![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() NOVI PREGLED PROPISA ![]() Ugovori ![]() Banke ![]() Biljno zdravstvo ![]() Zdravstveno osiguranje ![]() Državne potpore ![]() Državni službenici ![]() Elektronička isprava ![]() Elektronička trgovina ![]() Elektronički mediji ![]() Financijsko osiguranje ![]() Gradnja ![]() Hrana ![]() Informacijska sigurnost ![]() Investicijski fondovi ![]() Izmjera i katastar ![]() Kazneni postupak ![]() Kazneni zakon ![]() Kemikalije ![]() Kreditne unije ![]() Kvaliteta zdravstvene zaštite ![]() Lijekovi ![]() Nasljeđivanje ![]() Obavljanje djelatnosti ![]() Obiteljski zakon ![]() Obrazovanje odraslih ![]() Obrt ![]() Obvezni odnosi (ZOO) ![]() Obvezno zdravstveno osiguranje ![]() Opći upravni postupak ![]() Oružje ![]() Osiguranje ![]() Osiguranje u prometu ![]() Ovrha - Ovršni zakon ![]() Parnični postupak ![]() Primjeri ugovora ![]() Porez na dobit ![]() Porez na dohodak ![]() Porez na kavu ![]() Posredovanje u prometu nekretnina ![]() Poticanje ulaganja ![]() Predmeti opće uporabe ![]() Prekršajni zakon ![]() Prijevoz - linijski ![]() Prijevoz opasnih tvari ![]() Prostorno uređenje i gradnja ![]() Rad - Zakon o radu ![]() Računovodstvo ![]() Revizija ![]() Stranci ![]() Sudovi ![]() Šport ![]() Šume ![]() Tajnost podataka ![]() Trgovačka društva ![]() Udomiteljstvo ![]() Udžbenici za školu ![]() Ugostiteljska djelatnost ![]() Umirovljenički fond ![]() Usluge u turizmu ![]() Veterinarstvo ![]() Volonterstvo ![]() Zabrane u zakonima ![]() Zakon o leasingu ![]() Zaštita bilja ![]() Zakon o radu ![]() Zaštita na radu ![]() Zaštita okoliša ![]() Zaštita potrošača ![]() Zaštita prirode ![]() Zaštita pučanstva ![]() Zaštita životinja ![]() Javna nabava ![]() NOVI PREGLED PROPISA ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() ![]() Na temelju članka 19. stavka 4. Zakona o elektroničkom potpisu (»Narodne novine«, br. 10/02) ministar gospodarstva, donosi PRAVILNIK O REGISTRU DAVATELJA USLUGA CERTIFICIRANJA ELEKTRONIČKIH POTPISA KOJI IZDAJU KVALIFICIRANE CERTIFIKATE (NN 54/02) I. OPĆE ODREDBE Sadržaj Pravilnika Članak 1. Ovim Pravilnikom propisuje se postupak podnošenja i sadržaj zahtjeva za izdavanje dozvole za obavljanje usluga izdavanja kvalificiranih certifikata, postupak izdavanja dozvola i upisa u registar davatelja usluga certifciranja koji izdaju kvalificirane certifikate (registar), vođenje registra te postupak javnog objavljivanja registra u elektroničkom obliku. Pojmovi Članak 2. U smislu ovog Pravilnika pojedini (specifični) pojmovi imaju sljedeća značenja: – kvalificirani ovjerovitelji – trgovačko društvo odnosno obrtnik davatelji usluga certificiranja koji izdaju kvalificiranje certifikate – sustav umreženog certificiranja – povezani skup davatelja usluga certificiranja u kojem su sadržaji pojedinačnih registra potpisnika i izdatih te opozvanih certifikata međusobno razmjenjivi odnosno dostupni temeljem zajednički prihvaćenih normi i postupaka provođenja usluga certificiranja – Knjiga kvalificiranih ovjerovitelja – predstavlja popis kvalificiranih ovjerovitelja upisanih u Registar i koji se vodi u listovima na papiru – Imenik kvalificiranih ovjerovitelja – predstavlja elektronički oblik popisa kvalificiranih ovjerovitelja upisanih u Registar i koji se vodi u informacijskoj bazi s ugrađenom strukturom javno dostupnog imenika kojemu se pristupa kroz otvorenu telekomunikacijsku mrežu. II. UPIS U REGISTAR Podnošenje zahtjeva Članak 3. Davatelj usluga certificiranja u svrhu obavljanja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata (kvalificirani ovjerovitelj) podnosi Ministarstvu gospodarstva (u daljnjem tekstu: ministarstvo) zahtjev u pisanom obliku na obrascu Zahtjeva za izdavanje dozvole za obavljanje usluga certificiranja s izdavanjem kvalificiranih certifikata (u daljnjem tekstu: Zahtjevnica) iz Priloga 1. ovoga Pravilnika i koji je njegov sastavni dio, te elektroničkim putem kroz strukturirani obrazac koji se nalazi u za to predviđenom računalnom sustavu/informacijskoj bazi Registra davatelja usluga certificiranja koji