POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 27. 4. 2025.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga


HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE

Na temelju članka 59. Zakona o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti (»Narodne novine« br. 32/02 i 86/02) i članka 54. stavka 1. Zakona o ustanovama (»Narodne novine« br. 76/93; 29/97 i 47/99) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na 11. sjednici održanoj 10. travnja 2003. donijelo je

STATUT
HRVATSKOG ZAVODA ZA ZAPOŠLJAVANJE

(NN 86/03)


I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Statutom uređuje:

– naziv, sjedište i pečat Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: Zavod),

– pravni položaj, zastupanje, predstavljanje,

– djelatnost Zavoda,

– ustrojstvo Zavoda i naziv, sjedište i poslovi njegovih ustrojstvenih jedinica,

– tijela Zavoda i djelokrug njihova rada,

– način sudjelovanja sindikata pomoraca i predstavnika brodara u posredovanju pri zapošljavanju pomaraca,

– način sudjelovanja evidentiranih nezaposlenih osoba u provedbi mjera za poticanje zapošljavanja,

– postupak za ostvarivanje prava za vrijeme nezaposlenosti,

– financiranje i poslovanje Zavoda,

– imovina Zavoda,

– javnost rada Zavoda,

– opći akti,

– tajnost podataka,

– druga pitanja značajna za obavljanje djelatnosti i poslovanje Zavoda.

Članak 2

Zavod je osnovan Zakonom o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti (»Narodne novine« br. 32/02, 86/02) - u daljnjem tekstu Zakon.

Članak 3.

Zavod je pravna osoba s pravima, obvezama i odgovornošću utvrđenima Zakonom i ovim Statutom.


II. NAZIV, SJEDIŠTE I PEČAT ZAVODA

Članak 4.

Zavod obavlja svoju djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE.

Naziv Zavoda mora se istaknuti na zgradi u kojoj je njegovo sjedište, odnosno u kojoj obavlja djelatnost radi koje je osnovan.

Članak 5.

Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Radnička cesta broj 1.

Članak 6.

Zavod ima pečat s grbom Republike Hrvatske, koji se stavlja samo na akte koje Zavod donosi u obavljanju javnih ovlasti, a u ostalim slučajevima upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske.

Članak 7.

Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm.

U gornjem polukrugu pečata urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, ispod toga HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE.

U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.

U donjem polukrugu pečata urezane su riječi: SREDIŠNJA SLUŽBA, odnosno PODRUČNA SLUŽBA, a ispod toga riječ ZAGREB, odnosno naziv mjesta sjedišta područne službe Zavoda.

Redni broj stavlja se u pečat iznad grba Republika Hrvatska.

Naručivanje, upotreba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se način propisan zakonom.

Članak 8.

Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm.

U krugu pečata urezan je tekst: HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE.

U sredini pečata urezane su riječi: SREDIŠNJA SLUŽBA odnosno PODRUČNA SLUŽBA, a ispod toga urezane su riječi ZAGREB, odnosno naziv mjesta sjedišta područne službe.

Svaki pečat ima svoj broj ispod riječi ZAGREB, odnosno ispod mjesta sjedišta područne službe Zavoda.

U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište, te naziv i sjedište Središnje službe, odnosno područne službe Zavoda.

Odlukom ravnatelja Zavoda utvrđuje se način upotrebe i broj pečata i štambilja, te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.

Članak 9.

Zavod u svom poslovanju upotrebljava zaštitni znak.

Zaštitni znak sastoji se od tri kvadrata.

Crveni kvadrat je ukošen za 45° i u njega je upisano slovo H. Na njegovu se donju lijevu i desnu stranicu nastavljaju dva siva kvadrata, dodirujući se svojim uglovima i u njih su upisana slova Z.


III. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE ZAVODA

Članak 10.

Zavod je javna ustanova koja se upisuje u sudski registar.

Zavod se upisuje i u registar ili drugu evidenciju ustanova ako je to utvrđeno zakonom ili drugim propisom

Članak 11.

Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost pod uvjetima i na način određen Zakonom, drugim propisima, ovim Statutom i drugim općim aktima Zavoda.

Članak 12.

Zavod predstavlja i zastupa ravnatelj u okviru djelatnosti upisane u sudski registar, uz ograničenja utvrđena ovim Statutom.


IV. DJELATNOST ZAVODA

Članak 13.

