NOVI PREGLED PROPISA Ugovori Banke Biljno zdravstvo Zdravstveno osiguranje Državne potpore Državni službenici Elektronička isprava Elektronička trgovina Elektronički mediji Financijsko osiguranje Gradnja Hrana Informacijska sigurnost Investicijski fondovi Izmjera i katastar Kazneni postupak Kazneni zakon Kemikalije Kreditne unije Kvaliteta zdravstvene zaštite Lijekovi Nasljeđivanje Obavljanje djelatnosti Obiteljski zakon Obrazovanje odraslih Obrt Obvezni odnosi (ZOO) Obvezno zdravstveno osiguranje Opći upravni postupak Oružje Osiguranje Osiguranje u prometu Ovrha - Ovršni zakon Parnični postupak Primjeri ugovora Porez na dobit Porez na dohodak Porez na kavu Posredovanje u prometu nekretnina Poticanje ulaganja Predmeti opće uporabe Prekršajni zakon Prijevoz - linijski Prijevoz opasnih tvari Prostorno uređenje i gradnja Rad - Zakon o radu Računovodstvo Revizija Stranci Sudovi Šport Šume Tajnost podataka Trgovačka društva Udomiteljstvo Udžbenici za školu Ugostiteljska djelatnost Umirovljenički fond Usluge u turizmu Veterinarstvo Volonterstvo Zabrane u zakonima Zakon o leasingu Zaštita bilja Zakon o radu Zaštita na radu Zaštita okoliša Zaštita potrošača Zaštita prirode Zaštita pučanstva Zaštita životinja Javna nabava NOVI PREGLED PROPISA
|
HRVATSKI ZAVOD ZA SOCIJALNI RAD (NN 182/03) Na temelju članka 80.b stavka 1. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, br. 73/97, 27/2001, 59/2001, 82/2001 i 103/2003) i članka 54. stavka 1. Zakona o ustanovama (»Narodne novine«, br. 76/93, 29/97 i 47/99) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za socijalni rad na sjednici održanoj 29. rujna 2003. donijelo je STATUT HRVATSKOG ZAVODA ZA SOCIJALNI RAD I. OPĆE ODREDBE Članak 1. Ovim se Statutom uređuje: – naziv, sjedište i pečat Hrvatskog zavoda za socijalni rad (u daljnjem tekstu: Zavod), – pravni položaj, zastupanje, predstavljanje Zavoda, – djelatnost Zavoda, – ustrojstvo Zavoda, naziv, poslove i organizaciju ustrojstvenih jedinica, – tijela Zavoda i djelokrug njihova rada, – financiranje i poslovanje Zavoda, – imovina Zavoda, – javnost rada Zavoda, – opći akti Zavoda, – tajnost podataka, – druga pitanja značajna za obavljanje djelatnosti i poslovanja Zavoda. Članak 2. Zavod je osnovan Zakonom o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, br. 73/97, 27/2001, 59/2001, 82/2001 i 103/2003 – u daljnjem tekstu: Zakon), radi unapređenja, razvoja, istraživanja, praćenja, stručnog nadzora i financiranja koji se odnose na socijalnu skrb, zaštitu djece, braka, obitelji i osoba pod skrbništvom. Članak 3. Zavod je pravna osoba s pravima, obvezama i odgovornošću utvrđenima Zakonom o socijalnoj skrbi, Uredbom o međusobnim pravima i obvezama osnivača i Hrvatskog zavoda za socijalni rad (u daljnjem tekstu: Uredba) i ovim Statutom. II. NAZIV, SJEDIŠTE I PEČAT ZAVODA Članak 4. Zavod obavlja svoju djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom HRVATSKI ZAVOD ZA SOCIJALNI RAD. Naziv Zavoda mora se istaknuti na zgradi u kojoj je njegovo sjedište, odnosno u kojoj obavlja djelatnost radi koje je osnovan. Članak 5. Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Prisavlje 14. Članak 6. Zavod ima pečat s grbom Republike Hrvatske, koji se stavlja samo na akte koje Zavod donosi u obavljanju javnih ovlasti, a u ostalim slučajevima upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske. Članak 7. Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm. U gornjem polukrugu pečata urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, ispod toga HRVATSKI ZAVOD ZA SOCIJALNI RAD, a u sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske. U donjem polukrugu pečata urezane su riječi: ZAGREB, Prisavlje 14. Redni broj stavlja se u pečat iznad grba Republike Hrvatske. Naručivanje, upotreba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se na način propisan zakonom. Članak 8. Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm. U krugu pečata urezan je tekst: HRVATSKI ZAVOD ZA SOCIJALNI RAD. U sredini pečata urezane su riječi: ZAGREB, Prisavlje 14. Svaki pečat ima svoj broj ispod riječi ZAGREB. U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište. Odlukom ravnatelja Zavoda utvrđuje se način upotrebe i broj pečata i štambilja, te osobe odgovorne za njihovo čuvanje. III. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE ZAVODA Članak 9. Zavod je javna ustanova koja se upisuje u sudski registar. Zavod se upisuje i u upisnik ustanova socijalne skrbi koji vodi ministarstvo nadležno za poslove socijalne skrbi i drugu evidenciju ustanova ako je to utvrđeno zakonom ili drugim propisom. Članak 10. Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost pod uvjetima i na način utvrđen Zakonom, Uredbom, drugim propisima, ovim Statutom i drugim općim aktima Zavoda. Članak 11. Zavod predstavlja i zastupa ravnatelj u okviru djelatnosti upisane u sudski registar, uz ograničenja utvrđena ovim Statutom. IV. DJELATNOST ZAVODA Članak 12. U okviru svoje djelatnosti Zavod obavlja sljedeće poslove kao javnu službu na temelju javne ovlasti: – provodi stručni nadzor nad radom centara za socijalnu skrb, domova socijalne skrbi, centara za pomoć i njegu i drugih pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju poslove socijalne skrbi u skladu s odredbama Zakona, – prati stanje i poduzima mjere radi unapređenja stručnog rada i metoda socijalnog rada u ustanovama socijalne skrbi, te organizira, provodi i potiče različite oblike stručnog usavršavanja, izrađuje analize, obavlja poslove informatizacije, evidencije i statistike, vodi akcijska i primijenjena istraživanja i izdaje stručne publikacije, – predlaže standarde za ustanove socijalne skrbi i kategorizaciju tih ustanova, uz suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, – provodi postupak za davanje koncesija radi obavljanja djelatnosti socijalne skrbi, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, – utvrđuje mrežu domova socijalne skrbi i mrežu djelatnosti socijalne skrbi koje obavljaju vjerske zajednice, udruge i druge pravne ili fizičke osobe prema stvarnoj potrebi skrbi izvan vlastite obitelji na području Republike Hrvatske za korisnike kojima se ovo pravo priznaje rješenjem centra za socijalnu skrb, te utvrđuje cijenu usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, uz suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi. U okviru svoga djelokruga Zavod obavlja i druge poslove, a osobito: – provodi unutarnju kontrolu namjenskog korištenja sredstava u ustanovama socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska i drugih ustanova socijalne skrbi, te pravnih ili fizičkih osoba koje obavljaju djelatnosti socijalne skrbi, a sufinanciraju se iz državnog proračuna, – obavlja poslove kapitalnog ulaganja, investicija i investicijskog održavanja u ustanovama socijalne skrbi kojima je osnivač Republika Hrvatska, uz suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, – izrađuje prijedloge zahtjeva za osiguravanje sredstava u državnom proračunu i sudjeluje u pripremi državnog proračuna za djelatnost socijalne skrbi, uz suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, – priprema i usuglašava izradu financijskih planova ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, sklapa ugovore o međusobnim odnosima s osnivačima ustanova socijalne skrbi, te s pravnim i fizičkim osobama koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi u svezi s pružanjem usluga skrbi izvan vlastite obitelji, – obavlja računovodstveno-knjigovodstvene poslove za ustanove socijalne skrbi u dijelu koji se odnosi na njihovo financiranje iz državnog proračuna, – surađuje sa stručnim, znanstvenim, vladinim i nevladinim ustanovama i udrugama u zemlji i inozemstvu, te provodi međunarodne donacije i zajmove (projekte) u djelatnosti socijalne skrbi, – obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom i općim aktima Zavoda. V. USTROJSTVO ZAVODA Članak 13. Radi nesmetanoga, racionalnoga i uspješnog obavljanja djelatnosti Zavod obavlja stručne, pravne, administrativne, financijske i druge poslove u sljedećim ustrojstvenim jedinicama: 1. TAJNIŠTVO 1.1. Odjel za organizaciju rada i informatizaciju 1.2. Odjel za pravne poslove 1.3 Odjel za normativne, kadrovske, opće i tehničke poslove 2. SEKTOR SOCIJALNOG RADA 2.1. Odjel za razvojno-istraživačke poslove 2.2. Odjel za opći socijalni rad 2.3. Odjel za obitelj, djecu i skrbništvo 2.4. Odjel za djecu i mladež s poremećajima u ponašanju 2.5. Odjel za osobe s invaliditetom 2.6. Odjel za starije i nemoćne osobe 3. SEKTOR FINANCIJSKIH POSLOVA 3.1. Odjel za financije, plan, analizu i statistiku 3.2. Odjel za računovodstveno-knjigovodstvene poslove 3.3. Odjel za investicije i usklađivanje nabave. Članak 14. 