO-a proizvođača iz članka 6. stavka 1.
ovoga Zakona mogu se staviti u pravni promet (otuđenje, opterećenje, ovrha i
sl.) te se nad pravnim subjektom može pokrenuti stečaj samo uz suglasnost
Ministarstva obrane.
Članak 12.
Za vrijeme u kojem kapaciteti za proizvodnju i remont NVO-a posebno važni za
obranu Republike Hrvatske nisu u funkciji, proizvođači koji su registrirani
za proizvodnju i remont NVO mogu ostvarivati pravo na novčanu naknadu za
hladni pogon. Specificirani zahtjev za novčanu naknadu proizvođači upućuju
Ministarstvu obrane najkasnije do 1. rujna tekuće godine za sljedeću
proračunsku godinu.
Proizvođači koji su registrirani za proizvodnju NVO mogu ostvariti novčanu
naknadu za troškove proizvodnje ako im se uskrati dozvola za izvoz predmeta
NVO-a za komercijalne svrhe u skladu s člankom 17. ovoga Zakona.
Sredstva za hladni pogon iz stavka 1. ovoga članka mogu se ostvariti samo za
kapacitete za proizvodnju i remont koji su posebno važni za obranu Republike
Hrvatske.
Vlada Republike Hrvatske posebnim propisom određuje osnovne kriterije koje
proizvođači moraju ispunjavati kako bi ostvarili pravo na novčanu naknadu iz
stavka 1. i 2. ovoga članka.
Na temelju zahtjeva iz stavka 1. i 2. ovoga članka, Ministarstvo obrane u
suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova i Ministarstvom gospodarstva,
određuje opravdanost svakoga pojedinačnog zahtjeva te opravdane zahtjeve
upućuje Vladi Republike Hrvatske.
Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva obrane donosi odluku o
visini i broju novčanih naknada u skladu s osiguranim sredstvima u državnom
proračunu Republike Hrvatske.
Odredbe ovoga članka primjenjuju se i na znanstvenoistraživačke institucije
važne za razvoj NVO-a.
Članak 13.
Evidenciju objekata i proizvodnih potencijala posebno važnih za obranu vodi
Ministarstvo obrane.
Evidencija iz stavka 1. ovoga članka predstavlja vojnu tajnu i čuva se u
skladu s propisima koji uređuju tajne podatke obrane te posebne i opće
postupke za njihovo čuvanje.
Članak 14.
Inozemnim pravnim osobama sa sjedištem izvan Republike Hrvatske može se
odobriti ulaganje kapitala i ostvarivanje gospodarskih interesa u području
proizvodnje NVO-a.
Ulaganje kapitala obavlja se na temelju investicijskih programa koje
odobrava Ministarstvo gospodarstva, uz prethodno pribavljeno mišljenje
Ministarstva obrane, odnosno Ministarstva unutarnjih poslova.
Evidenciju inozemnih ulagača vodi Ministarstvo gospodarstva.
Glava IV.
PROMET NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Članak 15.
Promet NVO-a su poslovi trgovine i pružanje usluga u svezi s NVO-om.
Poslovi trgovine odnose se na nabavu, prodaju, na nabavu radi prodaje.
Poslovi pružanja usluga odnose se na prijevoz, smještaj, održavanje i
čuvanje NVO-a.
Članak 16.
Promet NVO-a u zemlji mogu obavljati proizvođači u skladu s propisima o
trgovini.
Proizvođači minsko-eksplozivnih sredstava obavljaju promet ovim sredstvima u
skladu s odredbama ovoga Zakona i drugih zakona u skladu s međunarodnim
normama i konvencijama.
Proizvođači su obvezni voditi evidenciju o stavljanju u promet NVO-a te
prilikom svakog stavljanja u promet NVO-a izvode iz evidencije dostavljati
Ministarstvu obrane i Ministarstvu unutarnjih poslova.
Članak 17.
Poslove uvoza i izvoza NVO-a za potrebe Oružanih snaga i Ministarstva
unutarnjih poslova obavlja Agencija.
Poslove uvoza i izvoza NVO-a za komercijalne svrhe uz Agenciju obavljaju i
pravne osobe registrirane za uvoz i izvoz NVO-a.