U okviru svoje djelatnosti Zavod obavlja sljedeće poslove:

– prati, analizira i istražuje gospodarska, socijalna i druga kretanja, zaposlenost, zapošljavanje i nezaposlenost, te njihove međusobne utjecaje, na temelju čega predlaže mjere za unapređenje zapošljavanja,

– vodi evidencije o nezaposlenima, posreduje pri zapošljavanju između poslodavaca i osoba koje traže zaposlenje, prati potrebe za radnicima, njihovo zapošljavanje, te u tom poslu surađuje s poslodavcima i drugim pravnim i fizičkim osobama koje se bave posredovanjem pri zapošljavanju,

– vrši usluge poslodavcima prema njihovim posebnim zahtjevima uz nadoknadu troškova,

– u suradnji s poslodavcima, obrazovnim ustanovama i drugim pravnim osobama organizira i provodi pripremu za zapošljavanje, te provodi aktivnu politiku zapošljavanja,

– surađuje s obrazovnim ustanovama radi usklađivanja obrazovnih programa s tržištem rada,

– provodi međunarodne ugovore o zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti,

– ugovara i provodi projekte uz domaće i inozemno financiranje u cilju povećanja kvalitete rada Zavoda i poticanja zapošljivosti,

– obavlja poslove zapošljavanja hrvatskih državljana u inozemstvu i ostvarivanja njihovih prava, te izdaje radne dozvole stranim državljanima i osobama bez državljanstva za rad u Republici Hrvatskoj,

– rješava o pravima nezaposlenih osoba i obavlja isplatu naknada na temelju donijetih rješenja,

– usmjerava i upravlja sredstvima ostvarenim po osnovi doprinosa za zapošljavanje i drugim sredstvima osiguranim za namjene utvrđene Zakonom,

– donosi akte kojima se utvrđuju postupci i način rada u posredovanju pri zapošljavanju, te mjerila, način korištenja i visina pomoći i naknada za prava utvrđena Zakonom,

– izdaje stručno-informativne publikacije,

– obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom i aktima Zavoda.


V. USTROJSTVO ZAVODA

Članak 14.

Radi nesmetanoga, racionalnoga i uspješnog obavljanja djelatnosti Zavoda i dostupnosti ostvarivanja prava za vrijeme nezaposlenosti utvrđenih Zakonom, Zavod obavlja stručne, pravne, administrativne i druge poslove u jedinstvenoj stručnoj službi.

Zavod obavlja poslove iz svoje djelatnosti u sljedećim ustrojstvenim jedinicama:

– središnjoj ustrojstvenoj jedinici,

– područnim ustrojstvenim jedinicama.

Članak 15.

Naziv središnje ustrojstvene jedinice Zavoda je SREDIŠNJA SLUŽBA, sa sjedištem u Zagrebu, Radnička cesta 1.

Nazivi područnih ustrojstvenih jedinica jesu:

1. Područna služba Bjelovar sa sjedištem u Bjelovaru za Bjelovarsko-bilogorsku županiju,

2. Područna služba Čakovec sa sjedištem u Čakovcu za Međimursku županiju,

3. Područna služba Dubrovnik sa sjedištem u Dubrovniku za Dubrovačko-neretvansku županiju,

4. Područna služba Gospić sa sjedištem u Gospiću za Ličko-senjsku županiju,

5. Područna služba Karlovac sa sjedištem u Karlovcu za Karlovačku županiju,

6. Područna služba Krapina sa sjedištem u Krapini za Krapinsko-zagorsku županiju,

7. Područna služba Križevci sa sjedištem u Križevcima za Koprivničko-križevačku županiju,

8. Područna služba Kutina sa sjedištem u Kutini za gradove Kutina i Novska s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te općine Jasenovac, Lipovljani, Popovača i Velika Ludina s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

9. Područna služba Osijek sa sjedištem u Osijeku za Osječko-baranjsku županiju,

10. Područna služba Požega sa sjedištem u Požegi za Požeško-slavonsku županiju,

11. Područna služba Pula sa sjedištem u Puli za Istarsku županiju,

12. Područna služba Rijeka sa sjedištem u Rijeci za Primorsko-goransku županiju,

13. Područna služba Sisak sa sjedištem u Sisku za gradove Glina, Hrvatska Kostajnica, Petrinja i Sisak s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te za općine Donji Kukuruzari, Dvor, Gvozd, Hrvatska Dubica, Lekenik, Majur, Martinska Ves, Sunja i Topusko s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

14. Područna služba Slavonski Brod sa sjedištem u Slavonskom Brodu za Brodsko-posavsku županiju,

15. Područna služba Split sa sjedištem u Splitu za Splitsko-dalmatinsku županiju,

16. Područna služba Šibenik sa sjedištem u Šibeniku za Šibensko-kninsku županiju,

17. Područna služba Varaždin sa sjedištem u Varaždinu za Varaždinsku županiju,

18. Područna služba Vinkovci sa sjedištem u Vinkovcima za gradove Vinkovci i Županja s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te općine Andrijaševci, Babina Greda, Bošnjaci, Cerna, Drenovci, Gradište, Gunja, Ivankovo, Jarmina, Nijemci, Nuštar, Otok, Privlaka, Stari Jankovci, Stari Mikanovci, Vođinci, Vrbanja i Tordinci s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

