NOVI PREGLED PROPISA Ugovori Banke Biljno zdravstvo Zdravstveno osiguranje Državne potpore Državni službenici Elektronička isprava Elektronička trgovina Elektronički mediji Financijsko osiguranje Gradnja Hrana Informacijska sigurnost Investicijski fondovi Izmjera i katastar Kazneni postupak Kazneni zakon Kemikalije Kreditne unije Kvaliteta zdravstvene zaštite Lijekovi Nasljeđivanje Obavljanje djelatnosti Obiteljski zakon Obrazovanje odraslih Obrt Obvezni odnosi (ZOO) Obvezno zdravstveno osiguranje Opći upravni postupak Oružje Osiguranje Osiguranje u prometu Ovrha - Ovršni zakon Parnični postupak Primjeri ugovora Porez na dobit Porez na dohodak Porez na kavu Posredovanje u prometu nekretnina Poticanje ulaganja Predmeti opće uporabe Prekršajni zakon Prijevoz - linijski Prijevoz opasnih tvari Prostorno uređenje i gradnja Rad - Zakon o radu Računovodstvo Revizija Stranci Sudovi Šport Šume Tajnost podataka Trgovačka društva Udomiteljstvo Udžbenici za školu Ugostiteljska djelatnost Umirovljenički fond Usluge u turizmu Veterinarstvo Volonterstvo Zabrane u zakonima Zakon o leasingu Zaštita bilja Zakon o radu Zaštita na radu Zaštita okoliša Zaštita potrošača Zaštita prirode Zaštita pučanstva Zaštita životinja Javna nabava NOVI PREGLED PROPISA
|
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA Na temelju članka 20. stavka 3. Zakona o trgovini (»Narodne novine« br. 11/96, 75/99, 62/01 i 109/01), ministar gospodarstva donosi PRAVILNIK O OBLIKU I NAČINU VOĐENJA POPISA ROBE U TRGOVINI NA MALO (NN 73/02) I. OPĆE ODREDBE Članak 1. Pravne i fizičke osobe registrirane za obavljanje trgovine na malo te druge pravne i fizičke osobe koje prodaju svoje vlastite proizvode na malo (u daljnjem tekstu: trgovac) dužne su voditi poseban popis koji sadrži podatke o nabavi i cijeni robe i obavljenom posredovanju (u daljnjem tekstu: popis robe). Iznimno, obveza iz stavka 1. ovog članka ne odnosi se na fizičke osobe koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, kad svoje proizvode prodaju na malo. Članak 2. Popis robe trgovac vodi posebno za svaku prodavaonicu i za svako stalno izdvojeno prodajno mjesto izvan prodavaonice. Za prodaju robe izvan prodavaonica koja se obavlja putem pošte, na klupama izvan tržnice, putem automata, u prostorijama kupca, putem pokretnih prodavača i putem televizije trgovac vodi popis robe u sjedištu trgovca (ili prodavaonici). Za povremenu prodaju robe s kojom je zadužena prodavaonica, izvan njezinih prostorija, na prodajnom mjestu trgovac mora osigurati presliku primke – zaduženja za tu robu. Za prodajni objekt koji ima više odjela trgovac može voditi popis robe za svaki odjel posebno. Članak 3. Popis robe iz članka 1. ovog Pravilnika sastoji se od: 1. Primke – zaduženja za vlastitu robu – OBRAZAC PKV 2. Primke – zaduženja za tuđu robu (posredovanje – OBRAZAC PKT) 3. Knjige popisa o nabavi i prodaji robe – OBRAZAC KP (u daljnjem tekstu: knjiga popisa) Obrasci iz stavka 1. ovog članka sastavni su dio ovog Pravilnika. Članak 4. Knjiga popisa vodi se stalno – dnevno, po načelima urednosti i točnosti, a podaci se unose kronološkim redom. Svaka stranica mora biti označena rednim brojem, a knjiga popisa za svaku poslovnu godinu mora biti uvezena. Članak 5. Knjiženje u primke – zaduženja i u knjigu popisa obavlja se na temelju vjerodostojnih knjigovodstvenih isprava (računa, otpremnice, dostavnice, zapisnika o promjeni cijena i dr.). Primke – zaduženja i knjiga popisa moraju se nalaziti u prodavaonici odnosno na prodajnom mjestu za vrijeme poslovnog vremena, osim za prodaju robe sukladno članku 2. stavku 2. ovoga Pravilnika. Primke – zaduženja i knjiga popisa mogu se voditi putem računala. Trgovac je dužan dnevno izlistati podatke koji se vode u računalu i iste držati u