Dozvole za uvoz predmeta NVO-a namijenjene za potrebe Oružanih snaga i
Ministarstva unutarnjih poslova izdaje Ministarstvo obrane, odnosno
Ministarstvo unutarnjih poslova.
Dozvole za uvoz i izvoz predmeta NVO-a za komercijalne svrhe izdaje
Ministarstvo gospodarstva uz prethodnu suglasnost Povjerenstva koje čine
predstavnici Ministarstva obrane, Ministarstva unutarnjih poslova,
Ministarstva vanjskih poslova i Ministarstva gospodarstva.
Ministarstvo obrane, Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo
gospodarstva, poradi vođenja jedinstvene baze podataka, pisano izvješćuju
Agenciju o dozvolama izdanim za uvoz i izvoz NVO-a.
Članak 18.
NVO se razvrstava na oblike uvoza i izvoza u režimu dozvola u skladu sa
Zakonom o trgovini.
Razvrstavanje NVO-a na oblike uvoza i izvoza provodi Vlada Republike
Hrvatske na prijedlog Ministarstva obrane i Ministarstva gospodarstva i uz
mišljenje Hrvatske gospodarske komore.
Članak 19.
NVO se može staviti u promet samo ako je utvrđena sukladnost sa zahtjevima
za NVO u skladu s odredbama ovoga Zakona i drugih zakona i međunarodnih
ugovora.
Članak 20.
Prijevoz NVO-a preko teritorija Republike Hrvatske može se obavljati preko
međunarodnih graničnih prijelaza, osim ako međudržavnim ugovorom nije
drukčije određeno.
Odobrenje za prijevoz NVO-a preko teritorija Republike Hrvatske izdaje
Ministarstvo unutarnjih poslova uz suglasnost Ministarstva obrane.
Na prijevoz NVO-a na odgovarajući se način primjenjuju propisi o prijevozu
oružja.
Članak 21.
Ugovor o nabavi NVO-a za potrebe Ministarstvo obrane i Ministarstvo
unutarnjih poslova u pravilu se zaključuje sa domaćim proizvođačem.
Vlada Republike Hrvatske će posebnom uredbom odrediti uvjete, mjerila, način
i postupak pod kojim će se ugovor zaključiti s domaćim proizvođačem.
Ugovor o nabavi NVO-a s inozemnim dobavljačem, ovisno o vrijednosti NVO-a
koja se nabavlja, može se sklopiti kao »offset program«.
Ministar obrane i ministar gospodarstva donijet će naputak o načinu i
uvjetima primjene »offset programa« pri sklapanju ugovora za nabavu NVO-a sa
inozemnim dobavljačem.
Glava V.
OSIGURANJE I ZAŠTITA PROIZVODNJE I PROMETA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Članak 22.
Osiguranje, zaštita i razvoj proizvodnje, prometa i remonta NVO-a provodi se
u skladu s ovim Zakonom, Zakonom o obrani, Zakonom o zaštiti tajnosti
podataka obrane, Zakonom o eksplozivnim tvarima za gospodarsku uporabu i
drugim propisima koji uređuju zaštitu na radu, zaštitu okoliša i zaštitu pri
rukovanju opasnim tvarima.
Članak 23.
Mjere osiguranja i zaštite iz članka 22. ovoga Zakona obvezni su provoditi
proizvođači, znanstvenoistraživačke institucije, Oružane snage i
Ministarstvo unutarnjih poslova u svojim remontnim kapacitetima te ostali
sudionici u prometu NVO-a.
Opće i posebne mjere koje čine cjelovit sustav osiguranja i zaštite iz
stavka 1. ovoga članka propisat će ministar obrane.
Nadzor nad primjenom mjera osiguranja i zaštite koje provode subjekti iz
stavka 1. ovoga članka, obavljaju nadležne službe Ministarstva obrane i
Ministarstva unutarnjih poslova.
Članak 24.
Pod tajnim podacima obrane na području proizvodnje i prometa NVO-a
razumijevaju se:
1. podaci o planovima proizvodnje NVO-a i njihovu ostvarenju,
2. podaci o programima istraživanja i razvoja NVO-a,
3. podaci o kapacitetima za proizvodnju NVO-a,
4. podaci o tehnološkom postupku proizvodnje NVO-a i konstrukcijskoj
dokumentaciji,
5. podaci o uvozu i izvozu NVO-a,
6. podaci o znanstveno-tehničkoj i drugoj suradnji s inozemnim partnerom,
7. podaci o formiranju, obnavljanju, korištenju i prostornom razmještanju
ratnih materijalnih pričuva za potrebe proizvodnje i remonta.