1. TAJNIŠTVO – organizira, koordinira i sudjeluje u postavljanju i održavanju programske potpore za rad ustanova. – obavlja poslove osposobljavanja radnika za korištenje aplikacija, – operativno nadzire i održava središnje baze podataka o korisnicima i uslugama socijalne skrbi, – priprema ugovore o međusobnim odnosima s osnivačima ustanova socijalne skrbi, ili s predstavnicima pravnih ili fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi u svezi s pružanjem usluga skrbi izvan vlastite obitelji, – provodi postupak za davanje koncesije radi obavljanja djelatnosti socijalne skrbi, – provodi međunarodne donacije i zajmove (projekte) u djelatnosti socijalne skrbi, – provodi postupke naknade štete i zabilježbe tražbine, – priprema ugovore za investicije i usklađenu nabavu, – priprema ugovore s korisnicima smještaja koji svojom imovinom podmiruju troškove smještaja, – obavlja normativne, kadrovske, opće i tehničke poslove za Zavod, – obavlja i druge poslove sukladno Pravilniku o unutarnjem redu i načinu rada Zavoda. Članak 15. 2. SEKTOR SOCIJALNOG RADA – prati i proučava ostvarivanje strateških ciljeva i smjernica razvoja i reforme sustava socijalne skrbi, sudjeluje u oblikovanju strategije, te organizira i sudjeluje u provođenju reforme sustava socijalne skrbi, – prati i analizira primjenu strategija, planova i programa, zakona i drugih propisa i mjera, kao i pojave u njihovom izvršavanju, te predlaže poduzimanje odgovarajućih mjera, – izrađuje analize, obavlja poslove informatizacije, evidencije i statistike, vodi akcijska i primijenjena istraživanja i izdaje stručne publikacije u području socijalne skrbi, zaštite djece, braka, obitelji i osoba pod skrbništvom, – prati organiziranost i stručni rad ustanova socijalne skrbi i ostalih davatelja usluga, osigurava jedinstveno postupanje, te predlaže mjere i aktivnosti za uvođenje novih postupaka i unapređenje njihovog rada, – prati i ocjenjuje učinkovitost i uspješnost provođenja reforme socijalne skrbi i pilot- projekata u socijalnoj skrbi, – organizira i provodi stručni nadzor nad radom centara za socijalnu skrb, domova socijalne skrbi, centara za pomoć i njegu i drugih pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju poslove socijalne skrbi u skladu s odredbama Zakona o socijalnoj skrbi i provedbenih propisa, te predlaže poduzimanje odgovarajućih mjera za otklanjanje utvrđenih nedostataka i unapređenje rada, – utvrđuje mrežu domova socijalne skrbi i mrežu djelatnosti socijalne skrbi koje obavljaju vjerske zajednice, udruge i druge pravne i fizičke osobe prema stvarnoj potrebi skrbi izvan vlastite obitelji na području Republike Hrvatske za korisnike kojima se ovo pravo priznaje rješenjem centra za socijalnu skrb, a uz prethodno mišljenje jedinica područne (regionalne) samouprave i prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, – predlaže standarde za ustanove socijalne skrbi i kategorizaciju tih ustanova, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, – razvija nove postupke određivanja cijena i financiranja usluga domova socijalne skrbi kojima je osnivač Republika Hrvatska i predlaže kriterije prijema korisnika u ove domove, – potiče, predlaže i sudjeluje u promjenama djelatnosti i načina rada ustanova socijalne skrbi, te otvaranju ustanova prema lokalnoj zajednici, razvija i unapređuje izvaninstitucionalne oblike skrbi (udomiteljstvo, pomoć i njega u kući, stručna pomoć u kući korisnika, dnevni oblici skrbi, stambene zajednice, samostalno stanovanje i druge usluge), – predlaže i sudjeluje u utvrđivanju metodologije socijalnog planiranja i povezivanja na lokalnoj razini, te u stvaranju ciljanih smjernica i standarda za planiranje, ugovaranje i povjeravanje pružanja socijalnih usluga na lokalnom nivou, – promiče ulogu privatnog, neprofitnog i profitnog sektora u pružanju socijalnih usluga, promiče i potiče uspostavljanje i razvoj socijalnog partnerstva, sudjeluje u utvrđivanju smjernica za postupke i izobrazbu o tehnikama ugovaranja, – potiče socijalne inovacije i proširenje kruga davatelja usluga, predlaže stručno organizacijske modele rada, jedinstvene kriterije, stručne osnove i razine pružanja usluga, te prati, procjenjuje i revalorizira njihovu primjenu, – potiče i predlaže kriterije i mehanizme suradnje stručnih, znanstvenih, vladinih ustanova i organizacija civilnog društva i civilne inicijative, kao i drugih davatelja socijalnih usluga u zemlji i inozemstvu, – priprema godišnje programe stručnog usavršavanja stručnih radnika u socijalnoj skrbi, – planira, organizira i sudjeluje u provođenju stručnog osposobljavanja, obrazovanja i usavršavanja radnika u djelatnosti, te pružanju različitih oblika organizirane i stalne podrške i pomoći stručnim radnicima, – organizira i sudjeluje u izobrazbi radnika u vezi s pilot-projektima i projektima koji će se provoditi u sustavu socijalne skrbi, – priprema, organizira i sudjeluje u realizaciji programa edukacije za ravnatelje u sustavu socijalne skrbi, za radnike svih razina sustava, kao i za članove organizacija civilnog društva i civilne inicijative u vještinama vezanim za pružanje