![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() NOVI PREGLED PROPISA ![]() Ugovori ![]() Banke ![]() Biljno zdravstvo ![]() Zdravstveno osiguranje ![]() Državne potpore ![]() Državni službenici ![]() Elektronička isprava ![]() Elektronička trgovina ![]() Elektronički mediji ![]() Financijsko osiguranje ![]() Gradnja ![]() Hrana ![]() Informacijska sigurnost ![]() Investicijski fondovi ![]() Izmjera i katastar ![]() Kazneni postupak ![]() Kazneni zakon ![]() Kemikalije ![]() Kreditne unije ![]() Kvaliteta zdravstvene zaštite ![]() Lijekovi ![]() Nasljeđivanje ![]() Obavljanje djelatnosti ![]() Obiteljski zakon ![]() Obrazovanje odraslih ![]() Obrt ![]() Obvezni odnosi (ZOO) ![]() Obvezno zdravstveno osiguranje ![]() Opći upravni postupak ![]() Oružje ![]() Osiguranje ![]() Osiguranje u prometu ![]() Ovrha - Ovršni zakon ![]() Parnični postupak ![]() Primjeri ugovora ![]() Porez na dobit ![]() Porez na dohodak ![]() Porez na kavu ![]() Posredovanje u prometu nekretnina ![]() Poticanje ulaganja ![]() Predmeti opće uporabe ![]() Prekršajni zakon ![]() Prijevoz - linijski ![]() Prijevoz opasnih tvari ![]() Prostorno uređenje i gradnja ![]() Rad - Zakon o radu ![]() Računovodstvo ![]() Revizija ![]() Stranci ![]() Sudovi ![]() Šport ![]() Šume ![]() Tajnost podataka ![]() Trgovačka društva ![]() Udomiteljstvo ![]() Udžbenici za školu ![]() Ugostiteljska djelatnost ![]() Umirovljenički fond ![]() Usluge u turizmu ![]() Veterinarstvo ![]() Volonterstvo ![]() Zabrane u zakonima ![]() Zakon o leasingu ![]() Zaštita bilja ![]() Zakon o radu ![]() Zaštita na radu ![]() Zaštita okoliša ![]() Zaštita potrošača ![]() Zaštita prirode ![]() Zaštita pučanstva ![]() Zaštita životinja ![]() Javna nabava ![]() NOVI PREGLED PROPISA ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() ![]() Na temelju članka članka 16. stavka 3. Zakona o elektroničkom potpisu (»Narodne novine«, br. 10/02), ministar gospodarstva donosi PRAVILNIK O EVIDENCIJI DAVATELJA USLUGA CERTIFICIRANJA ELEKTRONIČKIH POTPISA (NN 54/02) I. OPĆE ODREDBE Sadržaj pravilnika Članak 1. Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj i način dostave prijave o početku obavljanju usluga certificiranja za pravne i fizičke osobe koje namjeravaju obavljati usluge certificiranja u Republici Hrvatskoj, postupak upisa u evidenciju davatelja usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: evidencija), sadržaj i način vođenja evidencije, postupak prijave i upisa promjena podataka u evidenciji, kao i obrasce prijave za upis u evidenciju, te prijave za upis promjena. II. PRIJAVA I UPIS U EVIDENCIJU Postupak prijave Članak 2. Davatelj usluga certificiranja prije početka obavljanja usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj podnosi Ministarstvu gospodarstva (u daljnjem tekstu: ministarstvo) obrazac prijave za upis u evidenciju, koji se nalazi u Prilogu 1. ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio. Članak 3. Prijavu za upis u evidenciju podnosi davatelj usluga certificiranja ili njegov ovlašteni zastupnik najmanje osam dana prije početka obavljanja usluga certificiranja. Članak 4. Ministarstvo gospodarstva može utvrditi i elektronički oblik obrasca prijave za upis u evidenciju. Davatelj usluga certificiranja koji to želi i ima mogućnosti, sastavlja u slučaju objave obrasca prijave za upis u evidenciju iz stavka 1. ovog članka, sadržaj prijave u elektroničkom obliku. Članak 5. Davatelj usluga certificiranja u prijavi o početku obavljanja usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj mora navesti sljedeće: 1. opće podatke o davatelju usluga certificiranja 2. opće podatke o odgovornoj osobi, ovlaštenim predstavnicima/zastupnicima, vlasniku-suvlasnicima 3. dokaze o ispunjenosti uvjeta propisanih Zakonom o elektroničkom potpisu i podzakonskim aktima. Podaci iz točke 1. i 2. stavka 1. ovog članka upisuju se u obrazac Prijave za upis u evidenciju (Prilog 1. ovog Pravilnika). Uz prijavu za upis u evidenciju davatelj usluga certificiranja mora u svrhu dokazivanja ispunjavanja uvjeta iz točke 3. stavka 1. ovog članka, ministarstvu dostaviti sljedeću dokumentaciju: – izvod iz trgovačkog registra za pravne osobe odnosno izvadak iz obrtnog registra za fizičke osobe-obrtnike, – račun dobiti i gubitka i bilancu stanja za pravne osobe odnosno prijavu poreza na dohodak za fizičke osobe za prethodnu godinu od dana predaje prijave, – podatke o bonitetu (Obrazac