19. Područna služba Virovitica sa sjedištem u Virovitici za Virovitičko-podravsku županiju,

20. Područna služba Vukovar sa sjedištem u Vukovaru za gradove Ilok i Vukovar s naseljima koja ulaze u njihov sastav, te općine Bogdanovci, Borovo, Lovas, Negoslavci, Tompojevci, Tovarnik i Trpinja s naseljima koja ulaze u njihov sastav,

21. Područna služba Zadar sa sjedištem u Zadru za Zadarsku županiju,

22. Područna služba Zagreb sa sjedištem u Zagrebu za Zagrebačku županiju i Grad Zagreb.

Ispostave područnih službi Zavoda uređuju se općim aktom o unutarnjem ustrojstvu Zavoda.

Članak 16.

Općim aktom o unutarnjem ustrojstvu Zavoda utvrdit će se, u skladu s ovim Statutom, djelokrug ustrojstvenih jedinica, nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica, odgovornost u vezi s njihovim upravljanjem i radom, radna mjesta, okvirni broj potrebnih radnika, kao i druga pitanja značajna za obavljanje poslova u Zavodu.

Članak 17.

Središnja služba Zavoda obavlja sljedeće poslove:

– prati, analizira i istražuje gospodarska, socijalna i druga kretanja, zaposlenost, zapošljavanje i nezaposlenost, te njihove međusobne utjecaje, na temelju čega predlaže mjere za unapređenje zapošljavanja,

– utvrđuje jedinstvene standarde, postupke, metodologiju i instrumentarij stručnog rada za područnu službu i Središnju službu,

– daje neposredne upute za obavljanje poslova područnim službama i stručno ih nadzire,

– predlaže plan rada Zavoda,

– predlaže mjere za razvoj i funkcioniranje informacijskog sustava i odgovorna je za njegov rad,

– provodi prvostupanjski postupak u svezi izdavanja radnih dozvola, te podnosi pismeni referat Upravnom vijeću radi rješavanja u drugostupanjskom postupku,

– rješava o žalbama u drugostupanjskom postupku u ostvarivanju prava za vrijeme nezaposlenosti,

– provodi međunarodne ugovore o zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti,

– obavlja poslove zapošljavanja hrvatskih državljana u inozemstvu i ostvarivanja njihovih prava,

– usmjerava sredstva ostvarena po osnovi doprinosa za zapošljavanje i iz drugih izvora za namjene utvrđene Zakonom,

– predlaže akte kojima se utvrđuju postupci i način rada u posredovanju pri zapošljavanju, te mjerila, način korištenja i visina pomoći i naknada za prava utvrđena Zakonom,

– izdaje stručno-informativne publikacije,

– obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom i aktima Zavoda.

Članak 18.

Područne službe obavljaju poslove propisane člankom 13. ovoga Statuta osim poslova iz podstavaka 8., 10. i 11. istoga članka.

Poslove posredovanja u zapošljavanju pomoraca obavljaju područne službe u Rijeci i Splitu.


VI. TIJELA ZAVODA

1. Upravno vijeće Zavoda

Članak 19.

Zavodom upravlja Upravno vijeće Zavoda (u daljnjem tekstu: Upravno vijeće).

Upravno vijeće se sastoji od 9 članova koje imenuje Vlada Republike Hrvatske, i to:

– 3 člana na prijedlog ministra nadležnoga za rad i

– 6 članova, od kojih 3 predstavnika sindikata i 3 predstavnika poslodavaca, na prijedlog Gospodarsko-socijalnog vijeća ili na prijedlog reprezentativnih udruga poslodavaca i sindikata, ako Gospodarsko-socijalno vijeće nije osnovano.

Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine. Ista osoba može se ponovno imenovati za člana Upravnog vijeća.

Predsjednika Upravnog vijeće biraju i razrješuju članovi Upravnog vijeća između članova koje je predložio ministar nadležan za rad, a zamjenika predsjednika između članova Upravnog vijeća.

Predsjednik i njegov zamjenik biraju se na vrijeme od četiri godine.

Upravno vijeće za svoj rad odgovara Vladi Republike Hrvatske.

Članak 20.

Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:

– donosi Statut i druge opće akte Zavoda,

– donosi godišnji plan rada Zavoda

– donosi godišnji financijski plan Zavoda, kao i njegove izmjene, te usvaja periodične obračune i završni račun Zavoda,

– donosi izvješće o izvršenju godišnjeg plana rada i poslovanja Zavoda i podnosi ga nadležnom ministarstvu za rad,

– odlučuje o davanju prethodne suglasnosti ravnatelju Zavoda za stjecanje, opterećenje ili otuđenje imovine u slučajevima utvrđenim ovim Statutom čija vrijednost prelazi 200.000,00 kuna,

– uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, odnosno tijela koja ona odredi, odlučuje o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina i druge imovine ili sklapanju pravnih poslova čija vrijednost prelazi iznos od 1.000.000,00 kuna,

– odlučuje o osnivanju druge pravne osobe,

– donosi odluku o osnivanju područnih službi i ispostava,

– odlučuje samostalno o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina i druge imovine ili sklapanju pravnih poslova čija vrijednost ne prelazi iznos od 1.000.000,00 kuna,

– utvrđuje mjere aktivne politike zapošljavanja, uvjete za njihovo korištenje, potrebna financijska sredstva,

– prati i razmatra stanje i kretanje na tržištu rada na osnovi izvješća stručne službe Zavoda,

– prati i razmatra provođenje međunarodnih konvencija i međudržavnih ugovora iz djelatnosti zapošljavanja,

– donosi odluku o uvjetima i načinu isplate novčane naknade o jednokratnom iznosu,

– donosi odluku o uvjetima za korištenje prava i visini naknade za jednokratnu novčanu pomoć i naknadu putnih i selidbenih troškova,

– donosi odluku o načinu i mjestu podnošenja, vođenja, sadržaju i rokovima prijava, evidencija i izvješća,

– osniva povjerenstva, odbore i druga radna tijela,

– donosi odluke po žalbama na prvostupanjska rješenja u svezi s radnim dozvolama,

– daje preporuke i mišljenja o pojedinim pitanjima ravnatelju Zavoda,

– donosi Poslovnik o svom radu,

– raspravlja i odlučuje o drugim pitanjima od interesa za obavljanje djelatnosti zapošljavanja.

Članak 21.

Upravno vijeće obavlja poslove iz svog djelokruga na sjednicama.

Upravno vijeće pravovaljano odlučuje kada je sjednici nazočno više od polovine ukupnog broja članova.

Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova na način utvrđen Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.

Članak 22.

U radu Upravnog vijeća sudjeluju, bez prava odlučivanja, ravnatelj Zavoda i pomoćnici ravnatelja.

Predsjednik Upravog vijeća dužan je sazvati sjednicu Upravnog vijeća ako to zatraži:

– najmanje 4 člana Upravnog vijeća,

– ravnatelj Zavoda,

– ministar nadležan za rad,

– Vlada Republike Hrvatske.

Članak 23.

Član Upravnog vijeća može biti razriješen dužnosti i prije isteka vremena na koje je imenovan ako:

– sam zatraži razrješenje,

– ne ispunjava dužnosti člana dulje od tri mjeseca.

Prijedlog za razrješenje mogu podnijeti predlagatelji iz članka 19. stavka 2. točke 1. i 2. ovoga Statuta.

Poticaj za razrješenje člana Upravnog vijeća mogu dati Upravno vijeće i ravnatelj Zavoda.

Član Upravnog vijeća dužan je redovito dolaziti na sjednice Upravnog vijeća, te prenositi informacije i inicijative s Upravnog vijeća tijelu koje ga je predložilo, kao i tih tijela Upravnom vijeću i ravnatelju Zavoda.

Članak 24.

Članovi Upravnog vijeća imaju pravo na naknadu za rad i pravo na naknadu materijalnih troškova, ako zakonom ili drugim propisom nije drugačije određeno.

Naknada za rad članova Upravnog vijeća određuje se mjesečno u iznosu od 70% od mjesečne neto plaće isplaćene u Zavodu u mjesecu koji prethodi isplati, uvećanom za najviše stope poreza i prireza.

Ako se u toku mjeseca održi više od jedne sjednice naknada se uvećava za 30%.

Za predsjednika Upravnog vijeća iznos naknade iz stavka 2. i 3. ovoga članka uvećava se za 20%.

2. Ravnatelj Zavoda

Članak 25.

Voditelj Zavoda je ravnatelj koji je odgovoran za zakonitost rada Zavoda.

Ravnatelja Zavoda imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnoga za rad, a na temelju provedenog javnog natječaja.

Ravnatelj Zavoda predstavlja i zastupa Zavod.

Članak 26.

Za ravnatelja Zavoda može biti imenovana osoba koja ima:

– visoku stručnu spremu pravnoga, ekonomskoga ili drugoga društvenog smjera i

– pet godina radnog iskustva u struci.

Članak 27.

Na trajanje mandata ravnatelja, njegovo imenovanje i razrješenje primjenjuju se odredbe Zakona o ustanovama.

Članak 28.

Ravnatelj Zavoda je u radnom odnosu u Zavodu, u kojemu ostvaruje prava i obveze iz radnog odnosa, ako zakonom nije drukčije propisano.