socijalnih usluga, upravljanje, praćenje i ocjenjivanje, nadzor, reviziju, rad na računalu i dr., – planira, organizira i sudjeluje u provođenju različitih oblika tečajeva udomiteljskih obitelji i ostalih davatelja usluga u djelatnosti socijalne skrbi, – uspostavlja pokazatelje uspješnosti i mjerenja rezultata rada službi u socijalnoj skrbi, potiče izgradnju sustava povratnih informacija, – utvrđuje i donosi mjerila, te provodi postupak izbora projekata koji će se financirati sredstvima državnog proračuna u području socijalne i humanitarne djelatnosti, socijalne skrbi i potreba osoba s invaliditetom, – prati, usmjerava i usklađuje vođenje stručne dokumentacije i evidencije u ustanovama socijalne skrbi i drugim pravnim ili fizičkim osobama koje su je dužne voditi, – stvara i održava središnju bazu podataka o svim socijalnim programima na svim razinama, te o korisnicima tih programa, njihovim potrebama, razini i vrsti pomoći koja im se pruža, – daje prethodno mišljenje ministarstvu nadležnom za poslove socijalne skrbi u postupku izdavanja odobrenja za osnivanje doma socijalne skrbi kao javne ustanove odnosno nadležnoj jedinici područne (regionalne) samouprave za osnivanje doma za odrasle osobe (starije i nemoćne osobe), – obavlja poslove organiziranog informiranja o radu, stanju i stručnoj problematici u sustavu socijalne skrbi (predavanja, stručne rasprave, tribine, izdavanje edukativnih publikacija, glasila, priručnika, knjiga i sl.), – organizira i koordinira tijelo vještačenja u drugom stupnju radi ostvarivanja prava iz socijalne skrbi i ostvarivanja prava na doplatak za djecu, te obavlja stručno-administrativne poslove za tijelo vještačenja, – obavlja i druge poslove sukladno Pravilniku o unutarnjem redu i načinu rada Zavoda. Članak 16. 3. SEKTOR FINANCIJSKIH POSLOVA – predlaže poduzimanje mjera za racionalnije i djelotvornije poslovanje u sustavu socijalne skrbi, – priprema i usuglašava izradu financijskih planova ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, – analizira izvršenja aktivnosti usluga – postavlja financijske i radne normative za aktivnosti i usluge, – provodi unutarnju kontrolu namjenskog korištenja sredstava u ustanovama socijalne skrbi kojih je osnivač Republika Hrvatska i drugih ustanova socijalne skrbi, te pravnih ili fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi, a sufinanciraju se iz državnog proračuna, – prikuplja, raspodjeljuje i prati trošenje financijskih sredstava za tekuće potrebe i nova ulaganja, – obavlja poslove prema državnoj riznici, – provodi sva plaćanja za ustanove socijalne skrbi u dijelu koji se odnosi na njihovo financiranje iz državnog proračuna, – izrađuje investicijske projekte za potrebe centara i drugih ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska, – vodi i nadzire investicije, – obavlja poslove usklađivanja nabave, – obavlja i druge poslove sukladno Pravilniku o unutarnjem redu i načinu rada Zavoda. VI. TIJELA ZAVODA 1. Upravno vijeće Zavoda Članak 17. Zavodom upravlja Upravno vijeće Zavoda (u daljnjem tekstu: Upravno vijeće). Upravno vijeće se sastoji od 9 članova koje imenuje Vlada Republike Hrvatske, i to: – pet članova na prijedlog ministra nadležnoga za poslove socijalne skrbi, – jednog člana iz redova predstavnika poslodavaca u djelatnosti socijalne skrbi, – jednog člana na prijedlog Hrvatske udruge socijalnih radnika, – jednog člana na prijedlog većinskog sindikata radnika u djelatnosti socijalne skrbi, – jednog člana predstavnika stručnih radnika na prijedlog Stručnog vijeća Zavoda. Predsjednika i zamjenika predsjednika Upravnog vijeća biraju članovi Upravnog vijeća iz svojih redova. Predsjednik i njegov zamjenik biraju se na vrijeme od četiri godine. Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine. Ista osoba može se ponovno imenovati za člana Upravnog vijeća. Upravno vijeće za svoj rad odgovara Vladi Republike Hrvatske i ministarstvu nadležnom za poslove socijalne skrbi. Članak 18. Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove: – donosi Poslovnik o svom radu, – donosi Statut, Pravilnik o unutarnjem redu i načinu rada Zavoda, Pravilnik o zaštiti na radu, Pravilnik o zaštiti od požara, Pravilnik o načinu rada povjerenstva za rješavanje prigovora u vezi ostvarivanja prava iz radnog odnosa i u vezi s radnim odnosom radnika Zavoda i druge opće akte Zavoda, – donosi godišnji program rada i utvrđuje plan razvoja Zavoda na prijedlog ravnatelja te nadzire njihovo izvršavanje, – donosi godišnji financijski plan Zavoda, kao i njegove izmjene, te usvaja periodične obračune, odnosno godišnji obračun Zavoda, – donosi izvješće o izvršenju godišnjeg programa rada i poslovanja Zavoda i podnosi ga Vladi Republike Hrvatske i ministarstvu nadležnom za poslove socijalne skrbi, najmanje jedanput godišnje, a najkasnije do 30. travnja tekuće godine, – daje prethodnu suglasnost ravnatelju Zavoda za korištenje novčanih sredstava za potrebe Zavoda u vrijednosti iznad 100.000,00 kuna, – daje prethodnu suglasnost ravnatelju Zavoda za stjecanje, otuđenje ili opterećenje nekretnina i druge imovine Zavoda čija pojedinačna nabava u jednoj godini prelazi vrijednost veću od 200.000,00 kuna, – daje prethodnu suglasnost ravnatelju Zavoda, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi, za stjecanje, opterećenje ili otuđenje imovine Zavoda čija pojedinačna nabava u jednoj godini prelazi vrijednost veću od 1.000.000,00 kuna, – predlaže promjenu naziva i statusne promjene Zavoda, – osniva povjerenstva i druga radna tijela, – daje preporuke i mišljenja o pojedinim pitanjima ravnatelju Zavoda, – raspravlja i odlučuje o drugim pitanjima od interesa za obavljanje djelatnosti socijalnog rada i sustava socijalne skrbi. Članak 19. Upravno vijeće obavlja poslove iz svog djelokruga na sjednicama. Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova na način utvrđen Poslovnikom o radu Upravnog vijeća. Članak 20. U radu Upravnog vijeća sudjeluju, bez prava odlučivanja, ravnatelj, zamjenik ravnatelja, pomoćnici ravnatelja i tajnik Zavoda. Predsjednik Upravnog vijeća dužan je sazvati sjednicu Upravnog vijeća ako to zatraži: – najmanje 4 člana Upravnog vijeća, – ravnatelj Zavoda, – ministar nadležan za poslove socijalne skrbi, – Vlada Republike Hrvatske. Članak 21. Član Upravnog vijeća može biti razriješen dužnosti i prije isteka vremena na koje je imenovan ako: – sam zatraži razrješenje, – razrješenje zatraži tijelo ili osoba koja ga je predložila, – ne ispunjava dužnosti člana dulje od tri mjeseca, – izgubi sposobnost obnašanja dužnosti, – svojim ponašanjem povrijedi ugled Zavoda. Prijedlog za razrješenje člana Upravnog vijeća mogu dati Upravno vijeće i ravnatelj Zavoda. Član Upravnog vijeća dužan je redovito dolaziti na sjednice Upravnog vijeća, te prenositi informacije i inicijative s Upravnog vijeća tijelu koje ga je predložilo, kao i informacije i inicijative tih tijela Upravnom vijeću i ravnatelju Zavoda. Članak 22. Ako se iz bilo kojeg razloga smanji broj članova Upravnog vijeća, Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi imenuje novog člana, sukladno odredbi članka 18. ovog Statuta. Mandat novoimenovanog člana Upravnog vijeća traje do isteka mandata na koji je bio imenovan raniji član. Upravno vijeće dužno je izvijestiti osnivača o potrebi imenovanja novog člana u roku od 8 dana od dana saznanja. Članak 23. Članovi Upravnog vijeća imaju pravo na naknadu za rad i pravo na naknadu materijalnih troškova, ako zakonom ili drugim propisom nije drugačije određeno. Uvjete za stjecanje prava i visinu naknade za rad predsjednika i članove Upravnog vijeća utvrđuje ministar nadležan za poslove socijalne skrbi. Visina naknade za rad iz stavka 1. ovoga članka ne smije biti veća od 1,5 osnovice za izračun plaća državnih službenika i namještenika i službenika i namještenika u javnim službama u bruto iznosu. 2. Ravnatelj Zavoda Članak 24. Zavod predstavlja i zastupa ravnatelj, te rukovodi njegovim radom i poslovanjem. Ravnatelj je odgovoran za zakonitost rada Zavoda. Ravnatelja Zavoda imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, a na temelju provedenog javnog natječaja. Članak 25. Za ravnatelja Zavoda može biti imenovan hrvatski državljanin, koji ima visoku stručnu spremu, najmanje 10 godina radnog iskustva na stručnim poslovima u djelatnosti socijalne skrbi i položen stručni ispit ili ispit za državnog službenika, odnosno ako je oslobođen od obveze polaganja stručnog ispita ili ispita za državnog službenika, ili nije dužan polagati stručni ispit u skladu s odredbama članka 166. Zakona o socijalnoj skrbi, a nije pravomoćno osuđen za kazneno djelo protiv života i tijela, protiv slobode i prava čovjeka i građanina, protiv dostojanstva osobe i morala, protiv braka, obitelji i mladeži, protiv imovine te kazneno djelo protiv Republike Hrvatske. Članak 26. Ravnatelj Zavoda odgovara za svoj rad Vladi Republike Hrvatske, ministru nadležnom za poslove socijalne skrbi i Upravnom vijeću. Članak 27. Ravnatelj Zavoda je u radnom odnosu u Zavodu, u kojem ostvaruje sva prava i obveze iz radnog odnosa, ako Zakonom nije drukčije propisano. Međusobna prava i obveze ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu, kojega u ime Zavoda sklapa