Članak 25.
Proizvođači su obvezni organizirati osiguranje kapaciteta od pristupa
neovlaštenih osoba odgovarajućom fizičko-tehničkom zaštitom u skladu sa
Zakonom o zaštiti osoba i imovine.
Glava VI.
UTVRĐIVANJE SUKLADNOSTI S PROPISANIM ZAHTJEVIMA ZA NAORUŽANJE I VOJNU OPREMU
Članak 26.
Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO, u procesu
proizvodnje i remonta, a prije stavljanja NVO-a u promet, provodit će
Ministarstvo obrane, Ministarstvo unutarnjih poslova i pravne osobe
ovlaštene (akreditirane) od Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo.
Tijekom procesa proizvodnje i remonta zbog utvrđivanja sukladnosti s
propisanim zahtjevima za NVO, ministar obrane ovlašten je proizvođačima
uputiti i osobe koje nisu na službi u Ministarstvu obrane i Oružanim
snagama.
Proizvođači NVO obvezni su osigurati osobama iz stavka 1. i 2. ovoga članka
uvjete za utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO.
Članak 27.
Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO obavlja se na temelju
propisa o kakvoći proizvoda kojim se utvrđuju:
1. tehnički podaci o sredstvima ili sustavima NVO-a,
2. sadržaj sredstava ili sustava NVO-a,
3. pripadajuća tehnička dokumentacija,
4. zahtjevi kakvoće sredstava ili sustava NVO-a,
5. metode ispitivanja i provjere propisanih značajki kakvoće,
6. kriteriji za utvrđivanje i ocjenu kakvoće sredstava ili sustava NVO-a.
Pravilnik o utvrđivanju sukladnosti i kakvoći proizvoda za NVO donijet će
ministar obrane. Pravilnik o utvrđivanju sukladnosti i kakvoći proizvoda za
NVO za potrebe Ministarstva unutarnjih poslova donijet će ministar
unutarnjih poslova.
Glava VII.
PROIZVODNJA I REMONT NAORUŽANJA I VOJNE OPREME U RATU I U SLUČAJU NEPOSREDNE
UGROŽENOSTI NEOVISNOSTI I JEDINSTVENOSTI REPUBLIKE HRVATSKE
Članak 28.
Proizvodnjom i remontom NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti
neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, osim proizvođača, mogu se
baviti i druge pravne osobe koje odredi Ministarstvo obrane na prijedlog
Ministarstva gospodarstva.
Pravne osobe iz stavka 1. ovoga članka mogu promijeniti djelatnost
isključivo uz suglasnost Ministarstva obrane.
Članak 29.
Za potrebe proizvodnje i remonta NVO-a u ratu i u slučaju neposredne
ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske osiguravaju se u
skladu sa zakonom potrebite pričuve materijalnih sredstava.
Sredstva za financiranje pričuve materijalnih sredstava za potrebe
proizvodnje i remonta NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti
neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske osiguravaju se u državnom
proračunu Republike Hrvatske.
Članak 30.
Ovlašćuje se Vlada Republike Hrvatske da na prijedlog Ministarstva obrane
donese propise kojima se regulira formiranje, obnavljanje, korištenje i
prostorno razmještanje pričuve materijalnih sredstava za potrebe proizvodnje
i remonta iz članka 29. ovoga Zakona.
Nadzor nad upravljanjem pričuvom materijalnih sredstava za potrebe
proizvodnje i remonta iz članka 29. ovoga Zakona obavlja Ministarstvo obrane
i Ministarstvo gospodarstva.
Članak 31.
Ako zbog ratnih uvjeta ili uvjeta nastalih zbog neposredne ugroženosti
neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske proizvođači ne mogu
raspolagati sredstvima za proizvodnju, sirovinama i reprodukcijskim tvarima
ili drugim sredstvima za rad, Ministarstvo obrane uz suglasnost Ministarstva
gospodarstva može u skladu s planovima razvoja i uporabe Oružanih snaga
donijeti odluku da se ta sredstva stave na raspolaganje i premjeste u drugu
pravnu osobu koja proizvodi NVO prema odredbama ovoga Zakona.