prodavaonici, odnosno na prodajnom mjestu za vrijeme poslovnog vremena. II. VOĐENJE POPISA ROBE 1. PRIMKA – ZADUŽENJE ZA VLASTITU ROBU (Obrazac PKV) Članak 6. U obrazac PKV unose se podaci o ulazu (zaduženju) robe koju trgovac prodaje u svoje ime i za svoj račun na sljedeći način: – u stupac 1. redni broj, – u stupac 2. naziv i sjedište dobavljača robe, – u stupac 3. broj i datum dokumenta dobavljača koji prati robu (račun, dostavnica, otpremnica i dr.), – u stupac 4. naziv robe, – u stupac 5. jedinica mjere, – u stupac 6. količina robe s kojom se zadužuje, – u stupac 7. prodajna cijena robe s porezom na dodanu vrijednost, – u stupac 8. iznos prodajne vrijednosti zadužene robe. Trgovac koji u postojećoj dokumentaciji o zaduženju robom prodajnog objekta, odnosno kalkulaciji prodajne cijene osigurava podatke iz stavka 1. ovoga članka ne mora popunjavati obrazac PKV. Obrazac PKV odnosno drugu dokumentaciju o zaduženju robom koja zamjenjuje obrazac PKV, trgovac mora sastaviti prije nego pristupi prodaji robe. 2. PRIMKA – ZADUŽENJE ZA TUĐU ROBU (Obrazac PKT) Članak 7. U Obrazac PKT unose se podaci o ulazu (zaduženju) robe koju trgovac prodaje u svoje ime, a za račun druge pravne ili fizičke osobe odnosno u ime i za račun druge pravne ili fizičke osobe na sljedeći način: – u stupac 1. redni broj, – u stupac 2. naziv i sjedište vlasnika robe, – u stupac 3. broj i datum dokumenta temeljem kojeg je vlasnik robe isporučio robu, – u stupac 4. naziv robe, – u stupac 5. jedinica robe, – u stupac 6. količina robe s kojom se zadužuje, – u stupac 7. prodajna cijena robe s porezom na dodanu vrijednost, – u stupac 8. iznos prodajne vrijednosti zadužene robe. Trgovac koji u postojećoj dokumentaciji o zaduženju robom prodajnog objekta odnosno kalkulaciju prodajne cijene osigurava podatke iz stavka 1. ovoga članka ne mora popunjavati obrazac PKT. Obrazac PKT odnosno drugu dokumentaciju o zaduženju robom koja zamjenjuje obrazac PKT, trgovac mora sastaviti prije nego pristupi prodaji robe. 3. VOĐENJE KNJIGE POPISA (Obrazac KP) Članak 8. Podaci u knjigu popisa upisuju se na sljedeći način: – u stupac 1.: redni broj – u stupac 2.: datum upisa dokumenta o zaduženju robe, odnosno razduženju robe, – u stupac 3.: naziv i broj dokumenta o zaduženju, odnosno razduženju robe i o drugim promjenama koje se odnose na ukupno zaduženje odnosno razduženje robe (vraćanje robe, otpis robe ili dr.) ili na promjenu cijene robe (neovisno o razlogu: promjene stope poreza, marže ili dr.). – u stupac 4.: ukupna vrijednost zaduženja robe. U ovaj stupac se unosi zbroj iz stupca 8. obrasca PKV, odnosno PKT. U stupac 4. upisuju se i podaci o iznosima za koje se povećava odnosno smanjuje vrijednost zadužene robe. Kod promjene cijena robe trgovac je dužan sastaviti zapisnik. Zapisnik sadrži: a) naziv i sjedište trgovca, b) naziv i sjedište prodajnog objekta, c) redni broj i datum sastavljanja zapisnika, d) naziv robe, količinu, staru i novu prodajnu cijenu s porezom, e) potpis odgovorne osobe. Članak 9. Trgovac može uz propisane podatke u PKV i PKT i u knjizi popisa prema ovom Pravilniku unositi i druge podatke radi praćenja svog poslovanja. III. OSTALE OBVEZE U VOĐENJU POPISA Članak 10. Uz oznaku cijene robe izložene prodaji ili pripremljene za prodaju u prodajnom objektu – prodajnom mjestu mora se označiti broj i godina primke zaduženja, odnosno zapisnika o promjeni cijena koji se odnose na istaknutu cijenu ili druga oznaka temeljem koje se može istaknuta cijena povezati sa primkom zaduženja, odnosno zapisnikom o promjeni cijena. Ako se na proizvodu nalazi bar code ili druge oznake temeljem koje se može istaknuta cijena povezati sa primkom zaduženja, odnosno zapisnikom o promjeni cijena, onda trgovac nije dužan postupati po odredbi stavka 1. ovoga članka. Članak 11. Knjiga popisa i primke – zaduženja odnosno druga dokumentacija za koju postoji obveza upisa u knjigu popisa moraju se čuvati najmanje tri godine, računajući od poslovne godine na koju se odnose. IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE Članak 12. Na dan početka primjene ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o obliku i načinu vođenja popisa robe u trgovini na malo (»Narodne novine« br. 98/96). Članak 13. Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. srpnja 2002. godine. Klasa: 011-01-02-01/30 Urbroj: 526-01/02-02 Zagreb, 17. lipnja 2002. Ministar Hrvoje Vojković, v. r. MINISTARSTVO GOSPODARSTVA Na temelju članka 20. stavka 3. Zakona o trgovini (»Narodne novine« br. 11/96, 75/99, 62/01 i 109/01), ministar gospodarstva donosi PRAVILNIK O OBLIKU I NAČINU VOĐENJA POPISA ROBE U TRGOVINI NA MALO (NN 73/02) I. OPĆE ODREDBE Članak 1. Pravne i fizičke osobe registrirane za obavljanje trgovine na malo te druge pravne i fizičke osobe koje prodaju svoje vlastite proizvode na malo (u daljnjem tekstu: trgovac) dužne su voditi poseban popis koji sadrži podatke o nabavi i cijeni robe i obavljenom posredovanju (u daljnjem tekstu: popis robe). Iznimno, obveza iz stavka 1. ovog članka ne odnosi se na fizičke osobe koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, kad svoje proizvode prodaju na malo. Članak 2. Popis robe trgovac vodi posebno za svaku prodavaonicu i za svako stalno izdvojeno prodajno mjesto izvan prodavaonice. Za prodaju robe izvan prodavaonica koja se obavlja putem pošte, na klupama izvan tržnice, putem automata, u prostorijama kupca, putem pokretnih prodavača i putem televizije trgovac vodi popis robe u sjedištu trgovca (ili prodavaonici). Za povremenu prodaju robe s kojom je zadužena prodavaonica, izvan njezinih prostorija, na prodajnom mjestu trgovac mora osigurati presliku primke – zaduženja za tu robu. Za prodajni objekt koji ima više odjela trgovac može voditi popis robe za svaki odjel posebno. Članak 3. Popis robe iz članka 1. ovog Pravilnika sastoji se od: 1. Primke – zaduženja za vlastitu robu – OBRAZAC PKV 2. Primke – zaduženja za tuđu robu (posredovanje – OBRAZAC PKT) 3. Knjige popisa o nabavi i prodaji robe – OBRAZAC KP (u daljnjem tekstu: knjiga popisa) Obrasci iz stavka 1. ovog članka sastavni su dio ovog Pravilnika. Članak 4. Knjiga popisa vodi se stalno – dnevno, po načelima urednosti i točnosti, a podaci se unose kronološkim redom. Svaka stranica mora biti označena rednim brojem, a knjiga popisa za svaku poslovnu godinu mora biti uvezena. Članak 5. Knjiženje u primke – zaduženja i u knjigu popisa obavlja se na temelju vjerodostojnih knjigovodstvenih isprava (računa, otpremnice, dostavnice, zapisnika o promjeni cijena i dr.). Primke – zaduženja i knjiga popisa moraju se nalaziti u prodavaonici odnosno na prodajnom mjestu za vrijeme poslovnog vremena, osim za prodaju robe sukladno članku 2. stavku 2. ovoga Pravilnika. Primke – zaduženja i knjiga popisa mogu se voditi putem računala. Trgovac je dužan dnevno izlistati podatke koji se vode u računalu i iste držati u prodavaonici, odnosno na prodajnom mjestu za vrijeme poslovnog vremena. II. VOĐENJE POPISA ROBE 1. PRIMKA – ZADUŽENJE ZA VLASTITU ROBU (Obrazac PKV) Članak 6. U obrazac PKV unose se podaci o ulazu (zaduženju) robe koju trgovac prodaje u svoje ime i za svoj račun na sljedeći način: – u stupac 1. redni broj, – u stupac 2. naziv i sjedište dobavljača robe, – u stupac 3. broj i datum dokumenta dobavljača koji prati robu (račun, dostavnica, otpremnica i dr.), – u stupac 4. naziv robe, – u stupac 5. jedinica mjere, – u stupac 6. količina robe s kojom se zadužuje, – u stupac 7. prodajna cijena robe s porezom na dodanu vrijednost, – u stupac 8. iznos