Međusobna prava i obveze ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu, kojega u ime Zavoda sklapa predsjednik Upravnog vijeća, sukladno odluci Upravnog vijeća o bitnim sastojcima ugovora.

Članak 29.

Ravnatelj Zavoda odgovara za svoj rad Vladi Republike Hrvatske i Upravnom vijeću.

Članak 30.

Ravnatelj Zavoda:

– organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda,

– poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda,

– predlaže osnove poslovne politike, financijskog plana i plana rada Zavoda,

– donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, osim onih o kojima odlučuje Upravno vijeće,

– osigurava provedbu Zakona, ovoga Statuta, financijskog plana i programa rada, te drugih općih akata Zavoda,

– donosi drugostupanjska rješenja o pravima nezaposlenih sukladno zakonu i općim aktima,

– podnosi Upravnom vijeću najmanje dva puta godišnje izvješće o radu Zavoda, brine se o namjenskom trošenju sredstava Zavoda, djelotvornosti i zakonitosti u radu i poslovanju Zavoda,

– organizira pripreme za rad Upravnog vijeća i predlaže donošenje općih akata i odluka iz nadležnosti Upravnog vijeća,

– imenuje i razrješuje pročelnike područnih službi na temelju provedenog javnog natječaja,

– sklapa ugovore o radu s radnicima Zavoda i odlučuje o svim pravima i obvezama iz radnog odnosa i u vezi s radnim odnosom,

– određuje osobe ovlaštene za potpisivanje Zavoda,

– brine se o javnosti rada Zavoda, informiranju javnosti o obavljanju djelatnosti Zavoda, te objavljivanju općih akata,

– obavlja i druge poslove sukladno Zakonu, ovom Statutu i drugim općim aktima Zavoda.

Članak 31.

Ravnatelj Zavoda ne može sklapati pravne poslove o stjecanju, otuđenju ili opterećenju nekretnina bez odobrenja Upravnog vijeća Zavoda.

Ravnatelj Zavoda odlučuje o korištenju novčanih sredstava, fonda opreme, pribavljanju i prodaji pokretnih stvari i opreme, rashodu, prodaji, davanju ili uzimanju na poslugu ili zakup tih stvari, ako njihova vrijednost ne prelazi 200.000,00 kuna.

Članak 32.

Ravnatelj Zavoda može opunomoćiti drugu osobu da zastupa Zavod u pravnom prometu. Punomoć može dati samo u granicama svojih ovlasti sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi. Pojedina svoja ovlaštenja ravnatelj može pismeno prenijeti na pojedine radnike Zavoda.

3. Pomoćnici ravnatelja

Članak 33.

Ravnatelj Zavoda ima četiri pomoćnika:

– za posredovanje pri zapošljavanju i pripremu za zapošljavanje,

– za ekonomske poslove i upravljanje imovinom Zavoda,

– za pravne i opće poslove i prava po osnovi nezaposlenosti,

– za kadrovske poslove, obrazovanje i kontrolu kvalitete.

Pomoćnike ravnatelja imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ravnatelja.

Pomoćnici ravnatelja imenuju se na četiri godine, a na temelju provedenog javnog natječaja. Ista osoba može se ponovno imenovati za pomoćnika ravnatelja.

Ako je ravnatelj spriječen u obavljanju poslova ili je odsutan, zamjenjuje ga pomoćnik ravnatelja kojega on odredi.

Članak 34.

Pomoćnik ravnatelja je u radnom odnosu u Zavodu u kojem ostvaruje sva prava i obveze iz radnog odnosa, ako zakonom nije drugačije određeno.

Međusobna prava i obveze pomoćnika ravnatelja i Zavoda uređuju se ugovorom o radu kojeg u ime Zavoda sklapa ravnatelj Zavoda.

Članak 35.

Pomoćnikom ravnatelja za posredovanje pri zapošljavanju i prava za vrijeme nezaposlenosti može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu spremu pravnog, ekonomskog ili drugog društvenog smjera i pet godina radnog iskustva u struci.

Pomoćnikom ravnatelja za ekonomske poslove i upravljanje imovinom Zavoda može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu spremu ekonomskog smjera i pet godina radnog iskustva u struci.

Pomoćnikom ravnatelja za za pravne i opće poslove i prava po osnovi nezaposlenosti može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu spremu pravnog smjera i pet godina radnog iskustva u struci.

Pomoćnikom ravnatelja za kadrovske poslove, obrazovanje i kontrolu kvalitete može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu spremu pravnog, ekonomskog ili drugog društvenog smjera i pet godina radnog iskustva u struci.

Članak 36.