predsjednik Upravnog vijeća, sukladno Odluci Upravnog vijeća o bitnim sastojcima ugovora. Članak 28. Ravnatelj Zavoda: – organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda, – poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda, – predlaže osnove poslovne politike, financijskog plana i programa rada Zavoda, – donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, osim onih o kojima odlučuje Upravno vijeće, – osigurava provedbu Zakona, ovoga Statuta, Uredbe, financijskog plana i programa rada, te drugih općih akata Zavoda, – donosi Pravilnik o radu , Pravilnik o poslovnoj tajni i druge akte za koje po ovom Statutu nije nadležno Upravno vijeće, – odlučuje o korištenju novčanih sredstava za potrebe Zavoda u vrijednosti do 100.000,00 kuna, – odlučuje o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina i druge imovine Zavoda čija je pojedinačna nabava u jednoj godini u vrijednosti do 200.000,00 kuna, – uz prethodnu suglasnost Upravnog vijeća odlučuje o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina i druge imovine Zavoda čija je pojedinačna nabava u jednoj godini u vrijednosti većoj od 200.000,00 kuna, – uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi i Upravnog vijeća odlučuje o stjecanju, opterećenju ili otuđenju nekretnina i druge imovine Zavoda čija je pojedinačna nabava u jednoj godini u vrijednosti većoj od 1.000.000,00 kuna, – podnosi Upravnom vijeću najmanje dva puta godišnje izvješće o radu i poslovanju Zavoda, brine se o namjenskom trošenju sredstava Zavoda, djelotvornosti i zakonitosti u radu i poslovanju Zavoda, – organizira pripreme za rad Upravnog vijeća i predlaže nacrt statuta i drugih općih akata i odluka iz nadležnosti Upravnog vijeća, – imenuje i razrješuje voditelje odjela na prijedlog pomoćnika i tajnika Zavoda, – sklapa ugovore o radu s radnicima Zavoda i odlučuje o svim pravima i obvezama iz radnog odnosa i u vezi s radnim odnosom, – određuje osobe ovlaštene za potpisivanje, – brine se o javnosti rada Zavoda, informiranju javnosti o obavljanju djelatnosti Zavoda, te objavljivanju općih akata, – obavlja i druge poslove sukladno Zakonu, Uredbi, ovom Statutu i drugim općim aktima Zavoda. U organiziranju i vođenju rada Zavoda ravnatelj je ovlašten davati naloge, upute i smjernice za rad svojem zamjeniku, pomoćnicima, tajniku Zavoda, te voditeljima odjela. Radi obavljanja određenih poslova ravnatelj može osnovati povjerenstva ili druga radna tijela za obavljanje određenog zadatka ili za utvrđivanje prijedloga rješenja određenoga pitanja. Članak 29. Ravnatelj Zavoda može opunomoćiti drugu osobu da zastupa Zavod u pravnom prometu. Punomoć može dati samo u granicama svojih ovlasti sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi. Pojedina svoja ovlaštenja ravnatelj može pismeno prenijeti na radnike Zavoda. Članak 30. Ako ravnatelj Zavoda smatra da je Upravno vijeće Zavoda donijelo ili namjerava donijeti opći ili pojedinačni akt koji je suprotan Zakonu, Uredbi, drugom propisu ili ovom statutu, upozorit će na to Upravno vijeće. Ako Upravno vijeće ostane pri svojem aktu, ravnatelj će o tome izvijestiti ministarstvo nadležno za poslove socijalne skrbi. Članak 31. Ravnatelj ne može bez posebne ovlasti Upravnog vijeća nastupati kao druga ugovorna strana i sa Zavodom sklapati ugovore u svoje ime i za svoj račun, u svoje ime i za račun drugih osoba, ili u ime i za račun drugih osoba. Članak 32. Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi može razriješiti ravnatelja Zavoda prije isteka vremena na koje je imenovan. Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi dužna je razriješiti ravnatelja Zavoda: – ako ravnatelj sam zatraži razrješenje u skladu s ugovorom o radnom odnosu, – ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu, – ako ravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima ustanove, ili neosnovano ne izvršava odluke organa ustanove ili postupa protivno njima, – ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči ustanovi veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti ustanove, – ako je pravomoćno osuđen za kazneno djelo protiv života i tijela, protiv slobode i prava čovjeka i građanina, protiv dostojanstva osobe i morala, protiv braka, obitelji i mladeži, protiv imovine, te kazneno djelo protiv Republike Hrvatske, – ako na bilo koji način onemogućava obavljanje djelatnosti Zavoda u skladu sa zakonom i Statutom Zavoda. 