izdaju kvalificirane certifikate, i koji čini istovjetnost obrasca na papiru. Članak 4. Podnositelj zahtjeva za dobivanje dozvole treba uz podatke sadržane u Zahtjevnici priložiti sljedeće: 1. Podatke o trgovačkom društvu ili obrtniku kojima se pobliže opisuje dosadašnja djelatnost, reference, tržišna snaga i kvaliteta djelovanja (Quality of Service) 2. Dopunske podatke o odgovornoj osobi vezano za stručnu spremu, specijalnost u struci, iskustvo u struci, reference 3. Dopunske podatke o vlasniku-suvlasnicima vezano za stručnu spremu, specijalnost u struci, iskustvo u struci, reference 4. Dokaz o kakvoći poslovanja (ISO specifikacija) ili garanciji (strukovne organizacije/udruge s ovlastima izdavanja garancija) 5. Dokaze o ispunjavanju općih uvjeta sadržanih u članku 12. i uvjeta sadržanih u članku 17. Zakona o elektroničkom potpisu, te uvjeta sadržanih u Pravilniku o mjerama i postupcima uporabe i zaštite elektroničkog potpisa, sredstava za izradu elektroničkog potpisa i sustava certificiranja. Članak 5. U svrhu dokazivanja uvjeta iz članka 4. stavka 1. točke 5. ovoga Pravilnika, podnositelj zahtjeva mora priložiti sljedeće: 1. izvod iz trgovačkog registra odnosno izvod iz obrtnog registra, 2. račun dobiti i gubitka i bilancu stanja za pravne osobe odnosno prijava poreza na dohodak za fizičke osobe-obrtnike za prethodne tri godine i proteklo razdoblje u godini u kojoj se predaje zahtjev, 3. podatke o bonitetu (Obrazac BON-1) za pravne osobe i podatke o solventnosti (Obrazac BON-2) za pravne osobe i fizičke osobe-obrtnike, 4. dokument o organizaciji, politici poslovanja i vlasničkim odnosima 5. Opća pravila pružanja usluga certificiranja i Pravilnik o postupcima certificiranja (sukladno članku 11. Pravilnika o mjerama i postupcima uporabe i zaštite elektroničkog potpisa, sredstava za izradu elektroničkog potpisa i sustava certificiranja) 6. opis sustava fizičke i tehničke zaštite uređaja, opreme i podataka sukladno članku 12. i 17. Zakona o elektroničkom potpisu kroz Pravilnik o provođenju zaštite sustava certificiranja sukladno članku 41. Pravilnika o mjerama i postupcima uporabe i zaštite elektroničkog potpisa, sredstava za izradu elektroničkog potpisa i sustava certificiranja 7. opis sigurnosnih rješenja zaštite od neovlaštenog pristupa informacijama 8. popis i potvrde o stručnoj spremi osoblja koje izvršava stručno-tehničke i organizacijske te upravljačke poslove u sustavu usluga certificiranja i vođenja registra potpisnika 9. presliku police obveznog osiguranja od odgovornosti za štete u iznosu propisanom Pravilnikom o mjerama i postupcima uporabe i zaštite elektroničkog potpisa, sredstava za izradu elektroničkog potpisa i sustava certificiranja 10. dokument o kvaliteti i stručnosti podnositelja zahtjeva (ISO serija 9000, strukovne licence u području informacijske i telekomunikacijske tehnologije) Izdavanje dozvole i upis u registar Članak 6. Ministarstvo izdaje dozvolu za obavljanje usluga certificiranja s izdavanjem kvalificiranih certifikata onim podnositeljima zahtjeva koji ispunjavaju uvjete predviđene Zakonom, ovim Pravilnikom, Pravilnikom o mjerama i postupcima uporabe i zaštite elektroničkog potpisa, sredstava za izradu elektroničkog potpisa i sustava certificiranja te Pravilnikom o tehničkim uvjetima i normama povezivanja sustava certificiranja. Rješenje o ispunjavanju uvjeta iz stavka 1. ovog članka donosi se na temelju uvida u dokumentaciju priloženu uz zahtjev za izdavanje dozvole, izravnim razgovorom s ovlaštenim predstavnikom (predstavnicima) podnositelja zahtjeva te, po potrebi, izravnim uvidom u ispunjenost uvjeta na lokaciji podnositelja zahtjeva. Članak 7. Podaci o kvalificiranom ovjerovitelju kojemu se izdaje dozvola odnosno odobrava izmjena podataka po već odobrenoj dozvoli, trenutno se upisuju u Knjigu kvalificiranih ovjerovitelja i Imenik kvalificiranih ovjerovitelja. Rok valjanosti dozvole Članak 8. Dozvola za obavljanje usluga certificiranja se izdaje, u pravilu na rok od: – pet godina za pravnu osobu upisanu u trgovački registar u Republici Hrvatskoj, – tri godine