Vlada Republike Hrvatske dužna je razriješiti pomoćnika ravnatelja prije isteka vremena na koje je imenovan:

– ako sam zatraži razrješenje,

– ako nastanu razlozi koji po posebnim propisima ili po propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu,

– ako ne postupa po propisima i općim aktima i bez valjanog razloga ne provodi odluke Upravnog vijeća ili ravnatelja ili postupa u suprotnosti s njima,

– ako svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti, te su time nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju poslova Zavoda.

Članak 37.

Pomoćnik ravnatelja Zavoda organizira, vodi i nadzire poslove sektora kojim rukovodi i pruža stručnu pomoć ravnatelju u obavljanju poslova iz njegovog djelokruga.

Pomoćnik ravnatelja je za svoj rad odgovoran ravnatelju i Vladi Republike Hrvatske.

4. Pročelnici područnih službi

Članak 38.

Voditelj područne službe jest pročelnik, koji organizira, vodi, usklađuje i nadzire rad za koji je odgovoran.

Pročelnika područne službe imenuje ravnatelj Zavoda na temelju provedenog javnog natječaja.

Pročelnik područne službe imenuje se na četiri godine.

Pročelnikom područne službe može biti imenovana osoba koja ima:

– visoku stručnu spremu pravnoga, ekonomskoga ili drugog društvenog smjera,

– pet godina radnog iskustva u struci.

Pročelnik područne službe odgovara za svoj rad ravnatelju Zavoda.

Ako je pročelnik područne službe spriječen u obavljanju poslova ili je odsutan, zamjenjuje ga osoba koju odredi ravnatelj na prijedlog pročelnika.

Članak 39.

Ravnatelj je dužan razriješiti pomoćnika područne službe prije isteka vremena na koje je imenovan iz razloga navedenih u članku 36. ovoga Statuta.

Druga tijela područne službe

Članak 40.

Pri područnoj službi ustrojava se Savjetodavno vijeće koje se sastoji od tri predstavnika poslodavaca i tri predstavnika sindikata kojeg imenuje Gospodarsko-socijalno vijeće županije i Grada Zagreba s područja pojedine područne službe, te jednog predstavnika udruga nezaposlenih s područja pojedine područne službe, ako su takve udruge osnovane.

Pročelnik područne službe dužan je, prije donošenja odluka koje utječu na položaj nezaposlenih, a osobito odluka koje se odnose na donošenje i provedbu mjera za poticanje zapošljavanja, o tim odlukama savjetovati se sa Savjetodavnim vijećem.

Članak 41.

Pri područnoj službi koja se bavi posredovanjem u zapošljavanju pomoraca osniva se i Savjetodavno vijeće za zapošljavanje pomoraca sa svrhom promicanja uloge Zavoda u posredovanju pri zapošljavanju pomoraca i osiguranja primjene odgovarajućih standarda radi poboljšanja životnih i radnih uvjeta pomoraca.

Savjetodavno vijeće za zapošljavanje pomoraca sudjeluje poglavito u:

– unapređivanju organiziranog posredovanja pri zapošljavanju pomoraca,

– osiguranju povoljnih uvjeta zapošljavanja na brodovima pod zastavama pogodnosti,

– unapređivanju vođenja evidencija nezaposlenih pomoraca,

– postupku oglašavanja i informiranja pomoraca kod izbora zaposlenja (broda) i poslodavca,

– postupku ostvarivanja prava brodara da odabere posadu prema svojem mjerilu,

– planiranju zapošljavanja hrvatskih pomoraca na brodovima stranih poslodavaca,

– izradi popisa zanimanja za koje se ne može posredovati pri zapošljavanju na brodovima stranih poslodavaca (popis deficitarnih zanimanja),

– predlaganju i odlučivanju o općim uvjetima zapošljavanja pomoraca i poslovnoj suradnji s pomorskim poslodavcem u postupku zaključivanja ugovora o radu,

– utvrđivanju uvjeta za rad i zapošljavanje hrvatskih pomoraca na brodovima koji nose zastave pogodnosti prije potpisivanja ugovora o radu između poslodavaca i Zavoda,

– nadzoru primjene ugovora o radu te ostvarivanja utvrđenih uvjeta iz potpisanih ugovora.

Savjetodavno vijeće za zapošljavanje pomoraca čine dva predstavnika Zavoda, dva predstavnika reprezentativnih sindikata pomoraca i dva predstavnika reprezentativnih udruga brodara.

Pri donošenju svih odluka, koje se tiču zapošljavanja pomoraca, pročelnik područne službe mora se o tome savjetovati sa Savjetodavnim vijećem za zapošljavanje pomoraca, koje je u toj službi osnovano.

5. Stručno vijeće Zavoda

Članak 42.

Stručno vijeće Zavoda sastavljeno je od ravnatelja i pomoćnika ravnatelja.