3. Zamjenik ravnatelja Članak 33. Zamjenik ravnatelja Zavoda obavlja poslove iz djelokruga ravnatelja Zavoda u slučaju njegove odsutnosti i druge poslove koje odredi ravnatelj. Zamjenika ravnatelja imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, a na temelju provedenog javnog natječaja. Zamjenik ravnatelja imenuje se na četiri godine. Ista osoba može se ponovno imenovati za zamjenika ravnatelja. Zamjenik ravnatelja je u radnom odnosu u Zavodu u kojem ostvaruje sva prava i obveze iz radnog odnosa, ako zakonom nije drugačije određeno. Međusobna prava i obveze zamjenika ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu kojeg u ime Zavoda sklapa ravnatelj Zavoda Zamjenik ravnatelja je za svoj rad odgovoran ravnatelju Zavoda, Upravnom vijeću, ministru nadležnom za poslove socijalne skrbi i Vladi Republike Hrvatske. Članak 34. Za zamjenika ravnatelja Zavoda, može biti imenovana osoba koja ispunjava uvjete utvrđene u članku 25. ovoga Statuta. Članak 35. Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi može razriješiti zamjenika ravnatelja Zavoda pod uvjetima i na način propisan u članku 32. ovoga Statuta. 4. Pomoćnici ravnatelja Članak 36. Ravnatelj Zavoda ima dva pomoćnika: – za stručne poslove, – za financijske poslove. Pomoćnike ravnatelja imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi, a na temelju javnog natječaja. Pomoćnici ravnatelja su u radnom odnosu u Zavodu u kojem ostvaruje sva prava i obveze iz radnog odnosa, ako zakonom nije drugačije određeno. Međusobna prava i obveze pomoćnika ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu kojeg u ime Zavoda sklapa ravnatelj Zavoda. Pomoćnici ravnatelja imenuju se na četiri godine. Ista osoba može se ponovno imenovati za pomoćnika ravnatelja. Članak 37. Pomoćnik ravnatelja Zavoda organizira, vodi i nadzire poslove sektora kojim rukovodi i pruža stručnu pomoć ravnatelju u obavljanju poslova iz njegovog djelokruga. Pomoćnik ravnatelja je za svoj rad odgovoran ravnatelju, njegovom zamjeniku, Upravnom vijeću, ministarstvu nadležnom za poslove socijalne skrbi i Vladi Republike Hrvatske. Članak 38. Za pomoćnika ravnatelja Zavoda, može biti imenovana osoba koja ispunjava uvjete utvrđene u članku 25. ovoga Statuta. Članak 39. Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi može razriješiti pomoćnike ravnatelja Zavoda pod uvjetima i na način propisan u članku 32. ovoga Statuta. 5. Stručno vijeće Zavoda Članak 40. Stručno vijeće Zavoda čine svi stručni radnici Zavoda. Predsjednik Stručnog vijeća Zavoda je stručni radnik, kojeg između sebe biraju stručni radnici. Stručno vijeće Zavoda: – donosi Poslovnik o radu Stručnog vijeća Zavoda, – raspravlja i daje ravnatelju Zavoda mišljenja i stručne prijedloge o stručnim pitanjima koja se odnose na djelatnost Zavoda, o programu i izvješću o radu Zavoda, ustroju Zavoda, potrebi stručnog usavršavanja stručnih radnika, – drugim pitanjima vezanim za stručni rad. Stručno vijeće Zavoda sastaje se najmanje jedanput u tri mjeseca. 6. Stručni kolegij Zavoda Članak 41. Stručni kolegij Zavoda čine ravnatelj, zamjenik ravnatelja, tajnik i pomoćnici ravnatelja. Stručni kolegij raspravlja i odlučuje o stručnim pitanjima rada Zavoda u sklopu nadležnosti utvrđenih Zakonom, te Upravnom vijeću daje mišljenja i prijedloge glede organizacije rada, uvjeta za razvoj djelatnosti te drugih poslova utvrđenih Zakonom. Stručni kolegij može raditi i u proširenom sastavu, kada su nazočni i voditelji odjela. Na sjednicu Stručnog kolegija mogu se pozvati i drugi stručni radnici, kao i određeni stručnjaci i druge osobe koje odredi ravnatelj. Članak 42. Stručni kolegij se sastaje najmanje jedanput tjedno, a pobliže o načinu rada odredit će se Poslovnikom o radu Stručnog kolegija Zavoda. 7. Povjerenstvo za unutarnji nadzor Članak 43. U Zavodu se organiziraju povjerenstva za unutarnji nadzor nad radom sektora, odjela Zavoda, te nad radom radnika Zavoda. Članove povjerenstva imenuje ravnatelj između radnika Zavoda, a pobliže o načinu rada odredit će se Pravilnikom o radu povjerenstva za unutarnji nadzor. Članak 44. Stručne poslove u Zavodu obavljaju savjetnici i viši savjetnici. Pobliži uvjeti i način izbora odredit će se Pravilnikom o unutarnjem redu i načinu rada Zavoda. VII. FINANCIRANJE I POSLOVANJE ZAVODA Članak 45. Financijski plan tijekom godine može se mijenjati: – ako se prihodi ne ostvaruju prema planu, – ako su rashodi povećani iznad plana, – ako se sredstva u sklopu predviđenih iznosa prihoda i rashoda drukčije raspoređuju. Članak 46. Zavod donosi periodične obračune i završni račun za kalendarsku godinu. Članak 47. Za redovno poslovanje Zavod ima žiroračun. VIII. IMOVINA ZAVODA Članak 48. Imovinu Zavoda čine sredstva za rad pribavljena od osnivača, stečena pružanjem usluga ili pribavljena iz drugih izvora