Odredba stavka 1. ovoga članka odnosi se i na druge pravne osobe čija se
sredstva za proizvodnju, sirovine, reprodukcijske tvari i druga sredstva za
rad mogu rabiti za proizvodnju NVO-a.
Članak 32.
Promet NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i
jedinstvenosti Republike Hrvatske, osim proizvođača i Agencije, obavlja i
Ministarstvo obrane.
Glava VIII.
PATENTI
Članak 33.
Prijave za priznanje patenata za izume koji su od interesa za poslove obrane
podnose se Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo (u daljnjem tekstu:
Zavod) u skladu s propisima o patentima.
Ako podnositelj prijave patenta u prijavi naznači ili ako Zavod u postupku
ispitivanja prijave patenata utvrdi da se radi o izumu od mogućeg interesa
za poslove obrane, o tom će u pisanom obliku odmah, a svakako prije objave
prijave patenta u »Narodnim novinama«, izvijestiti Ministarstvo obrane i
dostaviti presliku sadržaja podnesene prijave patenta.
Izumi iz stavka 2. ovoga članka smatraju se povjerljivima dok se ne utvrdi
da ne postoji interes za poslove obrane. Prijava patenata za takve izume ne
objavljuje se u službenom glasilu Zavoda i za njih Zavod osigurava tretman
povjerljivog predmeta, u skladu sa svojim internim propisima.
Ministarstvo obrane će najkasnije u roku od 90 dana od prijama obavijesti
Zavoda pisanim putem izvijestiti Zavod o tome je li predmetni povjerljivi
izum od interesa za poslove obrane.
Ako Ministarstvo obrane dostavi obavijest Zavodu da se radi o povjerljivom
izumu, Zavod donosi zaključak o ustupanju predmeta Ministarstvu obrane.
Ako u roku iz stavka 4. ovoga članka Ministarstvo obrane ne izvijesti Zavod
o postojanju interesa za predmetnu prijavu patenta, smatrat će se da izum
nije od interesa za poslove obrane.
Članak 34.
Ministarstvo obrane provodi upravni postupak za priznanje patenta za
povjerljivi izum.
Protiv rješenja donesenih u upravnom postupku iz stavka 1. ovoga članka,
žalba nije dopuštena.
Ako Ministarstvo obrane u postupku ispitivanja uvjeta za priznanje patenta
za ustupljenu prijavu patenta za povjerljivi izum utvrdi da izum nije od
interesa za poslove obrane, o tome će izvijestiti podnositelja prijave
patenta i Zavod te Zavodu ustupiti predmet na daljnji postupak.
Članak 35.
Ako Ministarstvo obrane nakon priznanja patenta za povjerljivi izum utvrdi
da je izum prestao biti od interesa za poslove obrane o tome će izvijestiti
nositelja patenta i Zavod kojem će dostaviti cijeli predmet koji se odnosi
na taj patent.
Na pisani zahtjev nositelja patenta u roku od 90 dana od primitka obavijesti
iz stavka 1. ovoga članka Zavod će započeti odgovarajući postupak za
priznanje patenta u skladu s propisima o patentima, uzimajući u obzir i
rezultate provedenog postupka od strane Ministarstva obrane.
Ako budu ispunjeni svi uvjeti propisani Zakonom o patentima, Zavod će
predmetni patent upisati u Registar patenata.
Članak 36.
Ministarstvo obrane ima isključivo pravo koristiti se povjerljivim izumom i
raspolagati njime.
Za povjerljive izume zaštićene patentom izumitelju pripada jednokratna
naknada bez obzira na to koristi li se izum za potrebe poslova obrane i u
kojem opsegu.
Visinu naknade iz stavka 2. ovoga članka sporazumno utvrđuju podnositelj
prijave i Ministarstvo obrane. U slučaju da se ne postigne sporazum,
podnositelj prijave patenta može tražiti od nadležnog suda da utvrdi visinu
naknade.
Članak 37.
Povjerljivi izum se ne objavljuje.