Stručno vijeće raspravlja i odlučuje o stručnim pitanjima rada Zavoda u sklopu nadležnosti utvrđenih Zakonom, te Upravnom vijeću daje mišljenja i prijedloge glede organizacije rada, uvjeta za razvitak djelatnosti te drugih poslova utvrđenih Zakonom.

Stručno vijeće može raditi i u proširenom sastavu kad su nazočni svi pročelnici područnih službi.

Na sjednicu Stručnog vijeća mogu se pozvati određeni stručnjaci i druge osobe koje odredi ravnatelj.


VII. POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA ZA VRIJEME NEZAPOSLENOSTI

Članak 43.

Postupak u kojemu se rješava o pravu za vrijeme nezaposlenosti pokreće se na zahtjev stranke ili po službenoj dužnosti.

Stranka zahtjev podnosi mjesno nadležnoj područnoj službi, odnosno ispostavi.

O pravu za vrijeme nezaposlenosti rješavaju:

1. u prvom stupnju – područna služba u kojoj je nezaposlena osoba evidentirana, a

2. u drugom stupnju – Središnja služba.

Rješenje kojim se odlučuje o pravu za vrijeme nezaposlenosti donosi pročelnik područne službe ili osoba koju on ovlasti.

Rješenje kojim se odlučuje o žalbi donosi ravnatelj Zavoda ili osoba koju on ovlasti.


VIII. FINANCIJSKO POSLOVANJE ZAVODA

Članak 44.

Sredstva za djelatnost zapošljavanja osiguravaju se doprinosom za zapošljavanje u skladu sa Zakonom i iz drugih Zakonom propisanih izvora.

Sredstva doprinosa za zapošljavanje uplaćuju se na jedinstveni račun državne riznice.

Članak 45.

Sredstva potrebna za pojedinu godinu i njihov raspored utvrđuju se državnim proračunom Republike Hrvatske i financijskim planom Zavoda.

Financijski plan sadrži prihode i izdatke za obavljane djelatnosti Zavoda, za rad stručne službe i druge izdatke u skladu sa Zakonom.

Financijski plan dostavlja se ministarstvu nadležnom za rad i ministarstvu nadležnom za financije.

Članak 46.

Financijski plan tijekom godine može se mijenjati ako:

– se prihodi ne ostvaruju prema planu,

– to zahtijevaju odnosi utvrđeni općom bilancom,

– se pokaže potreba za izmjenu plana prihoda i rashoda,

– se sredstva u sklopu predviđenih iznosa prihoda i rashoda drukčije raspoređuju.

Članak 47.

Zavod donosi periodične obračune i završni račun za kalendarsku godinu.

Članak 48.

Zavod ima pričuvu koja se ostvaruje i koristi pod uvjetima i na način utvrđen Zakonom.

Članak 49.

Za redovno poslovanje Zavod ima žiroračun, a svaka područna služba ima po jedan podračun žiroračuna Zavoda.


IX. IMOVINA ZAVODA

Članak 50.

Zavod je nositelj prava vlasništva na imovini koju čine:

a) nekretnine (zemljišta, stanovi, poslovne zgrade i prostorije i dr.)

b) pokretnine (sredstva rada, inventar i dr.)

c) dionice, udjeli i vrijednosni papiri

d) potraživanja i novac

e) ostala imovina.


X. JAVNOST RADA

Članak 51.

Rad Zavoda je javan.

Za davanje obavijesti sredstvima javnog priopćavanja o radu i poslovanju Zavoda ovlašten je ravnatelj, odnosno osoba koju ravnatelj ovlasti.

Javnost rada Zavoda osigurava se dostupnošću podataka i rada Zavoda sredstvima javnog priopćavanja te objavljivanjem Statuta Zavoda, općih akata, odluka koje se odnose na prava nezaposlenih osoba i odluka o mjerama za poticanje zapošljavanja u »Narodnim novinama«.

Zavod će uskratiti davanje obavijesti, odnosno uvid u dokumentaciju sredstvima javnog priopćavanja ako su u njoj sadržani tajni podaci utvrđeni u skladu sa zakonom, ovim Statutom i drugim općim aktima.


XI. OPĆI AKTI

Članak 52.

Opći akti Zavoda jesu Statut, pravilnici, poslovnici i odluke kojima se utvrđuju pitanja značajna za djelovanje Zavoda.

Pored Statuta Zavod ima i sljedeće opće akte:

– Pravilnik o radu,

– Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta s koeficijenima složenosti poslova,

– Pravilnik o zaštiti na radu,

– Pravilnik o zaštiti od požara,

– Poslovnik o radu Upravnog vijeća.

Zavod može donositi i druge opće akte u skladu sa Zakonom.

Članak 53.

Osnovni opći akt Zavoda je Statut.

Statut donosi Upravno vijeće.