u skladu s odredbama ovog Statuta. O imovini Zavoda dužni su skrbiti svi radnici Zavoda. IX. JAVNOST RADA Članak 49. Rad Zavoda je javan. Za davanje obavijesti sredstvima javnog priopćavanja o radu i poslovanju Zavoda ovlašten je ravnatelj, odnosno osoba koju ravnatelj ovlasti. Javnost rada Zavoda osigurava se dostupnošću podataka i rada Zavoda sredstvima javnog priopćavanja te objavljivanjem Statuta i Pravilnikom o poslovnoj tajni, kojeg donosi ravnatelj Zavoda. Zavod će uskratiti davanje obavijesti, odnosno uvid u dokumentaciju sredstvima javnog priopćavanja ako su u njoj sadržani tajni podaci utvrđeni u skladu sa zakonom, ovim Statutom i drugim općim aktima. X. OPĆI AKTI Članak 50. Opći akti Zavoda jesu Statut, pravilnici, poslovnici i odluke kojima se utvrđuju pitanja značajna za djelovanje Zavoda. Pored Statuta Zavod ima i sljedeće opće akte: – Poslovnik o radu Upravnog vijeća, – Pravilnik o radu, – Pravilnik o unutarnjem redu i načinu rada Zavoda, – Pravilnik o poslovnoj tajni, – Pravilnik o zaštiti na radu, – Pravilnik o zaštiti od požara, – Poslovnik o radu Stručnog vijeća Zavoda. Zavod može donositi i druge opće akte u skladu sa Zakonom i ovim Statutom. Članak 51. Osnovni opći akt Zavoda je Statut. Statut donosi Upravno vijeće. Suglasnost na doneseni Statut Zavoda daje Vlada Republike Hrvatske, nakon koje se Statut objavljuje u »Narodnim novinama«. Članak 52. Opći akti Zavoda objavljuju se na oglasnoj ploči Zavoda, a stupaju na snagu 8. dana od dana objave na oglasnoj ploči Zavoda. XI. TAJNOST PODATAKA Članak 53. Poslovnom tajnom smatraju se podaci koji su zakonom ili drugim propisom određeni kao poslovna tajna, kao i podaci čije bi priopćavanje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama bilo protivno poslovanju Zavoda ili štetilo njegovu ugledu. Članak 54. Poslovnom tajnom smatraju se: – dokumenti koje ravnatelj utvrdi poslovnom tajnom, – podaci koje kao povjerljive nadležno tijelo državne vlasti priopći Zavodu, – mjere i način postupanja u slučaju nastanka izvanrednih okolnosti, – dokumenti koji se odnose na obranu, – plan fizičko-tehničkog osiguranja objekata i imovine Zavoda, – drugi podaci čije bi priopćavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno interesima Zavoda, njegovog osnivača, te drugih tijela državne vlasti. Podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu drugim osobama mogu priopćiti ravnatelj i osobe koje on ovlasti, uz prethodno upozorenje o tajnosti podataka. Povreda dužnosti čuvanja poslovne tajne predstavlja težu povredu iz radnog odnosa. O čuvanju poslovne tajne neposredno skrbi ravnatelj. Ravnatelj Zavoda Pravilnikom o poslovnoj tajni utvrđuje podatke koji se smatraju poslovnom tajnom, kao i stupanj tajnosti. Članak 55. Profesionalnom tajnom smatraju se podaci o osobnom ili obiteljskom životu radnika i drugih osoba koje saznaju radnici Zavoda u obavljanju svojih poslova, ili koje saznaju članovi Upravnog vijeća i drugih tijela Zavoda, a čije bi neovlašteno priopćavanje moglo štetiti interesu osobe na koju se podatak odnosi ili članovima njene obitelji. Profesionalnom tajnom smatraju se i podaci o fizičkim osobama pohranjeni u informatičkom sustavu Zavoda i drugi podaci utvrđeni općim aktom Zavoda. Podatke koji se smatraju profesionalnom tajnom trećim osobama smije dati na uvid ravnatelj Zavoda i osoba koju ravnatelj za to ovlasti pisanom punomoći, pod uvjetima utvrđenim zakonom. Povreda dužnosti čuvanja profesionalne tajne predstavlja težu povredu iz radnog odnosa. O čuvanju profesionalne tajne brine se ravnatelj. XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE Članak 56. Statut i Pravilnik o unutarnjem redu i načinu rada Zavoda donijet će se u roku od 15 dana od dana imenovanja Upravnog vijeća. Drugi opći akti Zavoda donijet će se u roku 30 dana od dana imenovanja Upravnog vijeća. Članak 57. Danom početka rada Zavod preuzima dio poslova Uprave socijalne skrbi, dio poslova Uprave za financijsko-gospodarske poslove, njezinu arhivu i dokumentaciju, te dio poslova Tajništva Ministarstva rada i socijalne skrbi na temelju sporazuma, a preuzet će odgovarajući broj službenika i namještenika Uprave socijalne skrbi, Uprave za financijsko-gospodarske poslove i Tajništva Ministarstva rada i socijalne skrbi. Članak 58. Ovaj Statut se, nakon suglasnosti od strane Vlade Republike Hrvatske, objavljuje u »Narodnim novinama« (NN 182/03), a stupa na snagu danom objave. Klasa: 011-01/03-01/205 Urbroj: 524-02-03-1 Zagreb, 29. rujna 2003. Predsjednica Upravnog vijeća dr. sc. Mirjana Znaor, v. r.
> Pregled drugih zakona i propisa iz oblasti zdravstva
|