BON-1) za pravne osobe i podatke o solventnosti (Obrazac BON-2) za pravne osobe i fizičke osobe - obrtnike – interni pravilnik poslovanja u svezi s izradom i ovjerom elektroničkih potpisa – dokument o unutarnjoj organizaciji – opis tehničke i programske osnovice i sustava fizičke zaštite uređaja, opreme i podataka – opis sigurnosnih rješenja zaštite od neovlaštenog pristupa sustavu i podacima te zaštite integriteta podataka i tajnosti informacija – popis osoblja koje izvršava stručno-tehničke poslove davanja usluga certificiranja, vođenja baza podataka i upravljanja informacijskim sustavom s naznačenim podacima o stručnoj osposobljenosti i radnom statusu. Članak 6. Davatelji usluga certificiranja sa sjedištem u inozemstvu u smislu članka 35. Zakona o elektroničkom potpisu (u daljnjem tekstu: Zakona) podnose prijavu za upis u evidenciju u skladu s odredbama članka 2. do članka 5. ovog Pravilnika. Prijava mora biti na hrvatskom jeziku, a priložena dokumentacija mora biti u izvorniku i ovjerenom prijevodu na hrvatski jezik. Upis u evidenciju Članak 7. Dokumentacija priložena uz prijavu za upis u evidenciju čini sastavni dio evidencije i ostaje u ministarstvu. Članak 8. Ministarstvo gospodarstva će u roku od osam dana od dana primitka uredne prijave upisati davatelja usluga certificiranja u evidenciju. Članak 9. U slučaju nastanka promjene podataka iz prijave davatelja usluga certificiranja koji je upisan u evidenciju, kao i promjene uvjeta za obavljanje certificiranja iz članka 12. Zakona, nastale izmjene i dopune evidencije moraju se prijaviti ministarstvu u roku od 24 sata od trenutka nastanka promjene. Prijavu izmjena i dopuna evidencije podnosi davatelj usluga certificiranja ili njegov ovlašteni zastupnik na propisanom obrascu, koji se nalazi u Prilogu 2. ovoga Pravilnika koji je njegov sastavni dio. Ministarstvo gospodarstva može utvrditi i elektronički oblik obrasca prijave za upis promjena odnosno dopunu podataka u evidenciji. Davatelj usluga certificiranja odnosno njegov ovlašteni zastupnik može dostaviti prijavu promjena odnosno dopunu podataka u evidenciji u elektroničkom obliku na elektronički pripremljenom obrascu iz stavka 3. ovog članka. Članak 10. Na temelju podnesene prijave o izmjenama i dopunama podataka upisanih u evidenciju ministarstvo odlučuje da li je potrebno mijenjati podatke u evidenciji. Promjena i dopuna podataka upisanih u evidenciju mora biti izvedena na način da se prethodni podaci u evidenciji ne brišu, nego se označavaju kao arhivski podaci s naznakom datuma do kada su važili. Ukoliko ministarstvo na temelju podnesene prijave o izmjenama i dopunama podataka zaključi da davatelj usluga certificiranja više ne ispunjava uvjete iz članka 12. Zakona, ministarstvo će rješenjem to posebno istaknuti u evidenciji. III VOĐENJE EVIDENCIJE Članak 11. Evidencija davatelja usluga certificiranja vodi se u Knjizi davatelja usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj. U Knjigu davatelja usluga certificiranja upisuju se za svakog pojedinačnog davatelja usluga certificiranja sljedeći podaci: – evidencijski broj – naziv davatelja usluge certificiranja – matični broj poslovanja – adresa davatelja usluga certificiranja – ime i prezime ovlaštenih osoba – osnovna djelatnost – elektronska adresa davatelja usluga certificiranja – broj telefona za izravni pristup ovlaštenim osobama – broj faxa za izravnu razmjenu dokumentacije – datum upisa u evidenciju – datum promjene ili dopune evidencije – datum brisanja iz evidencije. Članak 12. Evidencija je javna i vodi se na hrvatskom jeziku. Evidencija se vodi i u elektroničkom obliku uz tehnološko rješenje kojim se osigurava pristup sadržaju evidencije s raspoloživom i u javnosti najprihvatljivijom tehnologijom. Ministarstvo može tehničke i informatičke poslove održavanja evidencije u elektroničkom obliku ugovorom povjeriti pravnoj osobi koja svojim tehnološkim i kadrovskim resursima omogućuje javnost i trajnu dostupnost evidencije u elektroničkom obliku. Članak 13. Popis davatelja usluga certificiranja upisanih u evidenciju, prijavljene izmjene i dopune i brisanje iz evidencije, ministarstvo je dužno u roku od 30 dana od dana upisa u evidenciju objaviti u »Narodnim novinama«. IV ZAVRŠNE ODREDBE Članak 14. Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«. Klasa: 130-01/01-01/63 Urbroj: 526-01/02-12 Zagreb, 8. svibnja 2002. Ministar gospodarstva Hrvoje Vojković, v. r.
|