Suglasnost na doneseni Statut Zavoda daje Vlada Republike Hrvatske potvrđivanjem Statuta.

Nakon što ga potvrdi Vlada Republike Hrvatske, Statut Zavoda objavljuje se u »Narodnim novinama«.

Članak 54.

Postupak donošenja općeg akta Zavoda pokreće se prijedlogom općeg akta.

Pravo predlaganja općih akata ima svaki član Upravnog vijeća, ravnatelj i Stručno vijeće Zavoda.

Članak 55.

Statut i drugi opći akti Zavoda kojima se uređuju prava i obveze nezaposlenih osoba i odluka o mjerama za poticanje zapošljavanja objavljuju se u »Narodnim novinama«.

Drugi opći akti Zavoda objavljuju se se na oglasnim pločama u sjedištima svih ustrojstvenih jedinica Zavoda i stupaju na snagu najranije na dan objave na oglasnoj ploči u sjedištu Zavoda.

Statut i drugi opći akti Zavoda iz stavka 1. ovoga članka moraju se objaviti i na oglasnim pločama Središnje službe i područnih službi Zavoda.


XII. TAJNOST PODATAKA

Članak 56.

Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi priopćavanje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama bilo protivno poslovanju Zavoda ili štetilo njegovu ugledu.

Članak 57.

Poslovnom tajnom smatraju se:

– dokumenti koje ravnatelj utvrdi poslovnom tajnom,

– podaci koje kao povjerljive nadležno tijelo državne vlasti priopći Zavodu,

– mjere i način postupanja u slučaju nastanka izvanrednih okolnosti,

– dokumenti koji se odnose na obranu,

– plan fizičko-tehničkog osiguranja objekata i imovine Zavoda,

– drugi podaci čije bi priopćavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno interesima Zavoda, njegovog osnivača, te drugih tijela državne vlasti.

Podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu drugim osobama mogu priopćiti ravnatelj i osobe koje on ovlasti uz prethodno upozorenje o tajnosti podataka.

Povreda dužnosti čuvanja poslovne tajne predstavlja težu povredu radne obveze.

O čuvanju poslovne tajne neposredno skrbi ravnatelj.

Ravnatelj Zavoda utvrđuje podatke koji se smatraju poslovnom tajnom, kao i stupanj tajnosti.

Članak 58.

Profesionalnom tajnom smatraju se podaci o osobnom ili obiteljskom životu radnika, nezaposlenih osoba i drugih osoba koje saznaju radnici Zavoda u obavljanju svojih poslova, ili koje saznaju članovi Upravnog vijeća i drugih tijela Zavoda, a čije bi neovlašteno priopćavanje moglo štetiti interesu osobe na koju se podatak odnosi ili članovima njene obitelji.

Profesionalnom tajnom smatraju se i podaci o fizičkim osobama pohranjeni u informatičkom sustavu Zavoda i drugi podaci utvrđeni općim aktom Zavoda.

Članak 59.

Podatke koji se smatraju tajnom trećim osobama smije dati na uvid ravnatelj Zavoda i osoba koju ravnatelj za to ovlasti pisanom punomoći, pod uvjetima utvrđenim zakonom.

Povreda dužnosti čuvanja tajne predstavlja težu povredu radne obveze.

O čuvanju tajne brine se ravnatelj.


XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 60.

Ravnatelj i pročelnici područnih službi Zavoda nastavit će obavljati poslove ravnatelja i pročelnika područne službe do isteka njihovog mandata.

Članak 61.

Stupanjem na snagu ovoga Statuta prestaju važiti odredbe Statuta Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (»Narodne novine«, broj 118/99).

Članak 62.

Ovaj Statut, nakon potvrđivanja od strane Vlade Republike Hrvatske, objavljuje se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu danom objave.


Klasa: 023-01/02-01/22
Urbroj: 344-17/1-03-4
Zagreb, 10. travnja 2003.

Predsjednica Upravnog vijeća
Darinka Orel, v. r.


 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 30. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000 i 117/2001) i članka 59. Zakona o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti (»Narodne novine«, br. 32/2002 i 86/2002), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 8. svibnja 2003. godine donijela

ODLUKU
O POTVRĐIVANJU STATUTA HRVATSKOG ZAVODA ZA ZAPOŠLJAVANJE


(NN 77/03)


I.

Potvrđuje se Statut Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, koji je donijelo Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici održanoj 10. travnja 2003. godine.

II.

Hrvatski zavod za zapošljavanje uputit će na objavu u »Narodne novine« Statut iz točke I. ove Odluke.

III.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, o objavit će se u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-03/02-02/11
Urbroj: 5030104-03-1
Zagreb, 8. svibnja 2003.

Predsjednik
Ivica Račan, v. r.








Pregled drugih zakona i propisa iz područja zapošljavanja