za pravnu osobu sa sjedištem u inozemstvu za koju se dozvola izdaje pravnoj osobi u Republici Hrvatskoj koja ju zastupa odnosno predstavlja. Ministarstvo može ukinuti dozvolu prije isteka roka valjanosti, ako se utvrde okolnosti predviđene zakonom. Rješenje o davanju i oduzimanju dozvola objavljuje se u »Narodnim novinama«. III. VOĐENJE REGISTRA Sadržaj registra Članak 9. Registar sadrži sljedeće temeljne podatke o kvalificiranim ovjeroviteljima: – broj upisa u registar (sadrži oznaku registra, redni broj upisa u knjigu dopunjen danom upisa u obliku: oznaka registra-godina-mjesec-dan-redni broj (HRESIGNREG-xxxx-xx-xx-xxxx) – naziv kvalificiranog ovjerovitelja – matični broj i naziv trgovačkog suda gdje je upisan u trgovački registar – broj bankovnog računa i naziv poslovne banke u kojoj vodi poslovni račun – ime i prezime ovlaštena(ih) osobe koja zastupa ovjerovitelja – adresa (sjedišta) – osnovna djelatnost – elektronička adresa – telefonski i telefaksimil brojevi – naziv, adresa/elektronička adresa i telefonski brojevi službe za odnose sa strankama – dan izdavanje dozvole i rok važenja – kvalificirani certifikat ministarstva. Vođenje registra Članak 10. Registar kvalificiranih ovjerovitelja vodi ministarstvo u Knjizi kvalificiranih ovjerovitelja u Republici Hrvatskoj te u elektroničkom obliku u Imeniku kvalificiranih ovjerovitelja (Directory) potpisanom elektroničkim potpisom ministarstva čiji je kvalificirani certifikat javno objavljen u »Narodnim novinama« kao sastavni dio Popisa kvalificiranih ovjerovitelja upisanih u registar kvalificiranih ovjerovitelja. Sredstva i podaci za izradu elektroničkog potpisa ministarstva čine njegovu imovinu i čuvaju se u ministarstvu na razini najveće zaštite. Članak 11. Kvalificirani ovjerovitelj mora sve promjene koje su nastale nakon upisa u registar prijaviti ministarstvu na za to predviđenom obrascu »Prijava izmjena i dopuna podataka upisanih u registar davatelja usluga cerrtificiranja elektroničkih potpisa koji izdaju kvalificirane certifikate« (Prilog 2. ovoga pravilnika). Podaci u registru uređuju se trenutno po utvrđivanju promjena odnosno dopuna podataka za kvalificirane ovjerovitelje upisane u Registar kao i po brisanju kvalificiranih ovjerovitelja iz registra. Članak 12. Sadržaj registra i nastale promjene objavljuju se u »Narodnim novinama«. Članak 13. Sadržaj registra u elektroničkom obliku (elektronički registar) javno je dostupan kroz telekomunikacijsku mrežu u bilo koje vrijeme i sa bilo kojeg mjesta dozvoljavajući korisnicima registra primjenu dostupnih računalnih programa i opreme. Oblik i struktura elektroničkog registra odgovara tehničkim pravilima utvrđenim Pravilnikom o tehničkim uvjetima i normama povezivanja sustava certificiranja. Ministarstvo može tehničke i informatičke poslove održavanja elektroničkog registra ugovorom povjeriti pravnoj osobi koja ispunjava uvjete propisane Zakonom o elektroničkom potpisu i podzakonskim aktima. IV. POSEBNE ODREDBE Članak 14. Ministarstvo izdaje i elektronički oblik dozvole u koju ugrađuje svoj elektronički potpis i oblikuje certifikat kojim se potvrđuje autentičnost kvalificiranog ovjerovitelja kojem je izdana dozvola. Ministarstvo ima status ovjerovitelja te se identifikacija ministarstva kao ovjerovitelja ugrađuje u sadržaj dozvole. Članak 15. Kvalificirani ovjerovitelj izdaje kvalificirane certifikate temeljem dozvole koju mu je izdalo ministarstvo te se u sustavu umreženog certificiranja pojavljuje kao ovjereni davatelj usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj. Kvalificirani ovjerovitelj može činjenicu iz stavka 1. ovog članka iskazati u kvalificiranim certifikatima koje izdaje u okviru obavljanja usluga certificiranja. Kvalificirani ovjerovitelj koji je rješenjem brisan iz registra mora trenutno u svojim certifikatima ukloniti podatke kojima iskazuje povezanost s registrom. V. ZAVRŠNE ODREDBE Članak 16. Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«. Klasa: 130-01/01-01/63 Urbroj: 526-01/02-13 Zagreb, 8. svibnja 2002. Ministar gospodarstva Hrvoje Vojković, v. r.
|