Zaštitu povjerljivog izuma u inozemstvu domaće pravne i fizičke osobe mogu
tražiti samo uz odobrenje Ministarstva obrane.
Članak 38.
Vlada Republike Hrvatske propisat će kriterije za određivanje izuma koji se
smatraju povjerljivima i način zaštite patenata za takve izume na prijedlog
Ministarstva obrane.
Glava IX.
KAZNENE ODREDBE
Članak 39.
Novčanom kaznom od 20.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
pravna osoba ako protivno odredbama ovoga Zakona:
1. stavi u naziv oznaku djelatnosti posebne namjene (članak 7. stavak 1.),
2. ako suprotno odredbama ovoga Zakona gradi objekte za proizvodnju,
održavanje, smještaj i čuvanje NVO-a (članak 10.),
3. stavi u pravni promet kapacitete za proizvodnju i remont NVO-a bez
suglasnosti Ministarstva obrane (članak 11.),
4. uveze ili izveze NVO protivno odredbama ovoga Zakona (članak 17.),
5. ne provodi mjere osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta
NVO-a (članak 23. stavak 2.),
6. učini dostupnim neovlaštenim osobama tajne podatke obrane na području
proizvodnje i prometa NVO-a (članak 24.),
7. ako promijeni djelatnost bez suglasnosti Ministarstva obrane (članak 28.
stavak 2.),
8. objavi povjerljivi izum suprotno odredbama ovoga Zakona (članak 37.
stavak 1.).
U slučaju da se ponovi prekršaj iz stavka 1. ovoga članka, pravnoj osobi
može se, uz novčanu kaznu, izreći i zaštitna mjera privremene zabrane
obavljanja djelatnosti proizvodnje NVO-a u trajanju do jedne godine.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u
pravnoj osobi novčanom kaznom od 5.000,00 do 50.000,00 kuna.
PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE
Članak 40.
Vlada Republike Hrvatske u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga
Zakona donijet će propise o:
– uvjetima i kriterijima koje moraju ispunjavati proizvođači NVO-a (čanak 6.
stavak 3.),
– osnivanju Agencije Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova nadzora
proizvodnje za potrebe izvoza, i izvoz NVO-a (članak 3. stavak 2.),
– kriterijima za određivanje izuma povjerljivima i načinu priznavanja
patenata za takve izume (članak 38.).
Članak 41.
Ovlašćuju se ministar obrane i ministar gospodarstva da u roku od 6 mjeseci
od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donesu naputak za primjenu »offset
programa« prilikom sklapanja ugovora o nabavi NVO-a s inozemnim dobavljačem.
Ovlašćuje se ministar obrane da u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na
snagu ovoga Zakona donese pravilnike o:
– posebnim uvjetima za obavljanje poslova razvoja NVO-a (članak 8. stavak
2.),
– općim i posebnim mjerama osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i
remonta NVO-a (članak 23. stavak 2.),
– utvrđivanju sukladnosti i kakvoći proizvoda NVO-a (članak 27.stavak 2.).
Članak 42.
Odredbe ovoga Zakona koje se primjenjuju na proizvođače NVO-a primjenjuju se
pod jednakim uvjetima i na pravne osobe koje se bave remontom NVO-a.
Članak 43.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaju vrijediti: Zakon o proizvodnji
naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, br. 52/91.), Uredba o
proizvodnji naoružanja i vojne opreme te o gospodarskim i drugim odnosima u
proizvodnji i prometu naoružanja i vojne opreme u slučaju ratnog stanja ili
neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske
(»Narodne novine«, br. 55/91.), Uredba o obvezi ispitivanja naoružanja,
streljiva i opreme (»Narodne novine«, br. 56/92.) i Odluka o proizvodima
koji spadaju u sredstva naoružanja i opremu za Hrvatsku vojsku, policiju,
Glavni stožer Saniteta Republike Hrvatske i organe za izvršenje krivičnih i
prekršajnih sankcija (»Narodne novine«, br. 6/93.) te odredbe članka 104. -
110. Zakona o industrijskom vlasništvu (»Narodne novine«, br 53/91., 19/92.
i 26/93.).
Članak 44.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 213-02/02-01/02
Zagreb, 19. ožujka 2002.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik Hrvatskog sabora
Zlatko Tomčić, v. r.
|