prodajne vrijednosti zadužene robe. Trgovac koji u postojećoj dokumentaciji o zaduženju robom prodajnog objekta, odnosno kalkulaciji prodajne cijene osigurava podatke iz stavka 1. ovoga članka ne mora popunjavati obrazac PKV. Obrazac PKV odnosno drugu dokumentaciju o zaduženju robom koja zamjenjuje obrazac PKV, trgovac mora sastaviti prije nego pristupi prodaji robe. 2. PRIMKA – ZADUŽENJE ZA TUĐU ROBU (Obrazac PKT) Članak 7. U Obrazac PKT unose se podaci o ulazu (zaduženju) robe koju trgovac prodaje u svoje ime, a za račun druge pravne ili fizičke osobe odnosno u ime i za račun druge pravne ili fizičke osobe na sljedeći način: – u stupac 1. redni broj, – u stupac 2. naziv i sjedište vlasnika robe, – u stupac 3. broj i datum dokumenta temeljem kojeg je vlasnik robe isporučio robu, – u stupac 4. naziv robe, – u stupac 5. jedinica robe, – u stupac 6. količina robe s kojom se zadužuje, – u stupac 7. prodajna cijena robe s porezom na dodanu vrijednost, – u stupac 8. iznos prodajne vrijednosti zadužene robe. Trgovac koji u postojećoj dokumentaciji o zaduženju robom prodajnog objekta odnosno kalkulaciju prodajne cijene osigurava podatke iz stavka 1. ovoga članka ne mora popunjavati obrazac PKT. Obrazac PKT odnosno drugu dokumentaciju o zaduženju robom koja zamjenjuje obrazac PKT, trgovac mora sastaviti prije nego pristupi prodaji robe. 3. VOĐENJE KNJIGE POPISA (Obrazac KP) Članak 8. Podaci u knjigu popisa upisuju se na sljedeći način: – u stupac 1.: redni broj – u stupac 2.: datum upisa dokumenta o zaduženju robe, odnosno razduženju robe, – u stupac 3.: naziv i broj dokumenta o zaduženju, odnosno razduženju robe i o drugim promjenama koje se odnose na ukupno zaduženje odnosno razduženje robe (vraćanje robe, otpis robe ili dr.) ili na promjenu cijene robe (neovisno o razlogu: promjene stope poreza, marže ili dr.). – u stupac 4.: ukupna vrijednost zaduženja robe. U ovaj stupac se unosi zbroj iz stupca 8. obrasca PKV, odnosno PKT. U stupac 4. upisuju se i podaci o iznosima za koje se povećava odnosno smanjuje vrijednost zadužene robe. Kod promjene cijena robe trgovac je dužan sastaviti zapisnik. Zapisnik sadrži: a) naziv i sjedište trgovca, b) naziv i sjedište prodajnog objekta, c) redni broj i datum sastavljanja zapisnika, d) naziv robe, količinu, staru i novu prodajnu cijenu s porezom, e) potpis odgovorne osobe. Članak 9. Trgovac može uz propisane podatke u PKV i PKT i u knjizi popisa prema ovom Pravilniku unositi i druge podatke radi praćenja svog poslovanja. III. OSTALE OBVEZE U VOĐENJU POPISA Članak 10. Uz oznaku cijene robe izložene prodaji ili pripremljene za prodaju u prodajnom objektu – prodajnom mjestu mora se označiti broj i godina primke zaduženja, odnosno zapisnika o promjeni cijena koji se odnose na istaknutu cijenu ili druga oznaka temeljem koje se može istaknuta cijena povezati sa primkom zaduženja, odnosno zapisnikom o promjeni cijena. Ako se na proizvodu nalazi bar code ili druge oznake temeljem koje se može istaknuta cijena povezati sa primkom zaduženja, odnosno zapisnikom o promjeni cijena, onda trgovac nije dužan postupati po odredbi stavka 1. ovoga članka. Članak 11. Knjiga popisa i primke – zaduženja odnosno druga dokumentacija za koju postoji obveza upisa u knjigu popisa moraju se čuvati najmanje tri godine, računajući od poslovne godine na koju se odnose. IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE Članak 12. Na dan početka primjene ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o obliku i načinu vođenja popisa robe u trgovini na malo (»Narodne novine« br. 98/96). Članak 13. Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. srpnja 2002. godine. Klasa: 011-01-02-01/30 Urbroj: 526-01/02-02 Zagreb, 17. lipnja 2002. Ministar Hrvoje Vojković, v. r.
|